Helpt ook niet mee dat de demonstraties die er zijn steeds uitlopen op rellen en ongein.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:29 schreef Mondkapje het volgende:
Alles went, ook een lockdown, ook lockdown op lockdown. Nederlanders zijn in principe een gelaten volkje. 'Ze zullen het in Den Haag wel beter weten', dat denken veel mensen.
We zijn 2 jaar verder en van een georganiseerd, onderbouwd tegengeluid is nog steeds geen sprake.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:33 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Helpt ook niet mee dat de demonstraties die er zijn steeds uitlopen op rellen en ongein.
Nederland kennende zullen we deze golf wel weer zoveel mogelijk uit willen spreiden met lockdowns en sluitingen, en niet zoals de rest van de landen om ons heen even hard en snel laten gaan.
Lastig te voorspellen ook wat er gaat gebeuren qua zorg. In Amerika worden de ziekenhuizen overspoeld nu (maar tja, dik en ongevaccineerd), terwijl in de UK het weer vrij rustig blijft.
Lastige keuze waar ze voor staan. En gezien we hier steeds voor voorzichtig gaan (hoewel soms veel te laat), zullen we dat nu wel weer gaan doen.
Punt is, nu had die lockdown niet gehoeven terwijl straks met een andere variant het misschien wél echt nodig is. Je hebt nu die delta-omikron variant op Cyprus, ik vermoed dat omikron het gaat winnen daarvan, ik hoop het.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:33 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Helpt ook niet mee dat de demonstraties die er zijn steeds uitlopen op rellen en ongein.
Nederland kennende zullen we deze golf wel weer zoveel mogelijk uit willen spreiden met lockdowns en sluitingen, en niet zoals de rest van de landen om ons heen even hard en snel laten gaan.
Lastig te voorspellen ook wat er gaat gebeuren qua zorg. In Amerika worden de ziekenhuizen overspoeld nu (maar tja, dik en ongevaccineerd), terwijl in de UK het weer vrij rustig blijft.
Lastige keuze waar ze voor staan. En gezien we hier steeds voor voorzichtig gaan (hoewel soms veel te laat), zullen we dat nu wel weer gaan doen.
schijnt een fabeltje te zijn die variantquote:Op maandag 10 januari 2022 08:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Punt is, nu had die lockdown niet gehoeven terwijl straks met een andere variant het misschien wél echt nodig is. Je hebt nu die delta-omikron variant op Cyprus, ik vermoed dat omikron het gaat winnen daarvan, ik hoop het.
Denk dan ook dat ze over 2 weken evalueren. En niet 3 a 4.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als ze de lockdown met 3-4 weken verlengen verwacht ik serieus een boel gedoe met winkels/horeca/sportscholen die de boel open gaan gooien. Het sentiment in de samenleving begint echt te kantelen, zeker omdat men de omzet ziet verdampen in onze buurlanden waar het allemaal gezelligheid alom is.
Dat valt in Nederland juist reuze mee.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:33 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Link?quote:Op maandag 10 januari 2022 08:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
schijnt een fabeltje te zijn die variant
Dat verwacht ik ook, om het effect van de scholen opening af te wachten..quote:Op maandag 10 januari 2022 08:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dan ook dat ze over 2 weken evalueren. En niet 3 a 4.
Het werd echter vorige week wel expliciet vermeld dat vandaag de scholen open gingen.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De scholen gingen een week eerder dicht om besmettingen met de feestdagen te voorkomen.
Dat de heropening van de scholen nu wordt verkocht als een versoepeling is echt de mooiste spin van deze maand tot zover.
Die landen om ons heen hebben 2G of een (gedeeltelijke) vaccinatieplicht. Zelfs de UK.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:33 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik ben hier niet continu zoals jullie.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Echt al een keer of 40-45 gepost de laatste 3 dagen.
2G gaat ons hier niet uithalen. Zie Frankrijk, Duitsland en Italië.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Die landen om ons heen hebben 2G of een (gedeeltelijke) vaccinatieplicht. Zelfs de UK.
Wij niet.
En ook daar is geen meerderheid voor. Tot nu toe.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
2G gaat ons hier niet uithalen. Zie Frankrijk, Duitsland en Italië.
Vaccinatieplicht en daarna het restrisico accepteren.
als je 2G er niet door krijgt dan een vaccinatieplicht al helemaal nietquote:Op maandag 10 januari 2022 08:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
2G gaat ons hier niet uithalen. Zie Frankrijk, Duitsland en Italië.
Vaccinatieplicht en daarna het restrisico accepteren.
dit inderdaad, zo sukkelen we lekker verderquote:Op maandag 10 januari 2022 08:51 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook daar is geen meerderheid voor. Tot nu toe.
Was er maar ergens een meerderheid voor.
Ach. De middenstand is inmiddels voor 2G (en wellicht ook wel vaccinatieplicht). Waar ze eerst mordicus tegen waren. De wal keert langzaam het schip.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit inderdaad, zo sukkelen we lekker verder
De wal gaat het schip keren. De lockdown duurt zo lang dat ondernemers straks zeggen “dan maar 2G”.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:51 schreef capricia het volgende:
[..]
En ook daar is geen meerderheid voor. Tot nu toe.
Was er maar ergens een meerderheid voor.
Ik denk niet dat de middenstand zozeer voor 2G is, ik denk dat ze nu wanhopig genoeg zijn om alles te accepteren als ze maar open kunnen.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ach. De middenstand is inmiddels voor 2G (en wellicht ook wel vaccinatieplicht). Waar ze eerst mordicus tegen waren. De wal keert langzaam het schip.
Bij de laatste demo op het Museumplein waren er zo rond de 10.000 demonstranten waarvan er 30 zijn opgepakt. Dus ik denk dat je gelijk hebt. Maar mensen die zich netjes gedragen krijgen geen aandacht.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat valt in Nederland juist reuze mee.
Ik denk dat ze vooral tegen lockdowns zijn. En terecht ook wel. Alleen volgens het kabinet is het kiezen tussen een lockdown of 2G, wat een vals dilemma is.quote:Op maandag 10 januari 2022 08:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de middenstand zozeer voor 2G is, ik denk dat ze nu wanhopig genoeg zijn om alles te accepteren als ze maar open kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |