Ik denk niet dat de middenstand zozeer voor 2G is, ik denk dat ze nu wanhopig genoeg zijn om alles te accepteren als ze maar open kunnen.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach. De middenstand is inmiddels voor 2G (en wellicht ook wel vaccinatieplicht). Waar ze eerst mordicus tegen waren. De wal keert langzaam het schip.
Bij de laatste demo op het Museumplein waren er zo rond de 10.000 demonstranten waarvan er 30 zijn opgepakt. Dus ik denk dat je gelijk hebt. Maar mensen die zich netjes gedragen krijgen geen aandacht.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat valt in Nederland juist reuze mee.
Ik denk dat ze vooral tegen lockdowns zijn. En terecht ook wel. Alleen volgens het kabinet is het kiezen tussen een lockdown of 2G, wat een vals dilemma is.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de middenstand zozeer voor 2G is, ik denk dat ze nu wanhopig genoeg zijn om alles te accepteren als ze maar open kunnen.
Oh ja. Dat begrijp ik wel.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de middenstand zozeer voor 2G is, ik denk dat ze nu wanhopig genoeg zijn om alles te accepteren als ze maar open kunnen.
We gaan stapje voor stapje verder op de acceptatieladder. Dat andere landen geen lockdowns meer instellen zie ik als een begin van acceptatie.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:00 schreef Scrummie het volgende:
Al dat gelul over 2G en vaccinatieplicht
Alsof je weer een jaar terug in de tijd gaat. Toen was 2G een prima middel om wat meer mogelijk te maken. Nu is het de grootste flauwekul. Als je daar in blijft hangen gaan we nooit terug naar normaal, terwijl die kans er nu gewoon ligt.
Als je naar de besmettingscijfers van de UK kijkt, dan heeft 2G ook niet echt geholpen.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Die landen om ons heen hebben 2G of een (gedeeltelijke) vaccinatieplicht. Zelfs de UK.
Wij niet.
Gewoon wat verder uithongeren dan eet je ook alles.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja. Dat begrijp ik wel.![]()
Wel jammer dat ze daar als lobby eerst zo negatief over waren. 2G etc werd meteen afgeserveerd.
En zie nu.
Ze hebben daar wel een gedeeltelijke vaccinatieplicht.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:02 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Als je naar de besmettingscijfers van de UK kijkt, dan heeft 2G ook niet echt geholpen.
Enige dat helpt is dat deze variant zulke milde klachten geeft.
dat is toch ook wel logisch, ik blijf het een verkapte vaccinatieplicht vinden maar als de boel ermee open kan dan moet het maarquote:Op maandag 10 januari 2022 08:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als een blad aan een boom, idd.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Gewoon wat verder uithongeren dan eet je ook alles.
Die landen hebben wel vrijwel allemaal een (strenge) variant op 2G.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We gaan stapje voor stapje verder op de acceptatieladder. Dat andere landen geen lockdowns meer instellen zie ik als een begin van acceptatie.
ik ben er ook niet voor maar waarom is het de grootste flauwekul?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:00 schreef Scrummie het volgende:
Al dat gelul over 2G en vaccinatieplicht
Alsof je weer een jaar terug in de tijd gaat. Toen was 2G een prima middel om wat meer mogelijk te maken. Nu is het de grootste flauwekul. Als je daar in blijft hangen gaan we nooit terug naar normaal, terwijl die kans er nu gewoon ligt.
En dat werkt ontzettend goed wil je zeggen? Daar schieten de cijfers ook omhoog.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Die landen hebben wel vrijwel allemaal een (strenge) variant op 2G.
Maar toch lopen de besmettingen in de honderdduizenden en schieten ze niet in een lockdownreflex. In Frankrijk en Italië is alles gewoon open. Spanje idem.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Die landen hebben wel vrijwel allemaal een (strenge) variant op 2G.
quote:Op maandag 10 januari 2022 09:05 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dat werkt ontzettend goed wil je zeggen?
Zie het onderstaande over de maatregelen in de UK. G2 zie ik daar niet bij staan.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hebben daar wel een gedeeltelijke vaccinatieplicht.
2G niet, volgens mij.
Daarom werk een beperkte vaccinatieplicht (bijv 50+) ook beter.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:05 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dat werkt ontzettend goed wil je zeggen? Daar schieten de cijfers ook omhoog.
Geen 2g en geen vaccinatieplicht behalve missch voor ziekenhuispersoneel.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:03 schreef capricia het volgende:j
[..]
Ze hebben daar wel een gedeeltelijke vaccinatieplicht.
2G niet, volgens mij.
Ja. Wat ik ook zeg. Geen 2G.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zie het onderstaande over de maatregelen in de UK. G2 zie ik daar niet bij staan.
https://www.bbc.com/news/explainers-52530518
Maar in Frankrijk bijvoorbeeld kom je niet binnen in de horeca en dergelijke zonder gevaccineerd te zijn.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar toch lopen de besmettingen in de honderdduizenden en schieten ze niet in een lockdownreflex. In Frankrijk en Italië is alles gewoon open. Spanje idem.
maar het gaat bij 2G erom dat de ongevaccineerden het niet oplopenquote:Op maandag 10 januari 2022 09:05 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dat werkt ontzettend goed wil je zeggen? Daar schieten de cijfers ook omhoog.
Wat is er volgens jou dan veranderd? Niet dat ik het er niet mee eens ben maar ik ben oprecht benieuwd naar jouw zienswijze.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom werk een beperkte vaccinatieplicht (bijv 50+) ook beter.
Genoeg landen zijn daar nu (met een of andere vorm van) mee bezig. Omikron heeft het spel veranderd.
Elke 4 maanden boosteren of anders geen groen vinkje is ook verkapte vaccinatieplicht.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is toch ook wel logisch, ik blijf het een verkapte vaccinatieplicht vinden maar als de boel ermee open kan dan moet het maar
Toch heeft dat niet kunnen voorkomen dat de besmettingsaantallen zijn geëxplodeerd.quote:Op maandag 10 januari 2022 09:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar in Frankrijk bijvoorbeeld kom je niet binnen in de horeca en dergelijke zonder gevaccineerd te zijn.
Herstelbewijs is niet voldoende dan?quote:Op maandag 10 januari 2022 09:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar in Frankrijk bijvoorbeeld kom je niet binnen in de horeca en dergelijke zonder gevaccineerd te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |