Ze hebben zelf ook mensen van Red Bull overgenomen, op gebied van Aero oa.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 01:07 schreef beantherio het volgende:
Het zou wel positief zijn voor Verstappen als Hamilton en Mercedes net zo geobsedeerd zijn door het verlies van vorig jaar als figuren als Benson. Des te meer ze bezig zijn met het verleden des te minder concentreren ze zich op de toekomst.
Het zijn clickbait verhalen, ik denk dat Mercedes er zelf niet zo mee bezig is, eigenlijk, maar er is een publiek voor wat zich graag schuimbekkend uitlaat over het einde van het vorige seizoen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 01:07 schreef beantherio het volgende:
Het zou wel positief zijn voor Verstappen als Hamilton en Mercedes net zo geobsedeerd zijn door het verlies van vorig jaar als figuren als Benson. Des te meer ze bezig zijn met het verleden des te minder concentreren ze zich op de toekomst.
Niet alleen Engelse, er zijn ook niet-Engelse Hamilton fansquote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:37 schreef Peterselieman het volgende:
Lees Engelse fans. De rest van de wereld kijkt uit naar het nieuwe seizoen, maar daar moeten ze opboksen tegen verhalen over de premier, dus ja, dan 2021 maar verder uitmelken.
Het zal mij een rotzorg zijn of #44 terugkeert of niet.
Dat is gewoon een act joh.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet alleen Engelse, er zijn ook niet-Engelse Hamilton fans
Ik had het niet over FOK! maar over de artikelen op F1 websites.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is gewoon een act joh.
We weten allemaal dat potjecreme stiekem Engels is.
Hier zo geen zin in. Ik wil 5 euro korting per act.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 16:06 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Het wordt zo langzamerhand toch wel tijd voor de grote "Still I rise" alleen-tegen-de-rest-van-de-wereld comeback tour-act van Sint Lewis. Het PR-bureau heeft er nu wel lang genoeg aan kunnen werken.
(kan ook zijn dat hij weer eens een haartransplantatie ondergaat)
Boos dat de 'als iemand anders wint dan Hamilton is het racisme'-act van hem en Toto niet gewerkt heeft, die hoopte dat Horner in de laatste ronde tegen Verstappen zou zeggen dat hij van het gas af moest zijne grootstheid voor te laten, waarop Max zou zeggen 'uiteraard, het is een hele eer van zo'n grootheid te verliezen' en hem voorbij zou laten. en de klap dat die tactiek, net als bijv Monaco en andere momenten die hij hoopte te kapitaliseren als #BLM #blessed momenten op Silverstone na allemaal in het water vielen. Dus nu is zijn wereld uitgeklapt omdat hij niet een 8ste titel cadeau kreeg, ondanks alle beschuldigingen en verwijten van racisme, agressie en weet ik wat naar Red Bull en Verstappen.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:06 schreef THEFXR het volgende:
Zevenvoudig F1-wereldkampioen Hamilton blijft zwijgen. Maar waarom?
https://nos.nl/artikel/24(...)-zwijgen-maar-waarom
Ik heb Sainz, Ricciardo, Russell, Bottas en Verstappen ook niet of nauwelijks gehoord de afgelopen maanden. Het is gewoon clickbait, Hamilton doet dit vrijwel iedere winter.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 12:06 schreef THEFXR het volgende:
Zevenvoudig F1-wereldkampioen Hamilton blijft zwijgen. Maar waarom?
https://nos.nl/artikel/24(...)-zwijgen-maar-waarom
Hij verwijdert iedere winter iedereen die hij volgt op Instagram, komt niet opdagen bij FIA gala en laat via Toto weten dat hij nog niet weet of hij volgend seizoen meedoet?quote:Op zondag 30 januari 2022 01:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb Sainz, Ricciardo, Russell, Bottas en Verstappen ook niet of nauwelijks gehoord de afgelopen maanden. Het is gewoon clickbait, Hamilton doet dit vrijwel iedere winter.
Nee, maar de radiostilte van Hamilton tijdens de winter is wel vrij normaal voor hem.quote:Op zondag 30 januari 2022 01:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij verwijdert iedere winter iedereen die hij volgt op Instagram, komt niet opdagen bij FIA gala en laat via Toto weten dat hij nog niet weet of hij volgend seizoen meedoet?
Nooit eerder gemerkt hoor ....
Verder wel eens dat het grotendeels clickbait is, maar het is ook weer een act, zowel van hem als van de pers. Als hij er niet achter had gestaan had hij wel iets van zich laten horen. Meneer heeft overal een mening over en wil de altijd verkondigen, maar nu is hij opeens stil.
Ik heb er nog even over nagedacht.quote:Op zondag 30 januari 2022 01:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hij verwijdert iedere winter iedereen die hij volgt op Instagram, komt niet opdagen bij FIA gala en laat via Toto weten dat hij nog niet weet of hij volgend seizoen meedoet?
Nooit eerder gemerkt hoor ....
Verder wel eens dat het grotendeels clickbait is, maar het is ook weer een act, zowel van hem als van de pers. Als hij er niet achter had gestaan had hij wel iets van zich laten horen. Meneer heeft overal een mening over en wil de altijd verkondigen, maar nu is hij opeens stil.
Ben het grotendeels met je eens hoor.quote:Op zondag 30 januari 2022 02:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb er nog even over nagedacht.
Het is uiteraard mogelijk dat Hamilton probeert de FIA te chanteren in de trant van "Als X niet ontslagen wordt dan stop ik" maar ik zie de FIA daar niet aan gaan toegeven. Het is ook mogelijk dat Hamilton spelletjes aan het spelen is door zich openlijk stil te houden maar via via eisen stelt.
Mischien is Hamilton gewoon even klaar geweest met F1 en wil hij zich in alle rust en stilte en zonder allerlei gezeur voorbereiden op een nieuw seizoen. Kan ook zomaar.
Probleem is dat alle berichtgeving hierover gewoon pure speculatie is en dat we gewoon niet weten wat de waarheid is en dat de media van alles in de lucht gooit voor de clicks. Dat laatste komt mij redelijk waarschijnlijk voor als ik kijk naar hoe zelfs The Race momenteel allerlei speculatie artikelen op de site zet, bijna dagelijks.
Als je het mij vraagt start hij gewoon weer in het nieuwe seizoen. Doet hij dat niet, ook prima maar dan krijgt zijn reputatie wel een flinke klap, denk ik, met name omdat het nu nog niet bekend is en er nog 2 weken zijn voordat de auto getoond wordt.
Mocht hij stoppen dan heeft F1 al een vervanger, Verstappen. Dus de FIA chanteren lijkt mij vrij zinloos, de enige die dan schade gaat lijden is Mercedes.
Ik zei in het Hamilton topic ook al, het is Russische tactiek.quote:Op zondag 30 januari 2022 02:26 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben het grotendeels met je eens hoor.
Het wordt sowieso aangedikt, denk dat daar geen twijfel over mogelijk is. Verwacht ook gewoon dat hij gaat starten. Als hij er echt klaar mee was geweest had hij dat al lang bekend gemaakt. Enige wat nog kan gebeuren is dat de auto tijdens de testdagen belachelijk slecht blijkt te zijn en hij dan alsnog besluit te stoppen.
Echter vind ik het allemaal wel "raar" en anders dan anders. Vooral iedereen van Instagram afgooien vind ik kinderachtig. Het is een manier om aandacht te vragen zonder het daadwerkelijk van de daken te roepen. Als FIA toegeeft aan dit soort "chantage" is het einde zoek. Een Ferrari is al genoeg zou je denken. Als ze ook nog eens op hun teentjes moeten lopen voor Lewis dan gaat het echt niet goedkomen.
Als ik FIA was zou ik Masi koste wat het kost op die plek houden, maar wel minstens twee man versterking geven. Masi daar nu weghalen gaat niemand een plezier doen. Het is dan een smet op de overwinning van Max en ook nog eens een teken richting Lewis en Mercedes dat zeiken, janken en politieke spelletjes spelen zinvol is. Moeten ze echt niet willen (doen).
Verder is het naast het spelletje van Lewis ook vooral een spelletje van Britse media. Het zijn steeds dezelfde websites met dezelfde "journalisten" die stukjes schrijven zonder een bron. Deels clickbait, deels een bepaald sfeertje creëren om FIA onder druk te zetten.
Britste media en Lewis fans doen alsof de F1 kapot zou gaan als Lewis stop, maar dat is echt bullshit. F1 ging ook niet kapot toen Senna overleed of Schumacher stopte. Er is altijd iemand anders die opstaat en in dit geval is Max al opgestaan. De Britten hebben dan Norris en Russell, Alonso rijdt nog rond, Ricciardo rijdt nog rond, Leclerc en Sainz doen het prima ....
Alleen al de reactie van de fans wereldwijd op de overwinning van Max laat zien dat tijdperk van Lewis sowieso wel voorbij is. Men is er klaar mee, behalve de Britten en die hard fans die meer om Lewis geven dan om F1.
Het is sowieso maar de vraag of hij dreigt. Hij zegt niets. Die conclusies worden door anderen getrokken op basis daarvan.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik zei in het Hamilton topic ook al, het is Russische tactiek.
Hamilton dreigt nu een hoop, kijkt wat er gebeurt en doet daarna niets, start gewoon en zegt tegen iedereen "wat voor probleem hadden jullie nou?"
Hij heeft sowieso nog een cotnract voor de komende 2 jaar, dat zal anders ook nog eerst even ontbonden moeten worden.
Lewis zou inmiddels op 60 miljoen per jaar zitten dus dat zou hem ook een hóóp inkomsten schelen.
Mercedes heeft dan ook een groot probleem want die moeten plots een vervanger voor hun 1e rijder zien te vinden.
Of ze zouden De Vries uit de Formula-E moeten trekken maar dan verliezen ze 2 kampioenschappen.
Mercedes heeft er ook alle belangen bij dat Lewis blijft.
Aan de andere kant.. Lewis heeft toevallig onlangs wel een eigen bedrijf gestart (of heeft in elk geval een investment gedaan).
Hij kan opzich ook boodschappen gaan bezorgen bij z'n nieuwe grocery delivery service
Hamiltons contract is geen echt probleem, als hij zegt met pensioen te gaan als F1 rijder dan houdt dat gewoon op, het enige wat Mercedes dan doet is zeggen "Als je terugkomt houden we je aan het contract"quote:Op zondag 30 januari 2022 13:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik zei in het Hamilton topic ook al, het is Russische tactiek.
Hamilton dreigt nu een hoop, kijkt wat er gebeurt en doet daarna niets, start gewoon en zegt tegen iedereen "wat voor probleem hadden jullie nou?"
Hij heeft sowieso nog een cotnract voor de komende 2 jaar, dat zal anders ook nog eerst even ontbonden moeten worden.
Lewis zou inmiddels op 60 miljoen per jaar zitten dus dat zou hem ook een hóóp inkomsten schelen.
Mercedes heeft dan ook een groot probleem want die moeten plots een vervanger voor hun 1e rijder zien te vinden.
Of ze zouden De Vries uit de Formula-E moeten trekken maar dan verliezen ze 2 kampioenschappen.
Mercedes heeft er ook alle belangen bij dat Lewis blijft.
Aan de andere kant.. Lewis heeft toevallig onlangs wel een eigen bedrijf gestart (of heeft in elk geval een investment gedaan).
Hij kan opzich ook boodschappen gaan bezorgen bij z'n nieuwe grocery delivery service
Of Ocon terughalen. Kan Piastri bij Alpine instappen.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hamiltons contract is geen echt probleem, als hij zegt met pensioen te gaan als F1 rijder dan houdt dat gewoon op, het enige wat Mercedes dan doet is zeggen "Als je terugkomt houden we je aan het contract"
Het zou voor Mercedes wel een lastig verhaal zijn, ja, en zeker als dit een last minute besluit is, dan kunnen ze niet meer gaan shoppen maar moeten ze of een van hun E rijders in de F1 zetten of een junior promoveren, mischien dat ze Piastri kunnen overnemen van Alpine, die heeft toch niets te doen
Opzich zou het ook logisch geweest zijn als Lewis zou stopen als hij dit jaar gewonnen had.quote:Op zondag 30 januari 2022 13:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het is sowieso maar de vraag of hij dreigt. Hij zegt niets. Die conclusies worden door anderen getrokken op basis daarvan.
Ik verwacht hem eigenlijk ook gewoon terug dit jaar, anders waren er ook wel geruchten dat Mercedes op zoek is naar een andere coureur als vervanger.
Sowieso zou hij waarschijnlijk gestopt zijn als hij wereldkampioen zou zijn geworden, omdat hij, volgens de geruchten, een clausule heeft dat hij mag stoppen als hij nog een keer wereldkampioen wordt.
Over dat inhalen zijn de meningen verdeeld. Gary Anderson denkt bijvoorbeeld dat de aanpassingen niet ver genoeg gaan omdat er alleen is gekeken om de vuile lucht achter de auto te verminderen en niet zozeer om te zorgen dat de auto minder gevoelig is voor de vuile lucht door nog meer downforce voa de vloer te genereren zoals eind jaren '70, begin jaren '80 het geval was.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Opzich zou het ook logisch geweest zijn als Lewis zou stopen als hij dit jaar gewonnen had.
Er komen nieuwe wagens aan en het is maar de vraag wie er de beste heeft ontworpen, Mercedes mogelijk niet.
Inhalen wordt ook makkelijker (theoretisch)
Lewis gaat het dus een flink stuk zwaarder krijgen.
Maar goed, die 8e wereldtitel en bovenaan de ranglijst staan.. dat is natuurlijk ook wel wat waard.
Weinig kans, omdat de testsessies al een paar weken eerder zijn.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:14 schreef Beathoven het volgende:
Ik schat een kansje in dat Hamilton nét voor het nieuwe seizoen begint zijn einde in F1 aan gaan kondigen.
Door dat net op het laatste moment te doen kan hij het nieuws kapen en een donkere wolk over het nieuwe seizoen gooien. En zo revenge nemen op Verstappen z'n "gestolen" titel zoals de Hamilton fans beweren.
Ook al zijn de auto's nog gevoelig voor vuile ludht, als ze minder vuile lucht produceren kunnen ze in elk geval dichterbij komen.quote:Op zondag 30 januari 2022 14:24 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Over dat inhalen zijn de meningen verdeeld. Gary Anderson denkt bijvoorbeeld dat de aanpassingen niet ver genoeg gaan omdat er alleen is gekeken om de vuile lucht achter de auto te verminderen en niet zozeer om te zorgen dat de auto minder gevoelig is voor de vuile lucht door nog meer downforce voa de vloer te genereren zoals eind jaren '70, begin jaren '80 het geval was.
https://the-race.com/form(...)d-effect-looks-like/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |