quote:Op zondag 9 januari 2022 14:13 schreef zoost het volgende:
We gaan net zo lang in lock down tot er een piek komt.
- OMT
Elke burgemeester mag dan ook zelf bepalen hoe er wordt opgetreden.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Deden ze in andere gemeenten wel, mits het daarna wel klaar was.
Die gaan niet failliet. Kunnen sommige mensen heel tof over doen want zie! zie! er zijn niet meer faillisementen dus er is niks aan de hand. Ondernemers trekken de stekker eruit en gaan wat anders doen (wat alsnog heel veel geld kost want een onderneming is een investering) omdat ze anders hun huis en haard kunnen overhandigen.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wat moeten sommige ondernemers dan doen, hun bek houden en faillissement aanvragen omdat de overheid besluit alles te sluiten?
Weekcijfers laten toch een heel ander beeld zien qua instroomquote:Op zondag 9 januari 2022 14:14 schreef koemleit het volgende:
De daling in de instroom is er uit. Dus ik voorspel dat de ziekenhuisbezetting zo eind van de week weer gaat oplopen.
Hadden ze van te voren kunnen weten gr grquote:Op zondag 9 januari 2022 14:20 schreef Noek het volgende:
[..]
Die gaan niet failliet. Kunnen sommige mensen heel tof over doen want zie! zie! er zijn niet meer faillisementen dus er is niks aan de hand. Ondernemers trekken de stekker eruit en gaan wat anders doen (wat alsnog heel veel geld kost want een onderneming is een investering) omdat ze anders hun huis en haard kunnen overhandigen.
Gisteren was hoger, vandaag gelijkwaardig.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:20 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Weekcijfers laten toch een heel ander beeld zien qua instroom
Het is geen argument, maar wel een antwoord op de vraag wat die man dan had kunnen verwachten. Er zijn ook wat minder escalerende opties in zo'n situatie. Maar formeel klopt het allemaal ja, dat is waar.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke burgemeester mag dan ook zelf bepalen hoe er wordt opgetreden.
Het ja maar hullie doen het ook argument is sowieso al niet heel sterk
quote:China laat in aanloop naar de Olympische Spelen in hoog tempo de hele bevolking van de stad Tianjin testen op het coronavirus. De circa 15 miljoen inwoners tellende metropool ligt in de buurt van hoofdstad Beijing, waar het internationale sportevenement volgende maand wordt gehouden.
In Tianjin zijn volgens Chinese media zeker twee personen besmet met de omikronvariant van het coronavirus. Die variant had in China voor zover bekend nog geen voet aan de grond gekregen. De miljoenenstad wordt door de krant Global Times omschreven als de eerste plek op het Chinese vasteland waar de strijd met omikron wordt aangegaan.
China probeert verspreiding van het coronavirus nog tot nul terug te brengen, iets wat veel andere landen al hebben opgegeven. De Chinese autoriteiten reageren op uitbraken door lokaal strenge lockdowns in te voeren en op grote schaal inwoners te testen.
De autoriteiten in Tianjin hebben inwoners geadviseerd om de stad voorlopig niet zonder goede reden te verlaten, maar van een lockdown lijkt nog geen sprake te zijn. Inwoners vrezen daar wel voor en zouden in sommige gevallen aan het hamsteren zijn geslagen. Ze halen uit voorzorg extra levensmiddelen in huis.
De staatsmedia is juist een offensief begonnen om kinderen te laten vaccineren. Want bij een enkeling volgt er op corona een ontsteking die tot ziekenhuisopname kan leiden!quote:Op zondag 9 januari 2022 14:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat klopt. Er moet gewoon een algehele omslag in denken komen.
Kinderen hebben natuurlijk sowieso amper last van een besmetting en volwassenen kunnen een booster halen.
Ik denk niet dat je dat op basis van 1 dag kan zeggen. Verder zijn dit voor een zondag erg mooie cijfersquote:Op zondag 9 januari 2022 14:22 schreef koemleit het volgende:
[..]
Gisteren was hoger, vandaag gelijkwaardig.
(Kan ook komen dat het vorige week oud en nieuw was).
Flatten the curve!!!!1!!1111quote:Op zondag 9 januari 2022 14:25 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat vaccinatie niet beschermt tegen besmetting wordt weer even vergeten
HOe genuanceerd is deze berichtgeving eigenlijk? Krijg soms het gevoel dat men het graag laat zien als in: kijk het is daar nog veel erger.quote:
Er is eerst nog een waarschuwing gegeven. Dat vind ik eigenlijk wel deëscalerend genoegquote:Op zondag 9 januari 2022 14:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is geen argument, maar wel een antwoord op de vraag wat die man dan had kunnen verwachten. Er zijn ook wat minder escalerende opties in zo'n situatie. Maar formeel klopt het allemaal ja, dat is waar.
quote:
Ik zeg dit dus niet op basis van 1 dag, maar op basis van 2 dagen. En met de kennis van de oplopende besmettingen, en nu weet ik dat omicron waarschijnlijk tot minder ziekenhuis gaat leiden, maar ik schat in wel (iets) meer dan nu.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:25 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat op basis van 1 dag kan zeggen. Verder zijn dit voor een zondag erg mooie cijfers
Zou perfect zijn, ondanks lockdown stijgen 👍quote:Op zondag 9 januari 2022 14:14 schreef koemleit het volgende:
De daling in de instroom is er uit. Dus ik voorspel dat de ziekenhuisbezetting zo eind van de week weer gaat oplopen.
dat is niet helemaal waar voor een korte termijn, niet dat ik me wil uitlaten over het wel of niet vaccineren van kinderen, dat is weer wat andersquote:Op zondag 9 januari 2022 14:25 schreef Mortaxx het volgende:
Dat vaccinatie niet beschermt tegen besmetting wordt weer even vergeten
Je snapt dat de kans dan alleen maar groter is dat ze de lockdown gaan verlengen?quote:Op zondag 9 januari 2022 14:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zou perfect zijn, ondanks lockdown stijgen 👍
Zeker, maar kom maar op, hebben we op zijn minst waar voor ons geld.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Je snapt dat de kans dan alleen maar groter is dat ze de lockdown gaan verlengen?
Nee joh, het is toch inmiddels weer opgeschoven naar februari.quote:
Die gaat toch wel verlengd worden.quote:Op zondag 9 januari 2022 14:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Je snapt dat de kans dan alleen maar groter is dat ze de lockdown gaan verlengen?
En... Blijkbaar wil de politiek er niks aan doen behalve alles op slot, dus dan zeg ik, laat maar komen die besmettingen en ziekenhuisopnames. Ik hoop dat de hele bende crasht en vastloopt 👍quote:Op zondag 9 januari 2022 14:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee joh, het is toch inmiddels weer opgeschoven naar februari.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220105_96278529
- "Moeten de maatregelen aangescherpt worden of verlengd?"quote:Op zondag 9 januari 2022 14:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee joh, het is toch inmiddels weer opgeschoven naar februari.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220105_96278529
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |