abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203192372
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 14 januari 2022 @ 20:31:04 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_203192391
Ik wandel ook liever dan dat ik hardloop hoor. Maar het hardlopen doe ik voornamelijk weer voor conditie / cardio.
disclaimer
pi_203192519
Wandelen = _O_ kan niet anders zeggen.
Voor hoofd en lijf.
Hardlopen begon ik ook aan, onder begeleiding van Evi, maarrrrrr met al mijn overgewicht zonder ooit hardgelopen te hebben :')
mijn knieën zeiden :W :W doe het zelf. Heel traject met orthopeden, speciale fysiotherapie, op krukken gelopen.. dus mensen met overgewicht, weest voorzichtig :o

Afgelopen week weer meer gefietst dan gewandeld, dus benieuwd wat de weegschaal doet zondag!
Eten en geen tussendoortjes ging wel oké.
Woensdagavond paar wijn. :+
Vanaaf ook >:)
pi_203192541
Wandelen blijft hier helaas nog steeds beperkt, vannacht kon ik weer niet op mijn pijnlijke heup liggen na een wandeling van ruim een uur woensdag.
Ik ben best blij dat sporten voor mij niet de sleutel tot afvallen is
pi_203192802
Hysterische TT :D

Ik ben bekend met de ''runners high'' maar kan me er werkelijk niets bij voorstellen :N Er is iets mis met mijn heupen, fikse bekkeninstabiliteit gehad tijdens mijn zwangerschap én een regelmatig ontstoken knie maakt dat ik er niet aan begin.

Wandelen is wel echt een verslaving geworden de afgelopen 2 jaar, ik kan en wil niet meer zonder. Op een stormachtige dag verveel ik me dan ook stierlijk en ik merk dat ik er mentaal niet blij van word..
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203193541
Wandelen vind ik wel fijn, maar wel op een doorlooptempo. Van langzaam lopen krijg ik onwijs pijn in mijn rug.
Hardlopen kan ik niet met mijn krakkemikkige lijf 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203193657
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 21:18 schreef Vicky het volgende:
Wandelen vind ik wel fijn, maar wel op een doorlooptempo. Van langzaam lopen krijg ik onwijs pijn in mijn rug.
Hardlopen kan ik niet met mijn krakkemikkige lijf 🤣
Inderdaad, lekker doorstampen met 6 km/h O+
pi_203193718
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 21:23 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Inderdaad, lekker doorstampen met 6 km/h O+
Dan gaat mijn heup na 5 minuten al protesteren, ik moet mijn echtgenoot altijd afremmen. Slenteren is niet fijn, maar te snel ook niet, ik heb een tempo tussen de 4 en 5 km per uur.
pi_203193741
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2022 21:26 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Dan gaat mijn heup na 5 minuten al protesteren, ik moet mijn echtgenoot altijd afremmen. Slenteren is niet fijn, maar te snel ook niet, ik heb een tempo tussen de 4 en 5 km per uur.
Dan moet je het niet doen nee ;) Als mijn heup of knie opspeelt red ik het ook niet hoor!
pi_203194899
quote:

[..]
Slenteren is niet fijn, maar te snel ook niet, ik heb een tempo tussen de 4 en 5 km per uur.
Ik loop ook zoiets ja. Meestal neem ik mijn hond mee, dus dan sta je al de halve tijd stil :P

Maar waar ik voorheen van mezelf 'moest' hardlopen, want oh het was zo goed, ben ik nu heel blij dat ik tot het inzicht ben gekomen dat wandelen ook meer dan prima is.
pi_203196712
quote:

Ik ook.
En ik loop graag op eigen tempo. Dus 99/100 loop ik alleen. Heerlijk! O+
pi_203215884
Lijstje vandaag extra typisch weekendlijstje maar evengoed maar 1500 kcal :D
S: 75 min boksen
O: eiwitshake
L: 2 worstenbroodjes
T: melkunie proteīnetoetje
D: verse pizza van de ah
pi_203218066
1 kilo erbij }:|
Bijzonder met al dat gefiets... maar ik denk dat ik wel wat verborgen kcal kan traceren Blues o|O
  Moderator zondag 16 januari 2022 @ 13:47:00 #14
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_203219819
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:13 schreef Blues het volgende:
Bijzonder met al dat gefiets... maar ik denk dat ik wel wat verborgen kcal kan traceren Blues o|O
Hier ook (alleen heb ik niet gefietst ;( ) en ik probeer vanaf 3 januari weer terug te gaan in netjes kha maar vind het lastig :')
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_203219870
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 12:13 schreef Blues het volgende:
Allemaal spieren!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_203220851
Hallo ik ben ook nog steeds dik. :W
Sterkheidsbaas van alles.
pi_203220939
Nou, die 75 is nog niet bereikt, de weegschaal blijft 75,3 aangeven, maar ach. Ik merk wel dat meer broeken in de taille echt te los zitten, dus er gaat weer wat op de stapel voor Vinted en ik ga eens kijken of ik wat oudere broeken weer pas.
pi_203220994
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 13:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

Allemaal spieren!
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2022 14:43 schreef Lonaa het volgende:
Hallo ik ben ook nog steeds dik. :W
Zie je *G*
pi_203221268
quote:
0s.gif Op zondag 16 januari 2022 14:50 schreef Blues het volgende:

[..]
[..]
Zie je *G*
Mwoah. :') :D
pi_203249386
Ik kom binnenvallen met een vraag.

In de loop van vorig jaar begon ik te beseffen dat ik m'n routines voor altijd aan moet passen. Ik werk al twee jaar thuis met één pauze van een maand en het werk gaat nooit meer worden als voorheen. Dat betekent voor mij dat ik mijn vaste fietstochten niet meer heb (2 uur per werkdag) en dat ik meer eet (door uitgebreider te lunchen bijvoorbeeld).

Wat eten betreft is de knop omgegaan: ik houd m'n calorieen braaf bij en zit al sinds november in het gareel, ondanks de feestdagen. Maar beweging is lastiger voor me om braaf te doen. Ik heb een tijd dagelijks gewandeld en een tijd aan hardlopen gedaan, maar dat ebt op den duur weg als er iets in m'n routine verandert. Ik denk dat wat sociale 'dwang' me kan helpen. Ik ben op zoek naar een online gemeenschap waar ik leuke mensen kan vinden die soortgelijke doelen hebben. Hebben jullie daar misschien tips voor? Ik heb een Apple Watch en het lijkt me in ieder geval aardig om die te gebruiken voor het uitwisselen van/gezamenlijk werken aan statistieken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_203249440
Ik ben deze week een weekje in Spanje. Maar aangezien ik vorig weekend ook al weg was ga ik proberen redelijk braaf (redelijk, dus ook af en toe zondigen) te eten. Ofja, belangrijkste vind ik dat kcal tekort. En aangezien ik normaal toch al nooit ontbijt zou ik toch met 3en lunch van zo'n 600 kcal, een diner van 1000 kcal en een snack van 200 kcal uit moeten komen. Vooral aangezien je deze dagen ook veel wandelend. En wil eindelijk ook eens de balans vinden tussen genieten op vakantie maar wel aan je doelen blijven werken.
pi_203249441
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:29 schreef Claudia_x het volgende:

In de loop van vorig jaar begon ik te beseffen dat ik m'n routines voor altijd aan moet passen. Ik werk al twee jaar thuis met één pauze van een maand en het werk gaat nooit meer worden als voorheen. Dat betekent voor mij dat ik mijn vaste fietstochten niet meer heb (2 uur per werkdag) en dat ik meer eet (door uitgebreider te lunchen bijvoorbeeld).

Wat eten betreft is de knop omgegaan: ik houd m'n calorieen braaf bij en zit al sinds november in het gareel, ondanks de feestdagen. Maar beweging is lastiger voor me om braaf te doen. Ik heb een tijd dagelijks gewandeld en een tijd aan hardlopen gedaan, maar dat ebt op den duur weg als er iets in m'n routine verandert. Ik denk dat wat sociale 'dwang' me kan helpen. Ik ben op zoek naar een online gemeenschap waar ik leuke mensen kan vinden die soortgelijke doelen hebben. Hebben jullie daar misschien tips voor? Ik heb een Apple Watch en het lijkt me in ieder geval aardig om die te gebruiken voor het uitwisselen van/gezamenlijk werken aan statistieken.
Wij kunnen je hier wel uitfoeteren als je een dag hebt liggen larven op de bank?
pi_203249549
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Wij kunnen je hier wel uitfoeteren als je een dag hebt liggen larven op de bank?
Da's heel aantrekkelijk, al vind ik het leuker om te zien dat ik sneller een trap opga dan jij bijvoorbeeld. :+ Ik kick op statistieken, maar m'n luiheid is érg hardnekkig. Hoe iemand een jaar lang 12.000 stappen per dag weet te zetten is me een raadsel - ik heb er grote bewondering voor.

M'n eerste doel is om de drie activiteitsringen van Apple elke dag vol te maken. Voor de meesten hier is dat waarschijnlijk een belachelijk laag doel: 300 kcal per dag aan actieve calorieen verbranden, 30 minuten training per dag (van de categorie minimaal een stevige wandeling) en minstens 12 uren per dag 1 minuut bewegen.
pi_203249564
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Da's heel aantrekkelijk, al vind ik het leuker om te zien dat ik sneller een trap opga dan jij bijvoorbeeld. :+ Ik kick op statistieken, maar m'n luiheid is érg hardnekkig. Hoe iemand een jaar lang 12.000 stappen per dag weet te zetten is me een raadsel - ik heb er grote bewondering voor.

M'n eerste doel is om de drie activiteitsringen van Apple elke dag vol te maken. Voor de meesten hier is dat waarschijnlijk een belachelijk laag doel: 300 kcal per dag aan actieve calorieen verbranden, 30 minuten training per dag (van de categorie minimaal een stevige wandeling) en minstens 12 uren per dag 1 minuut bewegen.
Behehe, ik denk dat je de meeste van ons ernstig overschat :D
pi_203249637
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 09:33 schreef Pinuts het volgende:
Ik ben deze week een weekje in Spanje. Maar aangezien ik vorig weekend ook al weg was ga ik proberen redelijk braaf (redelijk, dus ook af en toe zondigen) te eten. Ofja, belangrijkste vind ik dat kcal tekort. En aangezien ik normaal toch al nooit ontbijt zou ik toch met 3en lunch van zo'n 600 kcal, een diner van 1000 kcal en een snack van 200 kcal uit moeten komen. Vooral aangezien je deze dagen ook veel wandelend. En wil eindelijk ook eens de balans vinden tussen genieten op vakantie maar wel aan je doelen blijven werken.
Ik ben zelf de feestdagen (twee kinderen jarig, ikzelf jarig, Sint Maarten, Sinterklaas, kerst en de jaarwisseling) doorgekomen door het ontbijt regelmatig over te slaan en keuzes te maken tussen de lekkernijen. Ik heb daarnaast een heel specifiek streven voor het calorietekort dat ik per week wil bereiken. Dat betekent dat ik een slechtere dag in diezelfde week nog kan compenseren met een strenge dag en dat helpt me de hier zo treffend omgeschreven, weinig constructieve gedachten als 'alles is nu toch verloren dus laat ik eten wat ik wil' te voorkomen.

Ik ben zelf zoals ik al zei een statistiekfreak. Ik profiteer daarvan, maar ik kan me voorstellen dat anderen er niet goed van worden om alles bij te houden.
pi_203252622
quote:

Ik gebruik zelf Strava. Het is een soort social media maar dan puur gericht op sporten. Je kunt vrienden maken en dan zie je wat diegenen voor sport doen. Je ziet dingen als tijdsduur, hoeveelheid calorieën verbrand, gemiddelde hartslag, afstand afgelegd, snelheid. Als je sport bijhoudt met GPS zie je ook de kaart erbij. Je kunt foto's delen van onderweg en wat tekst toevoegen.

Ik vind het zelf vooral leuk om te connecten met mensen uit mijn regio, omdat ik dan inspiratie krijg voor nieuwe wandel-, hardloop- en fietsroutes. Soms delen ze ook sportlesjes die me interessant lijken en dan kijk ik of ik die eens kan gaan doen. Ik kan ook zien wanneer ik andere mensen inspireer, bijvoorbeeld deed ik laatst een yogales via YouTube en twee dagen later deed een vriendin dezelfde yogales en bedankte ze me voor de tip.

Het is niet een soort app waar je elke dag kan delen dat je de 10k stappen hebt gehaald oid. Je ziet wel een grafiekje "Voortgang" waarin staat hoeveel kilometer per week je gewandeld/gerend/gefietst hebt en mijn doel is zelf om 40 km per week te rennen zodat dat grafiekje van week tot week mooi hoog blijft. :D Nu ik een elke-dag-yoga-challenge doe, heb ik met Strava een extra stok achter de deur omdat ik wel elke dag wil delen dat ik de yogales van die dag heb gedaan (en wat ik ervan vond).

Je kunt de gegevens importeren vanaf je Apple Watch. Ik doe het zelf vanaf een Garmin.
Je moet wel even goed kijken naar je privacy-instellingen zodat niet iedereen kan zien waar jij je avondwandelingetjes zoal doet. Ik zorg er zelf voor dat alleen volgers kunnen zien wat ik doe, en dat ik al mijn volgers ken en vertrouw.

Sommige fitness influencers zitten ook op Strava. Als dat je ding is kun je hen ook gaan volgen en dan kun je zien wat zij zoal doen. Ik volg bijvoorbeeld Japke Janneke.
  Moderator dinsdag 18 januari 2022 @ 16:52:07 #27
5428 crew  miss_sly
pi_203256065
quote:

Jij doet niet aan Facebook, he?
Van de fitnessapp die ik gebruik op de VR-bril is ook een online-gemeenschap waarin wordt gedeeld welke workouts je hebt gedaan, hoe je bent geeindigd, maar ook dat je punchspeed toegenomen is, en je van Beginners-classes naar Intermediate, naar Advanced, naar Expert gaat, bijvoorbeeld. Ik ben zelf niet zozeer competitief naar anderen, maar wel naar mezelf, en ik vind het wel prettig om die vooruitgang te zien, en te showen :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203259621
Ik ga eens naar Strava kijken, dank! Aan Facebook doe ik inderdaad niet.

Geen gefoeter op mij vandaag, want ik heb m'n drie doelen gehaald. M'n wandeltempo heb ik ook flink verbeterd (vandaag gemiddeld 10 min en 25 sec per km, gisteren 11 min en 29 sec). Dat begint in de buurt van 6 km/uur te komen.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 20:49:09 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203260075
Ik ben vandaag gestopt met mijn COOL GLI Geleide Leefstijl Interventie coachings traject! *O*
Na ruim een jaar werd de weerstand tegen het bijwonen van de bijeenkomsten en steeds bij mezelf te moeten zoeken naar 'wat gaat er wel goed' en 'welke kleine stapjes lukken wel' steeds groter.
Prima programma, maar toch ook wel heel wat open deuren en de sleutel ligt gewoon bij mijzelf natuuurlijk: structureel minder in je waffel stoppen. Meer is het niet.

:')

Zeg maar dat wat Claudia wel lukt, die structurele verandering. ;)

Maar goed, daar staat tegenover dat ik vanavond mijn eerste les Powerwalking heb gedaan en dat is echt zo fijn! Op hoog tempo lopen met spierversterkende oefeningen tussendoor. Dat kunnen mijn nog steeds gare achillespezen wel aan. *O*

Verder lees ik hier veel mee, maar meeposten nog even niet. Er gaat namelijk vooral nog heel veel mis, dus ik heb niet echt het idee dat ik een beetje ok bezig ben. :+

Verder, uiteraard, nogsteedsdik, sterker nog nogdikker. :Y

Stats heb ik wel trouwens:
16.038 stappen en 91 'zoneminuten' volgens fitbit. *O*
pi_203260429
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 20:49 schreef BE het volgende:

Zeg maar dat wat Claudia wel lukt, die structurele verandering. ;)
Da's te veel krediet. Ik ben pas sinds november anders gaan eten en met braaf bewegen ben ik net begonnen. De verandering is dus niet bepaald structureel. En die eerste twee maanden vond ik het ronduit zwaar om minder te eten. Ik heb pas sinds een paar weken niet meer het gevoel dat ik me ont-zet-tend tekortgedaan voel.

quote:
Maar goed, daar staat tegenover dat ik vanavond mijn eerste les Powerwalking heb gedaan en dat is echt zo fijn! Op hoog tempo lopen met spierversterkende oefeningen tussendoor. Dat kunnen mijn nog steeds gare achillespezen wel aan. *O*

Verder lees ik hier veel mee, maar meeposten nog even niet. Er gaat namelijk vooral nog heel veel mis, dus ik heb niet echt het idee dat ik een beetje ok bezig ben. :+

Verder, uiteraard, nogsteedsdik, sterker nog nogdikker. :Y

Stats heb ik wel trouwens:
16.038 stappen en 91 'zoneminuten' volgens fitbit. *O*
Dat is serieus indrukwekkend! Vormen zoneminuten de tijd waarin je hartslag op een bepaald niveau zat?

Je hebt het nu ook nog eens niet makkelijk, dus kudos voor de aandacht die je aan je gezondheid geeft! Dat is het eerste wat ik laat varen als ik het emotioneel zwaar heb.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 21:20:47 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203260643
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Da's te veel krediet. Ik ben pas sinds november anders gaan eten en met braaf bewegen ben ik net begonnen. De verandering is dus niet bepaald structureel. En die eerste twee maanden vond ik het ronduit zwaar om minder te eten. Ik heb pas sinds een paar weken niet meer het gevoel dat ik me ont-zet-tend tekortgedaan voel.
[..]
Dat is serieus indrukwekkend! Vormen zoneminuten de tijd waarin je hartslag op een bepaald niveau zat?

Je hebt het nu ook nog eens niet makkelijk, dus kudos voor de aandacht die je aan je gezondheid geeft! Dat is het eerste wat ik laat varen als ik het emotioneel zwaar heb.
Minuten in de zone vetverbranding tellen 1x en minuten in de zone cardio tellen 2x.
Ik zit vandaag op 69 in zone 1 en 26 in zone 2. Zegt ie. ;) (As we speak loopt de teller op. Inspannend hoor, dat fokken. ;) )

En tx, dat is oa ook de reden dat ik met die coaching gestopt ben, te veel aan mijn hoofd. En alles is dan meegenomen.

Wat wel nog goed gaat is dag we zeker 5 dagen in de week gewoon normaal avondeten eten. En ik heb mezelf nu weer voor een paar weken Hello Fresh kado gedaan omdat ik heel verdrietig werd van steeds weer dezelfde dingen.
pi_203260649
Ik lurk hier nog steeds.
Sinds vorig jaar paar kg erbij en die wil ik er weer af hebben.
Ben maar weer begonnen met calorieën tellen en bestandje gemaakt met makkelijke, lekkere en gezonde lunches.
Jaren geleden 20kg afgevallen met de weightwatchers en toen merkte ik dat plannen helpt.
En nu merk ik ook weer dat ik dan wwet waar ik aan toe ben.

Sinds ruim een jaar flink aan het wielrennen, heeft helaas geen effect op mijn gewicht.
Wel op mijn mentaal welbevinden.
Ik gebruik ook strava (dm event maar om mij toe te voegen, leuk) en bij strava werkt het inderdaad wat Tele6 zegt motiverend als je elkaar een kuddo of oppepper kunt geven maar ik daag mezelf ook weleens uit door mee te doen met de wandelchallenge, bijv. 50 km per maand wandelen, 400 km per mnd fietsen etc.
Je kunt dan een virtuele badge verdienen en in combi met wat cijfers/statistieken werkt het voor mij motiverend.

Oja en de menzis gezond app helpt ook wel dat ik toch soms even een blokje om ga of het glas wandelend naar de glasbak breng.

Veel succes, ik ga weer lurken ;)
pi_203260718
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:20 schreef BE het volgende:

Wat wel nog goed gaat is dag we zeker 5 dagen in de week gewoon normaal avondeten eten. En ik heb mezelf nu weer voor een paar weken Hello Fresh kado gedaan omdat ik heel verdrietig werd van steeds weer dezelfde dingen.
Heel herkenbaar. Wij zijn ook weer aan Hello Fresh begonnen. En ik doe elke dag braaf lessen DuoLingo. Ik ben een enorm cliché zonder dat ik het doorhad omdat ik niet bewust voornemens voor het nieuwe jaar heb gemaakt.

M'n derde doel naast gezond leven en een nieuwe taal leren is rijk worden. Ben benieuwd of dat in 2022 lukt. :+
pi_203260892
Oja hello fresh wilde ik ook weer activeren voor wat verfrissende inspiratie ;)

Thx voor de reminder.

En wat bij mij ook niet helpt is slaaptekort, dan ben ik ook minder sterk en heb ik meer snaaidrang.
pi_203260932
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

M'n derde doel naast gezond leven en een nieuwe taal leren is rijk worden. Ben benieuwd of dat in 2022 lukt. :+
Als dat lukt dan hoor ik je tips graag 👍🏻
pi_203261030
Wij hadden jaren geleden Hello Fresh en toen vonden we het assortiment te beperkt en de bereidingsduur te lang. Nu zijn er veel meer gerechten. De vermelde bereidingstijd is vaak alsnog een flinke onderschatting van de tijd die je werkelijk kwijt bent, maar er zijn elke week wel een paar snelle en lekkere opties. En ze bieden ook kant-en-klare maaltijden zoals soepen en hartige taarten.

Het is niet allemaal caloriearm, maar daar houd ik dan de rest van de dag rekening mee.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 22:35:56 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203262334
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Heel herkenbaar. Wij zijn ook weer aan Hello Fresh begonnen. En ik doe elke dag braaf lessen DuoLingo. Ik ben een enorm cliché zonder dat ik het doorhad omdat ik niet bewust voornemens voor het nieuwe jaar heb gemaakt.

Zo’n soort voornemen heb ik ook wel. Ik wil heel graag een eigen pand met afscheidsruimte. O+
Daar ga ik niet echt rijk van worden natuurlijk, maar het is wel een mooie stap vooruit. Op mijn manier mensen de tijd en ruimte geven.

En inderdaad, beter slapen is voor mij ook altijd een reden dat het me makkelijker afgaat minder te snaaien
pi_203265007
*slingert topic aan

Goed, gisteren wilde ik yoga maar ik had ook bloed gegeven en daar was ik vermoeider van dan normaal, dus ik ging niet. :+

Vandaag:
S: uur CrossFit.
O: skyr, havermout, fruit, havermout.
L: restje Koreaans varkensvlees met komkommer, wortel, tauge, kool.
D: bij mijn ouders. Ik geloof dat het pizza wordt, dus 1 met tonijn.
T: appel. Optioneel met rozijnen en kaneel.
pi_203265041
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 21:20 schreef BE het volgende:
Ik herken dit. Goed dat ik het langs zie komen trouwens, even checken of ik 'm voor volgende week nou aan of uit heb staan. :+

Verder is vandaag volgens m'n gewenste planning éigenlijk een sportschooldag, maar ik heb echt te veel spierpijn van maandagavond nog. :') Ik ga wel een rondje wandelen vanmiddag. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_203265051
Wij hebben vorig jaar ook weer een tijdje Hello Fresh gedaan, en inderdaad is de keuze nu echt een heel stuk groter. We vonden na een tijdje toch wel dat bekende gerechten weer begonnen te rouleren, dus toen zijn we er weer mee gestopt. De lekkere, goede gerechten zitten nu in onze eigen maaltijd-roulatie :D
pi_203265132
Over thuis bewegen gesproken.
Ik (en mijn collega's met mij) denk tegenwoordig 3x na voor ik een videovergadering doe. Als het niet per se nodig is dat we elkaar aan zitten te staren, praten we telefonisch met koptelefoon en doen we dat lopend. Scheelt mij bijna elke werkdag 5 tot 15k stappen.

Vorig jaar heb ik, via werk, een abo genomen op virtuagym. Daar zitten allerlei dingen die je thuis kunt doen. Ook vanalles waar ik zelf niet aan zou denken, zoals onder de tafel gaan liggen en je eraan optrekken. Ik gebruik de app nu te weinig, maar een heel aantal oefeningen eruit is wel blijven steken. Helpt ook.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_203278870
Vandaag:
S: zwarte dingen tillen. 10 minuten stuk gaan
O: skyr, fruit, havermout, vlokken.
L: omelet, tauge, wortels, garnalen.
D: Caesar salade met kip.
pi_203280277
Hier ziet het lijstje er zo uit:

O: magere kwark met muesli
L: kippensoep en twee of drie volkoren boterhammen met volle kaas en hoemoes
T: smoothie met magere yoghurt, banaan, aardbei en mango
D: gerookte-paprikarisotto met geitenkaas
T: 30 gram chocola Die moet ik waarschijnlijk achterwege laten omdat de risotto vrij calorierijk is.

En vanwege veel overleg vanmiddag heb ik vanochtend al braaf m'n wandeling gemaakt. Daarbij luister ik naar The Lazarus Heist, een aardige podcast.

Een van de leukste maten van m'n smartwatch vind ik trouwens VO2max, een schatting van cardioconditie. Die zit op dit moment precies op het gemiddelde voor vrouwen in mijn leeftijdscategorie en die wil ik heel graag verder omhoog krijgen. Hij is al flink gestegen sinds november.
pi_203283012
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:40 schreef Vanyel het volgende:
Over thuis bewegen gesproken.
Ik (en mijn collega's met mij) denk tegenwoordig 3x na voor ik een videovergadering doe. Als het niet per se nodig is dat we elkaar aan zitten te staren, praten we telefonisch met koptelefoon en doen we dat lopend. Scheelt mij bijna elke werkdag 5 tot 15k stappen.

Thx voor de tip, het is soms simpel ;) ik ga hem gebruiken 👍🏻
pi_203283223
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
Hier ziet het lijstje er zo uit:

O: magere kwark met muesli
L: kippensoep en twee of drie volkoren boterhammen met volle kaas en hoemoes
T: smoothie met magere yoghurt, banaan, aardbei en mango
D: gerookte-paprikarisotto met geitenkaas
T: 30 gram chocola Die moet ik waarschijnlijk achterwege laten omdat de risotto vrij calorierijk is.

En vanwege veel overleg vanmiddag heb ik vanochtend al braaf m'n wandeling gemaakt. Daarbij luister ik naar The Lazarus Heist, een aardige podcast.

Een van de leukste maten van m'n smartwatch vind ik trouwens VO2max, een schatting van cardioconditie. Die zit op dit moment precies op het gemiddelde voor vrouwen in mijn leeftijdscategorie en die wil ik heel graag verder omhoog krijgen. Hij is al flink gestegen sinds november.
O ja, die VO2max vind ik ook leuk tegenwoordig. Mijne is echt enorm gestegen sinds ik boks en wandel. Ik zit nu in 'Uitstekend' en bovenaan de 15% voor mijn leeftijd en geslacht. En hoewel ik dat best met een korrel zout neem, vind ik het toch erg leuk om te lezen. En vooral: er is een duidelijke stijgende lijn, dus er is sowieso sprake van verbetering.
pi_203284193
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 13:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O ja, die VO2max vind ik ook leuk tegenwoordig. Mijne is echt enorm gestegen sinds ik boks en wandel. Ik zit nu in 'Uitstekend' en bovenaan de 15% voor mijn leeftijd en geslacht. En hoewel ik dat best met een korrel zout neem, vind ik het toch erg leuk om te lezen. En vooral: er is een duidelijke stijgende lijn, dus er is sowieso sprake van verbetering.
Zo, dat is indrukwekkend! Ik neem normaal gesproken dat soort metingen ook met een korrel zout, maar ik zie dat de metingen heel stabiel zijn en dat ze overeenkomen met de periodes die ik zelf als 'niet fit' en 'ik ben eindelijk eens van de bank gekomen' zie.
pi_203284270
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 14:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zo, dat is indrukwekkend! Ik neem normaal gesproken dat soort metingen ook met een korrel zout, maar ik zie dat de metingen heel stabiel zijn en dat ze overeenkomen met de periodes die ik zelf als 'niet fit' en 'ik ben eindelijk eens van de bank gekomen' zie.
Het is inderdaad best een geinig statistiekje. :Y

Niet dat ik het ermee eens ben dat 'ie wat gezakt is bij me, maar hij heeft wel gelijk. :'(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203284290
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 14:46 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Het is inderdaad best een geinig statistiekje. :Y

Niet dat ik het ermee eens ben dat 'ie wat gezakt is bij me, maar hij heeft wel gelijk. :'(
Dat ik gemiddeld ben, kan natuurlijk ook niet kloppen. :Y)

Ik heb ooit longschade opgelopen dus voor mij is het heel fijn om te zien dat ik daar in de praktijk niks van hoef te merken zolang ik maar zorg dat m'n conditie enigszins op orde is.
pi_203284336
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 14:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat ik gemiddeld ben, kan natuurlijk ook niet kloppen. :Y)

Ik heb ooit longschade opgelopen dus voor mij is het heel fijn om te zien dat ik daar in de praktijk niks van hoef te merken zolang ik maar zorg dat m'n conditie enigszins op orde is.
Da's inderdaad wel fijn om te weten. :Y

Ik ben dus laatst van Good - Very Good naar Average - Good gezakt. :{w Dat ik m'n sporten ook zo'n twee-drie maanden heb laten versloffen inmiddels, is gewoon stom toeval. }:|

Zonder gekheid, ik merkte bij de training maandag wel serieus dat m'n conditie niet is wat 'ie was, dus als indicatie is het blijkbaar een goeie. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203284373
Even daargelaten of dat 15% en de geschatte fitnessleeftijd klopt, vind ik het gewoon erg fijn om de vooruitgang te zien.

Ik heb eind augustus een abo genomen op FitXr en ben een aantal keer per week gaan boksen en HIIT training doen.
pi_203284376
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 14:52 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Da's inderdaad wel fijn om te weten. :Y

Ik ben dus laatst van Good - Very Good naar Average - Good gezakt. :{w Dat ik m'n sporten ook zo'n twee-drie maanden heb laten versloffen inmiddels, is gewoon stom toeval. }:|

Zonder gekheid, ik merkte bij de training maandag wel serieus dat m'n conditie niet is wat 'ie was, dus als indicatie is het blijkbaar een goeie. :')
Ja, heel stom is dat. En het duurt even voor je weer dat Rocky-gevoel krijgt. Maar je krijgt het wel weer! Ik voel me op dit moment best tof, met m'n buikspieren die ik weer kan zien. Al heb ik ook nog wel een weg te gaan.
pi_203285404
quote:
0s.gif Op donderdag 20 januari 2022 14:55 schreef miss_sly het volgende:
Even daargelaten of dat 15% en de geschatte fitnessleeftijd klopt, vind ik het gewoon erg fijn om de vooruitgang te zien.

[ afbeelding ]

Ik heb eind augustus een abo genomen op FitXr en ben een aantal keer per week gaan boksen en HIIT training doen.
Mijne is juist mega stabiel. Er staat wel dat ik bij de beste 20% van mijn leeftijd hoor, al geloof ik daar helemaal niks van. Ik zou zelf zeggen ong bij de beste helft.
Maar goed, hij is de afgelopen 6 maanden zowat verbeterd, maar ook niet omlaag gegaan toen ik 3 maanden zowat niet heb gesport
pi_203295605
Ik ga vandaag niet trainen. Wat ik wel doe:
O: iets met kipfilet en groente.
T: appel
25 km fietsen
D: stamppot andijvie met worst.
T: verjaardag, met bier.
pi_203322163
Ik ben ook eens een paar werken Hello Fresh aan het proberen. Ik dacht altijd dat het hele gezonde gerechten waren, maar toch al snel +800 kcal per portie. Nu wil ik niet meteen zeggen dat hoog in kcal niet gezond is, maar toch een grote hap uit je dagelijkse kcal range. Moet toch eens iets meer op dat calorie bewust tekentje letten.
pi_203347895
Vandaag mijn eerste sportschoolsessie weer gehad sinds de lockdown. Bewust overal 5 of 10 kg lager gepakt dan normaal aangezien ik nog weet van de vorige keer na de lockdown dat ik 5 dagen niet kon lopen/trainen vanwege de spierpijn. Dus deze week begin ik bewust rustig.

O: -
L: 2 pannenkoek met extra eiwitpoeder
T: melkunie proteīnepudding
D: marokkaanse tajine verspakket
T: kommetje ananas
pi_203348418
S: kracht, schouders en bovenrug
O: skyr, fruit havermout en vlokken.
L: tunamelt
D: Japanse hartige pannenkoek
S: zware dingen optillen.
T: shake en appel.
pi_203368366
Joe joe, iedereen de januari voornemens alweer weggeflikkerd?
pi_203368489
quote:
2s.gif Op woensdag 26 januari 2022 07:29 schreef Lonaa het volgende:
Nee, niet weggeflikkerd. Wel heul lastig. Dat vind ik januari altijd, trouwens. Ik weet niet of dat komt door de overdaad in december waardoor het weer lastiger is om soberder te doen. Hoewel dit keer december wel meeviel. Of dat het komt door het weer en de duisternis, de kou, het grijze. Ik was ook vorige week nog ziek een paar dagen.
Op de een of andere manier kom ik er nog niet lekker in.
pi_203368630
quote:
Nee hoor.. -2,1 sinds ik begonnen ben. Gaat langzaam, maar het zakt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203368811
Ja, ik heb ook wel last van grijs en koud, merk ik. Meer moe dus meer zin in eten.
pi_203368961
Moeite met grijs en koud, check. En ik heb het idee dat ik ziek aan het worden ben ook, dus da's top. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203369262
Bij mij gaat het juist verrassend goed. Sinds 1 jan staat de teller nu op -2.3 (natuurlijk ook vocht in begin). En dat vind ik behoorlijk veel aangezien ik 1x een lang weekend weg ben geweest en 1x een week. Dat helpt me nu ook tegen het grijs en koud, dat ik eventjes de zon heb gezien :Y
pi_203369764
Hier gebeurt er weinig qua gewicht en nog minder qua beweging. Maar het zij zo, uiteindelijk ben ik 9,5 kilo lichter dan toen ik begon en wat ik nu doe is prima vol te houden en heeel langzaam gaat mijn gewicht nog steeds iets naar beneden. Er is wel ruimte voor verbetering hoor, maar daar heb ik nu even geen puf voor, dus ik accepteer dat het nu langzaam gaat. Ik ga nog steeds bijna elke dag op de weegschaal staan, dus ik hou het wel goed in de gaten.
Bij Symph gaat het getal op de weegschaal weer naar beneden. Hij heeft ook echt allemaal kleding die veel te groot is, maar zolang hij eigenlijk alleen maar thuiswerkt redt hij het prima met 1 overhemd dat past.
pi_203371292
Ik ben er nog / weer. Maar hier staat het stil want Corona ... Gelukkig niet heel veel last van maar wel verkouden dus sporten zit er niet in.
Door de isolatie waar ik in moest alleen op mijn kamer en de rest van de familie beneden en ik niet de hele tijd wilde vragen om iets te brengen, wel 0,5 kg afgevallen in een kleine week :D

Hopelijk vanaf dit weekend weer bewegen en langzaam weer gaan hardlopen.
pi_203371756
quote:
Zeker niet! Al negen dagen achtereen al m'n activiteitsringen volgemaakt (wat m'n nieuwe, dagelijkse doel is). Ik ben ook prima blijven eten. En dus val ik ineens minder af. Niet logisch, nee, maarja.
pi_203371799
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zeker niet! Al negen dagen achtereen al m'n activiteitsringen volgemaakt (wat m'n nieuwe, dagelijkse doel is). Ik ben ook prima blijven eten. En dus val ik ineens minder af. Niet logisch, nee, maarja.
Het is nooit een rechte lijn en dat is soms enorm frustrerend, ja. :Y
pi_203371833
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:02 schreef MeisPluis het volgende:
Ik ben er nog / weer. Maar hier staat het stil want Corona ... Gelukkig niet heel veel last van maar wel verkouden dus sporten zit er niet in.
Door de isolatie waar ik in moest alleen op mijn kamer en de rest van de familie beneden en ik niet de hele tijd wilde vragen om iets te brengen, wel 0,5 kg afgevallen in een kleine week :D

Hopelijk vanaf dit weekend weer bewegen en langzaam weer gaan hardlopen.
Leuk neveneffect wel. Ik hoop dat je snel weer gezond bent en geen restverschijnselen overhoudt aan je besmetting
pi_203371887
quote:
2s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Het is nooit een rechte lijn en dat is soms enorm frustrerend, ja. :Y
En het gebeurt echt altijd als ik meer ga bewegen, wat ook nog eens demotiverend is. Ik vermoed dat het een combinatie is van een andere vochthuishouding en wat spieropbouw. Ik probeer zo'n periode door te komen door meer te letten op m'n maten, maar ik ben niet zo goed in het betrouwbaar opmeten van omvang.
pi_203371908
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:38 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Leuk neveneffect wel. Ik hoop dat je snel weer gezond bent en geen restverschijnselen overhoudt aan je besmetting
Daar sluit ik me bij aan. Wel goed om te horen dat je er vooralsnog relatief weinig last van hebt, @MeisPluis!
pi_203371946
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 12:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En het gebeurt echt altijd als ik meer ga bewegen, wat ook nog eens demotiverend is. Ik vermoed dat het een combinatie is van een andere vochthuishouding en wat spieropbouw. Ik probeer zo'n periode door te komen door meer te letten op m'n maten, maar ik ben niet zo goed in het betrouwbaar opmeten van omvang.
Ik geef vochthuishouding ook altijd de schuld, maar herken het wel. Vind het zelf ook enorm frustrerend. :Y Stug door blijven gaan.
pi_203374969
Tijdje weg geweest door opname in ziekenhuis enzo. :{

Het afvallen is (over het algemeen) gestaag door gegaan, zij het minder snel. Wel gek dat ik een paar weken terug in 2 dagen 6 kg ben aangekomen. Niet excessief gegeten, wel 2 dagen niet gesport en gelegen. Ik kom er maar niet achter wat de reden ervan is, iemand een idee? :?

Dat is toch veel te veel zo kort. Tis deels weer weg nu gelukkig, maar nog niet helemaal. Heb met meerdere weegschalen gemeten (nadien om te controleren), en het lag niet aan de weegschaal dus. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sangha op 26-01-2022 18:16:45 ]
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  donderdag 27 januari 2022 @ 12:45:44 #72
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_203387146
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 15:59 schreef Sangha het volgende:
Tijdje weg geweest door opname in ziekenhuis enzo. :{

Het afvallen is (over het algemeen) gestaag door gegaan, zij het minder snel. Wel gek dat ik een paar weken terug in 2 dagen 6 kg ben aangekomen. Niet excessief gegeten, wel 2 dagen niet gesport en gelegen. Ik kom er maar niet achter wat de reden ervan is, iemand een idee? :?

Dat is toch veel te veel zo kort. Tis deels weer weg nu gelukkig, maar nog niet helemaal. Heb met meerdere weegschalen gemeten (nadien om te controleren), en het lag niet aan de weegschaal dus. ;)
Vocht?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_203387216
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:45 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Vocht?
Ja zat ik ook aan te denken als meest logische optie, maar zoveel? Misschien ook iets met de medicatiewissel, ach we gaan gewoon verder. ;)
  donderdag 27 januari 2022 @ 13:55:40 #74
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_203388027
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 12:49 schreef Sangha het volgende:

[..]
Ja zat ik ook aan te denken als meest logische optie, maar zoveel? Misschien ook iets met de medicatiewissel, ach we gaan gewoon verder. ;)
Zou best kunnen, heb je ook vocht in het ziekenhuis gekregen? Blijft ook altijd nog wel ff hangen.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_203388059
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 13:55 schreef LPFAN het volgende:

[..]
Zou best kunnen, heb je ook vocht in het ziekenhuis gekregen? Blijft ook altijd nog wel ff hangen.
Nee dat niet, maar wel medicijnwissel dat vocht kan vasthouden las ik net, dan nog vind ik het veel, maar is de meest logische verklaring, thanx.
pi_203388255
Ik ben ook weer bezig met het minderen van snoep en zoetigheid uit mijn eetpatroon o.a. omdat ik erg last van mijn maag en darmen kreeg, nu heb ik na 4 dagen ineens best wel last van maag en darmen, kan dat een soort afkicken zijn? En ja ik ben best wel een snoepkont :@

Het lukt me wel bijna dagelijks 10000 stappen te zetten en ik train 1 keer per week met een trainer, dus ik heb goede hoop dat er weer wat kilo’s afgaan als ik het minder snoepen vol ga houden, en dat wil ik wel echt gaan doen, ik weet dat ik me vorige keer echt een stuk beter ging voelen toen ik weinig suiker, vet en zoetstoffen at.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_203388303
quote:
7s.gif Op donderdag 27 januari 2022 14:12 schreef rena het volgende:
Ik ben ook weer bezig met het minderen van snoep en zoetigheid uit mijn eetpatroon o.a. omdat ik erg last van mijn maag en darmen kreeg, nu heb ik na 4 dagen ineens best wel last van maag en darmen, kan dat een soort afkicken zijn? En ja ik ben best wel een snoepkont :@

Het lukt me wel bijna dagelijks 10000 stappen te zetten en ik train 1 keer per week met een trainer, dus ik heb goede hoop dat er weer wat kilo’s afgaan als ik het minder snoepen vol ga houden, en dat wil ik wel echt gaan doen, ik weet dat ik me vorige keer echt een stuk beter ging voelen toen ik weinig suiker, vet en zoetstoffen at.
Maag heb ik zelf nooit zo'n last van. Maar ik heb altijd 3 a 4 dagen echt hoofdpijn als ik stop met snoepen of minder ga snoepen. Puur vanwege het afkicken van suiker. Dus ik kan me voorstellen dat maag en darmen ook wel geīrriteerd kunnen raken ja.
  donderdag 27 januari 2022 @ 15:16:15 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_203388935
quote:
Nee helemaal niet, maar het lukt me niet en ik ben zo dik en ik word er een beetje verdrietig van :')
Maar goed - gisteren ben ik weer begonnen met IF. Het moet er gewoon af.
disclaimer
pi_203388981
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:16 schreef SQ het volgende:

[..]
Nee helemaal niet, maar het lukt me niet en ik ben zo dik en ik word er een beetje verdrietig van :')
Maar goed - gisteren ben ik weer begonnen met IF. Het moet er gewoon af.
Ja I feel this. ;(

Ik werd verdrietig van m'n reflectie in het raam. :{
pi_203389015
Leuk hoor dat die benen heel veel kilo's kunnen dragen en heel sterk zijn en gespierd, maar er zit ook gewoon een enorme deken vet omheen dus ze zijn gewoon debiel dik.
  donderdag 27 januari 2022 @ 15:26:50 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_203389108
quote:
2s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja I feel this. ;(

Ik werd verdrietig van m'n reflectie in het raam. :{
Ik heb gisteren maar weer eens een setje (confronterende) foto's gemaakt van mijn bijna naakte lichaam. Ik hoop gewoon maand tot maand te kunnen vergelijken en het verschil dan te zien.
Ik weet hoe het moet, ik kan het ook, maar toch blijf ik maar grazen, elke dag weer. Wat voor gat ben ik eigenlijk aan het opvullen :N
disclaimer
pi_203389492
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb gisteren maar weer eens een setje (confronterende) foto's gemaakt van mijn bijna naakte lichaam. Ik hoop gewoon maand tot maand te kunnen vergelijken en het verschil dan te zien.
Ik weet hoe het moet, ik kan het ook, maar toch blijf ik maar grazen, elke dag weer. Wat voor gat ben ik eigenlijk aan het opvullen :N
Ik krijg niet verwoord wat ik eigenlijk allemaal wil zeggen, maar wees eens een beetje mild voor jezelf. En verder dan maar gewoon een :*
pi_203389851
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 15:26 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh dit herken ik zo, ik loop ook te snaaien en vraag me later af waarom. Vorig jaar januari woog ik een gewicht waar ik zo tevreden mee was en voelde ik me zo fijn in mijn lijf, heb er ruim 10 kilo bijgevreten afgelopen jaar }:| :{ Het waarom vind ik zelf ook zo verdraaid lastig te achterhalen. Wat Doedezemaar ook zegt, wees een beetje mild voor jezelf, het leven is al lastig genoeg op het moment :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 27 januari 2022 @ 16:52:59 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_203390317
Oh ja, ik fakkel mezelf niet af hoor. Het is meer dat ik me afvraag wat me er van weerhoudt om het gewoon te doen. Kennelijk zit er toch wat ongeidentificeerde emotionele onvrede :')
disclaimer
pi_203390401
Ja, het idee dat ik ziek aan het worden was, is bevestigd. :')

Uitgeput van een was ophangen. _O_ En nu is mijn conditie wel wat teruggelopen, maar zķ erg geloof ik ook weer niet. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_203390415
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 16:52 schreef SQ het volgende:
Oh ja, ik fakkel mezelf niet af hoor. Het is meer dat ik me afvraag wat me er van weerhoudt om het gewoon te doen. Kennelijk zit er toch wat ongeidentificeerde emotionele onvrede :')
Het ‘gewoon’ doen is niet zo gewoon, anders zou het iedereen makkelijk lukken. Een beginnetje maken dan maar weer en op allerlei gebieden goed voor jezelf zorgen.
pi_203390460
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 16:58 schreef IJsdraakje het volgende:
Ja, het idee dat ik ziek aan het worden was, is bevestigd. :')

Uitgeput van een was ophangen. _O_ En nu is mijn conditie wel wat teruggelopen, maar zķ erg geloof ik ook weer niet. :+
Beterschap!
pi_203390504
Ik ben wel serieus geneigd om het extra "blegh"-gevoel op de complete grijsheid van de afgelopen paar weken te schuiven, naar buiten gaan vind ik maar een onaantrekkelijk idee. :')

Ik ga ook maar inzetten op 'makkelijke' aanpassingen, dus sportspul mee naar werk en vanuit daar direct sportschool (en die zit bewust op 0 minuten omrijden/fietsen). En of dat nou #hardgaan of een beetje rustig aan bewegen wordt, interesseert me momenteel weinig, want ik weet dat ik het fijn vind om te doen als ik eenmaal bezig ben.

En verder vooral veel "niet" doen, zoals snoep inhaleren. Gelukkig is 'niet halen' een prima optie. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  donderdag 27 januari 2022 @ 17:16:30 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_203390580
Beterschap, IJsdraakje :*
disclaimer
  donderdag 27 januari 2022 @ 17:18:00 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_203390589
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 17:00 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Het ‘gewoon’ doen is niet zo gewoon, anders zou het iedereen makkelijk lukken. Een beginnetje maken dan maar weer en op allerlei gebieden goed voor jezelf zorgen.
Ja zeker!
Nou heb ik vandaag een menu waarbij 60% van mijn kcal uit vetten bestaan :') en dat helpt wel echt, dus misschien dat ik dat plan nog een paar dagen verder door trek.
Die harde suikercraving moet er ff af, dat helpt.
disclaimer
pi_203391278
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 17:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik ben wel serieus geneigd om het extra "blegh"-gevoel op de complete grijsheid van de afgelopen paar weken te schuiven, naar buiten gaan vind ik maar een onaantrekkelijk idee. :')

Ik ga ook maar inzetten op 'makkelijke' aanpassingen, dus sportspul mee naar werk en vanuit daar direct sportschool (en die zit bewust op 0 minuten omrijden/fietsen). En of dat nou #hardgaan of een beetje rustig aan bewegen wordt, interesseert me momenteel weinig, want ik weet dat ik het fijn vind om te doen als ik eenmaal bezig ben.

En verder vooral veel "niet" doen, zoals snoep inhaleren. Gelukkig is 'niet halen' een prima optie. :')
Ik weet dat mijn algehele blegh-gevoel daaruit voortkomt. Ieder jaar lijk ik de winter weer een stukje minder goed te trekken dan het jaar ervoor. En het is ook een partij nat, koud en donker geweest. En nu is het voornamelijk grijzig. Het nodigt niet alleen niet uit om naar buiten te gaan (waar ik al nauwelijks kom, want thuiswerken :') ) maar het kruipt echt helemaal in mijn lijf. Ik doe heus wel mijn best om er tegen te vechten. En ik probeer dan als ik iets extra's pak toch voor de iets minder ongezonde optie te gaan als een stukje ( :') ) kaas, een schaaltje yoghurt (met suiker ofzo natuurlijk), een appel (die is wel goed!), etc.

Dochter kwam vandaag met het verzoek om overnight oats te maken, dus dat gaan we zo doen voor morgenvroeg. Eens kijken of dat nog iets toevoegt.
pi_203391424
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2022 17:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Met rustig aan bewegen kan je ook een hoop bereiken. Toen de sportscholen dicht waren 'moest' ik van mezelf ook thuis sporten. 2x gedaan en daarna nooit meer omdat ik er echt een hekel aan heb. Dus daarna maar gewoon af en toe een wandelingetje gemaakt. Iets is beter dan niets!
pi_203391635
quote:
0s.gif Op donderdag 27 januari 2022 18:31 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Met rustig aan bewegen kan je ook een hoop bereiken. Toen de sportscholen dicht waren 'moest' ik van mezelf ook thuis sporten. 2x gedaan en daarna nooit meer omdat ik er echt een hekel aan heb. Dus daarna maar gewoon af en toe een wandelingetje gemaakt. Iets is beter dan niets!
Zeker waar! :Y Er zit ook meer achter sportschool dan alleen gewicht, m'n rug is nogal een zwakke plek en trainen met gewicht/weerstand helpt enorm om 'm niet vast te laten lopen, wandelen of fietsen heeft helaas niet hetzelfde effect en hardlopen werkt juist averechts, hoe fijn ik dat ook vind. -O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 28 januari 2022 @ 10:47:50 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_203400080
Die eerste dagen van IF zijn zo kut :')
Ik heb dan echt HONGERRR rond dit tijdstip.
Denk dat ik om 11 uur maar begin, en dan stoppen om 7. Net wat beter vol te houden dan van 12 tot 8.
disclaimer
pi_203400617
Dat doe ik ook altijd in het begin. Helpt ook goed om het na het eten koekje/lekkers op de bank af te leren. :P Uiteindelijk zat ik op tussen 1/2 en 6/7 afhankelijk van werk of vrije dag.

Maar inmiddels ben ik alweer 8 dagen in quarantaine en eten is mijn beste vriend. Toch jammer, nadat ik december zo goed had gedaan. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_203401674
Ja hoi! Hier ook weer begonnen, sinds maandag met IF. Vorig jaar 17 kilo afgevallen, in december en januari er weer 6 aangevreten en nu sinds maandag -2.4. Bye bye vocht :W

Eerste dagen IF was de hel op aarde, hongerrr, maar ik zit er nu weer redelijk in. We gaan er weer voor.
pi_203402135
Ik heb vooral altijd honger als ik 'niks doe' maar als ik aan het werk ben of aan het wandelen ofzo heb ik er geen last van.

Iemand nog aanraders voor (snelle) 1 persoons eiwitrijke maaltijden ?
pi_203403940
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 12:41 schreef SilverEyes het volgende:
Ja hoi! Hier ook weer begonnen, sinds maandag met IF. Vorig jaar 17 kilo afgevallen, in december en januari er weer 6 aangevreten en nu sinds maandag -2.4. Bye bye vocht :W

Eerste dagen IF was de hel op aarde, hongerrr, maar ik zit er nu weer redelijk in. We gaan er weer voor.
Dat is wel jammer van die 6 kilo, maar weet je ook waar het mis ging? En bedoel ik niet het eten zelf, maar de triggers die de oorzaak waren.

Verder heel veel succes.
ROBODEMONS..................|:(
pi_203405534
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 15:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Dat is wel jammer van die 6 kilo, maar weet je ook waar het mis ging? En bedoel ik niet het eten zelf, maar de triggers die de oorzaak waren.

Verder heel veel succes.
Ja, dat is heel duidelijk bij mij. Begon met dat ik zoveel mogelijk wou afvallen voor een bepaald event, dat is gelukt, maar mezelf (te?) veel ontzegd. Daarna had ik er even genoeg van. Vervolgens weer opgepakt, maar wou er niets vanaf, nog geen 100 gram. Daarna een 'fuck it, forever dat, dan maar niet periode gehad en dat icm met alle eetfeestjes in december, hoppa +6.
  vrijdag 28 januari 2022 @ 17:19:08 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_203405597
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:13 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Ja, dat is heel duidelijk bij mij. Begon met dat ik zoveel mogelijk wou afvallen voor een bepaald event, dat is gelukt, maar mezelf (te?) veel ontzegd. Daarna had ik er even genoeg van. Vervolgens weer opgepakt, maar wou er niets vanaf, nog geen 100 gram. Daarna een 'fuck it, forever dat, dan maar niet periode gehad en dat icm met alle eetfeestjes in december, hoppa +6.
Herkenbaar hoor, zo gaat dat hier ook altijd. Die zes zijn ook zo weer weg meestal :)
disclaimer
pi_203407463
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2022 17:19 schreef SQ het volgende:

[..]
Herkenbaar hoor, zo gaat dat hier ook altijd. Die zes zijn ook zo weer weg meestal :)
Ik heb er alweer 2,5 uitgepiest *)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')