SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Inderdaad, lekker doorstampen met 6 km/hquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:18 schreef Vicky het volgende:
Wandelen vind ik wel fijn, maar wel op een doorlooptempo. Van langzaam lopen krijg ik onwijs pijn in mijn rug.
Hardlopen kan ik niet met mijn krakkemikkige lijf 🤣
Dan gaat mijn heup na 5 minuten al protesteren, ik moet mijn echtgenoot altijd afremmen. Slenteren is niet fijn, maar te snel ook niet, ik heb een tempo tussen de 4 en 5 km per uur.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:23 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Inderdaad, lekker doorstampen met 6 km/h
Dan moet je het niet doen neequote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:26 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dan gaat mijn heup na 5 minuten al protesteren, ik moet mijn echtgenoot altijd afremmen. Slenteren is niet fijn, maar te snel ook niet, ik heb een tempo tussen de 4 en 5 km per uur.
Ik loop ook zoiets ja. Meestal neem ik mijn hond mee, dus dan sta je al de halve tijd stilquote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:26 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Slenteren is niet fijn, maar te snel ook niet, ik heb een tempo tussen de 4 en 5 km per uur.
Ik ook.quote:Op vrijdag 14 januari 2022 21:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Dan gaat mijn heup na 5 minuten al protesteren, ik moet mijn echtgenoot altijd afremmen. Slenteren is niet fijn, maar te snel ook niet, ik heb een tempo tussen de 4 en 5 km per uur.
Hier ook (alleen heb ik niet gefietstquote:Op zondag 16 januari 2022 12:13 schreef Blues het volgende:
1 kilo erbij
Bijzonder met al dat gefiets... maar ik denk dat ik wel wat verborgen kcal kan traceren Blues
Allemaal spieren!quote:Op zondag 16 januari 2022 12:13 schreef Blues het volgende:
1 kilo erbij
Bijzonder met al dat gefiets... maar ik denk dat ik wel wat verborgen kcal kan traceren Blues
Wij kunnen je hier wel uitfoeteren als je een dag hebt liggen larven op de bank?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kom binnenvallen met een vraag.
In de loop van vorig jaar begon ik te beseffen dat ik m'n routines voor altijd aan moet passen. Ik werk al twee jaar thuis met één pauze van een maand en het werk gaat nooit meer worden als voorheen. Dat betekent voor mij dat ik mijn vaste fietstochten niet meer heb (2 uur per werkdag) en dat ik meer eet (door uitgebreider te lunchen bijvoorbeeld).
Wat eten betreft is de knop omgegaan: ik houd m'n calorieen braaf bij en zit al sinds november in het gareel, ondanks de feestdagen. Maar beweging is lastiger voor me om braaf te doen. Ik heb een tijd dagelijks gewandeld en een tijd aan hardlopen gedaan, maar dat ebt op den duur weg als er iets in m'n routine verandert. Ik denk dat wat sociale 'dwang' me kan helpen. Ik ben op zoek naar een online gemeenschap waar ik leuke mensen kan vinden die soortgelijke doelen hebben. Hebben jullie daar misschien tips voor? Ik heb een Apple Watch en het lijkt me in ieder geval aardig om die te gebruiken voor het uitwisselen van/gezamenlijk werken aan statistieken.
Da's heel aantrekkelijk, al vind ik het leuker om te zien dat ik sneller een trap opga dan jij bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 09:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wij kunnen je hier wel uitfoeteren als je een dag hebt liggen larven op de bank?
Behehe, ik denk dat je de meeste van ons ernstig overschatquote:Op dinsdag 18 januari 2022 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's heel aantrekkelijk, al vind ik het leuker om te zien dat ik sneller een trap opga dan jij bijvoorbeeld.Ik kick op statistieken, maar m'n luiheid is érg hardnekkig. Hoe iemand een jaar lang 12.000 stappen per dag weet te zetten is me een raadsel - ik heb er grote bewondering voor.
M'n eerste doel is om de drie activiteitsringen van Apple elke dag vol te maken. Voor de meesten hier is dat waarschijnlijk een belachelijk laag doel: 300 kcal per dag aan actieve calorieen verbranden, 30 minuten training per dag (van de categorie minimaal een stevige wandeling) en minstens 12 uren per dag 1 minuut bewegen.
Ik ben zelf de feestdagen (twee kinderen jarig, ikzelf jarig, Sint Maarten, Sinterklaas, kerst en de jaarwisseling) doorgekomen door het ontbijt regelmatig over te slaan en keuzes te maken tussen de lekkernijen. Ik heb daarnaast een heel specifiek streven voor het calorietekort dat ik per week wil bereiken. Dat betekent dat ik een slechtere dag in diezelfde week nog kan compenseren met een strenge dag en dat helpt me de hier zo treffend omgeschreven, weinig constructieve gedachten als 'alles is nu toch verloren dus laat ik eten wat ik wil' te voorkomen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 09:33 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben deze week een weekje in Spanje. Maar aangezien ik vorig weekend ook al weg was ga ik proberen redelijk braaf (redelijk, dus ook af en toe zondigen) te eten. Ofja, belangrijkste vind ik dat kcal tekort. En aangezien ik normaal toch al nooit ontbijt zou ik toch met 3en lunch van zo'n 600 kcal, een diner van 1000 kcal en een snack van 200 kcal uit moeten komen. Vooral aangezien je deze dagen ook veel wandelend. En wil eindelijk ook eens de balans vinden tussen genieten op vakantie maar wel aan je doelen blijven werken.
Ik gebruik zelf Strava. Het is een soort social media maar dan puur gericht op sporten. Je kunt vrienden maken en dan zie je wat diegenen voor sport doen. Je ziet dingen als tijdsduur, hoeveelheid calorieën verbrand, gemiddelde hartslag, afstand afgelegd, snelheid. Als je sport bijhoudt met GPS zie je ook de kaart erbij. Je kunt foto's delen van onderweg en wat tekst toevoegen.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
In de loop van vorig jaar begon ik te beseffen dat ik m'n routines voor altijd aan moet passen. Ik werk al twee jaar thuis met één pauze van een maand en het werk gaat nooit meer worden als voorheen. Dat betekent voor mij dat ik mijn vaste fietstochten niet meer heb (2 uur per werkdag) en dat ik meer eet (door uitgebreider te lunchen bijvoorbeeld).
Wat eten betreft is de knop omgegaan: ik houd m'n calorieen braaf bij en zit al sinds november in het gareel, ondanks de feestdagen. Maar beweging is lastiger voor me om braaf te doen. Ik heb een tijd dagelijks gewandeld en een tijd aan hardlopen gedaan, maar dat ebt op den duur weg als er iets in m'n routine verandert. Ik denk dat wat sociale 'dwang' me kan helpen. Ik ben op zoek naar een online gemeenschap waar ik leuke mensen kan vinden die soortgelijke doelen hebben. Hebben jullie daar misschien tips voor? Ik heb een Apple Watch en het lijkt me in ieder geval aardig om die te gebruiken voor het uitwisselen van/gezamenlijk werken aan statistieken.
Jij doet niet aan Facebook, he?quote:Op dinsdag 18 januari 2022 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Da's te veel krediet. Ik ben pas sinds november anders gaan eten en met braaf bewegen ben ik net begonnen. De verandering is dus niet bepaald structureel. En die eerste twee maanden vond ik het ronduit zwaar om minder te eten. Ik heb pas sinds een paar weken niet meer het gevoel dat ik me ont-zet-tend tekortgedaan voel.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 20:49 schreef BE het volgende:
Zeg maar dat wat Claudia wel lukt, die structurele verandering.
Dat is serieus indrukwekkend! Vormen zoneminuten de tijd waarin je hartslag op een bepaald niveau zat?quote:Maar goed, daar staat tegenover dat ik vanavond mijn eerste les Powerwalking heb gedaan en dat is echt zo fijn! Op hoog tempo lopen met spierversterkende oefeningen tussendoor. Dat kunnen mijn nog steeds gare achillespezen wel aan.
Verder lees ik hier veel mee, maar meeposten nog even niet. Er gaat namelijk vooral nog heel veel mis, dus ik heb niet echt het idee dat ik een beetje ok bezig ben.
Verder, uiteraard, nogsteedsdik, sterker nog nogdikker.
Stats heb ik wel trouwens:
16.038 stappen en 91 'zoneminuten' volgens fitbit.![]()
Minuten in de zone vetverbranding tellen 1x en minuten in de zone cardio tellen 2x.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's te veel krediet. Ik ben pas sinds november anders gaan eten en met braaf bewegen ben ik net begonnen. De verandering is dus niet bepaald structureel. En die eerste twee maanden vond ik het ronduit zwaar om minder te eten. Ik heb pas sinds een paar weken niet meer het gevoel dat ik me ont-zet-tend tekortgedaan voel.
[..]
Dat is serieus indrukwekkend! Vormen zoneminuten de tijd waarin je hartslag op een bepaald niveau zat?
Je hebt het nu ook nog eens niet makkelijk, dus kudos voor de aandacht die je aan je gezondheid geeft! Dat is het eerste wat ik laat varen als ik het emotioneel zwaar heb.
Heel herkenbaar. Wij zijn ook weer aan Hello Fresh begonnen. En ik doe elke dag braaf lessen DuoLingo. Ik ben een enorm cliché zonder dat ik het doorhad omdat ik niet bewust voornemens voor het nieuwe jaar heb gemaakt.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:20 schreef BE het volgende:
Wat wel nog goed gaat is dag we zeker 5 dagen in de week gewoon normaal avondeten eten. En ik heb mezelf nu weer voor een paar weken Hello Fresh kado gedaan omdat ik heel verdrietig werd van steeds weer dezelfde dingen.
Als dat lukt dan hoor ik je tips graag 👍🏻quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
M'n derde doel naast gezond leven en een nieuwe taal leren is rijk worden. Ben benieuwd of dat in 2022 lukt.
Zo’n soort voornemen heb ik ook wel. Ik wil heel graag een eigen pand met afscheidsruimte.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Wij zijn ook weer aan Hello Fresh begonnen. En ik doe elke dag braaf lessen DuoLingo. Ik ben een enorm cliché zonder dat ik het doorhad omdat ik niet bewust voornemens voor het nieuwe jaar heb gemaakt.
M'n derde doel naast gezond leven en een nieuwe taal leren is rijk worden. Ben benieuwd of dat in 2022 lukt.
Ik herken dit. Goed dat ik het langs zie komen trouwens, even checken of ik 'm voor volgende week nou aan of uit heb staan.quote:Op dinsdag 18 januari 2022 21:20 schreef BE het volgende:
Wat wel nog goed gaat is dag we zeker 5 dagen in de week gewoon normaal avondeten eten. En ik heb mezelf nu weer voor een paar weken Hello Fresh kado gedaan omdat ik heel verdrietig werd van steeds weer dezelfde dingen.
Thx voor de tip, het is soms simpelquote:Op woensdag 19 januari 2022 08:40 schreef Vanyel het volgende:
Over thuis bewegen gesproken.
Ik (en mijn collega's met mij) denk tegenwoordig 3x na voor ik een videovergadering doe. Als het niet per se nodig is dat we elkaar aan zitten te staren, praten we telefonisch met koptelefoon en doen we dat lopend. Scheelt mij bijna elke werkdag 5 tot 15k stappen.
O ja, die VO2max vind ik ook leuk tegenwoordig. Mijne is echt enorm gestegen sinds ik boks en wandel. Ik zit nu in 'Uitstekend' en bovenaan de 15% voor mijn leeftijd en geslacht. En hoewel ik dat best met een korrel zout neem, vind ik het toch erg leuk om te lezen. En vooral: er is een duidelijke stijgende lijn, dus er is sowieso sprake van verbetering.quote:Op donderdag 20 januari 2022 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
Hier ziet het lijstje er zo uit:
O: magere kwark met muesli
L: kippensoep en twee of drie volkoren boterhammen met volle kaas en hoemoes
T: smoothie met magere yoghurt, banaan, aardbei en mango
D: gerookte-paprikarisotto met geitenkaas
T: 30 gram chocola Die moet ik waarschijnlijk achterwege laten omdat de risotto vrij calorierijk is.
En vanwege veel overleg vanmiddag heb ik vanochtend al braaf m'n wandeling gemaakt. Daarbij luister ik naar The Lazarus Heist, een aardige podcast.
Een van de leukste maten van m'n smartwatch vind ik trouwens VO2max, een schatting van cardioconditie. Die zit op dit moment precies op het gemiddelde voor vrouwen in mijn leeftijdscategorie en die wil ik heel graag verder omhoog krijgen. Hij is al flink gestegen sinds november.
Zo, dat is indrukwekkend! Ik neem normaal gesproken dat soort metingen ook met een korrel zout, maar ik zie dat de metingen heel stabiel zijn en dat ze overeenkomen met de periodes die ik zelf als 'niet fit' en 'ik ben eindelijk eens van de bank gekomen' zie.quote:Op donderdag 20 januari 2022 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, die VO2max vind ik ook leuk tegenwoordig. Mijne is echt enorm gestegen sinds ik boks en wandel. Ik zit nu in 'Uitstekend' en bovenaan de 15% voor mijn leeftijd en geslacht. En hoewel ik dat best met een korrel zout neem, vind ik het toch erg leuk om te lezen. En vooral: er is een duidelijke stijgende lijn, dus er is sowieso sprake van verbetering.
Het is inderdaad best een geinig statistiekje.quote:Op donderdag 20 januari 2022 14:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zo, dat is indrukwekkend! Ik neem normaal gesproken dat soort metingen ook met een korrel zout, maar ik zie dat de metingen heel stabiel zijn en dat ze overeenkomen met de periodes die ik zelf als 'niet fit' en 'ik ben eindelijk eens van de bank gekomen' zie.
Dat ik gemiddeld ben, kan natuurlijk ook niet kloppen.quote:Op donderdag 20 januari 2022 14:46 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het is inderdaad best een geinig statistiekje.
Niet dat ik het ermee eens ben dat 'ie wat gezakt is bij me, maar hij heeft wel gelijk.
Da's inderdaad wel fijn om te weten.quote:Op donderdag 20 januari 2022 14:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat ik gemiddeld ben, kan natuurlijk ook niet kloppen.
Ik heb ooit longschade opgelopen dus voor mij is het heel fijn om te zien dat ik daar in de praktijk niks van hoef te merken zolang ik maar zorg dat m'n conditie enigszins op orde is.
Ja, heel stom is dat. En het duurt even voor je weer dat Rocky-gevoel krijgt. Maar je krijgt het wel weer! Ik voel me op dit moment best tof, met m'n buikspieren die ik weer kan zien. Al heb ik ook nog wel een weg te gaan.quote:Op donderdag 20 januari 2022 14:52 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Da's inderdaad wel fijn om te weten.
Ik ben dus laatst van Good - Very Good naar Average - Good gezakt.Dat ik m'n sporten ook zo'n twee-drie maanden heb laten versloffen inmiddels, is gewoon stom toeval.
![]()
Zonder gekheid, ik merkte bij de training maandag wel serieus dat m'n conditie niet is wat 'ie was, dus als indicatie is het blijkbaar een goeie.
Mijne is juist mega stabiel. Er staat wel dat ik bij de beste 20% van mijn leeftijd hoor, al geloof ik daar helemaal niks van. Ik zou zelf zeggen ong bij de beste helft.quote:Op donderdag 20 januari 2022 14:55 schreef miss_sly het volgende:
Even daargelaten of dat 15% en de geschatte fitnessleeftijd klopt, vind ik het gewoon erg fijn om de vooruitgang te zien.
[ afbeelding ]
Ik heb eind augustus een abo genomen op FitXr en ben een aantal keer per week gaan boksen en HIIT training doen.
Nee, niet weggeflikkerd. Wel heul lastig. Dat vind ik januari altijd, trouwens. Ik weet niet of dat komt door de overdaad in december waardoor het weer lastiger is om soberder te doen. Hoewel dit keer december wel meeviel. Of dat het komt door het weer en de duisternis, de kou, het grijze. Ik was ook vorige week nog ziek een paar dagen.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:29 schreef Lonaa het volgende:
Joe joe, iedereen de januari voornemens alweer weggeflikkerd?
Nee hoor.. -2,1 sinds ik begonnen ben. Gaat langzaam, maar het zaktquote:Op woensdag 26 januari 2022 07:29 schreef Lonaa het volgende:
Zeker niet! Al negen dagen achtereen al m'n activiteitsringen volgemaakt (wat m'n nieuwe, dagelijkse doel is). Ik ben ook prima blijven eten. En dus val ik ineens minder af. Niet logisch, nee, maarja.quote:Op woensdag 26 januari 2022 07:29 schreef Lonaa het volgende:
Het is nooit een rechte lijn en dat is soms enorm frustrerend, ja.quote:Op woensdag 26 januari 2022 12:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zeker niet! Al negen dagen achtereen al m'n activiteitsringen volgemaakt (wat m'n nieuwe, dagelijkse doel is). Ik ben ook prima blijven eten. En dus val ik ineens minder af. Niet logisch, nee, maarja.
Leuk neveneffect wel. Ik hoop dat je snel weer gezond bent en geen restverschijnselen overhoudt aan je besmettingquote:Op woensdag 26 januari 2022 12:02 schreef MeisPluis het volgende:
Ik ben er nog / weer. Maar hier staat het stil want Corona ... Gelukkig niet heel veel last van maar wel verkouden dus sporten zit er niet in.
Door de isolatie waar ik in moest alleen op mijn kamer en de rest van de familie beneden en ik niet de hele tijd wilde vragen om iets te brengen, wel 0,5 kg afgevallen in een kleine week
Hopelijk vanaf dit weekend weer bewegen en langzaam weer gaan hardlopen.
En het gebeurt echt altijd als ik meer ga bewegen, wat ook nog eens demotiverend is. Ik vermoed dat het een combinatie is van een andere vochthuishouding en wat spieropbouw. Ik probeer zo'n periode door te komen door meer te letten op m'n maten, maar ik ben niet zo goed in het betrouwbaar opmeten van omvang.quote:Op woensdag 26 januari 2022 12:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het is nooit een rechte lijn en dat is soms enorm frustrerend, ja.
Daar sluit ik me bij aan. Wel goed om te horen dat je er vooralsnog relatief weinig last van hebt, @MeisPluis!quote:Op woensdag 26 januari 2022 12:38 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Leuk neveneffect wel. Ik hoop dat je snel weer gezond bent en geen restverschijnselen overhoudt aan je besmetting
Ik geef vochthuishouding ook altijd de schuld, maar herken het wel. Vind het zelf ook enorm frustrerend.quote:Op woensdag 26 januari 2022 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En het gebeurt echt altijd als ik meer ga bewegen, wat ook nog eens demotiverend is. Ik vermoed dat het een combinatie is van een andere vochthuishouding en wat spieropbouw. Ik probeer zo'n periode door te komen door meer te letten op m'n maten, maar ik ben niet zo goed in het betrouwbaar opmeten van omvang.
Vocht?quote:Op woensdag 26 januari 2022 15:59 schreef Sangha het volgende:
Tijdje weg geweest door opname in ziekenhuis enzo.![]()
Het afvallen is (over het algemeen) gestaag door gegaan, zij het minder snel. Wel gek dat ik een paar weken terug in 2 dagen 6 kg ben aangekomen. Niet excessief gegeten, wel 2 dagen niet gesport en gelegen. Ik kom er maar niet achter wat de reden ervan is, iemand een idee?![]()
Dat is toch veel te veel zo kort. Tis deels weer weg nu gelukkig, maar nog niet helemaal. Heb met meerdere weegschalen gemeten (nadien om te controleren), en het lag niet aan de weegschaal dus.
Ja zat ik ook aan te denken als meest logische optie, maar zoveel? Misschien ook iets met de medicatiewissel, ach we gaan gewoon verder.quote:
Zou best kunnen, heb je ook vocht in het ziekenhuis gekregen? Blijft ook altijd nog wel ff hangen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 12:49 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ja zat ik ook aan te denken als meest logische optie, maar zoveel? Misschien ook iets met de medicatiewissel, ach we gaan gewoon verder.
Nee dat niet, maar wel medicijnwissel dat vocht kan vasthouden las ik net, dan nog vind ik het veel, maar is de meest logische verklaring, thanx.quote:Op donderdag 27 januari 2022 13:55 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Zou best kunnen, heb je ook vocht in het ziekenhuis gekregen? Blijft ook altijd nog wel ff hangen.
Maag heb ik zelf nooit zo'n last van. Maar ik heb altijd 3 a 4 dagen echt hoofdpijn als ik stop met snoepen of minder ga snoepen. Puur vanwege het afkicken van suiker. Dus ik kan me voorstellen dat maag en darmen ook wel geīrriteerd kunnen raken ja.quote:Op donderdag 27 januari 2022 14:12 schreef rena het volgende:
Ik ben ook weer bezig met het minderen van snoep en zoetigheid uit mijn eetpatroon o.a. omdat ik erg last van mijn maag en darmen kreeg, nu heb ik na 4 dagen ineens best wel last van maag en darmen, kan dat een soort afkicken zijn? En ja ik ben best wel een snoepkont![]()
Het lukt me wel bijna dagelijks 10000 stappen te zetten en ik train 1 keer per week met een trainer, dus ik heb goede hoop dat er weer wat kilo’s afgaan als ik het minder snoepen vol ga houden, en dat wil ik wel echt gaan doen, ik weet dat ik me vorige keer echt een stuk beter ging voelen toen ik weinig suiker, vet en zoetstoffen at.
Nee helemaal niet, maar het lukt me niet en ik ben zo dik en ik word er een beetje verdrietig vanquote:Op woensdag 26 januari 2022 07:29 schreef Lonaa het volgende:
Ja I feel this.quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, maar het lukt me niet en ik ben zo dik en ik word er een beetje verdrietig van![]()
Maar goed - gisteren ben ik weer begonnen met IF. Het moet er gewoon af.
Ik heb gisteren maar weer eens een setje (confronterende) foto's gemaakt van mijn bijna naakte lichaam. Ik hoop gewoon maand tot maand te kunnen vergelijken en het verschil dan te zien.quote:Op donderdag 27 januari 2022 15:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja I feel this.
Ik werd verdrietig van m'n reflectie in het raam.
Ik krijg niet verwoord wat ik eigenlijk allemaal wil zeggen, maar wees eens een beetje mild voor jezelf. En verder dan maar gewoon eenquote:Op donderdag 27 januari 2022 15:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb gisteren maar weer eens een setje (confronterende) foto's gemaakt van mijn bijna naakte lichaam. Ik hoop gewoon maand tot maand te kunnen vergelijken en het verschil dan te zien.
Ik weet hoe het moet, ik kan het ook, maar toch blijf ik maar grazen, elke dag weer. Wat voor gat ben ik eigenlijk aan het opvullen
Oh dit herken ik zo, ik loop ook te snaaien en vraag me later af waarom. Vorig jaar januari woog ik een gewicht waar ik zo tevreden mee was en voelde ik me zo fijn in mijn lijf, heb er ruim 10 kilo bijgevreten afgelopen jaarquote:Op donderdag 27 januari 2022 15:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb gisteren maar weer eens een setje (confronterende) foto's gemaakt van mijn bijna naakte lichaam. Ik hoop gewoon maand tot maand te kunnen vergelijken en het verschil dan te zien.
Ik weet hoe het moet, ik kan het ook, maar toch blijf ik maar grazen, elke dag weer. Wat voor gat ben ik eigenlijk aan het opvullen
Het ‘gewoon’ doen is niet zo gewoon, anders zou het iedereen makkelijk lukken. Een beginnetje maken dan maar weer en op allerlei gebieden goed voor jezelf zorgen.quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:52 schreef SQ het volgende:
Oh ja, ik fakkel mezelf niet af hoor. Het is meer dat ik me afvraag wat me er van weerhoudt om het gewoon te doen. Kennelijk zit er toch wat ongeidentificeerde emotionele onvrede
Beterschap!quote:Op donderdag 27 januari 2022 16:58 schreef IJsdraakje het volgende:
Ja, het idee dat ik ziek aan het worden was, is bevestigd.
Uitgeput van een was ophangen.En nu is mijn conditie wel wat teruggelopen, maar zķ erg geloof ik ook weer niet.
Ja zeker!quote:Op donderdag 27 januari 2022 17:00 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het ‘gewoon’ doen is niet zo gewoon, anders zou het iedereen makkelijk lukken. Een beginnetje maken dan maar weer en op allerlei gebieden goed voor jezelf zorgen.
Ik weet dat mijn algehele blegh-gevoel daaruit voortkomt. Ieder jaar lijk ik de winter weer een stukje minder goed te trekken dan het jaar ervoor. En het is ook een partij nat, koud en donker geweest. En nu is het voornamelijk grijzig. Het nodigt niet alleen niet uit om naar buiten te gaan (waar ik al nauwelijks kom, want thuiswerkenquote:Op donderdag 27 januari 2022 17:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik ben wel serieus geneigd om het extra "blegh"-gevoel op de complete grijsheid van de afgelopen paar weken te schuiven, naar buiten gaan vind ik maar een onaantrekkelijk idee.![]()
Ik ga ook maar inzetten op 'makkelijke' aanpassingen, dus sportspul mee naar werk en vanuit daar direct sportschool (en die zit bewust op 0 minuten omrijden/fietsen). En of dat nou #hardgaan of een beetje rustig aan bewegen wordt, interesseert me momenteel weinig, want ik weet dat ik het fijn vind om te doen als ik eenmaal bezig ben.
En verder vooral veel "niet" doen, zoals snoep inhaleren. Gelukkig is 'niet halen' een prima optie.
Met rustig aan bewegen kan je ook een hoop bereiken. Toen de sportscholen dicht waren 'moest' ik van mezelf ook thuis sporten. 2x gedaan en daarna nooit meer omdat ik er echt een hekel aan heb. Dus daarna maar gewoon af en toe een wandelingetje gemaakt. Iets is beter dan niets!quote:Op donderdag 27 januari 2022 17:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik ga ook maar inzetten op 'makkelijke' aanpassingen, dus sportspul mee naar werk en vanuit daar direct sportschool (en die zit bewust op 0 minuten omrijden/fietsen). En of dat nou #hardgaan of een beetje rustig aan bewegen wordt, interesseert me momenteel weinig, want ik weet dat ik het fijn vind om te doen als ik eenmaal bezig ben.
Zeker waar!quote:Op donderdag 27 januari 2022 18:31 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Met rustig aan bewegen kan je ook een hoop bereiken. Toen de sportscholen dicht waren 'moest' ik van mezelf ook thuis sporten. 2x gedaan en daarna nooit meer omdat ik er echt een hekel aan heb. Dus daarna maar gewoon af en toe een wandelingetje gemaakt. Iets is beter dan niets!
Dat is wel jammer van die 6 kilo, maar weet je ook waar het mis ging? En bedoel ik niet het eten zelf, maar de triggers die de oorzaak waren.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 12:41 schreef SilverEyes het volgende:
Ja hoi! Hier ook weer begonnen, sinds maandag met IF. Vorig jaar 17 kilo afgevallen, in december en januari er weer 6 aangevreten en nu sinds maandag -2.4. Bye bye vocht![]()
Eerste dagen IF was de hel op aarde, hongerrr, maar ik zit er nu weer redelijk in. We gaan er weer voor.
Ja, dat is heel duidelijk bij mij. Begon met dat ik zoveel mogelijk wou afvallen voor een bepaald event, dat is gelukt, maar mezelf (te?) veel ontzegd. Daarna had ik er even genoeg van. Vervolgens weer opgepakt, maar wou er niets vanaf, nog geen 100 gram. Daarna een 'fuck it, forever dat, dan maar niet periode gehad en dat icm met alle eetfeestjes in december, hoppa +6.quote:Op vrijdag 28 januari 2022 15:13 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat is wel jammer van die 6 kilo, maar weet je ook waar het mis ging? En bedoel ik niet het eten zelf, maar de triggers die de oorzaak waren.
Verder heel veel succes.
Herkenbaar hoor, zo gaat dat hier ook altijd. Die zes zijn ook zo weer weg meestalquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:13 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Ja, dat is heel duidelijk bij mij. Begon met dat ik zoveel mogelijk wou afvallen voor een bepaald event, dat is gelukt, maar mezelf (te?) veel ontzegd. Daarna had ik er even genoeg van. Vervolgens weer opgepakt, maar wou er niets vanaf, nog geen 100 gram. Daarna een 'fuck it, forever dat, dan maar niet periode gehad en dat icm met alle eetfeestjes in december, hoppa +6.
Ik heb er alweer 2,5 uitgepiestquote:Op vrijdag 28 januari 2022 17:19 schreef SQ het volgende:
[..]
Herkenbaar hoor, zo gaat dat hier ook altijd. Die zes zijn ook zo weer weg meestal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |