abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203127773
Waar we wel of niet rondtrekken in campers...
pi_203128331
Klinkt als een heel goed idee, Nikki! Fijn als alle klusjes doordeweeks gedaan zijn en je gewoon écht weekend kunt houden :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_203128575
Ohja. We hadden het hier toch laatst over kledingmaten… blijkbaar pas ik de winterjas van mijn zoon van 8. :D
Hooguit de mouwen zijn wat kort maar verder kan ie prima dicht en is qua lengte ook normaal.
Side note: maat 158 en ik ben zelf 165 cm. :+
pi_203128630
2 total loss kinderen hier. Juul kon niet meer douchen en B ging gedwee naar bed en wilde niet eens meer lezen voor het slapen.

Ik ga er ook weer vroeg in zo. Even lezen in bed en slapen.

Wat fijn Nikki!
pi_203129069
Minder gaan werken en in plaats van een ochtend Netflixen, gaan poetsen :{w

Haha nee hoor, ik snap het wel. En fijn dat je werkgever zo goed meedenkt @_NIKKI_
pi_203129082
Nu heb ik zin om met de camper weg te gaan }:|
pi_203129745
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 19:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Minder gaan werken en in plaats van een ochtend Netflixen, gaan poetsen :{w

Haha nee hoor, ik snap het wel. En fijn dat je werkgever zo goed meedenkt @:_NIKKI_
Ik zou net zeggen: nog beter zou zijn een poetspersoon én een ochtend voor jezelf...
pi_203129847
Nikki fijn dat je werkgever mee wilt denken.

Is het meerdere opgevallen dat alles in de supermarkt een stuk duurder is geworden.
pi_203130854
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:08 schreef F_r het volgende:

Is het meerdere opgevallen dat alles in de supermarkt een stuk duurder is geworden.
Ja! }:|
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_203132172
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 20:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Ik zou net zeggen: nog beter zou zijn een poetspersoon én een ochtend voor jezelf...
Dat mag ik niet, want mijn man wil geen vreemd mens in huis. -O- Ik heb zelfs al aangeboden dat het een vrouw mag zijn die in lingerie mag komen schoonmaken, maar zelfs dat werd geweigerd. ;)

quote:

Ja! Sommige dingen echt flink ook, bijvoorbeeld 35 cent meer voor een pakje boter. :o
pi_203132471
quote:

Ik snapte dus echt niet hoe, met nog zo weinig in ons digitale mandje, het zoveel geld was! Maarja, als alle producten bijvoorbeeld 20 cent duurder zijn geworden gaat dat best hard natuurlijk. :{
pi_203132764
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:03 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Dat mag ik niet, want mijn man wil geen vreemd mens in huis. -O- Ik heb zelfs al aangeboden dat het een vrouw mag zijn die in lingerie mag komen schoonmaken, maar zelfs dat werd geweigerd. ;)
[..]
Ja! Sommige dingen echt flink ook, bijvoorbeeld 35 cent meer voor een pakje boter. :o
Dan zou ik je man laten poetsen...
pi_203132784
Iemand een idee? Mijn 3-jarige wordt nu al voor de tweede avond op rij wakker met pijn in z'n billen. Geen idee waar er kan zijn, er is niets te zien, maar hij is compleet hysterisch. Overdag merken we er niets van...
  Moderator maandag 10 januari 2022 @ 22:39:49 #14
5428 crew  miss_sly
pi_203132820
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Iemand een idee? Mijn 3-jarige wordt nu al voor de tweede avond op rij wakker met pijn in z'n billen. Geen idee waar er kan zijn, er is niets te zien, maar hij is compleet hysterisch. Overdag merken we er niets van...
Wormpjes?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203132853
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wormpjes?
Maar dan geen enkel teken overdag? Vind het maar vreemd. Als het morgen nog zo is maar eens naar de huisarts..
pi_203132854
Dat zou ook mijn gok zijn, Jagär. Die worden in de late avond actief…
Venus in pocketformaat
Š loveli
  maandag 10 januari 2022 @ 22:45:01 #17
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_203132904
Ja, wormen kunnen heel vervelend zijn 's nachts. Mijn zoon kon er ook echt niet van slapen als hij last had. Hopelijk zijn de anti-wormen pillen weer verkrijgbaar. Een tijdje geleden waren ze ineens schaars.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_203132968
Wormpjes leggen snachts eitjes dus dat zou heel goed kunnen.
  maandag 10 januari 2022 @ 22:51:12 #19
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_203132995
Ik stem ook voor wormpjes.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 10 januari 2022 @ 22:54:25 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_203133033
Wat akelig, Jagartrut. :{

Ik kwam net nog een artikel tegen dat ik jullie niet wilde onthouden gezien de vitaminediscussie laatst: https://www.volkskrant.nl(...)upplementen~bd9152b7

Let dus bij sommige vitaminen ook vooral op dat je er niet te hoge doseringen van neemt.
in de haak.
pi_203133061
Goed, morgen de huisarts even bellen! Bedankt voor alle input!
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 00:23:14 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203133694
Dat klinkt naar Jagar ;( hopelijk is het snel verholpen!

@exode wat is er aan de hand met je verloofde? Ik lees steeds dat ze aan het herstellen is maar ik heb het “begin” gemist. Covid?

Ons huis staat sinds vandaag op funda *O* Nu wordt het écht serieus :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_203133879
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:54 schreef trui het volgende:
Wat akelig, Jagartrut. :{

Ik kwam net nog een artikel tegen dat ik jullie niet wilde onthouden gezien de vitaminediscussie laatst: https://www.volkskrant.nl(...)upplementen~bd9152b7

Let dus bij sommige vitaminen ook vooral op dat je er niet te hoge doseringen van neemt.
Als aanvulling: vitamine B6 moet je niet alleen bij vitaminepillen mee oppassen, maar ook in allerlei andere producten zit dat toegevoegd, soms in relatief best hoge hoeveelheden. Het zit bv in sportdranken (blauwe Aquarius 35% ADH per flesje) maar ook in dingen die je waarschijnlijk regelmatiger eet/drinkt zoals veel limonadesiropen (Karvan cevitam bv 15% ADH per glas aangemaakte limo) en boter (AH goed begin bv 13.5% ADH per 10 gram). Dat lijkt niet heel veel, maar het zit ook in eieren, vlees, brood, graanproducten, vis, aardappelen, noten, peulvruchten, melk(producten) en kaas.. en de genoemde ADH is voor volwassenen, de ADH voor kinderen tussen 4-8 jaar is de helft van die van volwassenen. Dus bij twee glazen Karvan cevitam en 20 gram AH goed begin boter op een dag zit een kind van 7 al op 114% van de ADH, en dan moet brood/broodbeleg/avondeten er nog bij.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 07:08:11 #24
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203134178
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:49 schreef Elleska het volgende:
Wormpjes leggen snachts eitjes dus dat zou heel goed kunnen.
Want dan is het donkerder daar op de donkerste plek waar de zon nooit schijnt?
pi_203134266
@MaJo wat spannend! In de huidige markt wordt het vast snel verkocht.

Jagar wat naar dat hij zoveel last heeft. Wormpjes kun je eventueel zelf ontdekken, die krioelen gewoon in de ontlasting. :X
pi_203134370
Als het wormpjes zijn hoop ik dat je nog wat anti-worm pillen kunt bemachtigen! Toen ik ze vorig jaar nodig had waren ze nergens (incl via huisarts) nog te krijgen :X

Gelukkig had een vriendin toen nog een pakje liggen :)
pi_203134387
Wormpjes zijn echt verschrikkelijk ja. Ik kan ze bij S. zeker ‘s avonds gewoon op zijn billen zien kruipen :X en dat jeukt echt verschrikkelijk.
Gelukkig werken de pilletjes heel snel. Ik heb tegenwoordig een extra doosje klaarliggen, zodat ik ze meteen kan geven. We hebben eens een weekend gehad waarbij ze niet meer te vinden waren en we dus tot maandag moesten wachten. Dat was echt heel sneu voor S.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 08:32:04 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203134651
Bij het kruidvat is Mebendazol (tegen wormpjes) online te bestellen. Mss hebben ze hey ook gewoon in de winkels wel.
Is geen recept voor nodig dus kan je gewoon zelf halen.
pi_203134673
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 00:23 schreef MaJo het volgende:
Dat klinkt naar Jagar ;( hopelijk is het snel verholpen!

@:exode wat is er aan de hand met je verloofde? Ik lees steeds dat ze aan het herstellen is maar ik heb het “begin” gemist. Covid?

Ons huis staat sinds vandaag op funda *O* Nu wordt het écht serieus :D
Oh wat spannend! Vast snel verkocht. Gaan jullie voor aparte bezichtigingen of een kijkdag?

Verloofde in het kort: ze is 4 weken en 1 dag geleden ziek geworden. Begon met duizelig worden, bijna flauwvallen, vervolgens heeft ze 4 dagen en nachten in de badkamer gehangen. Ze liep letterlijk leeg. Dit heeft ze vaker gehad maar dan duurde het een paar uur en was ze na een dag wel hersteld.
Huisarts is aan huis geweest, bijna dagelijks contact gehad de eerste 2 weken, bloed laten prikken.
We weten niet wat het is, in februari kunnen we eindelijk terecht bij de maag/darm/lever arts in het ziekenhuis.
Ze heeft 3 weken in bed gelegen, amper in staat uit bed te komen. Nu gaat ze heeeeeel langzaam vooruit. Ze heeft wel nog elke dag buikpijn en is elke avond misselijk.
pi_203134714
Oh wat naar Jagar, hopelijk is het snel verholpen!

Wij hadden gisteren de ventilatie systemen verkoper over de vloer en vandaag komen de radiator mannen. Lang geleden dat we zoveel aanloop hadden.
Wel benieuwd hoe lang de offertes gaan duren. Op die van de kozijnen wachten we al sinds 20 december.
(en de snowboots zijn ook nog niet binnen....)
pi_203134906
Ben benieuwd naar de offertes Exode. Wij bouwen een huis en ik heb het idee dat wij best een redelijk beeld hebben van prijzen maar toch komt er om de zoveel keer toch een schokkend hoge offerte in de bus.
Met een meidenkwartet
pi_203136110
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 07:08 schreef amaranta het volgende:

[..]
Want dan is het donkerder daar op de donkerste plek waar de zon nooit schijnt?
:D Ik vermoed dat het een overlevingsstrategie is. Als de host slaapt, heb je grotere kans dat je jezelf onopgemerkt kan reproduceren.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_203136151
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 08:32 schreef BE het volgende:
Bij het kruidvat is Mebendazol (tegen wormpjes) online te bestellen. Mss hebben ze hey ook gewoon in de winkels wel.
Is geen recept voor nodig dus kan je gewoon zelf halen.
De grondstoffen zijn/waren een tijd niet leverbaar, dat zorgde voor lege schappen. Geen idee of dat nu is opgelost. Ik dacht dat ik nog een stripje in voorraad had, maar zag in de vakantie dat die strip leeg was :'). Gelukkig nu nog niet nodig gehad.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_203136667
Jager hopelijk is het snel over ik gok ook op wormen. Hopelijk zijn de tabletten leverbaar anders laat het even weten volgens mij heb ik nog een pakje liggen.
pi_203136676
@MaJo succes met de verkoop
pi_203136725
quote:
0s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:20 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ik snapte dus echt niet hoe, met nog zo weinig in ons digitale mandje, het zoveel geld was! Maarja, als alle producten bijvoorbeeld 20 cent duurder zijn geworden gaat dat best hard natuurlijk. :{
Melk en dan gewoon huismerk is 10cent duurder het brood bij de bakker is vorig jaar meerdere malen duurder geworden een simpel fijn volkoren is nu 2,80

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 11-01-2022 17:47:06 ]
pi_203137153
Succes @MaJo :*

Ik heb vanochtend mijn booster gehaald. Een hele fijne prikker, deed bijna geen pijn.
Poffertje kreeg gisteren haar gewone vaccinatie en Banaan heeft zijn eerste schooldagen. Dit is wel een recept voor rampspoed. :9
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 11:43:12 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_203137377
Ik kan me herinneren dat mijn moeder dan met een zaklamp in onze billen scheen, zodat de wormpjes naar buiten zouden komen
pi_203137399
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 11:24 schreef PKM het volgende:
Succes @:MaJo :*

Ik heb vanochtend mijn booster gehaald. Een hele fijne prikker, deed bijna geen pijn.
Poffertje kreeg gisteren haar gewone vaccinatie en Banaan heeft zijn eerste schooldagen. Dit is wel een recept voor rampspoed. :9
Ik heb echt 0 last van mijn booster van gisteren *O*
pi_203137524
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 10:55 schreef F_r het volgende:

[..]
Melk en dan gewoon huismerk is 10cent duurder het brood bij de bakker is vorig jaar meerdere malen duurder geworden een simpel fijn volkoren is nu 1,80
Ja bizar!
pi_203137581
Ik ben voor de standaard weekboodschappen sinds een maand ofzo ook standaard zo'n 30¤ meer kwijt -O- vind het best een groot verschil. Ik kocht laatst n keer gele kiwi's, 7¤ voor een bakje van 6 van die dingen :o das toch niet normaal meer :'(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203137843
Kaas was hier zeker ¤0,25 omhoog gegaan en de Crystal Clear ook ¤0,15 ofzo. En dat waren nog de bedragen die me opvielen. -O-
pi_203138173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 11:44 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb echt 0 last van mijn booster van gisteren *O*
*O* *O*
Ik wel helaas
pi_203138183
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 11:54 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ja bizar!
Dingen die ik elke week koop daar weet ik de prijzen een beetje van dus dan valt het extra op.

Aanbiedingen maar in de gaten houden. Want ik vrees ook een hoge energierekening
pi_203138218
Ik had het zķ koud, heb een kwartier onder een loeihete douche gestaan. Ter gascompensatie kook ik vanavond gewoon niet.

Op het kerstbomenophaalbordje staat: tussen 3 en 16 januari halen we ze op.
Dan kan ik mijn nepper in het weekend wel aftuigen, toch?😁

Volgens mij is álles in mijn boodschappenmandje duurder geworden🙄

Spannend @MaJo, succes😀
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  dinsdag 11 januari 2022 @ 12:44:31 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203138260
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 10:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]
De grondstoffen zijn/waren een tijd niet leverbaar, dat zorgde voor lege schappen. Geen idee of dat nu is opgelost. Ik dacht dat ik nog een stripje in voorraad had, maar zag in de vakantie dat die strip leeg was :'). Gelukkig nu nog niet nodig gehad.
Ik heb ze hier eigenlijk ook altijd op voorraad liggen, ikzelf ben degene die er erg vatbaar voor is. -O- En nee... ik speel niet meer dagelijks in de zandbak. :D
Ik heb nu dus ook maar meteen weer bijbesteld. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 10:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]
:D Ik vermoed dat het een overlevingsstrategie is. Als de host slaapt, heb je grotere kans dat je jezelf onopgemerkt kan reproduceren.
Nou... ongemerkt... :X :D :X
  dinsdag 11 januari 2022 @ 12:45:05 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_203138266
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 11:43 schreef amaranta het volgende:
Ik kan me herinneren dat mijn moeder dan met een zaklamp in onze billen scheen, zodat de wormpjes naar buiten zouden komen
Srsly! :o Nooit van gehoord!

Ik had trouwens ook nagenoeg geen last van de booster.
Ik had zaterdag gesport en kreeg zondag om 09.15 de booster. Later op de dag kwam er spierpijn opzetten, verklaarbaar door zaterdag, maar ik had het gevoel dat het net even een tikje feller was, maar verder nergens last van gehad, ook niet de dag erna. *O*
pi_203138279
Lkr van oudste weer in quarantaine daar gaan we weer
pi_203138289
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 12:47 schreef F_r het volgende:
Oi☹. Sterkte!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_203138307
quote:
Oh kak! Jemig en dat na welgeteld 1 dag school. -O-

Bij onze dochter werden gisteren halverwege de dag 2 kinderen uit de klas gehaald omdat ze in quarantaine moesten omdat ze in de vakantie contact waren geweest met een klasgenootje die afgelopen zondag positief testte. Vond ik ook al een goed begin van de week. Hoezo waren die kinderen überhaupt op school? :?
pi_203138470
Ik hoor alleen maar mensen om me heen die op vakantie zijn geweest en nu C hebben. De wintersport vakantie gangers. Oa een collega.

Balen F_r! Wel een vervanger?
pi_203138657
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:03 schreef exode het volgende:
Ik hoor alleen maar mensen om me heen die op vakantie zijn geweest en nu C hebben. De wintersport vakantie gangers. Oa een collega.

Vandaag houtje touwtje opgelost voor de rest nog geen idee
pi_203138673
Wij hebben ook nog een werksoap zet het even in een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_203138730
Offerte van de radiatoren al binnen, valt me reuze mee. En kunnen volgende week al vervangen worden. Meevallers. Is een klein familiebdrijf die ook onze ketel hebben vervangen destijds. Vader en zoon doen alle werkzaamheden samen.
Wij hadden geen haast, maar fijn als het al kan, is dat achter de rug.

F_r, ja invallers zijn lastig te krijgen nu. Klas van verloofde wordt ook houtje touwtje opgelost. Er is een kans dat ze volgende week 2 dagen geen les kunnen krijgen. En opdelen over andere klassen mag tegenwoordig natuurlijk niet.
pi_203138744
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:21 schreef exode het volgende:
Offerte van de radiatoren al binnen, valt me reuze mee. En kunnen volgende week al vervangen worden. Meevallers. Is een klein familiebdrijf die ook onze ketel hebben vervangen destijds. Vader en zoon doen alle werkzaamheden samen.
Wij hadden geen haast, maar fijn als het al kan, is dat achter de rug.

F_r, ja invallers zijn lastig te krijgen nu. Klas van verloofde wordt ook houtje touwtje opgelost. Er is een kans dat ze volgende week 2 dagen geen les kunnen krijgen. En opdelen over andere klassen mag tegenwoordig natuurlijk niet.
Ik weet het. Op mijn werk zit ook een collega in quarantaine. Ik ben best beroerd van de boosterprik anders was ik extra gaan werken.
pi_203138763
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:22 schreef F_r het volgende:

[..]
Ik weet het. Op mijn werk zit ook een collega in quarantaine. Ik ben best beroerd van de boosterprik anders was ik extra gaan werken.
Balen dat je zo beroerd bent! Hopelijk duurt het kort. Welke heb je gehad?
pi_203138855
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:24 schreef exode het volgende:

[..]
Balen dat je zo beroerd bent! Hopelijk duurt het kort. Welke heb je gehad?
Pfizer 3e keer
pi_203138856
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:03 schreef exode het volgende:

Ik hoor om me heen (op sportclubs en school) ook de ene na de andere besmetting. Veel ervan zijn inderdaad op vakantie geweest. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat je hier niet besmet kunt raken, maar toevallig zijn alle 4 de gezinnen uit mijn omgeving die op vakantie gingen besmet teruggekomen.
pi_203138904
Hier ook al een berichtje in de Parro, besmetting van een klasgenootje wat gisteren nog op school is geweest.
Balen….

Beterschap F_R. En wat balen van die collega. Vast een legitieme reden maar het geeft zoveel gedoe.
pi_203138995
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:34 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
Ik hoor om me heen (op sportclubs en school) ook de ene na de andere besmetting. Veel ervan zijn inderdaad op vakantie geweest. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat je hier niet besmet kunt raken, maar toevallig zijn alle 4 de gezinnen uit mijn omgeving die op vakantie gingen besmet teruggekomen.
Sportclubs??? Dat mis ik echt wel
pi_203139023
Deze week heeft de school vervanging intern geregeld volgende week zien we dan wel weer
pi_203139158

Ook in de krant
pi_203139328
Offerte kozijnen etc ook binnen. Klopt alleen weinig van. Kleuren kloppen niet, er worden kozijnen in genoemd die helemaal niet vervangen moeten worden. Het is ook een totaal prijs dus geen idee wat de prijs zou zijn als de opgave wel klopt. Zucht.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 14:28:21 #64
319308 Tink89
To live is to dance
pi_203139513
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:57 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]
Ook in de krant
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:57 schreef F_r het volgende:
[ afbeelding ]
Ook in de krant
Tjah, als je voornamelijk a-merken vergelijkt... ik snap het wel hoor, maar voor de huismerken is de jumbo hier veel duurder dan de ap.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 11 januari 2022 @ 14:30:54 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_203139554
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]
[..]
Tjah, als je voornamelijk a-merken vergelijkt... ik snap het wel hoor, maar voor de huismerken is de jumbo hier veel duurder dan de ap.
Je kunt alleen maar op A-merken vergelijken ;) want in huismerken heb je ook nog veel variatie.

Maar inderdaad, ik krijg steeds minder boodschappen voor mijn wekelijkse 150 euro. En dan heb ik dus een behoorlijk ruim budget. En dan reken ik fruit en brood niet mee omdat ik dat elders koop. Geen idee hoe mensen met een weekbudget van 50 euro dat ooit moeten draaien :?
disclaimer
pi_203139573
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]
[..]
Dat is al jaren zo. Jumbo goedkoper met A merken maar voor de rest niet.
pi_203140011
Wacht maar tot de verhoogde grondstofprijzen straks in de prijzen verwerkt gaan worden… En er lopen veel onderhandelingen tussen fabrikanten en winkelketens nu vast omdat de fabrikanten die prijsverhogingen door willen berekenen, en winkelketens uiteraard niet een hogere inkoopprijs willen betalen, dat is nu al het geval (en een stuk extremer dan de afgelopen vijf jaar).
pi_203140172
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:06 schreef FlyingFish het volgende:
Wacht maar tot de verhoogde grondstofprijzen straks in de prijzen verwerkt gaan worden… En er lopen veel onderhandelingen tussen fabrikanten en winkelketens nu vast omdat de fabrikanten die prijsverhogingen door willen berekenen, en winkelketens uiteraard niet een hogere inkoopprijs willen betalen, dat is nu al het geval (en een stuk extremer dan de afgelopen vijf jaar).
Ik betaalde nu ''al'' 95ct voor een komkommer. Dat wordt alleen maar meer, ķf je krijgt schaarste.
pi_203140480
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:18 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Ik betaalde nu ''al'' 95ct voor een komkommer. Dat wordt alleen maar meer, ķf je krijgt schaarste.
Dat is een redelijk gewone winterprijs volgens mij. En bij AH zijn ze 2 voor 1,50, en dat is voor de winter een goede aanbieding.

We zijn ook gewoon verwend met alles maar (goedkoop) buiten het seizoen kunnen kopen
pi_203140997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 13:48 schreef F_r het volgende:

[..]
Sportclubs??? Dat mis ik echt wel
Dit zijn de clubjes van de kinderen helaas. }:|
Zo stom dat sporten weer min of meer verboden is door het kabinet. -O-

Ik heb als goed voornemen dat ik wil besparen op boodschappen en verzorgingsproducten. Die koop ik allemaal bij AH, dus het komt op één grote hoop. Sowieso koop ik verzorgingsproducten, schoonmaakmiddelen en ander lang houdbaar spul als frisdrank en limo enzo nooit voor de volle mep, maar altijd minimaal in een 25% of 50% korting aanbieding. Verder vooral huismerk AH en Zaanse hoeve. Wij kopen wel behoorlijk veel fruit en groente, waarbij ik ook probeer te letten op aanbiedingen, maar dat lukt in die categorie niet altijd. Fruit en groente vind ik echt duur. Ik snap daarom dat minderbedeelden voor ongezonde alternatieven kiezen, want het gezonde alternatief is als je maar 50 euro per week te besteden hebt geen optie.
pi_203141410
nou.. bij de turk hier in de buurt kun je echt behoorlijk veel groenten voor weinig halen hoor. Helemaal eens dat als je een laag budget hebt deze stijgingen behoorlijk rot zijn. Maar ongezond is toch echt niet veel goedkoper. (wel veel makkelijker vaak, daar wil ik afwezen)
pi_203141427
De koffie die wij op het werk verkopen is per 1 januari 15% duurder geworden.
En dan nog mensen die boos worden dat onze prijzen een beetje omhoog gaan :X
pi_203141467
Ik kom uit zo'n gehucht waar we geen Turk om de hoek hebben. ;) Dus het is dan ķf de Hollandse groentenwinkel of de supermarkt. Er is wel een weekmarkt, maar die is op mijn werkdag, dus daar kom ik eigenlijk nooit. Daar is het vast beter betaalbaar dan in de supermarkt of groentenwinkel.
pi_203141473
Ik ga een moestuin beginnen, kippen houden en een koe kopen. ;)
Ik had het nog niet gemerkt maar wij kopen nu sowieso raar in. Lees veel minder.

Net naar de huisarts geweest met verloofde, het herstel lijkt te stagneren. Echt een heel fijn gesprek gehad. Zo'n lieve arts. Ze heeft nu maagbeschermers gekregen. Door alles wat er in dat lichaam is gebeurd, is haar maag overprikkeld. Het moet vooral de misselijkheid verminderen zodat ze weer kan slapen.
Toch knap dat ze in 4 weken tijd vaker de huisarts heeft gesproken dan de 38 jaar hiervoor.
pi_203141514
Haha, een moestuin beginnen.. Die keer dat ik me waagde aan wat groenten verbouwen had ik zwaar het gevoel dat mijn eigen groenten heel veel meer gekost hadden dan die uit de supermarkt (arbeidsloon niet meegerekend). De slakken waren er wel erg blij mee..
pi_203141518
Rot dat het herstel stagneert exode!
pi_203141561
Mijn vader heeft echt tientallen jaren een volkstuin gehad. Al onze groente kwam uit die tuin. Hij kocht alleen aardappelen bij de boer. Wij aten dus altijd met de seizoenen mee en er werd veel ingevroren. Het leukste was de uienoogst, dan lag onze kleine achtertuin vol met uien die moesten drogen voordat ze opgeslagen konden worden.

Ik heb het wel klein geprobeerd in onze tuin, maar onze tuin is er gewoon niet voor geschikt met een kat die overal poept en een verkeerde zonstand.

Ik zou het stiekem wel leuk vinden, maar mijn vader had er echt enorm veel werk aan. Als ik naar mijn geboortedorp was terugverhuisd 4 jaar geleden in plaats van dit huis kopen, had ik ongetwijfeld een volkstuin gehad met mijn zus. Die vindt het ook leuk maar te veel werk alleen.

Overigens hebben mijn zwager en schoonzus het wel. Die heb een mega tuin met enorme moestuin en 6 kippen. We krijgen met name in de zomer vaak groente van ze.
pi_203141794
quote:
Argh! Sterkte ermee!
pi_203141891
Vorig jaar lukte de moestuin voor geen meter. Alleen pluksla en kruiden.
Jaar daarvoor ging t wel redelijk goed met tomaatjes, komkommers, courgettes en peultjes. Sla ook redelijk als de slakken er vanaf bleven. Kruiden doen het hier wel altijd goed.
Ik vind het wel leuk om te proberen. Had ook de AH moestuintjes en verder zaden van oa Lidl.
Kim vind het ook leuk en heeft dan haar eigen stukje. Wil graag wortels, maar die mislukken steeds.
Vorig jaar dacht ik een mini zonnebloem te hebben, werd het een mega zonnebloem van meer dan 2 meter.
We hebben een tuin op het zuiden dus meestal genoeg zon.
pi_203141906
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 16:50 schreef exode het volgende:
Ik ga een moestuin beginnen, kippen houden en een koe kopen. ;)
Ik had het nog niet gemerkt maar wij kopen nu sowieso raar in. Lees veel minder.

Net naar de huisarts geweest met verloofde, het herstel lijkt te stagneren. Echt een heel fijn gesprek gehad. Zo'n lieve arts. Ze heeft nu maagbeschermers gekregen. Door alles wat er in dat lichaam is gebeurd, is haar maag overprikkeld. Het moet vooral de misselijkheid verminderen zodat ze weer kan slapen.
Toch knap dat ze in 4 weken tijd vaker de huisarts heeft gesproken dan de 38 jaar hiervoor.
Hopelijk helpt het en kan ze weer slapen!
  dinsdag 11 januari 2022 @ 17:26:17 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_203141961
Gezond eten is echt niet perse veel duurder dan ongezond hoor. Maar ja, ligt aan welke keuzes je maakt. Koop je een zak mandarijnen of koop je bakjes frambozen? Koop je je boontjes in een voorgesneden zakje of koop je ze los?
Ik ben voor de gein eens een winkelmandje aan het vullen op jumbo.com en de bottleneck is VLEES. Als je vindt dat je elke dag veel vlees moet hebben, dan wordt dat financieel een probleem.
disclaimer
pi_203142042
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:26 schreef SQ het volgende:
Gezond eten is echt niet perse veel duurder dan ongezond hoor. Maar ja, ligt aan welke keuzes je maakt. Koop je een zak mandarijnen of koop je bakjes frambozen? Koop je je boontjes in een voorgesneden zakje of koop je ze los?
Ik ben voor de gein eens een winkelmandje aan het vullen op jumbo.com en de bottleneck is VLEES. Als je vindt dat je elke dag veel vlees moet hebben, dan wordt dat financieel een probleem.
Ja als ik voor de weekboodschappen de groente- en fruit afdeling voorbij ben denk ik altijd 'oh dat valt nog mee' en dan kom ik bij het vlees :% :%
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_203142096
Ik ben dan altijd blij dat ik niet vind dat je elke dag vlees moet hebben ^O^ of elke week, for that matter ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_203142120
Ja vlees is echt duur bij de jumbo (geen idee hoe dat bij andere winkels is nu, altijd bezorging door de jumbo hier). Ik zag laatst dat een pakje kipdijfilet (drie stukjes) ruim 4.5¤ kostte :P toen heb ik maar cashewnoten ipv kip door de noodles gemikt :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_203142122
Ik ga morgen de vriezer vullen met Vivera (vleesvervanger), euro per pak (2 stuks meestal) bij de Coop _O_
pi_203142124
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 10:55 schreef F_r het volgende:
het brood bij de bakker is vorig jaar meerdere malen duurder geworden een simpel fijn volkoren is nu 1,80
Dan heb je een goedkope bakker! Ik betaalde 31-12 al 2,55 voor een fijn volkoren...

Quarantaines op school is de keerzijde van het open houden van het onderwijs. Bij mij op school is het ook aanpoten, en ik was ook al gevraagd om in te vallen (als laatste optie) op de school van mijn kind.

Wormpjes nog nooit gehad, gelukkig. Brrr. Sneu lijkt me dat.
pi_203142196
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:40 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dan heb je een goedkope bakker! Ik betaalde 31-12 al 2,55 voor een fijn volkoren...

Quarantaines op school is de keerzijde van het open houden van het onderwijs. Bij mij op school is het ook aanpoten, en ik was ook al gevraagd om in te vallen (als laatste optie) op de school van mijn kind.

Wormpjes nog nooit gehad, gelukkig. Brrr. Sneu lijkt me dat.
Uhm 2,80
pi_203142587
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 17:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vorig jaar lukte de moestuin voor geen meter. Alleen pluksla en kruiden.
Op pluksla en verse kruiden zit wel de grootste besparing als je het vergelijkt met de supermarktprijzen.

Ik heb eens een jaar alle oogst bijgehouden en vergeleken met de supermarktprijzen van dat moment. Best leuk om te zien hoeveel er wordt bespaard met de moestuin.

We kunnen helaas geen jaarrond van de moestuin eten want ik heb maar een klein tuintje maar toch scheelt het vooral in de zomer op het boodschappenbudget. De winterperiode voelt daardoor altijd duurder maar dat is nu blijkbaar nog extra door de prijsstijgingen.
pi_203142746
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:38 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat is een redelijk gewone winterprijs volgens mij. En bij AH zijn ze 2 voor 1,50, en dat is voor de winter een goede aanbieding.

We zijn ook gewoon verwend met alles maar (goedkoop) buiten het seizoen kunnen kopen
Ik dacht trouwens dat komkommer year round een kasproduct was?
pi_203142760
Mijn vader heeft een moestuin, in het seizoen krijgen we altijd van alles omdat hij er van af wil O+
Ik heb een moestuinbak en een randje tuin, maar daar past niet zo veel op dat het echt scheelt in boodschappen budget.

Ook bezuinigen: wij bleken bij onze energiemaatschappij geen klanten korting te krijgen, dus daar ging ik maar eens achteraan. Kon niet met m'n huidige (variabele) contract, want dat had dan wel dezelfde tarieven als het gewone variabele contract, maar omdat het een andere naam had kon je geen korting krijgen. Contract omzetten en dan kan het wel. Maar ja, dan krijg je ook de prijzen die op de dag van omzetten gelden... Dus nog een hogere gasprijs dan de hoge die we kregen per 1-1 -O- Ik ga maar eens rekenen of de winst qua korting opweegt tegen de hogere prijzen. Stom gedoe.
pi_203142769
Ik weet nog dat mijn moeder vlees altijd heel groot insloeg en dan over zakjes verdeelde in de vriezer. We gingen dan naar een ouderwetse slager. Zo 1 waar je geen mooie toonbank of zo had. Bestaat dat niet meer? Amper een winkel te noemen en echt alleen grootverpakkingen.

Wij eten momenteel amper vlees en als we het eten, is het of gehakt of kip. Dat valt best mee. Ik sla alleen altijd om van de prijs voor vis. Dat vind ik wel echt lekker.

In het weekend loop ik wel eens naar de slager en dan betaal ik veel te veel geld voor pancetta, versgemaakte eiersalade en nog wat van dat spul. Daar geniet ik dan echt van.
pi_203142804
Wij gaan de hoge gasprijs in principe pas volgende winter voelen. Ons contract loopt 1 april af. En als ik zie wat we nu allemaal doen om het gebruik te verlagen, hopelijk valt het dan mee. En anders gaat de inzethaard non stop aan (sorry buren).
pi_203142862
Zo chatte ik vorige week even met mijn tv/internetprovider en vroeg om korting omdat ik een mooi aanbod van een andere leverancier had gekregen. Ik kreeg gedurende 6 maanden een korting van 30 euro aangeboden. Dat komt neer op meer dan 30% korting per maand. Daar was het mij om te doen, want ik wilde helemaal niet overstappen, dus even een half uurtje chatten was in dit geval echt de moeite waard. :)
pi_203142864
Over geld gesproken, ik wil voor verloofde de Lego achtbaan kopen. Die wil ze al heel lang en die past prima in ons Lego zomer tafereel. Er komen steeds meer momenten dat ze zich wat verveelt en ze heeft Netflix wel uitgespeeld inmiddels. Uiteraard een veel te dure set dus ik dacht ik ga de onderdelen los kopen. Dat doen we vaker bij sets die veel te veel waard zijn geworden.
Ik kom dan boven de 1000 Euro uit _O- _O- _O-
Uhm nee.
pi_203142874
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zo chatte ik vorige week even met mijn tv/internetprovider en vroeg om korting omdat ik een mooi aanbod van een andere leverancier had gekregen. Ik kreeg gedurende 6 maanden een korting van 30 euro aangeboden. Dat komt neer op meer dan 30% korting per maand. Daar was het mij om te doen, want ik wilde helemaal niet overstappen, dus even een half uurtje chatten was in dit geval echt de moeite waard. :)
Gaat dat ten koste van mijn salaris?
pi_203142896
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:33 schreef exode het volgende:

[..]
Gaat dat ten koste van mijn salaris?
No worries ik ben klant bij die groene. ;)
pi_203142913
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:34 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]
No worries ik ben klant bij die groene. ;)
Gadverdamme.

Ik ga een functiegroep hoger 'eisen' binnenkort dan helpt dit niet he.
pi_203142941
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:35 schreef exode het volgende:

[..]
Gadverdamme.

Ik ga een functiegroep hoger 'eisen' binnenkort dan helpt dit niet he.
Als ik nou met jou ga chatten, krijg ik dan ook korting ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_203142969
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 18:37 schreef Vicky het volgende:

[..]
Als ik nou met jou ga chatten, krijg ik dan ook korting ;)
Uiteraard en alle zenders gratis.
Regel ik.

Ik heb in de 12,5 jaar 3 keer een klant aan de telefoon gehad, so no my cup of tea.
Wel geef ik de klantenservice elk jaar een soort van training. Maar dat deel van de klantenservice krijgen jullie hopelijk niet aan de lijn. Dan is er heel veel mis gegaan of we hebben je huis gesloopt.
Ik hoor dan genoeg verhalen, echt ik zou terug gaan schelden dus laat mij maar lekker achter mijn laptop zitten.
pi_203143020
Kipfilet koop ik per kilo en vries dan per filet of 1,5 filet in. Gehakt ook per kilo en gaat dan ca per 250 gr verdeeld de vriezer in. We eten wel redelijk veel vlees. Wiener/zigeuner/kipkrokant/sate Snitzel of een braadworst bij de aardappel en groenten, alleen mijn vriend hoeft vaak geen vlees. Een grote snitzel verdeel ik over de kinderen. Ik koop het zo veel mogelijk in de aanbieding bv bij AH 2e gratis. Groente en fruit ook zoveel mogelijk in de aanbieding en van het seizoen.
Het is echt allemaal wel duurder geworden. Merkte het al aan iets simpels als smeerkaas en brood.
Gelukkig eten we hier gewoon supermarkt brood, meestal tijger. Dat scheelt alweer.
In de wijk verderop zit hier wel een turk, zal daar eens kijken. Weet dat de kip daar bijvoorbeeld goedkoper is en schijnt met groente en kruiden ook zo te zijn.

Ben wel blij dat dit huis goed geisoleerd lijkt te zijn. Warmte blijft lang hangen. Warmt ook snel op. We hebben luchtverwarming oid. Was eerst wel ff wennen, maar bevalt goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')