Ze hebben zelf ook mensen van Red Bull overgenomen, op gebied van Aero oa.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 01:07 schreef beantherio het volgende:
Het zou wel positief zijn voor Verstappen als Hamilton en Mercedes net zo geobsedeerd zijn door het verlies van vorig jaar als figuren als Benson. Des te meer ze bezig zijn met het verleden des te minder concentreren ze zich op de toekomst.
Het zijn clickbait verhalen, ik denk dat Mercedes er zelf niet zo mee bezig is, eigenlijk, maar er is een publiek voor wat zich graag schuimbekkend uitlaat over het einde van het vorige seizoen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 01:07 schreef beantherio het volgende:
Het zou wel positief zijn voor Verstappen als Hamilton en Mercedes net zo geobsedeerd zijn door het verlies van vorig jaar als figuren als Benson. Des te meer ze bezig zijn met het verleden des te minder concentreren ze zich op de toekomst.
Niet alleen Engelse, er zijn ook niet-Engelse Hamilton fansquote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:37 schreef Peterselieman het volgende:
Lees Engelse fans. De rest van de wereld kijkt uit naar het nieuwe seizoen, maar daar moeten ze opboksen tegen verhalen over de premier, dus ja, dan 2021 maar verder uitmelken.
Het zal mij een rotzorg zijn of #44 terugkeert of niet.
Dat is gewoon een act joh.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet alleen Engelse, er zijn ook niet-Engelse Hamilton fans
Ik had het niet over FOK! maar over de artikelen op F1 websites.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is gewoon een act joh.
We weten allemaal dat potjecreme stiekem Engels is.
Hier zo geen zin in. Ik wil 5 euro korting per act.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:06 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Het wordt zo langzamerhand toch wel tijd voor de grote "Still I rise" alleen-tegen-de-rest-van-de-wereld comeback tour-act van Sint Lewis. Het PR-bureau heeft er nu wel lang genoeg aan kunnen werken.
(kan ook zijn dat hij weer eens een haartransplantatie ondergaat)
Boos dat de 'als iemand anders wint dan Hamilton is het racisme'-act van hem en Toto niet gewerkt heeft, die hoopte dat Horner in de laatste ronde tegen Verstappen zou zeggen dat hij van het gas af moest zijne grootstheid voor te laten, waarop Max zou zeggen 'uiteraard, het is een hele eer van zo'n grootheid te verliezen' en hem voorbij zou laten. en de klap dat die tactiek, net als bijv Monaco en andere momenten die hij hoopte te kapitaliseren als #BLM #blessed momenten op Silverstone na allemaal in het water vielen. Dus nu is zijn wereld uitgeklapt omdat hij niet een 8ste titel cadeau kreeg, ondanks alle beschuldigingen en verwijten van racisme, agressie en weet ik wat naar Red Bull en Verstappen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:06 schreef THEFXR het volgende:
Zevenvoudig F1-wereldkampioen Hamilton blijft zwijgen. Maar waarom?
https://nos.nl/artikel/24(...)-zwijgen-maar-waarom
Ik heb Sainz, Ricciardo, Russell, Bottas en Verstappen ook niet of nauwelijks gehoord de afgelopen maanden. Het is gewoon clickbait, Hamilton doet dit vrijwel iedere winter.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:06 schreef THEFXR het volgende:
Zevenvoudig F1-wereldkampioen Hamilton blijft zwijgen. Maar waarom?
https://nos.nl/artikel/24(...)-zwijgen-maar-waarom
Hij verwijdert iedere winter iedereen die hij volgt op Instagram, komt niet opdagen bij FIA gala en laat via Toto weten dat hij nog niet weet of hij volgend seizoen meedoet?quote:Op zondag 30 januari 2022 01:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb Sainz, Ricciardo, Russell, Bottas en Verstappen ook niet of nauwelijks gehoord de afgelopen maanden. Het is gewoon clickbait, Hamilton doet dit vrijwel iedere winter.
Nee, maar de radiostilte van Hamilton tijdens de winter is wel vrij normaal voor hem.quote:Op zondag 30 januari 2022 01:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij verwijdert iedere winter iedereen die hij volgt op Instagram, komt niet opdagen bij FIA gala en laat via Toto weten dat hij nog niet weet of hij volgend seizoen meedoet?
Nooit eerder gemerkt hoor ....
Verder wel eens dat het grotendeels clickbait is, maar het is ook weer een act, zowel van hem als van de pers. Als hij er niet achter had gestaan had hij wel iets van zich laten horen. Meneer heeft overal een mening over en wil de altijd verkondigen, maar nu is hij opeens stil.
Ik heb er nog even over nagedacht.quote:Op zondag 30 januari 2022 01:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij verwijdert iedere winter iedereen die hij volgt op Instagram, komt niet opdagen bij FIA gala en laat via Toto weten dat hij nog niet weet of hij volgend seizoen meedoet?
Nooit eerder gemerkt hoor ....
Verder wel eens dat het grotendeels clickbait is, maar het is ook weer een act, zowel van hem als van de pers. Als hij er niet achter had gestaan had hij wel iets van zich laten horen. Meneer heeft overal een mening over en wil de altijd verkondigen, maar nu is hij opeens stil.
Ben het grotendeels met je eens hoor.quote:Op zondag 30 januari 2022 02:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb er nog even over nagedacht.
Het is uiteraard mogelijk dat Hamilton probeert de FIA te chanteren in de trant van "Als X niet ontslagen wordt dan stop ik" maar ik zie de FIA daar niet aan gaan toegeven. Het is ook mogelijk dat Hamilton spelletjes aan het spelen is door zich openlijk stil te houden maar via via eisen stelt.
Mischien is Hamilton gewoon even klaar geweest met F1 en wil hij zich in alle rust en stilte en zonder allerlei gezeur voorbereiden op een nieuw seizoen. Kan ook zomaar.
Probleem is dat alle berichtgeving hierover gewoon pure speculatie is en dat we gewoon niet weten wat de waarheid is en dat de media van alles in de lucht gooit voor de clicks. Dat laatste komt mij redelijk waarschijnlijk voor als ik kijk naar hoe zelfs The Race momenteel allerlei speculatie artikelen op de site zet, bijna dagelijks.
Als je het mij vraagt start hij gewoon weer in het nieuwe seizoen. Doet hij dat niet, ook prima maar dan krijgt zijn reputatie wel een flinke klap, denk ik, met name omdat het nu nog niet bekend is en er nog 2 weken zijn voordat de auto getoond wordt.
Mocht hij stoppen dan heeft F1 al een vervanger, Verstappen. Dus de FIA chanteren lijkt mij vrij zinloos, de enige die dan schade gaat lijden is Mercedes.
Ik zei in het Hamilton topic ook al, het is Russische tactiek.quote:Op zondag 30 januari 2022 02:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben het grotendeels met je eens hoor.
Het wordt sowieso aangedikt, denk dat daar geen twijfel over mogelijk is. Verwacht ook gewoon dat hij gaat starten. Als hij er echt klaar mee was geweest had hij dat al lang bekend gemaakt. Enige wat nog kan gebeuren is dat de auto tijdens de testdagen belachelijk slecht blijkt te zijn en hij dan alsnog besluit te stoppen.
Echter vind ik het allemaal wel "raar" en anders dan anders. Vooral iedereen van Instagram afgooien vind ik kinderachtig. Het is een manier om aandacht te vragen zonder het daadwerkelijk van de daken te roepen. Als FIA toegeeft aan dit soort "chantage" is het einde zoek. Een Ferrari is al genoeg zou je denken. Als ze ook nog eens op hun teentjes moeten lopen voor Lewis dan gaat het echt niet goedkomen.
Als ik FIA was zou ik Masi koste wat het kost op die plek houden, maar wel minstens twee man versterking geven. Masi daar nu weghalen gaat niemand een plezier doen. Het is dan een smet op de overwinning van Max en ook nog eens een teken richting Lewis en Mercedes dat zeiken, janken en politieke spelletjes spelen zinvol is. Moeten ze echt niet willen (doen).
Verder is het naast het spelletje van Lewis ook vooral een spelletje van Britse media. Het zijn steeds dezelfde websites met dezelfde "journalisten" die stukjes schrijven zonder een bron. Deels clickbait, deels een bepaald sfeertje creëren om FIA onder druk te zetten.
Britste media en Lewis fans doen alsof de F1 kapot zou gaan als Lewis stop, maar dat is echt bullshit. F1 ging ook niet kapot toen Senna overleed of Schumacher stopte. Er is altijd iemand anders die opstaat en in dit geval is Max al opgestaan. De Britten hebben dan Norris en Russell, Alonso rijdt nog rond, Ricciardo rijdt nog rond, Leclerc en Sainz doen het prima ....
Alleen al de reactie van de fans wereldwijd op de overwinning van Max laat zien dat tijdperk van Lewis sowieso wel voorbij is. Men is er klaar mee, behalve de Britten en die hard fans die meer om Lewis geven dan om F1.
Het is sowieso maar de vraag of hij dreigt. Hij zegt niets. Die conclusies worden door anderen getrokken op basis daarvan.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik zei in het Hamilton topic ook al, het is Russische tactiek.
Hamilton dreigt nu een hoop, kijkt wat er gebeurt en doet daarna niets, start gewoon en zegt tegen iedereen "wat voor probleem hadden jullie nou?"
Hij heeft sowieso nog een cotnract voor de komende 2 jaar, dat zal anders ook nog eerst even ontbonden moeten worden.
Lewis zou inmiddels op 60 miljoen per jaar zitten dus dat zou hem ook een hóóp inkomsten schelen.
Mercedes heeft dan ook een groot probleem want die moeten plots een vervanger voor hun 1e rijder zien te vinden.
Of ze zouden De Vries uit de Formula-E moeten trekken maar dan verliezen ze 2 kampioenschappen.
Mercedes heeft er ook alle belangen bij dat Lewis blijft.
Aan de andere kant.. Lewis heeft toevallig onlangs wel een eigen bedrijf gestart (of heeft in elk geval een investment gedaan).
Hij kan opzich ook boodschappen gaan bezorgen bij z'n nieuwe grocery delivery service
Hamiltons contract is geen echt probleem, als hij zegt met pensioen te gaan als F1 rijder dan houdt dat gewoon op, het enige wat Mercedes dan doet is zeggen "Als je terugkomt houden we je aan het contract"quote:Op zondag 30 januari 2022 13:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik zei in het Hamilton topic ook al, het is Russische tactiek.
Hamilton dreigt nu een hoop, kijkt wat er gebeurt en doet daarna niets, start gewoon en zegt tegen iedereen "wat voor probleem hadden jullie nou?"
Hij heeft sowieso nog een cotnract voor de komende 2 jaar, dat zal anders ook nog eerst even ontbonden moeten worden.
Lewis zou inmiddels op 60 miljoen per jaar zitten dus dat zou hem ook een hóóp inkomsten schelen.
Mercedes heeft dan ook een groot probleem want die moeten plots een vervanger voor hun 1e rijder zien te vinden.
Of ze zouden De Vries uit de Formula-E moeten trekken maar dan verliezen ze 2 kampioenschappen.
Mercedes heeft er ook alle belangen bij dat Lewis blijft.
Aan de andere kant.. Lewis heeft toevallig onlangs wel een eigen bedrijf gestart (of heeft in elk geval een investment gedaan).
Hij kan opzich ook boodschappen gaan bezorgen bij z'n nieuwe grocery delivery service
Of Ocon terughalen. Kan Piastri bij Alpine instappen.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hamiltons contract is geen echt probleem, als hij zegt met pensioen te gaan als F1 rijder dan houdt dat gewoon op, het enige wat Mercedes dan doet is zeggen "Als je terugkomt houden we je aan het contract"
Het zou voor Mercedes wel een lastig verhaal zijn, ja, en zeker als dit een last minute besluit is, dan kunnen ze niet meer gaan shoppen maar moeten ze of een van hun E rijders in de F1 zetten of een junior promoveren, mischien dat ze Piastri kunnen overnemen van Alpine, die heeft toch niets te doen
Opzich zou het ook logisch geweest zijn als Lewis zou stopen als hij dit jaar gewonnen had.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het is sowieso maar de vraag of hij dreigt. Hij zegt niets. Die conclusies worden door anderen getrokken op basis daarvan.
Ik verwacht hem eigenlijk ook gewoon terug dit jaar, anders waren er ook wel geruchten dat Mercedes op zoek is naar een andere coureur als vervanger.
Sowieso zou hij waarschijnlijk gestopt zijn als hij wereldkampioen zou zijn geworden, omdat hij, volgens de geruchten, een clausule heeft dat hij mag stoppen als hij nog een keer wereldkampioen wordt.
Over dat inhalen zijn de meningen verdeeld. Gary Anderson denkt bijvoorbeeld dat de aanpassingen niet ver genoeg gaan omdat er alleen is gekeken om de vuile lucht achter de auto te verminderen en niet zozeer om te zorgen dat de auto minder gevoelig is voor de vuile lucht door nog meer downforce voa de vloer te genereren zoals eind jaren '70, begin jaren '80 het geval was.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Opzich zou het ook logisch geweest zijn als Lewis zou stopen als hij dit jaar gewonnen had.
Er komen nieuwe wagens aan en het is maar de vraag wie er de beste heeft ontworpen, Mercedes mogelijk niet.
Inhalen wordt ook makkelijker (theoretisch)
Lewis gaat het dus een flink stuk zwaarder krijgen.
Maar goed, die 8e wereldtitel en bovenaan de ranglijst staan.. dat is natuurlijk ook wel wat waard.
Weinig kans, omdat de testsessies al een paar weken eerder zijn.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:14 schreef Beathoven het volgende:
Ik schat een kansje in dat Hamilton nét voor het nieuwe seizoen begint zijn einde in F1 aan gaan kondigen.
Door dat net op het laatste moment te doen kan hij het nieuws kapen en een donkere wolk over het nieuwe seizoen gooien. En zo revenge nemen op Verstappen z'n "gestolen" titel zoals de Hamilton fans beweren.
Ook al zijn de auto's nog gevoelig voor vuile ludht, als ze minder vuile lucht produceren kunnen ze in elk geval dichterbij komen.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Over dat inhalen zijn de meningen verdeeld. Gary Anderson denkt bijvoorbeeld dat de aanpassingen niet ver genoeg gaan omdat er alleen is gekeken om de vuile lucht achter de auto te verminderen en niet zozeer om te zorgen dat de auto minder gevoelig is voor de vuile lucht door nog meer downforce voa de vloer te genereren zoals eind jaren '70, begin jaren '80 het geval was.
https://the-race.com/form(...)d-effect-looks-like/
Met andere woorden, DRS gaat nog meer invloed hebben in plaats van minder. Wordt het racen niet beter van.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook al zijn de auto's nog gevoelig voor vuile ludht, als ze minder vuile lucht produceren kunnen ze in elk geval dichterbij komen.
En dan is er opzich nog de DRS om er voorbij te komen.
Met de huidige wagens kon je niet dichtbij genoeg komen en had de DRS dus ook vaak weinig zin.
DRS zou in de toekomst wel moeten verdwijnen maar danmoet er eerst gekeken worden of inhalen nu al beter is dan vorig jaar en of er dan evt nog meer aanpassingen aan de wagen nodig zijn.
Weet ik niet, DRS zal anders gebruikt gaan worden denk ik.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Met andere woorden, DRS gaat nog meer invloed hebben in plaats van minder. Wordt het racen niet beter van.
Dat is dus het probleem. Als je dichter op een andere auto kan rijden, kun je DRS dus gebruiken om er eerder voorbij te gaan in plaats van ernaast te komen, en dan op eigen kracht inhalen, zoals normaal is met een slipstream. Dat is waar DRS voor bedoeld is.quote:Op zondag 30 januari 2022 17:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Weet ik niet, DRS zal anders gebruikt gaan worden denk ik.
Niet meer om naar een auto toe te rijden maar juist om van een auto weg te komen.
De teams en een hoop FIA bazen willen het ook weg hebben, kan niet op de korte termijn maar ze willen het wel op de middellange termijn doen.
En men kan ook aanpassingen maken, dat het bijv nog maar 5 keer per wedstrijd gebruikt mag worden als "boost"
Dan kan je DRS ook strategisch inzetten.
DRS afschaffen voor dit seizoen was besproken maar de teams wilden daar (nog) niet aan, ze wilden als ik het goed weet eerst zien of de wijzigingen die nu komen effectief gaan zijn en daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.quote:Op zondag 30 januari 2022 17:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem. Als je dichter op een andere auto kan rijden, kun je DRS dus gebruiken om er eerder voorbij te gaan in plaats van ernaast te komen, en dan op eigen kracht inhalen, zoals normaal is met een slipstream. Dat is waar DRS voor bedoeld is.
De inhaalacties op DRS was toch al veel te veel op het rechte stuk ipv in de bocht. Dat wordt nu alleen maar nog eerder. Dus nog minder echte inhaalacties.
Ik las dat het de bedoeling was om te kijken of ze in 2024 zonder kunnen en het met opnieuw nieuwe regels in 2026 niet meer op de auto zou zitten.quote:Op zondag 30 januari 2022 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
DRS afschaffen voor dit seizoen was besproken maar de teams wilden daar (nog) niet aan, ze wilden als ik het goed weet eerst zien of de wijzigingen die nu komen effectief gaan zijn en daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.
Het kan heel goed zijn dat DRS zijn langste tijd gehad heeft nu maar het is nog net iets te vroeg om daar uitspraken over te doen, denk ik.
Dat is niet helemaal juist. Dichtbij komen kon prima, maar dichtbij blijven was moeilijk omdat de banden vrijwel meteen opbrandden. Dat probleem zal waarschijnlijk niet verdwijnen.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Met de huidige wagens kon je niet dichtbij genoeg komen en had de DRS dus ook vaak weinig zin.
Qua banden niet, al zou de compound weer iets anders en hopelijk beter zijn.quote:Op zondag 30 januari 2022 19:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal juist. Dichtbij komen kon prima, maar dichtbij blijven was moeilijk omdat de banden vrijwel meteen opbrandden. Dat probleem zal waarschijnlijk niet verdwijnen.
Ook nu zal volgen lastiger zijn in snelle bochten. Wat DRS vaak doet is dat men dan op het rechte stuk dat verschil weer goed kan maken. Op die manier is volgen prima mogelijk, als de banden het vol zouden houden.
Dat is de theorie maar dat gaat in de praktijk natuurlijk heel erg tegen vallen. Maar het idee dat het volgen niet mogelijk zou zijn zonder deze aanpassingen is niet gebaseer op realiteit.quote:Op zondag 30 januari 2022 20:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Qua banden niet, al zou de compound weer iets anders en hopelijk beter zijn.
In de bochten was het juist lastig volgen door de vuile lucht en de gevoeligheid van de wagens hiervoor, doordat de meeste downforce via de vleugels wordt gegenereerd. Dat zou nu beter moeten gaan.
Ik denk dat je dan weinig snapt van aerodynamica en de werking van luchtstromen en waarom deze aanpassingen zijn doorgevoerd. Dat ze waarschijnlijk niet ver genoeg gaan is zeer goed mogelijk.quote:Op zondag 30 januari 2022 20:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is de theorie maar dat gaat in de praktijk natuurlijk heel erg tegen vallen. Maar het idee dat het volgen niet mogelijk zou zijn zonder deze aanpassingen is niet gebaseer op realiteit.
quote:Op zondag 30 januari 2022 20:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan weinig snapt van aerodynamica en de werking van luchtstromen en waarom deze aanpassingen zijn doorgevoerd. Dat ze waarschijnlijk niet ver genoeg gaan is zeer goed mogelijk.
Scheelt dat er nieuwe banden komenquote:Op zondag 30 januari 2022 19:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal juist. Dichtbij komen kon prima, maar dichtbij blijven was moeilijk omdat de banden vrijwel meteen opbrandden. Dat probleem zal waarschijnlijk niet verdwijnen.
Ook nu zal volgen lastiger zijn in snelle bochten. Wat DRS vaak doet is dat men dan op het rechte stuk dat verschil weer goed kan maken. Op die manier is volgen prima mogelijk, als de banden het vol zouden houden.
De banden zouden ook minder gevoelig zijn voor oververhitting en slijtage, waardoor je er meer op zou kunnen pushen.quote:Op zondag 30 januari 2022 20:52 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Scheelt dat er nieuwe banden komen![]()
Minder grip op de voorbanden schijnt wel in de verwachting te liggen ivm de voorvleugel.
Afgelopen jaren hadden achterliggers vaak ook de DRS nodig om dichterbij te komen en konden dan inderdaad door de vuile lucht er niet voorbij.
Nu kunnen ze er wel dichterbij komen en dan DRS inzetten op het juiste moment.
Maar dan krijgt de ander weer de DRS in de volgende ronde en dan kan weer pogingen doen om weer terug in te halen.
Maar er verandert dit jaar soweiso een hoop, zal ook best een testjaar worden voor veel teams.
En misschien dat er in 2023 dan weer aanpassingen gedaan worden aan de huidige regels om 't nog weer beter te maken.
We zullen moeten afwachten.
Niet helemaal dus. De vuile lucht maakt het moeilijker, maar het echte probleem is en blijft de banden die oververhitten. Zonder dat zou het met DRS mogelijk zijn om langere tijd in die vuile lucht te rijden en een actie in te zetten. Dat kon vaak niet, of men kreeg maar één kans en als die niet lukte moest je weer afstand houden om de banden te koelen.quote:Op zondag 30 januari 2022 20:52 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Scheelt dat er nieuwe banden komen![]()
Minder grip op de voorbanden schijnt wel in de verwachting te liggen ivm de voorvleugel.
Afgelopen jaren hadden achterliggers vaak ook de DRS nodig om dichterbij te komen en konden dan inderdaad door de vuile lucht er niet voorbij.
Met DRS ja, dus alleen op het rechte stuk. Het grote probleem waarvoor DRS nodig is, is dat men in de bochten door de vuile lucht niet kan volgen en er dus nauwelijks een actie buiten het rechte stuk mogelijk is. Daarvoor zijn de aanpassingen aan de wagens voor dit jaar.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Niet helemaal dus. De vuile lucht maakt het moeilijker, maar het echte probleem is en blijft de banden die oververhitten. Zonder dat zou het met DRS mogelijk zijn om langere tijd in die vuile lucht te rijden en een actie in te zetten. Dat kon vaak niet, of men kreeg maar één kans en als die niet lukte moest je weer afstand houden om de banden te koelen.
Zie bijvoorbeeld Verstappen op Hamilton in Bahrein. Hij had veel versere banden maar kreeg toch maar één kans. Daarna waren de bandjes alweer op. Dát is het echte probleem, dichtbij genoeg komen voor een actie is niet het probleem.
Erg mooi.quote:Op maandag 31 januari 2022 12:28 schreef tripel7 het volgende:
Ik neem aan exit voor Alan van der Merve?
wie weet haalt hij toch een prik of 3quote:Op maandag 31 januari 2022 12:28 schreef tripel7 het volgende:
Ik neem aan exit voor Alan van der Merve?
Allemaal leuke theorie inderdaad. In de praktijk komt daar nooit iets van terecht. Het resultaat zal altijd anders zijn dan verwacht. En dat is niet omdat ik het zogenaamd beter zou weten dan experts, maar omdat dit echt niet de eerste keer is dat ze zoiets proberen. 2009, 2014 waren de meest recente voorbeelden.quote:Op zondag 30 januari 2022 22:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Met DRS ja, dus alleen op het rechte stuk. Het grote probleem waarvoor DRS nodig is, is dat men in de bochten door de vuile lucht niet kan volgen en er dus nauwelijks een actie buiten het rechte stuk mogelijk is. Daarvoor zijn de aanpassingen aan de wagens voor dit jaar.
En sowieso zijn de banden voor dit jaar aangepast waardoor ze minder zouden moeten oververhitten en er dus meer op gepusht zou kunnen worden.
Ja, want de rest van het seizoen doet helemaal niet ter zake. Het komt puur door Masi dat Lewis geen kampioen is geworden. Als dat het gevoel is, dat bij Lewis overheerst, dan mag hij van mij wegblijven en ergens anders Calimero gaan uithangen.quote:Op zondag 30 januari 2022 02:01 schreef SiGNe het volgende:
[ twitter ]
Zelf denk ik dat het er op aan gaat komen of Masi weg gaat of niet.
Als die blijft dan zal Lewis het gevoel hebben dat hij wordt tegengewerkt
Op zich goed onderbouwd verhaal, maar ook hij moet (logischerwijs) wat aannames doen. Nog een paar weekjes en dan gaan we het zien. Duurt wel godvergeten lang, als je het mij vraagt!quote:Op zondag 30 januari 2022 14:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Over dat inhalen zijn de meningen verdeeld. Gary Anderson denkt bijvoorbeeld dat de aanpassingen niet ver genoeg gaan omdat er alleen is gekeken om de vuile lucht achter de auto te verminderen en niet zozeer om te zorgen dat de auto minder gevoelig is voor de vuile lucht door nog meer downforce voa de vloer te genereren zoals eind jaren '70, begin jaren '80 het geval was.
https://the-race.com/form(...)d-effect-looks-like/
Hij verloor hier het WK al:quote:Op dinsdag 1 februari 2022 10:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, want de rest van het seizoen doet helemaal niet ter zake. Het komt puur door Masi dat Lewis geen kampioen is geworden. Als dat het gevoel is, dat bij Lewis overheerst, dan mag hij van mij wegblijven en ergens anders Calimero gaan uithangen.
Ben ik helemaal met je eens. Over het hele seizoen gezien, vind ik Max de terechte kampioen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:00 schreef Rossdale het volgende:
Dat Max Abu Dhabi won is onterecht, maar als Hamilton WK was geworden was het nog vele malen onterechter geweest.
Perezgod heeft daar al het WK in leven gehouden door zelfs met een auto die ieder moment uit elkaar kon vallen Hamilton in zo'n fout te dwingenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hij verloor hier het WK al:
Dat Mercedes daarna via allerlei dubieuze trucjes nog heeft geprobeerd om Hamilton te helpen is gelukkig niet beloond. Dat Max Abu Dhabi won is onterecht, maar als Hamilton WK was geworden was het nog vele malen onterechter geweest.
Er is helemaal geen onderzoek naar Michael Masi dus dat haalt je hele schrijfsel onderuit.quote:Op zondag 30 januari 2022 02:01 schreef SiGNe het volgende:
[ twitter ]
Dus van Lewis horen we pas na de 18e iets.
Zelf denk ik dat het er op aan gaat komen of Masi weg gaat of niet.
Als die blijft dan zal Lewis het gevoel hebben dat hij wordt tegengewerkt, dat d oet iets met je motivatie.
En het zal sowieso ook nog afwachten zijn wie er de beste nieuwe wagen heeft gemaakt dit jaar, hoop veranderingen.
Als er een nieuwe raceleider komt dan begint Lewis (en iedereen) met een nieuwe start, kan iedereen gemotiveerd aan het kampioenschap beginnen in elk geval.
Kan Mercedes ook niet klagen over partijdigheid (alhoewle een raceleider de laan uit sturen natuurlijk ook partijdigheid kan zijn).
En de FIA heeft nu ook een nieuwe president, uit de VAE.. misschien dat die nog wat vriendjes heeft die een baantje zoeken.
ook nog een optie, we zullen zien over 3 weken.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 11:00 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hij verloor hier het WK al:
Dat Mercedes daarna via allerlei dubieuze trucjes nog heeft geprobeerd om Hamilton te helpen is gelukkig niet beloond. Dat Max Abu Dhabi won is onterecht, maar als Hamilton WK was geworden was het nog vele malen onterechter geweest.
het verschil is dat in AD niet alle achterliggers er tussenuit gehaald zijn. Sainz raakte zelfs bijna zijn podiumplek kwijt doordat hij vast zat achter een achterligger....quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Is dat zo?
Waarom zou Hamilton in Imola wel dat voordeel mogen hebben dat achterblijvers ertussen uit gehaald worden (en hij dus zijn ronde terug kreeg) en Verstappen niet? Wat is het verschil?
Sowieso zou het geen probleem geweest zijn als Latifi een ronde eerder gecrasht was of dat de marshalls deden wat ze zeiden tegen Masi, namelijk dat ze binnen twee ronden de boel opgeruimd zouden hebben. Anders hadden we waarschijnlijk een rode vlag gekregen.
Sowieso was ik altijd al tegen het ertussen uithalen van de achterblijvers en deze controverse sterkt me in die mening. Het geeft namelijk een imho onevenredig voordeel aan de achtervolger, die al een groot voordeel heeft van de SC omdat de voorligger zijn voorsprong kwijt is. Zonder SC zou hij de achterblijvers ook in moeten halen. En het scheelt weer een paar ronden achter de SC rijden.
Het zijn de teams geweest die niet willen dat een race niet achter een SC eindigt, niet de Race Director. Dat is ook de reden dat niet alle achterblijvers ertussenuit zijn gehaald. Dus de teams zijn wat dat betreft imho medeschuldig aan de hele controverse.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:38 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
het verschil is dat in AD niet alle achterliggers er tussenuit gehaald zijn. Sainz raakte zelfs bijna zijn podiumplek kwijt doordat hij vast zat achter een achterligger....
Als gekozen was voor enen rode vlag, dan was dat tegen de regels geweest. Dit mag alleen omdat er reparaties plaats moeten vinden, een voeetuig kan niet veilig weggehaald worden of soortelijken problemen. Een rode vlag mag niet ingezet worden omdat de wedstrijdleiding nog even (leuk) wil racen.... Gelukkig.
De coureurs willen zelfs de achterblijvers er tussenuit hebben omdat het tot onveilige situaties leidt, voor alle coureurs. Het is voor de achterliggers moeilijk te volgen wie er op de achterbumper zit en hoe deze veilig te laten passeren. Achterliggers gaan, omdat alle onderlinge verschillen weg zijn, een essentiële rol in de wedstrijd spelen, zie Tsunoda die oneens kansen kreeg op Sainz terwijl Tsunoda op dat moment niet de snellere auto had
Fout, dit betreft een eerder (voor Abu Dhabi) opgenomen bericht.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:49 schreef DaMook het volgende:
Hamilton laat op chinees platform weibo eindelijk van zich horen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)_3UFfz78n9wHHg2cidXw
als ze er maar mee kunnen winnen, hoop echt dat ze dit keer wat behoorlijks gebouwd hebbenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:18 schreef Starflyer het volgende:
Ferrari noemt de nieuwe F1 wagen de F1-75, omdat het dit jaar 75 jaar geleden is dat de eerste Ferrari productiewagen, de 125 S, werd geproduceerd.
https://www.formula1.com/(...)Mo3vL1bsWpyssGd.html
Was het dan echt zo'n probleem geweest als die andere 3 achterblijvers ook gepasseerd waren? Dat had een hoop discussie gescheeld.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:55 schreef Starflyer het volgende:
Coureurs hebben al een voordeel doordat alle verschillen weg zijn. We gaan het nu nog erger maken door de achterblijvers ertussenuit te halen. In andere raceklassen gebeurt het ook niet (en zijn er bijvoorbeeld ook geen blauwe vlaggen) en klaagt niemand erover.
Journalistiek is ook niet meer wat het geweest is.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:49 schreef DaMook het volgende:
Hamilton laat op chinees platform weibo eindelijk van zich horen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)_3UFfz78n9wHHg2cidXw
Nieuwjaarswensen kan je ook met gemak maanden geleden al opgenomen hebben natuurlijk. Gewoon een keer aan het lijstje toevoegen als je toch al bezig bent met dingen filmenquote:Op woensdag 2 februari 2022 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Journalistiek is ook niet meer wat het geweest is.
Iedere sukkel met meer 2 hersencellen kan toch wel bedenken dat een Chinees platform wel de laatste plek is waar dat zou gebeuren
Andere raceklassen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:55 schreef Starflyer het volgende:
In andere raceklassen gebeurt het ook niet (en zijn er bijvoorbeeld ook geen blauwe vlaggen) en klaagt niemand erover.
Dat is ook al door Mercedes bevestigd, las ik.quote:Op woensdag 2 februari 2022 11:39 schreef H_T het volgende:
[..]
Nieuwjaarswensen kan je ook met gemak maanden geleden al opgenomen hebben natuurlijk. Gewoon een keer aan het lijstje toevoegen als je toch al bezig bent met dingen filmen
Vanaf een jaar of 10 geleden, ja. Daarvoor lieten ze de achterblijvers er gewoon tussen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Andere raceklassen.![]()
Dit is de Formule 1 en daar doen ze het op deze manier. En al zo lang als ik me kan herinneren. Lekker laten zo.
Dat doe ik ook. Ga jij ondertussen lekker de Formule E kijken.quote:
IndyCar ook goed?quote:Op woensdag 2 februari 2022 12:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Ga jij ondertussen lekker de Formule E kijken.
Prima.quote:
quote:4 februari presentatie Haas VF-22 (livery)
9 februari presentatie Red Bull Racing RB18
10 februari presentatie Aston Martin AMR22
11 februari presentatie McLaren MCL36
14 februari presentatie Alpha Tauri AT03
17 februari presentatie Ferrari F1-75
18 februari presentatie Mercedes F1 W13
21 februari presentatie Alpine A522
27 februari presentatie Alfa Romeo C42
?? presentatie Williams FW44
Red Bull komt alweer als eerste aan!!!1!!quote:Op donderdag 3 februari 2022 11:23 schreef Starflyer het volgende:
Wachten we alleen nog op de bekendmaking van de presentaties van William en Haas:
[..]
De pers bestaat al sinds 2017 sowieso: https://pillreports.net/index.php?page=display_pill&id=37722quote:
Dat wist ik niet. Maar goed, ik weet sowieso niks van dat soort pilletjes.quote:Op donderdag 3 februari 2022 14:04 schreef babylon het volgende:
[..]
De pers bestaat al sinds 2017 sowieso: https://pillreports.net/index.php?page=display_pill&id=37722
Eeuwig zonde.quote:Op donderdag 3 februari 2022 15:48 schreef DutchSuomiFan1992 het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Maar goed, ik weet sowieso niks van dat soort pilletjes.
Niet meerquote:Op donderdag 3 februari 2022 14:02 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Red Bull komt alweer als eerste aan!!!1!!
Mij maakt het niet heel veel uit welke vorm of kleur ze hebbenquote:Op donderdag 3 februari 2022 15:48 schreef DutchSuomiFan1992 het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Maar goed, ik weet sowieso niks van dat soort pilletjes.
Precies, Lewis stond vorig jaar meer op scherp dan Max.quote:Op donderdag 3 februari 2022 19:46 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.racexpress.nl(...)-Verstappen/n/119251
Voortaan pas straf na 5 waarschuwingen, eerste gelukje voor Lewis dit jaar. (Deze site schijnt dat overigens niet te snappen)
Die site heeft het gewoon 1 op 1 overgenomen van de Daily Expressquote:Op donderdag 3 februari 2022 19:46 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.racexpress.nl(...)-Verstappen/n/119251
Voortaan pas straf na 5 waarschuwingen, eerste gelukje voor Lewis dit jaar. (Deze site schijnt dat overigens niet te snappen)
Zolang je maar 'max' gaat.quote:Op donderdag 3 februari 2022 17:20 schreef babylon het volgende:
[..]
Mij maakt het niet heel veel uit welke vorm of kleur ze hebben
En nu kunnen ze Lewis gewoon een waarschuwing geven voor het niet verschijnen op het gala zonder dat hij de eerste race meteen straf krijgt.quote:Op donderdag 3 februari 2022 20:05 schreef babylon het volgende:
[..]
Precies, Lewis stond vorig jaar meer op scherp dan Max.
Dat valt imho nog onder de 2021 regels. En zo niet, dan zijn de reprimandes uit 2021 vervallen, want die gelden per kalenderjaar, in tegenstelling tot de strafpunten.quote:Op donderdag 3 februari 2022 21:58 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
En nu kunnen ze Lewis gewoon een waarschuwing geven voor het niet verschijnen op het gala zonder dat hij de eerste race meteen straf krijgt.
Duals als het niet onder 2021 valt, heeft hamilton het gepresteerd om voor 2022 een reprimande te krijgen voordat er überhaupt een meter gereden is😂quote:Op donderdag 3 februari 2022 22:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat valt imho nog onder de 2021 regels. En zo niet, dan zijn de reprimandes uit 2021 vervallen, want die gelden per kalenderjaar, in tegenstelling tot de strafpunten.
Die opmerking is sarcastisch hoop ik.quote:
Bloedserieus.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:08 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Die opmerking is sarcastisch hoop ik.
Dit ja, man man man.quote:Op donderdag 3 februari 2022 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
Als je goed kijkt is het weer framing
Degene die toch echt meer regels aan zijn laars lapt is #44
Wel jammer eigenlijk dat het niet meer mogelijk is om met iets totaal anders te komen. Wat dat betreft ligt de tijd van revolutie al langer achter ons, slechts evolutie qua designs nu.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:20 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind de verandering minder schokkend dan gedacht.
Nou ja, het nieuwe tijdperk werd nogal groots gepresenteerd met grote veranderingen ook kwa wagens. Misschien was ik wat naief maar op het eerste gezicht lijkt het mee/ tegen te vallen.quote:Op vrijdag 4 februari 2022 12:29 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wel jammer eigenlijk dat het niet meer mogelijk is om met iets totaal anders te komen. Wat dat betreft ligt de tijd van revolutie al langer achter ons, slechts evolutie qua designs nu.
En met revolutie bedoel ik zaken als de motor achterin i.p.v. voorin, introductie vleugels, nieuwe materialen, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |