Dus veel vliegen met zo'n kleine?quote:Op zondag 3 september 2023 13:16 schreef kikoooooo het volgende:
Ja wij pakken ook het vliegtuig tenzij het niet anders kan.
Ja maar meestal zijn dat stukjes van niks. Uurtje, anderhalf. Prima te doenquote:Op zondag 3 september 2023 17:50 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dus veel vliegen met zo'n kleine?
Welke route hebben jullie gedaan?
Wat zou een interessante route zijn met baby van 11 maanden? Starten in Bangkok?quote:Op zondag 3 september 2023 19:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja maar meestal zijn dat stukjes van niks. Uurtje, anderhalf. Prima te doen
Ben inmiddels al een keer of 8 in Thailand geweest. Altijd andere routes of eilanden. En nog nooit echt gehad dat ik dacht: hier had ik de kinderen niet mee naartoe moeten nemen. Behalve de boot van Samui naar Koh Tao bij wilde zee. Maar dat vond ik zelf ook heel erg kut.
Dat klinkt goedquote:Op zondag 3 september 2023 09:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het is zo goed te doen.
Onze dochter van inmiddels bijna 8 ging al mee toen ze 14 maanden was en leerde lopen op Koh Lipe.
M’n zoon is nu net 3 en is ook al twee keer in Thailand geweest.
En nummer 3 komt over twee weken, en half december vliegt m’n vrouw met de twee kleinsten al naar Thailand. Ik volg met m’n oudste zodra het kerstvakantie is. Klote leerplicht. We gingen rond de kerst altijd een week of 4 en dat lukt nu niet meer![]()
Thai zijn zo belachelijk vriendelijk met kinderen. Ze helpen je overal. Natuurlijk is onze manier van reizen wel wat minder actief geworden, maar we gaan nog steeds gewoon alleen met de backpack (en een buggy). En trekken vaak na een dag of 3 weer door.
Nog Say Cheese op de planning?quote:Op zondag 3 september 2023 16:45 schreef Fogel het volgende:
Ik zit nu in Hua Hin, ca 3 uur met een taxi vanaf BKK.
Heb het prima naar mijn zin hier, lekker rustig, maar toch genoeg te doen en te zien.
Vandaag op oliefantensafari geweest, tempel bezocht en genoeg olifanten gezien, goed gegeten. Prima trip. Kan Siri van harte aanbevelen
Ik heb daar in de buurt van de pier een scooter gehuurd en ben naar Salak Phet gereden aan de andere kant waar ik in een hutje geslapen heb. Was uitermate relaxed en local daar, heel weinig toeristen en je kon mooie tochtjes op de scooter maken en watervallen bezoeken enzo. Wel ideaal om uit te rusten, maar misschien niet als je op zoek bent naar wat vertier. Koh Kut vond ik zelf wat mooier. Daar ben ik ook aan het strand geweest, op Koh Chang niet zo geloof ik.quote:Op zondag 3 september 2023 09:32 schreef Hallojo het volgende:
Eind november ben ik een paar dagen op Koh Chang. Iemand die nog leuke tips heeft?
Wij komen ook met de auto. We rijden wel een rondje over het eiland om te kijken wat er te doen isquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:34 schreef DjVero het volgende:
Ook op Koh Chang geweest; het spannendste was het autoritje (zelf auto gehuurd) als je de ferry afrijdt en dat eerste stadje bezoekt, omdat je een vrij steile klim en afdaling moet maken. Ik vond het eiland en wat er te doen was niet heel boeiend. Te kleinschalig. Relaxt, dat dan weer wel. Maar dat zijn veel eilanden in Thailand.
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In februari op het vliegveld bij aankomst lukte me het niet, wat wel even een paniekerig gevoel gaf. Daarna elders ook niet. Uiteindeljik een automaat gevonden die het wel deed.
Volgende keer neem ik vooral contanten mee
Ben je bang dat VPAY of MAESTRO niet werkt in Thailand? Iedere ATM van Bangkok Bank accepteert beide kaartenquote:Op zondag 3 september 2023 08:51 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Gaat inmiddels zoals aangegeven best prima. Alle mobiele (gele) ATM's kun je 'm gebruiken, die staan echt bij elk winkeltje, dus was prima uiteindelijk.
Ik adviseer je om de gele ATM's van KRUNGSRI bank te gebruiken want dat is naar mijn ervaring de enige ATM waar je 30.000 Bt in een keer kunt opnemen, mits uiteraard je limiet op je bankpas hoog genoeg is. En altijd kiezen voor de WITHOUT CONVERSION knop aan de linkerkant.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:30 schreef loveyoulongtime het volgende:
En mijn advies is sowieso vooral contant mee te nemen en de kaarten mee te nemen voor noodgevallen
Without conversion sowieso of je betaald je scheel... Wel goeie aanvullende tipquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik adviseer je om de gele ATM's van KRUNGSRI bank te gebruiken want dat is naar mijn ervaring de enige ATM waar je 30.000 Bt in een keer kunt opnemen, mits uiteraard je limiet op je bankpas hoog genoeg is. En altijd kiezen voor de WITHOUT CONVERSION knop aan de linkerkant.
Dat was ooit wel zo maar nu al jaren niet meer.quote:Op zondag 29 oktober 2023 10:36 schreef TAmaru het volgende:
Ik gebruik meestal AEON omdat die bank als enige volgens mij een lage opname fee heeft.
In februari nog wel, heb het zelf uitgetest in Chiang Maiquote:Op zondag 29 oktober 2023 19:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat was ooit wel zo maar nu al jaren niet meer.
Ah, dus toch. Ik gebruikte die Aeon vroeger wel maar de max was 20.000 opname en bij Krungsri is dat 30.000. Dus feitelijk is die AEON ATM helemaal niet voordeliger dan.quote:Op zondag 29 oktober 2023 20:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
In februari nog wel, heb het zelf uitgetest in Chiang Mai
AEON is per opname geloof ik 150 baht, Krungsri al 300 baht? Dus je bespaart per opname 150 baht, maar je kunt inderdaad minder opnemen. Het hangt er dus van af hoelang je blijft en met hoeveel cash je daar wilt rondlopen. Persoonlijk loop ik graag met niet veel cash op zak.quote:Op maandag 30 oktober 2023 20:18 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ah, dus toch. Ik gebruikte die Aeon vroeger wel maar de max was 20.000 opname en bij Krungsri is dat 30.000. Dus feitelijk is die AEON ATM helemaal niet voordeliger dan.
Nee, KRUNSRI is naar mijn ervaring de enige bank waar je 30.000Bt per keer kunt opnemen met een fee van 220Bt. Ik ben één bank tegen gekomen die een opname van 25.000Bt toe stond, geen idee meer welke, maar al de rest is 20.000Bt max per opname. En alle met een fee van 220Bt. AEON is voor de kleinere opnames dus blijkbaar het voordeligstquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 11:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
AEON is per opname geloof ik 150 baht, Krungsri al 300 baht? Dus je bespaart per opname 150 baht, maar je kunt inderdaad minder opnemen. Het hangt er dus van af hoelang je blijft en met hoeveel cash je daar wilt rondlopen. Persoonlijk loop ik graag met niet veel cash op zak.
Net paar jaar legaal. Dus de hype is real. Zag je in vegas etc. ook direct na legalisatie. Pruts spul wel verder wat ze in th. verkopen.quote:Op zondag 5 november 2023 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Eventjes een lang weekeinde Thailand gedaan.... Maar waarom zijn er zoveel cannabis winkeltjes ? Wordt daar zoveel geblowd ?
In Jomtien om de honderd meter eentje op de beachroad. In een van mijn favoriete eettentjes zo'n kilometer van het strand landinwaarts staat er zo'n kiosk tegenover maar daar zie ik toch maar zelden klandizie. Personeel schijnt wel goed betaald te worden met 2 x minimum loon.quote:Op zondag 5 november 2023 10:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Eventjes een lang weekeinde Thailand gedaan.... Maar waarom zijn er zoveel cannabis winkeltjes ? Wordt daar zoveel geblowd ?
Pruts spul? Waar wij het haalden was het minstens 5 keer sterker dan in NL.quote:Op zondag 5 november 2023 11:59 schreef RipCity het volgende:
[..]
Net paar jaar legaal. Dus de hype is real. Zag je in vegas etc. ook direct na legalisatie. Pruts spul wel verder wat ze in th. verkopen.
Why not both!? Genoeg relatief goedkope vluchten tussen Bangkok en Tokyo.quote:Op donderdag 28 december 2023 23:07 schreef MaJo het volgende:
We hebben waarschijnlijk in maart een paar weken vrij en we twijfelen nu tussen Thailand en Japan. Is het echt té heet al in (begin) maart of is het nog te doen? Ik las dat het qua toeristen wel de perfecte tijd is omdat dan net het hoogseizoen is afgelopen.
Het plan is een paar dagen Bangkok en verder een paar eilanden, dus dat zal waarschijnlijk een binnenlandse vlucht worden. Nog tips qua eilanden?
Het kan wel zo zijn dat het over een tijd weer uit is met de pret...quote:Op zondag 5 november 2023 11:59 schreef RipCity het volgende:
[..]
Net paar jaar legaal. Dus de hype is real. Zag je in vegas etc. ook direct na legalisatie. Pruts spul wel verder wat ze in th. verkopen.
Goeie vraag! Ik ben zelf natuurlijk niet zo’n fan van vliegen dus hou het aantal vliegbewegingen het liefst zo min mogelijk. Daarnaast wil ik een land goed verkennen in plaats van meerdere plekken een beetje. Maar op zich is het best een optie, eerst cultuur snuiven in Japan en dan nog even een bounty strand pakken in Thailand. Dus wie weet!quote:Op donderdag 28 december 2023 23:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Why not both!? Genoeg relatief goedkope vluchten tussen Bangkok en Tokyo.
Op het Noorse forum waar ik rondhang zijn ze helemaal wild van Koh Samui. Krabi komt ook vaak voorbij, evenals Hua Hin (waar ik het zelf eeg goed toeven vond in september).
Begin maart is uitstekend te doen in Thailand, tegen het einde van maart wordt het onaangenaam heet en in april wil je overdag geeneens buiten zijn. Japan weet ik nietquote:Op donderdag 28 december 2023 23:07 schreef MaJo het volgende:
We hebben waarschijnlijk in maart een paar weken vrij en we twijfelen nu tussen Thailand en Japan. Is het echt té heet al in (begin) maart of is het nog te doen? Ik las dat het qua toeristen wel de perfecte tijd is omdat dan net het hoogseizoen is afgelopen.
Het plan is een paar dagen Bangkok en verder een paar eilanden, dus dat zal waarschijnlijk een binnenlandse vlucht worden. Nog tips qua eilanden?
De tickets zijn geboekt, 2 tot 26 maart. Het idee is om eerst tien dagen in het noorden door te brengen en dan 2 weken in het zuiden. Hoe we het precies in gaan vullen zullen we de komende tijd zien, voorpretquote:Op vrijdag 29 december 2023 19:39 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Begin maart is uitstekend te doen in Thailand, tegen het einde van maart wordt het onaangenaam heet en in april wil je overdag geeneens buiten zijn. Japan weet ik niet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |