Vergeet je de inklaringskosten niet?quote:Op woensdag 28 september 2022 11:23 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Ik ga een revolut account aanmaken, daarmee zou het moeten werken
Nope, soms heb je geluk en word je er niet tussenuit gepikt, maar onder wat voor product valt dit ding dan?quote:Op woensdag 28 september 2022 14:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vergeet je de inklaringskosten niet?
Dat zijn alleen btw en invoerrechten (laatste hoef je volgens mij niet te betalen), je mist daar nog de inklaringskosten.quote:Op woensdag 28 september 2022 14:12 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Nope, soms heb je geluk en word je er niet tussenuit gepikt, maar onder wat voor product valt dit ding dan?
https://www.belastingdien(...)oer_internetaankopen
https://www.belastingdien(...)-bestel-buiten-de-euquote:Dit zijn de extra kosten als u bestelt buiten de EU
btw
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot ¤ 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%.
invoerrechten
Is uw aankoopbedrag ¤ 150 of meer? Dan betaalt u ook invoerrechten. Reken op 0 tot 17% invoerrechten.
inklaringskosten
Dit zijn kosten die uw pakketdienst maakt om aangifte te doen bij de Douane. Dit zijn vaste bedragen die verschillen per bezorger - die kan u er meer over vertellen.
quote:Op woensdag 28 september 2022 14:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
In de VS is het sap 120 Volt en 60Hz, in NL 230 en 50Hz, dus als eenvoudigweg de stekker vervangt doet ie waarschijnlijk KNETTER, POEF
Een adapter zou moeten functioneren, waar weet niet of ie genoeg Ampere heeft voor een Sandwichmaker. Maar let wel 110 op 230 en 60 naar 50 Hz. Er zijn veel apparaten die het Amerikaanse en EU sap aan kunnen waar het eenvoudigweg een verloopstekker is die je nodig hebt. Scheerapparaten, Adapters voor Telefoon of camera, maar bij een zwaar apparaat als een Sandwichmaker of Kitchenaid heb je een andere oplossing nodig.quote:Op woensdag 28 september 2022 14:29 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
werkt niet? of dat denk je alleen maar?
Ja tochquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 15:00 schreef junkiesietze het volgende:
Oh die is wel heel nice, die ga ik voor kerst vragen
Citruspers ondertussen toch wel gebruikt om verse sinaasappelsap te maken, werkt ook echt supergoed. Dus alleen de sapcentrifuge en vleesmolen nog niet gebruikt, maar wie weet komt dat nog wel een keerquote:Op zaterdag 27 augustus 2022 11:34 schreef Seven. het volgende:
Het wordt de Kenwood! En dan die met food processor, hakmolentje en blender.
Denk niet dat we de vleesmolen en citruspers ooit gaan gebruiken, maar wie weet. Ik ben zelf nooit zo gek op voorgekookt, voorgesneden, voorgebakken etc, wie weet motiveert zo'n vleesmolen nog wel om zelf worst te draaien enzo
. Ik zie het wel gebeuren dat ik ook vaker zelf ga koken in ieder geval.
Straks ff oppikken en dan uitproberen.
Dan ben ik wel benieuwd wat voor iets dat is eigenlijk en wat het verschil is met een blokraspquote:Op zondag 30 oktober 2022 11:18 schreef pokkerdepok het volgende:
ik heb een gember rasp gekocht een tijdje geleden. wat een uitvinding is dat.
quote:Op zondag 30 oktober 2022 16:31 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd wat voor iets dat is eigenlijk en wat het verschil is met een blokrasp
Een extra ovenquote:Op zondag 27 november 2022 19:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat mijn oude airfryer niet meer schoon te krijgen was (daar kon ik nog wel mee leven) maar toen knapte het handvat er vanaf, en hoe voorzichtig ook, ik heb al een flink aantal keren m'n handen verbrand ging ik toch maar kijken naar een nieuwe. Eerst natuurlijk gekeken naar de "vertrouwde" philips airfryers maar toen kwam ik bij de instant pot airfryer(s) uit. En met dank aan black Friday deze gekocht. Vandaag pas tijd gehad om 'm uit te proberen en het bevalt prima. Volgende week maar eens frietjes uitproberen
Yep, en een stuk kleiner (en sneller) dan mijn gewone oven. Had net een traybake gemaakt, normaal gaat dat zo'n 45 min in de oven, nu incl voorverwarmen 20 min.quote:
Maar heb je nou ook nog een stofzuiger gekocht?quote:Op maandag 28 november 2022 15:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[ afbeelding ]
Klein beetje impulsaankoopje, we zaten te kijken voor een steelstofzuiger maar liepen naar buiten met dit.
Normaal koop ik niks zonder beetje vooronderzoek maar was wel onder de indruk van de specs.
Neequote:Op maandag 28 november 2022 15:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar heb je nou ook nog een stofzuiger gekocht?
quote:Op dinsdag 29 november 2022 20:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
De meest nodeloos complexe manier om een eitje te openen
Gewoon, omdat het kanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
Oh please kan men niet meer een ei pellenquote:Op dinsdag 29 november 2022 20:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 november 2022 20:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 november 2022 20:33 schreef stavromulabeta het volgende:
Gewoon, omdat het kan![]()
Je zet het gevaarte op een ei en laat dan het stalen balletje omlaag vallen. Dan is er een perfect ronde stukje eierschaal afgebroken.Ik dacht ook eens iets te posten hier, ben jij me net voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..![]()
Deze gisteravond besteld op Amazon Prime, en vanmiddag al bezorgd:
Dat handgeschilderde keramieken bijtje deed het hem.![]()
Het merk: Take2 Clack Keramisch ei, ¤18,56
Morgen een eitje bij het ontbijt, ben heel benieuwd!"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
[..]
Je zet het gevaarte op een ei en laat dan het stalen balletje omlaag vallen. Dan is er een perfect ronde stukje eierschaal afgebroken.Oké!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Is dat zo?
[..]
Je zet het gevaarte op een ei en laat dan het stalen balletje omlaag vallen. Dan is er een perfect ronde stukje eierschaal afgebroken.Ik vind hem fantastischSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Net een leuke, in de brievenbus zat een overzicht van wanneer welke afvalcontainer aan de beurt is. Dit heet de Entsorgungskalender, een mooie false friend, want het is geen ontzorgingskalender.quote:Op woensdag 30 november 2022 14:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Zo een Eierschalensollbruchstellenverursacher heb ik aan een vriend van cadeau gegeven voor zijn verjaardag, het perfecte geschenk voor een Telekommunikationstechnikdiplomingenieur
[..]
Je zet het gevaarte op een ei en laat dan het stalen balletje omlaag vallen. Dan is er een perfect ronde stukje eierschaal afgebroken.Wat is Duits toch een prachtige taal!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Leuk hebbedingetje trouwens, ik wil em nu ook.
Haha ik ook hoor en liet het mijn stiefmoeder zien en die wil het nu ookquote:Op woensdag 30 november 2022 15:58 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wat is Duits toch een prachtige taal!
Leuk hebbedingetje trouwens, ik wil em nu ook.
Vanmorgen bij het ontbijt proefondervindelijk ondervonden: het werkt als een tierelier!quote:Op woensdag 30 november 2022 17:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Haha ik ook hoor en liet het mijn stiefmoeder zien en die wil het nu ook
Wij hebben een ander soortquote:Op dinsdag 29 november 2022 20:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Zo’n ding met tanden is echt beduidend minder effectief, geen grip op de eierschaal en soms gekartelde randjes dus kleine stukjes plukken. Maar wel grappig natuurlijk.quote:Op woensdag 30 november 2022 18:22 schreef Tokay het volgende:
[..]
Vanmorgen bij het ontbijt proefondervindelijk ondervonden: het werkt als een tierelier!![]()
Waarom heb ik dat ding nu pas aangeschaft ... het had me zoveel frustratie bij het eitjes pellen gescheeld!
Maar met deze dus geen eierschaalfriemeltjes meer; je eitje wordt zonder kartelrandjes ‘onthoofd’ door de klap van het zware bolletje. Je lepelt het kapje uit, en daarna zonder frustratie je ei. Heerlijk.quote:Op woensdag 30 november 2022 22:18 schreef Seven. het volgende:
Zo’n ding met tanden is echt beduidend minder effectief, geen grip op de eierschaal en soms gekartelde randjes dus kleine stukjes plukken. Maar wel grappig natuurlijk.
Dit jaar krijgt hij dus nóg een eierköpfer, kijken of hij het raadt.
een scherp mes?quote:Op donderdag 1 december 2022 09:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Is er iets waarmee je snel en fatsoenlijk groenten en fruit in blokjes en schijfjes kan krijgen.
Het gaat om grotere hoeveelheden. Had bij de aldi een handig ding maar dat was niet zo stevig en heb ik afgelopen week doormidden geslagenquote:
Als het om dunne plakjes gaat, een japanse mandoline, ideaal.quote:Op donderdag 1 december 2022 09:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het gaat om grotere hoeveelheden. Had bij de aldi een handig ding maar dat was niet zo stevig en heb ik afgelopen week doormidden geslagen.
Ik lees ff terugquote:Op maandag 13 februari 2023 18:51 schreef marc0871 het volgende:
Nu ik toch bezig was, heb ik ook maar een ander probleempje opgelost; ik miste een oven.
Ik heb wel een combimagnetron, maar daar gaan sommige dingen niet mee en andere matig.
Dus nog maar weer eens de beurs getrokken.
Het is deze geworden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Één van de criteria was, dat er een spit in zat.
Binnenkort lekker gegrilde kippenpoten![]()
En pizza, brood, cake, taart, tray bakes en ovenschotels![]()
Ik kan weer nieuwe dingen gaan bereiden.
CUL is nog niet van me af
Klein? Serieus?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 16:46 schreef foodlover het volgende:
[..]
Ik lees ff terug![]()
Ze werken prima die kleine hetelucht oventjes. In onze laatste woning in Nederland was de inbouw oven kapot toen we erin kwamen. Omdat het tijdelijk was toen een moulinex tweedehands oventje gekocht voor 15 euro ofzo op marktplaats. Dat ding werkte als een trein.
Ik zou eens kijken naar Kenwood. Ik heb een Kenwood keukenmachine die ook dienst doet als food processor en met een 1000w motor vliegt 'ie door winterpenen heen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 15:12 schreef 111210 het volgende:
Iemand tips voor een goede foodprocesor onder de 75,- die een beetje power heeft om ook harde groentes fijn te hakken?
Ey deze heb ik ook, hoe bevalt die?quote:Op zaterdag 11 februari 2023 17:40 schreef marc0871 het volgende:
Van mijn staafmixer had vorig jaar zomer al eens het asje losgelaten, waarmee alles werd aangedreven.
Nou had ik nog een handmixer, waarbij ik op de achterkant een staafmixer in z'n kont kon douwen.
Werkt goed, maar een beetje lomp.
Nou viel het me laatst op, dat ik hierdoor actief probeerde te ontwijken, dat ik de staafmixer moest gebruiken.
Toch maar eens eropuit om een nieuwe te halen.
Dat is deze geworden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prima, hoor.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:06 schreef eudaemonia het volgende:
[..]
Ey deze heb ik ook, hoe bevalt die?
Wat zit er allemaal bij?quote:Op vrijdag 24 februari 2023 06:09 schreef Satijn het volgende:
Volgende week ga ik Magimix CS 3200 XL ophalen!
Normaal doe ik niet zoveel dure aankopen, maar ik ben zo benieuwd!
Het was eigenlijk boven budget, maar op marktplaats staan er veel dus een goed dealtje kunnen maken (ook impulsaankopen denk ik).
Voordeel vind ik dat er veel verschillende accessoires voor te koop zijn.
[ afbeelding ]
Standaard is het met 1 grote kom met de hakmolen/blender & deegmes & klopper, 1 medium kom voor de snijbladen (2mm en 4mm rasp, 2mm en 4mm plakjes) 1 kleine kom met hakmes. De kommen passen in elkaar bij gebruik, alleen de deksel moet je even afspoelen tussentijds. De kommen kunnen niet in de vaatwasser, maar vind ze niet onhandig met de handafwas.quote:
Volgens mij kan dit met mijn keukenmachine. Op zich wel interessant om je eigen worst te draaien voor op de BBQ.quote:
Lijkt heel erg op die van ons (ander merk, zelfde uiterlijk.)quote:Op maandag 13 februari 2023 18:51 schreef marc0871 het volgende:
Nu ik toch bezig was, heb ik ook maar een ander probleempje opgelost; ik miste een oven.
Ik heb wel een combimagnetron, maar daar gaan sommige dingen niet mee en andere matig.
Dus nog maar weer eens de beurs getrokken.
Het is deze geworden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Één van de criteria was, dat er een spit in zat.
Binnenkort lekker gegrilde kippenpoten![]()
En pizza, brood, cake, taart, tray bakes en ovenschotels![]()
Ik kan weer nieuwe dingen gaan bereiden.
CUL is nog niet van me af
quote:Op dinsdag 28 februari 2023 13:59 schreef golfer het volgende:
Omdat het grillelement van ons gasfornuis/elektrisch oven het begeven heeft hebben we nu dus maar een kleine losse oven/grill/rotisserie gekocht:
[ afbeelding ]
Op de gram nauwkeurig.quote:
Ugh, ik heb 2 weegschalen online gekocht maar kan ze allebei niet terugvinden.quote:Op donderdag 9 maart 2023 20:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Op de gram nauwkeurig.
Die Soehnle ziet er wel aardig uit. Ik denk dat ik iets 'meer' nodig heb. Ik voer regelmatig 50 wegingen na elkaar uit. Het is niet de bedoeling dat de weegschaal oploopt of iets in die richting.
Ik zat er ook al naar te kijken, ja.quote:Op donderdag 9 maart 2023 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Lijkt heel erg op die van ons (ander merk, zelfde uiterlijk.)
Alleen is die van ons 60L.
[..]
Bekijk Dieet weegschaal | Nutrition Scale | Zwart | Calorieën teller op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneappquote:Op donderdag 9 maart 2023 17:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is nou een goede keukenweegschaal?
Ik heb voor mijn werk vaak een weegschaal nodig. Ik heb er nu 1 van de Lidl, zo'n platte rechthoek. Deze schiet echter regelmatig midden in het werk op Amerikaanse maten. Het touchscreen werkt zo matig dat de beste oplossing is om de batterij er even uit en in te doen.
Het hoeft niet de goedkoopste oplossing te zijn, het mag best 40-50 euro kosten.
CUL / Het grote "Ik zoek een ..."-topic #1quote:Op donderdag 9 maart 2023 17:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is nou een goede keukenweegschaal?
Ik heb voor mijn werk vaak een weegschaal nodig. Ik heb er nu 1 van de Lidl, zo'n platte rechthoek. Deze schiet echter regelmatig midden in het werk op Amerikaanse maten. Het touchscreen werkt zo matig dat de beste oplossing is om de batterij er even uit en in te doen.
Het hoeft niet de goedkoopste oplossing te zijn, het mag best 40-50 euro kosten.
Oh jaquote:Op vrijdag 10 maart 2023 08:33 schreef dimmak het volgende:
[..]
CUL / Het grote "Ik zoek een ..."-topic #1
Ja precies, dat is mijn probleem ook met dat ding, goed genoeg om te blijven gebruiken maar voor echt fijne gemixte soep gaat 'ie niet hard genoeg.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:35 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Prima, hoor.
Doet vooralsnog precies wat ie moet doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |