SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dalende lijn besmettingen VK zet door:
It comes as Britain's daily Covid figures fell for the third day in a row on Saturday, official data showed in a sign the worst of the latest wave may be over.
UK Health Security Agency (UKHSA) figures show there were 146,390 new positive tests over the last 24 hours, down 18.5 per cent on the previous week's figure of 179,637.
https://www.dailymail.co.(...)ss-vaccinations.html![]()
Leuk detail. 3 jaar terug zaten mijn vriendin en ik op onze eerste date in de kroeg. Nu samen bij de priklocatie![]()
![]()
Fakenews. FOK!’ers hebben geen vriendin.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:22 schreef alpeko het volgende:
Leuk detail. 3 jaar terug zaten mijn vriendin en ik op onze eerste date in de kroeg. Nu samen bij de priklocatie![]()
Zul je zien dat het hier veel langer duurt omdat hier alles dicht isquote:Op zondag 9 januari 2022 13:22 schreef Mondkapje het volgende:
Dalende lijn besmettingen VK zet door:
It comes as Britain's daily Covid figures fell for the third day in a row on Saturday, official data showed in a sign the worst of the latest wave may be over.
UK Health Security Agency (UKHSA) figures show there were 146,390 new positive tests over the last 24 hours, down 18.5 per cent on the previous week's figure of 179,637.
https://www.dailymail.co.(...)ss-vaccinations.html![]()
![]()
Ik zou een flauwe grap kunnen maken over een andere prikactie, maar ik laat het achterwege.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:22 schreef alpeko het volgende:
Leuk detail. 3 jaar terug zaten mijn vriendin en ik op onze eerste date in de kroeg. Nu samen bij de priklocatie
Gefeliciteerd
Where law ends, tyrrany begins.![]()
https://www.hartvannederl(...)-2022-versoepelingen
As vrijdag dus persconf. Het downplayen van wat we kunnen verwachten is allang begonnen.
Dus we "mogen" kuipers en het omt dan heel dankbaar zijn als we bij hun gratie iets meer mogen.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Ja. Omdat ze doodsbang zijn. Angst regeert bij het omt en politiek den haag.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:23 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zul je zien dat het hier veel langer duurt omdat hier alles dicht isOxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
VK meldt wel toename doden:
But the number of people dying with the virus continued to increase, with 313 fatalities recorded — up 103 per cent on last week's number.
Maar:
A similar trend was seen Omicron ground zero South Africa, which saw a sharp peak in cases before infections quickly dropped off.
https://www.dailymail.co.(...)ss-vaccinations.html
Hopelijk komt de piek ook hier binnenkort ondanks de lockdown.![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 13:24 schreef Netsplitter het volgende:
As vrijdag dus persconf. Het downplayen van wat we kunnen verwachten is allang begonnen.
Dus we "mogen" kuipers en het omt dan heel dankbaar zijn als we bij hun gratie iets meer mogen.Kunnen we zo onderhand niet gewoon die toneelstukjes van persconferenties skippen? Uit hoe die OMT-leden een weekje van tevoren in de media communiceren kun je al prima opmaken hoe de wind gaat waaien.quote:Lid van het Outbreak Management Team (OMT) Marc Bonten blikt vast vooruit in Nieuwsuur.![]()
Dit zet flatten the curve in een heel ander daglicht. Oeps verkeerde curvequote:Op zondag 9 januari 2022 13:23 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zul je zien dat het hier veel langer duurt omdat hier alles dicht is![]()
We blijven hier. @Starhopperquote:Op zondag 9 januari 2022 13:24 schreef Netsplitter het volgende:
Dus we "mogen" kuipers en het omt dan heel dankbaar zijn als we bij hun gratie iets meer mogen.![]()
Sloten vervangen ook echt, manmanman. En dat in mijn gemeente.
quote:Handhavers van de gemeente Haarlem hebben zaterdagmiddag skateshop Revert '95 van Jeroen Blankevoort gesloten. De sloten van de winkel zijn vervangen. De ondernemer hield zijn deuren open, omdat hij geen andere manier zag om de winkel draaiende te kunnen houden. En als statement tegen de huidige coronamaatregelen.
,,Ik sta perplex, dat dit zo extreem wordt aangepakt. Ook andere ondernemers die ik heb gesproken, geloven niet dat dit in Haarlem kan gebeuren. Ik wil heel graag deze draconische maatregel snel bespreken met de burgemeester om onze kant van het verhaal toe te lichten," stelt ondernemer Jeroen Blankevoort.Foto's: NH
,,Het is achterlijk, dit is echt buiten alle proporties", reageert Jeroen Blankevoort bij NH Nieuws op de gedwongen sluiting van zijn winkel. ,,Des te meer reden dat we ons als ondernemers moeten mobiliseren, dit beleid is echt te idioot voor woorden."
Zaterdagochtend kwam er al een handhaver langs om te kijken of Jeroen zich aan de regels hield. De Haarlemmer legde aan NH Nieuws uit waarom hij ervoor kiest om zijn zaak open te houden, met alle maatregelen zoals afstand houden en het dragen van mondkapjes. ,,De tegemoetkomingen van de overheid zijn nu nog slechter. Er zit geen vet meer op de botten, we moeten wel. De kachel moet letterlijk blijven branden." Leveringen komen rijkelijk laat, maar moeten wel betaald worden. De huurrekening van december was voor hem twee keer zo hoog door alle prijsstijgingen.
Blankevoort wil in overleg met burgemeester Haarlem
Volgens een woordvoerder van de gemeente Haarlem heeft Jeroen niet geluisterd naar de waarschuwing van handhaving om geen klanten meer in zijn winkel binnen te laten. Daarop heeft de burgemeester besloten om de skatewinkel te sluiten zolang de coronamaatregelen bepalen dat winkels dicht moeten zijn. Ze geeft aan dat Jeroen bezwaar kan aantekenen tegen de gedwongen sluiting en dat er dan een gesprek met de gemeente zal volgen.
Dat laatste zal Jeroen zeker doen. Hij is boos en ongelooflijk teleurgesteld. ,,De gemeente laat zien dat ze een zero-tolerancebeleid uitvoert, waarbij wij als afschrikvoorbeeld worden gebruikt naar andere ondernemers. Mijn webshop runde ik ook vanuit de winkel, dus daar heb ik nu ook niks meer aan. Ik sta perplex, dat dit zo extreem wordt aangepakt. Ook andere ondernemers die ik heb gesproken, geloven niet dat dit in Haarlem kan gebeuren. Ik wil heel graag deze draconische maatregel snel bespreken met de burgemeester om onze kant van het verhaal toe te lichten."When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Die OMT-ers hebben duidelijk een aandachtsziekte. Tijd voor vers bloed.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Kunnen we zo onderhand niet gewoon die toneelstukjes van persconferenties skippen? Uit hoe die OMT-leden een weekje van tevoren in de media communiceren kun je al prima opmaken hoe de wind gaat waaien.![]()
Tijdens een verbod je winkel openen en dan met krokedillentranen komen als er gehandhaafd wordt. De wereld op zijn kopquote:Op zondag 9 januari 2022 13:29 schreef nostra het volgende:
[..]![]()
Woensdag dus het Advies.quote:Een bron binnen het OMT stelt na overleg vrijdagochtend eveneens dat het beeld niet eenvoudig is, met enerzijds hoge infectieaantallen en anderzijds berichten over de minder ziekmakende omikronvariant. De experts zullen de komende dagen nodig hebben om een beter beeld te krijgen van alle gegevens, zodat woensdag een degelijk advies aan het kabinet gegeven kan worden.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik hoop dat Rutte uit zijn winterslaap komt en een pleidooi gaat houden voor de ondernemers. Kappers moeten nu echt open.
Je houdt Omikron toch niet tegen, het duurt alleen ietsje langer.
Je moet van wetenschappers eisen dat ze niet adviezen indienen op basis van angstmodellen. Daar mag je je best mee bemoeien als regering.![]()
Je zal toch moeten vreten hè, en nee, dat doe je niet van de TOZO.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:31 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Tijdens een verbod je winkel openen en dan met krokedillentranen komen als er gehandhaafd wordt. De wereld op zijn kopWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Daar zit Wienen toch? De interviews met die man zijn welhaast schizofreen. We moeten ons aan de regels houden, maar ik ben vooral in het stadshuis te vinden. Haha ja thuiswerken en hard handhaven van regels enzo, maar IK werk liever op locatie dus IK doe het niet.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:29 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.rodi.nl/regio(...)-heb-mijn-vader-zien![]()
Dus dat hebben ze nu nog niet? Omicron is er vanaf december maar die drie dagen gaan het verschil maken qua duiding.quote:De experts zullen de komende dagen nodig hebben om een beter beeld te krijgen van alle gegevens![]()
Wienen ja. Zou naar Rutte-IV gaan of naar Den Haag, maar zit er nog. Helaas.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Daar zit Wienen toch? De interviews met die man zijn welhaast schizofreen. We moeten ons aan de regels houden, maar ik ben vooral in het stadshuis te vinden. Haha ja thuiswerken en hard handhaven van regels enzo, maar IK werk liever op locatie dus IK doe het niet.
https://www.rodi.nl/regio(...)-heb-mijn-vader-zienWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Het is natuurlijk ook verschrikkelijk moeilijk om een negatief advies te maken met alle vrij positieve geluiden uit andere landen om ons heen.quote:OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Het begint tegen het ongeloofwaardige aan te lopen ja.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dus dat hebben ze nu nog niet? Omicron is er vanaf december maar die drie dagen gaan het verschil maken qua duiding.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
De man durft tenminste tegen deze belachelijke lockdown in te gaan. Het moet ergens beginnen.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:31 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Tijdens een verbod je winkel openen en dan met krokedillentranen komen als er gehandhaafd wordt. De wereld op zijn kop![]()
We stellen het erg op prijs wanneer u een zelftest afneemt bij uw kind voordat het naar school komt op 10 januari 2022.
Alvast enorm bedankt voor uw medewerking.
Haha![]()
Zolang we kinderen massaal blijven testen zul je telkens weer besmettingen blijven vinden en kom je nooit uit dit cirkeltje.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
We stellen het erg op prijs wanneer u een zelftest afneemt bij uw kind voordat het naar school komt op 10 januari 2022.
Haha
Leraren halen maar een booster en daarna gewoon bek houden en lesgeven.![]()
Wat hebben ze de afgelopen 5 weken zitten doen?quote:
We zitten in lockdown om zaken te onderzoeken, oma te laten gourmetten en de late booster campagne te compenseren.
Nu heeft oma haar gourmet op maar het gedeelte waar het OMT/kabinet verantwoordelijkheid voor heeft is niet geregeld?
Of hebben ze niet even gebeld naar Marc van Ranst / de UK of ieder anders Europees land wat niet in lockdown zit.
Oh nee zie zouden nu allemaal ook in lockdown zitten volgens de voorspellingen![]()
Interviewtje hier, tv-programmaatje daar.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat hebben ze de afgelopen 5 weken zitten doen?![]()
Nouja hoe langer je wacht hoe betrouwbaarder de data. Het was blijkbaar absoluut geen optie om voor 14 januari iets te versoepelen muv de scholen. Dan kan je maar beter tot op het laatste moment ‘wachten’quote:Op zondag 9 januari 2022 13:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dus dat hebben ze nu nog niet? Omicron is er vanaf december maar die drie dagen gaan het verschil maken qua duiding.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dit dus.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:31 schreef Catatafishh het volgende:
Tijdens een verbod je winkel openen en dan met krokedillentranen komen als er gehandhaafd wordt. De wereld op zijn kop![]()
De GGD komt volgende week met meer vrije inlooplocaties, kan het boosteren eindelijk écht op gang komen. Vooralsnog halen ze nauwelijks 60 procent terwijl het doel 80 procent is. Pas als dat bereikt is zullen ze de lockdown durven loslaten.![]()
Is er eigenlijk een land in een strengere lockdown dan Nederland
Volgens mij is zelfs in Australië het relaxter.![]()
Volgens mij heb je nu zo een booster als je wil. Denk dat het meer bereidheid is wat the bottleneck gaat zijn dan de capaciteit.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:50 schreef Mondkapje het volgende:
De GGD komt volgende week met meer vrije inlooplocaties, kan het boosteren eindelijk écht op gang komen. Vooralsnog halen ze nauwelijks 60 procent terwijl het doel 80 procent is. Pas als dat bereikt is zullen ze de lockdown durven loslaten.Go hard or go home![]()
Ja, je kan eigenlijk altijd wel in dezelfde week terecht voor een booster. Vaak zelfs een paar dagen.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Volgens mij heb je nu zo een booster als je wil. Denk dat het meer bereidheid is wat the bottleneck gaat zijn dan de capaciteit.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dit ja, gewoon open en klaar. Dat testgebeuren kunnen ze vergeten.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang we kinderen massaal blijven testen zul je telkens weer besmettingen blijven vinden en kom je nooit uit dit cirkeltje.
Leraren halen maar een booster en daarna gewoon bek houden en lesgeven.![]()
Jij hebt je loon weer lekker gestort gekregen aan het einde vd maand?quote:Op zondag 9 januari 2022 13:31 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Tijdens een verbod je winkel openen en dan met krokedillentranen komen als er gehandhaafd wordt. De wereld op zijn kopGo hard or go home![]()
Ik vind het niet zo gek hoor dat ze het vragen. Die scholen zitten ook in een lastige situatie. Paar kinderen positief en je moet de hele klas weer een week naar huis sturen.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
Haha![]()
![]()
Juist dit is waar we mee op moeten houden.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo gek hoor dat ze het vragen. Die scholen zitten ook in een lastige situatie. Paar kinderen positief en je moet de hele klas weer een week naar huis sturen.![]()
En als dat niet zo is word je zo gebeld door een van de honderd recruiters.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Jij hebt je loon weer lekker gestort gekregen aan het einde vd maand?![]()
Ja, klopt, maar ook daar hebben die scholen het niet alleen voor het zeggen natuurlijk.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Juist dit is waar we mee op moeten houden.![]()
Ja dat snap ik. En het is zuur voor ze. Maar als je de optie kiest van deze ondernemer kun je vantevoren uittekenen wat er gaat gebeuren. Wat had die man dan verwacht? Dat er een oogje werd toegeknepen?quote:Op zondag 9 januari 2022 13:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Je zal toch moeten vreten hè, en nee, dat doe je niet van de TOZO.![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 13:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Jij hebt je loon weer lekker gestort gekregen aan het einde vd maand?![]()
![]()
Hoe kun je nou als ondernemer rekening houden met zulke achterlijke maatregelen?quote:Op zondag 9 januari 2022 13:59 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. En het is zuur voor ze. Maar als je de optie kiest van deze ondernemer kun je vantevoren uittekenen wat er gaat gebeuren. Wat had die man dan verwacht? Dat er een oogje werd toegeknepen?![]()
Australië leeft nu toch met het virus? Geen lockdown meer.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:51 schreef Kickinalfa het volgende:
Is er eigenlijk een land in een strengere lockdown dan Nederland
Volgens mij is zelfs in Australië het relaxter.![]()
Waarschuwing, boete? Zijn zoveel stappen te bedenken voor je de situatie escaleert en sloten gaat vervangen.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:59 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. En het is zuur voor ze. Maar als je de optie kiest van deze ondernemer kun je vantevoren uittekenen wat er gaat gebeuren. Wat had die man dan verwacht? Dat er een oogje werd toegeknepen?![]()
Als je ze blijft testen wel ja. Neem je de pijn, ben je met een week klaar en kan de school gewoon doordraaien als normaal.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo gek hoor dat ze het vragen. Die scholen zitten ook in een lastige situatie. Paar kinderen positief en je moet de hele klas weer een week naar huis sturen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat klopt. Er moet gewoon een algehele omslag in denken komen.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar ook daar hebben die scholen het niet alleen voor het zeggen natuurlijk.
Kinderen hebben natuurlijk sowieso amper last van een besmetting en volwassenen kunnen een booster halen.![]()
Onder de 400 IC patientenquote:
PUSHMELDING GENOTSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Onder de 400 IC patienten
PUSHMELDING GENOTTijd voor taart. @D_ASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oftewel, niet testen, ben je ook niet positief 👍quote:Op zondag 9 januari 2022 13:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo gek hoor dat ze het vragen. Die scholen zitten ook in een lastige situatie. Paar kinderen positief en je moet de hele klas weer een week naar huis sturen.![]()
Op zondag en/of maandag steeg de bezetting in zkh toch altijd licht? Dan is deze daling eigenlijk wel mooi.
Zonder wrijving geen glans![]()
Op het moment dat ze worden afgekondigd weet je toch waar je aan toe bent. Als je dan alsnog je zaak opent is het m.i. heel goed voorspelbaar wat er gaat gebeuren.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe kun je nou als ondernemer rekening houden met zulke achterlijke maatregelen?
En nee daarmee zeg ik niet dat ze maar in de modder moeten zakken. Ik snap dat het een struggle is. De zaak open doen lost dat helaas niet op.![]()
Als we nu zelfs op de zondag nog dalen weet je dat het echt klaar is.quote:
Oftewel, lockdown wordt met 3 weken verlengd. Groet, het OMT.![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 14:03 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Als we nu zelfs op de zondag nog dalen weet je dat het echt klaar is.
Oftewel, lockdown wordt met 3 weken verlengd. Groet, het OMT.
Vorige week inderdaad een stijging op zondag.![]()
Ad hoc naar de waan van de dag is niet echt een levensvatbare manier om een onderneming te runnen.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:03 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Op het moment dat ze worden afgekondigd weet je toch waar je aan toe bent.![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Onder de 400 IC patienten
PUSHMELDING GENOTWaar blijft verdorie de piek nou ? Ik wil de ons beloofde omicron piek. Ik zit er al weken op te wachten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
De sloten van een winkel vervangen omdat een ondernemer eenmalig open is geweest is van vergelijkbare strekking als iemand een enkelband omdoen omdat hij één keer de avondklok heeft overtreden (toen hij er nog was). Wat mij betreft een compleet buitensporige actie. Op het moment dat hij open gegaan was en na een waarschuwing/boete of wat ook weer open ging was 't een ander verhaal, maar dat is niet wat de strekking van dit verhaal is.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:03 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Op het moment dat ze worden afgekondigd weet je toch waar je aan toe bent. Als je dan alsnog je zaak opent is het m.i. heel goed voorspelbaar wat er gaat gebeuren.
En nee daarmee zeg ik niet dat ze maar in de modder moeten zakken. Ik snap dat het een struggle is. De zaak open doen lost dat helaas niet op.![]()
Wat moeten sommige ondernemers dan doen, hun bek houden en faillissement aanvragen omdat de overheid besluit alles te sluiten?quote:Op zondag 9 januari 2022 14:03 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Op het moment dat ze worden afgekondigd weet je toch waar je aan toe bent. Als je dan alsnog je zaak opent is het m.i. heel goed voorspelbaar wat er gaat gebeuren.
quote:Op zondag 9 januari 2022 14:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarschuwing, boete? Zijn zoveel stappen te bedenken voor je de situatie escaleert en sloten gaat vervangen.quote:Volgens een woordvoerder van de gemeente Haarlem heeft Jeroen niet geluisterd naar de waarschuwing van handhaving om geen klanten meer in zijn winkel binnen te laten. Daarop heeft de burgemeester besloten om de skatewinkel te sluiten zolang de coronamaatregelen bepalen dat winkels dicht moeten zijn.![]()
Eind januari, over twee weken dus!quote:Op zondag 9 januari 2022 14:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waar blijft verdorie de piek nou ? Ik wil de ons beloofde omicron piek. Ik zit er al weken op te wachten.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik weet niet wat wel, maar je zaak opengooien is in elk geval niet te weg naar buiten. Zo blijkt dus ook.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat moeten sommige ondernemers dan doen, hun bek houden en faillissement aanvragen omdat de overheid besluit alles te sluiten?![]()
VolgensVolgens Marion kon het ook nog tot begin februari duren... oftewel als het nu niet komt gaat het ook niet komen volgens mij...quote:Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
De daling in de instroom is er uit. Dus ik voorspel dat de ziekenhuisbezetting zo eind van de week weer gaat oplopen.![]()
Zolang we in een lockdown blijven gaat die piek er niet komen natuurlijk.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:12 schreef popje het volgende:
Volgens
[..]
Volgens Marion kon het ook nog tot begin februari duren... oftewel als het nu niet komt gaat het ook niet komen volgens mij...OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
Deden ze in andere gemeenten wel, mits het daarna wel klaar was.quote:Op zondag 9 januari 2022 13:59 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. En het is zuur voor ze. Maar als je de optie kiest van deze ondernemer kun je vantevoren uittekenen wat er gaat gebeuren. Wat had die man dan verwacht? Dat er een oogje werd toegeknepen?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
quote:Op zondag 9 januari 2022 14:13 schreef zoost het volgende:
We gaan net zo lang in lock down tot er een piek komt.
- OMT
@Gehrman![]()
Elke burgemeester mag dan ook zelf bepalen hoe er wordt opgetreden.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Deden ze in andere gemeenten wel, mits het daarna wel klaar was.
Het ja maar hullie doen het ook argument is sowieso al niet heel sterkVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Die gaan niet failliet. Kunnen sommige mensen heel tof over doen want zie! zie! er zijn niet meer faillisementen dus er is niks aan de hand. Ondernemers trekken de stekker eruit en gaan wat anders doen (wat alsnog heel veel geld kost want een onderneming is een investering) omdat ze anders hun huis en haard kunnen overhandigen.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat moeten sommige ondernemers dan doen, hun bek houden en faillissement aanvragen omdat de overheid besluit alles te sluiten?Go hard or go home![]()
Weekcijfers laten toch een heel ander beeld zien qua instroomquote:Op zondag 9 januari 2022 14:14 schreef koemleit het volgende:
De daling in de instroom is er uit. Dus ik voorspel dat de ziekenhuisbezetting zo eind van de week weer gaat oplopen.![]()
![]()
Hadden ze van te voren kunnen weten gr grquote:Op zondag 9 januari 2022 14:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Die gaan niet failliet. Kunnen sommige mensen heel tof over doen want zie! zie! er zijn niet meer faillisementen dus er is niks aan de hand. Ondernemers trekken de stekker eruit en gaan wat anders doen (wat alsnog heel veel geld kost want een onderneming is een investering) omdat ze anders hun huis en haard kunnen overhandigen.![]()
Gisteren was hoger, vandaag gelijkwaardig.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:20 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Weekcijfers laten toch een heel ander beeld zien qua instroom
(Kan ook komen dat het vorige week oud en nieuw was).![]()
Het is geen argument, maar wel een antwoord op de vraag wat die man dan had kunnen verwachten. Er zijn ook wat minder escalerende opties in zo'n situatie. Maar formeel klopt het allemaal ja, dat is waar.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke burgemeester mag dan ook zelf bepalen hoe er wordt opgetreden.
Het ja maar hullie doen het ook argument is sowieso al niet heel sterkWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
quote:China laat in aanloop naar de Olympische Spelen in hoog tempo de hele bevolking van de stad Tianjin testen op het coronavirus. De circa 15 miljoen inwoners tellende metropool ligt in de buurt van hoofdstad Beijing, waar het internationale sportevenement volgende maand wordt gehouden.
In Tianjin zijn volgens Chinese media zeker twee personen besmet met de omikronvariant van het coronavirus. Die variant had in China voor zover bekend nog geen voet aan de grond gekregen. De miljoenenstad wordt door de krant Global Times omschreven als de eerste plek op het Chinese vasteland waar de strijd met omikron wordt aangegaan.
China probeert verspreiding van het coronavirus nog tot nul terug te brengen, iets wat veel andere landen al hebben opgegeven. De Chinese autoriteiten reageren op uitbraken door lokaal strenge lockdowns in te voeren en op grote schaal inwoners te testen.
De autoriteiten in Tianjin hebben inwoners geadviseerd om de stad voorlopig niet zonder goede reden te verlaten, maar van een lockdown lijkt nog geen sprake te zijn. Inwoners vrezen daar wel voor en zouden in sommige gevallen aan het hamsteren zijn geslagen. Ze halen uit voorzorg extra levensmiddelen in huis.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De staatsmedia is juist een offensief begonnen om kinderen te laten vaccineren. Want bij een enkeling volgt er op corona een ontsteking die tot ziekenhuisopname kan leiden!quote:Op zondag 9 januari 2022 14:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat klopt. Er moet gewoon een algehele omslag in denken komen.
Kinderen hebben natuurlijk sowieso amper last van een besmetting en volwassenen kunnen een booster halen.
Dat vaccinatie niet beschermt tegen besmetting wordt weer even vergeten![]()
Ik denk niet dat je dat op basis van 1 dag kan zeggen. Verder zijn dit voor een zondag erg mooie cijfersquote:Op zondag 9 januari 2022 14:22 schreef koemleit het volgende:
[..]
Gisteren was hoger, vandaag gelijkwaardig.
(Kan ook komen dat het vorige week oud en nieuw was).Where law ends, tyrrany begins.![]()
Flatten the curve!!!!1!!1111quote:Op zondag 9 januari 2022 14:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat vaccinatie niet beschermt tegen besmetting wordt weer even vergetenOxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
HOe genuanceerd is deze berichtgeving eigenlijk? Krijg soms het gevoel dat men het graag laat zien als in: kijk het is daar nog veel erger.quote:
Chinese autoriteiten hebben -gezien het verleden- echt niet alles over voor het redden van een leven, tenminste dat is mijn mening."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Er is eerst nog een waarschuwing gegeven. Dat vind ik eigenlijk wel deëscalerend genoegquote:Op zondag 9 januari 2022 14:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is geen argument, maar wel een antwoord op de vraag wat die man dan had kunnen verwachten. Er zijn ook wat minder escalerende opties in zo'n situatie. Maar formeel klopt het allemaal ja, dat is waar.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
quote:
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Weekcijfers, namens het FOK! OMT:
Let u eventjes op de waanzinnige daling van bijna 30% betreft instroom IC
Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 14,1%
Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 10,6%
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 28,0%
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 14,4%
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 24,7%
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
daling: 20,7%
Het FOK! OMT adviseert einde lockdown.
@Zipportal
@Serial
@Lenny_Leonard![]()
Ik zeg dit dus niet op basis van 1 dag, maar op basis van 2 dagen. En met de kennis van de oplopende besmettingen, en nu weet ik dat omicron waarschijnlijk tot minder ziekenhuis gaat leiden, maar ik schat in wel (iets) meer dan nu.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat op basis van 1 dag kan zeggen. Verder zijn dit voor een zondag erg mooie cijfers
We gaan het meemaken.![]()
Zou perfect zijn, ondanks lockdown stijgen 👍quote:Op zondag 9 januari 2022 14:14 schreef koemleit het volgende:
dat is niet helemaal waar voor een korte termijn, niet dat ik me wil uitlaten over het wel of niet vaccineren van kinderen, dat is weer wat andersquote:Op zondag 9 januari 2022 14:25 schreef Mortaxx het volgende:
Dat vaccinatie niet beschermt tegen besmetting wordt weer even vergeten![]()
Je snapt dat de kans dan alleen maar groter is dat ze de lockdown gaan verlengen?quote:Op zondag 9 januari 2022 14:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zou perfect zijn, ondanks lockdown stijgen 👍![]()
Zeker, maar kom maar op, hebben we op zijn minst waar voor ons geld.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Je snapt dat de kans dan alleen maar groter is dat ze de lockdown gaan verlengen?![]()
Nee joh, het is toch inmiddels weer opgeschoven naar februari.quote:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220105_96278529Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Die gaat toch wel verlengd worden.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Je snapt dat de kans dan alleen maar groter is dat ze de lockdown gaan verlengen?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.![]()
En... Blijkbaar wil de politiek er niks aan doen behalve alles op slot, dus dan zeg ik, laat maar komen die besmettingen en ziekenhuisopnames. Ik hoop dat de hele bende crasht en vastloopt 👍quote:Op zondag 9 januari 2022 14:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee joh, het is toch inmiddels weer opgeschoven naar februari.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220105_96278529![]()
- "Moeten de maatregelen aangescherpt worden of verlengd?"quote:Op zondag 9 januari 2022 14:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee joh, het is toch inmiddels weer opgeschoven naar februari.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220105_96278529
- "Als iedereen een booster heeft gehad, dan..."
Tja...When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
de kerstvakantie is afgelopen vrijdag pas beeindigdquote:Op zondag 9 januari 2022 14:41 schreef DonDruiper het volgende:
Een daling op zondag.. 2 weken na de kerstvakantie..
Dan weet je het welReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: