SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Belachelijk, hopelijk leren kinderen dit ook snel weer af.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Die kinderen lullen het zelf ook door trouwens, zowel of ze getest zijn, en wat de uitslag was.
Elk kuchje van anderen wordt ook benoemd merk ik, zijn ze hartstikke alert op.
Dit weekend mijn dochter weer moeten uitleggen dat het niet de schuld van kinderen is dat ze gehoest hebben en dat de school daarom dicht moest omdat er opa's en oma's en juffen en meesters ziek van werden![]()
Drie kinderen in een paar maanden tijd bij drie vrouwenquote:Op zondag 9 januari 2022 23:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de Douwe Bob memes gemist heb, wat heeft die nu weer gedaan?![]()
Hosselmans hoefde niet op te treden dus zocht een zinvolle dagbesteding
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Is sowieso een goede tip, ik ben niet op mn mondje gevallen en heb altijd wel een reactie paraat als het nodig is. Maar als je van te voren hebt nagedacht over 'wat ga ik doen als dit of dat gebeurt' dan weet je ook zeker dat je gepast reageert en niet doorslaat...quote:Op zondag 9 januari 2022 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Snap ik.
Het was ook zeker geen sneer naar jou. Ik was gewoon flabbergasted dat mensen zo snel hierin mee gaan.
Wellicht een kleine tip voor als het nog een keer voorkomt, dat je alvast wat antwoorden in je hoofd hebt.zie email 27 oktober![]()
Hoop ik ook jaquote:Op zondag 9 januari 2022 23:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Belachelijk, hopelijk leren kinderen dit ook snel weer af.
Het helpt ook niet bepaald dat het gewoon ook zo op het nieuws gezegd wordt, dat scholen dicht moesten om ouderen te beschermen tegen infecties via de kinderen
Kinderen, ookal zijn het kleuters, zijn niet achterlijkOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ga je kleien Treintjes maken?quote:Op zondag 9 januari 2022 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is sowieso een goede tip, ik ben niet op mn mondje gevallen en heb altijd wel een reactie paraat als het nodig is. Maar als je van te voren hebt nagedacht over 'wat ga ik doen als dit of dat gebeurt' dan weet je ook zeker dat je gepast reageert en niet doorslaat...![]()
![]()
Nee.quote:
Maar het geldt ook breder natuurlijk. Meestal weet je best wel wat situaties zijn waarin het tot een clash kan komen...zie email 27 oktober![]()
Gaan we samen op kraambezoek? Ik weet het perfecte cadeauquote:
Absoluutquote:Op zondag 9 januari 2022 23:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee.
Maar het geldt ook breder natuurlijk. Meestal weet je best wel wat situaties zijn waarin het tot een clash kan komen...
Al moet ik zeggen dat het je ook vast kan zetten in gesprekken en enorm kan beperken omdat je al in een denkpatroon zit qua antwoorden ipv vrijuit denken/antwoordenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb dat serieus gedaan met de booster. Die neem ik dus (nog) niet. Maar je weet dat die vraag gaat komen, dus heb ervoor gezorgd dat ik daar een beetje op voorbereid was. Als je gaat lopen hakkelen aan een volle tafel met O&N maakt je natuurlijk niet zo'n goede beurtquote:Op zondag 9 januari 2022 23:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Snap ik.
Het was ook zeker geen sneer naar jou. Ik was gewoon flabbergasted dat mensen zo snel hierin mee gaan.
Wellicht een kleine tip voor als het nog een keer voorkomt, dat je alvast wat antwoorden in je hoofd hebt.![]()
![]()
Antwoorden als 'Hier wil ik graag 1 op 1 met je over praten.' en 'Hier kom ik graag later even op terug' doen het altijd goed.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is sowieso een goede tip, ik ben niet op mn mondje gevallen en heb altijd wel een reactie paraat als het nodig is. Maar als je van te voren hebt nagedacht over 'wat ga ik doen als dit of dat gebeurt' dan weet je ook zeker dat je gepast reageert en niet doorslaat...
Vooral die laatste werkt bij mij het best als het niet goed voelt en ik me overvallen voel.
Jij zegt natuurlijk gewoon 'Waarvan akte'.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Maar maar maar er is mij een qr code belooft die me toegang geeft tot mijn gebrekkige sociale levenquote:Op zondag 9 januari 2022 23:40 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb dat serieus gedaan met de booster. Die neem ik dus (nog) niet.![]()
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Ik ben pre-corona al uit de appgroep gegaanquote:Op zondag 9 januari 2022 23:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Zalig!
Nou brengt mijn man onze dochter meestal en die staat dus bij de andere schoolpleinmoeders en -vaders, maar het is heerlijk ja. Ik hoor verhalen van mijn zussen en vrienden, mijn hemel wat een hel kan zo'n Whatsappgroep zijn
Die (uitsluitend) wijven hebben echt tijd teveel sinds de wasmachine, vaatwasser en elektrische stofzuiger zijn uitgevondenVreselijk die stomme wijven met het hoogste woord die het allemaal denken te weten en geen andere mening dulden. Moedermaffia bestaat echt
![]()
Vriendin zit er nog wel in dus krijg nog wel eens iets mee. Met corona is het er in ieder geval niet beter op geworden![]()
![]()
Een avondklok?quote:Op zondag 9 januari 2022 23:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaan we samen op kraambezoek? Ik weet het perfecte cadeau![]()
Ja.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:40 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb dat serieus gedaan met de booster. Die neem ik dus (nog) niet. Maar je weet dat die vraag gaat komen, dus heb ervoor gezorgd dat ik daar een beetje op voorbereid was. Als je gaat lopen hakkelen aan een volle tafel met O&N maakt je natuurlijk niet zo'n goede beurt
Ik heb ook wel eens expres helemaal niets gezegd op zo'n vraag. Een lange ongemakkelijke stilte laten vallen. Die ander gaat dan vanzelf er overheen praten.
Ook om mezelf te oefenen om niet altijd zo sociaal wenselijk te antwoorden. Ik ken mezelf.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Eens. Dit is inderdaad helaas een fenomeen wat op veel schoolpleinen voor lijkt te komen als ik de verhalen zo hoor. En best lastig om omheen te komen, ze zit er toch snel gedeeltelijk aan vast en wat ze vinden.quote:Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
De Luizenmoeder schijnt in elk geval dicht bij de werkelijkheid te zitten.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:44 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Eens. Dit is inderdaad helaas een fenomeen wat op veel schoolpleinen voor lijkt te komen als ik de verhalen zo hoor. En best lastig om omheen te komen, ze zit er toch snel gedeeltelijk aan vast en wat ze vinden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het is mijn inziens satire gebaseerd op de werkelijkheid. Het uitvergroot het een en ander. Dat maakt het tevens ook zo goed.quote:Op zondag 9 januari 2022 23:47 schreef _serial_ het volgende:
De Luizenmoeder schijnt in elk geval dicht bij de werkelijkheid te zitten.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Ja precies, lijkt me echt de helquote:Op zondag 9 januari 2022 23:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben pre-corona al uit de appgroep gegaanVreselijk die stomme wijven met het hoogste woord die het allemaal denken te weten en geen andere mening dulden. Moedermaffia bestaat echt
![]()
Vriendin zit er nog wel in dus krijg nog wel eens iets mee. Met corona is het er in ieder geval niet beter op geworden![]()
Weleens gehad met babyzwemmen, dat er van die wijven naar me toe kwamen. Of ik ook naar het mamacafé kwam op woensdagen
Uhmmmm how about no?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat heb je gezegd? Nee sorry, ik drink geen linksdraaiende quinoa drank?quote:Op zondag 9 januari 2022 23:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja precies, lijkt me echt de hel![]()
Weleens gehad met babyzwemmen, dat er van die wijven naar me toe kwamen. Of ik ook naar het mamacafé kwam op woensdagen
Uhmmmm how about no?zie email 27 oktober![]()
Munttheequote:Op zondag 9 januari 2022 23:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat heb je gezegd? Nee sorry, ik drink geen linksdraaiende quinoa drank?![]()
Ik ben botte Harrie hè, 'oh nee joh, niks voor mij!' flapt er dan vrij vlot uit en geen verdere uitlegquote:Op zondag 9 januari 2022 23:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat heb je gezegd? Nee sorry, ik drink geen linksdraaiende quinoa drank?![]()
Merendeel van mijn vriendinnen heeft na mij kinderen gekregen, en is wel hardcore moeke geworden
Ik heb het daar moeilijk mee![]()
Ga tegenwoordig liever met hun mannen om dan met henzelfOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wie gaat hier nou kindjes makenquote:Op maandag 10 januari 2022 00:00 schreef Molo het volgende:
Ga tegenwoordig liever met hun mannen om dan met henzelf
zie email 27 oktober![]()
Hardcore moekequote:Op maandag 10 januari 2022 00:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben botte Harrie hè, 'oh nee joh, niks voor mij!' flapt er dan vrij vlot uit en geen verdere uitleg![]()
Merendeel van mijn vriendinnen heeft na mij kinderen gekregen, en is wel hardcore moeke geworden
Ik heb het daar moeilijk mee![]()
Ga tegenwoordig liever met hun mannen om dan met henzelf![]()
![]()
Bieren, ik hoef geen kinderen meer jonguhquote:
Is al besprokenquote:Op maandag 10 januari 2022 00:05 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Extra boosters , want de huidige helpen daar niet tegenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Jaja, dat zeggen ze allemaalquote:Op maandag 10 januari 2022 00:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Bieren, ik hoef geen kinderen meer jonguh
zie email 27 oktober![]()
Douwe nietquote:
Tukjestijd hier, laterzzzOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Je kijkt zeker nooit naar de persconferenties?quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
De film Hugo?quote:Op zondag 9 januari 2022 23:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaan we samen op kraambezoek? Ik weet het perfecte cadeau´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Pfizer aandelen to the moon!!quote:Op maandag 10 januari 2022 00:05 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Extra boosters , want de huidige helpen daar niet tegen![]()
Spanje: meer "herinfecties" in laatste twee weken dan in de 22 maanden ervoor.https://www.theguardian.c(...)han-rest-of-pandemicquote:The number of Covid reinfections reported in Spain in the past fortnight has exceeded the total number of repeat infections documented during the rest of the pandemic, according to the latest data from Spanish researchers.
In the span of two weeks in late December and early January, 20,890 reinfections were reported in Spain, figures from the state-backed Carlos III Health Institute suggested.
While the bulk of cases appeared to be mild, the number is higher than the 17,140 cases of reinfection documented from the start of the pandemic to 22 December. The Spanish data includes both confirmed and suspected reinfections.
Researchers attributed the growing number of repeat infections to the fast-spreading Omicron variant. “Prior to this variant, reinfections were anecdotal at the global level,” the immunologist Prof Alfredo Corell, from the University of Valladolid, told the Spanish news site Nius. “Omicron has changed this paradigm.”are we infinite or am I alone![]()
current pov of the dokter in Montreal.quote:i have this wild hope that Omicron is so transmissible that even the dumbest government administrator will understand that:
-Nothing outside a complete 24/7 lockdown can slow this thing. Since that is not possible, NO MEASURE should be adopted. It won’t work.
-Since vaccination only protects the person taking it, it is a personal decision issue. We allow people to legally smoke, eat McDonald’s 4 times a day, stay on their ass and do nothing AND they still have full access to care. We should let people decide for themselves about vaccination.
-Coercion especially when entirely unnecessary does nothing but increase suspicion and mistrust.![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ndervaccins-a4076954
Wel godver. We hebben amper kindervaccins besteld want Hugo wachtte op advies. Lekker de schooltjes dicht. Die kinderen mogen toch niet stemmen. Wat boeit het?zie email 27 oktober![]()
Echt elke keer ditzelfde riedeltje ookquote:Op maandag 10 januari 2022 02:40 schreef trein2000 het volgende:
Wel godver. We hebben amper kindervaccins besteld want Hugo wachtte op advies. Lekker de schooltjes dicht. `die kinderen mogen toch niet stemmen. Wat boeit het?![]()
![]()
Heel mooi. Mensen die kinderen hiertegen willen vaccineren zijn niet goedquote:Op maandag 10 januari 2022 02:40 schreef trein2000 het volgende:
Wel godver. We hebben amper kindervaccins besteld want Hugo wachtte op advies. Lekker de schooltjes dicht. `die kinderen mogen toch niet stemmen. Wat boeit het?![]()
Ongelooflijk. Wanbeleid tot en met.quote:Op maandag 10 januari 2022 02:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt elke keer ditzelfde riedeltje ook
Ooit hadden we een minister van Medische zorg die gewoon kocht wat die kopen kon. Onder het motto 'als we het niet nodig hebben komen we er wel weer vanaf'. Maar ik begrijp dat ze op de kweekschool niet tot dat niveau gekomen zijn. Man man man. Nog pak hem beet acht uur jongens...zie email 27 oktober![]()
Nieuwe week, zelfde lockdown. Maar teruglezende brachten de posts over kleine trein2000 hummels een glimlach op het gezicht. Hoe ze leren op het juiste spoor te blijven, hoe bij sommige discussies zoals met uitgaan iets een gepasseerd station is en als trein2000 de nieuwste hits niet meer kent te horen krijgt dat hij maar een oude stoomtrein is![]()
![]()
Spannende week... ergens heb ik nog wel hoop dat ik volgende week weer kan werken (gym) en naar de kapper kan. Ben ik de enige positivo?Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Het zou voor ons de complete hel betekenen om kinderen te hebben. Altijd al en de laatste 2 jaar nog meer.
Godzijdank hebben we er geen.
Hardcore moekes, hahaha. Het lijkt me een nachtmerrie dat ik meerdere malen per week met zo'n mensen zou worden geconfronteerd. Brrrr.![]()
Verstandigquote:Op maandag 10 januari 2022 06:52 schreef asco het volgende:
Het zou voor ons de complete hel betekenen om kinderen te hebben. Altijd al en de laatste 2 jaar nog meer.
Hardcore moekes, hahaha. Het lijkt me een nachtmerrie dat ik meerdere malen per week met zo'n mensen zou worden geconfronteerd. Brrrr.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
niet zo zeer positivo maar ik hoop op het beste.quote:Op maandag 10 januari 2022 06:50 schreef josja het volgende:
Spannende week... ergens heb ik nog wel hoop dat ik volgende week weer kan werken (gym) en naar de kapper kan. Ben ik de enige positivo?
Ben allang blij als ik weer naar Basic Fit kan![]()
![]()
Wij hebben er 2, waarvan 1 matig slapende peuter die zichzelf amper kan vermaken en de halve dag huilend aan je been hangt.quote:Op maandag 10 januari 2022 06:52 schreef asco het volgende:
Hardcore moekes, hahaha. Het lijkt me een nachtmerrie dat ik meerdere malen per week met zo'n mensen zou worden geconfronteerd. Brrrr.
Ja, je levert een heel stuk bewegingsvrijheid in zeker in het begin. Maar je krijgt er heel veel voor terugen ik zou het echt niet willen missen…
![]()
Is gewoon een fasequote:Op maandag 10 januari 2022 07:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wij hebben er 2, waarvan 1 matig slapende peuter die zichzelf amper kan vermaken en de halve dag huilend aan je been hangt./s
Ik werd zo moe van de mensen die dat steeds kwamen melden. Die fase duurt hier inmiddels 4 jaar. Kleine etter is het.![]()
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Als ik kijk naar het paniekvoetbal van onze regering de afgelopen 2 jaar, dan verwacht ik niet dat we veel vrijheden terug krijgen. Eerder dat ze nog meer beperkingen op gaan leggen, want besmettingen zijn zo hoog. Paniek!quote:Op maandag 10 januari 2022 06:50 schreef josja het volgende:
Spannende week... ergens heb ik nog wel hoop dat ik volgende week weer kan werken (gym) en naar de kapper kan. Ben ik de enige positivo?
Sturen op ziekenhuisopnames doen ze alleen als het ze goed uit komt.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Hmm. Ik steek mijn kop nog maar even in het zand dan. Geloof dat ik verlenging echt heel slecht ga trekken.quote:Op maandag 10 januari 2022 07:13 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Als ik kijk naar het paniekvoetbal van onze regering de afgelopen 2 jaar, dan verwacht ik niet dat we veel vrijheden terug krijgen. Eerder dat ze nog meer beperkingen op gaan leggen, want besmettingen zijn zo hoog. Paniek!
Sturen op ziekenhuisopnames doen ze alleen als het ze goed uit komt.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Dat hebben wij 20 jaar lang naar onze kop geslingerd gekregen. "Weet je wel wat je mist!!?". "Oh, het komt nog wel, wacht maar".quote:Op maandag 10 januari 2022 07:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar je krijgt er heel veel voor terugen ik zou het echt niet willen missen…
![]()
Maar beseffen ouders ook wat wij er de afgelopen 25 jaar voor hebben teruggekregen door géén kinderen te hebben?![]()
![]()
![]()
Maar ieder zijn keus natuurlijk hoor.![]()
![]()
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de huidige lockdown in stand blijft. Maar ik merk wel dat ik zo'n beetje de enige in mijn omgeving ben. Iedereen lijkt te denken dat deze nog weken wordt verlengd.quote:Op maandag 10 januari 2022 06:50 schreef josja het volgende:
Ik hoop dat wij gelijk krijgen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Mooi he,quote:Op maandag 10 januari 2022 02:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt elke keer ditzelfde riedeltje ook
" Het ministerie geeft als verklaring dat het nog heeft gewacht op een advies van de Gezondheidsraad over het vaccineren van kinderen."
"Het RIVM zegt dat het ook „tijd kost om alles logistiek en organisatorisch goed te regelen”.
En als klapper van de week
"Kinderen profiteren er volgens de Gezondheidsraad ook indirect van als het aantal besmettingen wordt teruggedrongen: dan mogen ze naar school en kunnen sportlocaties openblijven."![]()
Het ergste is eigenlijk dat ons corona beleid zo onvoorspelbaar is dat we alleen maar kunnen speculeren oevr wat ze nu gaan doen,, terwijl het over 4 dagen afloopt.quote:Op maandag 10 januari 2022 06:50 schreef josja het volgende:
Ik heb wel goede hoop dat we terug gaan naar de "avondlockdown" en/of sporten weer mogelijk maken.![]()
Ik weet wat jij mist, maar ik weet ook wat ik allemaal misquote:Op maandag 10 januari 2022 07:26 schreef asco het volgende:
[..]
Dat hebben wij 20 jaar lang naar onze kop geslingerd gekregen. "Weet je wel wat je mist!!?". "Oh, het komt nog wel, wacht maar".![]()
Maar beseffen ouders ook wat wij er de afgelopen 25 jaar voor hebben teruggekregen door géén kinderen te hebben?![]()
![]()
![]()
Maar ieder zijn keus natuurlijk hoor.![]()
![]()
Dan delen ze toch gewoon de normale vaccins door 2. Wat een droeftoeters bij de GGD zeg, als daar aan ligt.quote:Op maandag 10 januari 2022 02:40 schreef trein2000 het volgende:
Wel godver. We hebben amper kindervaccins besteld want Hugo wachtte op advies. Lekker de schooltjes dicht. Die kinderen mogen toch niet stemmen. Wat boeit het?Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ik hoop dat de persoon die de metaforen voor Hugo bedacht wel is gebleven zodat Ernst in het kader van continuïteit er mee door kan gaan."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Toch maak ik me wel een beetje zorgen. Het kan met Kuipers echt alle kanten op. Kan zomaar dat we over een maand in dit topic zeggen; “weet je nog, die goede oude tijd met Hugo? Het was kut, maar het was voorspelbaar kut”quote:Op maandag 10 januari 2022 07:44 schreef Scrummie het volgende:
Geen Hugo meer per vandaag. Het einde van een tijdperk.![]()
Zeker, zou kunnen.quote:Op maandag 10 januari 2022 07:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch maak ik me wel een beetje zorgen. Het kan met Kuipers echt alle kanten op. Kan zomaar dat we over een maand in dit topic zeggen; “weet je nog, die goede oude tijd met Hugo? Het was kut, maar het was voorspelbaar kut”
Vrijdag gaat wat dat betreft interessant worden. Ik zie Ernst dan ook zo met een lach verkondigen dat hij wat versoepelingen verstandig acht. Ernst het gezicht van de vrijheid, Mark die een paar keer over die gladde kale bol aait. Het kan ook zijn dat zijn bewijsdrang zo groot is dat ie de andere kant op doorslaat.![]()
Tsjah. Ernst is natuurlijk niet de alleenheersende Zonnekoning. Dus dan is de vraag vooral hoe dat met hem gaat in het politieke spel achter de schermen. Want dat is natuurlijk niet de wereld waar hij ervaring mee heeft.quote:Op maandag 10 januari 2022 07:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toch maak ik me wel een beetje zorgen. Het kan met Kuipers echt alle kanten op. Kan zomaar dat we over een maand in dit topic zeggen; “weet je nog, die goede oude tijd met Hugo? Het was kut, maar het was voorspelbaar kut”"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Moeten alle bewindslieden in DH nou ook 10 dagen in quarantaine vanwege de besmetting van Kaag?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja bizar eigenlijk. Alsof het niets is, gewoon mensen in spanning laten tot het laatste moment of ze überhaupt weer hun brood mogen verdienen. Die constante stress is echt niet goed.quote:Op maandag 10 januari 2022 07:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het ergste is eigenlijk dat ons corona beleid zo onvoorspelbaar is dat we alleen maar kunnen speculeren oevr wat ze nu gaan doen,, terwijl het over 4 dagen afloopt.
Ik heb wel goede hoop dat we terug gaan naar de "avondlockdown" en/of sporten weer mogelijk maken.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Kaag zal volgens mij al in quarantaine dus denk dat ze er niet echt bij in de buurt zijn geweest."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Voorbeeldquote:Op maandag 10 januari 2022 07:55 schreef OProg het volgende:
Kaag zal volgens mij al in quarantaine dus denk dat ze er niet echt bij in de buurt zijn geweest.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het is misschien ook wat je (niet) wil horen, tendens in de media is vrij duidelijk, afwachten, en dus een verlenging. Dat niet iedereen dat wil horen kan ook meespelenquote:Op maandag 10 januari 2022 07:55 schreef josja het volgende:
[..]
Ja bizar eigenlijk. Alsof het niets is, gewoon mensen in spanning laten tot het laatste moment of ze überhaupt weer hun brood mogen verdienen. Die constante stress is echt niet goed.
En ik denk dat we nu een mooie uitgangspositie hebben om de omikrongolf in te gaan. Denk niet dat we nog wat winnen met een verlenging.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat de kinderen weer naar school gaan, en eventueel naar de opvang, gaat wel versoepeling genoeg zijn.
Wellicht buitensport voor 18 plus verruimen.
Meer verwacht ik niet."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Door drie. Kan prima met klaarmaken van die handel.quote:Op maandag 10 januari 2022 07:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dan delen ze toch gewoon de normale vaccins door 2. Wat een droeftoeters bij de GGD zeg, als daar aan ligt.
Alleen even snel de registratie aanpassen en klaar is KeesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar eigenlijk is het toch bizar?quote:Op maandag 10 januari 2022 08:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is misschien ook wat je (niet) wil horen, tendens in de media is vrij duidelijk, afwachten, en dus een verlenging. Dat niet iedereen dat wil horen kan ook meespelen
En ik denk dat we nu een mooie uitgangspositie hebben om de omikrongolf in te gaan. Denk niet dat we nog wat winnen met een verlenging.
Er is geen (open) discussie in de 2e kamer, het OMT komt met een advies 2 dagen voor het einde van de lockdown, dat wordt vervolgens besproken in het catshuis en doorgevoerd.
Neveneffecten zullen vast in beperkte mate worden meegenomen, maar kritische vragen over de onderbouwing en/of het ook anders kan is niet mogelijk.![]()
Genoeg voor wie volgens jou?quote:Op maandag 10 januari 2022 08:10 schreef capricia het volgende:
Dat de kinderen weer naar school gaan, en eventueel naar de opvang, gaat wel versoepeling genoeg zijn.
Meer verwacht ik niet.
Als ze nauw contact (minimaal 15 minuten binnen 1.5 meter) met haar hebben gehad wel.quote:Op maandag 10 januari 2022 07:54 schreef DonDruiper het volgende:
Moeten alle bewindslieden in DH nou ook 10 dagen in quarantaine vanwege de besmetting van Kaag?
Aangezien er wel afstand wordt gehouden (in theorie) lijkt het me dus niet dat er iemand in quarantaine hoeft.![]()
Tot zover de 'korte harde klap'. Ik zou het tamelijk triest vinden als dat het is.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:10 schreef capricia het volgende:
Meer verwacht ik niet.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Maar de kamer is de hele crisis al amper kritisch te noemen, het verdeel en heers principe is daar te veel aanwezig. Aan de ene kant heb je VOLT en PvdA die het niet zwaar genoeg kan zijn en aan de andere kant FvD die het allemaal een complot vind. Dan is het lastig om oppositie tegen het beleid te voeren denk ik.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is het toch bizar?
Er is geen (open) discussie in de 2e kamer, het OMT komt met een advies 2 dagen voor het einde van de lockdown, dat wordt vervolgens besproken in het catshuis en doorgevoerd.
Neveneffecten zullen vast in beperkte mate worden meegenomen, maar kritische vragen over de onderbouwing en/of het ook anders kan is niet mogelijk.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
En Mona Keijzer is eruit geflikkerdquote:Op maandag 10 januari 2022 08:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar de kamer is de hele crisis al amper kritisch te noemen, het verdeel en heers principe is daar te veel aanwezig. Aan de ene kant heb je VOLT en PvdA die het niet zwaar genoeg kan zijn en aan de andere kant FvD die het allemaal een complot vind. Dan is het lastig om oppositie tegen het beleid te voeren denk ik.
![]()
Maar je kan toch ook niet tegen restaurants zeggen: oh ja, morgen mogen jullie weer open tot x uur.quote:Op maandag 10 januari 2022 07:55 schreef josja het volgende:
Ja bizar eigenlijk. Alsof het niets is, gewoon mensen in spanning laten tot het laatste moment of ze überhaupt weer hun brood mogen verdienen. Die constante stress is echt niet goed.
Wat gaan ze serveren dan? Blikvoer? Of moeten ze massaal heel snel naar de Sligro rennen of zo?
(ik bedoel dus ook dat dat 'tot het laatsrte moment' gewoon bizar is)"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Waarom wanbeleid? Alsof er zo enorm veel meer dan die 40.000 kinderen gaan worden gevaccineerd?quote:Op maandag 10 januari 2022 02:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ongelooflijk. Wanbeleid tot en met.
Ooit hadden we een minister van Medische zorg die gewoon kocht wat die kopen kon. Onder het motto 'als we het niet nodig hebben komen we er wel weer vanaf'. Maar ik begrijp dat ze op de kweekschool niet tot dat niveau gekomen zijn. Man man man. Nog pak hem beet acht uur jongens...
Of verwachten we dat er honderduizenden kinderen worden gevaccineerd?![]()
Toen ze dicht moesten was dat geen probleemquote:Op maandag 10 januari 2022 08:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar je kan toch ook niet tegen restaurants zeggen: oh ja, morgen mogen jullie weer open tot x uur.
Wat gaan ze serveren dan? Blikvoer? Of moeten ze massaal heel snel naar de Sligro rennen of zo?![]()
![]()
Toen was het óók een probleem, alleen moesten ze weg gooien/naar de voedselbank brengen van eten.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Toen ze dicht moesten was dat geen probleem"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Dat beleid met 2g en QR voor 6 maanden geldt toch voor 6 maanden in Europa vanaf 1 feb?
Dus we gaan verlengen met oog op scholen open tot dan en daarna winkels, kappers en sport open met 2g.![]()
Ja dat blijft treurig.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar de kamer is de hele crisis al amper kritisch te noemen, het verdeel en heers principe is daar te veel aanwezig. Aan de ene kant heb je VOLT en PvdA die het niet zwaar genoeg kan zijn en aan de andere kant FvD die het allemaal een complot vind. Dan is het lastig om oppositie tegen het beleid te voeren denk ik.
We zitten als enige land in lockdown, onze talkshows worden gedomineerd door virologen en het kabinet en het OMT krijgt geen eens kritische vragen te verwerken.![]()
Volgens mij is het alleen voor reizen en 9 maanden.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
met 2g en QR voor 6 maanden geldt toch voor 6 maanden
Maar mogen landen alsnog andere eisen stellen aan "binnenlandse activiteiten"![]()
AD.nl
Enkele sportscholen, zoals PerformFit in Duivendrecht en Cardio Fitness Beverwijk, zijn van plan om maandag de deuren te openen voor zorgmedewerkers. Dit na berichten in de media dat de interne fitnessruimte van het Erasmus MC in Rotterdam gedurende de lockdown open is voor zorgpersoneel.
,,Een mooi initiatief, ik sluit me hierbij aan"', zegt sportschooleigenaar Sander Jansen van PerformFit. ,,Dan kunnen we meewerken om mensen weer gezond en weerbaar te maken tegen Covid-19". Alleen mensen die in de zorg werken kunnen in zijn school terecht onder strenge voorwaarden. Zo mogen er maximaal veertien mensen in de sportruimte, waar er normaal 28 sporters terechtkunnen. Ook moeten ze zich van tevoren opgeven voor een bepaalde tijd.
Wegens de lockdown zijn de sportscholen sinds 19 december gesloten. Jansen: ,,Alle kans dat de boa's of politie morgen komen om de mensen naar huis te sturen, maar dan ga ik dat bij de gemeente aankaarten. Om te zeggen dat het bij Erasmus MC wel is toegestaan en hier niet. Dat is meten met twee maten. Maar hoe ik dat moet aanpakken. Geen idee". Jansen benadrukt wel dat hij "geen protest of gedoe" wil.
Ook Cardio Fitness Beverwijk opent vanaf maandag de deuren voor zorgmedewerkers om onder strikte voorwaarden te komen sporten. De twee eigenaren van Cardio Fitness vinden het een goed initiatief van Erasmus MC om de zorgmedewerkers te laten sporten. Ze zien het als "een duidelijke erkenning van de sportscholen als zijnde essentieel voor onze samenleving".
Ernst: "Uuhhh... ja, maar zo werkt het niet hé"
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat heeft ze wel aan zichzelf te danken natuurlijk.quote:Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Kritiek op kabinetsbeleid wordt beloond met een functie elders.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat heeft ze wel aan zichzelf te danken natuurlijk.![]()
Klopt. Maar het kwam wel mooi uit.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat heeft ze wel aan zichzelf te danken natuurlijk.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Kritiek in de media op beleid dat je zelf uitvoert is vrij uniek ja. Ontslag of opstappen is dan de enige optie.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kritiek op kabinetsbeleid wordt beloond met een functie elders.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wel als je zelf onderdeel bent van de ministerraad die samen tot een beleidslijn komen in overleggen, en daarna boos naar de media stapt omdat je het er niet mee eens bentquote:Op maandag 10 januari 2022 08:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kritiek op kabinetsbeleid wordt beloond met een functie elders.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Als ze de lockdown met 3-4 weken verlengen verwacht ik serieus een boel gedoe met winkels/horeca/sportscholen die de boel open gaan gooien. Het sentiment in de samenleving begint echt te kantelen, zeker omdat men de omzet ziet verdampen in onze buurlanden waar het allemaal gezelligheid alom is.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:10 schreef capricia het volgende:
Meer verwacht ik niet.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik zag het meer als een last resort.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Kritiek in de media op beleid dat je zelf uitvoert is vrij uniek ja. Ontslag of opstappen is dan de enige optie.
Als je (in de ministerraad) oprecht vindt dat het gekozen beleid niet goed is, het de verkeerde kant op gaat maar er ook niks aan kan doen en/of overruled wordt dan snap ik de brief wel.
Maar hou dan ook wel de eer aan jezelf en stap op.![]()
Alles went, ook een lockdown, ook lockdown op lockdown. Nederlanders zijn in principe een gelaten volkje. 'Ze zullen het in Den Haag wel beter weten', dat denken veel mensen.![]()
Juistquote:Op maandag 10 januari 2022 08:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar hou dan ook wel de eer aan jezelf en stap op.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
terecht toch ook, daar kunnen ze niet mee aankomenquote:Op maandag 10 januari 2022 08:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze de lockdown met 3-4 weken verlengen verwacht ik serieus een boel gedoe met winkels/horeca/sportscholen die de boel open gaan gooien. Het sentiment in de samenleving begint echt te kantelen, zeker omdat men de omzet ziet verdampen in onze buurlanden waar het allemaal gezelligheid alom is.![]()
De scholen gingen een week eerder dicht om besmettingen met de feestdagen te voorkomen.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:10 schreef capricia het volgende:
Meer verwacht ik niet.
Dat de heropening van de scholen nu wordt verkocht als een versoepeling is echt de mooiste spin van deze maand tot zover.![]()
Daarom zit half Nederland in Belgiëquote:Op maandag 10 januari 2022 08:29 schreef Mondkapje het volgende:
Alles went, ook een lockdown, ook lockdown op lockdown. Nederlanders zijn in principe een gelaten volkje. 'Ze zullen het in Den Haag wel beter weten', dat denken veel mensen.
Tap tap tap![]()
Tja als je daar in de buurt woont word je wel verleid natuurlijk. Zo zijn we ook wel weer.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daarom zit half Nederland in België![]()
Ze komen van heinde en verre. Misschien dat de rest naar Duitsland gaat.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:33 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Tja als je daar in de buurt woont wordt je wel verleid natuurlijk.Tap tap tap![]()
Helpt ook niet mee dat de demonstraties die er zijn steeds uitlopen op rellen en ongein.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:29 schreef Mondkapje het volgende:
Alles went, ook een lockdown, ook lockdown op lockdown. Nederlanders zijn in principe een gelaten volkje. 'Ze zullen het in Den Haag wel beter weten', dat denken veel mensen.
Nederland kennende zullen we deze golf wel weer zoveel mogelijk uit willen spreiden met lockdowns en sluitingen, en niet zoals de rest van de landen om ons heen even hard en snel laten gaan.
Lastig te voorspellen ook wat er gaat gebeuren qua zorg. In Amerika worden de ziekenhuizen overspoeld nu (maar tja, dik en ongevaccineerd), terwijl in de UK het weer vrij rustig blijft.
Lastige keuze waar ze voor staan. En gezien we hier steeds voor voorzichtig gaan (hoewel soms veel te laat), zullen we dat nu wel weer gaan doen.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
Forum Opties Forumhop: Hop naar: