Ik zou net zeggen: nog beter zou zijn een poetspersoon én een ochtend voor jezelf...quote:Op maandag 10 januari 2022 19:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Minder gaan werken en in plaats van een ochtend Netflixen, gaan poetsen![]()
Haha nee hoor, ik snap het wel. En fijn dat je werkgever zo goed meedenkt @:_NIKKI_
Ja!quote:Op maandag 10 januari 2022 20:08 schreef F_r het volgende:
Nikki fijn dat je werkgever mee wilt denken.
Is het meerdere opgevallen dat alles in de supermarkt een stuk duurder is geworden.
Dat mag ik niet, want mijn man wil geen vreemd mens in huis.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik zou net zeggen: nog beter zou zijn een poetspersoon én een ochtend voor jezelf...
Ja! Sommige dingen echt flink ook, bijvoorbeeld 35 cent meer voor een pakje boter.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:08 schreef F_r het volgende:
Is het meerdere opgevallen dat alles in de supermarkt een stuk duurder is geworden.
Ik snapte dus echt niet hoe, met nog zo weinig in ons digitale mandje, het zoveel geld was! Maarja, als alle producten bijvoorbeeld 20 cent duurder zijn geworden gaat dat best hard natuurlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:08 schreef F_r het volgende:
Dan zou ik je man laten poetsen...quote:Op maandag 10 januari 2022 22:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat mag ik niet, want mijn man wil geen vreemd mens in huis.Ik heb zelfs al aangeboden dat het een vrouw mag zijn die in lingerie mag komen schoonmaken, maar zelfs dat werd geweigerd.
[..]
Ja! Sommige dingen echt flink ook, bijvoorbeeld 35 cent meer voor een pakje boter.
Wormpjes?quote:Op maandag 10 januari 2022 22:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Iemand een idee? Mijn 3-jarige wordt nu al voor de tweede avond op rij wakker met pijn in z'n billen. Geen idee waar er kan zijn, er is niets te zien, maar hij is compleet hysterisch. Overdag merken we er niets van...
Maar dan geen enkel teken overdag? Vind het maar vreemd. Als het morgen nog zo is maar eens naar de huisarts..quote:
Als aanvulling: vitamine B6 moet je niet alleen bij vitaminepillen mee oppassen, maar ook in allerlei andere producten zit dat toegevoegd, soms in relatief best hoge hoeveelheden. Het zit bv in sportdranken (blauwe Aquarius 35% ADH per flesje) maar ook in dingen die je waarschijnlijk regelmatiger eet/drinkt zoals veel limonadesiropen (Karvan cevitam bv 15% ADH per glas aangemaakte limo) en boter (AH goed begin bv 13.5% ADH per 10 gram). Dat lijkt niet heel veel, maar het zit ook in eieren, vlees, brood, graanproducten, vis, aardappelen, noten, peulvruchten, melk(producten) en kaas.. en de genoemde ADH is voor volwassenen, de ADH voor kinderen tussen 4-8 jaar is de helft van die van volwassenen. Dus bij twee glazen Karvan cevitam en 20 gram AH goed begin boter op een dag zit een kind van 7 al op 114% van de ADH, en dan moet brood/broodbeleg/avondeten er nog bij.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:54 schreef trui het volgende:
Wat akelig, Jagartrut.
Ik kwam net nog een artikel tegen dat ik jullie niet wilde onthouden gezien de vitaminediscussie laatst: https://www.volkskrant.nl(...)upplementen~bd9152b7
Let dus bij sommige vitaminen ook vooral op dat je er niet te hoge doseringen van neemt.
Want dan is het donkerder daar op de donkerste plek waar de zon nooit schijnt?quote:Op maandag 10 januari 2022 22:49 schreef Elleska het volgende:
Wormpjes leggen snachts eitjes dus dat zou heel goed kunnen.
Oh wat spannend! Vast snel verkocht. Gaan jullie voor aparte bezichtigingen of een kijkdag?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 00:23 schreef MaJo het volgende:
Dat klinkt naar Jagarhopelijk is het snel verholpen!
@:exode wat is er aan de hand met je verloofde? Ik lees steeds dat ze aan het herstellen is maar ik heb het “begin” gemist. Covid?
Ons huis staat sinds vandaag op fundaNu wordt het écht serieus
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Want dan is het donkerder daar op de donkerste plek waar de zon nooit schijnt?
De grondstoffen zijn/waren een tijd niet leverbaar, dat zorgde voor lege schappen. Geen idee of dat nu is opgelost. Ik dacht dat ik nog een stripje in voorraad had, maar zag in de vakantie dat die strip leeg wasquote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:32 schreef BE het volgende:
Bij het kruidvat is Mebendazol (tegen wormpjes) online te bestellen. Mss hebben ze hey ook gewoon in de winkels wel.
Is geen recept voor nodig dus kan je gewoon zelf halen.
Melk en dan gewoon huismerk is 10cent duurder het brood bij de bakker is vorig jaar meerdere malen duurder geworden een simpel fijn volkoren is nu 2,80quote:Op maandag 10 januari 2022 22:20 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik snapte dus echt niet hoe, met nog zo weinig in ons digitale mandje, het zoveel geld was! Maarja, als alle producten bijvoorbeeld 20 cent duurder zijn geworden gaat dat best hard natuurlijk.
Ik heb echt 0 last van mijn booster van gisterenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:24 schreef PKM het volgende:
Succes @:MaJo![]()
Ik heb vanochtend mijn booster gehaald. Een hele fijne prikker, deed bijna geen pijn.
Poffertje kreeg gisteren haar gewone vaccinatie en Banaan heeft zijn eerste schooldagen. Dit is wel een recept voor rampspoed.
Ja bizar!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:55 schreef F_r het volgende:
[..]
Melk en dan gewoon huismerk is 10cent duurder het brood bij de bakker is vorig jaar meerdere malen duurder geworden een simpel fijn volkoren is nu 1,80
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:44 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb echt 0 last van mijn booster van gisteren
Dingen die ik elke week koop daar weet ik de prijzen een beetje van dus dan valt het extra op.quote:
Ik heb ze hier eigenlijk ook altijd op voorraad liggen, ikzelf ben degene die er erg vatbaar voor is.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De grondstoffen zijn/waren een tijd niet leverbaar, dat zorgde voor lege schappen. Geen idee of dat nu is opgelost. Ik dacht dat ik nog een stripje in voorraad had, maar zag in de vakantie dat die strip leeg was. Gelukkig nu nog niet nodig gehad.
Nou... ongemerkt...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]Ik vermoed dat het een overlevingsstrategie is. Als de host slaapt, heb je grotere kans dat je jezelf onopgemerkt kan reproduceren.
Srsly!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:43 schreef amaranta het volgende:
Ik kan me herinneren dat mijn moeder dan met een zaklamp in onze billen scheen, zodat de wormpjes naar buiten zouden komen
Oi☹. Sterkte!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:47 schreef F_r het volgende:
Lkr van oudste weer in quarantaine daar gaan we weer
Oh kak! Jemig en dat na welgeteld 1 dag school.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:47 schreef F_r het volgende:
Vandaag houtje touwtje opgelost voor de rest nog geen ideequote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:03 schreef exode het volgende:
Ik hoor alleen maar mensen om me heen die op vakantie zijn geweest en nu C hebben. De wintersport vakantie gangers. Oa een collega.
Balen F_r! Wel een vervanger?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet het. Op mijn werk zit ook een collega in quarantaine. Ik ben best beroerd van de boosterprik anders was ik extra gaan werken.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:21 schreef exode het volgende:
Offerte van de radiatoren al binnen, valt me reuze mee. En kunnen volgende week al vervangen worden. Meevallers. Is een klein familiebdrijf die ook onze ketel hebben vervangen destijds. Vader en zoon doen alle werkzaamheden samen.
Wij hadden geen haast, maar fijn als het al kan, is dat achter de rug.
F_r, ja invallers zijn lastig te krijgen nu. Klas van verloofde wordt ook houtje touwtje opgelost. Er is een kans dat ze volgende week 2 dagen geen les kunnen krijgen. En opdelen over andere klassen mag tegenwoordig natuurlijk niet.
Balen dat je zo beroerd bent! Hopelijk duurt het kort. Welke heb je gehad?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:22 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik weet het. Op mijn werk zit ook een collega in quarantaine. Ik ben best beroerd van de boosterprik anders was ik extra gaan werken.
Pfizer 3e keerquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:24 schreef exode het volgende:
[..]
Balen dat je zo beroerd bent! Hopelijk duurt het kort. Welke heb je gehad?
Ik hoor om me heen (op sportclubs en school) ook de ene na de andere besmetting. Veel ervan zijn inderdaad op vakantie geweest. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat je hier niet besmet kunt raken, maar toevallig zijn alle 4 de gezinnen uit mijn omgeving die op vakantie gingen besmet teruggekomen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:03 schreef exode het volgende:
Ik hoor alleen maar mensen om me heen die op vakantie zijn geweest en nu C hebben. De wintersport vakantie gangers. Oa een collega.
Sportclubs??? Dat mis ik echt welquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik hoor om me heen (op sportclubs en school) ook de ene na de andere besmetting. Veel ervan zijn inderdaad op vakantie geweest. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat je hier niet besmet kunt raken, maar toevallig zijn alle 4 de gezinnen uit mijn omgeving die op vakantie gingen besmet teruggekomen.
quote:
Tjah, als je voornamelijk a-merken vergelijkt... ik snap het wel hoor, maar voor de huismerken is de jumbo hier veel duurder dan de ap.quote:
Je kunt alleen maar op A-merken vergelijkenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Tjah, als je voornamelijk a-merken vergelijkt... ik snap het wel hoor, maar voor de huismerken is de jumbo hier veel duurder dan de ap.
Dat is al jaren zo. Jumbo goedkoper met A merken maar voor de rest niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Tjah, als je voornamelijk a-merken vergelijkt... ik snap het wel hoor, maar voor de huismerken is de jumbo hier veel duurder dan de ap.
Ik betaalde nu ''al'' 95ct voor een komkommer. Dat wordt alleen maar meer, ķf je krijgt schaarste.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:06 schreef FlyingFish het volgende:
Wacht maar tot de verhoogde grondstofprijzen straks in de prijzen verwerkt gaan worden… En er lopen veel onderhandelingen tussen fabrikanten en winkelketens nu vast omdat de fabrikanten die prijsverhogingen door willen berekenen, en winkelketens uiteraard niet een hogere inkoopprijs willen betalen, dat is nu al het geval (en een stuk extremer dan de afgelopen vijf jaar).
Dat is een redelijk gewone winterprijs volgens mij. En bij AH zijn ze 2 voor 1,50, en dat is voor de winter een goede aanbieding.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:18 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik betaalde nu ''al'' 95ct voor een komkommer. Dat wordt alleen maar meer, ķf je krijgt schaarste.
Dit zijn de clubjes van de kinderen helaas.quote:
Argh! Sterkte ermee!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:47 schreef F_r het volgende:
Hopelijk helpt het en kan ze weer slapen!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 16:50 schreef exode het volgende:
Ik ga een moestuin beginnen, kippen houden en een koe kopen.
Ik had het nog niet gemerkt maar wij kopen nu sowieso raar in. Lees veel minder.
Net naar de huisarts geweest met verloofde, het herstel lijkt te stagneren. Echt een heel fijn gesprek gehad. Zo'n lieve arts. Ze heeft nu maagbeschermers gekregen. Door alles wat er in dat lichaam is gebeurd, is haar maag overprikkeld. Het moet vooral de misselijkheid verminderen zodat ze weer kan slapen.
Toch knap dat ze in 4 weken tijd vaker de huisarts heeft gesproken dan de 38 jaar hiervoor.
Ja als ik voor de weekboodschappen de groente- en fruit afdeling voorbij ben denk ik altijd 'oh dat valt nog mee' en dan kom ik bij het vleesquote:Op dinsdag 11 januari 2022 17:26 schreef SQ het volgende:
Gezond eten is echt niet perse veel duurder dan ongezond hoor. Maar ja, ligt aan welke keuzes je maakt. Koop je een zak mandarijnen of koop je bakjes frambozen? Koop je je boontjes in een voorgesneden zakje of koop je ze los?
Ik ben voor de gein eens een winkelmandje aan het vullen op jumbo.com en de bottleneck is VLEES. Als je vindt dat je elke dag veel vlees moet hebben, dan wordt dat financieel een probleem.
Dan heb je een goedkope bakker! Ik betaalde 31-12 al 2,55 voor een fijn volkoren...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:55 schreef F_r het volgende:
het brood bij de bakker is vorig jaar meerdere malen duurder geworden een simpel fijn volkoren is nu 1,80
Uhm 2,80quote:Op dinsdag 11 januari 2022 17:40 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dan heb je een goedkope bakker! Ik betaalde 31-12 al 2,55 voor een fijn volkoren...
Quarantaines op school is de keerzijde van het open houden van het onderwijs. Bij mij op school is het ook aanpoten, en ik was ook al gevraagd om in te vallen (als laatste optie) op de school van mijn kind.
Wormpjes nog nooit gehad, gelukkig. Brrr. Sneu lijkt me dat.
Op pluksla en verse kruiden zit wel de grootste besparing als je het vergelijkt met de supermarktprijzen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 17:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vorig jaar lukte de moestuin voor geen meter. Alleen pluksla en kruiden.
Ik dacht trouwens dat komkommer year round een kasproduct was?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:38 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat is een redelijk gewone winterprijs volgens mij. En bij AH zijn ze 2 voor 1,50, en dat is voor de winter een goede aanbieding.
We zijn ook gewoon verwend met alles maar (goedkoop) buiten het seizoen kunnen kopen
Gaat dat ten koste van mijn salaris?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zo chatte ik vorige week even met mijn tv/internetprovider en vroeg om korting omdat ik een mooi aanbod van een andere leverancier had gekregen. Ik kreeg gedurende 6 maanden een korting van 30 euro aangeboden. Dat komt neer op meer dan 30% korting per maand. Daar was het mij om te doen, want ik wilde helemaal niet overstappen, dus even een half uurtje chatten was in dit geval echt de moeite waard.
No worries ik ben klant bij die groene.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:33 schreef exode het volgende:
[..]
Gaat dat ten koste van mijn salaris?
Gadverdamme.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
No worries ik ben klant bij die groene.
Als ik nou met jou ga chatten, krijg ik dan ook kortingquote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:35 schreef exode het volgende:
[..]
Gadverdamme.
Ik ga een functiegroep hoger 'eisen' binnenkort dan helpt dit niet he.
Uiteraard en alle zenders gratis.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:37 schreef Vicky het volgende:
[..]
Als ik nou met jou ga chatten, krijg ik dan ook korting
klopt alleen kost het warmstoken in de winter heel wat meer dan in de zomer. Helemaal met de huidige stookkosten kan het voor veel kwekers niet eens meer uit.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:26 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens dat komkommer year round een kasproduct was?
Dát wist ikquote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:43 schreef Elleska het volgende:
[..]
klopt alleen kost het warmstoken in de winter heel wat meer dan in de zomer. Helemaal met de huidige stookkosten kan het voor veel kwekers niet eens meer uit.
Nicequote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:39 schreef exode het volgende:
[..]
Uiteraard en alle zenders gratis.
Regel ik.
Er is een reden dat ik altijd moet bellen als er iets in huis niet goed is. Mijn lieftallige is niet zo geduldig en aardig....quote:Ik heb in de 12,5 jaar 3 keer een klant aan de telefoon gehad, so no my cup of tea.
Wel geef ik de klantenservice elk jaar een soort van training. Maar dat deel van de klantenservice krijgen jullie hopelijk niet aan de lijn. Dan is er heel veel mis gegaan of we hebben je huis gesloopt.
Ik hoor dan genoeg verhalen, echt ik zou terug gaan schelden dus laat mij maar lekker achter mijn laptop zitten.
Ja maar ik ben altijd te laat.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:09 schreef Vicky het volgende:
Ik koop tegenwoordig alleen nog maar kipdijfilet. Vinden we veel lekkerder dan kipfilet.
Vlees koop ik altijd in de aanbieding en dan gaat er een shitload de vriezer in.
Zijn jullie bekend met too good too go?
ja, vriendinnen van me hebben daar vaak spullen van. Maar bij ons in t dorp doet er geen winkel mee helaas..quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:09 schreef Vicky het volgende:
Ik koop tegenwoordig alleen nog maar kipdijfilet. Vinden we veel lekkerder dan kipfilet.
Vlees koop ik altijd in de aanbieding en dan gaat er een shitload de vriezer in.
Ja in het verleden deed Jumbo nog mee, mooie pakketten gehaald. Een paar keer bij een bakker was ook prima.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:09 schreef Vicky het volgende:
Dat is toch geen snobisme? Maar kwestie van smaak en of je het kunt betalen. Vind ik dan.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:40 schreef LeSage het volgende:
Ik ben helemaal niet zo prijsbewust moet ik eerlijk zeggentegenwoordig al wat meer omdat ik de boodschappen bestel en dan naar de bonus kijk. En het is echt niet dat we het zķ breed hebben eigenlijk.
Ik blijk hier trouwens ook wel een snob qua brood te zijn, als ik het zo lees. Ga altijd naar dezelfde bakker in het dorp. Daar rekende ik vanmorgen voor 4 halve maistarwe en 2 halve vloervolkoren ¤9,60 af. Ik kreeg er wel een gratis gevulde koek bij![]()
We hadden gisteren brood van de Lidl, zondag snel meegenomen. Daar word ik echt niet blij van.
Euuh dat weet ik niet, zal het moeten testen dan.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:43 schreef exode het volgende:
Bij de Turk verkopen ze wel de plofkip der plofkippen toch? Dat weet ik nog van toen we in Lombok in Utrecht woonden. Als je die kip in de pan gooide verdampte meer dan een halve kip.
Ik ben ook een bakker snob, het is 100 meter verderop en zo lekker. Kleine dorpsbakker, B stond daar vorige week weer eens met mijn pinpas die om een pincode vroeg. Geen probleem, dan betaal ik een andere x.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:40 schreef LeSage het volgende:
Ik ben helemaal niet zo prijsbewust moet ik eerlijk zeggentegenwoordig al wat meer omdat ik de boodschappen bestel en dan naar de bonus kijk. En het is echt niet dat we het zķ breed hebben eigenlijk.
Ik blijk hier trouwens ook wel een snob qua brood te zijn, als ik het zo lees. Ga altijd naar dezelfde bakker in het dorp. Daar rekende ik vanmorgen voor 4 halve maistarwe en 2 halve vloervolkoren ¤9,60 af. Ik kreeg er wel een gratis gevulde koek bij![]()
We hadden gisteren brood van de Lidl, zondag snel meegenomen. Daar word ik echt niet blij van.
Die kan ik makkelijker in de vriezer stoppen en in 1 keer uithalen, dan gaat ie dezelfde dag nog op.quote:
Was met een knipoogquote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dat is toch geen snobisme? Maar kwestie van smaak en of je het kunt betalen. Vind ik dan.
Ah, ik lees te serieus! Al vinden sommige mensen het wel zo.quote:
Ik vind het brood van de lidl dan ook heel slecht/droogquote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:40 schreef LeSage het volgende:
Ik denk dat als je oplet bij de Albert Heijn je goedkoper uit bent dan bij Lidl. Daar heb je sowieso maar 1 keuze vaak, terwijl je bij de Appie kunt kiezen uit A-merk tot huismerk. Zeker zuivel van Zaanse Hoeve is best goed te doen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier eten we juist dat supermarkt brood. Tijger bruin of fijn volkoren. Meestal sinds de euro. Vandaag 0,81¤ in de aanbieding![]()
Maar onze Lidl gaat 2,5 week dicht en ik had 95% van mijn boodschappen daar. Eens kijken wat de schade eind van de maand is als ik naar de ah ga..
Dan ben ik blij dat we genoeg inkomsten hebben. En too good too go halen we ook weleens. Brood boxen in vakanties/weekend. Magic boxen eens per maand met puber die een bodemloze maag heeft
Bij die van ons niet. Een half brood is 5 a 10 cent duurder. Dusvoor 2x een halve betaal je 10 a 20 cent meer per heel brood.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:51 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die kan ik makkelijker in de vriezer stoppen en in 1 keer uithalen, dan gaat ie dezelfde dag nog op.
Dat kost overigens niets meer, 2 halve broden is gewoon de prijs van 1 hele bij onze bakker
ah, logisch.. Bij ons zouden er dan elke dag 2 halve uit moeten (man en mijn ielige zoontje van 7 met ondergewicht eten er goed van) en 2 halve is hier wel duurder dan 1 hele..quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:51 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die kan ik makkelijker in de vriezer stoppen en in 1 keer uithalen, dan gaat ie dezelfde dag nog op.
Dat kost overigens niets meer, 2 halve broden is gewoon de prijs van 1 hele bij onze bakker
Hier al een lange tijd Picnic klant. Ze zijn niet de duurste maar ook niet de goedkoopste. Wij zijn er zéér content mee. Ik bestel altijd zondagavond, krijgen het maandagmiddag voor de hele week thuisbezorgd. En als er iets niet goed is, hang ik op Whatsapp en dat lossen ze netjes op.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:12 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik eet geen brood en kind krijgt volkoren huismerk van de AH, dikke prima.
Wij krijgen volgende week Picnic, is dat echt zoveel goedkoper dan de normale supermarkt? Ik vind zelf boodschappen doen het fijnst, maar als ik kan besparen bij Picnic...
Hier ookquote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:59 schreef arvensis het volgende:
Ik ben zo te zien de enige, maar ik kan echt geen brood uit de vriezer eten. Wij halen dus dagelijks brood voor de volgende dag.
Voor TGTG ben ik vrijwel altijd te laat.
Ik vind brood wat vers ingevroren is geweest lekkerder dan brood wat een dag heeft gelegen. Gelukkig ieder zijn ding, ik heb niet eens tijd om elke dag brood te gaan halenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 20:59 schreef arvensis het volgende:
Ik ben zo te zien de enige, maar ik kan echt geen brood uit de vriezer eten. Wij halen dus dagelijks brood voor de volgende dag.
Voor TGTG ben ik vrijwel altijd te laat.
Sterktequote:Op woensdag 12 januari 2022 08:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Toch maar de ha gebeld. Moet eerst vrijdag daar langs voor ik een verwijzing krijg voor de cardioloog😐
Gisteravond nergens last van, begon het toen ik zoon naar school had gebracht. Voel me weer raar slap. Fijn, op de fiets🤪
Geen zin in de molen, maar het mot maar.
Pfff, daar zit je ook niet op te wachten. Hopelijk kan je overal ook een beetje snel terecht.quote:Op woensdag 12 januari 2022 08:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Toch maar de ha gebeld. Moet eerst vrijdag daar langs voor ik een verwijzing krijg voor de cardioloog😐
Gisteravond nergens last van, begon het toen ik zoon naar school had gebracht. Voel me weer raar slap. Fijn, op de fiets🤪
Geen zin in de molen, maar het mot maar.
Werd vorig jaar ook doorgestuurd door de ha. Was 2 dagen later, geloof ik. Hopelijk weer zo snel want ik vind dit toch niet handig.quote:Op woensdag 12 januari 2022 09:26 schreef exode het volgende:
[..]
Pfff, daar zit je ook niet op te wachten. Hopelijk kan je overal ook een beetje snel terecht.
Je had ook moeten invullen dat je een allergie hebt.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 22:15 schreef Hupje het volgende:
Boosterprik zit erin, trouwens. Ik moest zoveel bijlezen dat ik in mijn wachtkwartier niet eens kon reageren hier
Tnx! We weten zeker dat oudste en ik het hebben, want na positieve zelftest ook een positieve pcr.quote:Op woensdag 12 januari 2022 06:58 schreef Hupje het volgende:
@:aapieannie Balen, zijn jullie allemaal besmet? Beterschap.
Onze kozijnen en ramen komen van Alku. Was de helft goedkoper dan Belisol, en een stuk aardiger ook. Wellicht de moeite waard om daar eens te informeren?quote:Op woensdag 12 januari 2022 10:55 schreef exode het volgende:
Nieuwe offerte van de kozijnen binnen, de kleuren kloppen nog steeds niet en het vervangen van het raam voor is belachelijk duur.
Zucht.
We willen helemaal niet op zoek naar een ander bedrijf maar krijg zo wel de neiging.
Nou in de huidige tijd is een ander bedrijf overwegen niet zo makkelijk. We willen ze zien etc.quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Onze kozijnen en ramen komen van Alku. Was de helft goedkoper dan Belisol, en een stuk aardiger ook. Wellicht de moeite waard om daar eens te informeren?
Och exode. Moet je nu opnieuw beginnen? Snap dat het voor een ouder pand belangrijk is dat alles juist is. Misschien dat de winkels wel open gaan, dan kun je iig kijken en vergelijken. Maar blijft kut, als je alles geregeld dacht te hebben. Succes!quote:Op woensdag 12 januari 2022 11:48 schreef exode het volgende:
Ik ga huilen, de kozijnen kloppen gewoon nog steeds niet. Nog eens op type gezocht, zijn andere dan die wij willen. Wij willen haaks zodat ze echt op hout lijken, maar ze zijn verstek. Is een heel ander model.
Ik denk dat we even verder gaan kijken, zucht. We willen met name de rolluiken voor de zomer hebben.
Het zijn echt rare fouten, iemand had blijkbaar bedacht dat wij Dennengroen wilden....geen idee waar dat vandaan is gekomen. De horren stonden er niet in. Er werd een kozijn genoemd inclusief afmetingen die helemaal niet vervangen moet worden en net voordat ik dacht 'we gaan de order geven' keek ik het soort kozijn na en dacht 'neeeeee dat is gewoon het verkeerde model'quote:Op woensdag 12 januari 2022 14:33 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Och exode. Moet je nu opnieuw beginnen? Snap dat het voor een ouder pand belangrijk is dat alles juist is. Misschien dat de winkels wel open gaan, dan kun je iig kijken en vergelijken. Maar blijft kut, als je alles geregeld dacht te hebben. Succes!
Op dit moment staat er 1 kijkdag gepland, volgende week maandag. Gisteren waren er binnen 4 uur als 6 bezichtigingen binnengekomen, vandaag nog eentje. Wij hebben de voorkeur dat er een paar dagen achter elkaar bezichtigd wordt, dan verkassen wij tijdelijk naar mijn ouders.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:33 schreef exode het volgende:
[..]
Oh wat spannend! Vast snel verkocht. Gaan jullie voor aparte bezichtigingen of een kijkdag?
Verloofde in het kort: ze is 4 weken en 1 dag geleden ziek geworden. Begon met duizelig worden, bijna flauwvallen, vervolgens heeft ze 4 dagen en nachten in de badkamer gehangen. Ze liep letterlijk leeg. Dit heeft ze vaker gehad maar dan duurde het een paar uur en was ze na een dag wel hersteld.
Huisarts is aan huis geweest, bijna dagelijks contact gehad de eerste 2 weken, bloed laten prikken.
We weten niet wat het is, in februari kunnen we eindelijk terecht bij de maag/darm/lever arts in het ziekenhuis.
Ze heeft 3 weken in bed gelegen, amper in staat uit bed te komen. Nu gaat ze heeeeeel langzaam vooruit. Ze heeft wel nog elke dag buikpijn en is elke avond misselijk.
Het feit dat vrijwel iedereen hier tabletjes in huis heeft doet mij vermoeden dat wormpjes dus vrij gangbaar zijn?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:52 schreef F_r het volgende:
Jager hopelijk is het snel over ik gok ook op wormen. Hopelijk zijn de tabletten leverbaar anders laat het even weten volgens mij heb ik nog een pakje liggen.
Thanks!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:24 schreef PKM het volgende:
Succes @:MaJo![]()
Ik heb vanochtend mijn booster gehaald. Een hele fijne prikker, deed bijna geen pijn.
Poffertje kreeg gisteren haar gewone vaccinatie en Banaan heeft zijn eerste schooldagen. Dit is wel een recept voor rampspoed.
Met lkr bedoel je leerkracht denk ik? Dat is wel balen zeg na 1 schooldagquote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:47 schreef F_r het volgende:
Ik snap al die vakantiegangers niet zo goed. Als er iets is dat corona verspreidt is het wel reizen. Hetzelfde geldt voor de mensen die voor een dagje naar België gaan, zo onverstandigquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:03 schreef exode het volgende:
Ik heb wisselende ervaringen met TGTG. De beste deals haal je denk ik bij de Lidl, daar krijg je echt ongelooflijk veel groente en fruit. AH krijg je ook veel waar voor je geld, vaak vlees en groente. Het minste was Ekoplaza, daar kreeg ik 1 salade (quinoa) en nog iets wat niet lekker was voor 5 euro.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 19:09 schreef Vicky het volgende:
Hehe nee nog nietquote:Op woensdag 12 januari 2022 10:45 schreef Vaiana het volgende:
@:MaJo Huis al verkocht?
Ik heb nog gepoogd hem te vinden op Funda, maar dat is me niet gelukt.
Wij eten eigenlijk geen brood thuis, dus aan deze opsom kan ik niet mee doen.
Heel wat anders; het is bij ons op kantoor zo koud dat een collega een straalkacheltje meegenomen heeft, omdat we gisteren allemaal zaten te bibberen achter ons burau. Maar omdat ons gebouw over 2 jaar gesloopt wordt weigeren de pandeigenaren om onze ventilatie te fixen.
#teamnomade!quote:Op woensdag 12 januari 2022 15:35 schreef Amsel het volgende:
Succes met de verkoop @:MaJo!
Wij hebben morgen een afspraak met een hypotheekadviseur. We wonen pas een jaar in ons huidige huis, maar denken er stiekem toch aan om terug te verhuizen naar onze oude wijk. Maar eens kijken wat er mogelijk is
Wij zijn begin december in de showroom geweest en daar een uitgebreid gesprek gehad. Alle mogelijkheden bekeken. Alle wensen zijn opgeschreven door de adviseur. Dus kleuren, horren etc. Vervolgens is eind december iemand komen meten voor de offerte. Die heeft verder niets gevraagd over kleur of soort kozijnen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:24 schreef Deepfreeze het volgende:
@:exode, wat een gedoe om een paar kozijnen.. Hopelijk krijg je ze nu toch goed en vlot.
Adviseurs zijn soms gladde praters, maar niet altijd zo technisch. Ooit eentje die een meetfout op mij af wilde schuiven "mevrouwtje".. niet slim bij een technisch opgeleid dame, je moet mij niet 3 keer vertellen hoe ik een meetlint gebruik. Natuurlijk past het wel mevrouw.. Uh nee. Je had de hoogte van de rolluik-cassette van het kozijn gehaald tijdens het gesprek. En dat zat er bij de productie weer bij. Gelukkig zag ik dat aankomen en hebben we eerst gemeten voor ze de oude eruit mochten halen.
@:aapieannie: beterschap!!
Ik normaal ook, maar mijn zwager raadt ze echt aan en die kan het weten als aannemer denk ik dan.quote:Op woensdag 12 januari 2022 16:34 schreef vencodark het volgende:
@:exode Eerlijk gezegd zou ik inmiddels gewoon naar een ander gaan. Dit zijn signalen dat het nog weleens met iets anders fout kan gaan.
Ik zou er in ieder geval geen zin meer in hebben.
Geen idee, het huis van mijn schuin overburen staat er ook op zie ik.quote:Op woensdag 12 januari 2022 17:04 schreef exode het volgende:
![]()
![]()
![]()
Wat voor website is Huispedia.nl? Is die betrouwbaar? Ik zocht net het huis wat wij 5 jaar geleden wilden kopen en die staat volgens Huispedia via de eigenaar te koop. Maar ik vind dat verder nergens terug, ook niet via Google, Facebook etc.
Ik had even een hartverzakking.
Valt natuurlijk wel een korting uit te halen.quote:Op woensdag 12 januari 2022 17:00 schreef exode het volgende:
[..]
Ik normaal ook, maar mijn zwager raadt ze echt aan en die kan het weten als aannemer denk ik dan.
En we kunnen nu niet echt naar een andere showroom of zo. Met die adviseur hebben we nu verder niets meer te maken.
Heel weinig, maar er wonen best wat oude mensen die op een gegeven moment wel gaan vertrekken. Die moeten we dan dus te spreken krijgen voordat hun huis op Funda komtquote:Op woensdag 12 januari 2022 16:31 schreef exode het volgende:
Is er ook wat te koop naar jullie zin Amsel?
Voor mij is het nog steeds niet uitgesloten dat ik ooit naar mijn geboortedorp terugverhuis. Wie weet als het huis weer te koop komt wat we 5 jaar geleden wilden kopen.
Kan je er niet een paar naar het verpleeghuis praten?quote:Op woensdag 12 januari 2022 19:20 schreef Amsel het volgende:
[..]
Heel weinig, maar er wonen best wat oude mensen die op een gegeven moment wel gaan vertrekken. Die moeten we dan dus te spreken krijgen voordat hun huis op Funda komtMaar misschien wordt het allemaal wel niks hoor, ik werk sinds kort als zzp'er en daar zijn banken natuurlijk niet zo happig op, dus geen idee wat er qua hypotheek mogelijk zou zijn. We gaan het merken.
Bij deze staat wel echt 'te koop' als enige in het dorp.quote:Op woensdag 12 januari 2022 17:22 schreef amaranta het volgende:
Alleen bij een goed bod, staat erbij
Exode. Toeval bestaat niet. Maar dit is voorbestemd.quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:18 schreef exode het volgende:
[..]
Bij deze staat wel echt 'te koop' als enige in het dorp.
Gelukkig kan ik daar nu echt niet mee aankomen bij verloofde anders zou ik bijna geneigd zijn er achteraan gaan. Stel je voor dat mijn zus had aangebeld toen we er met Kerst voorbij liepen.
2 maanden geleden zou ik dat ook hebben maar nu, nee.quote:Op woensdag 12 januari 2022 20:36 schreef amaranta het volgende:
[..]
Exode. Toeval bestaat niet. Maar dit is voorbestemd.
Nee heb je, ja kun je krijgen. Ga ervoor.
Ik neem deze even mee naar de sc omdat ik het andere topic niet verder wil vervuilen maar ik schrok wel van de vragen. Ik scoor behoorlijk goed, en dat komt alleen doordat we weinig auto rijden, zelden tot nooit vliegen en niet elke week kleding kopen. Maar dat wil dus zeggen dat er genoeg huishoudens zijn waar ze dus wél wekelijks kleding kopen, veel vliegen en de halve dag in de auto zitten.quote:Op donderdag 13 januari 2022 08:30 schreef Donna het volgende:
[..]
Dit blijft heel lastig vind ik en dat is zeker wel iets waar ik aan denk bij deze beslissing.
Het is natuurlijk nooit helemaal precies, maar ik heb ook zulke testjes https://www.milieucentraa(...)s-je-co2-voetafdruk/ gedaan en sta er ook met 3 kinderen goed voor. Al zegt het ook weinig over de toekomst natuurlijk.
Wij vliegen niet, maar als al onze kinderen later veelvuldig gaan vliegen is dat voordeel heel snel weg.
Ik had precies hetzelfde. Maar ik weet wel dat er heel veel mensen zijn die helemaal nergens aan denken.quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik neem deze even mee naar de sc omdat ik het andere topic niet verder wil vervuilen maar ik schrok wel van de vragen. Ik scoor behoorlijk goed, en dat komt alleen doordat we weinig auto rijden, zelden tot nooit vliegen en niet elke week kleding kopen. Maar dat wil dus zeggen dat er genoeg huishoudens zijn waar ze dus wél wekelijks kleding kopen, veel vliegen en de halve dag in de auto zitten.
Ik vind eigenlijk dat ik helemaal niet groen kan scoren met ons vleesgedrag, aantal personen en hoeveelheid gas die we verbruiken. Het maakt me oprecht verdrietig dat wij het dus nog erg goed doen vergeleken met andere huishoudens
Absurd is dat om je te eraliseren, niet? Ik heb dat zeker ook. Mijn instelling is de afgelopen jaren ook compleet veranderd.quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik neem deze even mee naar de sc omdat ik het andere topic niet verder wil vervuilen maar ik schrok wel van de vragen. Ik scoor behoorlijk goed, en dat komt alleen doordat we weinig auto rijden, zelden tot nooit vliegen en niet elke week kleding kopen. Maar dat wil dus zeggen dat er genoeg huishoudens zijn waar ze dus wél wekelijks kleding kopen, veel vliegen en de halve dag in de auto zitten.
Ik vind eigenlijk dat ik helemaal niet groen kan scoren met ons vleesgedrag, aantal personen en hoeveelheid gas die we verbruiken. Het maakt me oprecht verdrietig dat wij het dus nog erg goed doen vergeleken met andere huishoudens
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:37 schreef exode het volgende:
Oh en nou jaHet klinkt alsof jullie nog een behoorlijke mentale uitdaging krijgen als het echt te koop blijkt te staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit heb ik ook ja..quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Zo nou, inderdaad!quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Het klinkt alsof jullie nog een behoorlijke mentale uitdaging krijgen als het echt te koop blijkt te staan.
en dit.. Die lege vliegtuigen werd ik ook heel droevig van..quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:39 schreef exode het volgende:
Ik ben het er overigens mee eens dat je zelf eigenlijk vrij makkelijk dingen kan wijzigen om de wereld een beetje beter te maken. Maar dan lees je die berichten van duizenden lege vliegtuigen omdat die maatschappijen bang zijn de timeslots kwijt te raken, ik raak daar dan wel een beetje moedeloos van. Dat ik zoveel mogelijk op de fiets doe, is niet eens een druppel op de gloeiende plaat.
Ik ga dan niet eens de auto alsnog pakken, maar het is deprimerend.
Liever dat ze het dan in elk geval nog als pmd scheiden ipv bij het restafval te mikken, zullen we maar denken.quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:47 schreef SQ het volgende:
Lege vliegtuigen? Die kende ik nog niet, wat erg![]()
Zo zie je maar weer dat alles uiteindelijk toch gewoon om geld in het nu draait, en dat duurzaamheid gewoon een lachertje is.
En ik me maar opnaaien om het feit dat ik op donderdagochtend bij sommige huizen steevast zes volle zakken PMD afval zie hangen
Dit wilde ik net zeggen, ik zie veel zakken PMD juist als teken dat mensen erg goed scheiden.quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Liever dat ze het dan in elk geval nog als pmd scheiden ipv bij het restafval te mikken, zullen we maar denken.
quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Liever dat ze het dan in elk geval nog als pmd scheiden ipv bij het restafval te mikken, zullen we maar denken.
Hahaquote:Op donderdag 13 januari 2022 09:55 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dit wilde ik net zeggen, ik zie veel zakken PMD juist als teken dat mensen erg goed scheiden.
Ik kan hem niet helemaal invullen omdat ik ons verbruik zo even niet weet, maar ik haper al bij de vraag over een auto, want we hebben er twee...quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Het is per centrale verschillend. Bij ons mag het in ieder geval (nog) nietquote:Op donderdag 13 januari 2022 09:58 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en chipszakken mogen toch juist wél tegenwoordig?
Wij kunnen het hier nog niet eens scheiden.quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja in stedelijk gebied loont gescheiden inzamelen niet eens, dat weet ik.quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:58 schreef Aure het volgende:
Hier scheiden ze PMD achteraf en dat levert ze meer op dan toen het thuis apart houden was. Maar ik denk dat dat komt omdat we in een stad wonen met relatief veel hoogbouw (en vaak dus weinig ruimte om thuis te scheiden).
Ik heb al een dozijn keer geprobeerd om deze gesprekken naar SOP te krijgen maar de OUDers vertikken buiten hun dorpsgrenzen te komen, dus dan hier maar afzien.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:02 schreef exode het volgende:
Gaan we nou alweer over scheiden van afval praten
Wij hebben per 2 weken gemiddeld 4 zakken, en wij scheiden echt volgens de regels (dus er zit geen zooi in wat er niet hoort).quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:55 schreef watmoetikkiezen het volgende:
evengoed is 6 zakken ook echt wel veel!
SOP zou zo mooi kunnen zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb al een dozijn keer geprobeerd om deze gesprekken naar SOP te krijgen maar de OUDers vertikken buiten hun dorpsgrenzen te komen, dus dan hier maar afzien.
2 zakken per week =/= 6 zakken per weekquote:Op donderdag 13 januari 2022 10:06 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wij hebben per 2 weken gemiddeld 4 zakken, en wij scheiden echt volgens de regels (dus er zit geen zooi in wat er niet hoort).
Ik ga vanaf vandaag mijn afval wegen en tellen om hier te delen.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb al een dozijn keer geprobeerd om deze gesprekken naar SOP te krijgen maar de OUDers vertikken buiten hun dorpsgrenzen te komen, dus dan hier maar afzien.
Heb je weer duizend pakketjes besteld Exode?quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:08 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ga vanaf vandaag mijn afval wegen en tellen om hier te delen.
Vandaag is de GFT container geleegd, morgen de PMD container en zaterdag papier. Bij dat laatste is de verzamelplek niet groot genoeg voor alles wat we klaar hebben liggen. Ik kan letterlijk de schuur niet in nu.
Ligt maar aan de afhaalfrequentie, als dat eens per jaar is valt het best meequote:Op donderdag 13 januari 2022 10:07 schreef SQ het volgende:
[..]
2 zakken per week =/= 6 zakken per week
6 zakken is echt bizar, maar geen uitzondering helaas.
Ah ja, dat schiet niet op dan. Die zakken worden dan afgekeurd en alsnog verbrand.quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:55 schreef SQ het volgende:
[..]
[..]
Haha
Zat er maar alleen PMD in die zakken. Maar doorgaans flikkeren ze gewoon alles er in wat ze tegenkomen.
Er staat groot op die zakken dat er bijvoorbeeld geen chipsverpakkingen in mogen of lege deo bussen, maar dat zit er allemaal gewoon in. Vraag me af hoe ze dat weer oplossen bij de afvalcentrale.
GOOI DE WINKELS DAN OOK OPEN.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Heb je weer duizend pakketjes besteld Exode?
Da's niet echt duurzaam he
Klopt, maar hier wordt t dus wel echt elke week opgehaaldquote:Op donderdag 13 januari 2022 10:10 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ligt maar aan de afhaalfrequentie, als dat eens per jaar is valt het best mee
Dan ben ik ook geneigd te zeggen dat 6 zakken aan de hoge kant is ja.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Klopt, maar hier wordt t dus wel echt elke week opgehaald
Ach, maar 1 van die huizen is een huishouden met 3 vrijgezelle broers. Ik beeld me zo in dat die elke avond 3 magnetronmaaltijden opbliepen en een tray colablokjes per weekend er doorheen jagen tijdens het pokeren. In dat daglicht is het wellicht niet eens zo bijzonder.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:11 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Dan ben ik ook geneigd te zeggen dat 6 zakken aan de hoge kant is ja.
Ik gebruik die dingen altijd onderin de kattenbak, ideaal.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:31 schreef Vaiana het volgende:
Ik ging de test van WWF doen, want die vertelt je hoeveel aardbollen je gebruikt, ipv hoe je het doet ten opzichte van de rest van Nederland. Is er een vraag over wat voor papier je gebruikt en letterlijk elk antwoord gaat er van uit dat je het plaatselijke weekblad ontvangt. Hoezo doen ze alsof nee/nee stickers niet bestaan.![]()
Man is allergisch voor katten.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:37 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik gebruik die dingen altijd onderin de kattenbak, ideaal.
Maareh, laten we met zijn allen wel even wel en realisctisch wezen, wij als westeuropese kapitalisten hebben allemaal een ENORME carbon footprint uiteindelijk. Dat we het "ten opzichte van andere westeuropese kapitalisten" soms relatief goed doen wil niet zeggen dat onze impact laag is.
Kunnen we overigens niet altijd wat aan veranderen, maar het is wel wat het is.
Nou ja MaJo, het feit dat je een appartement hebt zegt natuurlijk al wel veel. Ik denk dat het verbruik van de onderburen een stuk hoger ligt.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:39 schreef MaJo het volgende:
Ik verbaas me elke keer weer erover hoe weinig elektra we verbruiken. 1339 kwh op jaarbasis, ter vergelijking: 1 persoon verbruikt gemiddeld 1850 per jaar. Ik weet niet hoe we dat zo goed doen Qua gas valt het ook mee: 990m3 tov 1220m3. En dan moet je bedenken dat ons appartement niet geīsoleerd is en heel veel warmte verloren gaat.
Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat zijn in het nieuwe huis, we gaan daar wel meteen aan de slag met isolatie.
Sinds een paar maanden eet ik geen vlees meer. De rest van het gezin nog wel, maar vooruit. Warm eten zonder vlees vind ik echt niet vervelend. Ik mis een goede vervanging voor spekjes (die van de vegetarische slager waren perfect, totdat ze veganistisch werden ipv vegetarisch, nu smaken ze naar petroleumquote:Op donderdag 13 januari 2022 10:47 schreef SQ het volgende:
Mijn volgende duurzame doel wordt denk ik wel het terugdraaien van het vleesverbruik.
Ik wil eigenlijk ook minder zuivel, maar ja, mijn gezin wil daar nog niet aan. Maar omdat ik kook kan ik vlees wel terugdringen. Denk dat ik ga beginnen met het weglaten van vlees in curry's en pasta's en zien hoe ze daar op reageren, daar bespaar ik toch al wel een kilo per week mee
Ik geef wel eerlijk toe dat ik vlees loslaten ook eng vind. 2 plakjes kipfilet op mijn brood leveren me stukken minder kcal op dan een plak kaas of pindakaas.(mager) vlees is altijd mijn to go with solution als ik af moet vallen, en dat moet ik echt even uit mijn systeem gaan krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. waar mijn familie allemaal nog woont. 5 jaar geleden zaten we op een tweesplitsing. We wilden verhuizen, we wilden heel wat anders maar verloofde heeft hier haar leven. Ik heb hier inmiddels ook wel een sociaal leven opgebouwd. Het was toen of we waar we uiteindelijk zijn gaan wonen of mijn geboortedorp. We hebben verschillende huizen bekeken maar steeds was het niet goed genoeg om de grote stap voor te zetten. Dit huis zagen we ineens destijds en toen zeiden we beide: nou wie weet. Maar die was dus echt net verkocht toen we belden voor een bezichtiging.
Ik ga er vanuit dat ie helemaal niet (meer) te koop staat hoor. Want ik kan me gewoon niet voorstellen dat ie al 9 maanden te koop staat en dan ook nog zo anoniem.
De oven vooral... die trekt de boel wel leeg hoor.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja MaJo, het feit dat je een appartement hebt zegt natuurlijk al wel veel. Ik denk dat het verbruik van de onderburen een stuk hoger ligt.
Verder scheelt het als je op gas kookt wel flink voor je electraverbruik. En als je niet de kiet vol lampen en apparatuur hebt staan en de electrische oven niet dagelijks een uur aan hebt staan. Omdat je een kleine woning hebt heb je waarschijnlijk ook geen joekel van een vrieskast. En gebruik je een wasdroger?
whoa zestien!quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:32 schreef Vicky het volgende:
Mijn voetafdruk was niet zo groen.. tja 2 auto's en 1x per jaar met vliegtuig op vakantie.
Plastic gaat bij ons in een grote container, ik denk dat we om de 2 dagen een plastic tas vol hebben.
Wij drinken veel melk (16l per week gok ik 🤐)
Wij zijn groot fan van de spekjes van Vivera.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Sinds een paar maanden eet ik geen vlees meer. De rest van het gezin nog wel, maar vooruit. Warm eten zonder vlees vind ik echt niet vervelend. Ik mis een goede vervanging voor spekjes (die van de vegetarische slager waren perfect, totdat ze veganistisch werden ipv vegetarisch, nu smaken ze naar petroleum) maar er zijn prima vleesvervangers en in curry's gooi ik een handje cashews bijvoorbeeld. Het lastigste vind ik ook de broodmaaltijd. Vleesvervangers voor op brood vind ik niet lekker, vooral heel zout. Ik eet veel hummus (op de markt staat een kraampje met lekkere varianten), en dingen als eiersalade. Liever maak ik nu een warm gerechtje tussen de middag. Omelet met chamignons bijvoorbeeld of een soepje. Dat kan gelukkig ook goed met thuiswerken.
Dat is ook zoquote:Op donderdag 13 januari 2022 10:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja MaJo, het feit dat je een appartement hebt zegt natuurlijk al wel veel. Ik denk dat het verbruik van de onderburen een stuk hoger ligt.
Verder scheelt het als je op gas kookt wel flink voor je electraverbruik. En als je niet de kiet vol lampen en apparatuur hebt staan en de electrische oven niet dagelijks een uur aan hebt staan. Omdat je een kleine woning hebt heb je waarschijnlijk ook geen joekel van een vrieskast. En gebruik je een wasdroger?
Ik vind vlees vervangen tijdens het avondeten juist lastiger. Ik kom niet veel verder dan echte vleesvervangers (beyond meat/vivera etc). Volgens mij valt er daar nog een hele wereld te winnen, maar ik "mis" toch snel iets. Bijvoorbeeld pasta met alleen groente vind ik niet lekker. Nu hadden we laatst eens pasta met aubergine, tomaat en kaas. Heerlijk! Dus ik moet echt dat idee uit mijn hoofd halen dat vlees erbij hoort.quote:Op donderdag 13 januari 2022 10:47 schreef SQ het volgende:
Mijn volgende duurzame doel wordt denk ik wel het terugdraaien van het vleesverbruik.
Ik wil eigenlijk ook minder zuivel, maar ja, mijn gezin wil daar nog niet aan. Maar omdat ik kook kan ik vlees wel terugdringen. Denk dat ik ga beginnen met het weglaten van vlees in curry's en pasta's en zien hoe ze daar op reageren, daar bespaar ik toch al wel een kilo per week mee
Ik geef wel eerlijk toe dat ik vlees loslaten ook eng vind. 2 plakjes kipfilet op mijn brood leveren me stukken minder kcal op dan een plak kaas of pindakaas.(mager) vlees is altijd mijn to go with solution als ik af moet vallen, en dat moet ik echt even uit mijn systeem gaan krijgen.
Waar ik vleesvervangers voor het avondeten een wisselend succes vind ben ik nog geen vleesvervanger voor op brood tegengekomen die ik te pruimen vind. Die filet americain van de vegetarische slager vind ik naar slappe wortel smakenquote:Op donderdag 13 januari 2022 11:46 schreef Vaiana het volgende:
Ik ben nu voor de lunch begonnen aan vegan heksenkaas trouwens, dat smaakt wel goed. De vegetarische slager filet americain bevalt ook altijd wel goed.
Tot zover mijn variatie in lunch.
Of niet. Een nieuwe start.quote:Op donderdag 13 januari 2022 09:44 schreef exode het volgende:
[..]
Zo nou, inderdaad!
Met mezelf en daarna met mijn schatje. Het lijkt er steeds meer op dat (mede) door stress ze zo ziek is geworden. En dit zou echt wel stress veroorzaken.
Maar goed volgens Huispedia staat ie al 9 maanden te koop dus de kans is klein en anders heeft ze blijkbaar geen haast.
Bij Jumbo hebben ze een filet daadwerkelijk van wortel gemaakt. DIe vind ik echt niet te eten. AH eigen merk vega filet vond ik ook prima eigenlijk, maar echte filet americain is wel dermate lang geleden dat ik eigenlijk niet meer weet hoe dat smaakt.quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waar ik vleesvervangers voor het avondeten een wisselend succes vindt ben ik nog geen vleesvervanger voor op brood tegengekomen die ik te pruimen vind. Die filet americain van de vegetarische slager vind ik naar slappe wortel smaken
Van Oatly hebben ze wel een smeerkaas die ik kan waarderen: met knoflook en komkommer
16 literquote:Op donderdag 13 januari 2022 11:32 schreef Vicky het volgende:
Mijn voetafdruk was niet zo groen.. tja 2 auto's en 1x per jaar met vliegtuig op vakantie.
Plastic gaat bij ons in een grote container, ik denk dat we om de 2 dagen een plastic tas vol hebben.
Wij drinken veel melk (16l per week gok ik 🤐)
quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:31 schreef exode het volgende:
Ik reageer niet goed op zuivel en de kinderen vinden melk smerig. Wel eten we yoghurt. Voor mijn spaarzame cortado gebruik ik sojamelk en dat is ook niet perse goed begrijp ik steeds. Maar met havermelk wordt het echt helemaal niets als je dat schuimt.
Majo in mijn geboortedorpHaver barista is je oplossing! Die schuimt namelijk wel. Van Alpro of Oatly bijvoorbeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. waar mijn familie allemaal nog woont. 5 jaar geleden zaten we op een tweesplitsing. We wilden verhuizen, we wilden heel wat anders maar verloofde heeft hier haar leven. Ik heb hier inmiddels ook wel een sociaal leven opgebouwd. Het was toen of we waar we uiteindelijk zijn gaan wonen of mijn geboortedorp. We hebben verschillende huizen bekeken maar steeds was het niet goed genoeg om de grote stap voor te zetten. Dit huis zagen we ineens destijds en toen zeiden we beide: nou wie weet. Maar die was dus echt net verkocht toen we belden voor een bezichtiging.
Ik ga er vanuit dat ie helemaal niet (meer) te koop staat hoor. Want ik kan me gewoon niet voorstellen dat ie al 9 maanden te koop staat en dan ook nog zo anoniem.
Qua vlees: wij eten zo'n 4-5 keer per week vlees. Dat varieert van een handje spekjes door de stamppot of wat kipblokjes door de groentevulling voor een wrap tot een schnitzel naast gebakken aardappels. We eten sowieso elke week vis en door nasi/bami/pasta gaat er hier meestal geen vlees. Lasagne bijvoorbeeld kan prima zonder vlees.
Ivm allergieën van de jongste eet ik geen zuivel of kaas (wel plantaardige kaas, de komijn van de AH is prima te doen) en geen soja en ei momenteel. Ei vind ik daarvan de grootste uitdaging. Een simpele lik mayonaise ofzo is er niet en het plantaardige alternatief staat dan weer stijf van de soja. Maakt ook wel dat ik voor salade vaak sneller naar vlees grijp. Want sla zonder ei en kaas en zonder vlees is wel echt mweh. Al kan tonijn ofzo natuurlijk ook.
Mijn jongste eet graag kip sinds deze week en kan ivm zn allergieën maar weinig alternatiefs eten. Mijn oudste is gek op vlees. De jongste is nu 9 (oh fuck alweer bijna 10) maanden en de oudste is 3. Vooral die oudste is aan de dunne kant en elke kcalorie telt dus. Die krijgt daarom ook wel kaas en een danoontje of chocoladevla oid.
Conclusie: veel eet-uitdagingen hier. Gelukkig heb ik dankzij @SQ de koffiecaramelhagelslag van de Jumbo ontdekt. Die voldoet aan alle eisen en is echt belachelijk lekker.
Edit: 16 liter? Hoe dan? Geen oordeel, oprechte vraag... wij gebruiken hier zo'n 2 liter plantaardige melk per week: 1 pak haver, 1 pak haver barista.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ik eet nog wel regelmatig filet americain en als je dat vergelijkt me de vega varianten is het echt niksquote:Op donderdag 13 januari 2022 11:51 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Bij Jumbo hebben ze een filet daadwerkelijk van wortel gemaakt. DIe vind ik echt niet te eten. AH eigen merk vega filet vond ik ook prima eigenlijk, maar echte filet americain is wel dermate lang geleden dat ik eigenlijk niet meer weet hoe dat smaakt.
Oeh dat klinkt ook wel goed! De Violife roomkaas lust ik ook graag, maar is al snel een beetje saai.
Dat snap ik wel, vaak zit er inderdaad een bepaalde geur en smaak aan. Een tijd geleden had ik vegan gehakt gekocht, ik stond bijna te kokhalsen van de geurquote:Op donderdag 13 januari 2022 11:51 schreef exode het volgende:
B en Juul vinden vleesvervangers heel erg goor. Ik zeg het nooit tegen ze, maar B spuugde vorige week nog van die kipstukjes van de vega slager uit. Hij vond ze enorm goor. En eergisteren had ik vega balletjes nou echt dat gezicht.....hij had heel veel ketchup nodig om ze weg te krijgen. Op echte gehaktballen en echte kip is hij wel gek.
En Juul kijkt na het ruiken ervan al zo van 'hier trap ik niet in!'
Ik kom eraan. Moet ik een hark of een fakkel meenemen?quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:27 schreef SQ het volgende:
Even iets heel anders, ik werd net gebeld door de bso dat onze locatie per direct tijdelijk dicht gaat. Het is een preventieve maatregel zeggen ze, omdat het een kwetsbare locatie is met maar 1 medewerker en als die ziek wordt is er meteen een probleem.
Ik heb nu echt een ton aan bezwaren en ik ben ook echt heel boos, ik zit verdomme in de oudercommissie, er is afgelopen vrijdag nog overleg geweest met de directie en daar is onze locatie niet 1 keer genoemd, alle (tijdelijke) sluitingen zouden in goed overleg met alle betrokken ouders gebeuren maar nu is het gewoon een mededeling zonder acute aanleiding. #viesmad. Ik ga de directie maar eens contacteren
Toch die bakfiets maar aanschaffen danquote:Op donderdag 13 januari 2022 12:31 schreef SQ het volgende:
Jup. Want nu MOET ik de kinderen met de auto ophalen. Lopen is niet te doen, dan ben ik 2 uur onderweg, en op de fiets past het niet meer. Kinderen worden met taxibusje bij school opgepikt dus eigen fiets meenemen is ook niet mogelijk.
Daar gaat mijn sustainability
Wat idioot, kunnen ze geen medewerkers van een andere locatie als back-up benoemen, dan is het toch geregeld zou je zeggen?quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:27 schreef SQ het volgende:
Even iets heel anders, ik werd net gebeld door de bso dat onze locatie per direct tijdelijk dicht gaat. Het is een preventieve maatregel zeggen ze, omdat het een kwetsbare locatie is met maar 1 medewerker en als die ziek wordt is er meteen een probleem.
Ik heb nu echt een ton aan bezwaren en ik ben ook echt heel boos, ik zit verdomme in de oudercommissie, er is afgelopen vrijdag nog overleg geweest met de directie en daar is onze locatie niet 1 keer genoemd, alle (tijdelijke) sluitingen zouden in goed overleg met alle betrokken ouders gebeuren maar nu is het gewoon een mededeling zonder acute aanleiding. #viesmad. Ik ga de directie maar eens contacteren
Ik drink eigenlijk nooit losse melk dus die melkvervangers ook niet.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:23 schreef Vaiana het volgende:
Die op basis van erwten vind ik dus alleen maar oke in mijn havermout ofzo, maar los vind ik hem niet lekker. De chocolademelk variant ervan dan weer wel.
Ik heb van de diëtist een eetlijst gekregen om af te vallen, ook een lijstje voor broodbeleg, en meer dan de helft is mager vleesquote:Op donderdag 13 januari 2022 10:47 schreef SQ het volgende:
Haha ja dat vooral, maar het eerstvolgende waar ik na snoep en koekjes graag op bespaar is toch beleg.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:41 schreef watmoetikkiezen het volgende:
en mijn gewicht heeft helaas niets te maken met of ik kipfilet, kaas of pindakaas met driedubbele xl hagelslag op mijn brood doe.. Maar iets meer met hoeveel koekjes en chocola ik naar binnen werk vrees ik..
Nou ja zeg. Dat is echt onbeschoft!quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:27 schreef SQ het volgende:
minstensquote:Op donderdag 13 januari 2022 11:39 schreef SQ het volgende:
[..]
whoa zestien!
Ik vond onze 8 liter al zo veel
Met z'n 4en. De meiden ontbijten met pops/cornflakes en melk. S avonds drinken we melk bij het eten.quote:Op donderdag 13 januari 2022 11:54 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
16 litermet hoeveel mensen zijn jullie
? En is dat alleen om te drinken of wordt er ook mee gekookt/gebakken/ontbeten oid?
No judgement overigensben gewoon oprecht benieuwd.
Nou ja, wat een rare denkwijze? Zo kan heel Nederland wel op slotquote:Op donderdag 13 januari 2022 12:27 schreef SQ het volgende:
Ik ben dan wel benieuwd naar gezond vegan broodbelegquote:Op donderdag 13 januari 2022 12:50 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik heb van de diëtist een eetlijst gekregen om af te vallen, ook een lijstje voor broodbeleg, en meer dan de helft is mager vlees![]()
En een kwart bestaat uit zuivel/kaas-producten. Tot zover mijn vrij positieve voetafdruk
Melding maken in de gemeente app? Dat helpt hier soms wel, dan wordt het alsnog opgehaald.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:56 schreef Ynske het volgende:
Waar ik me dan weer aan stoor, hier worden alle zakken met pmd door de straat op 1 hoop gelegd. Vorige week zijn ze opgehaald. Bleken 2 zakken bij te zitten waar ander afval bij zat, zijn stickers opgeplakt en blijven liggen. Maar homaar dat degene die ze daar neergezet heeft deze weer terug zal pakken en bij restafval doet.
Gevolg die zakken blijven weken liggen en om nu iedere keer t bij mijn restafval te doen. Die container is al vol met luiers...
Regelt ie goed!quote:Op donderdag 13 januari 2022 13:06 schreef Malteser het volgende:
Mars (hij is 3,5) was van de week sip dat Twix een hoodie aan had en hijzelf een gewone sweater.
Staan we net bij een winkel om een sokken bestelling op te halen, gebeurt er dit:
De dame van de winkel komt naar de deur.
Mars: “hebben jullie ook een trui met een zak en een capuson?”
Mevrouw: “ja hoor, hoezo?”
Mars: “ik wil die wel.”
Mevrouw haalt er twee uit de winkel, komt terug naar de deur en kijkt mij aan, ik knik een keer en zeg verder niks.
Ze laat ze aan Mars zien.
“Oh die blauwe is mooi, die koop ik.”
En zo geschiedde.
OMG waarom bestel je dat dan ookquote:Op donderdag 13 januari 2022 13:35 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Regelt ie goed!
Hier staan as we speak 5 schoenendozen in de woonkamer. Persoonlijk door F uitgekozen en aangeklikt op de website. Vanmiddag mag ie passen, ik denk zomaar dat t de schoenen met lichtjes in de zool gaan worden en ik daarna naar iets soortgelijks op zoek mag voor de grote die dat ook nog wel heel tof vindt...
Omdat zijn blije gezicht me ook wel wat waard is. En ik onderschat had hoe veel een groep 3 kind eigenlijk al kan lezen. Hij had de optie 'lichtjes in zool' snel gevonden zeg maar...quote:
Hier ook echt wel een vrij harde grens wat betreft kleding met tekenfilmfiguren ectquote:Op donderdag 13 januari 2022 14:02 schreef LeSage het volgende:
Ik heb gisteren ruzie gemaakt met de bijna 6-jarige, want die had samen met zijn vader sneakers met Mickey Mouse erop uitgezocht.
Ik heb beide even duidelijk gemaakt dat zolang wij zijn kleren betalen ik inspraak heb op wat hij krijgt. Samen schoenen uitzoeken vind ik helemaal prima, maar ik mag daar wel een veto over geven.
Maar zijn vader was er toch bij? Ik snap het wel, zou er ook niet blij mee zijn. Maar, als die samen met z'n vader zijn uitgezocht dan zou k dat als impliciete parental consent zien. Ook als kind.quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:02 schreef LeSage het volgende:
Ik heb gisteren ruzie gemaakt met de bijna 6-jarige, want die had samen met zijn vader sneakers met Mickey Mouse erop uitgezocht.
Ik heb beide even duidelijk gemaakt dat zolang wij zijn kleren betalen ik inspraak heb op wat hij krijgt. Samen schoenen uitzoeken vind ik helemaal prima, maar ik mag daar wel een veto over geven.
Ge s aan en ook gebeld. Degene van wie de zak is, is verantwoordelijk. En anders moet u het maar zelf weggooien als het stoort. :,(quote:Op donderdag 13 januari 2022 13:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Melding maken in de gemeente app? Dat helpt hier soms wel, dan wordt het alsnog opgehaald.
Ik vind het niet erg dat mijn kinderen zien dat wij het ook niet altijd eens zijn over alles.quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Maar zijn vader was er toch bij? Ik snap het wel, zou er ook niet blij mee zijn. Maar, als die samen met z'n vader zijn uitgezocht dan zou k dat als impliciete parental consent zien. Ook als kind.
Ik heb laatst mijn kinderen zo blij gemaakt met een super mario pyjama. Ik vind het ook niets, die dingen, maar toch overstag omdat ik wist hoe blij ze er mee zouden zijn.
En wat is je stijl dan?quote:Op donderdag 13 januari 2022 14:46 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben tegenwoordig ook weer bezig met mijn eigen kledingstijl, ik word er echt gelukkig van.
Het is een tijdje weggeweest, want niet gelukkig met mijn lichaam en/of mentaal niet goed in mijn vel. Nu zit alles weer goed![]()
Ik ben altijd heel onopvallend geweest en wilde dat, sinds ik klein was al, compenseren met mijn kleding
Oooh ja. Da's wel ietsjes opvallender dan ik draag trouwensquote:Op donderdag 13 januari 2022 15:01 schreef Adrian4 het volgende:
Irregular choice schoenen en het liefst blouses, tops en jasjes van het zelfde idee
Ik draag niet zo veel jurken of rokken.
En ik heb bijvoorbeeld pas een corduroy Lois pak op de kop getikt in perzik-roze
Ik las laatst dat brandende fakkels in de mode zijn.quote:Op donderdag 13 januari 2022 12:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik kom eraan. Moet ik een hark of een fakkel meenemen?
Sorry: dit is wel oprecht kut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |