Ik zou net zeggen: nog beter zou zijn een poetspersoon én een ochtend voor jezelf...quote:Op maandag 10 januari 2022 19:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Minder gaan werken en in plaats van een ochtend Netflixen, gaan poetsen![]()
Haha nee hoor, ik snap het wel. En fijn dat je werkgever zo goed meedenkt @:_NIKKI_
Ja!quote:Op maandag 10 januari 2022 20:08 schreef F_r het volgende:
Nikki fijn dat je werkgever mee wilt denken.
Is het meerdere opgevallen dat alles in de supermarkt een stuk duurder is geworden.
Dat mag ik niet, want mijn man wil geen vreemd mens in huis.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik zou net zeggen: nog beter zou zijn een poetspersoon én een ochtend voor jezelf...
Ja! Sommige dingen echt flink ook, bijvoorbeeld 35 cent meer voor een pakje boter.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:08 schreef F_r het volgende:
Is het meerdere opgevallen dat alles in de supermarkt een stuk duurder is geworden.
Ik snapte dus echt niet hoe, met nog zo weinig in ons digitale mandje, het zoveel geld was! Maarja, als alle producten bijvoorbeeld 20 cent duurder zijn geworden gaat dat best hard natuurlijk.quote:Op maandag 10 januari 2022 20:08 schreef F_r het volgende:
Dan zou ik je man laten poetsen...quote:Op maandag 10 januari 2022 22:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat mag ik niet, want mijn man wil geen vreemd mens in huis.Ik heb zelfs al aangeboden dat het een vrouw mag zijn die in lingerie mag komen schoonmaken, maar zelfs dat werd geweigerd.
[..]
Ja! Sommige dingen echt flink ook, bijvoorbeeld 35 cent meer voor een pakje boter.
Wormpjes?quote:Op maandag 10 januari 2022 22:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Iemand een idee? Mijn 3-jarige wordt nu al voor de tweede avond op rij wakker met pijn in z'n billen. Geen idee waar er kan zijn, er is niets te zien, maar hij is compleet hysterisch. Overdag merken we er niets van...
Maar dan geen enkel teken overdag? Vind het maar vreemd. Als het morgen nog zo is maar eens naar de huisarts..quote:
Als aanvulling: vitamine B6 moet je niet alleen bij vitaminepillen mee oppassen, maar ook in allerlei andere producten zit dat toegevoegd, soms in relatief best hoge hoeveelheden. Het zit bv in sportdranken (blauwe Aquarius 35% ADH per flesje) maar ook in dingen die je waarschijnlijk regelmatiger eet/drinkt zoals veel limonadesiropen (Karvan cevitam bv 15% ADH per glas aangemaakte limo) en boter (AH goed begin bv 13.5% ADH per 10 gram). Dat lijkt niet heel veel, maar het zit ook in eieren, vlees, brood, graanproducten, vis, aardappelen, noten, peulvruchten, melk(producten) en kaas.. en de genoemde ADH is voor volwassenen, de ADH voor kinderen tussen 4-8 jaar is de helft van die van volwassenen. Dus bij twee glazen Karvan cevitam en 20 gram AH goed begin boter op een dag zit een kind van 7 al op 114% van de ADH, en dan moet brood/broodbeleg/avondeten er nog bij.quote:Op maandag 10 januari 2022 22:54 schreef trui het volgende:
Wat akelig, Jagartrut.
Ik kwam net nog een artikel tegen dat ik jullie niet wilde onthouden gezien de vitaminediscussie laatst: https://www.volkskrant.nl(...)upplementen~bd9152b7
Let dus bij sommige vitaminen ook vooral op dat je er niet te hoge doseringen van neemt.
Want dan is het donkerder daar op de donkerste plek waar de zon nooit schijnt?quote:Op maandag 10 januari 2022 22:49 schreef Elleska het volgende:
Wormpjes leggen snachts eitjes dus dat zou heel goed kunnen.
Oh wat spannend! Vast snel verkocht. Gaan jullie voor aparte bezichtigingen of een kijkdag?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 00:23 schreef MaJo het volgende:
Dat klinkt naar Jagarhopelijk is het snel verholpen!
@:exode wat is er aan de hand met je verloofde? Ik lees steeds dat ze aan het herstellen is maar ik heb het “begin” gemist. Covid?
Ons huis staat sinds vandaag op fundaNu wordt het écht serieus
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 07:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Want dan is het donkerder daar op de donkerste plek waar de zon nooit schijnt?
De grondstoffen zijn/waren een tijd niet leverbaar, dat zorgde voor lege schappen. Geen idee of dat nu is opgelost. Ik dacht dat ik nog een stripje in voorraad had, maar zag in de vakantie dat die strip leeg wasquote:Op dinsdag 11 januari 2022 08:32 schreef BE het volgende:
Bij het kruidvat is Mebendazol (tegen wormpjes) online te bestellen. Mss hebben ze hey ook gewoon in de winkels wel.
Is geen recept voor nodig dus kan je gewoon zelf halen.
Melk en dan gewoon huismerk is 10cent duurder het brood bij de bakker is vorig jaar meerdere malen duurder geworden een simpel fijn volkoren is nu 2,80quote:Op maandag 10 januari 2022 22:20 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik snapte dus echt niet hoe, met nog zo weinig in ons digitale mandje, het zoveel geld was! Maarja, als alle producten bijvoorbeeld 20 cent duurder zijn geworden gaat dat best hard natuurlijk.
Ik heb echt 0 last van mijn booster van gisterenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:24 schreef PKM het volgende:
Succes @:MaJo![]()
Ik heb vanochtend mijn booster gehaald. Een hele fijne prikker, deed bijna geen pijn.
Poffertje kreeg gisteren haar gewone vaccinatie en Banaan heeft zijn eerste schooldagen. Dit is wel een recept voor rampspoed.
Ja bizar!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:55 schreef F_r het volgende:
[..]
Melk en dan gewoon huismerk is 10cent duurder het brood bij de bakker is vorig jaar meerdere malen duurder geworden een simpel fijn volkoren is nu 1,80
quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:44 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb echt 0 last van mijn booster van gisteren
Dingen die ik elke week koop daar weet ik de prijzen een beetje van dus dan valt het extra op.quote:
Ik heb ze hier eigenlijk ook altijd op voorraad liggen, ikzelf ben degene die er erg vatbaar voor is.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De grondstoffen zijn/waren een tijd niet leverbaar, dat zorgde voor lege schappen. Geen idee of dat nu is opgelost. Ik dacht dat ik nog een stripje in voorraad had, maar zag in de vakantie dat die strip leeg was. Gelukkig nu nog niet nodig gehad.
Nou... ongemerkt...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]Ik vermoed dat het een overlevingsstrategie is. Als de host slaapt, heb je grotere kans dat je jezelf onopgemerkt kan reproduceren.
Srsly!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 11:43 schreef amaranta het volgende:
Ik kan me herinneren dat mijn moeder dan met een zaklamp in onze billen scheen, zodat de wormpjes naar buiten zouden komen
Oi☹. Sterkte!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:47 schreef F_r het volgende:
Lkr van oudste weer in quarantaine daar gaan we weer
Oh kak! Jemig en dat na welgeteld 1 dag school.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:47 schreef F_r het volgende:
Vandaag houtje touwtje opgelost voor de rest nog geen ideequote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:03 schreef exode het volgende:
Ik hoor alleen maar mensen om me heen die op vakantie zijn geweest en nu C hebben. De wintersport vakantie gangers. Oa een collega.
Balen F_r! Wel een vervanger?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet het. Op mijn werk zit ook een collega in quarantaine. Ik ben best beroerd van de boosterprik anders was ik extra gaan werken.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:21 schreef exode het volgende:
Offerte van de radiatoren al binnen, valt me reuze mee. En kunnen volgende week al vervangen worden. Meevallers. Is een klein familiebdrijf die ook onze ketel hebben vervangen destijds. Vader en zoon doen alle werkzaamheden samen.
Wij hadden geen haast, maar fijn als het al kan, is dat achter de rug.
F_r, ja invallers zijn lastig te krijgen nu. Klas van verloofde wordt ook houtje touwtje opgelost. Er is een kans dat ze volgende week 2 dagen geen les kunnen krijgen. En opdelen over andere klassen mag tegenwoordig natuurlijk niet.
Balen dat je zo beroerd bent! Hopelijk duurt het kort. Welke heb je gehad?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:22 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik weet het. Op mijn werk zit ook een collega in quarantaine. Ik ben best beroerd van de boosterprik anders was ik extra gaan werken.
Pfizer 3e keerquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:24 schreef exode het volgende:
[..]
Balen dat je zo beroerd bent! Hopelijk duurt het kort. Welke heb je gehad?
Ik hoor om me heen (op sportclubs en school) ook de ene na de andere besmetting. Veel ervan zijn inderdaad op vakantie geweest. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat je hier niet besmet kunt raken, maar toevallig zijn alle 4 de gezinnen uit mijn omgeving die op vakantie gingen besmet teruggekomen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:03 schreef exode het volgende:
Ik hoor alleen maar mensen om me heen die op vakantie zijn geweest en nu C hebben. De wintersport vakantie gangers. Oa een collega.
Balen F_r! Wel een vervanger?
Sportclubs??? Dat mis ik echt welquote:Op dinsdag 11 januari 2022 13:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik hoor om me heen (op sportclubs en school) ook de ene na de andere besmetting. Veel ervan zijn inderdaad op vakantie geweest. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat je hier niet besmet kunt raken, maar toevallig zijn alle 4 de gezinnen uit mijn omgeving die op vakantie gingen besmet teruggekomen.
quote:
Tjah, als je voornamelijk a-merken vergelijkt... ik snap het wel hoor, maar voor de huismerken is de jumbo hier veel duurder dan de ap.quote:
Je kunt alleen maar op A-merken vergelijkenquote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Tjah, als je voornamelijk a-merken vergelijkt... ik snap het wel hoor, maar voor de huismerken is de jumbo hier veel duurder dan de ap.
Dat is al jaren zo. Jumbo goedkoper met A merken maar voor de rest niet.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 14:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Tjah, als je voornamelijk a-merken vergelijkt... ik snap het wel hoor, maar voor de huismerken is de jumbo hier veel duurder dan de ap.
Ik betaalde nu ''al'' 95ct voor een komkommer. Dat wordt alleen maar meer, ķf je krijgt schaarste.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:06 schreef FlyingFish het volgende:
Wacht maar tot de verhoogde grondstofprijzen straks in de prijzen verwerkt gaan worden… En er lopen veel onderhandelingen tussen fabrikanten en winkelketens nu vast omdat de fabrikanten die prijsverhogingen door willen berekenen, en winkelketens uiteraard niet een hogere inkoopprijs willen betalen, dat is nu al het geval (en een stuk extremer dan de afgelopen vijf jaar).
Dat is een redelijk gewone winterprijs volgens mij. En bij AH zijn ze 2 voor 1,50, en dat is voor de winter een goede aanbieding.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:18 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik betaalde nu ''al'' 95ct voor een komkommer. Dat wordt alleen maar meer, ķf je krijgt schaarste.
Dit zijn de clubjes van de kinderen helaas.quote:
Argh! Sterkte ermee!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 12:47 schreef F_r het volgende:
Hopelijk helpt het en kan ze weer slapen!quote:Op dinsdag 11 januari 2022 16:50 schreef exode het volgende:
Ik ga een moestuin beginnen, kippen houden en een koe kopen.
Ik had het nog niet gemerkt maar wij kopen nu sowieso raar in. Lees veel minder.
Net naar de huisarts geweest met verloofde, het herstel lijkt te stagneren. Echt een heel fijn gesprek gehad. Zo'n lieve arts. Ze heeft nu maagbeschermers gekregen. Door alles wat er in dat lichaam is gebeurd, is haar maag overprikkeld. Het moet vooral de misselijkheid verminderen zodat ze weer kan slapen.
Toch knap dat ze in 4 weken tijd vaker de huisarts heeft gesproken dan de 38 jaar hiervoor.
Ja als ik voor de weekboodschappen de groente- en fruit afdeling voorbij ben denk ik altijd 'oh dat valt nog mee' en dan kom ik bij het vleesquote:Op dinsdag 11 januari 2022 17:26 schreef SQ het volgende:
Gezond eten is echt niet perse veel duurder dan ongezond hoor. Maar ja, ligt aan welke keuzes je maakt. Koop je een zak mandarijnen of koop je bakjes frambozen? Koop je je boontjes in een voorgesneden zakje of koop je ze los?
Ik ben voor de gein eens een winkelmandje aan het vullen op jumbo.com en de bottleneck is VLEES. Als je vindt dat je elke dag veel vlees moet hebben, dan wordt dat financieel een probleem.
Dan heb je een goedkope bakker! Ik betaalde 31-12 al 2,55 voor een fijn volkoren...quote:Op dinsdag 11 januari 2022 10:55 schreef F_r het volgende:
het brood bij de bakker is vorig jaar meerdere malen duurder geworden een simpel fijn volkoren is nu 1,80
Uhm 2,80quote:Op dinsdag 11 januari 2022 17:40 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dan heb je een goedkope bakker! Ik betaalde 31-12 al 2,55 voor een fijn volkoren...
Quarantaines op school is de keerzijde van het open houden van het onderwijs. Bij mij op school is het ook aanpoten, en ik was ook al gevraagd om in te vallen (als laatste optie) op de school van mijn kind.
Wormpjes nog nooit gehad, gelukkig. Brrr. Sneu lijkt me dat.
Op pluksla en verse kruiden zit wel de grootste besparing als je het vergelijkt met de supermarktprijzen.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 17:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vorig jaar lukte de moestuin voor geen meter. Alleen pluksla en kruiden.
Ik dacht trouwens dat komkommer year round een kasproduct was?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 15:38 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat is een redelijk gewone winterprijs volgens mij. En bij AH zijn ze 2 voor 1,50, en dat is voor de winter een goede aanbieding.
We zijn ook gewoon verwend met alles maar (goedkoop) buiten het seizoen kunnen kopen
Gaat dat ten koste van mijn salaris?quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zo chatte ik vorige week even met mijn tv/internetprovider en vroeg om korting omdat ik een mooi aanbod van een andere leverancier had gekregen. Ik kreeg gedurende 6 maanden een korting van 30 euro aangeboden. Dat komt neer op meer dan 30% korting per maand. Daar was het mij om te doen, want ik wilde helemaal niet overstappen, dus even een half uurtje chatten was in dit geval echt de moeite waard.
No worries ik ben klant bij die groene.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:33 schreef exode het volgende:
[..]
Gaat dat ten koste van mijn salaris?
Gadverdamme.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
No worries ik ben klant bij die groene.
Als ik nou met jou ga chatten, krijg ik dan ook kortingquote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:35 schreef exode het volgende:
[..]
Gadverdamme.
Ik ga een functiegroep hoger 'eisen' binnenkort dan helpt dit niet he.
Uiteraard en alle zenders gratis.quote:Op dinsdag 11 januari 2022 18:37 schreef Vicky het volgende:
[..]
Als ik nou met jou ga chatten, krijg ik dan ook korting
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |