abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203108541

[info]Let op: we zijn allemaal bekend met de hete hangijzers omtrent het onderwerp ''corona'', discussies zijn pittig en lopen soms ook lichtelijk uit de hand. Dat is tot daar aan toe; persoonlijke vetes tolereren we absoluut niet en daar is dan ook een zero tolerance beleid op van toepassing.

Dit betekent dat we veel sneller zullen overgaan op een forumspecifieke ban voor COR. COR is een relatief druk forum en natuurlijk een actueel onderwerp. Het is voor newbies en oldies alike geen uitnodiging om mee te posten als er louter gekissebis tussen een klein groepje users te lezen is. Als je de neiging voelt om op de persoon te spelen of een sneer uit te delen, is het ook een heel goede optie om iemand te negeren.[/info]

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
pi_203108551
Dalende lijn besmettingen VK zet door:
It comes as Britain's daily Covid figures fell for the third day in a row on Saturday, official data showed in a sign the worst of the latest wave may be over.

UK Health Security Agency (UKHSA) figures show there were 146,390 new positive tests over the last 24 hours, down 18.5 per cent on the previous week's figure of 179,637.
https://www.dailymail.co.(...)ss-vaccinations.html
pi_203108552
Leuk detail. 3 jaar terug zaten mijn vriendin en ik op onze eerste date in de kroeg. Nu samen bij de priklocatie ;(
pi_203108564
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:22 schreef alpeko het volgende:
Leuk detail. 3 jaar terug zaten mijn vriendin en ik op onze eerste date in de kroeg. Nu samen bij de priklocatie
Fakenews. FOK!’ers hebben geen vriendin.
  zondag 9 januari 2022 @ 13:23:41 #5
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203108570
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:22 schreef Mondkapje het volgende:
Dalende lijn besmettingen VK zet door:
It comes as Britain's daily Covid figures fell for the third day in a row on Saturday, official data showed in a sign the worst of the latest wave may be over.

UK Health Security Agency (UKHSA) figures show there were 146,390 new positive tests over the last 24 hours, down 18.5 per cent on the previous week's figure of 179,637.
Zul je zien dat het hier veel langer duurt omdat hier alles dicht is :')
  zondag 9 januari 2022 @ 13:23:49 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_203108575
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:22 schreef alpeko het volgende:
Leuk detail. 3 jaar terug zaten mijn vriendin en ik op onze eerste date in de kroeg. Nu samen bij de priklocatie
Ik zou een flauwe grap kunnen maken over een andere prikactie, maar ik laat het achterwege.

Gefeliciteerd :P
Where law ends, tyrrany begins.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 9 januari 2022 @ 13:24:21 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203108581
https://www.hartvannederl(...)-2022-versoepelingen

As vrijdag dus persconf. Het downplayen van wat we kunnen verwachten is allang begonnen.
Dus we "mogen" kuipers en het omt dan heel dankbaar zijn als we bij hun gratie iets meer mogen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 9 januari 2022 @ 13:25:03 #8
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203108591
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:23 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Ja. Omdat ze doodsbang zijn. Angst regeert bij het omt en politiek den haag.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_203108593
VK meldt wel toename doden:
But the number of people dying with the virus continued to increase, with 313 fatalities recorded — up 103 per cent on last week's number.

Maar:

A similar trend was seen Omicron ground zero South Africa, which saw a sharp peak in cases before infections quickly dropped off.

Hopelijk komt de piek ook hier binnenkort ondanks de lockdown.
pi_203108606
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:24 schreef Netsplitter het volgende:

As vrijdag dus persconf. Het downplayen van wat we kunnen verwachten is allang begonnen.
Dus we "mogen" kuipers en het omt dan heel dankbaar zijn als we bij hun gratie iets meer mogen.
quote:
Lid van het Outbreak Management Team (OMT) Marc Bonten blikt vast vooruit in Nieuwsuur.
Kunnen we zo onderhand niet gewoon die toneelstukjes van persconferenties skippen? Uit hoe die OMT-leden een weekje van tevoren in de media communiceren kun je al prima opmaken hoe de wind gaat waaien.
pi_203108630
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:23 schreef Tinos85 het volgende:

[..]
Dit zet flatten the curve in een heel ander daglicht. Oeps verkeerde curve
pi_203108640
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:24 schreef Netsplitter het volgende:

We blijven hier. @Starhopper
pi_203108646
Sloten vervangen ook echt, manmanman. En dat in mijn gemeente. ;(

quote:
Handhavers van de gemeente Haarlem hebben zaterdagmiddag skateshop Revert '95 van Jeroen Blankevoort gesloten. De sloten van de winkel zijn vervangen. De ondernemer hield zijn deuren open, omdat hij geen andere manier zag om de winkel draaiende te kunnen houden. En als statement tegen de huidige coronamaatregelen.

,,Ik sta perplex, dat dit zo extreem wordt aangepakt. Ook andere ondernemers die ik heb gesproken, geloven niet dat dit in Haarlem kan gebeuren. Ik wil heel graag deze draconische maatregel snel bespreken met de burgemeester om onze kant van het verhaal toe te lichten," stelt ondernemer Jeroen Blankevoort.Foto's: NH
,,Het is achterlijk, dit is echt buiten alle proporties", reageert Jeroen Blankevoort bij NH Nieuws op de gedwongen sluiting van zijn winkel. ,,Des te meer reden dat we ons als ondernemers moeten mobiliseren, dit beleid is echt te idioot voor woorden."

Zaterdagochtend kwam er al een handhaver langs om te kijken of Jeroen zich aan de regels hield. De Haarlemmer legde aan NH Nieuws uit waarom hij ervoor kiest om zijn zaak open te houden, met alle maatregelen zoals afstand houden en het dragen van mondkapjes. ,,De tegemoetkomingen van de overheid zijn nu nog slechter. Er zit geen vet meer op de botten, we moeten wel. De kachel moet letterlijk blijven branden." Leveringen komen rijkelijk laat, maar moeten wel betaald worden. De huurrekening van december was voor hem twee keer zo hoog door alle prijsstijgingen.

Blankevoort wil in overleg met burgemeester Haarlem
Volgens een woordvoerder van de gemeente Haarlem heeft Jeroen niet geluisterd naar de waarschuwing van handhaving om geen klanten meer in zijn winkel binnen te laten. Daarop heeft de burgemeester besloten om de skatewinkel te sluiten zolang de coronamaatregelen bepalen dat winkels dicht moeten zijn. Ze geeft aan dat Jeroen bezwaar kan aantekenen tegen de gedwongen sluiting en dat er dan een gesprek met de gemeente zal volgen.

Dat laatste zal Jeroen zeker doen. Hij is boos en ongelooflijk teleurgesteld. ,,De gemeente laat zien dat ze een zero-tolerancebeleid uitvoert, waarbij wij als afschrikvoorbeeld worden gebruikt naar andere ondernemers. Mijn webshop runde ik ook vanuit de winkel, dus daar heb ik nu ook niks meer aan. Ik sta perplex, dat dit zo extreem wordt aangepakt. Ook andere ondernemers die ik heb gesproken, geloven niet dat dit in Haarlem kan gebeuren. Ik wil heel graag deze draconische maatregel snel bespreken met de burgemeester om onze kant van het verhaal toe te lichten."
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203108649
quote:
9s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
[..]
Kunnen we zo onderhand niet gewoon die toneelstukjes van persconferenties skippen? Uit hoe die OMT-leden een weekje van tevoren in de media communiceren kun je al prima opmaken hoe de wind gaat waaien.
Die OMT-ers hebben duidelijk een aandachtsziekte. Tijd voor vers bloed.
pi_203108665
quote:
81s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:29 schreef nostra het volgende:
[..]

Tijdens een verbod je winkel openen en dan met krokedillentranen komen als er gehandhaafd wordt. De wereld op zijn kop
pi_203108670
quote:
Een bron binnen het OMT stelt na overleg vrijdagochtend eveneens dat het beeld niet eenvoudig is, met enerzijds hoge infectieaantallen en anderzijds berichten over de minder ziekmakende omikronvariant. De experts zullen de komende dagen nodig hebben om een beter beeld te krijgen van alle gegevens, zodat woensdag een degelijk advies aan het kabinet gegeven kan worden.
Woensdag dus het Advies.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_203108688
Bioscopen OPEN.
pi_203108740
Ik hoop dat Rutte uit zijn winterslaap komt en een pleidooi gaat houden voor de ondernemers. Kappers moeten nu echt open.
Je houdt Omikron toch niet tegen, het duurt alleen ietsje langer.
Je moet van wetenschappers eisen dat ze niet adviezen indienen op basis van angstmodellen. Daar mag je je best mee bemoeien als regering.
pi_203108753
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:31 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Tijdens een verbod je winkel openen en dan met krokedillentranen komen als er gehandhaafd wordt. De wereld op zijn kop
Je zal toch moeten vreten hè, en nee, dat doe je niet van de TOZO.
Friedman on Donahue
pi_203108767
quote:
81s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:29 schreef nostra het volgende:
[..]

Daar zit Wienen toch? De interviews met die man zijn welhaast schizofreen. We moeten ons aan de regels houden, maar ik ben vooral in het stadshuis te vinden. Haha ja thuiswerken en hard handhaven van regels enzo, maar IK werk liever op locatie dus IK doe het niet.

https://www.rodi.nl/regio(...)-heb-mijn-vader-zien
pi_203108780
quote:
De experts zullen de komende dagen nodig hebben om een beter beeld te krijgen van alle gegevens
Dus dat hebben ze nu nog niet? Omicron is er vanaf december maar die drie dagen gaan het verschil maken qua duiding.
pi_203108793
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Daar zit Wienen toch? De interviews met die man zijn welhaast schizofreen. We moeten ons aan de regels houden, maar ik ben vooral in het stadshuis te vinden. Haha ja thuiswerken en hard handhaven van regels enzo, maar IK werk liever op locatie dus IK doe het niet.

https://www.rodi.nl/regio(...)-heb-mijn-vader-zien
Wienen ja. Zou naar Rutte-IV gaan of naar Den Haag, maar zit er nog. Helaas.
Friedman on Donahue
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 9 januari 2022 @ 13:39:43 #23
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203108805
quote:
6s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Woensdag dus het Advies.
Het is natuurlijk ook verschrikkelijk moeilijk om een negatief advies te maken met alle vrij positieve geluiden uit andere landen om ons heen.
pi_203108811
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dus dat hebben ze nu nog niet? Omicron is er vanaf december maar die drie dagen gaan het verschil maken qua duiding.
Het begint tegen het ongeloofwaardige aan te lopen ja.
Friedman on Donahue
pi_203108817
quote:

[..]
De man durft tenminste tegen deze belachelijke lockdown in te gaan. Het moet ergens beginnen.
pi_203108838
We stellen het erg op prijs wanneer u een zelftest afneemt bij uw kind voordat het naar school komt op 10 januari 2022.

Alvast enorm bedankt voor uw medewerking.

Haha
  zondag 9 januari 2022 @ 13:43:46 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203108864
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
We stellen het erg op prijs wanneer u een zelftest afneemt bij uw kind voordat het naar school komt op 10 januari 2022.

Haha
Zolang we kinderen massaal blijven testen zul je telkens weer besmettingen blijven vinden en kom je nooit uit dit cirkeltje.

Leraren halen maar een booster en daarna gewoon bek houden en lesgeven.
pi_203108885
quote:
6s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Woensdag dus het Advies.
Wat hebben ze de afgelopen 5 weken zitten doen?
We zitten in lockdown om zaken te onderzoeken, oma te laten gourmetten en de late booster campagne te compenseren.

Nu heeft oma haar gourmet op maar het gedeelte waar het OMT/kabinet verantwoordelijkheid voor heeft is niet geregeld?

Of hebben ze niet even gebeld naar Marc van Ranst / de UK of ieder anders Europees land wat niet in lockdown zit.
Oh nee zie zouden nu allemaal ook in lockdown zitten volgens de voorspellingen
pi_203108918
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Wat hebben ze de afgelopen 5 weken zitten doen?

Interviewtje hier, tv-programmaatje daar.
  zondag 9 januari 2022 @ 13:49:16 #30
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203108933
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Nouja hoe langer je wacht hoe betrouwbaarder de data. Het was blijkbaar absoluut geen optie om voor 14 januari iets te versoepelen muv de scholen. Dan kan je maar beter tot op het laatste moment ‘wachten’
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203108944
quote:
Dit dus.
pi_203108950
De GGD komt volgende week met meer vrije inlooplocaties, kan het boosteren eindelijk écht op gang komen. Vooralsnog halen ze nauwelijks 60 procent terwijl het doel 80 procent is. Pas als dat bereikt is zullen ze de lockdown durven loslaten.
pi_203108970
Is er eigenlijk een land in een strengere lockdown dan Nederland ;(
Volgens mij is zelfs in Australië het relaxter.
pi_203108997
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:50 schreef Mondkapje het volgende:
De GGD komt volgende week met meer vrije inlooplocaties, kan het boosteren eindelijk écht op gang komen. Vooralsnog halen ze nauwelijks 60 procent terwijl het doel 80 procent is. Pas als dat bereikt is zullen ze de lockdown durven loslaten.
Volgens mij heb je nu zo een booster als je wil. Denk dat het meer bereidheid is wat the bottleneck gaat zijn dan de capaciteit.
Go hard or go home
  zondag 9 januari 2022 @ 13:55:39 #35
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203109018
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:53 schreef Noek het volgende:

[..]
Volgens mij heb je nu zo een booster als je wil. Denk dat het meer bereidheid is wat the bottleneck gaat zijn dan de capaciteit.
Ja, je kan eigenlijk altijd wel in dezelfde week terecht voor een booster. Vaak zelfs een paar dagen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_203109020
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zolang we kinderen massaal blijven testen zul je telkens weer besmettingen blijven vinden en kom je nooit uit dit cirkeltje.

Leraren halen maar een booster en daarna gewoon bek houden en lesgeven.
Dit ja, gewoon open en klaar. Dat testgebeuren kunnen ze vergeten.
pi_203109046
quote:

[..]
Jij hebt je loon weer lekker gestort gekregen aan het einde vd maand?
Go hard or go home
  zondag 9 januari 2022 @ 13:58:05 #38
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203109054
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:42 schreef Wirelessmouse het volgende:

Haha
Ik vind het niet zo gek hoor dat ze het vragen. Die scholen zitten ook in een lastige situatie. Paar kinderen positief en je moet de hele klas weer een week naar huis sturen. :{
  zondag 9 januari 2022 @ 13:58:55 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203109067
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik vind het niet zo gek hoor dat ze het vragen. Die scholen zitten ook in een lastige situatie. Paar kinderen positief en je moet de hele klas weer een week naar huis sturen. :{
Juist dit is waar we mee op moeten houden.
pi_203109080
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:57 schreef Noek het volgende:

[..]
En als dat niet zo is word je zo gebeld door een van de honderd recruiters.
  zondag 9 januari 2022 @ 13:59:45 #41
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203109082
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Juist dit is waar we mee op moeten houden.
Ja, klopt, maar ook daar hebben die scholen het niet alleen voor het zeggen natuurlijk.
pi_203109086
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Je zal toch moeten vreten hè, en nee, dat doe je niet van de TOZO.
Ja dat snap ik. En het is zuur voor ze. Maar als je de optie kiest van deze ondernemer kun je vantevoren uittekenen wat er gaat gebeuren. Wat had die man dan verwacht? Dat er een oogje werd toegeknepen?
pi_203109097
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:57 schreef Noek het volgende:

[..]
:?
pi_203109098
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:59 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Ja dat snap ik. En het is zuur voor ze. Maar als je de optie kiest van deze ondernemer kun je vantevoren uittekenen wat er gaat gebeuren. Wat had die man dan verwacht? Dat er een oogje werd toegeknepen?
Hoe kun je nou als ondernemer rekening houden met zulke achterlijke maatregelen?
  zondag 9 januari 2022 @ 14:00:48 #45
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_203109104
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:51 schreef Kickinalfa het volgende:
Is er eigenlijk een land in een strengere lockdown dan Nederland ;(
Volgens mij is zelfs in Australië het relaxter.
Australië leeft nu toch met het virus? Geen lockdown meer.
pi_203109105
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:59 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Waarschuwing, boete? Zijn zoveel stappen te bedenken voor je de situatie escaleert en sloten gaat vervangen.
pi_203109107
twitter
pi_203109113
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Als je ze blijft testen wel ja. Neem je de pijn, ben je met een week klaar en kan de school gewoon doordraaien als normaal.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 9 januari 2022 @ 14:01:27 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203109114
quote:
7s.gif Op zondag 9 januari 2022 13:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ja, klopt, maar ook daar hebben die scholen het niet alleen voor het zeggen natuurlijk.
Dat klopt. Er moet gewoon een algehele omslag in denken komen.

Kinderen hebben natuurlijk sowieso amper last van een besmetting en volwassenen kunnen een booster halen.
  zondag 9 januari 2022 @ 14:01:52 #50
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_203109121
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 14:00 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Onder de 400 IC patienten

PUSHMELDING GENOT _O_

SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')