abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2022 @ 17:37:34 #276
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203256503
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 15:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dat is niet hoe statistiek werkt, he. Als beide groepen identiek zijn en je neemt van beide groepen een representatieve steekproef verwacht je globaal dezelfde uitkomsten. Waarom zou dat niet opgaan? Je zegt wel 'het is de norm', maar leg eens uit hoe dat werkt en waarom dat zo is.

In dit voorbeeld is er één verschil: huidskleur. Als dat een triviaal verschil is zou dat m.i. ook niet leiden tot verschillen in uitkomsten tussen twee groepen.
Dit is wel hoe statistiek werkt. Verschillen in uitkomst zijn de norm juist omdat groepen in een natuurlijke setting nooit identiek zijn. Kortom, groepen die lukraak uit een populatie worden gecreëerd op basis van huidskleur, zijn enorm verschillend en dus zul je ook zien dat de uitkomsten (enorm) zullen verschillen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 18 januari 2022 @ 17:45:45 #277
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203256589
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:36 schreef Kijkertje het volgende:
Ach zijn we weer terug bij de kern van de argumentatie van @:HowardRoark: zolang wetten niet discrimineren bestaat institutioneel racisme niet, een discussie die al uitgebreid gevoerd werd met @:Isdatzo in een ander topic.

Ik geloof dat hij ook daar nooit antwoord heeft gegeven op de vraag wat dan de oorzaak is van de verschillen in uitkomsten tussen blank en zwart zouden kunnen veroorzaken behalve huidskleur.
Hihi, leuke reactie op een argument dat door mij niet wordt gemaakt. Ga je die vraag van @Chivaz nog beantwoorden?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_203256639
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hihi, leuke reactie op een argument dat door mij niet wordt gemaakt. Ga je die vraag van @:Chivaz nog beantwoorden?
Niet zo ongeduldig. Itt @Chivaz beantwoord ik altijd al zijn vragen :{w
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203256654
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:36 schreef Kijkertje het volgende:
Ach zijn we weer terug bij de kern van de argumentatie van @:HowardRoark: zolang wetten niet discrimineren bestaat institutioneel racisme niet, een discussie die al uitgebreid gevoerd werd met @:Isdatzo in een ander topic.

Ik geloof dat hij ook daar nooit antwoord heeft gegeven op de vraag wat dan de oorzaak is van de verschillen in uitkomsten tussen blank en zwart zouden kunnen veroorzaken behalve huidskleur.
Was dat niet die user die het verschil tussen een hypothese en een conclusie niet begreep?
pi_203256702
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is wel hoe statistiek werkt. Verschillen in uitkomst zijn de norm juist omdat groepen in een natuurlijke setting nooit identiek zijn.
Dus als we als gedachtenexperiment een groep van 100.000 compleet willekeurige amerikanen nemen en bekijken wat de mediaan van het inkomen is, dan wil jij zeggen dat als je een andere compleet willekeurige groep van 100.000 andere amerikanen neemt je een heel ander getal als mediaan gaat krijgen?

Dat lijkt mij persoonlijk onwaarschijnlijk, juist omdat je verschillen binnen groepen ook ondervangt door het formaat van je steekproef.

quote:
Kortom, groepen die lukraak uit een populatie worden gecreëerd op basis van huidskleur, zijn enorm verschillend en dus zul je ook zien dat de uitkomsten (enorm) zullen verschillen.
Dit is een ander punt, want ik ben het met je eens dat als je groepen op huidskleur selecteert, je andere uitkomsten zult zien. Bij een random groep zwarten zal de mediaan van het inkomen lager liggen dan bij een random groep blanken of aziaten.

De reden dat dat zo is, is echter niet omdat dat nu eenmaal de norm is. Dan zou je namelijk, bij verschillende random steekproeven, ongeveer 50-50 moeten zien dat zwarten of blanken hoger scoren (of, bij een gemengde steekproef), ongeveer gelijk). Wat je ziet is dat de zwarte populatie echter consequent lager scoort. Dat kan geen gevolg zijn van louter toevalligheden binnen de selectie van je populatie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_203256920
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 17:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Dus als we als gedachtenexperiment een groep van 100.000 compleet willekeurige amerikanen nemen en bekijken wat de mediaan van het inkomen is, dan wil jij zeggen dat als je een andere compleet willekeurige groep van 100.000 andere amerikanen neemt je een heel ander getal als mediaan gaat krijgen?

Dat lijkt mij persoonlijk onwaarschijnlijk, juist omdat je verschillen binnen groepen ook ondervangt door het formaat van je steekproef.
[..]
Dit is een ander punt, want ik ben het met je eens dat als je groepen op huidskleur selecteert, je andere uitkomsten zult zien. Bij een random groep zwarten zal de mediaan van het inkomen lager liggen dan bij een random groep blanken of aziaten.

De reden dat dat zo is, is echter niet omdat dat nu eenmaal de norm is. Dan zou je namelijk, bij verschillende random steekproeven, ongeveer 50-50 moeten zien dat zwarten of blanken hoger scoren (of, bij een gemengde steekproef), ongeveer gelijk). Wat je ziet is dat de zwarte populatie echter consequent lager scoort. Dat kan geen gevolg zijn van louter toevalligheden binnen de selectie van je populatie.
Cultuur en de familie situatie speelt een grote rol. Een groot deel van de zwarte bevolking groeit bijvoorbeeld op met een ouder in huis. Het is bewezen dat het ontbreken van een van de ouders de kans op criminaliteit, falen op school etc behoorlijk vergroot.
Dat verklaard ook deels het feit dat zwarte mannen vaker staande gehouden worden door de politie en logischerwijs ook slechtere ervaringen hebben met de politie.
pi_203256980
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 10:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jeetje wat een ontzettend lange en vooral onnodige post.
De reden dat MLK voorstander was van affirmative action is vanwege Jim Crow en de gevolgen daar van op de arbeidsmarkt.
Vind jij nu werkelijk dat 60 jaar na dato er nog reden is voor affirmative action?
We hebben door heel de VS zwarte CEO’s, congressleden, senatoren, burgermeesters, rechters en als kers op de taart een half zwarte president.
Die tijd is lang geleden al aangebroken dat men elkaar als gelijkwaardig gaat zien en elkaar individueel gaat beoordelen ipv op uiterlijke kenmerken waar jij blijkbaar groot voorstander van bent.
Er is nu geen enkele wet meer van kracht die zwarte mensen achterstelt of op een of andere manier benadeelt.
Dus mijn vraag aan jou is nu, wanneer is het eindelijk genoeg? Wanneer hebben we nu jou gedroomde resultaten behaald en wat is daar precies voor nodig om dat te behalen?
Dat lijkt me eenvoudig. Als dit soort artikelen niet meer geschreven hoeven te worden:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_203257058
Het Establishment zegt dat de economie die het Establishment heeft opgezet niet werkt voor zwarten, en dan toch nog simpen voor het Establishment?

Het pro-Establishment kamp lijkt me dan nogal racistisch.
pi_203257067
En alweer een voorbeeld waarbij de zwarte bevolking onevenredig getroffen wordt door stemonderdrukkende wetgeving van Republikeinen die nu weigeren mee te werken aan de Voting Rights Act:

twitter

twitter

twitter

Het is natuurlijk terecht dat het Manchin en Sinema wordt aangerekend dat de VRA strantdt in de Senaat maar het gaat wel volkomen voorbij aan het feit dat ALLE Republikeinen en bloc tegen gaan stemmen.
pi_203257113
quote:
82s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:15 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat lijkt me eenvoudig. Als dit soort artikelen niet meer geschreven hoeven te worden:

[ twitter ]
Dat is wel heel erg makkelijk, bovendien verklaart het niet eens waarom die groepen en dan voornamelijk de zwarte bevolking zo achterloopt op de rest.
Ik meen mij nog te herinneren dat Nigerianen het over het algemeen beter doen dan de blanke bevolking. Als er sprake zou zijn van racisme dan zouden de Nigerianen, Aziaten etc daar ook last van moeten hebben. De cijfers wijzen dat simpelweg niet uit.
Ik denk dat het probleem vooral zit in cultuur, als je opgroeit in een cultuur waar hard werken en studeren kan rekenen op respect dan zie je dat het een positieve impact heeft op de statistieken.

https://medium.com/@joeca(...)the-u-s-23a7ea5a0832
pi_203257186
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:25 schreef Chivaz het volgende:

Ik meen mij nog te herinneren dat Nigerianen het over het algemeen beter doen dan de blanke bevolking.
Hangt af van je definitie van 'beter doen', natuurlijk. Als je dat op mediaan van het inkomen betrekt wel. Als je dat op 'staande gehouden worden door de politie' betrekt denk ik dat ook Nigerianen slechter scoren dan de blanke bevolking.
pi_203257231
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Hangt af van je definitie van 'beter doen', natuurlijk. Als je dat op mediaan van het inkomen betrekt wel. Als je dat op 'staande gehouden worden door de politie' betrekt denk ik dat ook Nigerianen slechter scoren dan de blanke bevolking.
Goede vraag, persoonlijk denk ik dat het wel meevalt. Die Nigerianen die het zo fantastisch doen zullen niet in de buurten wonen waar de arme zwarte bevolking woont.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 18:32:44 #288
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203257234
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat is wel heel erg makkelijk, bovendien verklaart het niet eens waarom die groepen en dan voornamelijk de zwarte bevolking zo achterloopt op de rest.
Ik meen mij nog te herinneren dat Nigerianen het over het algemeen beter doen dan de blanke bevolking. Als er sprake zou zijn van racisme dan zouden de Nigerianen, Aziaten etc daar ook last van moeten hebben. De cijfers wijzen dat simpelweg niet uit.
Ik denk dat het probleem vooral zit in cultuur, als je opgroeit in een cultuur waar hard werken en studeren kan rekenen op respect dan zie je dat het een positieve impact heeft op de statistieken.

https://medium.com/@:joec(...)the-u-s-23a7ea5a0832
Dat Nigerianen, gemiddeld, het economisch beter zouden doen zegt niet dat er geen racisme is natuurlijk.

Racisme bestaat niet alleen maar uit donkere mensen achterin de bus zetten en schoenen laten poetsen ofzo.
pi_203257288
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Dat Nigerianen, gemiddeld, het economisch beter zouden doen zegt niet dat er geen racisme is natuurlijk.

Racisme bestaat niet alleen maar uit donkere mensen achterin de bus zetten en schoenen laten poetsen ofzo.
Je draait het nu een beetje om, Kijkertje stelt dat racisme de oorzaak is van armoede onder de zwarte bevolking. Zelfs Yellen en een hoop Democraten beweren dat. Het verklaart alleen niet waarom andere bevolkingsgroepen die dezelfde huidskleur delen deze problemen veel minder ervaren.
Het lijkt er eerder op dat cultuur en hard werken de doorslaggevende factor is en niet het racisme in het verleden.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 18:40:11 #290
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203257361
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:36 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je draait het nu een beetje om, Kijkertje stelt dat racisme de oorzaak is van armoede onder de zwarte bevolking. Zelfs Yellen en een hoop Democraten beweren dat. Het verklaart alleen niet waarom andere bevolkingsgroepen die dezelfde huidskleur delen deze problemen veel minder ervaren.
Het lijkt er eerder op dat cultuur en hard werken de doorslaggevende factor is en niet het racisme in het verleden.
Er zal sowieso niet 1 absolute oorzaak zijn, zowel beweren dat racisme géén verband speelt ten aanzien van de armoede lijkt me wat te kort door de bocht, maar dat het enkel racisme is, is dat eveneens.
pi_203257604
Ik vraag me af wat er in de genen zit dat ertoe leidt. Ik kan makkelijk dingen in de cultuur aanwijzen, maar een genetische indicator heb ik nog niet kunnen vinden,
  dinsdag 18 januari 2022 @ 18:53:31 #292
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_203257636
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:52 schreef QuidProJoe het volgende:
Ik vraag me af wat er in de genen zit dat ertoe leidt. Ik kan makkelijk dingen in de cultuur aanwijzen, maar een genetische indicator heb ik nog niet kunnen vinden,
Hihi.
pi_203257672
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:52 schreef QuidProJoe het volgende:
Dat vind ik niet gek. Naast jurist, socioloog en viroloog lijkt het me heel sterk dat je ook nog geneticus bent.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 19:07:36 #294
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203257924
quote:

[..]

De mediaan zal natuurlijk minder fluctueren dan het gemiddelde. Maar ook hier zul je verschillen zien. Het is erg onwaarschijnlijk dat als je dit experiment tien keer je doet, je tien keer hetzelfde resultaat krijgt. 100k blijft namelijk relatief weinig op een bevolking van 330 miljoen.
quote:

Niemand heeft het er dan ook over dat het enkel toevalligheden zijn dat zwarte Amerikanen gemiddeld gezien een lager inkomen hebben dan blanke Amerikanen. Er zullen een verscheidenheid aan factoren zijn die deze verschillen in uitkomst beïnvloeden.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 19:16:00 #295
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203258106
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 18:22 schreef Kijkertje het volgende:
En alweer een voorbeeld waarbij de zwarte bevolking onevenredig getroffen wordt door stemonderdrukkende wetgeving van Republikeinen die nu weigeren mee te werken aan de Voting Rights Act:

[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]

Het is natuurlijk terecht dat het Manchin en Sinema wordt aangerekend dat de VRA strantdt in de Senaat maar het gaat wel volkomen voorbij aan het feit dat ALLE Republikeinen en bloc tegen gaan stemmen.
Hihi, stemonderdrukkende wetgeving :'). Ik vraag mij dan af hè, als je echt in deze complottheorie gelooft. Hoe worden hier enkel zwarte Amerikanen getroffen die Blauw stemmen? En hoe zorgen de Republikeinen dan dat dit niet zwarte burgers raakt die Republikeins stemmen? Laten we immers niet vergeten dat in vergelijking met 2016, zowel meer zwarte mannen als meer zwarte vrouwen in 2020 op Trump stemden.
pi_203258137
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hihi, stemonderdrukkende wetgeving :'). Ik vraag mij dan af hè, als je echt in deze complottheorie gelooft. Hoe worden hier enkel zwarte Amerikanen getroffen die Blauw stemmen? En hoe zorgen de Republikeinen dan dat dit niet zwarte burgers raakt die Republikeins stemmen? Laten we immers niet vergeten dat in vergelijking met 2016, zowel meer zwarte mannen als meer zwarte vrouwen in 2020 op Trump stemden.
Je weet toch. Net zoals dat gerrymandering ook een hobby exclusief beoefend door de Republikeinen is.
pi_203258514
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je vraagt weer eens naar de bekende weg.

Waarom denk je dat de Republikeinen het stemmen zo moeilijk mogelijk willen maken? Omdat ze aangetoond hebben dat bv. mail-in voting tot fraude leidt zeker? Of early voting? Of stemmen zonder ID? Of teveel drop-boxes?

Ze geven het zelf ook gewoon toe:

twitter

Oh en intimidatie en het bedreigen van verkiezingsofficials/- medewerkers wil ook wel helpen natuurlijk.

In dat kader heeft DeSantis weer een 'briljant' idee om de 'fraudeplegers' onder controle te houden :')

twitter

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 18-01-2022 19:51:09 ]
pi_203258580
Daarom zijn de Democraten ook zo pro-fraude en pro mogelijkheden die tot fraude kunnen leiden. Het helpt hen om te winnen. Hihi.
  dinsdag 18 januari 2022 @ 19:45:51 #299
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_203258673
quote:
81s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:37 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Je vraagt weer eens naar de bekende weg.

Waarom denk je dat de Republikeinen het stemmen zo moeilijk mogelijk wil maken? Omdat ze aangetoond hebben dat bv. mail-in voting tot fraude leidt zeker? Of early voting? Of werken zonder ID? Of teveel drop-boxes?

Ze geven het zelf ook gewoon toe:

[ twitter ]
Je ontwijkt vragen door zelf nieuwe te stellen. En mensen laten stemmen zonder ID? Letterlijk overal ter wereld moet je je identificeren voordat je kunt stemmen. Het is juist bizar dat de VS daar een uitzondering op zou moeten zijn volgens sommige Democraten. Of ben jij soms ook van mening dat we hier in Nederland eigenlijk zouden moeten kunnen stemmen zonder ons te identificeren?
pi_203258904
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 januari 2022 19:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je ontwijkt vragen door zelf nieuwe te stellen. En mensen laten stemmen zonder ID? Letterlijk overal ter wereld moet je je identificeren voordat je kunt stemmen. Het is juist bizar dat de VS daar een uitzondering op zou moeten zijn volgens sommige Democraten. Of ben jij soms ook van mening dat we hier in Nederland eigenlijk zouden moeten kunnen stemmen zonder ons te identificeren?
Ook hier is het weer vragen naar de bekende weg. Dat mensen geen ID hoeven te overhandigen bij het stemmen wil niet zeggen dat er geen controle is op hun identiteit. Daar zijn ook andere manieren voor maar dat weet je ook best zoals je ook best weet dat je de situatie in sommige delen van de VS niet kunt vergelijken met de situatie in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')