Dank.... Uiteindelijk ga ik maar 1 weekeinde waarbij minj terugvlucht gepland is op de 5e. De "6 maanden" geldigheid valt op de 28ste dus zou ik goed moeten zitten toch ?quote:Op zondag 20 augustus 2023 21:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Officieel is het bij aankomst in Thailand en dan moet je de dagen van je visum of visa exempt er nog bij optellen. Dus ruwweg gezegd bij aankomst 7 of 8 maanden geldigheid vereist. Betekent ook dat wanneer je tegen de einddatum aanloopt, je ter plekke niet meer kunt verlengen
Dit schreef ik in januari 2020, profetische woordenquote:Op zondag 26 januari 2020 22:41 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle tips! Als er geen andere dingen gebeuren waardoor een verre reis er niet in zit wordt het hoogstwaarschijnlijk Thailand
Vooral genoeg rustmomenten inbouwen, niet iedere dag perse dingen bezoeken/bekijken. Loslaten van iedere dag gezond eten...quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit schreef ik in januari 2020, profetische woordenik doelde overigens op een zwangerschap maar het lijkt zo net alsof ik Corona voorspel
Maar goed, we zijn nu 3,5 jaar verder en het plan komt weer op om naar Thailand te gaan. Dit keer met onze peuter van dan 3 jaar. Als het kan een week of 4/5 en misschien in combinatie met een ander land als Maleisië. Do’s en dont’s met een peuter?
Dat is sowieso wel het plan, echt meerdere dagen ergens verblijven en soms ook lekker niks doen. Dat eten zit wel goed, wij zijn ook niet vies van een snackbar op z'n tijdquote:Op maandag 21 augustus 2023 15:46 schreef Yinny het volgende:
[..]
Vooral genoeg rustmomenten inbouwen, niet iedere dag perse dingen bezoeken/bekijken. Loslaten van iedere dag gezond eten...
Op mobiel typet niet lekker, ik kom erop terug op de laptop
Zwembad in hotel of resort is een must..... Kijk ook naar wat men aanbiedt als ontbijt. Onze peuter vond indertijd rijst bij het ontbijt geen probleem, maar kan zijn dat jouw peuter dat niet gewend isquote:Op maandag 21 augustus 2023 10:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit schreef ik in januari 2020, profetische woordenik doelde overigens op een zwangerschap maar het lijkt zo net alsof ik Corona voorspel
Maar goed, we zijn nu 3,5 jaar verder en het plan komt weer op om naar Thailand te gaan. Dit keer met onze peuter van dan 3 jaar. Als het kan een week of 4/5 en misschien in combinatie met een ander land als Maleisië. Do’s en dont’s met een peuter?
In februari op het vliegveld bij aankomst lukte me het niet, wat wel even een paniekerig gevoel gaf. Daarna elders ook niet. Uiteindeljik een automaat gevonden die het wel deed.quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:55 schreef Bugno3 het volgende:
Heeft iemand ervaring met een pinpas van V Pay ipv Maestro en of je daar een beetje mee uit de voeten kunt? In Suriname kon ik zo goed als nergens geld opnemen namelijk, laat staan pinnen in winkels. Betalen in winkels lukte ook in de VS totaal niet. Fijne move van ING
kikoooooo in TRV / Thailand #59quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 10:55 schreef Bugno3 het volgende:
Heeft iemand ervaring met een pinpas van V Pay ipv Maestro en of je daar een beetje mee uit de voeten kunt? In Suriname kon ik zo goed als nergens geld opnemen namelijk, laat staan pinnen in winkels. Betalen in winkels lukte ook in de VS totaal niet. Fijne move van ING
Gaat inmiddels zoals aangegeven best prima. Alle mobiele (gele) ATM's kun je 'm gebruiken, die staan echt bij elk winkeltje, dus was prima uiteindelijk.quote:Op zondag 3 september 2023 08:50 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
kikoooooo in TRV / Thailand #59
Is heel erg kut dus. Ik heb bij ING sinds die tijd weer een Maestro pinpas. Kun je gewoon gratis aanvragen!
Het is zo goed te doen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 10:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij kijken voor een reis naar Thailand a 3 weken rond medio maart / april 2024. Of als Alternatief Bali (maar langer vliegen en iets meer instagrammable voor mijn gevoel).quote:Op zondag 3 september 2023 09:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het is zo goed te doen.
Onze dochter van inmiddels bijna 8 ging al mee toen ze 14 maanden was en leerde lopen op Koh Lipe.
M’n zoon is nu net 3 en is ook al twee keer in Thailand geweest.
En nummer 3 komt over twee weken, en half december vliegt m’n vrouw met de twee kleinsten al naar Thailand. Ik volg met m’n oudste zodra het kerstvakantie is. Klote leerplicht. We gingen rond de kerst altijd een week of 4 en dat lukt nu niet meer![]()
Thai zijn zo belachelijk vriendelijk met kinderen. Ze helpen je overal. Natuurlijk is onze manier van reizen wel wat minder actief geworden, maar we gaan nog steeds gewoon alleen met de backpack (en een buggy). En trekken vaak na een dag of 3 weer door.
Die periode is wel heel heet in Thailand. Ik weet niet of je baby dat leuk vindt. Vanuit Bangkok kun je met het vliegtuig ook alle kanten op.quote:Op zondag 3 september 2023 11:39 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Wij kijken voor een reis naar Thailand a 3 weken rond medio maart / april 2024. Of als Alternatief Bali (maar langer vliegen en iets meer instagrammable voor mijn gevoel).
Welke bestemmingen zou je aanraden voor Thailand met baby van 11 maanden? Twijfelpunt bij Thailand is dat je vanuit Bangkok natuurlijk altijd nog een bus of treinreis hebt naar andere bestemmingen. Klopt dat?
Als je tips hebt, of richting wat leuk zou zijn zonder de 'tokkie' plaatsen aan te doen, horen we het graag
We zijn overigens beide ervaren reizigers die in Afrika, Azië (waaronder India), Zuid Amerika hebben gereisd.
Dus veel vliegen met zo'n kleine?quote:Op zondag 3 september 2023 13:16 schreef kikoooooo het volgende:
Ja wij pakken ook het vliegtuig tenzij het niet anders kan.
Ja maar meestal zijn dat stukjes van niks. Uurtje, anderhalf. Prima te doenquote:Op zondag 3 september 2023 17:50 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dus veel vliegen met zo'n kleine?
Welke route hebben jullie gedaan?
Wat zou een interessante route zijn met baby van 11 maanden? Starten in Bangkok?quote:Op zondag 3 september 2023 19:51 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja maar meestal zijn dat stukjes van niks. Uurtje, anderhalf. Prima te doen
Ben inmiddels al een keer of 8 in Thailand geweest. Altijd andere routes of eilanden. En nog nooit echt gehad dat ik dacht: hier had ik de kinderen niet mee naartoe moeten nemen. Behalve de boot van Samui naar Koh Tao bij wilde zee. Maar dat vond ik zelf ook heel erg kut.
Dat klinkt goedquote:Op zondag 3 september 2023 09:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Het is zo goed te doen.
Onze dochter van inmiddels bijna 8 ging al mee toen ze 14 maanden was en leerde lopen op Koh Lipe.
M’n zoon is nu net 3 en is ook al twee keer in Thailand geweest.
En nummer 3 komt over twee weken, en half december vliegt m’n vrouw met de twee kleinsten al naar Thailand. Ik volg met m’n oudste zodra het kerstvakantie is. Klote leerplicht. We gingen rond de kerst altijd een week of 4 en dat lukt nu niet meer![]()
Thai zijn zo belachelijk vriendelijk met kinderen. Ze helpen je overal. Natuurlijk is onze manier van reizen wel wat minder actief geworden, maar we gaan nog steeds gewoon alleen met de backpack (en een buggy). En trekken vaak na een dag of 3 weer door.
Nog Say Cheese op de planning?quote:Op zondag 3 september 2023 16:45 schreef Fogel het volgende:
Ik zit nu in Hua Hin, ca 3 uur met een taxi vanaf BKK.
Heb het prima naar mijn zin hier, lekker rustig, maar toch genoeg te doen en te zien.
Vandaag op oliefantensafari geweest, tempel bezocht en genoeg olifanten gezien, goed gegeten. Prima trip. Kan Siri van harte aanbevelen
Ik heb daar in de buurt van de pier een scooter gehuurd en ben naar Salak Phet gereden aan de andere kant waar ik in een hutje geslapen heb. Was uitermate relaxed en local daar, heel weinig toeristen en je kon mooie tochtjes op de scooter maken en watervallen bezoeken enzo. Wel ideaal om uit te rusten, maar misschien niet als je op zoek bent naar wat vertier. Koh Kut vond ik zelf wat mooier. Daar ben ik ook aan het strand geweest, op Koh Chang niet zo geloof ik.quote:Op zondag 3 september 2023 09:32 schreef Hallojo het volgende:
Eind november ben ik een paar dagen op Koh Chang. Iemand die nog leuke tips heeft?
Wij komen ook met de auto. We rijden wel een rondje over het eiland om te kijken wat er te doen isquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 11:34 schreef DjVero het volgende:
Ook op Koh Chang geweest; het spannendste was het autoritje (zelf auto gehuurd) als je de ferry afrijdt en dat eerste stadje bezoekt, omdat je een vrij steile klim en afdaling moet maken. Ik vond het eiland en wat er te doen was niet heel boeiend. Te kleinschalig. Relaxt, dat dan weer wel. Maar dat zijn veel eilanden in Thailand.
quote:Op donderdag 24 augustus 2023 18:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In februari op het vliegveld bij aankomst lukte me het niet, wat wel even een paniekerig gevoel gaf. Daarna elders ook niet. Uiteindeljik een automaat gevonden die het wel deed.
Volgende keer neem ik vooral contanten mee
Ben je bang dat VPAY of MAESTRO niet werkt in Thailand? Iedere ATM van Bangkok Bank accepteert beide kaartenquote:Op zondag 3 september 2023 08:51 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Gaat inmiddels zoals aangegeven best prima. Alle mobiele (gele) ATM's kun je 'm gebruiken, die staan echt bij elk winkeltje, dus was prima uiteindelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |