abonnement Unibet Coolblue
pi_203078992
Vorig deel
http://forum.fok.nl/topic/2395670
Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
http://tipsthailand.nl/ Leuke en handige site, van een Nederlands stel met een Thailand verslaving. Veel bestemmingen worden er beschreven.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong

Hoppa, en hier weer verder :)
pi_203078997

De Thaise COVID psychose / tourist trap. Zo kan het dus gaan :)

Deze gast heeft trouwens geen enkel idee hoe je Thai moet behandelen.
  Moderator vrijdag 7 januari 2022 @ 16:32:36 #3
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_203080568
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 14:58 schreef kikoooooo het volgende:

De Thaise COVID psychose / tourist trap. Zo kan het dus gaan :)

Deze gast heeft trouwens geen enkel idee hoe je Thai moet behandelen.
Wat een nare gozer zeg. Als hij de Thai zo behandelt snap ik dat ze niet naar hem luisteren :P
  dinsdag 11 januari 2022 @ 19:39:11 #4
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_203143910
Ik heb vanuit mijn werkgever inmiddels zelfs een verbod (nou ja zeer dringend advies) om af te reizen, juist omdat dit soort grappen waarbij je in verplichte 10 daagse quarantaine moet een probleem zijn voor een aantal belangrijke werkzaamheden.

Ik heb geen enkele illusie dat ik niet wordt blootgesteld aan Corona, dat moet inmiddels al verschillende keren gebeurd zijn, dat kan simpelweg niet anders, maar het zou je maar gebeuren en dan moet je in zo'n faciliteit verblijven.
Daarnaast, de test & go stopzetten, althans voor nieuwe aanvragen, maar wel de oude nog binnenlaten, dan voer je een 'bijzonder' beleid, want het is of je gaat voor ZERO covid, en dan sluit je de grenzen en gaat zware restricties opleggen zodat het uitdooft of je gaat ermee leven dat er verspreiding is, want nu negeer je compleet de binnenlandse verspreiding maar sluit wel weer een inkomstenbron waar miljoenen Thai van afhankelijk zijn.

Thailand moet niet zijn hand overspelen, want de toerist die nu niet komt, die gaat ergens anders heen, en om heel eerlijk te zijn, dat punt heb ik nu wel bereikt, het is dat ik er familie heb wonen en er vast nog wel eens zou komen, maar er zijn genoeg andere bestemmingen, en doordat ik daar nu wat meer tijd voor had ben ik daar geweest en volgen daar meer trips uit in de komende jaren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_203245506
Ik ben afgelopen zaterdag terug gekomen na 4 weken Thailand. Eigenlijk best prima vakantie gehad, weinig covid gedoe. Hier in NL is het echter qua lockdown :)

Mocht iemand nog iets willen weten, vraag maar raak.
pi_203304196
quote:
0s.gif Op maandag 17 januari 2022 22:16 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik ben afgelopen zaterdag terug gekomen na 4 weken Thailand. Eigenlijk best prima vakantie gehad, weinig covid gedoe. Hier in NL is het echter qua lockdown :)

Mocht iemand nog iets willen weten, vraag maar raak.
Ik ben wel benieuwd. Kun je gewoon in elk hotel boeken dat je wil of alleen vooraf goedgekeurde hotels? En is er een beetje leven kwa horeca? Waar in Thailand ben je geweest?
pi_203327727
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 18:44 schreef Kwalberto het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd. Kun je gewoon in elk hotel boeken dat je wil of alleen vooraf goedgekeurde hotels? En is er een beetje leven kwa horeca? Waar in Thailand ben je geweest?
Tijdens de verplichte quarantaine alleen goedgekeurde hotels met vervoer en pcr inclusief. Daarna ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt.
pi_203330021
Dat ja.
Bars niet echt geweest, maar restaurantjes en eettentjes zijn gewoon open. Met alcohol.

We zijn in Bangkok, Koh Samui, Phangan en Tao geweest.
pi_203340919
https://twitter.com/richardbarrow/status/1485398103037718529?s=21

Het blijft een grote gok, maar toch heb ik een fantastische tijd gehad met mijn gezin.
pi_203388470
quote:
2s.gif Op zondag 23 januari 2022 09:05 schreef kikoooooo het volgende:

[..]
Tijdens de verplichte quarantaine alleen goedgekeurde hotels met vervoer en pcr inclusief. Daarna ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt.
Dat is nog wel te overzien. Wordt pcr aangeboden in de goedgekeurde hotels?
  maandag 31 januari 2022 @ 19:57:11 #11
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_203450892
quote:
2s.gif Op maandag 24 januari 2022 07:29 schreef kikoooooo het volgende:
https://twitter.com/richardbarrow/status/1485398103037718529?s=21

Het blijft een grote gok, maar toch heb ik een fantastische tijd gehad met mijn gezin.
Hoewel dit ook een ervaring is, klopt het huidige beleid van Thailand niet meer, al verwacht ik trouwens nog wel een ommezwaai, Filipijnen gaat nu open met een test vooraf, en ook Indonesië gaat dit op korte termijn doen.
Thailand zal hier dan toch echt naar gaan kijken, mede omdat de cijfers toch wel erg meevallen, dat ze niet veel andere keus hebben.

Een goed voorbeeld van een land die het wel begrijpt, in Turkije zijn de inkomsten uit toerisme in 2021 meer dan verdubbeld dan 2020.
Natuurlijk was 2020 geen normaal jaar, maar het feit dat je naar Turkije kunt zonder verplichte test is een heel belangrijke factor waarom mensen daar dus op vakantie heen gaan.
Want natuurlijk wel leuk allemaal gekleurde reisadviezen, daar houden mensen die een beetje nadenken zich allang niet meer aan, want kom ik uit Frankrijk met 450K besmettingen per dag, nee hoor meneer, uw vaccinatiebewijs is voldoende, maar kom je uit Turkije, nee meneer met 50K besmettingen per dag moet je een test doen. Wat zegt u, u vliegt door naar Düsseldorf, nee hoor meneer dan is uw vaccinatiebewijs voldoende, u komt dan wel de beveiliging tegen, kmar voor de paspoortcontrole, wat medewerkers op de luchthaven in de winkels, het personeel bij de gate en het personeel aan boord, maar dan heeft u geen test nodig...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_203468445
Zolang Thailand aan dat de debiele zero COVID probeert vast te houden vrees ik het ergste voor het toerisme. Het blijft een grote gok. Mijn vrouw en kinderen waren een dag na thuiskomst positief 😁 ik ben blij dat onze gok goed heeft uitgepakt, maar zou hem nu met de huidige COVID status niet meer nemen, mocht men blijven vasthouden aan dat debiele opgesloten quarantaine.
pi_203468654
quote:
0s.gif Op maandag 31 januari 2022 19:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
, Filipijnen gaat nu open met een test vooraf,
Dit is gewoon de standaard PCR test die je moet hebben maximaal 48 uur voor vertrek. Is volgens mij vrij standaard als je uberhaupt een vliegtuig wilt boarden ? Bovendien geldt dit enkel voor volledig gevaccineerden.....

Overigens zou ik nog even wachten om hier naar toe te gaan om vakantie te vieren. Met dat hele gedoe met mondkapjes, afscheidingen in restaurants, beperkingen in aantallen in restaurants etc geeft dat niet zo lekker vakantie gevoel.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_203469155
quote:
2s.gif Op woensdag 2 februari 2022 07:22 schreef kikoooooo het volgende:
Zolang Thailand aan dat de debiele zero COVID probeert vast te houden vrees ik het ergste voor het toerisme. Het blijft een grote gok. Mijn vrouw en kinderen waren een dag na thuiskomst positief 😁 ik ben blij dat onze gok goed heeft uitgepakt, maar zou hem nu met de huidige COVID status niet meer nemen, mocht men blijven vasthouden aan dat debiele opgesloten quarantaine.
Ik ben vooral bang dat ik daar positief test en dan inderdaad een week of langer opgesloten zit in een of ander debiel hotel

Met de huidige besmettingsaantallen kun je dat gewoon niet 100% voorkomen helaas
En ik ben ook niet van de mondkapjes dus ik ga ook niet de hele vlucht met een FFP2-masker opzetten bijvoorbeeld
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 2 februari 2022 @ 20:22:01 #15
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_203478186
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 08:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Dit is gewoon de standaard PCR test die je moet hebben maximaal 48 uur voor vertrek. Is volgens mij vrij standaard als je uberhaupt een vliegtuig wilt boarden ? Bovendien geldt dit enkel voor volledig gevaccineerden.....

Overigens zou ik nog even wachten om hier naar toe te gaan om vakantie te vieren. Met dat hele gedoe met mondkapjes, afscheidingen in restaurants, beperkingen in aantallen in restaurants etc geeft dat niet zo lekker vakantie gevoel.
Ik vlieg elk weekeinde, en het is zeker niet meer standaard om testen te hoeven doen, binnen Europa sowieso niet, en ook vanuit buiten Europa als de eindbestemming Duitsland is hoef je ook geen testen te doen, zolang je maar gevaccineerd bent.
En ja dat is natuurlijk bijzonder, want als ik van Istanbul naar Amsterdam vlieg en dat als eindbestemming heb, dan heb ik een test nodig, maar als ik doorvlieg naar Duitsland, dan heb ik geen test nodig, terwijl ik in plaats van alleen de KMAR nu ook medewerkers van de veiligheidscontrole tegenkom, medewerkers op de luchthaven, medewerkers van KLM bij de gate, en de nieuwe bemanning in het vliegtuig naar Düsseldorf...)

Nu test ik vanuit mijn werkgever wel bij aankomst, maar als het niet noodzakelijk is doen wij geen testen op de bestemming zelf om te voorkomen dat er niet gereisd kan worden en lokaal in quarantaine gegaan moet worden.

Al heb ik zelf niet meer de illusie dat ik Covid op kan lopen, het is met mijn reisgedrag en wat ik doe op bestemmingen (Corona regels qua gebruik van mondkapjes of afstand is simpelweg niet mogelijk) onmogelijk dat ik niet in contact ben geweest, en zelfs recent na een hele dag met achteraf blijkt 3 besmette mensen in een kleine ruimte geweest te zijn, paar dagen later lichte verkoudheid te hebben test ik nog negatief.

Inmiddels heb ik een gaatje gevonden in juni om alsnog naar Thailand te gaan, ik ga ervan uit dat de regels nog wel wat minder strikt worden als andere landen ook open gaan en de strijd om de toerist gaat beginnen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_203483132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 20:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Ik vlieg elk weekeinde, en het is zeker niet meer standaard om testen te hoeven doen, binnen Europa sowieso niet, en ook vanuit buiten Europa als de eindbestemming Duitsland is hoef je ook geen testen te doen, zolang je maar gevaccineerd bent.
En ja dat is natuurlijk bijzonder, want als ik van Istanbul naar Amsterdam vlieg en dat als eindbestemming heb, dan heb ik een test nodig, maar als ik doorvlieg naar Duitsland, dan heb ik geen test nodig, terwijl ik in plaats van alleen de KMAR nu ook medewerkers van de veiligheidscontrole tegenkom, medewerkers op de luchthaven, medewerkers van KLM bij de gate, en de nieuwe bemanning in het vliegtuig naar Düsseldorf...)

Nu test ik vanuit mijn werkgever wel bij aankomst, maar als het niet noodzakelijk is doen wij geen testen op de bestemming zelf om te voorkomen dat er niet gereisd kan worden en lokaal in quarantaine gegaan moet worden.

Al heb ik zelf niet meer de illusie dat ik Covid op kan lopen, het is met mijn reisgedrag en wat ik doe op bestemmingen (Corona regels qua gebruik van mondkapjes of afstand is simpelweg niet mogelijk) onmogelijk dat ik niet in contact ben geweest, en zelfs recent na een hele dag met achteraf blijkt 3 besmette mensen in een kleine ruimte geweest te zijn, paar dagen later lichte verkoudheid te hebben test ik nog negatief.

Inmiddels heb ik een gaatje gevonden in juni om alsnog naar Thailand te gaan, ik ga ervan uit dat de regels nog wel wat minder strikt worden als andere landen ook open gaan en de strijd om de toerist gaat beginnen.
Ah zo..... ik woon zelf in Manila (dus ZO Azie), en zie dus wat er om me heen gebeurd. In Europa is het al zover dat men nog geen test nodig heeft, maar hier is nog heel erg gebruikelijk. Boekingen in een vliegtuig of hotel (domestic of international), blijf je nog immer klooien met zo'n test.

Filippijnen gaan - net als Thailand ook - half februari weer open voor toeristen, en afgezien van volledige vaccinatie, is 1 van de voorwaarden een PCR test van 48 uur.

Je hebt gelijk dat in juni het allemaal wel wat soepeler gaat worden. Toch weer een paar maanden verder, en dan zijn er ook weer wat meer ervaringen van andere reizigers die wat minder lang kunnen wachten :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_203498651
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 20:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Ik vlieg elk weekeinde, en het is zeker niet meer standaard om testen te hoeven doen, binnen Europa sowieso niet, en ook vanuit buiten Europa als de eindbestemming Duitsland is hoef je ook geen testen te doen, zolang je maar gevaccineerd bent.
En ja dat is natuurlijk bijzonder, want als ik van Istanbul naar Amsterdam vlieg en dat als eindbestemming heb, dan heb ik een test nodig, maar als ik doorvlieg naar Duitsland, dan heb ik geen test nodig, terwijl ik in plaats van alleen de KMAR nu ook medewerkers van de veiligheidscontrole tegenkom, medewerkers op de luchthaven, medewerkers van KLM bij de gate, en de nieuwe bemanning in het vliegtuig naar Düsseldorf...)

Nu test ik vanuit mijn werkgever wel bij aankomst, maar als het niet noodzakelijk is doen wij geen testen op de bestemming zelf om te voorkomen dat er niet gereisd kan worden en lokaal in quarantaine gegaan moet worden.

Al heb ik zelf niet meer de illusie dat ik Covid op kan lopen, het is met mijn reisgedrag en wat ik doe op bestemmingen (Corona regels qua gebruik van mondkapjes of afstand is simpelweg niet mogelijk) onmogelijk dat ik niet in contact ben geweest, en zelfs recent na een hele dag met achteraf blijkt 3 besmette mensen in een kleine ruimte geweest te zijn, paar dagen later lichte verkoudheid te hebben test ik nog negatief.

Inmiddels heb ik een gaatje gevonden in juni om alsnog naar Thailand te gaan, ik ga ervan uit dat de regels nog wel wat minder strikt worden als andere landen ook open gaan en de strijd om de toerist gaat beginnen.

Zou je anders wel met test and go gaan?
  vrijdag 4 februari 2022 @ 20:01:32 #18
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_203507672
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 09:34 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Zou je anders wel met test and go gaan?
Ik zal op een gegeven moment toch wel moeten gaan richting Thailand in verband met familie. Dus als test en go er is dan durf ik dat wel aan, maar ik voorzie wel degelijk veranderingen, werkgerelateerd doe ik veel aan risico analyses en moet ik vooruit plannen.

Het enige land waar ik wel mijn vraagtekens bij heb is Nieuw Zeeland, want die denken met de nu aangekondigde stappenplan met in Oktober open voor iedereen, dat ze in de tussentijd de nieuwe omicron variant kunnen beheersen.
Op het moment dat zij de grenzen, als is het voor lokale bewoners of Ozzies, open zetten met thuisquarantaine, dan introduceer je in de lokale community de omicron variant, en dan zal het hard gaan en is er geen stoppen meer aan. Daar maak ik mij meer zorgen om dan dat Zuid Oost Azie, op China na, weer wat meer open grenzen heeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 11 februari 2022 @ 22:01:31 #19
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_203621385
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 09:34 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Zou je anders wel met test and go gaan?
Met de huidige T&G waarbij 2 x een AQ hotel geboekt moet worden en ze je in een slecht geval voor 24 uur opsluiten in een hotelkamer verwacht ik niet dat er ook nog maar 1 weldenkende toerist zal afreizen. Risico is te groot en de teneur van de verzekeringsmaarschappijen is om voor a-sympthomatisch positief geen vergoeding meer uit te betalen. De Thaise scams van meer dan 10.000 Bt per dag, per pesoon worden te duur.

Echter wanneer je geen gogo of pingpong bars bezoekt is het allemaal redelijk normaal op dit moment. Wel continue een mondkapje dragen, zelfs als alleen reizende in een auto want anders mag he wat bahtjes schuiven bij een controle,

Condo's zijn in overvloed te huur. wel ff opletten want sommigen denken nog steeds dat 700-1000 euro voor een maand normaal is terwijl 95% leegstaat en het ook voor 400 euro kan in deze tijd.

Voor de volgende trip wacht ik nog wel ff totdat het nieuwe normaal ook in Thailand tot het verleden behoort. September lijkt me een redelijke termijn om de niet democratische gekozen junta wat tijd te geven om de realiteit wat meer onder ogen te zien.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_203631195
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 februari 2022 22:01 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Met de huidige T&G waarbij 2 x een AQ hotel geboekt moet worden en ze je in een slecht geval voor 24 uur opsluiten in een hotelkamer verwacht ik niet dat er ook nog maar 1 weldenkende toerist zal afreizen. Risico is te groot en de teneur van de verzekeringsmaarschappijen is om voor a-sympthomatisch positief geen vergoeding meer uit te betalen. De Thaise scams van meer dan 10.000 Bt per dag, per pesoon worden te duur.

Echter wanneer je geen gogo of pingpong bars bezoekt is het allemaal redelijk normaal op dit moment. Wel continue een mondkapje dragen, zelfs als alleen reizende in een auto want anders mag he wat bahtjes schuiven bij een controle,

Condo's zijn in overvloed te huur. wel ff opletten want sommigen denken nog steeds dat 700-1000 euro voor een maand normaal is terwijl 95% leegstaat en het ook voor 400 euro kan in deze tijd.

Voor de volgende trip wacht ik nog wel ff totdat het nieuwe normaal ook in Thailand tot het verleden behoort. September lijkt me een redelijke termijn om de niet democratische gekozen junta wat tijd te geven om de realiteit wat meer onder ogen te zien.
:D Het slechtste geval 24 uur? Dat lijkt me het beste geval! Slechtste lijkt me als je positief test (en ook nog eens helemaal niet ziek bent) en dan een week of 10 dagen in een of ander hotel moet doorbrengen met slecht eten en een raam dat 10 minuten per dag open mag of zoiets ... dat is eigenlijk de enige reden dat ik nog niet afgereisd ben. Naja dat en de mondkapjesplicht. Op straat vind ik dat eigenlijk onacceptabel. In een winkel ofzo vind ik nog van een andere gradatie, ook al vind ik dat ook onprettig.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 13 februari 2022 @ 18:56:13 #21
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_203649786
Er zijn inderdaad wat 'cowboys' actief die het geven van de uitslag van het testresultaat zo lang mogelijk uitstellen, zodat je 'optimaal' gebruikt gaat maken van de roomservice die het hotel biedt voor lunch, diner of ontbijt.

Er zijn gelukkig genoeg aanbieders die duidelijke afspraken hebben en binnen 6 uur resultaat kunnen geven.

Al is inderdaad het nog steeds een groot risico, maar ik verwacht toch wel wat aanpassingen, want de 'kwaliteitstoeristen' die Thailand wil, ze zijn nu afspraken aan het maken voor een bubble met India, en met alle respect, dat zijn denk ik niet de kwaliteitstoeristen die Thailand bedoelde....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 22:55:38 #22
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_203746973
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 17:31 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
:D Het slechtste geval 24 uur? Dat lijkt me het beste geval! Slechtste lijkt me als je positief test (en ook nog eens helemaal niet ziek bent) en dan een week of 10 dagen in een of ander hotel moet doorbrengen met slecht eten en een raam dat 10 minuten per dag open mag of zoiets ... dat is eigenlijk de enige reden dat ik nog niet afgereisd ben. Naja dat en de mondkapjesplicht. Op straat vind ik dat eigenlijk onacceptabel. In een winkel ofzo vind ik nog van een andere gradatie, ook al vind ik dat ook onprettig.
Ik drukte me inderdaad wat ongelukkig uit. Ik doelde op die AQ hotels waar je een PCR test mag ondergaan en waar ze je wel tot 24 uur kunnen laten wachten op de uitslag.
Maar inderdaad, wanneer je dan ook nog positief test ben je echt het haasje.
De tijd zal het leren hoe ze om zullen gaan met het feit dat omringende landen hun grenzen wel zonder restricties gaan openstellen. Zelf verwacht ik dat in Thailand in augustus of september alle restricties wel opgeheven zullen zijn. Momenteel zitten ze natuurlijk in een spagaat tav de toeristen die nu een Thailand Pass hebben aangevraagd en reeds de hotels voor dag 1 en 5 betaald hebben. Lijkt me een uitdaging hoe ze daar mee om zullen gaan,
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_203756404
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 22:55 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Ik drukte me inderdaad wat ongelukkig uit. Ik doelde op die AQ hotels waar je een PCR test mag ondergaan en waar ze je wel tot 24 uur kunnen laten wachten op de uitslag.
Maar inderdaad, wanneer je dan ook nog positief test ben je echt het haasje.
De tijd zal het leren hoe ze om zullen gaan met het feit dat omringende landen hun grenzen wel zonder restricties gaan openstellen. Zelf verwacht ik dat in Thailand in augustus of september alle restricties wel opgeheven zullen zijn. Momenteel zitten ze natuurlijk in een spagaat tav de toeristen die nu een Thailand Pass hebben aangevraagd en reeds de hotels voor dag 1 en 5 betaald hebben. Lijkt me een uitdaging hoe ze daar mee om zullen gaan,
Kan inderdaad niet al te lang meer duren voordat het land weer zonder restricties zal opengaan. Dan ben ik denk ik de eerste die een ticket boekt. Hoewel een mondkapjesplicht op straat me daar wel van zou kunnen weerhouden, want dat vind ik echt geen doen, zeker met dat soort temperaturen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 20 februari 2022 @ 22:54:33 #24
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_203761365
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 17:14 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Kan inderdaad niet al te lang meer duren voordat het land weer zonder restricties zal opengaan. Dan ben ik denk ik de eerste die een ticket boekt. Hoewel een mondkapjesplicht op straat me daar wel van zou kunnen weerhouden, want dat vind ik echt geen doen, zeker met dat soort temperaturen.
Mondkapjes lijkt heel vervelend, maar het went echt snel. Alleen het ridicule dat je er zelfs een op moet op de scooter of in de auto is van de gekke. de oplossing is zo'n "show" masker, beetje neopreen achtig. werkt natuurlijk voor geen meter maar geen irritatie achter je oren. Ik zal me door de mondkapjes plicht niet tegen laten houden om vanaf half april zo snel mogelijk weer daarheen te vliegen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_203763892
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2022 22:54 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Mondkapjes lijkt heel vervelend, maar het went echt snel. Alleen het ridicule dat je er zelfs een op moet op de scooter of in de auto is van de gekke. de oplossing is zo'n "show" masker, beetje neopreen achtig. werkt natuurlijk voor geen meter maar geen irritatie achter je oren. Ik zal me door de mondkapjes plicht niet tegen laten houden om vanaf half april zo snel mogelijk weer daarheen te vliegen.
Ik heb echt een probleem met die kapjes, ik draag ze in NL ook nauwelijks. Dus het liefst ga ik als die plicht is afgeschaft, maar goed, niet naar Thailand kunnen is ook vreselijk natuurlijk ;)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 21 februari 2022 @ 19:22:19 #26
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_203770671
Sinds er weet wat meer toeristen komen is gelukkig het dragen van de mondkapjes al een stuk minder geworden.

Zolang je grenzen dicht houdt dan kan je de eigen bevolking nog wel een beetje controleren, ook door sociale druk, maar zodra er 'buitenstaanders' binnen komen dan valt die druk weg en gaat ook de lokale bevolking vanzelf mee.

En dat is maar goed ook, met het blind volgen van een regering dwing je geen verandering af, zodra een maatregel niet meer te handhaven is dan komt er vanzelf een versoepeling.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_203800021
UPDATED! TEST & GO rules to ease from 1 March 2022
Travellers can arrive in Thailand by air, land, and water with the required prepaid accommodation reduced to 1 night and the COVID-19 tests revised to 1 RT-PCR and 1 self-ATK.

tatnews.org/2022/02/thailand-reopening-exemption-from-quarantine-test-go/
  zondag 27 februari 2022 @ 20:33:08 #28
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_203868360
quote:
6s.gif Op maandag 21 februari 2022 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
Sinds er weet wat meer toeristen komen is gelukkig het dragen van de mondkapjes al een stuk minder geworden.

Zolang je grenzen dicht houdt dan kan je de eigen bevolking nog wel een beetje controleren, ook door sociale druk, maar zodra er 'buitenstaanders' binnen komen dan valt die druk weg en gaat ook de lokale bevolking vanzelf mee.

En dat is maar goed ook, met het blind volgen van een regering dwing je geen verandering af, zodra een maatregel niet meer te handhaven is dan komt er vanzelf een versoepeling.
Een stuk minder? Echt niet. Maar iedere politie agent ziet je graag komen hoor zonder mondkapje op straat, op de scooter (waanzin natuurlijk) of in de auto met meerdere personen. De Thais zelf houden die mondkapjes zelfs in een restaurant op totdat het eten wordt geserveerd. En opstaan van tafel zonder mondkapje is noog steeds not done. In bars en andere drinkgelegenheden ligt het uiteraard anders en draagt niemand een mondkapje. De ergsten die er de hand mee lichten zijn de buitenlanders die die mondkapjes tot onder de neus dragen. Op het strand is de verplichting er blijkbaar dan weer niet......... maar verwonder U niet, verbaas U slechts,.Het is tenslotte Thailand.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 28 februari 2022 @ 20:17:04 #29
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_203883563
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 20:33 schreef buzz1291 het volgende:
Een stuk minder? Echt niet.
Nee? Nou in den beginne liep men in de dorpjes er ook mee, maar op vidoecalls die ik zo af en toe maak zie ik dat nu niet meer terug.
Op drukke plekken is de sociale druk voor de Thais ongetwijfeld wat hoger, maar er zijn ook al genoeg berichten op plekken waar veel toeristen komen dat men het allemaal niet zo nauw neemt. Zeker buiten.

En met de 'versoepeling' van de voorwaarden en dus ook het binnenkomen van de normale toerist zal de verplichting buiten, wat simpelweg waanzin is, steeds meer vervagen, gelukkig maar, want je kan je eigen bevolking wel voor de gek houden, de toerist uit Europa wat minder.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_205559276
En nog steeds overal mondkapjes in Thailand :X Ik wil in november weer gaan en hoop dat het dan afgelopen is, maar dat zal wel niet. Weet iemand wat er op dit moment nodig is om het land binnen te komen?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_205559366
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:25 schreef Hallojo het volgende:
En nog steeds overal mondkapjes in Thailand :X Ik wil in november weer gaan en hoop dat het dan afgelopen is, maar dat zal wel niet. Weet iemand wat er op dit moment nodig is om het land binnen te komen?
https://www.thaiembassy.c(...)spension-of-tm6-card

Zo te zien geen restricties meer als je gevaccineerd bent.

Die mondkapjes zijn rete-irritant. Ik wil ook in december die kant op, maar de hele dag met een kapje op lopen lijkt me niet zo leuk.

Edit: blijkbaar zijn de kapjes ook niet meer verplicht: https://www.bloomberg.com(...)-scraps-mask-mandate
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205559681
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:43 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
https://www.thaiembassy.c(...)spension-of-tm6-card

Zo te zien geen restricties meer als je gevaccineerd bent.

Die mondkapjes zijn rete-irritant. Ik wil ook in december die kant op, maar de hele dag met een kapje op lopen lijkt me niet zo leuk.

Edit: blijkbaar zijn de kapjes ook niet meer verplicht: https://www.bloomberg.com(...)-scraps-mask-mandate
Ziet er goed uit! :) Moet ik alleen nog even een boostertje halen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_205559820
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:23 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Ziet er goed uit! :) Moet ik alleen nog even een boostertje halen.
Ik denk niet dat dat verplicht is? Fully vaccinated is volgens mij 2 prikken
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205559892
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:38 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dat verplicht is? Fully vaccinated is volgens mij 2 prikken
Hmmm, ik check net mijn corona-app en daar staat gewoon zo'n QR-ding in. Misschien is dat dan toch al voldoende.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_205559961
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:44 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Hmmm, ik check net mijn corona-app en daar staat gewoon zo'n QR-ding in. Misschien is dat dan toch al voldoende.
Dat met die booster en dan 2 prikken als ongeldig beschouwen is volgens mij iets typisch Europees ;)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205759091
Ticket is geboekt. In november naar Thailand *O* Weet iemand of je bij EVA Air nog een mondkapje op moet? Op de website is er niks over te vinden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_205987544
Wat is op Koh Phangan een goeie plek om te verblijven als je in de buurt van barretjes en restaurants wil zitten?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_205987646
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2022 22:40 schreef Hallojo het volgende:
Ticket is geboekt. In november naar Thailand *O* Weet iemand of je bij EVA Air nog een mondkapje op moet? Op de website is er niks over te vinden.
Zijn ze echt zo duur als het lijkt op die website? 1000 euro voor een retour?
Mja
pi_205987699
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:53 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Zijn ze echt zo duur als het lijkt op die website? 1000 euro voor een retour?
Ik heb gelukkig een ticket voor 780 euro kunnen bemachtigen. Maar het is wel duur nu ja. Ook de tickets met overstap.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_205987825
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 18:55 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Ik heb gelukkig een ticket voor 780 euro kunnen bemachtigen. Maar het is wel duur nu ja. Ook de tickets met overstap.
is het met de Saudi's niet goedkoper?
Mja
pi_205987847
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:03 schreef TAmaru het volgende:

[..]
is het met de Saudi's niet goedkoper?
Ja, maar dan moet je twee keer overstappen in Saudi Arabië en hopen dat het vliegtuig überhaupt gaat.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_205994573
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2022 19:05 schreef Hallojo het volgende:

[..]
Ja, maar dan moet je twee keer overstappen in Saudi Arabië en hopen dat het vliegtuig überhaupt gaat.
ik heb vluchten gezien waarbij 1 overstap genoeg is en waarom zou het vliegtuig niet gaan? de prijs was wel slechts rond de 450 euro
Mja
  maandag 17 oktober 2022 @ 21:32:39 #43
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_206357549
Ter info:
Op Suvarnabhumi lijkt het alsof er nog een mondkapjes plicht is gezien de borden. Ik heb maar niet uitgetest of ze ook handhaven. Voordat de deur van het vliegtuig op BKK opengaat wordt met klem verzocht (KLM) om een mondkapje op te zetten. Neem er dus maar een paar mee.

In alle shopping malls zie je alle Thais nog steeds met een mondkapje op lopen ondanks dat het niet verplicht is. Dus ben je niet met een Thai(se) op stap dan hoef je die dingen ook niet uit beleefdheid te dragen.

Veel plezier, ik ben net terug van 2 maanden en kijk al weer uit naar de volgende in februari 2023
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:39:54 #44
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_206369990
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 21:32 schreef buzz1291 het volgende:
Ter info:
Op Suvarnabhumi lijkt het alsof er nog een mondkapjes plicht is gezien de borden. Ik heb maar niet uitgetest of ze ook handhaven. Voordat de deur van het vliegtuig op BKK opengaat wordt met klem verzocht (KLM) om een mondkapje op te zetten. Neem er dus maar een paar mee.

In alle shopping malls zie je alle Thais nog steeds met een mondkapje op lopen ondanks dat het niet verplicht is. Dus ben je niet met een Thai(se) op stap dan hoef je die dingen ook niet uit beleefdheid te dragen.

Veel plezier, ik ben net terug van 2 maanden en kijk al weer uit naar de volgende in februari 2023
Nou op de luchthaven is geen mondkapjesplicht meer hoor, in juni werd het inderdaad nog gevraagd, maar afgelopen september niet meer en er lopen genoeg mensen rond zonder. KLM vroeg er in September ook niet om.

De opmerking klopt dat de Thai zelf in BTS (skytrain) en shopping malls en ook de luchthavens er over het algemeen wel mee rondlopen, zelfs buiten, maar de toerist zeker niet. Het is dan ook echt niet meer verplicht, in het transport hoor je wel een omroep dat het weliswaar niet verplicht is maar wel wordt aangeraden, maar daar trek ik mij niet zoveel van aan.

Ik heb familie in Thailand, en die zijn wat vrijer zogezegd, die lopen inderdaad prima zonder, maar er zijn, zeker in Bangkok, Thai die bang zijn voor de publieke opinie. Al zie je ook daar langzaamaan wel wat kentering inkomen.

Wegdragen kan je me nog steeds met zonder helmp op de brommer, maar wel je mondkapje op!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_206371112
Ik ga in april met mijn vrouw naar Phuket, en ben al een tijdje aan het kijken naar vliegtickets.
Vertrek is vanuit Düsseldorf (woon in Venlo) De prijzen liggen nu rond de ¤850 en ruim hoger.
Kan ik het beste nu boeken, of nog even wachten?
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 07:26:46 #46
45833 crew  Fogel
pi_206371225
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 05:49 schreef Loentje52 het volgende:
Ik ga in april met mijn vrouw naar Phuket, en ben al een tijdje aan het kijken naar vliegtickets.
Vertrek is vanuit Düsseldorf (woon in Venlo) De prijzen liggen nu rond de ¤850 en ruim hoger.
Kan ik het beste nu boeken, of nog even wachten?
Tickets moet je gewoon boeken als je de prijs OK vind en dan er niet meer naar kijken.
Check ook of je vanaf Brussel of Amsterdam betere prijzen kan vinden. Voor Amsterdam eel iets boeken waar je de priority lane in mag bij de security want ze hebben hun dingen nog steeds niet in orde.

Op https://www.google.com/flights kan je zien of de prijs laag/normaal/hoog is voor de periode die je kiest.

[ Bericht 10% gewijzigd door Fogel op 19-10-2022 08:09:07 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_206384863
Phuket, wat een vreselijk stukje "Thailand" is dat, maargoed, ieder z'n meug natuurlijk.

Zitten daar nog veel Russen trouwens?
pi_206385000
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 11:43 schreef DjVero het volgende:
Phuket, wat een vreselijk stukje "Thailand" is dat, maargoed, ieder z'n meug natuurlijk.

Zitten daar nog veel Russen trouwens?
Idd vond heel Thailand top maar Phuket is echt riool. En idd benieuwd of er nog veel Russen daar verblijven. Leek wel mini Rusland daar soms naast al het andere tokkie volk.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 13 november 2022 @ 23:05:55 #49
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_206668074
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 11:43 schreef DjVero het volgende:
Phuket, wat een vreselijk stukje "Thailand" is dat, maargoed, ieder z'n meug natuurlijk.

Zitten daar nog veel Russen trouwens?
Wanneer je de airport taxi maffia hebt weten te weerstaan en met een grote boog om Patong Beach bent heen gereden naar Kamala of Karon Beach dan ben je op de mooiste stranden en de resorts aldaar zijn zeer aangenaam. Phuket is niet zo slecht, maar wegblijven van Patong Beach is dan wel een vereiste. En wil je het helemaal rustig, dan ga je naar Surin Beach
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_206789627
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 05:49 schreef Loentje52 het volgende:
Ik ga in april met mijn vrouw naar Phuket, en ben al een tijdje aan het kijken naar vliegtickets.
Vertrek is vanuit Düsseldorf (woon in Venlo) De prijzen liggen nu rond de ¤850 en ruim hoger.
Kan ik het beste nu boeken, of nog even wachten?
voor 850 euro zou ik direct boeken, kans dat het goedkoper wordt is zeer klein.
voor april is dit momenteel een goede prijs, vanaf mei kan het iets goedkoper, ik ga 7 mei voor 670 met qatar, maar deze tickets worden dagelijks duurder
pi_206792165
850 is momenteel zo ongeveer het beste wat je kunt vinden
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_206798897
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:08 schreef ron66 het volgende:

[..]
voor 850 euro zou ik direct boeken, kans dat het goedkoper wordt is zeer klein.
voor april is dit momenteel een goede prijs, vanaf mei kan het iets goedkoper, ik ga 7 mei voor 670 met qatar, maar deze tickets worden dagelijks duurder
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:08 schreef ron66 het volgende:

[..]
voor 850 euro zou ik direct boeken, kans dat het goedkoper wordt is zeer klein.
voor april is dit momenteel een goede prijs, vanaf mei kan het iets goedkoper, ik ga 7 mei voor 670 met qatar, maar deze tickets worden dagelijks duurder
En dan zit je hoelang in het vliegtuig?
Heb inmiddels al geboekt, ¤1179 pp. is veel geld dat weet ik......vlieg met Emirates met maar een keer overstappen en de kortste vliegtijd. Dat is me ook wel wat waard.
pi_206800335
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 05:25 schreef Loentje52 het volgende:

[..]
[..]
En dan zit je hoelang in het vliegtuig?
Heb inmiddels al geboekt, ¤1179 pp. is veel geld dat weet ik......vlieg met Emirates met maar een keer overstappen en de kortste vliegtijd. Dat is me ook wel wat waard.
qatar en emirates hebben vergelijkbare vliegtijden en stoptijden, Doha en Dubai liggen in dezelfde regio.
Ik kies ook voor de kortste overstaptijd, heen kleine 3 uur en terug 2 uur, alles korter dan 90 minuten is me te gehaast voor overstap. dusseldorf naar doha is iets van 5 1/2 uur en doha naar bkk iets van 6 1/2 uur , vergelijkbaar met emirates. Emirates heb ik meestal geboekt, maar momenteel is qatar goedkoper
pi_206808226
650 euro met Cathay 19 februari of 4 mei met saudi voor 523 euro

[ Bericht 34% gewijzigd door gijsman op 24-11-2022 21:19:46 ]
pi_206811494
Wij hebben augustus bij Saudi geboekt voor 690¤. Echt uitstekende deal en we zijn redelijk positief ingesteld, dus maak me niet zoveel zorgen over of vlucht gaat of niet. We merken het wel.
  vrijdag 16 december 2022 @ 22:46:22 #56
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_207110533
Afgelopen week een ticket bij EVA Air gescoord voor 857 euro, directe vlucht AMS-BKK medio februari en geboekt bij EVA Air zelf. Hetzelfde ticket kost een paar dagen later 1268 euro, meevallertje dus en echt het allerlaagste wat er te vinden was voor vertrek in februari. Prijzen zijn krankzinnig op dit moment of je moet van een hele lange overstap houden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_207226671
Van COVID psychose naar overal cannabis. Ik hou van Thailand

Ik ben er inmiddels weer met mijn gezin voor 2.5 week. En ik sta echt te kijken van de cannabis overal. Veel te duur, maar het geeft de vakantie wel een plus
pi_207226698
Fijn ook dat dat blauwe kut formulier is afgeschaft.
pi_207470608
Voor iedereen die in januari gaat.

Je MOET kunnen aantonen dat je gevaccineerd ben tegen covid.

https://www.ad.nl/buitenl(...)greizigers~ab088d26/
stupidity has become as common as common sense was before
pi_207470869
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 15:25 schreef marcb1974 het volgende:
Voor iedereen die in januari gaat.

Je MOET kunnen aantonen dat je gevaccineerd ben tegen covid.

https://www.ad.nl/buitenl(...)greizigers~ab088d26/
Is alweer aangepast na druk van alle toeristenbureau's etc.

https://twitter.com/RichardBarrow/status/1612043311380062218

Maatregel voor de buhne dus weer zoals altijd in Thai :P Maar blijft irritant. Weer veel extra werk voor iedereen voor niets..
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_207485911
Ze zijn sowieso erg blij dat de Chinezen weer kunnen reizen, ze leggen nog net niet de rode loper uit.
pi_210154898
Heeft iemand ervaring met een pinpas van V Pay ipv Maestro en of je daar een beetje mee uit de voeten kunt? In Suriname kon ik zo goed als nergens geld opnemen namelijk, laat staan pinnen in winkels. Betalen in winkels lukte ook in de VS totaal niet. Fijne move van ING :')
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:13:44 #63
45833 crew  Fogel
pi_210155145
Geen ervaring met Nederlandse pinpassen. Maar met Visa en Mastercard kan je op veel plekken terecht, en wat cash erbij voor het geval dat dingen niet werken.

Heel wat anders, maar als je een beetje online wil blijven tijden de vakantie kan ik deze esims aanraden: https://www.dtac.co.th/en/prepaid/products/tourist-sim.html
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_210155924
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:55 schreef Bugno3 het volgende:
Heeft iemand ervaring met een pinpas van V Pay ipv Maestro en of je daar een beetje mee uit de voeten kunt? In Suriname kon ik zo goed als nergens geld opnemen namelijk, laat staan pinnen in winkels. Betalen in winkels lukte ook in de VS totaal niet. Fijne move van ING :')
Pinnen in winkels kan in Thailand alleen bij grotere supermarkten. Bij de 7-Eleven volgens mij niet. Als je kunt pinnen, werkt Maestro in elk geval doorgaans wel. Je kunt ook eenvoudig geld opnemen bij pinautomaten met Maestro. Ik raad je aan om te zien of er een ATM van Aeon is, want die heeft als enige een lage opname fee. V-Pay weet ik niet, maar ik denk dat het wel kan.

Wat ik je ook kan aanraden, is om even een gratis rekening te openen bij N26. Je krijgt dan een gratis digitale Mastercard. Dit kan je soms echt uit de problemen helpen, als betaling met Maestro niet mogelijk is. Zelf heb ik daarnaast ook altijd een fysieke Visa-kaart bij me.

En cash rulet natuurlijk nog altijd in Thailand, hoewel heel veel mensen met betaalapps betalen zoals GCash. Dat is zeker sinds corona veel groter geworden. Ook in kleine restaurantjes zag ik heel veel mensen betalen via QR-code en een app. Maar ik denk dat dat niet mogelijk is als je geen Thaise bankaccount hebt. Er waren ook buitenlanders die het deden, maar die woonden in Thailand.
Mja
pi_210155943
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 11:13 schreef Fogel het volgende:
Geen ervaring met Nederlandse pinpassen. Maar met Visa en Mastercard kan je op veel plekken terecht, en wat cash erbij voor het geval dat dingen niet werken.

Heel wat anders, maar als je een beetje online wil blijven tijden de vakantie kan ik deze esims aanraden: https://www.dtac.co.th/en/prepaid/products/tourist-sim.html
Ik weet vrij zeker dat je bij andere aanbieders betere deals kunt vinden, zeker als je langer in Thailand bent. Ik had een E-sim voor een maand volgens mij en ik denk dat ik 9 dollar heb betaald.
Mja
pi_210155968
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:12 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Pinnen in winkels kan in Thailand alleen bij grotere supermarkten. Bij de 7-Eleven volgens mij niet. Als je kunt pinnen, werkt Maestro in elk geval doorgaans wel. Je kunt ook eenvoudig geld opnemen bij pinautomaten met Maestro. Ik raad je aan om te zien of er een ATM van Aeon is, want die heeft als enige een lage opname fee. V-Pay weet ik niet, maar ik denk dat het wel kan.

Wat ik je ook kan aanraden, is om even een gratis rekening te openen bij N26. Je krijgt dan een gratis digitale Mastercard. Dit kan je soms echt uit de problemen helpen, als betaling met Maestro niet mogelijk is. Zelf heb ik daarnaast ook altijd een fysieke Visa-kaart bij me.

En cash rulet natuurlijk nog altijd in Thailand, hoewel heel veel mensen met betaalapps betalen zoals GCash. Dat is zeker sinds corona veel groter geworden. Ook in kleine restaurantjes zag ik heel veel mensen betalen via QR-code en een app. Maar ik denk dat dat niet mogelijk is als je geen Thaise bankaccount hebt. Er waren ook buitenlanders die het deden, maar die woonden in Thailand.
Bedankt voor je toelichting. Ik ben zeker niet van plan te rekenen op digitaal betalen hoor, maar wil gewoon geld uit de muur kunnen trekken. Dit lukte altijd prima met m'n Maestro kaart, maar bleek in Su dus met V Pay zo goed als onmogelijk en ik kan moeilijk info vinden.

Die digitale Mastercard zal ik eens kijken, maar neem sowieso MC mee.
pi_210155976
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:12 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik weet vrij zeker dat je bij andere aanbieders betere deals kunt vinden, zeker als je langer in Thailand bent. Ik had een E-sim voor een maand volgens mij en ik denk dat ik 9 dollar heb betaald.
Ja, eSIM 50GB voor 10 dg a 9,95. Unlimited voor 19.95, beiden via Airalo.
pi_210156003
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:14 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Bedankt voor je toelichting. Ik ben zeker niet van plan te rekenen op digitaal betalen hoor, maar wil gewoon geld uit de muur kunnen trekken. Dit lukte altijd prima met m'n Maestro kaart, maar bleek in Su dus met V Pay zo goed als onmogelijk en ik kan moeilijk info vinden.

Die digitale Mastercard zal ik eens kijken, maar neem sowieso MC mee.
Visa is voor reizen natuurlijk altijd beter, maar met de Maestro heb ik in Thailand talloze malen geld opgenomen. Voor mij is het meestal goedkoper bij hoge bedragen. Mijn bank (ASN) berekent namelijk een standaard opname fee van ik geloof 4 euro of iets dergelijks, terwijl mijn creditcardprovider een percentage plus koersopslag rekent. Als je maximaal opneemt (ik geloof iets van 20000 baht bij de meeste ATMs), is het veel goedkoper om die 4 euro te betalen dan een percentage. Maar als je dus weinig opneemt, is het met de cc goedkoper. Daar komt wel altijd de hoge opname fee van de Thaise ATMs bij helaas.
Mja
pi_210156417
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:16 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Visa is voor reizen natuurlijk altijd beter, maar met de Maestro heb ik in Thailand talloze malen geld opgenomen. Voor mij is het meestal goedkoper bij hoge bedragen. Mijn bank (ASN) berekent namelijk een standaard opname fee van ik geloof 4 euro of iets dergelijks, terwijl mijn creditcardprovider een percentage plus koersopslag rekent. Als je maximaal opneemt (ik geloof iets van 20000 baht bij de meeste ATMs), is het veel goedkoper om die 4 euro te betalen dan een percentage. Maar als je dus weinig opneemt, is het met de cc goedkoper. Daar komt wel altijd de hoge opname fee van de Thaise ATMs bij helaas.
Ja maar ik heb dus geen Maestro, maar een pinpas (let op: geen creditcard) met V Pay. Anyway, zal wel goedkomen.
  Moderator vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:05:03 #70
45833 crew  Fogel
pi_210156875
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 12:14 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Ja, eSIM 50GB voor 10 dg a 9,95. Unlimited voor 19.95, beiden via Airalo.
Wat dus precies dezelfde prijzen zijn, en zelfs gelinked vanaf die site.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_210156909
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 13:05 schreef Fogel het volgende:

[..]
Wat dus precies dezelfde prijzen zijn, en zelfs gelinked vanaf die site.
Oh haha, die hele link niet geopend. Vond het prima prijzen.
  vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:04:00 #72
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_210163332
Geld opnemen inThailand uit een geldautmaat doe ik nooit meer sinds ze de opnamefee hebben ingevoerd op de geldautomaten in Thailand.
Dit komt dan bovenop de kosten die je eigen bank rekent, en ook al heb je bijvoorbeeld een Rabobankpas die geen vaste opnamekosten rekent voor het geld opnemen in het buitenland, daar komt wel 1,2% koersopslag bij.

Als je cash ¤100 wisselt dan krijg je THB 3780 als je een beetje goed zoekt bij de wisselkantoren.
Als je ¤ 100 pint, moet je daar de 220 THB, ¤ 6 Thaise ATM fee, ¤ 2,50 Nederlandse bank fee vanaf halen, dus blijft er nog ¤ 91,50 over, dan gaat er ook nog eens de koersopslag van de wisselkoers af, kom je uit op 3420 THB, dus zo'n ¤ 10 minder.
Bij groter bedragen wordt de vaste opslagkosten minder, maar de koersopslag blijft, en als je wat Cash geld meeneemt kan je het overal eenvoudig wisselen, en hoewel op luchthaven de wisselkoerskosten heel slecht zijn valt het in de rest van Thailand wel mee.

Wat wel werkt is betalen met een credit card, uiteraard komt daar ook de koersopslag overheen, maar als je daarmee hotels betaald bijvoorbeeld dan hoef je niet hele pakken geld mee te nemen.

Uiteraard een pinpas achter de hand hebben is wel verstandig.

Het is overigens niet een vrijwillige keus van ING dat ze V-Pay hebben voor een (gedeelte) van de nieuwe passen die ze uitgeven, omdat men wil voorkomen dat er een monopoly ontstaat moet in Nederland de banken soms Maestro en dan weer V-Pay uitgeven.
Op korte termijn wordt dit overigens vervangen voor Mastercard Debit en Visacard Debit passen die uitgegeven gaan worden, en ook hier zullen de banken gedwongen worden een verdeling te maken. Eigenlijk was dit per 1 juli 2023 maar dat is wat uitgesteld.
De acceptatie zal, zeker in het buitenland, wel wat verbeteren uiteraard.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 6 augustus 2023 @ 22:22:12 #73
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_210191439
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 21:04 schreef ozzietukker het volgende:
Geld opnemen inThailand uit een geldautmaat doe ik nooit meer sinds ze de opnamefee hebben ingevoerd op de geldautomaten in Thailand.
Dit komt dan bovenop de kosten die je eigen bank rekent, en ook al heb je bijvoorbeeld een Rabobankpas die geen vaste opnamekosten rekent voor het geld opnemen in het buitenland, daar komt wel 1,2% koersopslag bij.

Als je cash ¤100 wisselt dan krijg je THB 3780 als je een beetje goed zoekt bij de wisselkantoren.
Als je ¤ 100 pint, moet je daar de 220 THB, ¤ 6 Thaise ATM fee, ¤ 2,50 Nederlandse bank fee vanaf halen, dus blijft er nog ¤ 91,50 over, dan gaat er ook nog eens de koersopslag van de wisselkoers af, kom je uit op 3420 THB, dus zo'n ¤ 10 minder.
Bij groter bedragen wordt de vaste opslagkosten minder, maar de koersopslag blijft, en als je wat Cash geld meeneemt kan je het overal eenvoudig wisselen, en hoewel op luchthaven de wisselkoerskosten heel slecht zijn valt het in de rest van Thailand wel mee.

Wat wel werkt is betalen met een credit card, uiteraard komt daar ook de koersopslag overheen, maar als je daarmee hotels betaald bijvoorbeeld dan hoef je niet hele pakken geld mee te nemen.

Uiteraard een pinpas achter de hand hebben is wel verstandig.

Het is overigens niet een vrijwillige keus van ING dat ze V-Pay hebben voor een (gedeelte) van de nieuwe passen die ze uitgeven, omdat men wil voorkomen dat er een monopoly ontstaat moet in Nederland de banken soms Maestro en dan weer V-Pay uitgeven.
Op korte termijn wordt dit overigens vervangen voor Mastercard Debit en Visacard Debit passen die uitgegeven gaan worden, en ook hier zullen de banken gedwongen worden een verdeling te maken. Eigenlijk was dit per 1 juli 2023 maar dat is wat uitgesteld.
De acceptatie zal, zeker in het buitenland, wel wat verbeteren uiteraard.
Geld opnemen met een pas in Thailand is het voordeligst met een ICS VISA card waar je in Nederland geld op stort en dan in Thailand opneemt. die 220Bt fee betaal je sowieso maar bij een GOLD card is de opslag 0,75% en bij een Platinum Card 0,5% zonder verdere kosten zolang er na opname nog maart een positief saldo op staat.

Opname met een pinpas kan tot 30.000Bt bij, in ieder geval, de gele Krunsri automaten mits je in NL je opname limiet voldoende hebt verhoogd.

Cash wisselen op het vliegveld kan wel maar dan moet je naar de ingang van de Airport Link naar de echte SuperRich booth gaan. In Pattaya/Jomtien geeft TT Exchange de beste koers. Maar zoek er dan wel een wat geen loket met 1 employee is want dan kan er blijkbaar wel eens een briefje van 50 euro verdwijnen. Dit laatste slechts van horen zeggen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_210312781
Voor Thailand heb je een paspoort nodig wat nog minimaal 6 maanden geldig is.

Die 6 maanden, is dat bij aankomst ? Of bij vertrek ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 20 augustus 2023 @ 21:24:38 #75
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_210360101
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2023 05:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Voor Thailand heb je een paspoort nodig wat nog minimaal 6 maanden geldig is.

Die 6 maanden, is dat bij aankomst ? Of bij vertrek ?
Officieel is het bij aankomst in Thailand en dan moet je de dagen van je visum of visa exempt er nog bij optellen. Dus ruwweg gezegd bij aankomst 7 of 8 maanden geldigheid vereist. Betekent ook dat wanneer je tegen de einddatum aanloopt, je ter plekke niet meer kunt verlengen
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_210362207
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 21:24 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Officieel is het bij aankomst in Thailand en dan moet je de dagen van je visum of visa exempt er nog bij optellen. Dus ruwweg gezegd bij aankomst 7 of 8 maanden geldigheid vereist. Betekent ook dat wanneer je tegen de einddatum aanloopt, je ter plekke niet meer kunt verlengen
Dank.... Uiteindelijk ga ik maar 1 weekeinde waarbij minj terugvlucht gepland is op de 5e. De "6 maanden" geldigheid valt op de 28ste dus zou ik goed moeten zitten toch ?

Aan de andere kant, ik heb nog tijd genoeg om alhier bij de ambassade langs te gaan voor een nieuw paspoort. Dank voor je info !
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 10:18:13 #77
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210364243
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 22:41 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle tips! Als er geen andere dingen gebeuren waardoor een verre reis er niet in zit wordt het hoogstwaarschijnlijk Thailand O+
Dit schreef ik in januari 2020, profetische woorden :o ik doelde overigens op een zwangerschap maar het lijkt zo net alsof ik Corona voorspel :D

Maar goed, we zijn nu 3,5 jaar verder en het plan komt weer op om naar Thailand te gaan. Dit keer met onze peuter van dan 3 jaar. Als het kan een week of 4/5 en misschien in combinatie met een ander land als Maleisië. Do’s en dont’s met een peuter?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_210368233
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:18 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dit schreef ik in januari 2020, profetische woorden :o ik doelde overigens op een zwangerschap maar het lijkt zo net alsof ik Corona voorspel :D

Maar goed, we zijn nu 3,5 jaar verder en het plan komt weer op om naar Thailand te gaan. Dit keer met onze peuter van dan 3 jaar. Als het kan een week of 4/5 en misschien in combinatie met een ander land als Maleisië. Do’s en dont’s met een peuter?
Vooral genoeg rustmomenten inbouwen, niet iedere dag perse dingen bezoeken/bekijken. Loslaten van iedere dag gezond eten...
Op mobiel typet niet lekker, ik kom erop terug op de laptop
  Moderator maandag 21 augustus 2023 @ 21:36:37 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210373568
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 15:46 schreef Yinny het volgende:

[..]
Vooral genoeg rustmomenten inbouwen, niet iedere dag perse dingen bezoeken/bekijken. Loslaten van iedere dag gezond eten...
Op mobiel typet niet lekker, ik kom erop terug op de laptop
Dat is sowieso wel het plan, echt meerdere dagen ergens verblijven en soms ook lekker niks doen. Dat eten zit wel goed, wij zijn ook niet vies van een snackbar op z'n tijd O-)

Ik ben benieuwd naar de tips!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_210375588
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:18 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dit schreef ik in januari 2020, profetische woorden :o ik doelde overigens op een zwangerschap maar het lijkt zo net alsof ik Corona voorspel :D

Maar goed, we zijn nu 3,5 jaar verder en het plan komt weer op om naar Thailand te gaan. Dit keer met onze peuter van dan 3 jaar. Als het kan een week of 4/5 en misschien in combinatie met een ander land als Maleisië. Do’s en dont’s met een peuter?
Zwembad in hotel of resort is een must..... Kijk ook naar wat men aanbiedt als ontbijt. Onze peuter vond indertijd rijst bij het ontbijt geen probleem, maar kan zijn dat jouw peuter dat niet gewend is :) . Dus als men enkel Aziatisch ontbijt heeft, kan je overwegen om die kleine pakje cornflakes en andere serials mee te nemen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_210409047
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:55 schreef Bugno3 het volgende:
Heeft iemand ervaring met een pinpas van V Pay ipv Maestro en of je daar een beetje mee uit de voeten kunt? In Suriname kon ik zo goed als nergens geld opnemen namelijk, laat staan pinnen in winkels. Betalen in winkels lukte ook in de VS totaal niet. Fijne move van ING :')
In februari op het vliegveld bij aankomst lukte me het niet, wat wel even een paniekerig gevoel gaf. Daarna elders ook niet. Uiteindeljik een automaat gevonden die het wel deed.

Volgende keer neem ik vooral contanten mee
pi_210409427
Bleek verrassend makkelijk. Heel veel van die kleine gele ATM’s.
pi_210516199
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 augustus 2023 10:55 schreef Bugno3 het volgende:
Heeft iemand ervaring met een pinpas van V Pay ipv Maestro en of je daar een beetje mee uit de voeten kunt? In Suriname kon ik zo goed als nergens geld opnemen namelijk, laat staan pinnen in winkels. Betalen in winkels lukte ook in de VS totaal niet. Fijne move van ING :')
kikoooooo in TRV / Thailand #59


Is heel erg kut dus. Ik heb bij ING sinds die tijd weer een Maestro pinpas. Kun je gewoon gratis aanvragen!
pi_210516207
quote:
2s.gif Op zondag 3 september 2023 08:50 schreef kikoooooo het volgende:

[..]
kikoooooo in TRV / Thailand #59

Is heel erg kut dus. Ik heb bij ING sinds die tijd weer een Maestro pinpas. Kun je gewoon gratis aanvragen!
Gaat inmiddels zoals aangegeven best prima. Alle mobiele (gele) ATM's kun je 'm gebruiken, die staan echt bij elk winkeltje, dus was prima uiteindelijk.
pi_210516306
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:18 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dit schreef ik in januari 2020, profetische woorden :o ik doelde overigens op een zwangerschap maar het lijkt zo net alsof ik Corona voorspel :D

Maar goed, we zijn nu 3,5 jaar verder en het plan komt weer op om naar Thailand te gaan. Dit keer met onze peuter van dan 3 jaar. Als het kan een week of 4/5 en misschien in combinatie met een ander land als Maleisië. Do’s en dont’s met een peuter?
Het is zo goed te doen.
Onze dochter van inmiddels bijna 8 ging al mee toen ze 14 maanden was en leerde lopen op Koh Lipe.
M’n zoon is nu net 3 en is ook al twee keer in Thailand geweest.
En nummer 3 komt over twee weken, en half december vliegt m’n vrouw met de twee kleinsten al naar Thailand. Ik volg met m’n oudste zodra het kerstvakantie is. Klote leerplicht. We gingen rond de kerst altijd een week of 4 en dat lukt nu niet meer ;(

Thai zijn zo belachelijk vriendelijk met kinderen. Ze helpen je overal. Natuurlijk is onze manier van reizen wel wat minder actief geworden, maar we gaan nog steeds gewoon alleen met de backpack (en een buggy). En trekken vaak na een dag of 3 weer door.
pi_210516387
Eind november ben ik een paar dagen op Koh Chang. Iemand die nog leuke tips heeft?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_210517316
quote:
2s.gif Op zondag 3 september 2023 09:14 schreef kikoooooo het volgende:

[..]
Het is zo goed te doen.
Onze dochter van inmiddels bijna 8 ging al mee toen ze 14 maanden was en leerde lopen op Koh Lipe.
M’n zoon is nu net 3 en is ook al twee keer in Thailand geweest.
En nummer 3 komt over twee weken, en half december vliegt m’n vrouw met de twee kleinsten al naar Thailand. Ik volg met m’n oudste zodra het kerstvakantie is. Klote leerplicht. We gingen rond de kerst altijd een week of 4 en dat lukt nu niet meer ;(

Thai zijn zo belachelijk vriendelijk met kinderen. Ze helpen je overal. Natuurlijk is onze manier van reizen wel wat minder actief geworden, maar we gaan nog steeds gewoon alleen met de backpack (en een buggy). En trekken vaak na een dag of 3 weer door.
Wij kijken voor een reis naar Thailand a 3 weken rond medio maart / april 2024. Of als Alternatief Bali (maar langer vliegen en iets meer instagrammable voor mijn gevoel).

Welke bestemmingen zou je aanraden voor Thailand met baby van 11 maanden? Twijfelpunt bij Thailand is dat je vanuit Bangkok natuurlijk altijd nog een bus of treinreis hebt naar andere bestemmingen. Klopt dat?

Als je tips hebt, of richting wat leuk zou zijn zonder de 'tokkie' plaatsen aan te doen, horen we het graag :)

We zijn overigens beide ervaren reizigers die in Afrika, Azië (waaronder India), Zuid Amerika hebben gereisd.
Love is in the air!
pi_210517415
quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 11:39 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Wij kijken voor een reis naar Thailand a 3 weken rond medio maart / april 2024. Of als Alternatief Bali (maar langer vliegen en iets meer instagrammable voor mijn gevoel).

Welke bestemmingen zou je aanraden voor Thailand met baby van 11 maanden? Twijfelpunt bij Thailand is dat je vanuit Bangkok natuurlijk altijd nog een bus of treinreis hebt naar andere bestemmingen. Klopt dat?

Als je tips hebt, of richting wat leuk zou zijn zonder de 'tokkie' plaatsen aan te doen, horen we het graag :)

We zijn overigens beide ervaren reizigers die in Afrika, Azië (waaronder India), Zuid Amerika hebben gereisd.
Die periode is wel heel heet in Thailand. Ik weet niet of je baby dat leuk vindt. Vanuit Bangkok kun je met het vliegtuig ook alle kanten op.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_210518367
Ja wij pakken ook het vliegtuig tenzij het niet anders kan.
  Moderator zondag 3 september 2023 @ 16:45:16 #90
45833 crew  Fogel
pi_210522169
Ik zit nu in Hua Hin, ca 3 uur met een taxi vanaf BKK.
Heb het prima naar mijn zin hier, lekker rustig, maar toch genoeg te doen en te zien.
Vandaag op oliefantensafari geweest, tempel bezocht en genoeg olifanten gezien, goed gegeten. Prima trip. Kan Siri van harte aanbevelen :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_210523143
quote:
2s.gif Op zondag 3 september 2023 13:16 schreef kikoooooo het volgende:
Ja wij pakken ook het vliegtuig tenzij het niet anders kan.
Dus veel vliegen met zo'n kleine?
Welke route hebben jullie gedaan?
Love is in the air!
pi_210524251
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 17:50 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Dus veel vliegen met zo'n kleine?
Welke route hebben jullie gedaan?
Ja maar meestal zijn dat stukjes van niks. Uurtje, anderhalf. Prima te doen

Ben inmiddels al een keer of 8 in Thailand geweest. Altijd andere routes of eilanden. En nog nooit echt gehad dat ik dacht: hier had ik de kinderen niet mee naartoe moeten nemen. Behalve de boot van Samui naar Koh Tao bij wilde zee. Maar dat vond ik zelf ook heel erg kut.
pi_210525615
quote:
2s.gif Op zondag 3 september 2023 19:51 schreef kikoooooo het volgende:

[..]
Ja maar meestal zijn dat stukjes van niks. Uurtje, anderhalf. Prima te doen

Ben inmiddels al een keer of 8 in Thailand geweest. Altijd andere routes of eilanden. En nog nooit echt gehad dat ik dacht: hier had ik de kinderen niet mee naartoe moeten nemen. Behalve de boot van Samui naar Koh Tao bij wilde zee. Maar dat vond ik zelf ook heel erg kut.
Wat zou een interessante route zijn met baby van 11 maanden? Starten in Bangkok?
Love is in the air!
  Moderator maandag 4 september 2023 @ 19:07:42 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210532420
quote:
2s.gif Op zondag 3 september 2023 09:14 schreef kikoooooo het volgende:

[..]
Het is zo goed te doen.
Onze dochter van inmiddels bijna 8 ging al mee toen ze 14 maanden was en leerde lopen op Koh Lipe.
M’n zoon is nu net 3 en is ook al twee keer in Thailand geweest.
En nummer 3 komt over twee weken, en half december vliegt m’n vrouw met de twee kleinsten al naar Thailand. Ik volg met m’n oudste zodra het kerstvakantie is. Klote leerplicht. We gingen rond de kerst altijd een week of 4 en dat lukt nu niet meer ;(

Thai zijn zo belachelijk vriendelijk met kinderen. Ze helpen je overal. Natuurlijk is onze manier van reizen wel wat minder actief geworden, maar we gaan nog steeds gewoon alleen met de backpack (en een buggy). En trekken vaak na een dag of 3 weer door.
Dat klinkt goed _O_ welke plekken zou jij aanraden als je 4 weken de tijd hebt en met een peuter van 3?

quote:
1s.gif Op zondag 3 september 2023 16:45 schreef Fogel het volgende:
Ik zit nu in Hua Hin, ca 3 uur met een taxi vanaf BKK.
Heb het prima naar mijn zin hier, lekker rustig, maar toch genoeg te doen en te zien.
Vandaag op oliefantensafari geweest, tempel bezocht en genoeg olifanten gezien, goed gegeten. Prima trip. Kan Siri van harte aanbevelen :)
Nog Say Cheese op de planning? :P Ik vind dat wel echt anti reclame voor Hua Hin :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_210546074
Hoe zit het eigenlijk met de arbeidsvoorwaarden van de elephants. Je komt overal wel een elephant sanctuary, or ritjes door de jungle met een elephant tegen.

Voor een kind natuurlijk dolle pret, maar hoe zijn de arbeidsomstandigheden van de olifanten tegenwoordig ? Worden die nog steeds onderdrukt en slecht behandeld ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator woensdag 6 september 2023 @ 05:33:28 #96
45833 crew  Fogel
pi_210546118
Geen Say Cheese bezocht, zou niet weten waarom we daarheen zouden moeten.
Ben inmiddels in Bangkok.

In Kui Buri letten de rangers erop dat mensen zich gedragen, dus de voorwaardes voor de olifanten zijn goed :) 300-350 olifanten op meer dan 900km2. De olifanten doen wat ze willen en de mensen worden uit de buurt gehouden. Dat is de reden dat we naar dat park gingen en niet naar zo’n verkapt cirkus…
https://www.thainationalparks.com/kui-buri-national-park
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_210546336
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 09:32 schreef Hallojo het volgende:
Eind november ben ik een paar dagen op Koh Chang. Iemand die nog leuke tips heeft?
Ik heb daar in de buurt van de pier een scooter gehuurd en ben naar Salak Phet gereden aan de andere kant waar ik in een hutje geslapen heb. Was uitermate relaxed en local daar, heel weinig toeristen en je kon mooie tochtjes op de scooter maken en watervallen bezoeken enzo. Wel ideaal om uit te rusten, maar misschien niet als je op zoek bent naar wat vertier. Koh Kut vond ik zelf wat mooier. Daar ben ik ook aan het strand geweest, op Koh Chang niet zo geloof ik.
Mja
pi_210821212
Ook op Koh Chang geweest; het spannendste was het autoritje (zelf auto gehuurd) als je de ferry afrijdt en dat eerste stadje bezoekt, omdat je een vrij steile klim en afdaling moet maken. Ik vond het eiland en wat er te doen was niet heel boeiend. Te kleinschalig. Relaxt, dat dan weer wel. Maar dat zijn veel eilanden in Thailand.
pi_210821349
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2023 11:34 schreef DjVero het volgende:
Ook op Koh Chang geweest; het spannendste was het autoritje (zelf auto gehuurd) als je de ferry afrijdt en dat eerste stadje bezoekt, omdat je een vrij steile klim en afdaling moet maken. Ik vond het eiland en wat er te doen was niet heel boeiend. Te kleinschalig. Relaxt, dat dan weer wel. Maar dat zijn veel eilanden in Thailand.
Wij komen ook met de auto. We rijden wel een rondje over het eiland om te kijken wat er te doen is :D
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator donderdag 26 oktober 2023 @ 21:30:37 #100
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211094217
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2023 18:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]
In februari op het vliegveld bij aankomst lukte me het niet, wat wel even een paniekerig gevoel gaf. Daarna elders ook niet. Uiteindeljik een automaat gevonden die het wel deed.

Volgende keer neem ik vooral contanten mee
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 08:51 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Gaat inmiddels zoals aangegeven best prima. Alle mobiele (gele) ATM's kun je 'm gebruiken, die staan echt bij elk winkeltje, dus was prima uiteindelijk.
Ben je bang dat VPAY of MAESTRO niet werkt in Thailand? Iedere ATM van Bangkok Bank accepteert beide kaarten :) En anders kun je hier makkelijk vinden waar je kaart sowieso werkt waar dan ook:

Maestro/Mastercard: https://www.mastercard.co(...)ind-nearest-atm.html

Visa/VPAY: https://www.visa.com/locator/atm

En mijn advies is sowieso vooral contant mee te nemen en de kaarten mee te nemen voor noodgevallen :)

[ Bericht 3% gewijzigd door loveyoulongtime op 26-10-2023 21:36:16 ]
Lach met een schone bips
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:00:31 #101
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_211115961
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 21:30 schreef loveyoulongtime het volgende:

En mijn advies is sowieso vooral contant mee te nemen en de kaarten mee te nemen voor noodgevallen

Ik adviseer je om de gele ATM's van KRUNGSRI bank te gebruiken want dat is naar mijn ervaring de enige ATM waar je 30.000 Bt in een keer kunt opnemen, mits uiteraard je limiet op je bankpas hoog genoeg is. En altijd kiezen voor de WITHOUT CONVERSION knop aan de linkerkant.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator zaterdag 28 oktober 2023 @ 23:03:49 #102
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211116012
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Ik adviseer je om de gele ATM's van KRUNGSRI bank te gebruiken want dat is naar mijn ervaring de enige ATM waar je 30.000 Bt in een keer kunt opnemen, mits uiteraard je limiet op je bankpas hoog genoeg is. En altijd kiezen voor de WITHOUT CONVERSION knop aan de linkerkant.
Without conversion sowieso of je betaald je scheel... Wel goeie aanvullende tip ^O^
Lach met een schone bips
pi_211119617
Ik gebruik meestal AEON omdat die bank als enige volgens mij een lage opname fee heeft.
Mja
pi_211119660
Ik kies juist altijd Bangkok Bank.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zondag 29 oktober 2023 @ 19:58:26 #105
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_211127765
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 10:36 schreef TAmaru het volgende:
Ik gebruik meestal AEON omdat die bank als enige volgens mij een lage opname fee heeft.
Dat was ooit wel zo maar nu al jaren niet meer.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_211127938
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 19:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Dat was ooit wel zo maar nu al jaren niet meer.
In februari nog wel, heb het zelf uitgetest in Chiang Mai
Mja
  maandag 30 oktober 2023 @ 20:18:12 #107
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_211140064
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 20:10 schreef TAmaru het volgende:

[..]
In februari nog wel, heb het zelf uitgetest in Chiang Mai
Ah, dus toch. Ik gebruikte die Aeon vroeger wel maar de max was 20.000 opname en bij Krungsri is dat 30.000. Dus feitelijk is die AEON ATM helemaal niet voordeliger dan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_211144070
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 20:18 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Ah, dus toch. Ik gebruikte die Aeon vroeger wel maar de max was 20.000 opname en bij Krungsri is dat 30.000. Dus feitelijk is die AEON ATM helemaal niet voordeliger dan.
AEON is per opname geloof ik 150 baht, Krungsri al 300 baht? Dus je bespaart per opname 150 baht, maar je kunt inderdaad minder opnemen. Het hangt er dus van af hoelang je blijft en met hoeveel cash je daar wilt rondlopen. Persoonlijk loop ik graag met niet veel cash op zak.
Mja
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:28:50 #109
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_211149610
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 11:10 schreef TAmaru het volgende:

[..]
AEON is per opname geloof ik 150 baht, Krungsri al 300 baht? Dus je bespaart per opname 150 baht, maar je kunt inderdaad minder opnemen. Het hangt er dus van af hoelang je blijft en met hoeveel cash je daar wilt rondlopen. Persoonlijk loop ik graag met niet veel cash op zak.
Nee, KRUNSRI is naar mijn ervaring de enige bank waar je 30.000Bt per keer kunt opnemen met een fee van 220Bt. Ik ben één bank tegen gekomen die een opname van 25.000Bt toe stond, geen idee meer welke, maar al de rest is 20.000Bt max per opname. En alle met een fee van 220Bt. AEON is voor de kleinere opnames dus blijkbaar het voordeligst
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_211199528
Eventjes een lang weekeinde Thailand gedaan.... Maar waarom zijn er zoveel cannabis winkeltjes ? Wordt daar zoveel geblowd ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_211200059
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Eventjes een lang weekeinde Thailand gedaan.... Maar waarom zijn er zoveel cannabis winkeltjes ? Wordt daar zoveel geblowd ?
Net paar jaar legaal. Dus de hype is real. Zag je in vegas etc. ook direct na legalisatie. Pruts spul wel verder wat ze in th. verkopen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 6 november 2023 @ 21:22:48 #112
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_211216855
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Eventjes een lang weekeinde Thailand gedaan.... Maar waarom zijn er zoveel cannabis winkeltjes ? Wordt daar zoveel geblowd ?
In Jomtien om de honderd meter eentje op de beachroad. In een van mijn favoriete eettentjes zo'n kilometer van het strand landinwaarts staat er zo'n kiosk tegenover maar daar zie ik toch maar zelden klandizie. Personeel schijnt wel goed betaald te worden met 2 x minimum loon.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 27 november 2023 @ 10:02:40 #113
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_211441534
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 11:59 schreef RipCity het volgende:

[..]
Net paar jaar legaal. Dus de hype is real. Zag je in vegas etc. ook direct na legalisatie. Pruts spul wel verder wat ze in th. verkopen.
Pruts spul? Waar wij het haalden was het minstens 5 keer sterker dan in NL.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_211576939
22 december eindelijk weer heen. Mijn vrouw en de twee kleinsten (3 en 12 weken) vertrekken komende woensdag al. Ik vertrek 22 dec met m’n oudste er achteraan. Klote leerplicht.
  Moderator donderdag 28 december 2023 @ 23:07:15 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211806957
We hebben waarschijnlijk in maart een paar weken vrij en we twijfelen nu tussen Thailand en Japan. Is het echt té heet al in (begin) maart of is het nog te doen? Ik las dat het qua toeristen wel de perfecte tijd is omdat dan net het hoogseizoen is afgelopen.

Het plan is een paar dagen Bangkok en verder een paar eilanden, dus dat zal waarschijnlijk een binnenlandse vlucht worden. Nog tips qua eilanden?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 28 december 2023 @ 23:26:40 #116
45833 crew  Fogel
pi_211807469
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:07 schreef MaJo het volgende:
We hebben waarschijnlijk in maart een paar weken vrij en we twijfelen nu tussen Thailand en Japan. Is het echt té heet al in (begin) maart of is het nog te doen? Ik las dat het qua toeristen wel de perfecte tijd is omdat dan net het hoogseizoen is afgelopen.

Het plan is een paar dagen Bangkok en verder een paar eilanden, dus dat zal waarschijnlijk een binnenlandse vlucht worden. Nog tips qua eilanden?
Why not both!? Genoeg relatief goedkope vluchten tussen Bangkok en Tokyo.

Op het Noorse forum waar ik rondhang zijn ze helemaal wild van Koh Samui. Krabi komt ook vaak voorbij, evenals Hua Hin (waar ik het zelf eeg goed toeven vond in september).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_211812899
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 11:59 schreef RipCity het volgende:

[..]
Net paar jaar legaal. Dus de hype is real. Zag je in vegas etc. ook direct na legalisatie. Pruts spul wel verder wat ze in th. verkopen.
Het kan wel zo zijn dat het over een tijd weer uit is met de pret...

https://www.reuters.com/world/asia-pacific/thai-lawmakers-plan-fresh-push-tighten-use-cannabis-2023-09-20/
Schrijver. Ondernemer
  Moderator vrijdag 29 december 2023 @ 11:28:08 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211814330
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:26 schreef Fogel het volgende:

[..]
Why not both!? Genoeg relatief goedkope vluchten tussen Bangkok en Tokyo.

Op het Noorse forum waar ik rondhang zijn ze helemaal wild van Koh Samui. Krabi komt ook vaak voorbij, evenals Hua Hin (waar ik het zelf eeg goed toeven vond in september).
Goeie vraag! Ik ben zelf natuurlijk niet zo’n fan van vliegen dus hou het aantal vliegbewegingen het liefst zo min mogelijk. Daarnaast wil ik een land goed verkennen in plaats van meerdere plekken een beetje. Maar op zich is het best een optie, eerst cultuur snuiven in Japan en dan nog even een bounty strand pakken in Thailand. Dus wie weet!

Bedankt voor de tips ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 29 december 2023 @ 19:39:54 #119
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_211824323
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:07 schreef MaJo het volgende:
We hebben waarschijnlijk in maart een paar weken vrij en we twijfelen nu tussen Thailand en Japan. Is het echt té heet al in (begin) maart of is het nog te doen? Ik las dat het qua toeristen wel de perfecte tijd is omdat dan net het hoogseizoen is afgelopen.

Het plan is een paar dagen Bangkok en verder een paar eilanden, dus dat zal waarschijnlijk een binnenlandse vlucht worden. Nog tips qua eilanden?
Begin maart is uitstekend te doen in Thailand, tegen het einde van maart wordt het onaangenaam heet en in april wil je overdag geeneens buiten zijn. Japan weet ik niet
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 16:15:11 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211904875
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 19:39 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Begin maart is uitstekend te doen in Thailand, tegen het einde van maart wordt het onaangenaam heet en in april wil je overdag geeneens buiten zijn. Japan weet ik niet
De tickets zijn geboekt, 2 tot 26 maart. Het idee is om eerst tien dagen in het noorden door te brengen en dan 2 weken in het zuiden. Hoe we het precies in gaan vullen zullen we de komende tijd zien, voorpret *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_211993031
Ik ben op een paar eilanden geweest.

Phuket: absoluut af te raden, het halve "eiland" is opgekocht door Russen en het is veel te veel ingericht voor toeristen, inclusief alle scams en drukte. Geen sfeer, maar ik ben enkel Patong Beach geweest.

Koh Chang (tegen Cambodja aan, dus niet echt zuiden): we hadden een huurauto en voordat je in het eerste het beste 'dorpje' bent moest je eerst een behoorlijke heuvel op en af. Dat was meteen ook het spannendste, te leeg en te saai. Not my kinda island.

Koh Tao: heerlijk laidback-backpackers-eilandje, met dito sfeer. Macarena op de achtergrond en proberen touwtje te springen onder een brandend touw. :D Dat ging bij mij fout toen ik weg probeerde te komen (ik struikelde), waardoor er een stuk van mijn haar weggeschroeid werd lol. Koh Nang Yuang ligt tegenover Koh Tao, dat gekenmerkt wordt door een zandstrandje met aan beide zijden van dat strand de oceaan. Leuk voor een dagtrip en/of aanrader als je snorkelen leuk vindt.

Koh Phangan: het eiland eigenlijk niet gezien, want wij waren er voor de Full Moon Party. Hoop gekkigheid, veel verf, waarbij de ene toko zijn muziek nóg harder probeert te zetten dan de buurman en de beats je trommelvliezen eruit trillen, dus daar moet je wel van houden. Alcohol wordt geschonken in strandemmers. :D

Koh Samui: voor mij persoonlijk maakt de mix die alle overige eilanden te bieden hebben dit tot mijn favorietje. Drukte, maar ook genoeg rustige plekjes, net wat je wilt. Favo-barretje is Bamboo Bar, in Chaweng, gerund door een Italiaan met zijn Thaise vrouw, net buiten alle gekkigheid en gemaakt van, jawel, bamboe! Chaweng is voor mij favoriet, want ik houd van het nachtleven. Vanuit daar bijvoorbeeld heen en weer geweest met een boot naar de Full Moon Party.

Hoewel geen eiland, wel een aanrader, mits je er de tijd voor hebt: Khao Sok, tussen Koh Samui en Phuket in. De avond voordat je het avontuur aangaat, begint al fantastisch, met een jungle hotel met 'huisjes' op hoge palen, midden in de natuur. Het gehele park, waar je de volgende dag naartoe gaat, is één prachtig natuurgebied, met eilandjes, grotten, aapjes, etc.! Wij sliepen in een zéér primitief bamboehutje, op het water, met enkel twee klapdeurtjes en een dekentje op de vloer, ook van bamboe. Geen oog dichtgedaan, maar wat heb ik van deze twee dagen genoten! Semi-bergbeklimmen/wandelen op piepkleine, onbewoonde eilandjes midden in dat park, badend in het zweet toen we de top bereikten en waarbij de aapjes je links en rechts voorbij zoefden. Was onderdeel van onze huwelijksreis. O+

Kleine disclaimer: vijf jaar geleden voor het laatst geweest. Daarvoor een aantal jaar soms tot twee keer per jaar. Dus geen idee of er het één en ander is veranderd. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door DjVero op 11-01-2024 14:13:04 ]
pi_211996095
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 16:15 schreef MaJo het volgende:

[..]
De tickets zijn geboekt, 2 tot 26 maart. Het idee is om eerst tien dagen in het noorden door te brengen en dan 2 weken in het zuiden. Hoe we het precies in gaan vullen zullen we de komende tijd zien, voorpret *O*
In het noorden vind ik Wat Phra That Pha Sorn Kaew (https://maps.app.goo.gl/yrnDvQecHGXoL1Sp6) beslist de moeite waard. _O_

Iets verder op de berg een geweldig restaurant teweten Takmoh Coffee Khao Kho :9~ :Y) (https://maps.app.goo.gl/zQkyFeUNYbwa2HTy9)

En een beetje naar beneden nog Skywalk khaokho die helaas dicht was toen ik er kwam.

Al met al een fijne plek om een paar dagen te vertoeven.

Daarna naar Historisch Park Sukhothai (https://maps.app.goo.gl/LNeHhBMxMDWeVtwJ7) gegaan. Ook erg de moeite waard maar meer centraal in Thailand. ^O^
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  Moderator zondag 14 januari 2024 @ 22:16:45 #123
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_212032613
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 14:07 schreef DjVero het volgende:
Ik ben op een paar eilanden geweest.

Phuket: absoluut af te raden, het halve "eiland" is opgekocht door Russen en het is veel te veel ingericht voor toeristen, inclusief alle scams en drukte. Geen sfeer, maar ik ben enkel Patong Beach geweest.

Koh Chang (tegen Cambodja aan, dus niet echt zuiden): we hadden een huurauto en voordat je in het eerste het beste 'dorpje' bent moest je eerst een behoorlijke heuvel op en af. Dat was meteen ook het spannendste, te leeg en te saai. Not my kinda island.

Koh Tao: heerlijk laidback-backpackers-eilandje, met dito sfeer. Macarena op de achtergrond en proberen touwtje te springen onder een brandend touw. :D Dat ging bij mij fout toen ik weg probeerde te komen (ik struikelde), waardoor er een stuk van mijn haar weggeschroeid werd lol. Koh Nang Yuang ligt tegenover Koh Tao, dat gekenmerkt wordt door een zandstrandje met aan beide zijden van dat strand de oceaan. Leuk voor een dagtrip en/of aanrader als je snorkelen leuk vindt.

Koh Phangan: het eiland eigenlijk niet gezien, want wij waren er voor de Full Moon Party. Hoop gekkigheid, veel verf, waarbij de ene toko zijn muziek nóg harder probeert te zetten dan de buurman en de beats je trommelvliezen eruit trillen, dus daar moet je wel van houden. Alcohol wordt geschonken in strandemmers. :D

Koh Samui: voor mij persoonlijk maakt de mix die alle overige eilanden te bieden hebben dit tot mijn favorietje. Drukte, maar ook genoeg rustige plekjes, net wat je wilt. Favo-barretje is Bamboo Bar, in Chaweng, gerund door een Italiaan met zijn Thaise vrouw, net buiten alle gekkigheid en gemaakt van, jawel, bamboe! Chaweng is voor mij favoriet, want ik houd van het nachtleven. Vanuit daar bijvoorbeeld heen en weer geweest met een boot naar de Full Moon Party.

Hoewel geen eiland, wel een aanrader, mits je er de tijd voor hebt: Khao Sok, tussen Koh Samui en Phuket in. De avond voordat je het avontuur aangaat, begint al fantastisch, met een jungle hotel met 'huisjes' op hoge palen, midden in de natuur. Het gehele park, waar je de volgende dag naartoe gaat, is één prachtig natuurgebied, met eilandjes, grotten, aapjes, etc.! Wij sliepen in een zéér primitief bamboehutje, op het water, met enkel twee klapdeurtjes en een dekentje op de vloer, ook van bamboe. Geen oog dichtgedaan, maar wat heb ik van deze twee dagen genoten! Semi-bergbeklimmen/wandelen op piepkleine, onbewoonde eilandjes midden in dat park, badend in het zweet toen we de top bereikten en waarbij de aapjes je links en rechts voorbij zoefden. Was onderdeel van onze huwelijksreis. O+

Kleine disclaimer: vijf jaar geleden voor het laatst geweest. Daarvoor een aantal jaar soms tot twee keer per jaar. Dus geen idee of er het één en ander is veranderd. ;)
Bedankt voor je uitgebreide reactie ^O^ Wij reizen met peuter dus de feesteilanden vallen automatisch af ;) We hebben gekozen voor een combi tussen Krabi (Ao Nan) vanwaar we eilanden gaan verkennen en een paar dagen Koh Lanta. Dit werd meerdere keren aangeraden als the place to be met een gezinnetje. We gaan het zien. Misschien nog een dagje Phi Phi om nog een ander eiland mee te pakken maar denk dat het daarbij blijft. We gaan toch vooral veel van het land zien en dan eindigen met een weekje strand :)

quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 19:16 schreef Hineni het volgende:

[..]
In het noorden vind ik Wat Phra That Pha Sorn Kaew (https://maps.app.goo.gl/yrnDvQecHGXoL1Sp6) beslist de moeite waard. _O_

Iets verder op de berg een geweldig restaurant teweten Takmoh Coffee Khao Kho :9~ :Y) (https://maps.app.goo.gl/zQkyFeUNYbwa2HTy9)

En een beetje naar beneden nog Skywalk khaokho die helaas dicht was toen ik er kwam.

Al met al een fijne plek om een paar dagen te vertoeven.

Daarna naar Historisch Park Sukhothai (https://maps.app.goo.gl/LNeHhBMxMDWeVtwJ7) gegaan. Ook erg de moeite waard maar meer centraal in Thailand. ^O^
Helaas is het burning season als wij gaan dus het noorden is daarmee afgevallen helaas -O- Daar moeten we dus nog eens voor terugkomen!

Dit is nu de planning:

3 maart - 6 maart Bangkok —> dagtrip Ayutthaya
6 - 8 maart Kanchanaburi (2,5 uur met de trein)
8 - 9 maart Phetchaburi
9 - 11 maart Prachuap Khiri Khan
11 - 13 maart Thung Wua Laen (Chumphon)
13 - 16 maart Kao Sok
16 - 20 maart Krabi (Ao Nan), Van daaruit: Railay Beach/dagtripjes naar eilanden
20 - 24 maart Koh Lanta
24 maart terug naar Bangkok
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_212035281
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 22:16 schreef MaJo het volgende:

[..]
Bedankt voor je uitgebreide reactie ^O^ Wij reizen met peuter dus de feesteilanden vallen automatisch af ;) We hebben gekozen voor een combi tussen Krabi (Ao Nan) vanwaar we eilanden gaan verkennen en een paar dagen Koh Lanta. Dit werd meerdere keren aangeraden als the place to be met een gezinnetje. We gaan het zien. Misschien nog een dagje Phi Phi om nog een ander eiland mee te pakken maar denk dat het daarbij blijft. We gaan toch vooral veel van het land zien en dan eindigen met een weekje strand :)
[..]

Da's zo'n beetje het enige stukje Thailand dat ik nog niet heb gezien, voor de rest eigenlijk overal wel geweest. Leuk desalniettemin, je gaat sowieso een mooie tijd hebben daar! Veel plezier.
pi_212085798
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 22:16 schreef MaJo het volgende:

[..]
Bedankt voor je uitgebreide reactie ^O^ Wij reizen met peuter dus de feesteilanden vallen automatisch af ;) We hebben gekozen voor een combi tussen Krabi (Ao Nan) vanwaar we eilanden gaan verkennen en een paar dagen Koh Lanta. Dit werd meerdere keren aangeraden als the place to be met een gezinnetje. We gaan het zien. Misschien nog een dagje Phi Phi om nog een ander eiland mee te pakken maar denk dat het daarbij blijft. We gaan toch vooral veel van het land zien en dan eindigen met een weekje strand :)
[..]
Helaas is het burning season als wij gaan dus het noorden is daarmee afgevallen helaas -O- Daar moeten we dus nog eens voor terugkomen!

Dit is nu de planning:

3 maart - 6 maart Bangkok —> dagtrip Ayutthaya
6 - 8 maart Kanchanaburi (2,5 uur met de trein)
8 - 9 maart Phetchaburi
9 - 11 maart Prachuap Khiri Khan
11 - 13 maart Thung Wua Laen (Chumphon)
13 - 16 maart Kao Sok
16 - 20 maart Krabi (Ao Nan), Van daaruit: Railay Beach/dagtripjes naar eilanden
20 - 24 maart Koh Lanta
24 maart terug naar Bangkok
Leuk!! Wij zijn er nu, ook met peuter. Op dit moment op Koh Lanta, echt heel chill en laidback! (coco lanta resort is een aanrader!)

Ook in ao nang geweest, snel weer weggegaan, net de spaanse costa. Railay is mooi maar ook erg druk. Wel ideaal om mooie uitstapjes te maken. Verder echt heeeel goed te doen met peuter, echt een groot leuk avontuur!
  Moderator vrijdag 19 januari 2024 @ 09:31:10 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_212087177
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 04:19 schreef Quona het volgende:

[..]
Leuk!! Wij zijn er nu, ook met peuter. Op dit moment op Koh Lanta, echt heel chill en laidback! (coco lanta resort is een aanrader!)

Ook in ao nang geweest, snel weer weggegaan, net de spaanse costa. Railay is mooi maar ook erg druk. Wel ideaal om mooie uitstapjes te maken. Verder echt heeeel goed te doen met peuter, echt een groot leuk avontuur!
Ha wat tof! Ik twijfelde al een beetje over de accommodatie op Koh Lanta en Coco Lanta was een daarvan, nu meteen geboekt op jouw aanraden O+

Hmmm Ao Nang hoor ik wisselende verhalen over. Misschien moeten we het dan meer van de dagtripjes hebben :)

Waar zijn jullie nog meer geweest? En hoe bevalt het reizen met een peuter?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_212088334
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 09:31 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ha wat tof! Ik twijfelde al een beetje over de accommodatie op Koh Lanta en Coco Lanta was een daarvan, nu meteen geboekt op jouw aanraden O+

Hmmm Ao Nang hoor ik wisselende verhalen over. Misschien moeten we het dan meer van de dagtripjes hebben :)

Waar zijn jullie nog meer geweest? En hoe bevalt het reizen met een peuter?
ah super tof!! Wij hebben een family room, ideaal met peuter.

Dit was gisteravond het uitzicht vanaf de bar bij coco lanta:

https://ibb.co/znpZw7j

ik vind het echt heel leuk met onze peuter! Ze doet het ook heel goed. Eet lekker mee op de markt, slaapt goed. We hebben wel bewust ingepland dat we max 1 dagdeel per dag iets ondernemen; dus of de ochtend op pad of de middag. En bij elke locatie boeken we iets met een zwembad. Op reisdagen doen we rustig aan. Ze zijn hier heel leuk en lief met kinderen, dat merk je ook overal.

Wanneer vertrekken jullie?
  Moderator vrijdag 19 januari 2024 @ 10:59:27 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_212088429
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 10:51 schreef Quona het volgende:

[..]
ah super tof!! Wij hebben een family room, ideaal met peuter.

Dit was gisteravond het uitzicht vanaf de bar bij coco lanta:

https://ibb.co/znpZw7j

ik vind het echt heel leuk met onze peuter! Ze doet het ook heel goed. Eet lekker mee op de markt, slaapt goed. We hebben wel bewust ingepland dat we max 1 dagdeel per dag iets ondernemen; dus of de ochtend op pad of de middag. En bij elke locatie boeken we iets met een zwembad. Op reisdagen doen we rustig aan. Ze zijn hier heel leuk en lief met kinderen, dat merk je ook overal.

Wanneer vertrekken jullie?
Ziet er mooi uit O+ Wij hebben ook een family room, met stapelbed geloof ik. Kan Aapie lekker op het onderste bed.

Wij vertrekken op 2 maart die kant op, tot de 26e :)

Wij hebben inderdaad ook allemaal plekken met zwembad en willen hetzelfde systeem aanhouden. Ben wel benieuwd naar hoe het eten zal gaan want onze peuter kan behoorlijk kieskeurig zijn :X

Waar zijn jullie verder geweest/gaan jullie nog heen?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_212112629
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2024 10:59 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ziet er mooi uit O+ Wij hebben ook een family room, met stapelbed geloof ik. Kan Aapie lekker op het onderste bed.

Wij vertrekken op 2 maart die kant op, tot de 26e :)

Wij hebben inderdaad ook allemaal plekken met zwembad en willen hetzelfde systeem aanhouden. Ben wel benieuwd naar hoe het eten zal gaan want onze peuter kan behoorlijk kieskeurig zijn :X

Waar zijn jullie verder geweest/gaan jullie nog heen?
lekker vooruitzicht! wat hebben jullie allemaal al vastgelegd?

houdt de peuter een beetje van fruit? dan kan je hier echt je hart ophalen!

wij zijn begonnen in bangkok, toen naar chiang mai, railay en toen koh lanta. Morgen gaan we naar phi phi, dan nog koh hao yai en nog paar dagen bangkok. gaat tot nu toe echt beter dan verwacht! dochter had ook 0 moeite met jetlag. Hoe laat vliegen jullie? en rechtstreeks?
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 21:05:10 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_212145978
quote:
1s.gif Op zondag 21 januari 2024 05:21 schreef Quona het volgende:

[..]
lekker vooruitzicht! wat hebben jullie allemaal al vastgelegd?

houdt de peuter een beetje van fruit? dan kan je hier echt je hart ophalen!

wij zijn begonnen in bangkok, toen naar chiang mai, railay en toen koh lanta. Morgen gaan we naar phi phi, dan nog koh hao yai en nog paar dagen bangkok. gaat tot nu toe echt beter dan verwacht! dochter had ook 0 moeite met jetlag. Hoe laat vliegen jullie? en rechtstreeks?

Alle hotelovernachtingen en de vlucht van Krabi naar Bangkok. We twijfelen nu of we voor een deel van de reis een huurauto willen huren. Het eerste deel van de reis doen we allemaal per trein. Hoe reizen jullie rond?

Aapie is gek op fruit dus dat is fijn! Maar hij is ook heel brood georiënteerd dus wat dat betreft houd ik mijn hart vast :X

Chiang Mai had me fantastisch geleken maar dat slaan we over wegens "burning season". Wij zakken dus meteen af naar het zuiden.

We vliegen met een overstap van 2 uur in Hong Kong. Even de benen strekken, lijkt me ook wel relaxed.

Ik ben benieuwd wat jullie van Phi Phi vinden, ik denk eraan om dat als dagtrip vanaf Koh Lanta te doen. Is dat de moeite?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_212176792
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 21:05 schreef MaJo het volgende:

[..]
Alle hotelovernachtingen en de vlucht van Krabi naar Bangkok. We twijfelen nu of we voor een deel van de reis een huurauto willen huren. Het eerste deel van de reis doen we allemaal per trein. Hoe reizen jullie rond?

Aapie is gek op fruit dus dat is fijn! Maar hij is ook heel brood georiënteerd dus wat dat betreft houd ik mijn hart vast :X

Chiang Mai had me fantastisch geleken maar dat slaan we over wegens "burning season". Wij zakken dus meteen af naar het zuiden.

We vliegen met een overstap van 2 uur in Hong Kong. Even de benen strekken, lijkt me ook wel relaxed.

Ik ben benieuwd wat jullie van Phi Phi vinden, ik denk eraan om dat als dagtrip vanaf Koh Lanta te doen. Is dat de moeite?
hebben jullie accomodaties met ontbijt? Wij wel en daar zit telkens heel lekker brood bij! Gewoon witte of bruine sneetjes die je kan roosteren.

mooi zeg met trein! wij hebben paar keer gevlogen, taxi busjes en nu veel met boot. Wat nu overigens geen pretje is. Er is een waarschuwing uitgegaan voor harde wind en hoge golven dus de speedboat vandaag was echt een verschrikking! Zo hard ging het tekeer.

jammer van chiang mai maar dat lijkt me idd niet fijn met burning season. ook gekeken naar khao sok?

vanuit lanta kan je prima een uitstapje doen naar phi phi, of althans de eilanden eromheen (maya bay bijv). Phi phi zelf is wel geinig maar erg party georienteerd, dus als je daar naar zoekt, zeker gaan haha. De mooie stranden rondom phi phi kan je prima bezoeken met een tripje vanuit lanta. Al doen veel mensen vanaf lanta de 4 islands tour geloof ik!
  Moderator zondag 28 januari 2024 @ 08:45:27 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_212198018
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 januari 2024 15:28 schreef Quona het volgende:

[..]
hebben jullie accomodaties met ontbijt? Wij wel en daar zit telkens heel lekker brood bij! Gewoon witte of bruine sneetjes die je kan roosteren.

mooi zeg met trein! wij hebben paar keer gevlogen, taxi busjes en nu veel met boot. Wat nu overigens geen pretje is. Er is een waarschuwing uitgegaan voor harde wind en hoge golven dus de speedboat vandaag was echt een verschrikking! Zo hard ging het tekeer.

jammer van chiang mai maar dat lijkt me idd niet fijn met burning season. ook gekeken naar khao sok?

vanuit lanta kan je prima een uitstapje doen naar phi phi, of althans de eilanden eromheen (maya bay bijv). Phi phi zelf is wel geinig maar erg party georienteerd, dus als je daar naar zoekt, zeker gaan haha. De mooie stranden rondom phi phi kan je prima bezoeken met een tripje vanuit lanta. Al doen veel mensen vanaf lanta de 4 islands tour geloof ik!
Ik geloof dat de meeste accommodaties wel inclusief ontbijt zijn ja, al heb ik daar niet specifiek op gelet. Het belangrijkst vind ik airco en een zwembad. Maar ontbijt is natuurlijk wel handig, zeker als ze westerse opties hebben :Y

Oef die hoge golven zijn geen pretje nee :X

Phi Phi zou echt als dagtripje met de peuter zijn, daar komt geen gefeest aan te pas :P Ik zal de 4 eilanden tour eens checken, ik zag er wel een vanaf Ao Nang. Ik ben erg benieuwd! Word je die eilanden ook nog zat? :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_212263450
quote:
0s.gif Op zondag 28 januari 2024 08:45 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik geloof dat de meeste accommodaties wel inclusief ontbijt zijn ja, al heb ik daar niet specifiek op gelet. Het belangrijkst vind ik airco en een zwembad. Maar ontbijt is natuurlijk wel handig, zeker als ze westerse opties hebben :Y

Oef die hoge golven zijn geen pretje nee :X

Phi Phi zou echt als dagtripje met de peuter zijn, daar komt geen gefeest aan te pas :P Ik zal de 4 eilanden tour eens checken, ik zag er wel een vanaf Ao Nang. Ik ben erg benieuwd! Word je die eilanden ook nog zat? :D
haha nou we waren 3 dagen op phi phi en dat vond ik best veel, maar daarna gingen we 3 dagen naar koh yao noi en daar had ik weer veel langer willen blijven want rust en weinig toeristen!

sowieso was ik wel beetje moe van het heen en weer reizen maar ik zit nu weer op de bank in NL en nu mis ik het!!
pi_212310215
Wat zijn fatsoenlijke vluchtprijzen voor Thailand? Ik ben van plan om in november 3 weken te gaan. Met Eva Air kun je rechtstreeks voor tussen de ¤825 en ¤875 ongeveer. Met Etihad tussen de ¤725 en ¤775 met tussenstop in Abu Dhabi.

Zal het nog goedkoper worden of zijn dit de prijzen tegenwoordig? Voor Corona heb ik gehoord dat je gemiddeld voor ¤500/¤600 die kant op kon vliegen, maar volgens mij is dat inmiddels niet meer zo?
  maandag 5 februari 2024 @ 19:33:06 #135
504895 Bofjijff
Fijne dag he
pi_212310280
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 19:30 schreef tompsv18 het volgende:
Wat zijn fatsoenlijke vluchtprijzen voor Thailand? Ik ben van plan om in november 3 weken te gaan. Met Eva Air kun je rechtstreeks voor tussen de ¤825 en ¤875 ongeveer. Met Etihad tussen de ¤725 en ¤775 met tussenstop in Abu Dhabi.

Zal het nog goedkoper worden of zijn dit de prijzen tegenwoordig? Voor Corona heb ik gehoord dat je gemiddeld voor ¤500/¤600 die kant op kon vliegen, maar volgens mij is dat inmiddels niet meer zo?
volgens mij zijn dat wel de nieuwe prijzen idd. Pin me er alleen niet op vast.
Hoi
  maandag 5 februari 2024 @ 20:02:13 #136
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_212310984
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 19:30 schreef tompsv18 het volgende:
Wat zijn fatsoenlijke vluchtprijzen voor Thailand? Ik ben van plan om in november 3 weken te gaan. Met Eva Air kun je rechtstreeks voor tussen de ¤825 en ¤875 ongeveer. Met Etihad tussen de ¤725 en ¤775 met tussenstop in Abu Dhabi.

Zal het nog goedkoper worden of zijn dit de prijzen tegenwoordig? Voor Corona heb ik gehoord dat je gemiddeld voor ¤500/¤600 die kant op kon vliegen, maar volgens mij is dat inmiddels niet meer zo?
Ik heb ook iets van 830 betaald vorig jaar en kwam echt niet goedkoper tegen (en ik heb in een flink datumbereik van meerdere maanden gekeken).
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_212312582
Je kunt goedkoper met China Eastern en nog een andere Chinese airline. Daarmee kun je wel opties vinden voor rond de 600 euro retour. Maar vaak heb je dan heel onhandige vluchttijden en/of moet je overnachten in een of andere Chinese stad. Ik heb gelezen dat het hotel dan vaak gratis door de airline geregeld wordt, maar dat schijnt ook niet altijd een pretje te zijn. En als ik moet kiezen tussen voor 600 euro met een of andere obscure Chinese airline en dan 23 uur onderweg zijn en voor 750 euro vliegen met Etihad waarbij je in 16 uur in Bangkok bent of voor 850 euro direct met Eva Air ... nou dan valt die eerste optie sowieso af. Finnair via Helsinki is ook een optie.

Edit: voor corona vloog ik wel eens voor 500 euro retour of voor minder dan 300 euro enkele vlucht, maar toen kon je ook nog met Aeroflot via Moskou bijvoorbeeld. Je moet ook niet vergeten dat ze nu om Rusland, Wit-Rusland, Oekraïne en Afghanistan heen moeten. Finnair vliegt bijvoorbeeld eerst helemaal naar het zuiden via de Baltische staten, Polen, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Iran en dan India. De vlucht duurt daardoor 2 of 3 uur langer.
Mja
pi_212312662
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:37 schreef TAmaru het volgende:
Je kunt goedkoper met China Eastern en nog een andere Chinese airline. Daarmee kun je wel opties vinden voor rond de 600 euro retour. Maar vaak heb je dan heel onhandige vluchttijden en/of moet je overnachten in een of andere Chinese stad. Ik heb gelezen dat het hotel dan vaak gratis door de airline geregeld wordt, maar dat schijnt ook niet altijd een pretje te zijn. En als ik moet kiezen tussen voor 600 euro met een of andere obscure Chinese airline en dan 23 uur onderweg zijn en voor 750 euro vliegen met Etihad waarbij je in 16 uur in Bangkok bent of voor 850 euro direct met Eva Air ... nou dan valt die eerste optie sowieso af. Finnair via Helsinki is ook een optie.
Ja idd, die Chinese airlines heb ik ook gezien en die vallen sowieso af met die lange overstaptijden. Finnair is meestal heenweg wel prima maar terugweg ook enorme overstaptijd en zit ook geen bagage bij.

Het zal Eva Air rechtstreeks worden of Etihad of Emirates met tussenstop, die tussenstop is maar een paar uur.
  Moderator maandag 5 februari 2024 @ 21:41:41 #139
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_212312665
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:37 schreef TAmaru het volgende:
Je kunt goedkoper met China Eastern en nog een andere Chinese airline. Daarmee kun je wel opties vinden voor rond de 600 euro retour. Maar vaak heb je dan heel onhandige vluchttijden en/of moet je overnachten in een of andere Chinese stad. Ik heb gelezen dat het hotel dan vaak gratis door de airline geregeld wordt, maar dat schijnt ook niet altijd een pretje te zijn. En als ik moet kiezen tussen voor 600 euro met een of andere obscure Chinese airline en dan 23 uur onderweg zijn en voor 750 euro vliegen met Etihad waarbij je in 16 uur in Bangkok bent of voor 850 euro direct met Eva Air ... nou dan valt die eerste optie sowieso af. Finnair via Helsinki is ook een optie.
Mij leek een dagje China wel tof :D maar de tijden waren onhandig, dan kom je om 17u aan en vlieg je de volgende dag weer om 12u. Dan heb je dus eigenlijk alleen de avond en met een peuter valt dat meteen al af.

Wij vliegen nu met Cathay. Overstap in Hong Kong van 2 uur. Met z’n drieën zijn wij 1900 euro kwijt, dus omgerekend 633 pp. Ik geloof wel dat de peuter iets korting kreeg.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_212330844
Ben ooit eens voor ¤550 heen en weer gevlogen, overstap op Moskou. Was wel voor corona idd. ¤800 voor zo'n 10.000km vliegen en je je in een compleet andere wereld begeven, is eigenlijk nog geen geld...
pi_212332427
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:41 schreef tompsv18 het volgende:

[..]
Ja idd, die Chinese airlines heb ik ook gezien en die vallen sowieso af met die lange overstaptijden. Finnair is meestal heenweg wel prima maar terugweg ook enorme overstaptijd en zit ook geen bagage bij.

Het zal Eva Air rechtstreeks worden of Etihad of Emirates met tussenstop, die tussenstop is maar een paar uur.
Ik had alleen handbagage genomen bij Finnair; speciaal voor de vlucht een tas op perfecte handbagage-grootte gekocht (was goedkoper dan ruimbagage boeken) en daarnaast nog een kleinere tas meegenomen. Daar heb ik het een paar weeken mee uitgehouden. Op de terugweg had ik juist maar een kwartier om mijn aansluiting te halen. Dat lukte, maar ook omdat ze volgens mij wel wachten. Mijn vlucht uit Bangkok was 30 minuten vertraagd.

Wat mij erg teleurstelde bij Finnair was het eten. Ik heb dat niet snel, want ik ben niet heel kieskeurig, maar ik vond de grootte van de maaltijden erg minimaal en ook de frequentie van de maaltijden. Ik heb echt best wel honger geleden. Ook hebben ze 3-4-3-stoeltjes op een rij, tegenover 2-4-2 bij de meeste maatschappijen. Dat maakt het toch wel wat oncomfortabeler. Ze geven je bovendien een random stoel. Op de terugweg hadden ze me een stoel gegeven in het midden van de 3. Aangezien ik dat vreselijk vind, heb ik toen iets van 40 euro betaald voor een stoel bij het raam.

Heb me dus voorgenomen om absoluut nooit meer met Finnair te vliegen als het niet echt noodzakelijk is.
Mja
pi_212332448
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2024 21:41 schreef MaJo het volgende:

[..]
Mij leek een dagje China wel tof :D maar de tijden waren onhandig, dan kom je om 17u aan en vlieg je de volgende dag weer om 12u. Dan heb je dus eigenlijk alleen de avond en met een peuter valt dat meteen al af.

Wij vliegen nu met Cathay. Overstap in Hong Kong van 2 uur. Met z’n drieën zijn wij 1900 euro kwijt, dus omgerekend 633 pp. Ik geloof wel dat de peuter iets korting kreeg.
Ik had geloof ik een vlucht op het oog waarbij je dan om 23 uur in China landt en dan de volgende dag om 9 uur weer vertrekt naar Bangkok. Dan moet je dus nog door de immigratie in China, wat vast geen heel snel proces is, en slaap je met wat mazzel rond half 2, terwijl je om half 7, 7 uur alweer op het vliegveld moet zijn ... nee dank je wel. Dan kom je helemaal kapot aan.

Betere opties waren er ook wel, maar de tijden waren alsnog niet heel gunstig.
Mja
pi_212340744
Vinden jullie Phuket echt de moeite waard? Lees daar toch zeer wisselende verhalen over, zoals veel Russen, erg druk en ook vrij prijzig of mis je echt iets als je dat niet hebt gezien?

Wil uiteraard Bangkok goed zien, net als Koh Samui en Krabi + Koh Phi Phi. Phuket ligt wel meer die kant op, maar Chiang Mai lijkt me op basis van de info die ik lees wel een stuk interessanter en de vluchten daar naartoe en weer naar het zuiden vallen ook wel mee.

We willen in totaal 3 weken gaan.
pi_212340831
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:38 schreef tompsv18 het volgende:
Vinden jullie Phuket echt de moeite waard? Lees daar toch zeer wisselende verhalen over, zoals veel Russen, erg druk en ook vrij prijzig of mis je echt iets als je dat niet hebt gezien?

Wil uiteraard Bangkok goed zien, net als Koh Samui en Krabi + Koh Phi Phi. Phuket ligt wel meer die kant op, maar Chiang Mai lijkt me op basis van de info die ik lees wel een stuk interessanter en de vluchten daar naartoe en weer naar het zuiden vallen ook wel mee.

We willen in totaal 3 weken gaan.
Kies zeker voor chiang mai idd. Vond phuket echt een hellhole. Zeker nu vanwege de oorlog nog 10x zoveel russen als toendertijd. Onbeschoft pauper volk en ze zitten in elke hoek en gat daar.

Met de auto van Bangkok naar chiang mai ook leuk. Of richting Isaan. Vond thailand erg leuk rijden. Bangkok zelf obv. niet maar zodra je daaruit bent is het erg leuk. Beter dan van vliegveld naar vliegveld. Maar is natuurlijk maar net wat voor soort tripje je zoekt. Maar zou Phuket zeker nu lekker overslaan.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zaterdag 24 februari 2024 @ 16:25:46 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_212566841
Nog een weekje wachten en dan gaan we *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_212629428
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:38 schreef tompsv18 het volgende:
Vinden jullie Phuket echt de moeite waard? Lees daar toch zeer wisselende verhalen over, zoals veel Russen, erg druk en ook vrij prijzig of mis je echt iets als je dat niet hebt gezien?

Wil uiteraard Bangkok goed zien, net als Koh Samui en Krabi + Koh Phi Phi. Phuket ligt wel meer die kant op, maar Chiang Mai lijkt me op basis van de info die ik lees wel een stuk interessanter en de vluchten daar naartoe en weer naar het zuiden vallen ook wel mee.

We willen in totaal 3 weken gaan.
Ik houd van een goed feestje en doorzakken tot in de late uurtjes, maar ik vond Phuket vreselijk, al was het alleen maar doordat het halve eiland opgekocht lijkt te zijn door Russen. :r
pi_212629637
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 09:48 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ik houd van een goed feestje en doorzakken tot in de late uurtjes, maar ik vond Phuket vreselijk, al was het alleen maar doordat het halve eiland opgekocht lijkt te zijn door Russen. :r
Op de eilanden in het zuiden Samui/Phangan waren een paar maanden terug ook vreselijk veel Russen.
Mja
pi_212629654
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:07 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Op de eilanden in het zuiden Samui/Phangan waren een paar maanden terug ook vreselijk veel Russen.
Dat is doodzonde. :'( Samui heb ik altijd erg prettig gevonden.
pi_212629808
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:09 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dat is doodzonde. :'( Samui heb ik altijd erg prettig gevonden.
Het is jammer en ook interessant om te constateren dat zelfs de Russen die voor de oorlog vluchten onuitstaanbaar zijn. Jaren geleden merkte ik al hoe bepaalde plekken in Cambodja helemaal vernietigd waren door het Russisch (en Chinees) toerisme, bijv. Sihanoukville.

Edit: ik kan mij uit die tijd herinneren dat de Russen vooral herkenbaar waren omdat er dan altijd op die stranden van die hele blonde (maar wel uiterst gebruinde) meisjes in een veel te kleine bikini liepen die uren bezig waren om de perfecte foto's te maken bij het perfecte licht voor het Instagram-profiel.

[ Bericht 15% gewijzigd door TAmaru op 29-02-2024 10:27:55 ]
Mja
pi_212634210
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 10:07 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Op de eilanden in het zuiden Samui/Phangan waren een paar maanden terug ook vreselijk veel Russen.
Yes ik weet dat op koh phangan veel russen zitten. Opzich hoef je er geen last van te hebben
pi_212648850
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2024 23:38 schreef tompsv18 het volgende:
Vinden jullie Phuket echt de moeite waard? Lees daar toch zeer wisselende verhalen over, zoals veel Russen, erg druk en ook vrij prijzig of mis je echt iets als je dat niet hebt gezien?

Wil uiteraard Bangkok goed zien, net als Koh Samui en Krabi + Koh Phi Phi. Phuket ligt wel meer die kant op, maar Chiang Mai lijkt me op basis van de info die ik lees wel een stuk interessanter en de vluchten daar naartoe en weer naar het zuiden vallen ook wel mee.

We willen in totaal 3 weken gaan.
vreselijk veel russen, zelfs de omroep op phuket airport was deels in het russisch!

voor de kust van phuket liggen koh yao noi en koh yao yai, aanraders als je op zoek bent naar relaxte eilanden!
  dinsdag 19 maart 2024 @ 20:35:38 #152
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_212886598
Voor alle Thailandgangers: KOOP GEEN SIM OP HET VLIEGVELD......

In iedere 7/11 buiten het vliegveld kun je nu SIM kaarten van DTAC en TRUE-H kopen voor 199Bt. 30 dagen 30 GB met een snelheid van 15 Mbps. Zelf activeren hoeft niet want dat gebeurt in het aankoopproces waar ze een foto van je paspoort en een selfie uploaden. Zodra die 2 matchen en je 199 Bt afgetikt hebt, sim er in en werken. Wil je langer dat stort je nog ff 200Bt op je wallet in de 7/11 en wordt de sim automatisch met 30 dagen verlengd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 20 maart 2024 @ 08:49:01 #153
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_212889461
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:35 schreef buzz1291 het volgende:
Voor alle Thailandgangers: KOOP GEEN SIM OP HET VLIEGVELD......

In iedere 7/11 buiten het vliegveld kun je nu SIM kaarten van DTAC en TRUE-H kopen voor 199Bt. 30 dagen 30 GB met een snelheid van 15 Mbps. Zelf activeren hoeft niet want dat gebeurt in het aankoopproces waar ze een foto van je paspoort en een selfie uploaden. Zodra die 2 matchen en je 199 Bt afgetikt hebt, sim er in en werken. Wil je langer dat stort je nog ff 200Bt op je wallet in de 7/11 en wordt de sim automatisch met 30 dagen verlengd.
7/11 wordt afgeraden voor SIM-kaarten omdat ze daar vaak geen idee hebben wat ze aan het doen zijn of wat ze aan het verkopen zijn. Er zijn veel winkels van providers, daar kan je er beter een aanschaffen.

Zelf hebben wij er overigens wel bewust voor gekozen net ietsje meer te betalen op het vliegveld, zodat we later in de stad geen gehannes meer zouden hebben in de beperkte tijd die we hadden.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  Moderator woensdag 20 maart 2024 @ 10:09:26 #154
45833 crew  Fogel
pi_212890282
Als je telefoon het ondersteunt is het nog handiger om gewoon een esim te kopen voordat je uberhaupt in Thailand bent.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 20 maart 2024 @ 21:22:51 #155
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_212898636
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2024 08:49 schreef RockNijntje het volgende:

[..]
7/11 wordt afgeraden voor SIM-kaarten omdat ze daar vaak geen idee hebben wat ze aan het doen zijn of wat ze aan het verkopen zijn. Er zijn veel winkels van providers, daar kan je er beter een aanschaffen.

Zelf hebben wij er overigens wel bewust voor gekozen net ietsje meer te betalen op het vliegveld, zodat we later in de stad geen gehannes meer zouden hebben in de beperkte tijd die we hadden.
Grote onzin!!!!!

Mijn meest recente ervaring van januari dit jaar in een lokale 7/11 was dat de hele bak met sim kaarten werd neergezet en ik een nummer mocht uitkiezen. Paspoort overhandigen waar de medewerker in een speciale app een foto van de hoofdpagina maakte en daarna nog een profielfoto van mij. In de app moeten die twee matchen en dan mag je 199Bt aftikken. SIM is dan al actief en die mag je dan zelf plaatsen want een nieuwe iPhone 15 PRO vertrouw ik niet toe aan een 7/11 medewerker. En klaar. Oh en wanneer ze niet weten wat ze aan het doen zijn dan kun je 'm ook niet kopen want dan kunnen ze de barcode ook niet scannen.

Dus welke gek met ongetwijfeld twee linkerhanden dit dan afraadde vraag ik ik me af.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 20 maart 2024 @ 21:26:10 #156
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_212898725
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 21:22 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Grote onzin!!!!!

Mijn meest recente ervaring van januari dit jaar in een lokale 7/11 was dat de hele bak met sim kaarten werd neergezet en ik een nummer mocht uitkiezen. Paspoort overhandigen waar de medewerker in een speciale app een foto van de hoofdpagina maakte en daarna nog een profielfoto van mij. In de app moeten die twee matchen en dan mag je 199Bt aftikken. SIM is dan al actief en die mag je dan zelf plaatsen want een nieuwe iPhone 15 PRO vertrouw ik niet toe aan een 7/11 medewerker. En klaar. Oh en wanneer ze niet weten wat ze aan het doen zijn dan kun je 'm ook niet kopen want dan kunnen ze de barcode ook niet scannen.

Dus welke gek met ongetwijfeld twee linkerhanden dit dan afraadde vraag ik ik me af.
Ik heb het op meerdere websites gelezen toen ik er destijds onderzoek naar heb gedaan, maar ik ben blij dat jij een goede ervaring gehad hebt :Y
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  woensdag 20 maart 2024 @ 21:28:54 #157
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_212898752
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 21:26 schreef RockNijntje het volgende:

[..]
Ik heb het op meerdere websites gelezen toen ik er destijds onderzoek naar heb gedaan, maar ik ben blij dat jij een goede ervaring gehad hebt :Y
Weet je, de Thais zelf zijn er heel boos over dat er nu zulke aanbiedingen zijn terwijl ze zelf voor een unlimited abonnement iets van 1100 Bt betalen. Eind februari heeft True-H voor abonnementen dan ook hun prijs tot 450Bt verlaagd.

En wellicht is jouw destijds al weer wat langer geleden maar op dit moment werkt het perfect, ook bij langer gebruik dan 30 dagen met een automatische verlenging zolang je maar voldoende bartjes op je wallet stort.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 20 maart 2024 @ 21:31:54 #158
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_212898787
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 21:28 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Weet je, de Thais zelf zijn er heel boos over dat er nu zulke aanbiedingen zijn terwijl ze zelf voor een unlimited abonnement iets van 1100 Bt betalen. Eind februari heeft True-H voor abonnementen dan ook hun prijs tot 450Bt verlaagd.

En wellicht is jouw destijds al weer wat langer geleden maar op dit moment werkt het perfect, ook bij langer gebruik dan 30 dagen met een automatische verlenging zolang je maar voldoende bartjes op je wallet stort.
Het was in november en de pagina's die ik las waren allemaal uit 2023, vandaar dat ik het vertrouw(de). Maar nogmaals, ik ben blij dat jij een goede ervaring gehad hebt!

Ze hadden het trouwens niet over dat iedere 7/11 stuk voor stuk vreselijk was, gewoon dat het over het algemeen wordt afgeraden omdat veel 7/11's dus niet weten wat ze verkopen of wat ze aan het doen zijn qua SIM-kaarten. Betekent niet dat er helemaal geen goede tussen zitten natuurlijk :)
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  woensdag 20 maart 2024 @ 21:36:51 #159
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_212898851
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 21:31 schreef RockNijntje het volgende:

[..]
Het was in november en de pagina's die ik las waren allemaal uit 2023, vandaar dat ik het vertrouw(de). Maar nogmaals, ik ben blij dat jij een goede ervaring gehad hebt!

Ze hadden het trouwens niet over dat iedere 7/11 stuk voor stuk vreselijk was, gewoon dat het over het algemeen wordt afgeraden omdat veel 7/11's dus niet weten wat ze verkopen of wat ze aan het doen zijn qua SIM-kaarten. Betekent niet dat er helemaal geen goede tussen zitten natuurlijk :)
Nogmaals, ze kunnen niets verkopen wanneer de sim niet middels de app geregistreerd is. En ja, je moet natuurlijk wel zelf weten wat je wil hebben want advies zul je in een 7/11 niet gauw krijgen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 20 maart 2024 @ 21:59:48 #160
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_212899133
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 21:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Nogmaals, ze kunnen niets verkopen wanneer de sim niet middels de app geregistreerd is.
Klopt inderdaad, ik weet niet helemaal waarom je dat blijft herhalen, ik ben het met je eens, is gewoon feitelijk zo :P
quote:
En ja, je moet natuurlijk wel zelf weten wat je wil hebben want advies zul je in een 7/11 niet gauw krijgen.
Dit zal waarschijnlijk één van de dingen zijn waarop die meningen/adviezen gebaseerd zijn. Genoeg mensen zullen dat niet weten.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  Moderator vrijdag 29 maart 2024 @ 10:07:53 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213003691
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:35 schreef buzz1291 het volgende:
Voor alle Thailandgangers: KOOP GEEN SIM OP HET VLIEGVELD......

In iedere 7/11 buiten het vliegveld kun je nu SIM kaarten van DTAC en TRUE-H kopen voor 199Bt. 30 dagen 30 GB met een snelheid van 15 Mbps. Zelf activeren hoeft niet want dat gebeurt in het aankoopproces waar ze een foto van je paspoort en een selfie uploaden. Zodra die 2 matchen en je 199 Bt afgetikt hebt, sim er in en werken. Wil je langer dat stort je nog ff 200Bt op je wallet in de 7/11 en wordt de sim automatisch met 30 dagen verlengd.
Wij hebben het ook in de 7/11 laten doen, werkte prima ^O^

Zo, wij zijn weer terug. Wat was het een geweldige reis O+

Samenvatting in een notendop:
- Love Bangkok! Gave tempels en lekkere street food. Uiteraard ook de fietstocht van Co van Kessel gedaan, fantastisch! Je ziet meer van Bangkok dan alleen de sights.
- Phetchaburri is nog nauwelijks ontdekt door toeristen en minstens net zo interessant als Bangkok. Veel tempels en als hoogtepunt een tempel in een grot O+
- Prachuap Khiri Khan erg fijn stadje dat ook nog nauwelijks door toeristen is ontdekt. Hier hadden we het fijnste hotel van de hele reis (Coco Pina), we werden door de receptionist overal heen gebracht en opgehaald.
- Hat Sai Ri (Chumphon): PARADIJS. Heel strand voor onszelf _O_
- Khao Sok: gave ervaring zo met een boot over het meer. Alleen het water was niet verkoelend :X
- Koh Lanta: beetje slaperig eilandje. Veel stenen in de zee dus eigenlijk niet gezwommen. In het zuiden was het mooier.
- Ao Nang (Krabi) my God wat een prachtige stranden O+ Railay Beach en de 4 eilanden tour waren absoluut hoogtepunt van de reis. Zo mooi _O_ Ook Ao Nang vonden we leuk, eindelijk wat bedrijvigheid na 3 weken nauwelijks toeristen gezien te hebben _O-
- De hitte in het zuiden was bijna niet te doen, zeker met de vochtigheid en de muggen. 's Ochtends op pad en 's middags tukkies doen :P
- Het eten was heerlijk :9~ De enige slechte maaltijden waren westers: een slappe hamburger en pizza met een soort crackerbodem :r
- Dagelijkse mango/passievrucht smoothies :9
- Elke week een massage *;
- Prima te bereizen met een peuter van 3,5!

Ik zal later nog wat uitgebreider verslag doen in een eigen topic en wat foto's toevoegen :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 29 maart 2024 @ 12:56:17 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_213005945
En dan nu het verhaal in foto's O+

Bangkok









Phetchaburri











Prachuap Khiri Khan









Kui Buri (zoek de olifant)



Hat Sai Ri (Chumphon)





Khao Sok (spot de Spiderman)



Koh Lanta





Ao Nang (Railay beach)



Ik wil terug! O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_213045417
wat die simkaarten betreft, heb ik wel goede ervaringen met AIS e-sims. ik koop die van tevoren, print de QR-code dan uit (want het is wat omslachtig om een digitale QR te "scannen" met de iPhone) en scan die vervolgens als ik geland ben. was volgens mij iets van 23 euro voor 1 maand, 50GB.
Mja
pi_213129639
Zijn bankbiljetten met de afbeelding van de oude koning nog bruikbaar? Heb nog 120 THB liggen die ik over een paar maanden wil gebruiken.
  maandag 8 april 2024 @ 21:56:34 #165
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_213142019
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 19:57 schreef gijsman het volgende:
Zijn bankbiljetten met de afbeelding van de oude koning nog bruikbaar? Heb nog 120 THB liggen die ik over een paar maanden wil gebruiken.
Geen enkel probleem
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')