Ha wat tof! Ik twijfelde al een beetje over de accommodatie op Koh Lanta en Coco Lanta was een daarvan, nu meteen geboekt op jouw aanradenquote:Op vrijdag 19 januari 2024 04:19 schreef Quona het volgende:
[..]
Leuk!! Wij zijn er nu, ook met peuter. Op dit moment op Koh Lanta, echt heel chill en laidback! (coco lanta resort is een aanrader!)
Ook in ao nang geweest, snel weer weggegaan, net de spaanse costa. Railay is mooi maar ook erg druk. Wel ideaal om mooie uitstapjes te maken. Verder echt heeeel goed te doen met peuter, echt een groot leuk avontuur!
ah super tof!! Wij hebben een family room, ideaal met peuter.quote:Op vrijdag 19 januari 2024 09:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ha wat tof! Ik twijfelde al een beetje over de accommodatie op Koh Lanta en Coco Lanta was een daarvan, nu meteen geboekt op jouw aanraden![]()
Hmmm Ao Nang hoor ik wisselende verhalen over. Misschien moeten we het dan meer van de dagtripjes hebben![]()
Waar zijn jullie nog meer geweest? En hoe bevalt het reizen met een peuter?
Ziet er mooi uitquote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:51 schreef Quona het volgende:
[..]
ah super tof!! Wij hebben een family room, ideaal met peuter.
Dit was gisteravond het uitzicht vanaf de bar bij coco lanta:
https://ibb.co/znpZw7j
ik vind het echt heel leuk met onze peuter! Ze doet het ook heel goed. Eet lekker mee op de markt, slaapt goed. We hebben wel bewust ingepland dat we max 1 dagdeel per dag iets ondernemen; dus of de ochtend op pad of de middag. En bij elke locatie boeken we iets met een zwembad. Op reisdagen doen we rustig aan. Ze zijn hier heel leuk en lief met kinderen, dat merk je ook overal.
Wanneer vertrekken jullie?
lekker vooruitzicht! wat hebben jullie allemaal al vastgelegd?quote:Op vrijdag 19 januari 2024 10:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ziet er mooi uitWij hebben ook een family room, met stapelbed geloof ik. Kan Aapie lekker op het onderste bed.
Wij vertrekken op 2 maart die kant op, tot de 26e
Wij hebben inderdaad ook allemaal plekken met zwembad en willen hetzelfde systeem aanhouden. Ben wel benieuwd naar hoe het eten zal gaan want onze peuter kan behoorlijk kieskeurig zijn
Waar zijn jullie verder geweest/gaan jullie nog heen?
Alle hotelovernachtingen en de vlucht van Krabi naar Bangkok. We twijfelen nu of we voor een deel van de reis een huurauto willen huren. Het eerste deel van de reis doen we allemaal per trein. Hoe reizen jullie rond?quote:Op zondag 21 januari 2024 05:21 schreef Quona het volgende:
[..]
lekker vooruitzicht! wat hebben jullie allemaal al vastgelegd?
houdt de peuter een beetje van fruit? dan kan je hier echt je hart ophalen!
wij zijn begonnen in bangkok, toen naar chiang mai, railay en toen koh lanta. Morgen gaan we naar phi phi, dan nog koh hao yai en nog paar dagen bangkok. gaat tot nu toe echt beter dan verwacht! dochter had ook 0 moeite met jetlag. Hoe laat vliegen jullie? en rechtstreeks?
hebben jullie accomodaties met ontbijt? Wij wel en daar zit telkens heel lekker brood bij! Gewoon witte of bruine sneetjes die je kan roosteren.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Alle hotelovernachtingen en de vlucht van Krabi naar Bangkok. We twijfelen nu of we voor een deel van de reis een huurauto willen huren. Het eerste deel van de reis doen we allemaal per trein. Hoe reizen jullie rond?
Aapie is gek op fruit dus dat is fijn! Maar hij is ook heel brood georiënteerd dus wat dat betreft houd ik mijn hart vast
Chiang Mai had me fantastisch geleken maar dat slaan we over wegens "burning season". Wij zakken dus meteen af naar het zuiden.
We vliegen met een overstap van 2 uur in Hong Kong. Even de benen strekken, lijkt me ook wel relaxed.
Ik ben benieuwd wat jullie van Phi Phi vinden, ik denk eraan om dat als dagtrip vanaf Koh Lanta te doen. Is dat de moeite?
Ik geloof dat de meeste accommodaties wel inclusief ontbijt zijn ja, al heb ik daar niet specifiek op gelet. Het belangrijkst vind ik airco en een zwembad. Maar ontbijt is natuurlijk wel handig, zeker als ze westerse opties hebbenquote:Op vrijdag 26 januari 2024 15:28 schreef Quona het volgende:
[..]
hebben jullie accomodaties met ontbijt? Wij wel en daar zit telkens heel lekker brood bij! Gewoon witte of bruine sneetjes die je kan roosteren.
mooi zeg met trein! wij hebben paar keer gevlogen, taxi busjes en nu veel met boot. Wat nu overigens geen pretje is. Er is een waarschuwing uitgegaan voor harde wind en hoge golven dus de speedboat vandaag was echt een verschrikking! Zo hard ging het tekeer.
jammer van chiang mai maar dat lijkt me idd niet fijn met burning season. ook gekeken naar khao sok?
vanuit lanta kan je prima een uitstapje doen naar phi phi, of althans de eilanden eromheen (maya bay bijv). Phi phi zelf is wel geinig maar erg party georienteerd, dus als je daar naar zoekt, zeker gaan haha. De mooie stranden rondom phi phi kan je prima bezoeken met een tripje vanuit lanta. Al doen veel mensen vanaf lanta de 4 islands tour geloof ik!
haha nou we waren 3 dagen op phi phi en dat vond ik best veel, maar daarna gingen we 3 dagen naar koh yao noi en daar had ik weer veel langer willen blijven want rust en weinig toeristen!quote:Op zondag 28 januari 2024 08:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik geloof dat de meeste accommodaties wel inclusief ontbijt zijn ja, al heb ik daar niet specifiek op gelet. Het belangrijkst vind ik airco en een zwembad. Maar ontbijt is natuurlijk wel handig, zeker als ze westerse opties hebben
Oef die hoge golven zijn geen pretje nee
Phi Phi zou echt als dagtripje met de peuter zijn, daar komt geen gefeest aan te pasIk zal de 4 eilanden tour eens checken, ik zag er wel een vanaf Ao Nang. Ik ben erg benieuwd! Word je die eilanden ook nog zat?
volgens mij zijn dat wel de nieuwe prijzen idd. Pin me er alleen niet op vast.quote:Op maandag 5 februari 2024 19:30 schreef tompsv18 het volgende:
Wat zijn fatsoenlijke vluchtprijzen voor Thailand? Ik ben van plan om in november 3 weken te gaan. Met Eva Air kun je rechtstreeks voor tussen de ¤825 en ¤875 ongeveer. Met Etihad tussen de ¤725 en ¤775 met tussenstop in Abu Dhabi.
Zal het nog goedkoper worden of zijn dit de prijzen tegenwoordig? Voor Corona heb ik gehoord dat je gemiddeld voor ¤500/¤600 die kant op kon vliegen, maar volgens mij is dat inmiddels niet meer zo?
Ik heb ook iets van 830 betaald vorig jaar en kwam echt niet goedkoper tegen (en ik heb in een flink datumbereik van meerdere maanden gekeken).quote:Op maandag 5 februari 2024 19:30 schreef tompsv18 het volgende:
Wat zijn fatsoenlijke vluchtprijzen voor Thailand? Ik ben van plan om in november 3 weken te gaan. Met Eva Air kun je rechtstreeks voor tussen de ¤825 en ¤875 ongeveer. Met Etihad tussen de ¤725 en ¤775 met tussenstop in Abu Dhabi.
Zal het nog goedkoper worden of zijn dit de prijzen tegenwoordig? Voor Corona heb ik gehoord dat je gemiddeld voor ¤500/¤600 die kant op kon vliegen, maar volgens mij is dat inmiddels niet meer zo?
Ja idd, die Chinese airlines heb ik ook gezien en die vallen sowieso af met die lange overstaptijden. Finnair is meestal heenweg wel prima maar terugweg ook enorme overstaptijd en zit ook geen bagage bij.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:37 schreef TAmaru het volgende:
Je kunt goedkoper met China Eastern en nog een andere Chinese airline. Daarmee kun je wel opties vinden voor rond de 600 euro retour. Maar vaak heb je dan heel onhandige vluchttijden en/of moet je overnachten in een of andere Chinese stad. Ik heb gelezen dat het hotel dan vaak gratis door de airline geregeld wordt, maar dat schijnt ook niet altijd een pretje te zijn. En als ik moet kiezen tussen voor 600 euro met een of andere obscure Chinese airline en dan 23 uur onderweg zijn en voor 750 euro vliegen met Etihad waarbij je in 16 uur in Bangkok bent of voor 850 euro direct met Eva Air ... nou dan valt die eerste optie sowieso af. Finnair via Helsinki is ook een optie.
Mij leek een dagje China wel tofquote:Op maandag 5 februari 2024 21:37 schreef TAmaru het volgende:
Je kunt goedkoper met China Eastern en nog een andere Chinese airline. Daarmee kun je wel opties vinden voor rond de 600 euro retour. Maar vaak heb je dan heel onhandige vluchttijden en/of moet je overnachten in een of andere Chinese stad. Ik heb gelezen dat het hotel dan vaak gratis door de airline geregeld wordt, maar dat schijnt ook niet altijd een pretje te zijn. En als ik moet kiezen tussen voor 600 euro met een of andere obscure Chinese airline en dan 23 uur onderweg zijn en voor 750 euro vliegen met Etihad waarbij je in 16 uur in Bangkok bent of voor 850 euro direct met Eva Air ... nou dan valt die eerste optie sowieso af. Finnair via Helsinki is ook een optie.
Ik had alleen handbagage genomen bij Finnair; speciaal voor de vlucht een tas op perfecte handbagage-grootte gekocht (was goedkoper dan ruimbagage boeken) en daarnaast nog een kleinere tas meegenomen. Daar heb ik het een paar weeken mee uitgehouden. Op de terugweg had ik juist maar een kwartier om mijn aansluiting te halen. Dat lukte, maar ook omdat ze volgens mij wel wachten. Mijn vlucht uit Bangkok was 30 minuten vertraagd.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:41 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ja idd, die Chinese airlines heb ik ook gezien en die vallen sowieso af met die lange overstaptijden. Finnair is meestal heenweg wel prima maar terugweg ook enorme overstaptijd en zit ook geen bagage bij.
Het zal Eva Air rechtstreeks worden of Etihad of Emirates met tussenstop, die tussenstop is maar een paar uur.
Ik had geloof ik een vlucht op het oog waarbij je dan om 23 uur in China landt en dan de volgende dag om 9 uur weer vertrekt naar Bangkok. Dan moet je dus nog door de immigratie in China, wat vast geen heel snel proces is, en slaap je met wat mazzel rond half 2, terwijl je om half 7, 7 uur alweer op het vliegveld moet zijn ... nee dank je wel. Dan kom je helemaal kapot aan.quote:Op maandag 5 februari 2024 21:41 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mij leek een dagje China wel tofmaar de tijden waren onhandig, dan kom je om 17u aan en vlieg je de volgende dag weer om 12u. Dan heb je dus eigenlijk alleen de avond en met een peuter valt dat meteen al af.
Wij vliegen nu met Cathay. Overstap in Hong Kong van 2 uur. Met z’n drieën zijn wij 1900 euro kwijt, dus omgerekend 633 pp. Ik geloof wel dat de peuter iets korting kreeg.
Kies zeker voor chiang mai idd. Vond phuket echt een hellhole. Zeker nu vanwege de oorlog nog 10x zoveel russen als toendertijd. Onbeschoft pauper volk en ze zitten in elke hoek en gat daar.quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:38 schreef tompsv18 het volgende:
Vinden jullie Phuket echt de moeite waard? Lees daar toch zeer wisselende verhalen over, zoals veel Russen, erg druk en ook vrij prijzig of mis je echt iets als je dat niet hebt gezien?
Wil uiteraard Bangkok goed zien, net als Koh Samui en Krabi + Koh Phi Phi. Phuket ligt wel meer die kant op, maar Chiang Mai lijkt me op basis van de info die ik lees wel een stuk interessanter en de vluchten daar naartoe en weer naar het zuiden vallen ook wel mee.
We willen in totaal 3 weken gaan.
Ik houd van een goed feestje en doorzakken tot in de late uurtjes, maar ik vond Phuket vreselijk, al was het alleen maar doordat het halve eiland opgekocht lijkt te zijn door Russen.quote:Op woensdag 7 februari 2024 23:38 schreef tompsv18 het volgende:
Vinden jullie Phuket echt de moeite waard? Lees daar toch zeer wisselende verhalen over, zoals veel Russen, erg druk en ook vrij prijzig of mis je echt iets als je dat niet hebt gezien?
Wil uiteraard Bangkok goed zien, net als Koh Samui en Krabi + Koh Phi Phi. Phuket ligt wel meer die kant op, maar Chiang Mai lijkt me op basis van de info die ik lees wel een stuk interessanter en de vluchten daar naartoe en weer naar het zuiden vallen ook wel mee.
We willen in totaal 3 weken gaan.
Op de eilanden in het zuiden Samui/Phangan waren een paar maanden terug ook vreselijk veel Russen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 09:48 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik houd van een goed feestje en doorzakken tot in de late uurtjes, maar ik vond Phuket vreselijk, al was het alleen maar doordat het halve eiland opgekocht lijkt te zijn door Russen.
Dat is doodzonde.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Op de eilanden in het zuiden Samui/Phangan waren een paar maanden terug ook vreselijk veel Russen.
Het is jammer en ook interessant om te constateren dat zelfs de Russen die voor de oorlog vluchten onuitstaanbaar zijn. Jaren geleden merkte ik al hoe bepaalde plekken in Cambodja helemaal vernietigd waren door het Russisch (en Chinees) toerisme, bijv. Sihanoukville.quote:Op donderdag 29 februari 2024 10:09 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dat is doodzonde.Samui heb ik altijd erg prettig gevonden.
Yes ik weet dat op koh phangan veel russen zitten. Opzich hoef je er geen last van te hebbenquote:Op donderdag 29 februari 2024 10:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Op de eilanden in het zuiden Samui/Phangan waren een paar maanden terug ook vreselijk veel Russen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |