Maar de kamer is de hele crisis al amper kritisch te noemen, het verdeel en heers principe is daar te veel aanwezig. Aan de ene kant heb je VOLT en PvdA die het niet zwaar genoeg kan zijn en aan de andere kant FvD die het allemaal een complot vind. Dan is het lastig om oppositie tegen het beleid te voeren denk ik.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is het toch bizar?
Er is geen (open) discussie in de 2e kamer, het OMT komt met een advies 2 dagen voor het einde van de lockdown, dat wordt vervolgens besproken in het catshuis en doorgevoerd.
Neveneffecten zullen vast in beperkte mate worden meegenomen, maar kritische vragen over de onderbouwing en/of het ook anders kan is niet mogelijk.
En Mona Keijzer is eruit geflikkerdquote:Op maandag 10 januari 2022 08:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar de kamer is de hele crisis al amper kritisch te noemen, het verdeel en heers principe is daar te veel aanwezig. Aan de ene kant heb je VOLT en PvdA die het niet zwaar genoeg kan zijn en aan de andere kant FvD die het allemaal een complot vind. Dan is het lastig om oppositie tegen het beleid te voeren denk ik.
Maar je kan toch ook niet tegen restaurants zeggen: oh ja, morgen mogen jullie weer open tot x uur.quote:Op maandag 10 januari 2022 07:55 schreef josja het volgende:
Ja bizar eigenlijk. Alsof het niets is, gewoon mensen in spanning laten tot het laatste moment of ze überhaupt weer hun brood mogen verdienen. Die constante stress is echt niet goed.
Waarom wanbeleid? Alsof er zo enorm veel meer dan die 40.000 kinderen gaan worden gevaccineerd?quote:Op maandag 10 januari 2022 02:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ongelooflijk. Wanbeleid tot en met.
Ooit hadden we een minister van Medische zorg die gewoon kocht wat die kopen kon. Onder het motto 'als we het niet nodig hebben komen we er wel weer vanaf'. Maar ik begrijp dat ze op de kweekschool niet tot dat niveau gekomen zijn. Man man man. Nog pak hem beet acht uur jongens...
Toen ze dicht moesten was dat geen probleemquote:Op maandag 10 januari 2022 08:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar je kan toch ook niet tegen restaurants zeggen: oh ja, morgen mogen jullie weer open tot x uur.
Wat gaan ze serveren dan? Blikvoer? Of moeten ze massaal heel snel naar de Sligro rennen of zo?
Toen was het óók een probleem, alleen moesten ze weg gooien/naar de voedselbank brengen van eten.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Toen ze dicht moesten was dat geen probleem
Ja dat blijft treurig.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar de kamer is de hele crisis al amper kritisch te noemen, het verdeel en heers principe is daar te veel aanwezig. Aan de ene kant heb je VOLT en PvdA die het niet zwaar genoeg kan zijn en aan de andere kant FvD die het allemaal een complot vind. Dan is het lastig om oppositie tegen het beleid te voeren denk ik.
Volgens mij is het alleen voor reizen en 9 maanden.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
met 2g en QR voor 6 maanden geldt toch voor 6 maanden
Dat heeft ze wel aan zichzelf te danken natuurlijk.quote:
Kritiek op kabinetsbeleid wordt beloond met een functie elders.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat heeft ze wel aan zichzelf te danken natuurlijk.
Klopt. Maar het kwam wel mooi uit.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat heeft ze wel aan zichzelf te danken natuurlijk.
Kritiek in de media op beleid dat je zelf uitvoert is vrij uniek ja. Ontslag of opstappen is dan de enige optie.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kritiek op kabinetsbeleid wordt beloond met een functie elders.
Wel als je zelf onderdeel bent van de ministerraad die samen tot een beleidslijn komen in overleggen, en daarna boos naar de media stapt omdat je het er niet mee eens bentquote:Op maandag 10 januari 2022 08:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kritiek op kabinetsbeleid wordt beloond met een functie elders.
Als ze de lockdown met 3-4 weken verlengen verwacht ik serieus een boel gedoe met winkels/horeca/sportscholen die de boel open gaan gooien. Het sentiment in de samenleving begint echt te kantelen, zeker omdat men de omzet ziet verdampen in onze buurlanden waar het allemaal gezelligheid alom is.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:10 schreef capricia het volgende:
Dat de kinderen weer naar school gaan, en eventueel naar de opvang, gaat wel versoepeling genoeg zijn.
Wellicht buitensport voor 18 plus verruimen.
Meer verwacht ik niet.
Ik zag het meer als een last resort.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Kritiek in de media op beleid dat je zelf uitvoert is vrij uniek ja. Ontslag of opstappen is dan de enige optie.
Juistquote:Op maandag 10 januari 2022 08:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar hou dan ook wel de eer aan jezelf en stap op.
terecht toch ook, daar kunnen ze niet mee aankomenquote:Op maandag 10 januari 2022 08:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze de lockdown met 3-4 weken verlengen verwacht ik serieus een boel gedoe met winkels/horeca/sportscholen die de boel open gaan gooien. Het sentiment in de samenleving begint echt te kantelen, zeker omdat men de omzet ziet verdampen in onze buurlanden waar het allemaal gezelligheid alom is.
De scholen gingen een week eerder dicht om besmettingen met de feestdagen te voorkomen.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:10 schreef capricia het volgende:
Dat de kinderen weer naar school gaan, en eventueel naar de opvang, gaat wel versoepeling genoeg zijn.
Wellicht buitensport voor 18 plus verruimen.
Meer verwacht ik niet.
Daarom zit half Nederland in Belgiëquote:Op maandag 10 januari 2022 08:29 schreef Mondkapje het volgende:
Alles went, ook een lockdown, ook lockdown op lockdown. Nederlanders zijn in principe een gelaten volkje. 'Ze zullen het in Den Haag wel beter weten', dat denken veel mensen.
Tja als je daar in de buurt woont word je wel verleid natuurlijk. Zo zijn we ook wel weer.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daarom zit half Nederland in België
Ze komen van heinde en verre. Misschien dat de rest naar Duitsland gaat.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:33 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Tja als je daar in de buurt woont wordt je wel verleid natuurlijk.
Helpt ook niet mee dat de demonstraties die er zijn steeds uitlopen op rellen en ongein.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:29 schreef Mondkapje het volgende:
Alles went, ook een lockdown, ook lockdown op lockdown. Nederlanders zijn in principe een gelaten volkje. 'Ze zullen het in Den Haag wel beter weten', dat denken veel mensen.
We zijn 2 jaar verder en van een georganiseerd, onderbouwd tegengeluid is nog steeds geen sprake.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:33 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Helpt ook niet mee dat de demonstraties die er zijn steeds uitlopen op rellen en ongein.
Nederland kennende zullen we deze golf wel weer zoveel mogelijk uit willen spreiden met lockdowns en sluitingen, en niet zoals de rest van de landen om ons heen even hard en snel laten gaan.
Lastig te voorspellen ook wat er gaat gebeuren qua zorg. In Amerika worden de ziekenhuizen overspoeld nu (maar tja, dik en ongevaccineerd), terwijl in de UK het weer vrij rustig blijft.
Lastige keuze waar ze voor staan. En gezien we hier steeds voor voorzichtig gaan (hoewel soms veel te laat), zullen we dat nu wel weer gaan doen.
Punt is, nu had die lockdown niet gehoeven terwijl straks met een andere variant het misschien wél echt nodig is. Je hebt nu die delta-omikron variant op Cyprus, ik vermoed dat omikron het gaat winnen daarvan, ik hoop het.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:33 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Helpt ook niet mee dat de demonstraties die er zijn steeds uitlopen op rellen en ongein.
Nederland kennende zullen we deze golf wel weer zoveel mogelijk uit willen spreiden met lockdowns en sluitingen, en niet zoals de rest van de landen om ons heen even hard en snel laten gaan.
Lastig te voorspellen ook wat er gaat gebeuren qua zorg. In Amerika worden de ziekenhuizen overspoeld nu (maar tja, dik en ongevaccineerd), terwijl in de UK het weer vrij rustig blijft.
Lastige keuze waar ze voor staan. En gezien we hier steeds voor voorzichtig gaan (hoewel soms veel te laat), zullen we dat nu wel weer gaan doen.
schijnt een fabeltje te zijn die variantquote:Op maandag 10 januari 2022 08:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Punt is, nu had die lockdown niet gehoeven terwijl straks met een andere variant het misschien wél echt nodig is. Je hebt nu die delta-omikron variant op Cyprus, ik vermoed dat omikron het gaat winnen daarvan, ik hoop het.
De regering.quote:
Denk dan ook dat ze over 2 weken evalueren. En niet 3 a 4.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze de lockdown met 3-4 weken verlengen verwacht ik serieus een boel gedoe met winkels/horeca/sportscholen die de boel open gaan gooien. Het sentiment in de samenleving begint echt te kantelen, zeker omdat men de omzet ziet verdampen in onze buurlanden waar het allemaal gezelligheid alom is.
Dat valt in Nederland juist reuze mee.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:33 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Link?quote:Op maandag 10 januari 2022 08:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
schijnt een fabeltje te zijn die variant
Dat verwacht ik ook, om het effect van de scholen opening af te wachten..quote:Op maandag 10 januari 2022 08:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dan ook dat ze over 2 weken evalueren. En niet 3 a 4.
Het werd echter vorige week wel expliciet vermeld dat vandaag de scholen open gingen.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De scholen gingen een week eerder dicht om besmettingen met de feestdagen te voorkomen.
Dat de heropening van de scholen nu wordt verkocht als een versoepeling is echt de mooiste spin van deze maand tot zover.
Die landen om ons heen hebben 2G of een (gedeeltelijke) vaccinatieplicht. Zelfs de UK.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:33 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik ben hier niet continu zoals jullie.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Echt al een keer of 40-45 gepost de laatste 3 dagen.
2G gaat ons hier niet uithalen. Zie Frankrijk, Duitsland en Italië.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Die landen om ons heen hebben 2G of een (gedeeltelijke) vaccinatieplicht. Zelfs de UK.
Wij niet.
En ook daar is geen meerderheid voor. Tot nu toe.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
2G gaat ons hier niet uithalen. Zie Frankrijk, Duitsland en Italië.
Vaccinatieplicht en daarna het restrisico accepteren.
als je 2G er niet door krijgt dan een vaccinatieplicht al helemaal nietquote:Op maandag 10 januari 2022 08:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
2G gaat ons hier niet uithalen. Zie Frankrijk, Duitsland en Italië.
Vaccinatieplicht en daarna het restrisico accepteren.
dit inderdaad, zo sukkelen we lekker verderquote:Op maandag 10 januari 2022 08:51 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook daar is geen meerderheid voor. Tot nu toe.
Was er maar ergens een meerderheid voor.
Ach. De middenstand is inmiddels voor 2G (en wellicht ook wel vaccinatieplicht). Waar ze eerst mordicus tegen waren. De wal keert langzaam het schip.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit inderdaad, zo sukkelen we lekker verder
De wal gaat het schip keren. De lockdown duurt zo lang dat ondernemers straks zeggen “dan maar 2G”.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:51 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook daar is geen meerderheid voor. Tot nu toe.
Was er maar ergens een meerderheid voor.
Ik denk niet dat de middenstand zozeer voor 2G is, ik denk dat ze nu wanhopig genoeg zijn om alles te accepteren als ze maar open kunnen.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach. De middenstand is inmiddels voor 2G (en wellicht ook wel vaccinatieplicht). Waar ze eerst mordicus tegen waren. De wal keert langzaam het schip.
Bij de laatste demo op het Museumplein waren er zo rond de 10.000 demonstranten waarvan er 30 zijn opgepakt. Dus ik denk dat je gelijk hebt. Maar mensen die zich netjes gedragen krijgen geen aandacht.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat valt in Nederland juist reuze mee.
Ik denk dat ze vooral tegen lockdowns zijn. En terecht ook wel. Alleen volgens het kabinet is het kiezen tussen een lockdown of 2G, wat een vals dilemma is.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de middenstand zozeer voor 2G is, ik denk dat ze nu wanhopig genoeg zijn om alles te accepteren als ze maar open kunnen.
Oh ja. Dat begrijp ik wel.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de middenstand zozeer voor 2G is, ik denk dat ze nu wanhopig genoeg zijn om alles te accepteren als ze maar open kunnen.
We gaan stapje voor stapje verder op de acceptatieladder. Dat andere landen geen lockdowns meer instellen zie ik als een begin van acceptatie.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:00 schreef Scrummie het volgende:
Al dat gelul over 2G en vaccinatieplicht
Alsof je weer een jaar terug in de tijd gaat. Toen was 2G een prima middel om wat meer mogelijk te maken. Nu is het de grootste flauwekul. Als je daar in blijft hangen gaan we nooit terug naar normaal, terwijl die kans er nu gewoon ligt.
Als je naar de besmettingscijfers van de UK kijkt, dan heeft 2G ook niet echt geholpen.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Die landen om ons heen hebben 2G of een (gedeeltelijke) vaccinatieplicht. Zelfs de UK.
Wij niet.
Gewoon wat verder uithongeren dan eet je ook alles.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja. Dat begrijp ik wel.![]()
Wel jammer dat ze daar als lobby eerst zo negatief over waren. 2G etc werd meteen afgeserveerd.
En zie nu.
Ze hebben daar wel een gedeeltelijke vaccinatieplicht.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:02 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Als je naar de besmettingscijfers van de UK kijkt, dan heeft 2G ook niet echt geholpen.
Enige dat helpt is dat deze variant zulke milde klachten geeft.
dat is toch ook wel logisch, ik blijf het een verkapte vaccinatieplicht vinden maar als de boel ermee open kan dan moet het maarquote:Op maandag 10 januari 2022 08:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als een blad aan een boom, idd.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gewoon wat verder uithongeren dan eet je ook alles.
Die landen hebben wel vrijwel allemaal een (strenge) variant op 2G.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We gaan stapje voor stapje verder op de acceptatieladder. Dat andere landen geen lockdowns meer instellen zie ik als een begin van acceptatie.
ik ben er ook niet voor maar waarom is het de grootste flauwekul?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:00 schreef Scrummie het volgende:
Al dat gelul over 2G en vaccinatieplicht
Alsof je weer een jaar terug in de tijd gaat. Toen was 2G een prima middel om wat meer mogelijk te maken. Nu is het de grootste flauwekul. Als je daar in blijft hangen gaan we nooit terug naar normaal, terwijl die kans er nu gewoon ligt.
En dat werkt ontzettend goed wil je zeggen? Daar schieten de cijfers ook omhoog.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Die landen hebben wel vrijwel allemaal een (strenge) variant op 2G.
Maar toch lopen de besmettingen in de honderdduizenden en schieten ze niet in een lockdownreflex. In Frankrijk en Italië is alles gewoon open. Spanje idem.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Die landen hebben wel vrijwel allemaal een (strenge) variant op 2G.
quote:Op maandag 10 januari 2022 09:05 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dat werkt ontzettend goed wil je zeggen?
Zie het onderstaande over de maatregelen in de UK. G2 zie ik daar niet bij staan.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hebben daar wel een gedeeltelijke vaccinatieplicht.
2G niet, volgens mij.
Daarom werk een beperkte vaccinatieplicht (bijv 50+) ook beter.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:05 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dat werkt ontzettend goed wil je zeggen? Daar schieten de cijfers ook omhoog.
Geen 2g en geen vaccinatieplicht behalve missch voor ziekenhuispersoneel.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:03 schreef capricia het volgende:j
[..]
Ze hebben daar wel een gedeeltelijke vaccinatieplicht.
2G niet, volgens mij.
Ja. Wat ik ook zeg. Geen 2G.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zie het onderstaande over de maatregelen in de UK. G2 zie ik daar niet bij staan.
https://www.bbc.com/news/explainers-52530518
Maar in Frankrijk bijvoorbeeld kom je niet binnen in de horeca en dergelijke zonder gevaccineerd te zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar toch lopen de besmettingen in de honderdduizenden en schieten ze niet in een lockdownreflex. In Frankrijk en Italië is alles gewoon open. Spanje idem.
maar het gaat bij 2G erom dat de ongevaccineerden het niet oplopenquote:Op maandag 10 januari 2022 09:05 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dat werkt ontzettend goed wil je zeggen? Daar schieten de cijfers ook omhoog.
Wat is er volgens jou dan veranderd? Niet dat ik het er niet mee eens ben maar ik ben oprecht benieuwd naar jouw zienswijze.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom werk een beperkte vaccinatieplicht (bijv 50+) ook beter.
Genoeg landen zijn daar nu (met een of andere vorm van) mee bezig. Omikron heeft het spel veranderd.
Elke 4 maanden boosteren of anders geen groen vinkje is ook verkapte vaccinatieplicht.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is toch ook wel logisch, ik blijf het een verkapte vaccinatieplicht vinden maar als de boel ermee open kan dan moet het maar
Toch heeft dat niet kunnen voorkomen dat de besmettingsaantallen zijn geëxplodeerd.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar in Frankrijk bijvoorbeeld kom je niet binnen in de horeca en dergelijke zonder gevaccineerd te zijn.
Herstelbewijs is niet voldoende dan?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar in Frankrijk bijvoorbeeld kom je niet binnen in de horeca en dergelijke zonder gevaccineerd te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |