abonnement Unibet Coolblue
pi_181395483
Vorig deel
TRV / Thailand #58
Geselecteerde Thailand Links

TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
http://tipsthailand.nl/ Leuke en handige site, van een Nederlands stel met een Thailand verslaving. Veel bestemmingen worden er beschreven.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(paar bezienswaardigheden in Krabi en het zuiden toegevoegd)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot en Railay Beach, Krabi
• Emerald Pool (Sra Morakot, natuurlijke warmwaterbronnen), Krabi
• Khao Sok National Park (jungle, watervallen, boottochten op een stuwmeer)
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong

Hoppa, en hier weer verder :)
pi_181693860
Komaar! Net wat vliegtickets binnen getikt - ¤420 met Ukrainian. Geen Emirates, maar ik vlieg wel met hun nieuwe 777, heb meer tijd op bestemming (dat scheelt gezien het maar voor maar 13 dagen is) en tja, het is gewoon oh zo goedkoop.
Nu nog maar beslissen wat ik wil doen. Thailand ken ik inmiddels vrij goed, dus overweeg ik naar Cambodja uit te wijken (daar ben ik sinds 2007 niet meer geweest). Anders wordt het waarschijnlijk een liveaboardje aan de westkust. Of misschien Laos, waar ik nog nooit ben geweest...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181693877
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:38 schreef miro86 het volgende:
Komaar! Net wat vliegtickets binnen getikt - ¤420 met Ukrainian. Geen Emirates, maar ik vlieg wel met hun nieuwe 777, heb meer tijd op bestemming (dat scheelt gezien het maar voor maar 13 dagen is) en tja, het is gewoon oh zo goedkoop.
Nu nog maar beslissen wat ik wil doen. Thailand ken ik inmiddels vrij goed, dus overweeg ik naar Cambodja uit te wijken (daar ben ik sinds 2007 niet meer geweest). Anders wordt het waarschijnlijk een liveaboardje aan de westkust. Of misschien Laos, waar ik nog nooit ben geweest...
Wow goedkoop, hoe lang ben je onderweg?
pi_181693962
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:39 schreef Flamarande het volgende:

[..]

Wow goedkoop, hoe lang ben je onderweg?
14u40 heen; 16u35 terug. Ik vind dat erg redelijk. Alleen de directe vluchten zijn beduidend sneller.
Wel vanuit Brussel, maar dat is voor mij juist beter.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181693992
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:42 schreef miro86 het volgende:

[..]

14u40 heen; 16u35 terug. Ik vind dat erg redelijk. Alleen de directe vluchten zijn beduidend sneller.
Wel vanuit Brussel, maar dat is voor mij juist beter.
Oh valt wel mee idd. Ik heb ook weer zin om te gaan
  dinsdag 4 september 2018 @ 22:52:06 #6
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_181694177
KLM heen direct en terug AF met korte overstap in Parijs nu voor 597. Werelddeal weken komen a.s. Donderdag.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_181694354
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
KLM heen direct en terug AF met korte overstap in Parijs nu voor 597. Werelddeal weken komen a.s. Donderdag.
Bedankt voor de tip 👌🏼
pi_181715039
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:38 schreef miro86 het volgende:
Komaar! Net wat vliegtickets binnen getikt - ¤420 met Ukrainian. Geen Emirates, maar ik vlieg wel met hun nieuwe 777, heb meer tijd op bestemming (dat scheelt gezien het maar voor maar 13 dagen is) en tja, het is gewoon oh zo goedkoop.
Nu nog maar beslissen wat ik wil doen. Thailand ken ik inmiddels vrij goed, dus overweeg ik naar Cambodja uit te wijken (daar ben ik sinds 2007 niet meer geweest). Anders wordt het waarschijnlijk een liveaboardje aan de westkust. Of misschien Laos, waar ik nog nooit ben geweest...
Ik snap dat de prijs aanlokkelijk is, en ik ben zelfs Premium member van Ukrainian Airlines, (dus ik mag in lounges en dergelijke) maar de kans dat je mij ziet op de route naar Bangkok, is zelfs met de nieuwe 777 nihil. Ik zie toch altijd wel een bepaald slag volk op die route zitten... (En dat is een vooroordeel, ongetwijfeld, maar daar hoort ook een bepaald serviceconcept bij).

En zo goedkoop is de prijs ook niet, als je uit België kunt vertrekken, vlieg ik al tijden tussen de 460-510 euro met KLM richting Azië.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
KLM heen direct en terug AF met korte overstap in Parijs nu voor 597. Werelddeal weken komen a.s. Donderdag.
Het loont bij de KLM werelddealweken ook te kijken met vertrek uit Dusseldorf of Antwerpen/Brussel dan zijn de deals vaak nog beter.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181716026
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 21:53 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik snap dat de prijs aanlokkelijk is, en ik ben zelfs Premium member van Ukrainian Airlines, (dus ik mag in lounges en dergelijke) maar de kans dat je mij ziet op de route naar Bangkok, is zelfs met de nieuwe 777 nihil. Ik zie toch altijd wel een bepaald slag volk op die route zitten... (En dat is een vooroordeel, ongetwijfeld, maar daar hoort ook een bepaald serviceconcept bij).

En zo goedkoop is de prijs ook niet, als je uit België kunt vertrekken, vlieg ik al tijden tussen de 460-510 euro met KLM richting Azië.

[..]

Het loont bij de KLM werelddealweken ook te kijken met vertrek uit Dusseldorf of Antwerpen/Brussel dan zijn de deals vaak nog beter.
Ik snap wat je bedoelt met een bepaald slag volk, maar ik ben het niet met je eens qua prijzen. Op mijn data is KLM 650. Dat is 50% duurder. Emirates en Etihad zijn te vinden voor zo'n 560 oftewel 25-30% meer. Qatar is er rond 510, maar de aansluiting is stukken minder waardoor je meer dan 20u onderweg bent.
Ben benieuwd of er iets leuks uit komt rollen met de Werelddealweken.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181717240
Wij vliegen met Finnair. Was op Aeroflot na het goedkoopst :) Ja tenzij je 2 overstaps hebt met layovers van meer dan 12 uur.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  donderdag 6 september 2018 @ 20:34:39 #11
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_181734401
KLM Werelddeal weken AMS - BKK laagste retourprijs 549 maar de ratjes hebben dan binnen een maand geen retourvluchten met NUL bijbetaling. Komt minimaal 45 euro bij en dan nog binnen één week retour. Tarief voor drie á vier weken blijft rond de 600 euro. En die KLM tarieven vanuit Dusseldorf of Antwerpen, ik hoor het wel vaker, maar hoe meer ik het hoor hoe meer ik aan baker praatjes begin te denken. Ze zullen er wel zijn, maar NOOIT wanneer ik plan. Daarnaast, alles en alles meegerekend zijn Dusseldorf en Antwerpen op deze routes vanuit midden Nederland geeneens heel aantrekkelijk gezien de extra reistijd. Voor KLM naar Peru b.v. Is Antwerpen soms hoogst asntrekkelijk, maar dan praat je echt over andere bedragen en bijbehorende verschillen tot 400 euro per ticket.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_181735878
Als je een beetje flexibel ben in tijd wanneer je kunt gaan en bestemming dan is het vrij eenvoudig mogelijk om een goede deal te scoren vanaf Antwerpen.
Als je daarnaast van een ticketaanbieder gebruik maakt die toestaat om bijvoorbeeld de Thalys vanaf Antwerpen om 18.30, 19.30, 20.30 of 21.30 te nemen kan je op de reisdag zelf ook tijd besparen. (Via KLM zelf wordt die optie niet geboden maar bij ticketaanbieders wel).

Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik normaliter 1 dag per week of in ieder geval 1 x in de 2 weken in Antwerpen werkzaam ben en ik relatief vrijheid heb om e.e.a. in te plannen zodat ik die Thalys als terugreis van mijn werkzaamheden kan gebruiken in plaats van zelf een ticket te kopen.

Op dit moment valt het aanbod vanaf Antwerpen of Dusseldorf tegen, maar ik vermoed dat dit nog komt, of niet dat kan natuurlijk ook nog...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181896290
Wat is waar van kakkerlakken in de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai? Hoe smerig is die trein? En zit er hier een verschil in welke klasse je reist?
pi_181896801
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:35 schreef Nashje het volgende:
Wat is waar van kakkerlakken in de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai? Hoe smerig is die trein? En zit er hier een verschil in welke klasse je reist?
Geen gezien, niet smerig want ze gebruiken elke keer weer schoon beddengoed, klasse was volgens mij alleen tussen een stoel en een bedje?
pi_181896904
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:13 schreef opreis het volgende:

[..]

Geen gezien, niet smerig want ze gebruiken elke keer weer schoon beddengoed, klasse was volgens mij alleen tussen een stoel en een bedje?
De nachttrein was prima, bedjes zijn schoon, wel krap. Alleen tussendoor naar toilet geweest en weer gedouched bij aankomst in Chiang Mai. Ging prima, ik heb er heerlijk geslapen, het langst van alle nachten (180 stuks) die ik Azie gehad heb, zo'n 12 uur geslapen B-)
(Y)
pi_181906305
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:13 schreef opreis het volgende:

[..]

Geen gezien, niet smerig want ze gebruiken elke keer weer schoon beddengoed, klasse was volgens mij alleen tussen een stoel en een bedje?
Men gebruikt inderdaad schone lakens of zo ziet het er inderdaad uit maar het 'matras' oftewel de zitbank wordt wel elke keer hergebruikt en in de treinen zijn wel de ook wat minder prettige insecten aanwezig, zoals overal in de tropen.
Al heb ik vroegâh ook mijn ogen dicht kunnen doen in een nachttrein, het bespaarde ook een overnachting, echt heel goed slapen kon ik niet, en tegenwoordig vindt ik een nachttrein teveel gedoe en is vliegen, zeker op een route Bangkok - Chiang Mai net zo duur.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181924654
komende week wordt het interessant.. dan trekken de overblijfselen van Tyfoon Mangkut over o.a. Thailand heen. Verwacht heul veul regen, overstromingen, en tot 3 meter hoge golven op zee.. hopelijk is het voldoende opgeklaard als we er zijn de week erna :+
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_182227791
ik zoek een hoteltip.

Bangkok, vlakbij BTS ivm vervoer naar airport. Niet superluxe hotel maar wel comfortabel met ontbijt.

hotel wat ik normaliter boek zit vol (zowel rechtstreeks als via de bekende boekingssites) .

Wie heeft er een goede tip voor fijn hotel ?

En nachttrein :

Geen kakkerlakken gezien, 1e klas is erg prettig , je kan nl. de hele coupé voor jezelf boeken ;-). Dan slaap je alleen. 2e klasse is ook prima. Zeker als je nieuwe treinen hebt, no. 13. Tegenwoordig kan je bij Thai railways rechtstreeks boeken en zelf je ticket printen. Ideaal
pi_182228252
Hotelbudget?
pi_182228714
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 14:42 schreef MevrouwKees het volgende:
ik zoek een hoteltip.

Bangkok, vlakbij BTS ivm vervoer naar airport. Niet superluxe hotel maar wel comfortabel met ontbijt.

hotel wat ik normaliter boek zit vol (zowel rechtstreeks als via de bekende boekingssites) .

Wie heeft er een goede tip voor fijn hotel ?

En nachttrein :

Geen kakkerlakken gezien, 1e klas is erg prettig , je kan nl. de hele coupé voor jezelf boeken ;-). Dan slaap je alleen. 2e klasse is ook prima. Zeker als je nieuwe treinen hebt, no. 13. Tegenwoordig kan je bij Thai railways rechtstreeks boeken en zelf je ticket printen. Ideaal
Een taxi kost 10 euro naar Bangkok airport. Doe niet zo moeilijk joh of vlieg je rondom de spits. En idd budget zou handig zijn. Verder kan je toch gewoon zelf op hotels.com kijken, de BTS stations aanklikken en kijken naar de recensies?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_182229570
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 15:16 schreef RipCity het volgende:

[..]

Een taxi kost 10 euro naar Bangkok airport. Doe niet zo moeilijk joh of vlieg je rondom de spits. En idd budget zou handig zijn. Verder kan je toch gewoon zelf op hotels.com kijken, de BTS stations aanklikken en kijken naar de recensies?
zaterdag verkeer is druk rond die tijd.

max 75 euro

tuurlijk kan ik kijken. maar info is niet altijd correct en hou van persoonlijke ervaring
pi_183440959
Goedemiddag, even kijken of ik weer een beetje leven in dit topic kan blazen.

Ik ga in februari 15 dagen naar Thailand met mijn partner en ik wil een deel bekijken wat ik zelf nog niet gezien heb omdat ik vorige keren vooral rond Bangkok, Chiang Mai, Koh Tao en Pattaya heb gereisd wil ik nu meer richting het zuiden, ik heb een schema gemaakt.

(we konden beide niet langer dan 2 weken vrij krijgen op het werk, ik had ook liever 3 a 4 weken gegaan maar het zit er dit keer niet in)

Maar is dit volgens jullie een beetje te doen, mijn vraag is vooral omtrend Khao Sok, ik wil 2 dagen maar mijn partner is slecht te been, kan ik misschien beter een korte trek doen, of gewoon incl overnachting (omdat het anders niet de moeite is ?) of beter 1 dag Khao Sok en iets langer voor de eilanden de tijd nemen ?

1.Amsterdam
2.Bangkok
3.Bangkok -> Phnom Penh
4.Cambodja - Phnom Penh
5.Cambodja - Phnom Penh
6.Siem Reap - Phuket
7.Phuket
8.Phuket (Khao Sok)
9.Phuket (Khao Sok)
10.Phi Phi/Koh Lanta/Krabi
11.Phi Phi/Koh Lanta/Krabi
12.Phi Phi/Koh Lanta/Krabi
13.Phi Phi/Koh Lanta/Krabi
14.Phi Phi/Koh Lanta/Krabi
15.Bangkok > Amsterdam


Ps. dit wordt voor mij de 3de keer Thailand dus weet een beetje hoe het daar aan toe gaat :D
pi_183696476
Ik zit rond kerst in Thailand en twijfel, gezien de toeristische drukte, over een bezoek aan Chiang Mai. Iemand ervaring mee rond deze tijd? ;)
Love is in the air!
pi_183705027
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:14 schreef rufus666 het volgende:
Goedemiddag, even kijken of ik weer een beetje leven in dit topic kan blazen.

Ik ga in februari 15 dagen naar Thailand met mijn partner en ik wil een deel bekijken wat ik zelf nog niet gezien heb omdat ik vorige keren vooral rond Bangkok, Chiang Mai, Koh Tao en Pattaya heb gereisd wil ik nu meer richting het zuiden, ik heb een schema gemaakt.

(we konden beide niet langer dan 2 weken vrij krijgen op het werk, ik had ook liever 3 a 4 weken gegaan maar het zit er dit keer niet in)

Maar is dit volgens jullie een beetje te doen, mijn vraag is vooral omtrend Khao Sok, ik wil 2 dagen maar mijn partner is slecht te been, kan ik misschien beter een korte trek doen, of gewoon incl overnachting (omdat het anders niet de moeite is ?) of beter 1 dag Khao Sok en iets langer voor de eilanden de tijd nemen ?

1.Amsterdam
2.Bangkok
3.Bangkok -> Phnom Penh
4.Cambodja - Phnom Penh
5.Cambodja - Phnom Penh
6.Siem Reap - Phuket
7.Phuket
8.Phuket (Khao Sok)
9.Phuket (Khao Sok)
10.Phi Phi/Koh Lanta/Krabi
11.Phi Phi/Koh Lanta/Krabi
12.Phi Phi/Koh Lanta/Krabi
13.Phi Phi/Koh Lanta/Krabi
14.Phi Phi/Koh Lanta/Krabi
15.Bangkok > Amsterdam


Ps. dit wordt voor mij de 3de keer Thailand dus weet een beetje hoe het daar aan toe gaat :D
Ik zou niemand aanraden naar Koh Phi Phi te gaan. Het hoofdeiland, waar alle accomodaties staan zit vol met feestende jeugd en toeristen. Het eiland van de film The Beach is alleen te bereiken per boot, waar er honderden van per dag naartoe gaan, wat het 1 van de drukste stranden van Thailand maakt. Het ydillische daarvan kun je vergeten.

Koh Lanta is mij veel beter bevallen. Een stuk rustiger en groter. Ook leuk om zelf te verkennen met de scooter.

Wat je ook nog zou kunnen doen is om van Siem Reap naar Koh Chang te gaan (en vanaf daar na een paar dagen naar Koh Kut/Kood of Koh Mak met de boot als je echt mooie witte tropische stranden wilt). Dat is allemaal relatief dichtbij vanaf Siem Reap gezien. Vanaf Koh Chang (of nouja, een vliegveld net daarbuiten) gaan er vluchten naar Bangkok die er een uurtje over doen.

Phuket en Phi Phi zijn leuk als je 18-25 bent, maar als je met je vriendin reist of iets meer gesteld bent op mooie stranden en natuur, dan moet je daar niet naartoe gaan.
(Y)
pi_183705064
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 04:07 schreef Landgeld het volgende:
Ik zit rond kerst in Thailand en twijfel, gezien de toeristische drukte, over een bezoek aan Chiang Mai. Iemand ervaring mee rond deze tijd? ;)
Dat is opzich prima te doen. De nightmarkets zullen wel druk zijn, maar dat maakt het ook wel gezellig vind ik :)
Je kunt altijd nog een middagje de stad ontvluchten door een stuk de bergen in te rijden (richting de Doi Suthep tempel) met een scooter (en daarna ook meteen de tempel te bezoeken). Er is ergens een viewpoint op een paar honderd meter hoogte langs de weg waar vandaan je mooi de vliegtuigen van het naastgelegen Chiang Mai vliegveld op ziet stijgen en voorbij ziet vliegen :) Neem een snack mee van de 7-11 en dan kun je je prima vermaken!

[ Bericht 3% gewijzigd door chiren op 13-12-2018 15:45:41 ]
(Y)
pi_183719430
Iemand nog tips voor backpacker /budget eilandjes na Chiang Mai voor einde dit jaar? Zal toeristisch zijn in verband met kerstvakanties.
Love is in the air!
pi_184186466
Iemand nu in Thailand ivm met de verwachte storm?
pi_184198808
Yes ben in Thailand. Ik was vanmorgen in Koh lanta en had eigenlijk de boot naar Koh lipe maar de boten zijn voor 3 dagen door de overheid aan de kust gehouden. Ik ben naar Trang gegaan net ten zuiden van Pabuk. Hier waait het maar niks ernstigs, het zou nu bij ons langs trekken. Aan de kust is het wel wat heftiger.
pi_184199207
Ik zit op Phu Quoc en wilde vanmorgen de boot naar het vaste land pakken, maar die ging niet. Morgen weer proberen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:24:30 #30
481846 Backpackinglife
Niks toe te voegen!
pi_184199483
Merken jullie op het moment veel van de storm? Of is het allemaal wel nog een beetje te doen?
  vrijdag 4 januari 2019 @ 17:46:41 #31
6941 APK
Factual, I think.
pi_184203315
Nergens last van op Koh Chang. Beetje druilerige dag, dat was alles. Gisteren voor de zekerheid maar even met het thuisfront gebeld dat deze storm des doods niet echt in het oosten van Thailand woedt, ondanks wat o.a. De telegraaf en nos wisten te melden.

Hopelijk valt het allemaal ook mee in het zuiden :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_184203923
Zal wel lekker kotsen geweest zijn in de laatste catamarans die nog vaarden :p

Kan je beter even wat extra water en eten scoren en wat langer in je hotel/resort blijven, ipv tussen al die hordes mensen bij de pier opgepropt te zitten...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_184370685
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 17:46 schreef APK het volgende:
Nergens last van op Koh Chang. Beetje druilerige dag, dat was alles.
O+
Screw them.
We're going home.
pi_184394829
Ik ga volgende maand trouwen in Thailand - want Thaise, nu nog, vriendin - en we zijn van plan om daarna op huwelijksreis naar Khao Sok en Phuket te gaan. We houden allebei wel van een feestje en Phuket is het enige gedeelte van Thailand dat we allebei nog niet gezien hebben.

Nu is de vraag echter welke van de twee we het eerste aan moeten doen. Een aantal vrienden reist namelijk mee naar de bruiloft (26feb.) en gaat daarna eerst een weekje naar het noorden alvorens we op 5 maart in Phuket meeten. 8 maart moeten mijn vriendin en ik weer terug.

We zijn van plan om vanuit een vliegveld bij haar dorp naar Surat Thani (28feb.) te vliegen, te overnachten in Khao Sok (het dorp), daarna 1 of 2 nachten in het park te verblijven om vervolgens op 2 of 3 maart al naar Phuket te gaan. Of is het beter of makkelijker om 28 feb. al direct naar Phuket te vliegen, daar een paar nachten te verblijven en vanuit daar ons verblijf in Khao Sok te boeken om vervolgens 5 maart terug te gaan naar Phuket om onze vrienden te meeten? Ik opteer namelijk voor deze laatste optie, zodat we gezien de beperkte tijd geen dag/nacht verliezen met het verblijf in het dorp van Khao Sok. Is dat te doen vanuit Phuket?
Ik kan namelijk niet zo goed vinden hoe precies het verblijf in Khao Sok Park te boeken is. De één zegt kan allemaal ter plekke in het dorp, maar er zijn ook sites waar je van tevoren kunt boeken. Hoe groot is de kans dat die hutjes op het water volgeboekt zijn?

Wie o wie kan advies geven? BVD.
pi_184394917
Ik zou iig zo lang mogelijk in het park verblijven als ik jullie was, niets mis met een feestje maar ik vond Khao Sok echt wel zo'n mooie ervaring. Wat een verademing, kwam echt hlelemaal tot rust daar.

Phuket ben ik zelf maar één nacht gebleven (puur als tussenstop om de volgende ochtend op doorreis te gaan naar Khao Sok) en wat ik daar aantrof was nu niet per se bijzonder (had toen al 5 dagen Koh Phi Phi en daarvoor 3 nachten Bangkok erop zitten, qua feesten).

Ik had overigens destijds zo'n hutje geboekt via https://www.greenwoodtrav(...)ani%20/%20Khao%20Sok

kan geen kwaad om ze te contacten of ze iets kunnen betekenen.

[ Bericht 30% gewijzigd door LuNaTiC op 14-01-2019 13:11:38 ]
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184430067
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:30 schreef chiren het volgende:

[..]

Ik zou niemand aanraden naar Koh Phi Phi te gaan. Het hoofdeiland, waar alle accomodaties staan zit vol met feestende jeugd en toeristen. Het eiland van de film The Beach is alleen te bereiken per boot, waar er honderden van per dag naartoe gaan, wat het 1 van de drukste stranden van Thailand maakt. Het ydillische daarvan kun je vergeten.

Koh Lanta is mij veel beter bevallen. Een stuk rustiger en groter. Ook leuk om zelf te verkennen met de scooter.

Wat je ook nog zou kunnen doen is om van Siem Reap naar Koh Chang te gaan (en vanaf daar na een paar dagen naar Koh Kut/Kood of Koh Mak met de boot als je echt mooie witte tropische stranden wilt). Dat is allemaal relatief dichtbij vanaf Siem Reap gezien. Vanaf Koh Chang (of nouja, een vliegveld net daarbuiten) gaan er vluchten naar Bangkok die er een uurtje over doen.

Phuket en Phi Phi zijn leuk als je 18-25 bent, maar als je met je vriendin reist of iets meer gesteld bent op mooie stranden en natuur, dan moet je daar niet naartoe gaan.
Bedankt voor je heldere antwoord, onze planning is iets aangepast, we skippen dit keer toch het National Park wegens gezondheidsredenen (goed excuus om nog eens terug te gaan, want dat wil ik toch wel heel graag nog eens zien)
Maar ik wil toch wel kunnen zeggen dat we Koh Phi Phi gezien hebben, dus waarschijnlijk gaan we gewoon op een toeristische dagtrip doen om het een x gezien te hebben.
En we pakken vooral eilandjes om toch goed uit te rusten, ik kan wel zeggen dat naast een flinke verhuizing dat we privé ook nogal wat onrust hebben ervaren, dus wat relaxen aan het strand geen kwaad kan.

1.Bangkok
2.Bangkok -> Phnom Penh
3.Cambodja - Siem Reap
4.Cambodja - Siem Reap
5.Siem Reap - Phuket
6.Phuket (dagtrip Koh Phi Phi)
7.Koh Lanta
8.Koh Lanta
9.Koh Lanta
10.Koh Lanta
11.Koh Lanta
12.Phuket -> Bangkok
13.Bangkok
14.Bangkok > Amsterdam
pi_184430592
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:24 schreef rufus666 het volgende:

[..]

Bedankt voor je heldere antwoord, onze planning is iets aangepast, we skippen dit keer toch het National Park wegens gezondheidsredenen (goed excuus om nog eens terug te gaan, want dat wil ik toch wel heel graag nog eens zien)
Maar ik wil toch wel kunnen zeggen dat we Koh Phi Phi gezien hebben, dus waarschijnlijk gaan we gewoon op een toeristische dagtrip doen om het een x gezien te hebben.
En we pakken vooral eilandjes om toch goed uit te rusten, ik kan wel zeggen dat naast een flinke verhuizing dat we privé ook nogal wat onrust hebben ervaren, dus wat relaxen aan het strand geen kwaad kan.

1.Bangkok
2.Bangkok -> Phnom Penh
3.Cambodja - Siem Reap
4.Cambodja - Siem Reap
5.Siem Reap - Phuket
6.Phuket (dagtrip Koh Phi Phi)
7.Koh Lanta
8.Koh Lanta
9.Koh Lanta
10.Koh Lanta
11.Koh Lanta
12.Phuket -> Bangkok
13.Bangkok
14.Bangkok > Amsterdam

Ik zou Phuket gewoon helemaal skippen, desnoods er overnachten maar die daytrip naar Koh Phi Phi kun je skippen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_184430773
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:30 schreef chiren het volgende:

[..]

Ik zou niemand aanraden naar Koh Phi Phi te gaan. Het hoofdeiland, waar alle accomodaties staan zit vol met feestende jeugd en toeristen. Het eiland van de film The Beach is alleen te bereiken per boot, waar er honderden van per dag naartoe gaan, wat het 1 van de drukste stranden van Thailand maakt. Het ydillische daarvan kun je vergeten.

Phuket en Phi Phi zijn leuk als je 18-25 bent, maar als je met je vriendin reist of iets meer gesteld bent op mooie stranden en natuur, dan moet je daar niet naartoe gaan.
Ik las een tijdje terug dat Maya Beach, het stand van de film The Beach voor onbepaalde tijd is gesloten om het ecosysteem rust te geven om weer te herstellen. https://www.vogue.nl/cult(...)h-thailand-gesloten/
pi_184430939
'gesloten' zei vrij weinig.. ik was afgelopen oktober in Maya Beach op Phi Phi Leh, we lagen in de baai en we mochten inderdaad vanaf de boot niet het strand op. Maar op het strand zelf liepen gewoon mensen rond, waarschijnlijk via de andere kant van het eiland. Het gaat namelijk om het koraal net buiten het strand wat beschermd moet worden.

Als je er per se heen wil en rond wil lopen is het dus een kwestie van de juiste tour boeken.

Voor de rest was het op Phi Phi Don het eerste waar je tegenaanloopt vanaf de pier een McDonalds :') En het zandstrookje tussen de twee hogere delen van Phi Phi Don is een mix van hotel, bar, en bouwput. De vorige keer was het nog een stuk leger (maar toen was er nog heel veel stuk/weg vanwege de tsunami).

Als je vanaf Phuket komt zou ik meteen doorvaren naar Lanta. Of hoogstens een nachtje blijven als je van een feestje houdt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_184431087
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 09:24 schreef rufus666 het volgende:

[..]

Bedankt voor je heldere antwoord, onze planning is iets aangepast, we skippen dit keer toch het National Park wegens gezondheidsredenen (goed excuus om nog eens terug te gaan, want dat wil ik toch wel heel graag nog eens zien)
Maar ik wil toch wel kunnen zeggen dat we Koh Phi Phi gezien hebben, dus waarschijnlijk gaan we gewoon op een toeristische dagtrip doen om het een x gezien te hebben.
En we pakken vooral eilandjes om toch goed uit te rusten, ik kan wel zeggen dat naast een flinke verhuizing dat we privé ook nogal wat onrust hebben ervaren, dus wat relaxen aan het strand geen kwaad kan.

1.Bangkok
2.Bangkok -> Phnom Penh
3.Cambodja - Siem Reap
4.Cambodja - Siem Reap
5.Siem Reap - Phuket
6.Phuket (dagtrip Koh Phi Phi)
7.Koh Lanta
8.Koh Lanta
9.Koh Lanta
10.Koh Lanta
11.Koh Lanta
12.Phuket -> Bangkok
13.Bangkok
14.Bangkok > Amsterdam

Ik weet niet of het er nog zit, ik vermoed van wel, maar als je in Lanta zit moet je hier zeker eens langsgaan: Bij dit restaurantje hebben wij meermaals gegeten. 's Avonds megaleuk met alle lampjes in de overdekte verhoogde tuin, lekker eten, niet duur en je kunt er allerlei spellen ook doen als je nog ff gezellig met z'n 2en of met een groepje wil blijven hangen met een drankje.

http://www.pattyssecretgarden.com/

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:06 schreef Ener-G het volgende:
'gesloten' zei vrij weinig.. ik was afgelopen oktober in Maya Beach op Phi Phi Leh, we lagen in de baai en we mochten inderdaad vanaf de boot niet het strand op. Maar op het strand zelf liepen gewoon mensen rond, waarschijnlijk via de andere kant van het eiland. Het gaat namelijk om het koraal net buiten het strand wat beschermd moet worden.

Als je er per se heen wil en rond wil lopen is het dus een kwestie van de juiste tour boeken.

Voor de rest was het op Phi Phi Don het eerste waar je tegenaanloopt vanaf de pier een McDonalds :') En het zandstrookje tussen de twee hogere delen van Phi Phi Don is een mix van hotel, bar, en bouwput. De vorige keer was het nog een stuk leger (maar toen was er nog heel veel stuk/weg vanwege de tsunami).

Als je vanaf Phuket komt zou ik meteen doorvaren naar Lanta. Of hoogstens een nachtje blijven als je van een feestje houdt.
Yep, Phi Phi is echt helemaal crap.
(Y)
pi_184431228
Ach opzich was het wel leuk hoor.. als je er echt echt nog nooit bent geweest. Phi Phi is ook groter dan alleen die ene strook zand, maar dan moet je wel bereid zijn om een longtail te huren naar het andere gedeelte, of een stukje te willen klimmen/hiken/traplopen.

En het boottourtje rondom het eiland was wel tof.

Op onze tour zat een amerikaans stel wat 10 (!) dagen alleen op Phi Phi zat, om alleen aan het strand te liggen en aan een bar te hangen.. begonnen zich na een week toch wel te vervelen en hadden maar een tourtje geboekt |:( (8> ):O
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_184432015
Terug van Thailand! En de cycloon overleefd :P

Reisschema
1 Dusseldorf-Singapore bus tour- Siem reap
2 siem reap
3 siem reap - bangkok
4 bangkok - pattaya
5 pattaya
6 pattaya
7 pattaya - chiang mai
8 chiang mai
9 chiang mai
10 chiang mai- chiang rai
11 chiang rai
12 chiang rai - sukhothai
13 sukhothai - ayuthaya
14 ayuthaya
15 ayuthaya - bangkok - ao nang
16 ao nang
17 ao nang
18 koh lanta
19 koh lanta
20 trang (ivm pabuk)
21 trang
22 trang - koh lipeh
23 koh lipeh
24 koh lipeh
25 koh lipeh - phuket
26 phuket - singapore - dusseldorf
pi_184432032
quote:
11s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:10 schreef snakeman123 het volgende:
Terug van Thailand! En de cycloon overleefd :P

Reisschema
1 Dusseldorf-Singapore bus tour- Siem reap
2 siem reap
3 siem reap - bangkok
4 bangkok - pattaya
5 pattaya
6 pattaya
7 pattaya - chiang mai
8 chiang mai
9 chiang mai
10 chiang mai- chiang rai
11 chiang rai
12 chiang rai - sukhothai
13 sukhothai - ayuthaya
14 ayuthaya
15 ayuthaya - bangkok - ao nang
16 ao nang
17 ao nang
18 koh lanta
19 koh lanta
20 trang (ivm pabuk)
21 trang
22 trang - koh lipeh
23 koh lipeh
24 koh lipeh
25 koh lipeh - phuket
26 phuket - singapore - dusseldorf
Waarom zo lang in Pattaya? :?
pi_184432047
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:11 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Waarom zo lang in Pattaya? :?
Hard rock hotel :)
pi_184454572
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:59 schreef LuNaTiC het volgende:

Ik had overigens destijds zo'n hutje geboekt via https://www.greenwoodtrav(...)ani%20/%20Khao%20Sok

kan geen kwaad om ze te contacten of ze iets kunnen betekenen.
Ik vind dat behoorlijk aan de prijzige kant moet ik eerlijk zeggen. Het hoeft natuurlijk niet spotgoedkoop, maar 14000THB voor twee nachten vind ik te veel.
pi_184454658
quote:
17s.gif Op donderdag 17 januari 2019 14:48 schreef DjVero het volgende:

[..]

Ik vind dat behoorlijk aan de prijzige kant moet ik eerlijk zeggen. Het hoeft natuurlijk niet spotgoedkoop, maar 14000THB voor twee nachten vind ik te veel.
Oja het kan altijd goedkoper natuurlijk. :) Dit is uiteraard een stuk duurder met zo'n bureau er tussen. Zit een hoop marge op.

Wij kozen er destijds voor omdat het makkelijk communiceren was (gewoon in het Nederlands), betrouwbaar leek/was, goede recensies, en eerlijk gezegd, Thailand was al zo spotgoedkoop dat het alsnog bespottelijk cheap was. En we hadden alledrie ook veel te besteden, dus dan ga ik ook niet op alles beknibbelen. We hebben niet in 5-sterren resorts gezeten maar we kunnen ook wel meer dan een hostel veroorloven zeg maar :P

Vond het gewoon heel fijn om van tevoren alles al goed geregeld te hebben, alle aansluitingen qua vervoer ging naadloos en perfect. Dat is niet iedereen zijn stijl, omdat je dan minder flexibel bent. Wij gingen met zijn drieën en ieder had zo zijn eigen voorkeuren, dus dit hebben we van tevoren eigenlijk al een beetje uitgestippeld en vandaar deze keuze.

Maar Kaoh Sok was wel het hoogtepunt van alledrie _O_
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_184601783
Weet iemand toevallig wat een goede manier is om vanaf Phuket Airport in Khao Lak / Khao Sok te komen 's ochtends vroeg? Ik kan op het internet niks vinden over gedeelde minibusjes of reguliere bussen... Ik reis alleen en wil daarom een taxi op zo'n lange rit vermijden. Zou liften een goed idee zijn? :)
  vrijdag 25 januari 2019 @ 20:53:05 #48
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_184620369
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:53 schreef exelletor het volgende:
Weet iemand toevallig wat een goede manier is om vanaf Phuket Airport in Khao Lak / Khao Sok te komen 's ochtends vroeg? Ik kan op het internet niks vinden over gedeelde minibusjes of reguliere bussen... Ik reis alleen en wil daarom een taxi op zo'n lange rit vermijden. Zou liften een goed idee zijn? :)
Behoudens een private pickup opde airport, zul je toch eerst naat Phuket downtown busstation moeten, en dan is het een hele lange reis van iets van 5-6 uur. Direct vanaf Phuket airport met een minibus bestaat niet, daar heeft de locale taxi maffia wel voor gezorgd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 25 januari 2019 @ 21:41:20 #49
481846 Backpackinglife
Niks toe te voegen!
pi_184621646
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:53 schreef exelletor het volgende:
Weet iemand toevallig wat een goede manier is om vanaf Phuket Airport in Khao Lak / Khao Sok te komen 's ochtends vroeg? Ik kan op het internet niks vinden over gedeelde minibusjes of reguliere bussen... Ik reis alleen en wil daarom een taxi op zo'n lange rit vermijden. Zou liften een goed idee zijn? :)
Ik ben er met een reguliere nachtbus heengegaan die van bangkok naar phuket en v.v. reed. Was er toen in de vroege ochtend toevallig, maar weet niet hoe dat nu zit.
  vrijdag 25 januari 2019 @ 22:05:33 #50
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184622293
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:53 schreef exelletor het volgende:
Weet iemand toevallig wat een goede manier is om vanaf Phuket Airport in Khao Lak / Khao Sok te komen 's ochtends vroeg? Ik kan op het internet niks vinden over gedeelde minibusjes of reguliere bussen... Ik reis alleen en wil daarom een taxi op zo'n lange rit vermijden. Zou liften een goed idee zijn? :)
De totale reis zal inderdaad iets van een uur of 5 zijn met wachttijd.

Om op een budget manier op het Phuket busstation te komen was er ooit een grote bus, maar het is al een tijd geleden dat ik in Phuket ben geweest.
http://www.airportbusphuket.com/timetable.php geeft aan dat ie nog rijdt. Volgens mij gaan er trouwens ook minibussen naar het Phuket Bus station.
Vanaf daar kan je met de bus naar Khao Lak of Khao Sok. Al in al kan je daar dan onder de 250 THB zijn schat ik in.

Rechtstreeks kan alleen met de taxi, en die prijs zal vele malen hoger liggen.

Persoonlijk ben ik wel van het budget reizen, en als je echt heel vroeg op Phuket aankomt en je pas vanaf een uur of 2 in je hotel mag is deze lange reis niet eens zo heel erg omdat je mogelijk anders op je bestemming moet wachten voor je in kan checken.

Liften in Thailand is niet zo eenvoudig zoals in Europa, je zal vooral de taxi of snorders krijgen die je wel tegen een (flinke) vergoeding willen vervoeren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 26 januari 2019 @ 15:49:33 #51
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_184633546
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 22:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De totale reis zal inderdaad iets van een uur of 5 zijn met wachttijd.

Om op een budget manier op het Phuket busstation te komen was er ooit een grote bus, maar het is al een tijd geleden dat ik in Phuket ben geweest.
http://www.airportbusphuket.com/timetable.php geeft aan dat ie nog rijdt. Volgens mij gaan er trouwens ook minibussen naar het Phuket Bus station.
Vanaf daar kan je met de bus naar Khao Lak of Khao Sok. Al in al kan je daar dan onder de 250 THB zijn schat ik in.

Rechtstreeks kan alleen met de taxi, en die prijs zal vele malen hoger liggen.
Minibus vanaf Phuket airport naar downtown busstation kost al een paar jaar 500 Bt per persoon, ook voor de Thais. Wederom met dank aan de plaatselijke taxi maffia.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_184647584
Vanochtend om vier uur aangekomen op Phuket. De paspoortcontrole heeft anderhalf uur geduurd, dus toen ik buiten stond was het tegen zessen. De eerste overheidsbus richting Phuket vertrok pas om 07:30 en ik had geen zin om zo lang te wachten. Ik had in eerste instantie voorgenomen om richting de snelweg te lopen om daar de bus richting Khao Lak proberen te nemen. Na twintig minuten rondom de internationale terminal rondgelopen te hebben en geen mogelijkheid hebben gevonden om het vliegveld veilig lopend te verlaten, ben ik naar de domestic terminal gegaan. Alhoewel ik iets zag wat op een voetpad leek, besloot ik toen maar om voor 300 bat een taxi te nemen naar de Muang Mai bushalte. Ik was toen heel blij dat ik niet ben gaan lopen. Na een half uur kwam de bus die mij voor 100 bat naar Khao Lak bracht. Overigens stopte de bus ook vlakbij de airport viewpoint wat een stuk dichterbij het vliegveld was en lopend eventueel nog te doen zou zijn. Alleen zou je dan meteen naar de domestic terminal moeten gaan ipv zoals ik rondlopen tussen de grote constructies van de internationale terminal.

Ik vind de taxi's wel duur hier, in Bangkok betaalde ik 25% van de prijzen die ze hier rekenen.
  zondag 27 januari 2019 @ 18:04:51 #53
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_184658137
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 15:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Minibus vanaf Phuket airport naar downtown busstation kost al een paar jaar 500 Bt per persoon, ook voor de Thais. Wederom met dank aan de plaatselijke taxi maffia.
Minibus heb ik eigenlijk nooit genomen, een keer met de lokale bus, en een keer een paar meter lopen buiten het airport terrein en dan met een grote lokale songtaewbus naar de bestemming. Dat was iets van 80-100 THB).
Ik ben dan ook echt allergisch voor taxi tarieven dat ik er alles maar dan ook echt alles aan doe als ik niet werkgerelateerd reis om dit te vermijden, waar ook ter wereld. Het helpt natuurlijk wel mee als je de bestemming kent en de diverse opties weet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 31 januari 2019 @ 08:15:54 #54
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_184725286
We denken er over, net als twee jaar geleden, weer met gezin naar Thailand te vertrekken in de zomer. Valt op dat tickets veel prijziger zijn dan toen. Iemand een idee waarom?
pi_184725336
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 08:15 schreef Bugno2 het volgende:
We denken er over, net als twee jaar geleden, weer met gezin naar Thailand te vertrekken in de zomer. Valt op dat tickets veel prijziger zijn dan toen. Iemand een idee waarom?
Kan miljoen oorzaken hebben. Olieprijzen, minder concurrentie op de route, VEEL meer toeristen die naar thailand gaan. Hoe vakanties vallen dit jaar in bepaalde gebieden. Conferenties in die week. En zo nog tientallen redenen te bedenken die bij kunnen dragen aan hogere vliegprijzen. Ligt ook soms maar net aan wanneer je boekt. Vaak genoeg ook sales die kant op.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 31 januari 2019 @ 08:29:24 #56
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_184725443
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 08:21 schreef RipCity het volgende:

[..]

Kan miljoen oorzaken hebben. Olieprijzen, minder concurrentie op de route, VEEL meer toeristen die naar thailand gaan. Hoe vakanties vallen dit jaar in bepaalde gebieden. Conferenties in die week. En zo nog tientallen redenen te bedenken die bij kunnen dragen aan hogere vliegprijzen. Ligt ook soms maar net aan wanneer je boekt. Vaak genoeg ook sales die kant op.
Mja, true. Ik hou het even in de gaten allemaal. Vorige keer ook redelijk laat pas geboekt, toen mooie deal met Thai Airways over Frankfurt.
  One tough cookie maandag 4 februari 2019 @ 02:26:47 #57
169210 liesje1979
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 19 maart 2019 @ 12:37:30 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_185712023
Even spammen hier:
TRV / [Reisverslag] Thailand
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_186088143
Wij hebben het idee gevat om weer op reis naar Thailand te gaan. Zijn in december 2014 ook in Thailand geweest maar waren toen nog wel onervaren met backpacken. Daardoor minder van het land gezien dan we wilden. Nu met wat meer ervaring willen we graag weer eens terug. Vooral door de combinatie van erg vriendelijke mensen en het heerlijke eten. Afgelopen jaar 4 weken door Indonesie getrokken, maar wij vonden het eten in Thailand een stuk smaakvoller dan in Indonesië.

Enfin, we hebben nu onze vakantieweken in september gepland en weten niet hoe het weer dan is in Noord Thailand. We lezen wel hier en daar regenseizoen, maar ja dat kan ook 1 buitje per dag zijn...het liefst gaan we vanuit Bangkok weer naar Changmai en gaan graag met een scooter van Chiang Mai naar Chiang Rai. De eilanden in het zuiden vinden we persoonlijk wat minder. Wij zijn niet echt strandgangers en onze ervaring is dat de mensen in het noorden ook wat liever zijn dan in het zuiden, of in ieder geval wat minder opdringerig.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 7 april 2019 @ 21:42:52 #60
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186091917
September is echt wel regenseizoen met meer dan een buitje per dag.

Ik ben wel eens in Chiang Rai en Chiang Mai geweest rond die tijd dat ik met een boot naar het busstation moest.
Natuurlijk is er ook zon, en door de buien is het ook wel minder warm, maar nadat ik en mijn regenpak begin oktober 2016 onafscheidelijk waren kies ik er nu voor om eind november voor vakantie richting Azie te gaan. (Om er vervolgens alsnog ook begin oktober heen te moeten de laatste jaren, maar daar heb ik geen invloed op).

Als het even kan zou ik toch proberen om in ieder geval in oktober te gaan omdat dan beter weer wordt verwacht. Want juist in de middag ontstaan die buien en wordt je toch wel wat beperkt.

https://www.klimaatinfo.nl/thailand/chiangmai.htm
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_186092273
quote:
6s.gif Op zondag 7 april 2019 21:42 schreef ozzietukker het volgende:
September is echt wel regenseizoen met meer dan een buitje per dag.

Ik ben wel eens in Chiang Rai en Chiang Mai geweest rond die tijd dat ik met een boot naar het busstation moest.
Natuurlijk is er ook zon, en door de buien is het ook wel minder warm, maar nadat ik en mijn regenpak begin oktober 2016 onafscheidelijk waren kies ik er nu voor om eind november voor vakantie richting Azie te gaan. (Om er vervolgens alsnog ook begin oktober heen te moeten de laatste jaren, maar daar heb ik geen invloed op).

Als het even kan zou ik toch proberen om in ieder geval in oktober te gaan omdat dan beter weer wordt verwacht. Want juist in de middag ontstaan die buien en wordt je toch wel wat beperkt.

https://www.klimaatinfo.nl/thailand/chiangmai.htm
Oké thnx.

We kunnen ook in sept 2 weken dichterbij gaan en dan in dec nog 2 weken Thailand...moeten nog maar ff goed over nadenken.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 12 mei 2019 @ 13:28:52 #62
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_186783162
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 21:57 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oké thnx.

We kunnen ook in sept 2 weken dichterbij gaan en dan in dec nog 2 weken Thailand...moeten nog maar ff goed over nadenken.
Op de scooter van Chiang Mai naar Chiang Rai kan ik je niet echt aanraden. Het zijn daar maar een beperkt aantal noord-zuid wegen en redelijk druk. Wil je echt die kant op dan zou ik even uitzoeken of je in CR een behoorlijke scooter kunt huren. Tot 4 jaar geleden waren die er simpelweg niet, maar vind je een verhuur dan zou ik direct naar Chiang Rai vliegen en van daaruit de nodige trips over rustige wegen naar alle windstreken maken.

Wat het weer betreft, moet je het treffen maar ook in september ben ik nog nooit weggespoeld. Maar in oktober hebben we wel eens midden in de nacht halsoverkop uit moeten checken en een taxi naar het vliegveld moeten nemen omdat het water over de rand van de nabij gelegen Khong San Saep begon te klotsen. Denk ook eens aan Udon Thani wanneer je iets van het noorden wil zien. 800 Bt voor een huurauto per dag daar. Ik ga gewoon weer in september, weer of geen weer.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 14 mei 2019 @ 23:07:11 #63
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_186846498
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 13:28 schreef buzz1291 het volgende:
Op de scooter van Chiang Mai naar Chiang Rai kan ik je niet echt aanraden.
Vroegah als backpacker en zonder rijbewijs vond ik het machtig mooi om lange stukken te rijden met een brommer, van Rayong naar Aranya Prathet en dan via Bangkok naar Kanchinaburi.
Moet worden gezegd dat het wel een scooter was van familie dus beetje vertrouwen had ik er wel in.
Daar heb ik wel geleerd dat je geen status hebt als berijder van een Scooter en alle andere weggebruikers je dus negeren of in de kant forceren als ze je willen inhalen.

Nu terugkijkend snap ik niet waarom dat een goed idee leek, in een auto is vele malen comfortabeler, aan de andere kant, dat weet ik nu natuurlijk. Maar daarom wel eens dat het niet heel verstandig is om van Chiang Mai naar Chiang Rai te brommeren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187281526
Ik hoop dat iemand me tips kan geven. In oktober ga ik naar Singapore. Omdat ik denk dat ik daar niet langer dan een dag of 5 wil blijven, wil ik er graag een strand/eiland in Thailand achteraan plakken. Koh Samui en Koh Tao ben ik al geweest. Eigenlijk stond Koh Phi Phi nog heel hoog op mijn lijstje, maar inmiddels denk ik dat ik daar met een dagtrip ook genoeg aan heb. Nu dus de vraag: Phuket of Krabi? En welk strand dan? Ik hoef geen über crowded strand, maar wel wat gezelligheid in de avond in een dorpje en ook wat winkeltjes enzo. Verder makkelijke uitvalsbasis voor tripjes.

Wie oh wie heeft de perfecte tip? Na urenlang googlen ben ik nog niet tot een besluit gekomen.
pi_187283002
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:54 schreef mirannie het volgende:
Nu dus de vraag: Phuket of Krabi? En welk strand dan?
Geen van beide? Ik vind dat je veel betere stranden/eilanden hebt. Koh Lanta bijvoorbeeld als je in de buurt van Phuket en Krabi wil blijven. Zelf zou ik het veel kleinschaliger zoeken.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_187284852
Lanta :)

Pak de ferry vanaf Phuket, kan je eventueel Phi Phi een dagje mee pakken.

Of doe iets decadenter en neem een privetaxi voor ~2000 baht vanaf Krabi, is zo'n 2,5 uur rijden naar Lanta. (afgelopen keer gedaan).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_187285015
Punt is vooral dat ik deze keer geen hele lange reis kan gaan maken. En als ik dan weer een hele dag kwijt ben aan reizen, vind ik dat ook wel zonde. Krabi of Phuket kun je vanaf Singapore rechtstreeks op vliegen.
Daarnaast reis ik met mijn dochter, zij is nogal snel zeeziek. Onze reizen naar Thailand in 2013 en Indonesië in 2015 vond ze geweldig, maar heeft mij wel gevraagd of ze nooit meer op een boot hoeft 😂 De geplande dagtrip naar Phi Phi wordt al een dingetje.

Maar wel bedankt voor de tip. Ik neem 'm mee voor mijn volgende Azië trip. Voor nu dus de keus Phuket of Krabi. Wie oh wie heeft tips?
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 6 juni 2019 @ 09:20:36 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187285337
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 18:51 schreef Patroon het volgende:
het liefst gaan we vanuit Bangkok weer naar Changmai en gaan graag met een scooter van Chiang Mai naar Chiang Rai.
Chiang Mai naar Chiang Rai kun je beter met de bus doen en dan in Chiang Rai een scootertje huren. Zit je ook niet met je bagage en die lange drukke gevaarlijke wegen zijn toch niet leuk om te rijden met je scooter.

Zelf heb ik in 2009 in Chiang Rai een scootertje gehuurd en daarmee vanuit Chiang Rai dagtochten gemaakt naar Mae Salong, Golden Triangle, etc.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_187285679
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:54 schreef mirannie het volgende:
Ik hoop dat iemand me tips kan geven. In oktober ga ik naar Singapore. Omdat ik denk dat ik daar niet langer dan een dag of 5 wil blijven, wil ik er graag een strand/eiland in Thailand achteraan plakken. Koh Samui en Koh Tao ben ik al geweest. Eigenlijk stond Koh Phi Phi nog heel hoog op mijn lijstje, maar inmiddels denk ik dat ik daar met een dagtrip ook genoeg aan heb. Nu dus de vraag: Phuket of Krabi? En welk strand dan? Ik hoef geen über crowded strand, maar wel wat gezelligheid in de avond in een dorpje en ook wat winkeltjes enzo. Verder makkelijke uitvalsbasis voor tripjes.

Wie oh wie heeft de perfecte tip? Na urenlang googlen ben ik nog niet tot een besluit gekomen.
Je zou ook kunnen kijken naar de eilandjes voor de kust van Maleisië: de Perhentians in het NO of Tioman wat zuidelijker. Let wel: dit zijn geen party eilanden zoals ze die in Thailand kennen, het is er vrij rustig en heeft slechts enkele barretjes/uitgaansmogelijkheden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187286541
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 08:49 schreef mirannie het volgende:
Punt is vooral dat ik deze keer geen hele lange reis kan gaan maken. En als ik dan weer een hele dag kwijt ben aan reizen, vind ik dat ook wel zonde. Krabi of Phuket kun je vanaf Singapore rechtstreeks op vliegen.
Daarnaast reis ik met mijn dochter, zij is nogal snel zeeziek. Onze reizen naar Thailand in 2013 en Indonesië in 2015 vond ze geweldig, maar heeft mij wel gevraagd of ze nooit meer op een boot hoeft 😂 De geplande dagtrip naar Phi Phi wordt al een dingetje.

Maar wel bedankt voor de tip. Ik neem 'm mee voor mijn volgende Azië trip. Voor nu dus de keus Phuket of Krabi. Wie oh wie heeft tips?
Phuket is imho een tourist shithole. Wij zaten op Kata beach, dat was nog redelijk (maar je moet een kilometer om club med resort heen als je naar het strand wil). Overigens is dat ook nog dik 2,5 uur rijden vanaf het vliegveld.

Krabi is een beetje een saai stadje, maar je zit wel redelijk vlot in Ao Nang aan het strand, en je kan bijvoorbeeld naar de Tiger Cave temple (en een stukje trappen klimmen >:)).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_187295992
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 08:49 schreef mirannie het volgende:
Punt is vooral dat ik deze keer geen hele lange reis kan gaan maken. En als ik dan weer een hele dag kwijt ben aan reizen, vind ik dat ook wel zonde. Krabi of Phuket kun je vanaf Singapore rechtstreeks op vliegen.
Daarnaast reis ik met mijn dochter, zij is nogal snel zeeziek. Onze reizen naar Thailand in 2013 en Indonesië in 2015 vond ze geweldig, maar heeft mij wel gevraagd of ze nooit meer op een boot hoeft 😂 De geplande dagtrip naar Phi Phi wordt al een dingetje.

Maar wel bedankt voor de tip. Ik neem 'm mee voor mijn volgende Azië trip. Voor nu dus de keus Phuket of Krabi. Wie oh wie heeft tips?
Lanta is erg makkelijk bereikbaar vanaf Krabi. Veel LCCs hebben een transfer van/naar Koh Lanta als je daarvoor kiest. Anders kun je dat ook ter plekke regelen - duurt een uurtje vanaf Krabi, auto+speedboat, als ik het me goede herinner.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zaterdag 8 juni 2019 @ 10:35:57 #72
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_187317100
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 08:49 schreef mirannie het volgende:
Punt is vooral dat ik deze keer geen hele lange reis kan gaan maken. En als ik dan weer een hele dag kwijt ben aan reizen, vind ik dat ook wel zonde. Krabi of Phuket kun je vanaf Singapore rechtstreeks op vliegen.
Daarnaast reis ik met mijn dochter, zij is nogal snel zeeziek. Onze reizen naar Thailand in 2013 en Indonesië in 2015 vond ze geweldig, maar heeft mij wel gevraagd of ze nooit meer op een boot hoeft 😂 De geplande dagtrip naar Phi Phi wordt al een dingetje.

Maar wel bedankt voor de tip. Ik neem 'm mee voor mijn volgende Azië trip. Voor nu dus de keus Phuket of Krabi. Wie oh wie heeft tips?
Ik zou dan voor Krabi kiezen en daar vóóraf een prive taxi naar Ao Nang boeken. Scheelt een hoop gereis, is stukken goedkoper dan waar ook in Phuket en je vind er precies wat je opnoemt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_187827203
Zijn even aan het kijken om laatste week december en eerste 2 weken van januari weer naar Thailand te gaan. Wat is een beetje een scherpe prijs voor een retour naar BKK in die periode? Mag ook met tussenstop (liever zelf). Vorige keer hadden we ook een paar uur tussenstop op Dubai en eigenlijk wel lekker even om na 6u de benen te kunnen strekken.

Heb nu een vlucht bij Emirates (beviel vorige keer zeer goed). Donderdag 19 december 2019 heen en zaterdag 11 januari 2020 terug. ¤ 2077,- voor 2 personen. Heenreis 16uur incl tussenstop op dubai van 3.5u (wel beetje lang). Terugvlucht 17u incl tussenstop op dubai van 3u.

Afweging is dus of zo'n 400 euro in totaal meer betalen en rechtstreeks met KLM in 10-12u vliegen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Patroon op 09-07-2019 12:17:01 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 juli 2019 @ 15:23:41 #74
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187829799
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:04 schreef Patroon het volgende:
Zijn even aan het kijken om laatste week december en eerste 2 weken van januari weer naar Thailand te gaan. Wat is een beetje een scherpe prijs voor een retour naar BKK in die periode? Mag ook met tussenstop (liever zelf). Vorige keer hadden we ook een paar uur tussenstop op Dubai en eigenlijk wel lekker even om na 6u de benen te kunnen strekken.

Heb nu een vlucht bij Emirates (beviel vorige keer zeer goed). Donderdag 19 december 2019 heen en zaterdag 11 januari 2020 terug. ¤ 2077,- voor 2 personen. Heenreis 16uur incl tussenstop op dubai van 3.5u (wel beetje lang). Terugvlucht 17u incl tussenstop op dubai van 3u.

Afweging is dus of zo'n 400 euro in totaal meer betalen en rechtstreeks met KLM in 10-12u vliegen.
Ik betaalde afgelopen januari ¤348 voor een retourtje BKK
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_187829833
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik betaalde afgelopen januari ¤348 voor een retourtje BKK
:D waar dat?
Maar ik kan 't mis hebben...
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 juli 2019 @ 15:28:16 #76
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187829879
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 15:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

:D waar dat?
Dat was Shenzhen Airlines. Wel een tussenstop in Shenzhen van 5u35m op de heenweg en 7u40m op de terugweg.
Btw: vanaf London Heathrow (ik woon in Engeland)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 juli 2019 @ 15:43:02 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187830104
Ik vind zo al deze met redelijke vliegtijd:



Dat is ¤542
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 9 juli 2019 @ 15:58:07 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187830369
Exact je gewenste periode:



¤605

Maar er komen vast nog wel beter aanbiedingen, al is rond kerst altijd het duurst
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 9 juli 2019 @ 20:15:09 #79
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_187834579
Etihad Airways mag niet meer aangeraden worden.

Die zijn dusdanig bezig met kostenbesparing dat men beknibbeld op alles. Zo zijn de maaltijden kleiner en is er 1 drankservice en heeft men een kaart geïntroduceerd waar je tegen betaling aanvullende versnaperingen moet kopen. Dat lijkt een klein dingetje maar geeft aan welke richting men op aan het gaan is.
Daarnaast is het vastleggen van stoelen niet kosteloos, als je 48 uur van te voren incheckt kan je alleen tegen betaling stoelen kiezen, pas vanaf 24 uur is het gratis, maar als je dat niet weet en je checkt eerder in dan kan je dus niet meer terug en later niet de automatisch aangewezen stoel kosteloos wijzigen.

Als je de ervaringen leest van Etihd de laatste tijd is het niet meer de Etihad van een paar jaar terug en gezien de sombere vooruitzichten zou ik daar mijn geld niet aan spenderen....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_187835200
Bedankt heren.

Ik hoor net ook dat januari ook prima is. Volgens mij is het dan al wat goedkoper dan rond kerst.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187855548
Wat is de beste optie om van samui naar siem reap te vliegen? Ik wil 10 september naar Colombia maar de enige vluchten zijn 170 euro. Zijn dit normale prijzen?
  donderdag 11 juli 2019 @ 00:20:02 #82
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_187856549
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:26 schreef kurk_droog het volgende:
Wat is de beste optie om van samui naar siem reap te vliegen? Ik wil 10 september naar Colombia maar de enige vluchten zijn 170 euro. Zijn dit normale prijzen?
Ik.... denk dat je Cambodja bedoelde hier ipv colombia of.. bedoel je dat je een vlucht hebt maar colombia vanuit siem reap?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_187858633
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 00:20 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik.... denk dat je Cambodja bedoelde hier ipv colombia of.. bedoel je dat je een vlucht hebt maar colombia vanuit siem reap?
Sorry, was er even niet bij mentaal. Cambodja inderdaad. Ik ga 3 weken door Thailand reizen. Bangkok, Chiang Mai en Rai, samui en dan siem reap.
pi_187868811
Oh tip van flip, blijf niet in siem reap :r echt een hellhole dat.. Wij hadden er n hotel geboekt voor 1 nacht, we hebben geslapen maar konden niet wachten om verder te reizen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187869727
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 19:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh tip van flip, blijf niet in siem reap :r echt een hellhole dat.. Wij hadden er n hotel geboekt voor 1 nacht, we hebben geslapen maar konden niet wachten om verder te reizen.
Van waar ga je anders Ankor Wat bekijken? Ik vond het wel prima eigenlijk. ¤15 ofzo voor een redelijk hotel waar je goed en schoon kon slapen zodat je voor dag en dauw naar die tempels kon gaan, eind van de dag nog wat eten en dan lekker vroeg naar bed zodat je volgende dag weer hetzelfde kan doen.
Ik spendeer maar zeer weinig tijd in de stad zelf maar des te meer bij de ruines
pi_189400172
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:24 schreef opreis het volgende:

[..]

Van waar ga je anders Ankor Wat bekijken? Ik vond het wel prima eigenlijk. ¤15 ofzo voor een redelijk hotel waar je goed en schoon kon slapen zodat je voor dag en dauw naar die tempels kon gaan, eind van de dag nog wat eten en dan lekker vroeg naar bed zodat je volgende dag weer hetzelfde kan doen.
Ik spendeer maar zeer weinig tijd in de stad zelf maar des te meer bij de ruines
Ik vind Siem Reap ook wel leuk en heerlijke hotels voor een zeer lage prijs. Zal door de grote concurrentie komen denk ik.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_190680848
Heeft iemand tips waar te verblijven in Bangkok? Stadsdelen als hotels
pi_190681797
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 15:12 schreef diadakan het volgende:
Heeft iemand tips waar te verblijven in Bangkok? Stadsdelen als hotels
Kom eerst eens met wat je wil qua activiteiten en budget. En of je eigen vervoer hebt of dat je gebruik wil maken van BTS/MTR en doe ook eens zelf research eerst. Stel dezelfde vraag op google en je krijgt al een overzicht met alle wijken en wat er te doen is. Kom dan nog eens terug.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_190831476
Ik ga de 19de voor de tweede keer naar Thailand, vorige keer naar Bangkok en Chiang Mai geweest, dit keer wil ik naar het zuiden. Ik blijf bijna 3 weken en plan is een beetje paar dagen bangkok (acclimatiseren) en dan vliegen naar Krabi, verblijf in Ao Nang, daar een dag of 4, 5 verblijven en ik wil sowieso naar Khao Sok national park, verder twijfel ik nog een beetje tussen een eiland aan de westkant (kho phi phi) of juist aan de oostkant (koh samui)

Hoe ver van tevoren moet je zo'n binnenlandse vlucht boeken? Weet iemand een beetje de verschillen tussen de eilanden, ik ben geen keihard feestende twintiger meer, maar ook nog geen uitgebluste bejaarde (38). En zijn er verder nog must see/do dingen in de zuidkant van Thailand of juist bij Bangkok in de buurt. Heb de vorige keer Ayutthaya overgeslagen, is het de moeite om daar nog een tripje van te maken?
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 01:07:22 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191197967
Iemand ervaring met Thailand in augustus? We zitten te denken aan een combinatie tussen Maleisië en Thailand. Het regenseizoen schrikte ons in eerste instantie af maar nu lees ik dat het in het oosten meevalt. Ik zou graag eens naar een bounty strand gaan, is Ko Samui dan aan te raden? Ook Khao Sok lijkt me heel mooi. Ook las ik dat augustus laagseizoen is, betekent dit echt een stuk minder toeristen of is het altijd wel druk bezocht?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191199119
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 20:15 schreef Alfje het volgende:
Ik ga de 19de voor de tweede keer naar Thailand, vorige keer naar Bangkok en Chiang Mai geweest, dit keer wil ik naar het zuiden. Ik blijf bijna 3 weken en plan is een beetje paar dagen bangkok (acclimatiseren) en dan vliegen naar Krabi, verblijf in Ao Nang, daar een dag of 4, 5 verblijven en ik wil sowieso naar Khao Sok national park, verder twijfel ik nog een beetje tussen een eiland aan de westkant (kho phi phi) of juist aan de oostkant (koh samui)

Hoe ver van tevoren moet je zo'n binnenlandse vlucht boeken? Weet iemand een beetje de verschillen tussen de eilanden, ik ben geen keihard feestende twintiger meer, maar ook nog geen uitgebluste bejaarde (38). En zijn er verder nog must see/do dingen in de zuidkant van Thailand of juist bij Bangkok in de buurt. Heb de vorige keer Ayutthaya overgeslagen, is het de moeite om daar nog een tripje van te maken?
Wij boekten zo'n binnenlandse vlucht 1-2 dagen vooraf via zo'n reisbureautje ter plekke. We hadden vooraf namelijk alleen de heen en terugvlucht geboekt. De rest zagen we wel tijdens onze reis.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_191199176
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 01:07 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Thailand in augustus? We zitten te denken aan een combinatie tussen Maleisië en Thailand. Het regenseizoen schrikte ons in eerste instantie af maar nu lees ik dat het in het oosten meevalt. Ik zou graag eens naar een bounty strand gaan, is Ko Samui dan aan te raden? Ook Khao Sok lijkt me heel mooi. Ook las ik dat augustus laagseizoen is, betekent dit echt een stuk minder toeristen of is het altijd wel druk bezocht?
Meerdere keren in augustus daar geweest. Regenseizoen heb ik nooit last van gehad. Maar je kunt natuurlijk pech hebben. Ook op Koh samui en in khao sok geweest in die maand. Khao sok was heel rustig toen ik daar was. Maar dat is wel al een jaar of 8 geleden.

Ik weet eigenlijk niet hoe het in het hoogseizoen is. Dan ga ik niet. :9
pi_191199316
Mijn “pa” woont daar... in korat :')
Ik was hier...
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 januari 2020 @ 10:06:46 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191199563
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 01:07 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Thailand in augustus? We zitten te denken aan een combinatie tussen Maleisië en Thailand. Het regenseizoen schrikte ons in eerste instantie af maar nu lees ik dat het in het oosten meevalt. Ik zou graag eens naar een bounty strand gaan, is Ko Samui dan aan te raden? Ook Khao Sok lijkt me heel mooi. Ook las ik dat augustus laagseizoen is, betekent dit echt een stuk minder toeristen of is het altijd wel druk bezocht?
Ik ben daar 11 jaar geleden geweest, maar dat was in februari. Ko Samui vond ik zelf tegenvallen. Te druk, veel verkeer, etc, dus ik ben direct verder gereisd naar Ko Phang Ngan. Wel precies tussen de moonparties in, anders is het volgens mij een hel. Maar dat was een schitterend eiland om rond te scooteren. Maar ik ben geen strandpersoon en ik heb Ko Samui misschien geen eerlijke kans gegeven.

Khao Sok is inderdaad prachtig. Vooral een nachtwandeling doen daar. Dan zie je gekko's, schorpioenen, slangen allerlei toffe insecten en civets. Toen ik er was kon je overnachten in boomhutten net aan de rand van het park. Vanaf mijn balkon zag ik dan vliegende hagedissen e.d. Het is wel een erg druk en ontwikkeld park, maar je kunt er veel zien.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191200667
Koh Phanang is alleen in het zuiden een shithole, de weg tussen de pier en Haad Rin (full moon beach) zegmaar.

De noordkant van het eiland is superrustig en relaxed.. helemaal als je naar Bottle Beach gaat.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 januari 2020 @ 11:53:40 #96
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191200776
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 11:45 schreef Ener-G het volgende:
Koh Phanang is alleen in het zuiden een shithole, de weg tussen de pier en Haad Rin (full moon beach) zegmaar.

De noordkant van het eiland is superrustig en relaxed.. helemaal als je naar Bottle Beach gaat.
Ik ben dat hele eiland over gecrosst met mijn scootertje. Dat was schitterend. Het was alleen even zweten toen ik op een eenzame plek werd gestopt door de politie, die mijn daypack wilden checken op drugs. Ik ben dan altijd bang dat ze zelf drugs erin stoppen om mij vervolgens af te persen. Dan is het jouw woord tegen dat van de Thaise politie. Dat verlies je altijd. Gelukkig was het een eerlijke vent.

Voor de duidelijkheid: ik moet niets hebben van die troep.

[ Bericht 3% gewijzigd door SeLang op 26-01-2020 12:22:11 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191201000
Ik was laatst in Thailand en het viel mij op hoe vaak je de foto van de nieuwe koning ziet.
Het kwam op mij niet natuurlijk over, en het deed me denken aan Noord-Korea.
pi_191201133
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 11:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben dat hele eiland over gecrosst met mijn scootertje. Dat was schitterend. Het was alleen even zweten toen ik op een eenzame plek werd gestopt door de politie, die mijn daypack wilden checken op drugs. Ik ben dan altijd bang dat ze zelf drugs erin stoppen om mij vervolgens af te persen. Dan is het jouw woord tegen dat van de Thaise politie. Dat verlies je altijd. Gelukkig was het een eerlijke vent.
Ik heb na een fullmoon party halverwege aan de taxichauffeur gevraagd of het niet verstandiger was als ik terug reed, die gast was nog verder van het padje dan ik en mn hele gezelschap in de taxi :’-)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_191201160
quote:
99s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik was laatst in Thailand en het viel mij op hoe vaak je de foto van de nieuwe koning ziet.
Het kwam op mij niet natuurlijk over, en het deed me denken aan Noord-Korea.
Niets vreemds aan.. ze hebben gewoon alle plekken waar de oude hing geswapped met de nieuwe. Maar die heeft niet het aanzien en status die de oude had, die was oprecht geliefd bij het volk.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_191201223
quote:
99s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:08 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik was laatst in Thailand en het viel mij op hoe vaak je de foto van de nieuwe koning ziet.
Het kwam op mij niet natuurlijk over, en het deed me denken aan Noord-Korea.
Moet je keer naar de film gaan. :)

En als je het met Noord-korea gaat vergelijken dan snap je weinig van de Thaise inwoners en cultuur.

En idd ener-h - jammer dat de zoon zo’n type is vergeleken met de oude.. die man was goed voor de saamhorigheid.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_191201500
Kan eindelijk weer eens een bericht posten dankzij de VPN. Zonder doet Fok vanuit Thailand erg raar.😒
pi_191202013
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:21 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Niets vreemds aan.. ze hebben gewoon alle plekken waar de oude hing geswapped met de nieuwe. Maar die heeft niet het aanzien en status die de oude had, die was oprecht geliefd bij het volk.
Nee, het is véél meer dan voorheen.
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 16:33:01 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191204512
Bedankt voor alle tips ^O^ Thailand stijgt aanzienlijk als vakantieoptie O+

Het handigste lijkt me om in Bangkok te beginnen. Nou heb ik vaak gehoord dat je daar ook zo snel mogelijk weer weg moet wezen, maar wij zijn er nooit geweest dus ik zou er toch wel een paar dagen willen blijven. Is het echt zo erg?

En als we in Bangkok beginnen is misschien een stukje noorden ook een optie, zoals Chiang Mai. Of is het daar echt te verzengend heet? Zoveel keuzes :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 januari 2020 @ 16:45:33 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191204703
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:33 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle tips ^O^ Thailand stijgt aanzienlijk als vakantieoptie O+

Het handigste lijkt me om in Bangkok te beginnen. Nou heb ik vaak gehoord dat je daar ook zo snel mogelijk weer weg moet wezen, maar wij zijn er nooit geweest dus ik zou er toch wel een paar dagen willen blijven. Is het echt zo erg?

En als we in Bangkok beginnen is misschien een stukje noorden ook een optie, zoals Chiang Mai. Of is het daar echt te verzengend heet? Zoveel keuzes :D
Chiang Mai is juist wat comfortabeler omdat het wat hoger ligt (ca 300m).

Als je dan toch noordelijker gaat dan Ko Samui of Khao Sok, sla dan Khao Yai National Park niet over. Ik was daar vorig jaar in m'n uppie (zie reisverslag) maar 11 jaar geleden deed ik een georganiseerde tour vanuit een guesthouse net buiten het park en dat was toen echt het hoogtepunt van mijn reis. Erg mooi als je van beestjes houdt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 16:47:08 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191204740
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Chiang Mai is juist wat comfortabeler omdat het wat hoger ligt (ca 300m).

Als je dan toch noordelijker gaat dan Ko Samui of Khao Sok, sla dan Khao Yai National Park niet over. Ik was daar vorig jaar in m'n uppie (zie reisverslag) maar 11 jaar geleden deed ik een georganiseerde tour vanuit een guesthouse net buiten het park en dat was toen echt het hoogtepunt van mijn reis. Erg mooi als je van beestjes houdt.
Ik was je reisverslag net aan het (her)lezen en Khao Yai gaat dan zeker ook op de lijst ^O^ Ik hou van beestjes O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191204741
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:33 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor alle tips ^O^ Thailand stijgt aanzienlijk als vakantieoptie O+

Het handigste lijkt me om in Bangkok te beginnen. Nou heb ik vaak gehoord dat je daar ook zo snel mogelijk weer weg moet wezen, maar wij zijn er nooit geweest dus ik zou er toch wel een paar dagen willen blijven. Is het echt zo erg?

En als we in Bangkok beginnen is misschien een stukje noorden ook een optie, zoals Chiang Mai. Of is het daar echt te verzengend heet? Zoveel keuzes :D
Ik zou niet weten waarom mensen dat zeggen. Misschien als je geen fatsoenlijk budget hebt ofzo. Ik kan er met gemak maanden verblijven en dan nog verveel je je niet. Denk dat het mensen zijn die niet van grote drukken steden houden en liever op een strandje bivakkeren.
Als je de tijd hebt zeker een weekje bangkok inplannen :)

Het is overal heet. Verschil tussen Bkk en Changmai danwel andere steden en verschil tussen 35 en 38 ga je echt niet merken. In beide zweet je je kapot maar dat is nou eenmaal zo daar. In Bangkok kan je altijd nog een 7-11 of de BTS induiken voor wat korte verkoeling.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 16:50:02 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191204780
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:47 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom mensen dat zeggen. Misschien als je geen fatsoenlijk budget hebt ofzo. Ik kan er met gemak maanden verblijven en dan nog verveel je je niet. Denk dat het mensen zijn die niet van grote drukken steden houden en liever op een strandje bivakkeren.
Als je de tijd hebt zeker een weekje bangkok inplannen :)

Het is overal heet. Verschil tussen Bkk en Changmai en verschil tussen 35 en 38 ga je echt niet merken. In beide zweet je je kapot maar dat is nou eenmaal zo daar.
Geen idee, heb het al vaker gehoord :D Hetzelfde over Jakarta maar dat vond ik ook niet zo vreselijk. Maar een week dus? Dat is nog best lang. Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel een enorme stad, de grootste van Azië zelfs :?

Hitte heb ik niet zo'n moeite mee, hadden we ook in Indonesië en bepaalde delen van de VS. Gewoon op tijd op pad en 's middags een siësta houden O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 januari 2020 @ 16:52:10 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191204803
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik was je reisverslag net aan het (her)lezen en Khao Yai gaat dan zeker ook op de lijst ^O^ Ik hou van beestjes O+
Ik ben niet zo van de georganiseerde toeren maar die (11 jaar terug) was erg leuk. Je ging dan ook nog een paar grotten in met gigantische whip-spiders en s'avonds een grot waar miljoenen vleermuizen s'avonds naar buiten vliegen (en roofvogels die ze uit de lucht plukken als makkelijke snack!). Die grotten liggen net buiten het park en heb ik op mijn laatste reis niet meer bezocht.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_191204818
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Geen idee, heb het al vaker gehoord :D Hetzelfde over Jakarta maar dat vond ik ook niet zo vreselijk. Maar een week dus? Dat is nog best lang. Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel een enorme stad, de grootste van Azië zelfs :?

Hitte heb ik niet zo'n moeite mee, hadden we ook in Indonesië en bepaalde delen van de VS. Gewoon op tijd op pad en 's middags een siësta houden O+
Als je Jakarta niet vreselijk vond dan ga je heel erg van bangkok houden. Ik verblijf jaarlijks paar maanden in beide en Jakarta kan je echt bijna nergens anders heen dan malls en kan je op weinig plekken lopen. Bangkok heeft top openbaar vervoer en 100x meer bezienswaardigheden en activiteiten dan Jakarta.

En idd hitte is iets anders dan Jakarta (iets meer humid gevoelsmatig) maar juist veel meer plekken waar je eraan kan ontsnappen. Daarnaast tientallen heerlijke skybars voor in de avond.
Ook veel gevarieerder dan Indonesie qua eten. Ik ben meer liefhebber van het eten in Indonesie maar als je keer geen zin hebt in lokale lekkernijen dan heb je in Bangkok echt overal superzaken vol westerse mogelijkheden.


Oh en het is heel cliche maar in Bangkok zou ik altijd de fietstour doen van CovanKessel. Ik ontwijk dat soort dingen normaal een beetje maar het is een ideale introductie op je tweede/derde reisdag als je er nooit geweest bent!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 januari 2020 @ 16:54:18 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191204833
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Geen idee, heb het al vaker gehoord :D Hetzelfde over Jakarta maar dat vond ik ook niet zo vreselijk. Maar een week dus? Dat is nog best lang. Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel een enorme stad, de grootste van Azië zelfs :?

Hitte heb ik niet zo'n moeite mee, hadden we ook in Indonesië en bepaalde delen van de VS. Gewoon op tijd op pad en 's middags een siësta houden O+
Bangkok en Jakarta zijn niet te vergelijken. Jakarta vond ik echt een kutstad (mogelijk de kutste stad ter wereld). Bangkok is best leuk, maar wel heet en druk. Voor 1-2 dagen is dat prima.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 16:58:42 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191204894
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van de georganiseerde toeren maar die (11 jaar terug) was erg leuk. Je ging dan ook nog een paar grotten in met gigantische whip-spiders en s'avonds een grot waar miljoenen vleermuizen s'avonds naar buiten vliegen (en roofvogels die ze uit de lucht plukken als makkelijke snack!). Die grotten liggen net buiten het park en heb ik op mijn laatste reis niet meer bezocht.
Ik zet het op de lijst ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:53 schreef RipCity het volgende:

[..]

Als je Jakarta niet vreselijk vond dan ga je heel erg van bangkok houden. Ik verblijf jaarlijks paar maanden in beide en Jakarta kan je echt bijna nergens anders heen dan malls en kan je op weinig plekken lopen. Bangkok heeft top openbaar vervoer en 100x meer bezienswaardigheden en activiteiten dan Jakarta.

En idd hitte is iets anders dan Jakarta (iets meer humid gevoelsmatig) maar juist veel meer plekken waar je eraan kan ontsnappen. Daarnaast tientallen heerlijke skybars voor in de avond.
Ook veel gevarieerder dan Indonesie qua eten. Ik ben meer liefhebber van het eten in Indonesie maar als je keer geen zin hebt in lokale lekkernijen dan heb je in Bangkok echt overal superzaken vol westerse mogelijkheden.

Oh en het is heel cliche maar in Bangkok zou ik altijd de fietstour doen van CovanKessel. Ik ontwijk dat soort dingen normaal een beetje maar het is een ideale introductie op je tweede/derde reisdag als je er nooit geweest bent!
Klinkt goed ^O^ Het verbaasde me in Indonesie inderdaad hoe weinig variatie in restaurants er was. Ons idee was om alle soorten Aziatisch eten te doen maar verder dan Koreaans, Chinees en Thais (los van Indonesisch) zijn we niet gekomen. En 1x een Amerikaanse steak. Ik hou van Indonesisch en Thais maar een beetje variatie is wel fijn. Zeker als je op 1 dag nasi goreng als ontbijt, lunch en diner hebt gehad _O-

En ook deze tour gaat op de lijst ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bangkok en Jakarta zijn niet te vergelijken. Jakarta vond ik echt een kutstad (mogelijk de kutste stad ter wereld). Bangkok is best leuk, maar wel heet en druk. Voor 1-2 dagen is dat prima.
Wat vond je zo vreselijk aan Jakarta? We waren er 2 dagen en heb me er prima vermaakt :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 26 januari 2020 @ 17:12:09 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191205077
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:58 schreef MaJo het volgende:

Wat vond je zo vreselijk aan Jakarta? We waren er 2 dagen en heb me er prima vermaakt :s)
Enorm lelijk, druk, stank, heet, ongezellig, weinig te zien. En het culturele erfgoed dat ze nog hebben staat te verpieteren. Dan dat megalomane plein ergens in het centrum wat totaal het punt mist...

Nu weet ik mij hoe dan ook altijd wel te vermaken, maar ik kan zo gauw geen stad verzinnen die ik kutter vond dan Jakarta. Sowieso niet als we het over hoofdsteden hebben.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 26 januari 2020 @ 22:10:29 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_191210559
Bangkok is voor de toerist in ieder geval een stuk beter bereisbaar qua openbaar vervoer mogelijkheden dan Jakarta.
Ik heb het in Jakarta al opgegeven om met bussen of iets dergelijks te gaan, GO-JEK of GO-CAR is veel beter en sneller en kosten liggen wel weer een stuk lager dan in Thailand. Echter als je denkt dat Bangkok een verkeerschaos heeft, dan heb je Jakarta nog niet gezien.

Thailand is daarnaast ook qua eten, restaurants maar ook snacks in 7/11 veel meer op de toerist ingesteld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  One tough cookie zondag 26 januari 2020 @ 22:37:53 #114
169210 liesje1979
pi_191211011
Ja! Doe in ieder geval de fietstocht van Co, vond ik echt super tof!
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 22:41:37 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191211085
Bedankt voor alle tips! Als er geen andere dingen gebeuren waardoor een verre reis er niet in zit wordt het hoogstwaarschijnlijk Thailand O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191211242
Bangkok is juist een heerlijke stad _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 23:00:43 #117
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191211420
Ik zie dat vliegen van Ko Samui naar Nederland (via Bangkok) wel vrij duur is. Wat zijn andere opties in de buurt?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191211447
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:00 schreef MaJo het volgende:
Ik zie dat vliegen van Ko Samui naar Nederland (via Bangkok) wel vrij duur is. Wat zijn andere opties in de buurt?
Eerst van Koh Samui vliegen en een dag later van Bangkok naar huis. Twee tickets kopen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 23:05:27 #119
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191211508
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:02 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Eerst van Koh Samui vliegen en een dag later van Bangkok naar huis. Twee tickets kopen.
Dat is natuurlijk ook een optie ^O^ Wat zijn goede maatschappijen? Heb nogal vliegangst dus ben niet zo fan van kleinere vliegtuigen van vage airlines :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191211671
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook een optie ^O^ Wat zijn goede maatschappijen? Heb nogal vliegangst dus ben niet zo fan van kleinere vliegtuigen van vage airlines :@
Bangkok Airways heeft zo ongeveer een monopolie op vluchten naar Samui, dus niet zo veel keus. En dat is een prima maatschappij.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 23:18:17 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191211718
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:14 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Bangkok Airways heeft zo ongeveer een monopolie op vluchten naar Samui, dus niet zo veel keus. En dat is een prima maatschappij.
De meeste zijn van Bangkok Airways inderdaad, maar Thai Aiways en Malaysia Airlines doen die vlucht ook. En neig dan toch het meeste naar de laatste, al is die wel duurder :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 26 januari 2020 @ 23:18:45 #122
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_191211726
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:00 schreef MaJo het volgende:
Ik zie dat vliegen van Ko Samui naar Nederland (via Bangkok) wel vrij duur is. Wat zijn andere opties in de buurt?
Trein + boot?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_191211750
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

De meeste zijn van Bangkok Airways inderdaad, maar Thai Aiways en Malaysia Airlines doen die vlucht ook. En neig dan toch het meeste naar de laatste, al is die wel duurder :)
Ik denk dat Malaysia die vlucht niet uitvoert, maar alleen verkoopt. En dan vlieg je dus alsnog met Thai of Bangkok.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 23:24:54 #124
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191211811
quote:
Het lijkt me vooral zo onlogisch als je al vanaf Bangkok naar beneden reist, vandaar de vraag naar een andere optie in de buurt :) Maar het is wel een fijne no fly optie ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:20 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik denk dat Malaysia die vlucht niet uitvoert, maar alleen verkoopt. En dan vlieg je dus alsnog met Thai of Bangkok.
Je hebt gelijk! Bovendien ga je van Phuket naar Kuala Lumpur en dan pas naar Bangkok _O- Wellicht is via Kuala Lumpur ook nog wel een optie!

Edit: Malaysia Airlines vliegt inderdaad wel van Ko Samui naar KL. Dat is dus ook nog een optie!
Edit 2: oh nee, deze vlucht wordt ook uitgevoerd door Bangkok Airways _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 26 januari 2020 @ 23:27:11 #125
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_191211845
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het lijkt me vooral zo onlogisch als je al vanaf Bangkok naar beneden reist, vandaar de vraag naar een andere optie in de buurt :) Maar het is wel een fijne no fly optie ^O^

Ik vond het toen (lang geleden) een heerlijk optie om naar Koh Tao te komen. Iets eerder uit de trein, maar toch.
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 23:29:09 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191211872
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:27 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ik vond het toen (lang geleden) een heerlijk optie om naar Koh Tao te komen. Iets eerder uit de trein, maar toch.
Vanuit Bangkok naar beneden is het ook een goeie optie :Y Maar minder voor de hand liggend voor de terugreis bedoel ik ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 26 januari 2020 @ 23:30:29 #127
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_191211893
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vanuit Bangkok naar beneden is het ook een goeie optie :Y Maar minder voor de hand liggend voor de terugreis bedoel ik ;)
Hadden wij totaal geen last van. Gewoon ook met boot + trein naar Bangkok (heen kwamen we uit Kanchanaburi).
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 01:49:21 #128
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191212803
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:30 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Hadden wij totaal geen last van. Gewoon ook met boot + trein naar Bangkok (heen kwamen we uit Kanchanaburi).
Is eigenlijk ook niet zo’n gek idee :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191213194
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het lijkt me vooral zo onlogisch als je al vanaf Bangkok naar beneden reist, vandaar de vraag naar een andere optie in de buurt :) Maar het is wel een fijne no fly optie ^O^
[..]

Je hebt gelijk! Bovendien ga je van Phuket naar Kuala Lumpur en dan pas naar Bangkok _O- Wellicht is via Kuala Lumpur ook nog wel een optie!

Edit: Malaysia Airlines vliegt inderdaad wel van Ko Samui naar KL. Dat is dus ook nog een optie!
Edit 2: oh nee, deze vlucht wordt ook uitgevoerd door Bangkok Airways _O-
Majo: bangkok airways is hele goede maatschappij! Boutique airline en zeker geen low-cost airline zoals wij een Ryanair of easyJet hebben. Gewoon heel decent.
Enige super irritante is dat ze 5kg handbagage limiet hebben en die als enige ook vaak checken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_191213541
Met de catamaran naar Surat Thani en vanaf daar vliegen naar Bangkok en dan Bangkok - Schiphol?
Nok Air heeft er gewoon package deals voor samen met Lomprayah.
Goedkoper dan vliegen vanaf Koh Samui in ieder geval.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 27 januari 2020 @ 08:43:29 #131
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_191214042
Boot+bus, of eventueel boot+trein. Ok, kost je wel 12 uur, maar je ziet ook nog wat.
Die binnenlandse vluchten kosten je ook zo maar een paar uur met inchecken e.d (of ben ik te pessimistisch?) en transfer naar de vliegvelden

Kostentechnisch sowieso de boot een betere optie
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_191214415
Je kan ook nog vanaf de eilanden met de boot/catamaran naar Chumpon (halverwege bangkok-suratthani) maar vanaf daar is het alsnog een goeie 13 uur in een bus naar Bangkok. Word je bij Khao San Rd. gedropped. Geen aanrader, wel cheap.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_191228108
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:19 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ik heb na een fullmoon party halverwege aan de taxichauffeur gevraagd of het niet verstandiger was als ik terug reed, die gast was nog verder van het padje dan ik en mn hele gezelschap in de taxi :’-)
Ik heb ook al eens in zo’n taxi gezeten waar de chauffeur compleet van de wereld was door de yabba
Die remde en week uit voor dingen die er niet waren. Zag er ook uit alsof ie al een paar dagen wakker was. :')
pi_191228218
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 06:34 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik heb ook al eens in zo’n taxi gezeten waar de chauffeur compleet van de wereld was door de yabba
Die remde en week uit voor dingen die er niet waren. Zag er ook uit alsof ie al een paar dagen wakker was. :')
Heel veel hebben van die tics. Van die bewegingen die je soms hebt vlak voor je in slaap valt. Lekker geruststellend :D
Maja veel werken ook gewoon de hele dag door. Paar uurtjes slapen in de auto en dan weer verder.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_191228442
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 07:02 schreef RipCity het volgende:

[..]

Heel veel hebben van die tics. Van die bewegingen die je soms hebt vlak voor je in slaap valt. Lekker geruststellend :D
Maja veel werken ook gewoon de hele dag door. Paar uurtjes slapen in de auto en dan weer verder.
En dan ook gewoon met 120 over de heuvelweggetjes knallen in het donker he.. of er nou mensen of niet in de achterbak van de pickup zitten :D
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_191269111
Wij vliegen woensdagsavond richting Bangkok. Hoop echt zo dat er geen vluchten worden gecanceld richting Thailand :X
  donderdag 30 januari 2020 @ 23:36:50 #137
6941 APK
Factual, I think.
pi_191271791
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:56 schreef kikoooooo het volgende:

Wij vliegen woensdagsavond richting Bangkok. Hoop echt zo dat er geen vluchten worden gecanceld richting Thailand :X
Zal wel meevallen, deze man is goed op de hoogte en aardig om te volgen: https://twitter.com/richardbarrow

Hoe heet dat rustige eilandje (Andaman Sea) ook alweer waar jij een paar jaar geleden bent geweest?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_191273589
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 23:36 schreef APK het volgende:

[..]

Zal wel meevallen, deze man is goed op de hoogte en aardig om te volgen: https://twitter.com/richardbarrow

Hoe heet dat rustige eilandje (Andaman Sea) ook alweer waar jij een paar jaar geleden bent geweest?
Ko libong?
  vrijdag 31 januari 2020 @ 18:53:58 #139
6941 APK
Factual, I think.
pi_191282773
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 05:51 schreef kikoooooo het volgende:

Ko libong?
Oh ja, dat was het.
Misschien ook maar een keertje daar gaan kijken :Y)
Waar ga je deze keer naartoe?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_191289578
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:28 schreef RipCity het volgende:

[..]

Moet je keer naar de film gaan. :)

En als je het met Noord-korea gaat vergelijken dan snap je weinig van de Thaise inwoners en cultuur.

Lees dit eens even.
Mensen die de koning niet aanstaan verdwijnen blijkbaar in het niets.

Dit heeft niets met de cultuur te maken!
pi_191290085
quote:
99s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 01:48 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Lees dit eens even.
Mensen die de koning niet aanstaan verdwijnen blijkbaar in het niets.

Dit heeft niets met de cultuur te maken!
HLN is zelfs nog minder betrouwbaar als de Telegraaf, maar je weet maar nooit natuurlijjk.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_191291201
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 03:07 schreef Hallojo het volgende:

[..]

HLN is zelfs nog minder betrouwbaar als de Telegraaf, maar je weet maar nooit natuurlijjk.
Klopt, maar je leest het op meer sites.

Dat hij zijn poedel FOO FOO tot maarschalk had vernoemd vind ik nog wel grappig.

Dat zijn vrouw de verjaardag van zijn hond (bijna) naakt vierde, is best geil.


Of dat na de dood van het diertje dagen van nationale rouw werden afgekondigd is bijzonder. :')

Maar lach er niet te hard om in Thailand want je gaat jaren de cel in.
pi_191292266
Ja het is een mafkees en hij is, in tegenstelling tot zijn vader, ook totaal niet geliefd in Thailand.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 21:56:33 #144
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_191300825
Heeft iemand ooit een sak yant laten zetten?
Gelieve verwijderen
pi_191303704
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 18:53 schreef APK het volgende:

[..]

Oh ja, dat was het.
Misschien ook maar een keertje daar gaan kijken :Y)
Waar ga je deze keer naartoe?
Koh libong was echt relaxed. Er was daar echt niemand toen :7

We hebben niet echt een schema nog. Paar dagen BKK en dan Samui, maar het plan is om niet echt intensief te gaan reizen omdat mijn vriendin 22 weken zwanger is en onze 4 jarige dochter ook meegaat, alhoewel dat inmiddels echt een reis kind is. Dus we willen vooral relaxen.
pi_191387571
Net een nieuwe ing pas gehad met een vpay logo ipv meastro. Kun ik tot nu toe nergens mee pinnen in Thailand. Iemand dit wel gelukt?
pi_191387704
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 05:09 schreef kikoooooo het volgende:
Net een nieuwe ing pas gehad met een vpay logo ipv meastro. Kun ik tot nu toe nergens mee pinnen in Thailand. Iemand dit wel gelukt?
Heb even gegoogled en zie heel veel verhalen van mensen die hem nooit kunnen gebruiken in Thailand. Dus je zal niet de enige zijn. Al in een mall geweest met 5 verschillende bank atm’s en ze in allemaal getest? Of is het alleen pinnen in winkels?

Verder nog veel andere landen waar die ook niet goed werkt. Zou de maestro versie nog even aanhouden. Sommige landen erg traag met aanpassen apparaten.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_191387810
Gelukkig hebben we ook nog een Rabo rekening en cc, dus kom er wel maar vind t wel lastig. Voorheen met meastro dus nooit een probleem geweest.

Wel handig van ing ^O^
pi_191400686
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 05:09 schreef kikoooooo het volgende:
Net een nieuwe ing pas gehad met een vpay logo ipv meastro. Kun ik tot nu toe nergens mee pinnen in Thailand. Iemand dit wel gelukt?
Het is bekend dat je met vpay in veel landen problemen kan hebben. Het wordt namelijk niet overal erkend. Als het goed is kan je bij de ING gratis een maestro pas aanvragen. Ze sturen namelijk willekeurig die vpay en maestro passen op wanneer je een nieuwe pas krijgt.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 23:33:43 #150
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191400770
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 05:09 schreef kikoooooo het volgende:
Net een nieuwe ing pas gehad met een vpay logo ipv meastro. Kun ik tot nu toe nergens mee pinnen in Thailand. Iemand dit wel gelukt?
Kan zijn dat je kaart uit staat voor buitenland betaling. Moet je voor bellen denk ik.. of via de website of app.

Hoe dan ook werkt mijn kaart het beste bij SCB (paarse machines) en K-bank (groen).

Mijn advies voor Thailand is trouwens om niet te pinnen maar om met contact geld daar naar "SuperRich" te gaan om het in te wisselen (neem paspoort mee). Dan hou je meer geld over dan met al die transactiekosten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191401999
Standaard staat buitenland gebruik uit bij ing. Kun je fixen op je mijn ing site.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_191408952
Dat staat gewoon aan.
pi_191408953
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 23:28 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Het is bekend dat je met vpay in veel landen problemen kan hebben. Het wordt namelijk niet overal erkend. Als het goed is kan je bij de ING gratis een maestro pas aanvragen. Ze sturen namelijk willekeurig die vpay en maestro passen op wanneer je een nieuwe pas krijgt.
Als ik thuis ben maar weer omwisselen dan :)
  zaterdag 8 februari 2020 @ 21:32:06 #154
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_191415022
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 09:27 schreef Nismo91 het volgende:
Mijn “pa” woont daar... in korat :')
Alles ok?
pi_191417468
Thailand _O_ geweldige plek, in 2016 geweest, onvergetelijke vakantie gehad.
pi_191482536
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 05:09 schreef kikoooooo het volgende:
Net een nieuwe ing pas gehad met een vpay logo ipv meastro. Kun ik tot nu toe nergens mee pinnen in Thailand. Iemand dit wel gelukt?
Voor de mensen die dit topic mogelijk via Google vinden, Pinnen met ING / VPay in Thailand: het lukt bij de paarse automaten van de Siam Commercial Bank
pi_191552191
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 23:33 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Mijn advies voor Thailand is trouwens om niet te pinnen maar om met contact geld daar naar "SuperRich" te gaan om het in te wisselen (neem paspoort mee). Dan hou je meer geld over dan met al die transactiekosten.
Deze neem ik over. En dan het SuperRich kantoor onder het vliegveld (daar waar die skytrain vertrekt). Zooi geld mee vanuit Nederland en daar laten wisselen. Sowieso nooit op de verdiepingen daar boven, omdat je anders veel te veel wisselkoers betaalt. Taxi vanaf het vliegveld ook veel te schreeuwend duur (800 baht tegenwoordig :') )
pi_191552638
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:30 schreef DjVero het volgende:

[..]

Deze neem ik over. En dan het SuperRich kantoor onder het vliegveld (daar waar die skytrain vertrekt). Zooi geld mee vanuit Nederland en daar laten wisselen. Sowieso nooit op de verdiepingen daar boven, omdat je anders veel te veel wisselkoers betaalt. Taxi vanaf het vliegveld ook veel te schreeuwend duur (800 baht tegenwoordig :') )
Volgens mij laat jij jezelf gewoon graag oplichten. 800?! Waar ging je heen?! Gewoon in de taxi queue nummertje pakken en alles gaat netjes op de meter + eventuele toll zelf afrekenen. En ja de super rich is voor airport het beste maar niet om ‘zooi geld te wisselen’. De superriches in de stad geven je nog altijd veel betere koers dan paar k op het vliegveld om te wisselen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_191552741
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:04 schreef RipCity het volgende:

[..]

Volgens mij laat jij jezelf gewoon graag oplichten. 800?! Waar ging je heen?! Gewoon in de taxi queue nummertje pakken en alles gaat netjes op de meter + eventuele toll zelf afrekenen. En ja de super rich is voor airport het beste maar niet om ‘zooi geld te wisselen’. De superriches in de stad geven je nog altijd veel betere koers dan paar k op het vliegveld om te wisselen.
Hoe lang ben je er al niet meer geweest? Ik een aantal keer de afgelopen jaren en geen enkele keer kreeg ik het voor elkaar om op de meter te gaan vanaf het vliegveld. Nergens is het een probleem, maar op het vliegveld... 8)7 Ik ben één keer met de taxi gegaan, vijf jaar geleden toen het mijn eerste keer daar was, maar verder gewoon lekker met de trein. Aan de andere kant, 800baht is nog steeds niet erg duur vergeleken met de Nederlandse taxiprijzen natuurlijk.

En wat betreft die wisselkoersen scheelt dat maar zo bar weinig met in de stad - hooguit een paar cent op de euro - dat ik net zo goed alles laat wisselen onder het vliegveld, tenzij je natuurlijk ¤1000 daar om laat wisselen.
pi_191552893
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:12 schreef DjVero het volgende:

[..]

Hoe lang ben je er al niet meer geweest? Ik een aantal keer de afgelopen jaren en geen enkele keer kreeg ik het voor elkaar om op de meter te gaan vanaf het vliegveld. Nergens is het een probleem, maar op het vliegveld... 8)7 Ik ben één keer met de taxi gegaan, vijf jaar geleden toen het mijn eerste keer daar was, maar verder gewoon lekker met de trein. Aan de andere kant, 800baht is nog steeds niet erg duur vergeleken met de Nederlandse taxiprijzen natuurlijk.

En wat betreft die wisselkoersen scheelt dat maar zo bar weinig met in de stad - hooguit een paar cent op de euro - dat ik net zo goed alles laat wisselen onder het vliegveld, tenzij je natuurlijk ¤1000 daar om laat wisselen.
Afgelopen maanden 11 stempels van bkk. En met taxi al tientallen keren geweest. Op AirPort is het heel simpel nu. Nummertje pakken/ naar het taxinummer toelopen en gaan. Geen enkele keer is meter niet auto aangegaan of erom moeten vragen. Dus doe je toch iets verkeerd. En dan heb je ook nog Grab dus dan hoef je helemaal niet moeilijk te doen met trein en overstappen. Misschien heb je gewoon pech gehad 5 jaar geleden. :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 17 februari 2020 @ 20:18:29 #161
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_191558186
De laatste keer dat ik een taxi heb gepakt vanaf Suvarnabhumi, das ook al weer een jaar of 5 terug op de officiële manier werd er inderdaad alsnog geprobeerd alsnog een vaste prijs af te spreken.
Nou meneer mocht nog in de bocht naar beneden van de luchthaven stoppen, ik ben uitgestapt en heb een andere taxi genomen die net iemand had afgezet.

Nou helpt het mee dat ik wel wat ervaring heb met Thailand, de weg ook ken, en ook weet hoe e.e.a. gaat...
Ik kan me echter voorstellen dat veel toeristen worden overrompeld na een lange vlucht, en hoewel in je achterhoofd weet dat het niet goed zit je er toch in mee gaat om niet teveel problemen te hebben, zeker omdat het eigenlijk om een gering bedrag gaat. Alleen ben ik daar dan weer net te principieel voor.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_191558332
Haha taxi vanaf het vliegveld.. wij pakten altijd de Skytrain in de richting waar we heen wilden en dan een tuktuk of een taxi op het station :)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  dinsdag 18 februari 2020 @ 20:17:19 #163
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_191573002
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 20:25 schreef Ener-G het volgende:
Haha taxi vanaf het vliegveld.. wij pakten altijd de Skytrain in de richting waar we heen wilden en dan een tuktuk of een taxi op het station :)
Dat is ook mijn voorkeur, als ik in de backpackermodus ben, maar soms kan ik qua outfit toch echt niet meer doen en zal men mij bijzonder raar aankijken als ik met bus of skytrain ga reizen om dan toch een laatste stukje met de taxi te doen.

Daarnaast, als je met 2 personen bent, en bagage, dan is de skytrain toch ook al gauw 100 THB en dan nog 100 THB naar de bestemming, dan kan je voor 300 THB rechtstreeks vanaf de luchthaven toch eigenlijk ook niet zeggen dat het geen optie is.... Al helemaal als je er nog nooit geweest bent en niet weet hoe je er precies moet komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_191582038
Ah ja dan is het een ander verhaal idd. Dan zou ik zelfs nog die limousine service overwegen :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_191630616
Grab vanaf vliegveld komt op ongeveer 460-470 baht (naar Khao San gebied). Dat was de prijs die Grab eergisteravond aangaf en ook in de ochtend. Ik heb zelf een Grab naar Phaya Thai gepakt voor 110 baht en toen de skytrain naar vliegveld. Totaal van 155 baht

[ Bericht 4% gewijzigd door Retarded op 23-02-2020 02:16:43 ]
pi_191630888
Twee weken geleden vanuit Asoke naar het vliegveld met grab over de tolweg voor 344baht
pi_191638144
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 15:07 schreef diadakan het volgende:
Twee weken geleden vanuit Asoke naar het vliegveld met grab over de tolweg voor 344baht
pi_191643425
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 22:41 schreef gijsman het volgende:

[..]

goede quote
pi_191645268
Waarom zou je een grab nemen als je voor veel minder met skytrain en raillink kan? comfort zeker?
pi_191645351
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:35 schreef gijsman het volgende:
Waarom zou je een grab nemen als je voor veel minder met skytrain en raillink kan? comfort zeker?
Niet iedereen is El-cheapo om 5 euro te besparen.

Net als dat sommige een reguliere grab nemen en sommige liever de premium of bmw optie.

Daarnaast willen de meeste niet met paar zware koffers door trein en bts-stations lopen sjouwen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_191645576
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:35 schreef gijsman het volgende:
Waarom zou je een grab nemen als je voor veel minder met skytrain en raillink kan? comfort zeker?
Met de skytrain was een optie, maar met de backpacks en de hitte was het wel comfortabel om niet te hoeven sjouwen.en dat voor een minimale meerprijs.

En met z'n 2en

[ Bericht 1% gewijzigd door diadakan op 24-02-2020 07:47:54 ]
  zondag 23 februari 2020 @ 22:23:46 #172
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_191654605
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 14:35 schreef gijsman het volgende:
Waarom zou je een grab nemen als je voor veel minder met skytrain en raillink kan? comfort zeker?
Als je onbekend bent in de stad, een lange vlucht hebt gehad, dan is, zeker voor 2 personen, 344 THB helemaal niet zo'n gek bedrag, dat is (tegenwoordig) net iets meer dan ¤ 10.... Met de Airlink en Metro kost dat met 2 personen ook 120 THB... En dan moet je best een eind sjouwen met je bagage vanaf Makkasan naar de Metro en vanaf Asoke ook nog eens naar je hotel.

Daarnaast, niet iedereen is zoals gezegd in de backpackermodus. Dat heeft wel mijn voorkeur maar tegenwoordig heb ik veel minder tijd als voorheen en mijn outfit is niet altijd geschikt voor het lopen met bagage in de hitte.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_191662509
Het is overal zo bizar rustig door Corona. Je ziet de wanhoop al ontstaan bij iedereen die afhankelijk is van toerisme
pi_191668313
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 22:23 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je onbekend bent in de stad, een lange vlucht hebt gehad, dan is, zeker voor 2 personen, 344 THB helemaal niet zo'n gek bedrag, dat is (tegenwoordig) net iets meer dan ¤ 10.... Met de Airlink en Metro kost dat met 2 personen ook 120 THB... En dan moet je best een eind sjouwen met je bagage vanaf Makkasan naar de Metro en vanaf Asoke ook nog eens naar je hotel.

Daarnaast, niet iedereen is zoals gezegd in de backpackermodus. Dat heeft wel mijn voorkeur maar tegenwoordig heb ik veel minder tijd als voorheen en mijn outfit is niet altijd geschikt voor het lopen met bagage in de hitte.
Tsja lange vlucht, voor velen onbekende en benauwde stad.
Snap dat wel als je dat niet gewend bent, even niet bij stilgestaan
pi_191673922
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:38 schreef kikoooooo het volgende:
Het is overal zo bizar rustig door Corona. Je ziet de wanhoop al ontstaan bij iedereen die afhankelijk is van toerisme
Ik merkte het ook al in Thailand en Vietnam. Beide landen die ook heel veel van het Chinese toerisme moeten hebben
pi_191675718
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:38 schreef kikoooooo het volgende:
Het is overal zo bizar rustig door Corona. Je ziet de wanhoop al ontstaan bij iedereen die afhankelijk is van toerisme
Waar zit je? Ook in het zuiden?
pi_191684241
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2020 10:21 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Waar zit je? Ook in het zuiden?
CM, Pai en ook Bangkok was extreem rustig de afgelopen dagen.

Zojuist weer geland op Schiphol helaas.
pi_191796200
Vrijdag die kant op voor een korte vakantie. Bangkok, Railay, Khao Sok en Koh Phi Phi.

Opzich niet verkeerd dat het lekker rustig is. Zeker niet als het vooral de hordes opgefokte Chinezen zijn die wegblijven.
^ To je nesmysl ^
  dinsdag 3 maart 2020 @ 06:53:04 #179
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_191806750
Was een paar maand geleden nog in Thailand, zo irritant al die groepen Chinezen die alleen Maar selfies maken. Lijkt me heerlijk dat die er nu allemaal niet zijn ..
Sue Me
  woensdag 4 maart 2020 @ 11:37:18 #180
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_191826276
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:38 schreef kikoooooo het volgende:
Het is overal zo bizar rustig door Corona. Je ziet de wanhoop al ontstaan bij iedereen die afhankelijk is van toerisme
Wij overwegen ook Bangkok, mogelijk in mei. Wel last minute ws, uit angst voor cancelen van de tickets.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_191923713
Ik woon in Zuid-Thailand en hier is (gelukkig?) geen verschil zichtbaar met de situatie van vóór het virus. En Chinezen kwamen hier toch ook niet.
pi_192022774
quote:
Thailand has added the UK, USA and several other countries to list of countries it regards as being ‘high risk’ due to the ongoing coronavirus, COVID-19 pandemic.



On 13 March, 2020, at 19.00 Hrs, the Public Health Ministry’s Department of Disease Control, updated its list of countries with ‘ongoing local transmission’.



This list now includes: Japan, France, Spain, Switzerland, Germany, Netherlands, Sweden, Norway, Denmark, the UK and USA.



According to an update posted on the Tourism Authority of Thailand website on 14 March, travellers arriving in Thailand from these countries are expected to “ensure self-monitoring for no less than 14 days”.



The statement regarding countries with ‘ongoing local transmission’ reads:



Travellers arriving from the countries with ongoing local transmission are required to be under observation (supervision without quarantine) in order to ensure self-monitoring for no less than 14 days until the end of the infectious period or the reason for suspicion.



Travellers must record their own symptoms in the reporting system and monitor their symptoms strictly as required by the MOPH.
The traveller must notify the disease control officer about the places he/she visits, so that a surveillance officer can closely monitor his/her movement and contacts.
If a traveller feels sick or suspects that he/she has a fever accompanied by at least one of the symptoms; such as, cough, runny nose, sore throat, and shortness of breath within 14 days of arrival into Thailand, he/she must inform a disease control officer immediately upon the symptoms onset or upon suspecting illness to be tested, treated, clinically diagnosed, isolated or quarantined.




According to the Department of Disease Control, self-monitoring involves: "Body temperature screening twice a day, every day since arriving in Thailand, for a total of 14 days. If you have fever with respiratory symptoms, report to the local health authority".

Travellers who fail to comply face fines up to 100,000 baht and/or one year in jail.

Meanwhile, as reported previously, travellers from ‘Disease Infected Zones’, such as China – including Hong Kong and Macau, Italy, Iran and South Korea, are required to have a visa prior to entering Thailand.



Travellers from the aforementioned countries also need to provide a medical certificate confirming they are not infected with COVID-19. Failure to provide a ticket will result in them being denied boarding.



Travellers from ‘Disease Infected Zones’ must then undergo a mandatory self-quarantine at their accommodation for 14 days, where their condition will be closely monitored by health officials.



The update from TAT also linked to a Q&A for travellers coming to Thailand: Q&A regarding the Measures for Travellers.



The news comes as Thailand on Saturday announced seven new coronavirus cases, bringing the total number of reported cases in the country to 82. The new cases included people who had recently returned from Japan.



*post updated to include definition of 'self-monitoring' and punishment for non-compliance.

https://forum.thaivisa.co(...)ers/page/3/#comments
  zondag 15 maart 2020 @ 13:23:59 #183
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_192047292
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2020 11:28 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja, dat vermoedde ik al. Zij gooien eerder óns in quarantaine. Ik wacht het wel ff af.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_192047467
quote:
2s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:23 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, dat vermoedde ik al. Zij gooien eerder óns in quarantaine. Ik wacht het wel ff af.
Wanneer wil je gaan? Ik heb ticket voor 3 april maar het ziet er naar uit dat het niet doorgaat. Zie het ook niet zitte om daar te zijn en dat dan de bars en restaurants dichtgaan.
  zondag 15 maart 2020 @ 13:37:46 #185
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_192047538
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:34 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Wanneer wil je gaan? Ik heb ticket voor 3 april maar het ziet er naar uit dat het niet doorgaat. Zie het ook niet zitte om daar te zijn en dat dan de bars en restaurants dichtgaan.
We hadden plannen om tussen 4 en 14 mei te gaan. We gaan het zien. Nog niks geboekt.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_192199865
Net terug uit Thailand. In Krabi/Railay/Koh Phi Phi moesten ineens alle barretjes dicht. Hetzelfde geldt voor Bangkok, waar per vandaag ook alle winkels dicht zijn (afgezien van supermarkten).

Vrienden van ons zouden nog doorreizen naar Australië maar daar moet je in zelf quarantaine dus ze besloten in Thailand te blijven gaan zijn nu ook op zoek naar vluchten om zsm naar huis te komen.

Verder weer een topvakantie gehad trouwens.
^ To je nesmysl ^
  zondag 22 maart 2020 @ 11:12:58 #187
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_192201676
quote:
4s.gif Op zondag 15 maart 2020 13:37 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

We hadden plannen om tussen 4 en 14 mei te gaan. We gaan het zien. Nog niks geboekt.
Het gaat hem ff niet worden :)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 22 maart 2020 @ 11:16:20 #188
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192201740
Ik had een vlucht staan voor 2 mei... vraag me nu af wat ik moet doen qua compliance... weet iemand dit?

Ik hoorde iets over een verzekering en 2 weken quarantaine. Wat moet ik me daar bij voorstellen
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 22 maart 2020 @ 21:05:14 #189
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_192213611
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:16 schreef SpecialK het volgende:
Ik had een vlucht staan voor 2 mei... vraag me nu af wat ik moet doen qua compliance... weet iemand dit?

Ik hoorde iets over een verzekering en 2 weken quarantaine. Wat moet ik me daar bij voorstellen
Op dit moment moet je een medische verklaring hebben dat je geen Corona hebt (maximaal 72 uur van te voren afgegeven) hebben en daarnaast een reisverzekering met een minimale dekking van 100.000 U$.

https://www.iatatravelcen(...)-news/1580226297.htm

THAILAND - published 20.03.2020
Items 1 and 2 are effective 00:00 local time 22 March 2020:
1. Nationals of Thailand must have a 'FIT TO FLY' medical certificate issued by a Thai Embassy or Consular.
2. All passengers other than nationals of Thailand must have:
- a Health Certificate and Lab Test COVID-19 to prove they are free from Coronavirus (COVID-19). The Health Certificate and Lab Test COVID-19 must be valid for not more than 72 hours prior to departure, and
- a medical insurance with coverage of 100,000 USD.

Maar de echte vraag is natuurlijk of je nu wel op reis moet gaan. Want in Thailand zelf zijn er ook beperkingen, wat de vakantie niet ten goede komt, en de kans is groot dat het zich verder ontwikkelt en dat er meer restricties komen.
En daar zit je dan in quarantaine 2 weken op je hotelkamer en geen vlucht meer naar huis.

Voor mij persoonlijk was dat ook de doorslag om niet naar Azië te gaan, want had ik daar nu gezeten had ik nu ook moeten zoeken naar vluchten terug, want hoe ik geboekt had kan al niet meer. (En dat laatste is weer positief, dan krijg je tenminste nog wat geld terug).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 22 maart 2020 @ 22:04:19 #190
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192214761
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Op dit moment moet je een medische verklaring hebben dat je geen Corona hebt (maximaal 72 uur van te voren afgegeven) hebben en daarnaast een reisverzekering met een minimale dekking van 100.000 U$.

https://www.iatatravelcen(...)-news/1580226297.htm

THAILAND - published 20.03.2020
Items 1 and 2 are effective 00:00 local time 22 March 2020:
1. Nationals of Thailand must have a 'FIT TO FLY' medical certificate issued by a Thai Embassy or Consular.
2. All passengers other than nationals of Thailand must have:
- a Health Certificate and Lab Test COVID-19 to prove they are free from Coronavirus (COVID-19). The Health Certificate and Lab Test COVID-19 must be valid for not more than 72 hours prior to departure, and
- a medical insurance with coverage of 100,000 USD.
Dank je wel. Die websites van de Nederlandse ambassades (en het consulaat) gaven me erg weinig info.

quote:
Maar de echte vraag is natuurlijk of je nu wel op reis moet gaan. Want in Thailand zelf zijn er ook beperkingen, wat de vakantie niet ten goede komt, en de kans is groot dat het zich verder ontwikkelt en dat er meer restricties komen.

En daar zit je dan in quarantaine 2 weken op je hotelkamer en geen vlucht meer naar huis.

Oh ik zal even verduidelijken. Ik bezit daar een appartement met mijn vriendin en het is mijn intentie om liever daar vast te zitten dan hier eigenlijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 23 maart 2020 @ 18:57:33 #191
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_192231022
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 22:04 schreef SpecialK het volgende:
Oh ik zal even verduidelijken. Ik bezit daar een appartement met mijn vriendin en het is mijn intentie om liever daar vast te zitten dan hier eigenlijk.
Als je die mogelijkheid hebt begrijp ik dat natuurlijk. Als je daar prima in een (eigen) appartement kan zitten en dus alle gemakken hebt is er inderdaad geen reden om daar niet te verblijven. Zeker als dat qua inkomsten geen probleem is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_192331787
@bitterbal wanneer ga je nu naar ladyboyland?
pi_192332743
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 04:15 schreef MCH het volgende:
@:bitterbal wanneer ga je nu naar ladyboyland?
ik weet het niet
pi_192332753
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:16 schreef SpecialK het volgende:
Ik had een vlucht staan voor 2 mei... vraag me nu af wat ik moet doen qua compliance... weet iemand dit?

Ik hoorde iets over een verzekering en 2 weken quarantaine. Wat moet ik me daar bij voorstellen
van wat ik weet 2 maal daags je temp opnemen en in een app invoeren. en thuis blijven. Geloof dat air asia stopt met binnenlandse vluchten . nok air nog niet gelezen.

Moet je echt gaan?
pi_192332771
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 18:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je die mogelijkheid hebt begrijp ik dat natuurlijk. Als je daar prima in een (eigen) appartement kan zitten en dus alle gemakken hebt is er inderdaad geen reden om daar niet te verblijven. Zeker als dat qua inkomsten geen probleem is.
ja niet helemaal eens. reizen brengt kans op besmetting mee, mocht je toch ziek worden en opgenomen moeten worden daar in het ziekenhuis is er weer minder plek voor een thai.
  zondag 29 maart 2020 @ 09:44:46 #196
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192332778
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:42 schreef bitterbal het volgende:

[..]

van wat ik weet 2 maal daags je temp opnemen en in een app invoeren. en thuis blijven. Geloof dat air asia stopt met binnenlandse vluchten . nok air nog niet gelezen.

Moet je echt gaan?
Ik woon in Bangkok dus dat scheelt.. en ja ik ga gewoon.

2 weken op hotel met thermometer in mijn kont neem ik dan wel voor lief.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192332785
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik woon in Bangkok dus dat scheelt.. en ja ik ga gewoon.
oke :)

overigens zie ik nu dit. Je moet zelf maar ff checken of het klopt :P


BREAKING: Land, sea, and air travel into Thailand will be denied with the exception of goods transportation, diplomatic missions, foreigners who hold work permits in Thailand, Thai citizens with embassy permits and health certificates.


https://www.khaosodenglis(...)tizens-to-stay-home/
pi_192978141
Inmiddels is de curfew weer met een maand verlengd. De provincie kunnen we hier ook niet uit en de restaurants zijn nog steeds verboden terrein om te zitten. Niet leuk.
  zondag 14 juni 2020 @ 19:53:48 #199
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_193630749
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 18:43 schreef JohanHakkelaar het volgende:
Inmiddels is de curfew weer met een maand verlengd. De provincie kunnen we hier ook niet uit en de restaurants zijn nog steeds verboden terrein om te zitten. Niet leuk.
Met de huidige puppies aan het bewind wordt het nog veel erger. 14,4 miljoen werkelozen die direct of indirect van de toeristen industrie afhankelijk zijn en dan wil die achterlijke Prayut ook nog eens 3000 Bt uit gaan delen om het binnenlandse toerisme te bevorderen aan hen die dat dus echt niet nodig hebben. Het zal mij benieuwen wanneer hij zijn Chinese vrienden het eerst weer binnenlaat nadat er gisteren weer 57 besmettingen in Bejijn zijn vastgesteld. Apenland maar prima om daar te verblijven tussen de expats dan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 14 juni 2020 @ 20:17:20 #200
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_193631067
Ik heb het vermoeden dat de onwil om het land te openen vooral zit in het feit dat de regering eigenlijk ook zelf wel weet dat men het helemaal niet onder controle heeft zoals men doet voorkomen.

Ik zeg hierbij niet dat men met bosjes dood neervalt, maar gezien het is bevestigd dat het corona virus in januari aanwezig was, pas eind maart echte maatregelen zijn genomen en slechts 3000 besmettingen en 57 doden zijn waar nu enkel alleen maar 'imported cases' bijkomen kan simpelweg niet waar zijn.

Al geloof ik wel weer dat een heel groot deel van de bevolking eigenlijk al van nature immuun is, in Azie, maar ook in Europa of andere delen van de wereld, want welke vorm van lock down er ook gekozen is, na een eerste golf zie je direct dat de nummers naar beneden gaan, en natuurlijk helpt een lock down, de mate waarop kan echt niet als iedereen dezelfde kans op besmetting en ziekteverloop heeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 15 juni 2020 @ 22:36:48 #201
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_193647895
quote:
6s.gif Op zondag 14 juni 2020 20:17 schreef ozzietukker het volgende:
Ik heb het vermoeden dat de onwil om het land te openen vooral zit in het feit dat de regering eigenlijk ook zelf wel weet dat men het helemaal niet onder controle heeft zoals men doet voorkomen.

Ik zeg hierbij niet dat men met bosjes dood neervalt, maar gezien het is bevestigd dat het corona virus in januari aanwezig was, pas eind maart echte maatregelen zijn genomen en slechts 3000 besmettingen en 57 doden zijn waar nu enkel alleen maar 'imported cases' bijkomen kan simpelweg niet waar zijn.

Al geloof ik wel weer dat een heel groot deel van de bevolking eigenlijk al van nature immuun is, in Azie, maar ook in Europa of andere delen van de wereld, want welke vorm van lock down er ook gekozen is, na een eerste golf zie je direct dat de nummers naar beneden gaan, en natuurlijk helpt een lock down, de mate waarop kan echt niet als iedereen dezelfde kans op besmetting en ziekteverloop heeft.
3000 besmettingen en maar 57 doden. Wel een oversterfte 26000 in de eerste 4 maanden. Zullen niet allemaal longonsteking geweest zijn maar dan toch. Het geeft te denken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 16 juni 2020 @ 21:29:14 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_193661957
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:36 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

3000 besmettingen en maar 57 doden. Wel een oversterfte 26000 in de eerste 4 maanden. Zullen niet allemaal longonsteking geweest zijn maar dan toch. Het geeft te denken.
Ik heb de exacte aantallen niet, lees te lui om dit uit te zoeken, maar heb inderdaad begrepen dat er nogal een flinke oversterfte is die niet als Covid19 in de statistieken wordt opgenomen.

Het beleid in Thailand is voor de officiële aantallen heel streng, zeker in het verleden, waardoor ik denk dat men wel degelijk een beeld had dat het volledig verspreid was en door de lockdown en avondklokken en alcoholverboden men dit onder controle probeert te krijgen, daarom ook nu nog vasthoud aan dit strenge beleid.
Met de lage aantallen kan men straks als interessante toeristische bestemming naar voren komen, want Thailand zit niet te wachten op cijfers zoals in Zuid Amerika.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:25:33 #203
491138 Watermuis
Reiziger in Spanje
pi_193698256
Khao Sok was zeker een van mijn hoogtepunten van de vakantie in thailand. Je kunt er een hutje aan het meer midden in de jungle huren.
pi_193790880
Ik hoor net het gerucht dat Thailand 100.000 Bath per persoon borg gaat vragen van mensen die het land inkomen. Weet iemand of dat waar is?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 25 juni 2020 @ 22:40:25 #205
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_193791106
Heb een zelfde iets over Cambodja gelezen, zou dus zomaar waar kunnen zijn.

Hier is de verplichting van Cambodja:

https://www.nederlandwere(...)/reisadvies-cambodja
stupidity has become as common as common sense was before
  Moderator donderdag 25 juni 2020 @ 22:41:32 #206
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_193791136
Als coronamaatregel? Lijkt me wel vreemd, daarmee slopen ze echt de hele toeristensector
pi_193791170
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:41 schreef noodgang het volgende:
Als coronamaatregel? Lijkt me wel vreemd, daarmee slopen ze echt de hele toeristensector
Lijkt me ook ja. Schijnt vooral te zijn om de Chinezen buiten te houden. Ze denken dat die rijke Europeanen dat wel even neerleggen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_193791263
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:40 schreef marcb1974 het volgende:
Heb een zelfde iets over Cambodja gelezen, zou dus zomaar waar kunnen zijn.

Hier is de verplichting van Cambodja:

https://www.nederlandwere(...)/reisadvies-cambodja
Dit zijn ook beste maatregelen. Geen hont die daar naartoe gaat binnenkort dus.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_193791471
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:41 schreef noodgang het volgende:
Als coronamaatregel? Lijkt me wel vreemd, daarmee slopen ze echt de hele toeristensector
Ze willen vooral medical en wellness (lees luxe resort) toeristen dus dan valt 100.000 wel mee. Meeste hebben dat wel op rekening staan. Zo hou je iig beg/backpackers buiten die als er weer iets ontstaat niet terug kunnen. Voor korte termijn wel goed idee.

Volgens Richard komen er tot september nog geen normale toeristen tho. Eerst anderen als zakenlui, Thaise families en investeerders etc.

https://twitter.com/richardbarrow/status/1275750097712582657?s=21

[ Bericht 10% gewijzigd door RipCity op 25-06-2020 22:59:22 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 25 juni 2020 @ 23:51:23 #210
6941 APK
Factual, I think.
pi_193792600
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:53 schreef RipCity het volgende:

Ze willen vooral medical en wellness (lees luxe resort) toeristen dus dan valt 100.000 wel mee. Meeste hebben dat wel op rekening staan. Zo hou je iig beg/backpackers buiten die als er weer iets ontstaat niet terug kunnen. Voor korte termijn wel goed idee.

Die 100.000 Bht heb ik ook wel op mijn rekening en ik ben inmiddels geen backpacker meer, maar met twee personen is dat al bijna 6000 euro waar ze dan eventueel naar willekeur in kunnen gaan graaien.
Ik heb tickets voor december maar die zou ik in dat geval afschrijven en in Drenthe oid in een B&B gaan zitten ofzo om kerst en oud en nieuw in Nederland te doorstaan :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 26 juni 2020 @ 21:21:17 #211
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_193807034
Het probleem voor Thailand is dat men de grenzen eigenlijk niet wil opengooien, maar door bepaalde groepen vrij te stellen kunnen er wel meer aanspraak maken om de grens over te gaan.
Dit is dan een extra horde die genomen moet worden zodat je in ieder geval alleen kapitaalkrachtige mensen krijgt die eventuele gemaakte kosten ook daadwerkelijk kunnen betalen.

Want bijvoorbeeld medisch toerisme is voor Thailand zeker interessant, zonder dergelijke aanvullende maatregelen kan je namelijk een afspraak maken voor een medische behandeling, maar er is geen wet die verplicht dat je die medische behandeling ook daadwerkelijk moet ondergaan. Een dergelijk bedrag is dan wel weer een stok achter de deur.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 00:48:35 #212
6941 APK
Factual, I think.
pi_193810102
Dat lijkt mij marginaal, ik hoop dat ze een iets bredere visie hebben.
Aan de andere kant, ik kom er al 20 jaar en bijna niets verbaast mij meer mbt Thailand :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_193812728
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:48 schreef APK het volgende:
Dat lijkt mij marginaal, ik hoop dat ze een iets bredere visie hebben.
Aan de andere kant, ik kom er al 20 jaar en bijna niets verbaast mij meer mbt Thailand :D
Het land is er de laatste jaren niet beter op geworden.
  zondag 28 juni 2020 @ 18:48:29 #214
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_193833674
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 00:48 schreef APK het volgende:
Dat lijkt mij marginaal, ik hoop dat ze een iets bredere visie hebben.
Aan de andere kant, ik kom er al 20 jaar en bijna niets verbaast mij meer mbt Thailand :D
Dat de overheid voorzichtig is begrijp ik ook wel weer, want als de cijfers daadwerkelijk kloppen, dan heeft men echt wel een probleem.
Want zodra je de grenzen open gooit zal je hoe dan ook Corona besmettingen importeren, simpelweg omdat meer dan de helft geen symptomen heeft. Dus die kan je er niet uitfilteren.

Als de bevolking daadwerkelijk nog niet is blootgesteld, nou dan is een uitbraak zeer voor de hand liggend. Om dezelfde reden dat in Europa dat veel minder voor de hand liggend is, want alles wijst er toch wel op dat meer dan de helft niet echt vatbaar is, en het immuniteitspercentage daardoor wel eens hoger kan liggen dan gedacht. Of het moet zijn dat wij ons in de supermarkten en binnensteden uitstekend aan de regels houden....

En dat is een probleem voor Thailand, want men heeft de grenzen gesloten en de economie heeft daar heel erg onder te lijden. Als je straks niet open kunt voor alle toeristen en andere landen kunnen dat wel dan krijgt je economie nog een opdonder die naast het armere deel van de bevolking ook door de middenklasse gevoeld gaat worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 15 juli 2020 @ 22:41:26 #215
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_194107191
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 10:14 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Het land is er de laatste jaren niet beter op geworden.
Tis nooit wat geweest, één van de meest trieste landen waar ik ooit ben geweest.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_194107559
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:41 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Tis nooit wat geweest, één van de meest trieste landen waar ik ooit ben geweest.
Maar wel met de lekkerste keuken van de wereld! :P
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194108003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 22:41 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Tis nooit wat geweest, één van de meest trieste landen waar ik ooit ben geweest.
Je bent blijkbaar in niet zo veel landen geweest.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 16 juli 2020 @ 08:46:22 #218
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_194109554
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:50 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Je bent blijkbaar in niet zo veel landen geweest.
Speciaal voor jou heb ik ze geteld, 37 om precies te zijn. Thailand had het totaal niet voor mij maar ik moest het eens zien volgens de ingewijden. Vies, nederig gedrag, uitbuiting, ongelijkheid, schijnheilig , onderdrukking, corruptie maar wel soms een prachtige natuur.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_194275264
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:46 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Speciaal voor jou heb ik ze geteld, 37 om precies te zijn. Thailand had het totaal niet voor mij maar ik moest het eens zien volgens de ingewijden. Vies, nederig gedrag, uitbuiting, ongelijkheid, schijnheilig , onderdrukking, corruptie maar wel soms een prachtige natuur.
Juist de natuur vind ik een minpunt, of beter gezegd de manier waarop de Thai ermee omgaan.
pi_194275287
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Het probleem voor Thailand is dat men de grenzen eigenlijk niet wil opengooien, maar door bepaalde groepen vrij te stellen kunnen er wel meer aanspraak maken om de grens over te gaan.
Dit is dan een extra horde die genomen moet worden zodat je in ieder geval alleen kapitaalkrachtige mensen krijgt die eventuele gemaakte kosten ook daadwerkelijk kunnen betalen.

Want bijvoorbeeld medisch toerisme is voor Thailand zeker interessant, zonder dergelijke aanvullende maatregelen kan je namelijk een afspraak maken voor een medische behandeling, maar er is geen wet die verplicht dat je die medische behandeling ook daadwerkelijk moet ondergaan. Een dergelijk bedrag is dan wel weer een stok achter de deur.
Ik vermoed dat er voor de eerste groepen toeristen die toegelaten worden, strenge regels gaan gelden m.b.t. quarantaine en vrijheid van reizen. Dat zal ook voor de medische toeristen wel opgaan. Dat er straks geen backpackers, sekstoeristen en massa's Chinezen meer komen, is alleen maar positief imo.
pi_194275293
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:53 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ze willen vooral medical en wellness (lees luxe resort) toeristen dus dan valt 100.000 wel mee. Meeste hebben dat wel op rekening staan. Zo hou je iig beg/backpackers buiten die als er weer iets ontstaat niet terug kunnen. Voor korte termijn wel goed idee.

Volgens Richard komen er tot september nog geen normale toeristen tho. Eerst anderen als zakenlui, Thaise families en investeerders etc.

https://twitter.com/richardbarrow/status/1275750097712582657?s=21
Het gaat zeker nog veel langer duren voordat de gewone toerist Thailand weer in mag. Reken maar op maart/april 2021.
  woensdag 29 juli 2020 @ 21:58:30 #222
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_194314465
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 07:35 schreef JohanHakkelaar het volgende:

[..]

Ik vermoed dat er voor de eerste groepen toeristen die toegelaten worden, strenge regels gaan gelden m.b.t. quarantaine en vrijheid van reizen. Dat zal ook voor de medische toeristen wel opgaan. Dat er straks geen backpackers, sekstoeristen en massa's Chinezen meer komen, is alleen maar positief imo.
Het probleem voor Thailand is dat men ook afhankelijk is van dit soort 'budget' toeristen. Als je BBP 20% verliest door geen toeristen meer dan heb je een probleem voor een groot deel van de lokale bevolking die er direct werkt, en daardoor ook weer voor andere bedrijven omdat dat deel van de bevolking werkzaam in de toeristenindustrie ook geen andere binnenlandse consumpties kunnen doen.

Het huidige beleid is niet houdbaar, zeker niet op lange termijn. Een oplossing in een vaccin zie ik ondanks positieve berichtgeving toch niet snel gebeuren, waar ik wel wat meer in zie is een testbeleid op luchthaven van vertrek of bij aankomst zodat je op die manier bezoekers gecontroleerd kunt laten binnenkomen.
Daarnaast kan je ook een limiet stellen aan aantal toeristen en bijvoorbeeld landen waar ze vandaan mogen komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_194605817
wanneer mogen we weer :D In de winter zit ik liever daar buiten dan hier binnen met corona :P
pi_194749872
Kan niet wachten tot ik oud en dik ben. Beetje chicken cashew eten, rollen op het strand en daarn lekker (meerderjarige) hoertjes pompen de hele dag voor appel en een ei.
pi_195246303
Het is jammer dat Thailand nog steeds dicht zit, aangezien ik er de afgelopen drie winters geweest ben. (En niet alleen Thailand) Een prima land om even aan de kou hier te ontsnappen en nog zoveel te ontdekken daar.

Overigens zag ik net dat je al een retirement visa kunt krijgen voor Thailand op je 50e met 800.000 thb op je rekening (21.500 euro), dus over een jaar of 15 zie ik mezelf wel die kant op gaan!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195247379
Ik hoor wel berichten dat Thailand binnenkort open gaat. Je moet dan eerst naar Phuket en na 2 weken mag je de rest van Thailand in. Of zoiets.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_195682794
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:51 schreef Hallojo het volgende:
Ik hoor wel berichten dat Thailand binnenkort open gaat. Je moet dan eerst naar Phuket en na 2 weken mag je de rest van Thailand in. Of zoiets.
Ja twee weken in een resort. Verschrikkelijk.

Ik heb echt een ontzettende Thailand behoefte. Ben heel blij dat we er in februari nog even zijn geweest. Maar mis het nu ontzettend.
pi_195682855
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:37 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja twee weken in een resort. Verschrikkelijk.

Ik heb echt een ontzettende Thailand behoefte. Ben heel blij dat we er in februari nog even zijn geweest. Maar mis het nu ontzettend.
Als je ergens anders in Thailand wil zijn is het best kut dat je eerst twee weken in Phuket moet zijn.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:38:35 #229
6941 APK
Factual, I think.
pi_195685149
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:37 schreef kikoooooo het volgende:

Ik heb echt een ontzettende Thailand behoefte. Ben heel blij dat we er in februari nog even zijn geweest. Maar mis het nu ontzettend.
Ik heb nog twee tickets liggen voor december met Thai Airways, overnemen voor een zacht prijsje? :')

Was met stopover in Duitsland, helft van de reis is al geannuleerd dus zal wel stap naar claim-boer worden om nog iets van de reissom terug te krijgen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_195856312
Het phuket plan is niet meer. Er is een lijst met goedgoekeurde hotels, ook in bangkok. Je mag je kamer niet uit voor tenminste 7 dagen dus je kan niet chillen bij het zwembad :p
pi_195859858
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 21:47 schreef bitterbal het volgende:
Het phuket plan is niet meer. Er is een lijst met goedgoekeurde hotels, ook in bangkok. Je mag je kamer niet uit voor tenminste 7 dagen dus je kan niet chillen bij het zwembad :p
7 dagen in een Thais hotel met Thais eten is op zich nog niet zo slecht.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195860127
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 06:50 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

7 dagen in een Thais hotel met Thais eten is op zich nog niet zo slecht.
kamer. Niet je kamer uitmogen is wel een ding :P Bij sommige mag je na de eerste negatieve covidtest 1 uur per dag een rondje buiten lopen over het terrein
pi_195860171
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:41 schreef bitterbal het volgende:

[..]

kamer. Niet je kamer uitmogen is wel een ding :P Bij sommige mag je na de eerste negatieve covidtest 1 uur per dag een rondje buiten lopen over het terrein
mag je wel meisjes ontvangen ... :P ?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195860180
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:47 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

mag je wel meisjes ontvangen ... :P ?
k vrees van niet :p
pi_195860197
het is altijd nog thailand ... maar goed, er zal wel strenge controle zijn daar zo. militairen enzo
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195860240
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:50 schreef JohnDDD het volgende:
het is altijd nog thailand ... maar goed, er zal wel strenge controle zijn daar zo. militairen enzo
ze nemen dit wel serieus hoor :p
pi_195860316
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 07:55 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ze nemen dit wel serieus hoor :p
ik ben vorig jaar anderhalve maand in Azië geweest, het jaar daarvoor drie maanden. ik zou het liefst deze winter ook een maand gaan, maar één of twee weken quarantaine vind ik dan net wat teveel.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195860326
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:05 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

ik ben vorig jaar anderhalve maand in Azië geweest, het jaar daarvoor drie maanden. ik zou het liefst deze winter ook een maand gaan, maar één of twee weken quarantaine vind ik dan net wat teveel.
Ja het kost veel en je bent 2 weken kwijt. Dan ook is het oko nog de vraag of wij Nederlanders wel mogen komen. En stel je mag erheen dan is het de vraag waar je naar toe gaat en wat je nog kan doen als toerist.
pi_195860362
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:07 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja het kost veel en je bent 2 weken kwijt. Dan ook is het oko nog de vraag of wij Nederlanders wel mogen komen. En stel je mag erheen dan is het de vraag waar je naar toe gaat en wat je nog kan doen als toerist.
Ah is het ook duur zo'n hotel?

Als ik in Thailand ben, huur ik meestal een scootertje en ga ik wat toeren. Lekker eten, massage, beetje rijden, soms wat yoga ofzo ... lekker eten kan in elk geval altijd, daar twijfel ik niet zo aan :)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195860369
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:12 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ah is het ook duur zo'n hotel?

Als ik in Thailand ben, huur ik meestal een scootertje en ga ik wat toeren. Lekker eten, massage, beetje rijden, soms wat yoga ofzo ... lekker eten kan in elk geval altijd, daar twijfel ik niet zo aan :)
Het zijn van die pakketten die je af moet nemen.
pi_195860383
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:13 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Het zijn van die pakketten die je af moet nemen.
:( Ik ben meer zo'n type die in hotels van 250 baht zit en dan 's avonds een maaltijd zoekt voor 40 baht enzo...
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195860390
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:16 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

:( Ik ben meer zo'n type die in hotels van 250 baht zit en dan 's avonds een maaltijd zoekt voor 40 baht enzo...
ja dat krijg je niet in die goedgekeurde hotels. Dacht dat het begon met een paar duizend euro
pi_195860421
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:17 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja dat krijg je niet in die goedgekeurde hotels. Dacht dat het begon met een paar duizend euro
Haha, dat is meestal mijn budget voor de hele reis incl vluchten enzo :')
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195860433
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:20 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Haha, dat is meestal mijn budget voor de hele reis incl vluchten enzo :')
ze willen ook geen toeristen met een budget die maar een maand komen he :P ze geven de overwinteraars met geld een kans. Je moet je ook een aanzienelijk bedrag op je rekening hebben. dacht zo rond de 15 duizend euro.
pi_195860581
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:21 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ze willen ook geen toeristen met een budget die maar een maand komen he :P ze geven de overwinteraars met geld een kans. Je moet je ook een aanzienelijk bedrag op je rekening hebben. dacht zo rond de 15 duizend euro.
:) Dat is op zich nog niet zo'n probleem, alleen houd ik het geld wel het liefst daar waar het nu is, namelijk op mijn rekening :D
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195860602
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:34 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

:) Dat is op zich nog niet zo'n probleem, alleen houd ik het geld wel het liefst daar waar het nu is, namelijk op mijn rekening :D
Dat mag ook :P Maar de budgettraveler is nu niet hun doelgroep in iedergeval.

ze hebben nu sinds een paar dagen een proef lopen met een groep van 30 Chinezen dacht ik. Zij volgen het staatsquarantaine programma als proef.
pi_195860739
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:36 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Dat mag ook :P Maar de budgettraveler is nu niet hun doelgroep in iedergeval.

ze hebben nu sinds een paar dagen een proef lopen met een groep van 30 Chinezen dacht ik. Zij volgen het staatsquarantaine programma als proef.
We gaan het zien. Misschien dat het richting de winter iets versoepeld wordt allemaal, maar ik reken nergens op qua vakanties dit jaar.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_195860929
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2020 08:46 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

We gaan het zien. Misschien dat het richting de winter iets versoepeld wordt allemaal, maar ik reken nergens op qua vakanties dit jaar.
ja ik duim ook hoor :P
  dinsdag 27 oktober 2020 @ 18:53:18 #249
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_195889349
Die 39 Chinese toeristen zijn natuurlijk geen toeristen. Die zijn binnengekomen onder het mom van toerisme maar dat zijn investeerders die hun kansen schoon gaan zien om wat onroerend goed van de diverse toeristenplaatsen welke in puin liggen op te gaan kopen.

En zoals gesteld, het huidige pakket is vooral voor toeristen die willen overwinteren, je kan wel een 90 dagen verblijf aanvragen die volgens mij ook nog eens verlengd kan worden.
Maar toch is het de vraag of heel veel mensen de strenge quarantaine willen doen voor echt zuiver toerisme. Op zich zouden bijvoorbeeld voor mij de kosten niet het grootste probleem zijn, wat wel een probleem gaat zijn is echt 14 dagen op een kamer verblijven en er niet af kunnen, zelfs ramen open is niet altijd toegestaan of mogelijk bij de deelnemende hotels.
Als je dit trouwens al overweegt, dan is het wel aan te raden om een verblijf te nemen met een aparte huiskamer en slaapkamer zodat er nog iets van ruimte is, die meerprijs is er wel maar valt wel mee, want alleen in een reguliere hotelkamer met bed, douche en klein bureau komen de muren echt op je af.

Persoonlijk zou ik het zuiver voor toerisme niet doen. Werk gerelateerd ook niet zonder meer tenzij je voor lange tijd uitgezonden wordt, want op zich kan je die 2 weken natuurlijk wel gewoon werken gezien de faciliteiten qua internet wel in orde zullen zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_195890405
Iemand een linkje waar die huidige maatregelen precies staan? Ik heb een collega die misschien naar Thailand wil en die vind het niet erg om 2 weken in een resort te zitten, maar als je inderdaad je kamer ook niet af mag is het natuurlijk een ander verhaal.
pi_195954549
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:37 schreef Tourniquet het volgende:
Iemand een linkje waar die huidige maatregelen precies staan? Ik heb een collega die misschien naar Thailand wil en die vind het niet erg om 2 weken in een resort te zitten, maar als je inderdaad je kamer ook niet af mag is het natuurlijk een ander verhaal.
https://thaiest.com/blog/(...)-asq-hotels-thailand

Het is geloof ik nog de vraag of elke nationaliteit er heen mag, das mij nog steeds niet duidelijk.
pi_195962331
Vrolijk Loi Krathong allemaal *O* *O* *O*
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_199929837
Iemand al van plan naar Thailand af te reizen? :{

https://loyaltylobby.com/(...)wPy49AZLWFmqQHzAfHa4

quote:
Foreigners from countries with a low or medium risk of Covid-19 transmission must produce a certificate of entry (COE) before boarding their plane. They will be further required to undergo an immediate Covid-19 test on arrival before being transferred to their pre-booked hotel, said Phichet Panaphong, a deputy provincial governor.

A second test will be given on day six and a third one on day 13 before those who test negative are allowed to travel to the rest of the country.

The foreigners must also submit proof of having bought a Covid-19 health insurance policy of at least US$100,000, hotel booking documents and a negative polymerase chain reaction (PCR) Covid-19 test carried out within 72 hours before travelling.

While staying in Phuket during the mandatory 14-day period, their precise locations will be tracked via the global positioning system (GPS) feature on an English version of Mor Chana, as well as a location-tracking wristband.

Facial recognition security cameras will be installed to detect any tourists who try to leave Phuket before completing the mandatory 14-day stay
.


[ Bericht 28% gewijzigd door Tourniquet op 17-06-2021 17:20:12 ]
pi_200006371
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:06 schreef Tourniquet het volgende:
Iemand al van plan naar Thailand af te reizen? :{

https://loyaltylobby.com/(...)wPy49AZLWFmqQHzAfHa4
[..]

Nah, ik wacht nog even.

Overigens, als je naar Thailand gaat, skip Phuket gewoon.

Of je moet vrijwillig een cursus/taalles Russisch willen krijgen. Alles is in bepaalde steden daar in het Russisch aangegeven, van restaurantmenu's, advertenties tot weet ik het wat. Nah.

Ga lekker naar Koh Phangan, Koh Tao of weet ik het.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:20:32 #255
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_200014159
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juni 2021 17:06 schreef Tourniquet het volgende:
Iemand al van plan naar Thailand af te reizen? :{

https://loyaltylobby.com/(...)wPy49AZLWFmqQHzAfHa4
[..]

Dit plan is gedoemd om te mislukken. Er is zeker wel een groep 'toeristen' bereid om voor de Phuket optie te gaan, voornamelijk de groep die nu is veroordeeld tot 2 weken opgesloten te zitten in een hotel, dan is 2 weken vrij rondlopen op Phuket natuurlijk een betere optie.
Maar dit is wel een groep die om andere reden naar Thailand gaat dan de normale toerist, die heeft waarschijnlijk een vrouw, kinderen of andere belangrijke reden om daar voor langere tijd te verblijven.
Er zullen weinig 'echte toeristen' zijn die eerst verplicht 2 weken op Phuket blijven om dan bij een verblijf van 4 weken de overige 2 ergens anders door te brengen, dan zijn er andere landen met gunstigere voorwaarden.

Wat me vooral verbaasd is de naïviteit, want in theorie kan je via voorgestelde beveiligingstools voorkomen dat een 'toerist' van het eiland gaat, maar de verplichte App kan op je 2de telefoon die je niet gebruikt, en facial recognition werkt prima op een luchthaven, mogelijk op de enige echte brug die het eiland verbindt, maar met een boot kom je er natuurlijk gemakkelijk vanaf, maar zelfs daar denk ik dat die aantallen nog wel relatief klein zijn.

Echter een inwoner uit Thailand mag wel naar Phuket reizen, de voorwaarden daarvoor is dat men is ingeënt, of dat men tot 3 maanden geleden de infectie heeft doorgemaakt. So far so good. Maar ook iemand die tot 7 dagen geleden getest is mag Phuket als 'lokale' inwoner gewoon binnenkomen en hoeft dan verder niet te testen en er geldt geen minimaal verblijf.
Deze 'lokale' inwoner kan echter wel de toeristen tegen het lijf lopen, besmet worden, en zonder tussentijds testen gewoon weer vanaf Phuket verder reizen.

Op dit moment zijn de cijfers zo dat Zero Covid geen doelstelling meer is, maar je zorgt er op deze manier natuurlijk wel voor dat enig beleid wat je hebt direct de prullenbak in kan omdat je simpelweg de verspreiding op geen enkele manier kan tegengaan omdat je geen beperkingen stelt aan de lokale inwoners.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_200025287
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 11:39 schreef Salina het volgende:

[..]

Nah, ik wacht nog even.

Overigens, als je naar Thailand gaat, skip Phuket gewoon.

Of je moet vrijwillig een cursus/taalles Russisch willen krijgen. Alles is in bepaalde steden daar in het Russisch aangegeven, van restaurantmenu's, advertenties tot weet ik het wat. Nah.

Ga lekker naar Koh Phangan, Koh Tao of weet ik het.
Samui O+ O+

Kan laidback zijn, kan druk zijn met feestjes e.d. Voor mij is het het ideale eiland. Het is maar net waar je van houdt natuurlijk. Ik kan iig niet wachten om volgend jaar zomer weer met mijn voetjes van de Lomprayah af te stappen en te genieten.

Dit jaar gaan we echt nog niet :'(
pi_200026663
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:00 schreef DjVero het volgende:

[..]

Samui O+ O+

Kan laidback zijn, kan druk zijn met feestjes e.d. Voor mij is het het ideale eiland. Het is maar net waar je van houdt natuurlijk. Ik kan iig niet wachten om volgend jaar zomer weer met mijn voetjes van de Lomprayah af te stappen en te genieten.

Dit jaar gaan we echt nog niet :'(
Koh Samui, ook leuk eiland. O+

Koh Phi Phi was wel erg druk trouwens, dus ietsjes minder. Maar wel mooi op zich.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_200040623
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:00 schreef DjVero het volgende:

[..]

Samui O+ O+

Kan laidback zijn, kan druk zijn met feestjes e.d. Voor mij is het het ideale eiland. Het is maar net waar je van houdt natuurlijk. Ik kan iig niet wachten om volgend jaar zomer weer met mijn voetjes van de Lomprayah af te stappen en te genieten.

Dit jaar gaan we echt nog niet :'(
Redelijk Russian-invaded wel, was echt een groot verschil met 10 jaar geleden. Vind de noord-kust erg fijn, iets ten westen van dat dorp met die night market is erg laidback.
pi_200040993
Ik hoop dat ik aankomende winter wel weer naar Thailand kan. Rond de kerst het liefst.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_200042797
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:06 schreef Bugno3 het volgende:

[..]

Redelijk Russian-invaded wel, was echt een groot verschil met 10 jaar geleden. Vind de noord-kust erg fijn, iets ten westen van dat dorp met die night market is erg laidback.
Vond ik toch echt wel meevallen; ik ben er in 2016, 2017 (2x) en 2018 geweest, misschien dat het daarna veranderd is. Chaweng is voor mij de place to be. :)
pi_200042827
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 14:35 schreef DjVero het volgende:

[..]

Vond ik toch echt wel meevallen; ik ben er in 2016, 2017 (2x) en 2018 geweest, misschien dat het daarna veranderd is. Chaweng is voor mij de place to be. :)
Chaweng is mij te plat, viezig en massa.
pi_201334600
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2020 13:38 schreef kikoooooo het volgende:
Het is overal zo bizar rustig door Corona. Je ziet de wanhoop al ontstaan bij iedereen die afhankelijk is van toerisme
We waren er dus aan het begin van Corona. Hebben voor komende december weer geboekt. Ben zo benieuwd hoe het gaat daar.

Het zal vast niet doorgaan maar ik hoop er wel op.
  dinsdag 14 september 2021 @ 21:50:27 #263
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201360639
quote:
2s.gif Op maandag 13 september 2021 07:06 schreef kikoooooo het volgende:

[..]
We waren er dus aan het begin van Corona. Hebben voor komende december weer geboekt. Ben zo benieuwd hoe het gaat daar.

Het zal vast niet doorgaan maar ik hoop er wel op.
Nou men is inmiddels van de zero covid afgestapt, want met 15000 + cases per dag lukt dat niet meer. En men overweegt zelfs de verplichte quarantaine voor bezoekers af te schaffen. Mijn verwachting is midden oktober.

Het probleem is natuurlijk dat de officiële economie had is geraakt, de onzichtbare economie nog veel harder, en het blijkt nu toch dat het aantal slachtoffers wel mee valt, natuurlijk de zero covid believers schreeuwen moord en brand over de 100-200 doden per dag, maar feit is natuurlijk dat de armoede een nog veel groter probleem is wat nog veel meer slachtoffers gaat opleveren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_201409441
Ik vraag me echt serieus al anderhalf jaar af hoe die mensen, die natuurlijk altijd al met de dag leven, zonder toeristen overleven.

Ben zo benieuwd hoe het gaat daar.
pi_201409499
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 september 2021 08:13 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vraag me echt serieus al anderhalf jaar af hoe die mensen, die natuurlijk altijd al met de dag leven, zonder toeristen overleven.

Ben zo benieuwd hoe het gaat daar.
pi_201584304
quote:
Als ik het goed begrijp verdwijnt dan wel de verplichte quarantaine, maar geldt dan de "Phuket Sandbox" ook in die andere regio's. Dit betekent nog wel bij aankomst en tussendoor laten testen en gebruik van een verplichte app. Zie: https://www.tatnews.org/2(...)tion-phuket-sandbox/

Nog niet echt vrijuit reizen in Thailand dus, al is de informatie wat nu precies de regels worden niet helemaal duidelijk dus misschien heb ik het mis.
pi_201585012
Wat triest zeg. Vind het pijnlijk om te zien die video want ik houd van Thailand en de mensen daar!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:15:13 #270
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_201597335
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 20:42 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Als ik het goed begrijp verdwijnt dan wel de verplichte quarantaine, maar geldt dan de "Phuket Sandbox" ook in die andere regio's. Dit betekent nog wel bij aankomst en tussendoor laten testen en gebruik van een verplichte app. Zie: https://www.tatnews.org/2(...)tion-phuket-sandbox/

Nog niet echt vrijuit reizen in Thailand dus, al is de informatie wat nu precies de regels worden niet helemaal duidelijk dus misschien heb ik het mis.
Hoe het er nu uit ziet moet je inderdaad 7 dagen in de betreffende regio blijven, maar ben je wel vrij om te reizen in de regio's welke open zijn. Het is nog niet duidelijk of je perse in hetzelfde hotel moet verblijven en of de COE nog bij de ambassade moet worden aangevraagd.
De verplichte app is noodzakelijk, maar het is niet verplicht die telefoon bij je te dragen, dat is uiteraard wel de wens, maar het straat je vrij om dit bijvoorbeeld dit op een telefoon te installeren die de hele dag in je hotel blijft.

Het probleem voor Thailand is dat je de test voor vertrek en bij aankomst nog wel kan controleren, hoewel bij grote aantallen dat ook nog wel een probleem kan worden, maar daarna zal je geen controle op de toeristen meer kunnen hebben, want hoe meer je beperkt, hoe minder toeristen er zullen komen omdat er dan andere landen veel aantrekkelijker zijn.
Het beleid zoals Turkije waar men werkt met een HES code zodat je iedereen kunt controleren die op een bepaalde tijd ergens is geweest, ook in het openbaar vervoer, maar verder wel de toeristen over het algemeen vrij laat rondlopen (er zijn een paar hoog risico landen of landen waar men wat diplomatieke issues mee heeft), waardoor je vrij succesvol bent met binnenkrijgen van toeristen en niet teveel overlast veroorzaakt.
Wel is de handhaving van zo'n code een probleem, want waar in Turkije grotere shopping malls al ingericht zijn op controle is het in Thailand niet heel lastig om de ingangscontroles te ontlopen, vanuit een project heb ik eens wat mogen doen hierin en ben ik in elke shopping mall, zelfs in het zuiden waar wat problemen zijn met aanslagen, binnen kunnen komen zonder controle, waar het zuiden beter geregeld was, maar zelfs als opvallende blanke zonder lokale kennis dus zeer eenvoudig, en dat is niet op te lossen in de huidige opzet met de huidige medewerkers.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_202094456
Iemand van hier die gaat eind van t jaar?
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:16:12 #272
6941 APK
Factual, I think.
pi_202094729
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:28 schreef kikoooooo het volgende:

Iemand van hier die gaat eind van t jaar?
Jij Toch?
Zelf sla ik nog zeker een jaartje over omdat je nog door erg veel hoepeltjes moet springen om op vakantie te kunnen, aan de andere kant gaat het waarschijnlijk een redelijk unieke ervaring worden in vergelijking met de jaren voor covid.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_202216040
We zijn het wel van plan, maar ben nog niet helemaal overtuigd
pi_202259545
De Thailand pass was in ieder geval binnen 5 sec na indienen al approved 😃
Voor t hele gezin. Dus die hobbel is genomen

[ Bericht 1% gewijzigd door kikoooooo op 20-11-2021 12:40:08 ]
  zondag 28 november 2021 @ 21:02:42 #275
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_202383342
Zo, alles geregeld. Bij KLM, onze Nationale Trots een ticket voor de meest comfortabele stoel geboekt. RT PCR test geregeld via ANWB kortings code voor 45 euro. Verzekering bij AXA Thailand voor 2250 Bt omdat de ratjes van een NL reisverzekening geen COVID-19 geralateerde kosten bij code oranje dekken, ABN, Achmea en nog een paar die ik belde, als ook de Zorgverzekering die wel die dekking heeft, maar geen certificaat van $ 50.000 wil of kan afgeven.
AQ hotel dichtbij het vliegveld geboekt en nu even afwachten hoeveel die gaan crediteren wanneer de PCR test met verplichte quarantaine tot de uitslag bekend is (max 24 uur) vervangen wordt door een sneltest bij aankomst.
Thailand Pass aanvragen was nog een dingetje. Alles netjes in PDF format verzameld maar dat formaat moest dus echt alleen JPG zijn. Internationale QR code kreeg ik met geen mogelijkheid opgeladen dus toen maar een scan van het hele document gemaakt en opgestuurd. Keurig binnen 5 werkdagen (effectief 7 dagen) de Thailand Pass ontvangen. Toch allemaal wat meer werk dan ticket boeken en gaan. Je mot er wat voor over hebben.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 29 november 2021 @ 10:59:31 #276
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202388416
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 21:02 schreef buzz1291 het volgende:
Zo, alles geregeld. Bij KLM, onze Nationale Trots een ticket voor de meest comfortabele stoel geboekt. RT PCR test geregeld via ANWB kortings code voor 45 euro. Verzekering bij AXA Thailand voor 2250 Bt omdat de ratjes van een NL reisverzekening geen COVID-19 geralateerde kosten bij code oranje dekken, ABN, Achmea en nog een paar die ik belde, als ook de Zorgverzekering die wel die dekking heeft, maar geen certificaat van $ 50.000 wil of kan afgeven.
AQ hotel dichtbij het vliegveld geboekt en nu even afwachten hoeveel die gaan crediteren wanneer de PCR test met verplichte quarantaine tot de uitslag bekend is (max 24 uur) vervangen wordt door een sneltest bij aankomst.
Thailand Pass aanvragen was nog een dingetje. Alles netjes in PDF format verzameld maar dat formaat moest dus echt alleen JPG zijn. Internationale QR code kreeg ik met geen mogelijkheid opgeladen dus toen maar een scan van het hele document gemaakt en opgestuurd. Keurig binnen 5 werkdagen (effectief 7 dagen) de Thailand Pass ontvangen. Toch allemaal wat meer werk dan ticket boeken en gaan. Je mot er wat voor over hebben.
Wat is de volgorde eigenlijk? Eerst tickets dan die pass en dan ergens verzekering regelen?
Is die AXA Thailand geldig voor x weken of een jaar?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:13:11 #277
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_202405190
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Wat is de volgorde eigenlijk? Eerst tickets dan die pass en dan ergens verzekering regelen?
Is die AXA Thailand geldig voor x weken of een jaar?
Bij de aanvraag van je Thailand Pass moet je wel een verzekerings certificaat kunnen overleggen en die heeft al een door jou opgegeven ingangsdatum. Het vooraf geboekt hebben van een ticket is niet strikt noodzakelijk maar wel zo makkelijk.

Volgorde zou dus logischer wijze zijn.

1. Ticket boeken (flexibel zodat bij positieve PCR test je de datum kunt wijzigen
2. Verzekering aanvragen (AXA Thailand geeft een refund bij positieve PCR test voor vertrek)
3. AQ hotel boeken en een betaal bewijs ontvangen (mmest eenvoudige is via Credit Card)
4. Je internationale QR code scannen (kun je van de site ook afdrukken)
5. Thailand Pass aanvragen waarbij je de documenten van 2, 3 en 4 moet toevoegen
6. RT PCR test boeken voor binnen 72 uur voor vertrek (ANWB heeft eeh kortingscode)

(voor punt 4 zijn nog wat andere zaken nodig zoals een kopie paspoort en alle toe te voegen documenten moeten in JPG formaat zijn. PDF wordt door het systeem niet herkend.)

Succes, het is een heel gepuzzel en een behoorlijke papier winkel.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 30 november 2021 @ 14:17:07 #278
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_202405245
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Wat is de volgorde eigenlijk? Eerst tickets dan die pass en dan ergens verzekering regelen?
Is die AXA Thailand geldig voor x weken of een jaar?
Oh en de genoemde AXA verzekering is voor 30 dagen. Elke duur is mogelijk maar dan stijgt de prijs explosief omdat je dan blijkbaar in een andere categorie valt.

Voor mij is die verzekering van geen enkel belang maar heb 'm maar genomen vanwege het verstrekte certificaat. Je eigen zorgverzekeing dekt toch alle lokale kosten indien van toepassing neem ik aan, de mijne althans wel..
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_202414946
Ik heb de polis van mijn zorgverzekering (anderzorg) opgegeven, voor zowel m’n vrouw als m’n twee kinderen.
Alle aanvragen binnen een paar sec goedgekeurd. En ook daar staan nergens bedragen op.
pi_202417220
Dank voor de info @buzz1291. Fingers crossed voor je, nu de besmettingsaantallen weer zo omhoog vliegen.

Wij hebben de gok genomen en net tickets voor komende zomervakantie gekocht. Via KLM omdat ze momenteel met flexoptie worden aangeboden en je dus datum en bestemming mag wijzigen, mocht Thailand te ingewikkeld zijn. Maar hopelijk is het tegen die tijd weer wat genormaliseerd.

Als ik je verhaal zo lees valt het mee met Thailandpas en verzekering. Ben benieuwd of onze verzekering een dekkingscertificaat wil afgeven. Hangt dat bij alle verzekeraars af van de kleurcode op het moment dat je er bent? Als ik @kikoooooo hierboven zie dan verschilt het. En hoe zit dat met die AXA verzekering? Is die kleurcode afhankelijk?
pi_202417353
Wel irritant als je een aparte verzekering nodig hebt. Ik heb ook Anderzorg met werelddekking, dus dat dekt ook gewoon alles. Maar blijkbaar wordt de aanvraag dus ook met de Anderzorg-polis gewoon goedgekeurd? Wellicht weten ze wel dat de NL-verzekering altijd alles dekt in het buitenland (tegen Nederlands tarief)?

Wanneer wordt die verplichte PCR + quarantaine bij aankomst vervangen door een sneltest? Want dan wordt het wat mij betreft nog interessanter om te gaan.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_202417381
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Bij de aanvraag van je Thailand Pass moet je wel een verzekerings certificaat kunnen overleggen en die heeft al een door jou opgegeven ingangsdatum. Het vooraf geboekt hebben van een ticket is niet strikt noodzakelijk maar wel zo makkelijk.

Volgorde zou dus logischer wijze zijn.

1. Ticket boeken (flexibel zodat bij positieve PCR test je de datum kunt wijzigen
2. Verzekering aanvragen (AXA Thailand geeft een refund bij positieve PCR test voor vertrek)
3. AQ hotel boeken en een betaal bewijs ontvangen (mmest eenvoudige is via Credit Card)
4. Je internationale QR code scannen (kun je van de site ook afdrukken)
5. Thailand Pass aanvragen waarbij je de documenten van 2, 3 en 4 moet toevoegen
6. RT PCR test boeken voor binnen 72 uur voor vertrek (ANWB heeft eeh kortingscode)

(voor punt 4 zijn nog wat andere zaken nodig zoals een kopie paspoort en alle toe te voegen documenten moeten in JPG formaat zijn. PDF wordt door het systeem niet herkend.)

Succes, het is een heel gepuzzel en een behoorlijke papier winkel.
Hoe zit dat trouwens met een flexibel ticket bij evt. positieve PCR? Is dat een speciale optie bij KLM?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_202417474
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:02 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Hoe zit dat trouwens met een flexibel ticket bij evt. positieve PCR? Is dat een speciale optie bij KLM?
Er is verschil of je voor of na 1 juli 2022 als vertrekdatum hebt. Wij hebben vertrek medio juli gepland en volgens mij kan je zonder opgave van redenen omboeken, ook als je geen zin in Thailand meer zou hebben. Dat geldt uiteraard niet voor ons, ik verheug me alleen al weer op op het heerlijke eten!

Omboekbeleid van KLM is hier te vinden: https://www.klm.nl/information/faq/rebook-cancel#rebook-policies
pi_202418114
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:10 schreef jps2 het volgende:

[..]
Er is verschil of je voor of na 1 juli 2022 als vertrekdatum hebt. Wij hebben vertrek medio juli gepland en volgens mij kan je zonder opgave van redenen omboeken, ook als je geen zin in Thailand meer zou hebben. Dat geldt uiteraard niet voor ons, ik verheug me alleen al weer op op het heerlijke eten!

Omboekbeleid van KLM is hier te vinden: https://www.klm.nl/information/faq/rebook-cancel#rebook-policies
Bedankt.

Is het trouwens belangrijk om meteen met de KLM naar Bangkok te vliegen ipv een vlucht met overstap? Is dat handiger ivm coronaregels? KLM is meestal niet de goedkoopste optie. De paar keer dat ik ben gegaan vloog ik met Norwegian, Aeroflot en Qatar Airways.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_202418224
Onze (KLM/AF) tickets met overstap op Charles de Gaulle (Parijs) kwamen nu uit op ongeveer 650¤ per stuk. Met deze extra omboekzekerheid helemaal prima en er waren niet veel goedkopere maatschappijen.

[ Bericht 2% gewijzigd door jps2 op 01-12-2021 13:19:57 ]
pi_202456455
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:59 schreef JohnDDD het volgende:
Wel irritant als je een aparte verzekering nodig hebt. Ik heb ook Anderzorg met werelddekking, dus dat dekt ook gewoon alles. Maar blijkbaar wordt de aanvraag dus ook met de Anderzorg-polis gewoon goedgekeurd? Wellicht weten ze wel dat de NL-verzekering altijd alles dekt in het buitenland (tegen Nederlands tarief)?

Wanneer wordt die verplichte PCR + quarantaine bij aankomst vervangen door een sneltest? Want dan wordt het wat mij betreft nog interessanter om te gaan.
Je hebt geen aparte verzekering nodig.
  zaterdag 4 december 2021 @ 22:44:30 #287
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_202473029
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:48 schreef jps2 het volgende:
Dank voor de info @:buzz1291. Fingers crossed voor je, nu de besmettingsaantallen weer zo omhoog vliegen.

Wij hebben de gok genomen en net tickets voor komende zomervakantie gekocht. Via KLM omdat ze momenteel met flexoptie worden aangeboden en je dus datum en bestemming mag wijzigen, mocht Thailand te ingewikkeld zijn. Maar hopelijk is het tegen die tijd weer wat genormaliseerd.

Als ik je verhaal zo lees valt het mee met Thailandpas en verzekering. Ben benieuwd of onze verzekering een dekkingscertificaat wil afgeven. Hangt dat bij alle verzekeraars af van de kleurcode op het moment dat je er bent? Als ik @:kikoooooo hierboven zie dan verschilt het. En hoe zit dat met die AXA verzekering? Is die kleurcode afhankelijk?
De verzekering van AXA Thailand is niet kleurcode afhankelijk. Maar dat is je zorgverzekering ook niet. Een aantal reisverzekeringen hebben dat afgewogen, naar eigen zeggen en dekken geen covid gerelateerde kosten buiten groen en geel. Achmea, ABN en Europeese in ieder gevan. Meer heb ik er niet gebeld, toen was ik het zat en heb maar die van AXA afgesloten, die overigens wel slechts de kosten dekt in Thailand. en je moet expliciet aangeven dat je op het momemnt van afsluiten niet in Thailand verblijft.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 4 december 2021 @ 22:52:23 #288
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_202473158
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 december 2021 21:24 schreef kikoooooo het volgende:

[..]
Je hebt geen aparte verzekering nodig.
Gezien de snelheid waarmee sommigen blijkbaar hun Thailand Pass ontvangen zou je wel eens gelijk kunnen hebben dat ze daar niet geheel op scannen indien je je QR code kunt opladen. Mij lukte dat laatste niet dus maar een scan van de papieren QR code gemaakt en deze meegestuurd. Wellicht zit je dan in een andere controle molen.

Maar zover mij bekend, checken ze op BKK bij aankomst ook nog eens alle documenten, dus zou het zo maar kunnen dat het veel gedoe oplevert wanneer je geen certificaat met expliciete vermelding van $ 50000 voor covid gerelateerde kosten kunt tonen. je kent de Thais ........
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_202473865
Dit moet je meenemen (uit de begeleidende mail bij Thailand pass). Ik ga dus geen andere verzekering meer afsluiten.


Travelling to Thailand
1. Please prepare your documents to present at the check-in counter and to the agencies concerned when arriving in Thailand. The documents are as follows
1.1 Passport with visa (if required)
1.2 Thailand Pass QR Code (on mobile device or printed copy)
1.3 Medical certificate with a laboratory result indicating that COVID-19 is not detected through RT-PCR test (issued within 72 hours before departure). If the Port Health and Quarantine at airports in Thailand discover that you have invalidated COVID-19 RT-PCR test result or if the type of the test is not RT-PCR method, you will not be eligible to be exempted from quarantine, but you may be allowed to enter Thailand by quarantine only.
2. When arriving in Thailand, please present your documents and Thailand Pass QR Code to the immigration and disease control officers


Wat betreft je QR, waarom niet gewoon met knip programma je digitale qr pdf uitknippen? Dat werkte hier perfect.
  maandag 6 december 2021 @ 12:51:49 #290
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202495926
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 14:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Bij de aanvraag van je Thailand Pass moet je wel een verzekerings certificaat kunnen overleggen en die heeft al een door jou opgegeven ingangsdatum. Het vooraf geboekt hebben van een ticket is niet strikt noodzakelijk maar wel zo makkelijk.

Volgorde zou dus logischer wijze zijn.

1. Ticket boeken (flexibel zodat bij positieve PCR test je de datum kunt wijzigen
2. Verzekering aanvragen (AXA Thailand geeft een refund bij positieve PCR test voor vertrek)
3. AQ hotel boeken en een betaal bewijs ontvangen (mmest eenvoudige is via Credit Card)
4. Je internationale QR code scannen (kun je van de site ook afdrukken)
5. Thailand Pass aanvragen waarbij je de documenten van 2, 3 en 4 moet toevoegen
6. RT PCR test boeken voor binnen 72 uur voor vertrek (ANWB heeft eeh kortingscode)

(voor punt 4 zijn nog wat andere zaken nodig zoals een kopie paspoort en alle toe te voegen documenten moeten in JPG formaat zijn. PDF wordt door het systeem niet herkend.)

Succes, het is een heel gepuzzel en een behoorlijke papier winkel.
Dank je wel, man. Ik ga deze route nemen. Fijn dat je het deelt :)
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202660766
Hier ook deze route gevolgd, TP aanvraag werd binnen 24u afgehandeld.
Er werken wel mensen aan merk ik. Mijn aanvraag werd eerst afgekeurd omdat de hotel bevetiging te lage resolutie had, bij mijn partner werd diezelfde foto wel direct geaccepteerd.

Afijn. Nu nog even negatief testen en dan kunnen we zondag vliegen *O*
  vrijdag 17 december 2021 @ 10:52:05 #292
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202660943
Ik vraag me overigens af. Moet ik hier nu al een test bestellen voor in bangkok na aankomst of is dat iets wat daar automatisch gaat gebeuren ergens? En kan ik daar zomaar in een taxi gaan stappen om naar het hotel te gaan? Dat voelt ook beetje gek aan :P
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202661635
Je moet 24u in quarantine in een van de geselecteerde hotels. En in die boeking zit ook een pcr test en transfer van airport naar hotel. En voedsel dacht ik
  vrijdag 17 december 2021 @ 11:58:02 #294
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202661663
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:55 schreef Stefanovic83 het volgende:
Je moet 24u in quarantine in een van de geselecteerde hotels. En in die boeking zit ook een pcr test en transfer van airport naar hotel. En voedsel dacht ik
Ik zal de boeking nog even nalezen idd.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 23 december 2021 @ 20:16:19 #295
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_202775771
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:55 schreef Stefanovic83 het volgende:
Je moet 24u in quarantine in een van de geselecteerde hotels. En in die boeking zit ook een pcr test en transfer van airport naar hotel. En voedsel dacht ik
Niet helemaal juist, je moet of in je hotel kamer of op het hotel terrein blijven, dit afhankelijk van het hotel, totdat de uitslag van de RT PCR test bekend is. Daarna vrij om te gaan. En inderdaad het zou inclusief 3 maaltijden moeten zijn.

Ik heb zelf de pech om om 14:00 aan te komen en het hotel zegt doodleuk dat van alle in de middag afgenomen testen het resultaat de volgende dag om 12 uur vrijgegeven wordt. Zit ik goddomme 21 uur in een hotel vast, terwijl het alom bekend is dat er ook reeds resultaten na 4 tot 6 uur worden vrijgegeven.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 24 december 2021 @ 18:08:18 #296
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_202788517
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:16 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Niet helemaal juist, je moet of in je hotel kamer of op het hotel terrein blijven, dit afhankelijk van het hotel, totdat de uitslag van de RT PCR test bekend is. Daarna vrij om te gaan. En inderdaad het zou inclusief 3 maaltijden moeten zijn.

Ik heb zelf de pech om om 14:00 aan te komen en het hotel zegt doodleuk dat van alle in de middag afgenomen testen het resultaat de volgende dag om 12 uur vrijgegeven wordt. Zit ik goddomme 21 uur in een hotel vast, terwijl het alom bekend is dat er ook reeds resultaten na 4 tot 6 uur worden vrijgegeven.

Jij kunt er nog heen, had de Thailandpass nog niet aangevraagd omdat ik nooit helemaal zeker ben of de geplande data door kunnen gaan, maar nu is het aanvragen tijdelijk stopgezet.

Ik had inderdaad al wel gelezen dat sommige hotels er alles aan doen om je zo lang mogelijk bij je te houden, terwijl men de resultaten al heeft, zodat je verplicht wordt om maaltijden af te nemen, want ook dat is niet overal inclusief.

Ik ben bang dat ik eieren voor mijn geld moet kiezen, want dit is mij allemaal wat onzeker nu, dus er komt waarschijnlijk een andere bestemming. Die is al geboekt ook trouwens, maar kan vrij eenvoudig geannuleerd worden mocht op 4 januari er toch witte rook komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_202799857
Alles is wel echt Thai geregeld, maar het is goed te doen. Nog meer formulieren en nog meer stempels (de tering wat houdt dit volk toch van stempelen op formulieren :D )


Zo werden we uit onze taxi gehaald. Echt een warm welkom :D

Gister rond 18 uur de test afgenomen in de parkeergarage van het hotel, vanochtend om 6 werden we gebeld met de uitslag.

In de tussentijd nog de verkeerde backpack meegenomen vanaf de band, en iemand anders mijn backpack (exact dezelfde beiden niet gezien) gelukkig kon ik hem traceren want ik had er een AirTag in. Op die manier in contact gekomen met een Duits stel. Die regelden vanuit hun quarantaine een taxi die mijn tas bracht en hun tas ophaalde. Perfect. Nu echt vakantie tot dag 5-7 want dan nog weer een pcr doen, maar dat is weer echt klote geregeld want ik heb precies geen idee waar ze dat gaan registreren etc. Ga het wel zien.

[ Bericht 14% gewijzigd door kikoooooo op 25-12-2021 12:25:29 ]
pi_202870781
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 december 2021 12:18 schreef kikoooooo het volgende:
Alles is wel echt Thai geregeld, maar het is goed te doen. Nog meer formulieren en nog meer stempels (de tering wat houdt dit volk toch van stempelen op formulieren :D )

[ link | afbeelding ]
Zo werden we uit onze taxi gehaald. Echt een warm welkom :D

Gister rond 18 uur de test afgenomen in de parkeergarage van het hotel, vanochtend om 6 werden we gebeld met de uitslag.

In de tussentijd nog de verkeerde backpack meegenomen vanaf de band, en iemand anders mijn backpack (exact dezelfde beiden niet gezien) gelukkig kon ik hem traceren want ik had er een AirTag in. Op die manier in contact gekomen met een Duits stel. Die regelden vanuit hun quarantaine een taxi die mijn tas bracht en hun tas ophaalde. Perfect. Nu echt vakantie tot dag 5-7 want dan nog weer een pcr doen, maar dat is weer echt klote geregeld want ik heb precies geen idee waar ze dat gaan registreren etc. Ga het wel zien.
Die foto. Tja, als je zo op vakantie moet :D :X
Love is in the air!
  woensdag 29 december 2021 @ 19:41:34 #299
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_202905015
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 18:08 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Jij kunt er nog heen, had de Thailandpass nog niet aangevraagd omdat ik nooit helemaal zeker ben of de geplande data door kunnen gaan, maar nu is het aanvragen tijdelijk stopgezet.

Ik had inderdaad al wel gelezen dat sommige hotels er alles aan doen om je zo lang mogelijk bij je te houden, terwijl men de resultaten al heeft, zodat je verplicht wordt om maaltijden af te nemen, want ook dat is niet overal inclusief.

Ik ben bang dat ik eieren voor mijn geld moet kiezen, want dit is mij allemaal wat onzeker nu, dus er komt waarschijnlijk een andere bestemming. Die is al geboekt ook trouwens, maar kan vrij eenvoudig geannuleerd worden mocht op 4 januari er toch witte rook komen.
Het is inmiddels nog wat erger geworden. Nu die 2e RT-PCR test binnen 5-6 dagen na aankomst verplicht is, moet je bij je AQ hotel een formulier invullen waarin je meld wat je verblijfadres in die eerste 6 dagen zal zijn. En je word geacht op dat adres de quarantaine maatregelen in acht te nemen. Wat die maatregelen zijn werd er echter niet bij vermeld.

Met die oorspronkelijke verplichte zelftest dacht ik er nog wel mee weg te komen door deze uit te voeren direct na de uitslag van de RT-PCR test en de foto dan pas op dag 5 naar het AQ hotel te mailen. Zij doen de volledige administratieve afhandeling zodat een controle op je QR code altijd een groen resultaat zal geven. Helaas gaat dit nu niet meer op en twijfel ik sterk of mijn reis nu zal annuleren of net. De kans dat de 2e test positief is nu wel een beetje groter geworden..

En test je positief zonder symptomen dan mag je 10-14 dagen op eigen kosten in een hospitel (met een E) verblijven met een rekening gelijk aan die van een ziekenhuis opname. (180K Bt). En geen verzering die dit dan dekt. Ook AXA Thailand niet. De enige escape is dan om wat symptomen te simuleren. Maat goed daar doen we het allemaal niet voor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 29 december 2021 @ 19:54:47 #300
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_202905557
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:41 schreef buzz1291 het volgende:

[..]
Het is inmiddels nog wat erger geworden. Nu die 2e RT-PCR test binnen 5-6 dagen na aankomst verplicht is, moet je bij je AQ hotel een formulier invullen waarin je meld wat je verblijfadres in die eerste 6 dagen zal zijn. En je word geacht op dat adres de quarantaine maatregelen in acht te nemen. Wat die maatregelen zijn werd er echter niet bij vermeld.

Met die oorspronkelijke verplichte zelftest dacht ik er nog wel mee weg te komen door deze uit te voeren direct na de uitslag van de RT-PCR test en de foto dan pas op dag 5 naar het AQ hotel te mailen. Zij doen de volledige administratieve afhandeling zodat een controle op je QR code altijd een groen resultaat zal geven. Helaas gaat dit nu niet meer op en twijfel ik sterk of mijn reis nu zal annuleren of net. De kans dat de 2e test positief is nu wel een beetje groter geworden..

En test je positief zonder symptomen dan mag je 10-14 dagen op eigen kosten in een hospitel (met een E) verblijven met een rekening gelijk aan die van een ziekenhuis opname. (180K Bt). En geen verzering die dit dan dekt. Ook AXA Thailand niet. De enige escape is dan om wat symptomen te simuleren. Maat goed daar doen we het allemaal niet voor.
Bijzonder, of juist weer niet, er zit natuurlijk een bepaalde groep die nog steeds denkt dat uitbannen kan, maar die Omikron variant zal ook in Thailand rondgaan.
Er is inderdaad wel kans op een positieve test, misschien juist wat groter omdat die Omikron variant eerst zal opleven omdat het nu toch ook winter is, en in tegenstelling tot de rest van de vluchten die ik maak is deze trip niet werk gerelateerd en bij een besmetting heb ik wel een probleem, naast de financiële kosten voor een extra verblijf vooral ook voor toekomstige werkzaamheden die ik dan niet kan uitvoeren.
Want ik heb afgelopen jaar meer dan 90 PCR testen gedaan, geen enkele keer prijs, ik zag mijzelf al helemaal op kosten van mijn werkgever ergens in isolatie zitten, zal je zien dat je hier besmet raakt waar je geen symptomen van hebt, maar wel alle gevolgen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_203078988
En dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')