abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191201500
Kan eindelijk weer eens een bericht posten dankzij de VPN. Zonder doet Fok vanuit Thailand erg raar.😒
pi_191202013
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:21 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Niets vreemds aan.. ze hebben gewoon alle plekken waar de oude hing geswapped met de nieuwe. Maar die heeft niet het aanzien en status die de oude had, die was oprecht geliefd bij het volk.
Nee, het is véél meer dan voorheen.
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 16:33:01 #103
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191204512
Bedankt voor alle tips ^O^ Thailand stijgt aanzienlijk als vakantieoptie O+

Het handigste lijkt me om in Bangkok te beginnen. Nou heb ik vaak gehoord dat je daar ook zo snel mogelijk weer weg moet wezen, maar wij zijn er nooit geweest dus ik zou er toch wel een paar dagen willen blijven. Is het echt zo erg?

En als we in Bangkok beginnen is misschien een stukje noorden ook een optie, zoals Chiang Mai. Of is het daar echt te verzengend heet? Zoveel keuzes :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 26 januari 2020 @ 16:45:33 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191204703
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:33 schreef MaJo het volgende:

Het handigste lijkt me om in Bangkok te beginnen. Nou heb ik vaak gehoord dat je daar ook zo snel mogelijk weer weg moet wezen, maar wij zijn er nooit geweest dus ik zou er toch wel een paar dagen willen blijven. Is het echt zo erg?

En als we in Bangkok beginnen is misschien een stukje noorden ook een optie, zoals Chiang Mai. Of is het daar echt te verzengend heet? Zoveel keuzes :D
Chiang Mai is juist wat comfortabeler omdat het wat hoger ligt (ca 300m).

Als je dan toch noordelijker gaat dan Ko Samui of Khao Sok, sla dan Khao Yai National Park niet over. Ik was daar vorig jaar in m'n uppie (zie reisverslag) maar 11 jaar geleden deed ik een georganiseerde tour vanuit een guesthouse net buiten het park en dat was toen echt het hoogtepunt van mijn reis. Erg mooi als je van beestjes houdt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 16:47:08 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191204740
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Chiang Mai is juist wat comfortabeler omdat het wat hoger ligt (ca 300m).

Als je dan toch noordelijker gaat dan Ko Samui of Khao Sok, sla dan Khao Yai National Park niet over. Ik was daar vorig jaar in m'n uppie (zie reisverslag) maar 11 jaar geleden deed ik een georganiseerde tour vanuit een guesthouse net buiten het park en dat was toen echt het hoogtepunt van mijn reis. Erg mooi als je van beestjes houdt.
Ik was je reisverslag net aan het (her)lezen en Khao Yai gaat dan zeker ook op de lijst ^O^ Ik hou van beestjes O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_191204741
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:33 schreef MaJo het volgende:

Ik zou niet weten waarom mensen dat zeggen. Misschien als je geen fatsoenlijk budget hebt ofzo. Ik kan er met gemak maanden verblijven en dan nog verveel je je niet. Denk dat het mensen zijn die niet van grote drukken steden houden en liever op een strandje bivakkeren.
Als je de tijd hebt zeker een weekje bangkok inplannen :)

Het is overal heet. Verschil tussen Bkk en Changmai danwel andere steden en verschil tussen 35 en 38 ga je echt niet merken. In beide zweet je je kapot maar dat is nou eenmaal zo daar. In Bangkok kan je altijd nog een 7-11 of de BTS induiken voor wat korte verkoeling.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 16:50:02 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191204780
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:47 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom mensen dat zeggen. Misschien als je geen fatsoenlijk budget hebt ofzo. Ik kan er met gemak maanden verblijven en dan nog verveel je je niet. Denk dat het mensen zijn die niet van grote drukken steden houden en liever op een strandje bivakkeren.
Als je de tijd hebt zeker een weekje bangkok inplannen :)

Het is overal heet. Verschil tussen Bkk en Changmai en verschil tussen 35 en 38 ga je echt niet merken. In beide zweet je je kapot maar dat is nou eenmaal zo daar.
Geen idee, heb het al vaker gehoord :D Hetzelfde over Jakarta maar dat vond ik ook niet zo vreselijk. Maar een week dus? Dat is nog best lang. Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel een enorme stad, de grootste van Azië zelfs :?

Hitte heb ik niet zo'n moeite mee, hadden we ook in Indonesië en bepaalde delen van de VS. Gewoon op tijd op pad en 's middags een siësta houden O+
  zondag 26 januari 2020 @ 16:52:10 #108
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191204803
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik was je reisverslag net aan het (her)lezen en Khao Yai gaat dan zeker ook op de lijst ^O^ Ik hou van beestjes O+
Ik ben niet zo van de georganiseerde toeren maar die (11 jaar terug) was erg leuk. Je ging dan ook nog een paar grotten in met gigantische whip-spiders en s'avonds een grot waar miljoenen vleermuizen s'avonds naar buiten vliegen (en roofvogels die ze uit de lucht plukken als makkelijke snack!). Die grotten liggen net buiten het park en heb ik op mijn laatste reis niet meer bezocht.
Mijn reisverslagen
pi_191204818
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Geen idee, heb het al vaker gehoord :D Hetzelfde over Jakarta maar dat vond ik ook niet zo vreselijk. Maar een week dus? Dat is nog best lang. Aan de andere kant is het natuurlijk ook wel een enorme stad, de grootste van Azië zelfs :?

Hitte heb ik niet zo'n moeite mee, hadden we ook in Indonesië en bepaalde delen van de VS. Gewoon op tijd op pad en 's middags een siësta houden O+
Als je Jakarta niet vreselijk vond dan ga je heel erg van bangkok houden. Ik verblijf jaarlijks paar maanden in beide en Jakarta kan je echt bijna nergens anders heen dan malls en kan je op weinig plekken lopen. Bangkok heeft top openbaar vervoer en 100x meer bezienswaardigheden en activiteiten dan Jakarta.

En idd hitte is iets anders dan Jakarta (iets meer humid gevoelsmatig) maar juist veel meer plekken waar je eraan kan ontsnappen. Daarnaast tientallen heerlijke skybars voor in de avond.
Ook veel gevarieerder dan Indonesie qua eten. Ik ben meer liefhebber van het eten in Indonesie maar als je keer geen zin hebt in lokale lekkernijen dan heb je in Bangkok echt overal superzaken vol westerse mogelijkheden.

Oh en het is heel cliche maar in Bangkok zou ik altijd de fietstour doen van CovanKessel. Ik ontwijk dat soort dingen normaal een beetje maar het is een ideale introductie op je tweede/derde reisdag als je er nooit geweest bent!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 26 januari 2020 @ 16:54:18 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191204833
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bangkok en Jakarta zijn niet te vergelijken. Jakarta vond ik echt een kutstad (mogelijk de kutste stad ter wereld). Bangkok is best leuk, maar wel heet en druk. Voor 1-2 dagen is dat prima.
Mijn reisverslagen
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 16:58:42 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191204894
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van de georganiseerde toeren maar die (11 jaar terug) was erg leuk. Je ging dan ook nog een paar grotten in met gigantische whip-spiders en s'avonds een grot waar miljoenen vleermuizen s'avonds naar buiten vliegen (en roofvogels die ze uit de lucht plukken als makkelijke snack!). Die grotten liggen net buiten het park en heb ik op mijn laatste reis niet meer bezocht.
Ik zet het op de lijst ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:53 schreef RipCity het volgende:

[..]

Als je Jakarta niet vreselijk vond dan ga je heel erg van bangkok houden. Ik verblijf jaarlijks paar maanden in beide en Jakarta kan je echt bijna nergens anders heen dan malls en kan je op weinig plekken lopen. Bangkok heeft top openbaar vervoer en 100x meer bezienswaardigheden en activiteiten dan Jakarta.

En idd hitte is iets anders dan Jakarta (iets meer humid gevoelsmatig) maar juist veel meer plekken waar je eraan kan ontsnappen. Daarnaast tientallen heerlijke skybars voor in de avond.
Ook veel gevarieerder dan Indonesie qua eten. Ik ben meer liefhebber van het eten in Indonesie maar als je keer geen zin hebt in lokale lekkernijen dan heb je in Bangkok echt overal superzaken vol westerse mogelijkheden.

Oh en het is heel cliche maar in Bangkok zou ik altijd de fietstour doen van CovanKessel. Ik ontwijk dat soort dingen normaal een beetje maar het is een ideale introductie op je tweede/derde reisdag als je er nooit geweest bent!
Klinkt goed ^O^ Het verbaasde me in Indonesie inderdaad hoe weinig variatie in restaurants er was. Ons idee was om alle soorten Aziatisch eten te doen maar verder dan Koreaans, Chinees en Thais (los van Indonesisch) zijn we niet gekomen. En 1x een Amerikaanse steak. Ik hou van Indonesisch en Thais maar een beetje variatie is wel fijn. Zeker als je op 1 dag nasi goreng als ontbijt, lunch en diner hebt gehad _O-

En ook deze tour gaat op de lijst ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Bangkok en Jakarta zijn niet te vergelijken. Jakarta vond ik echt een kutstad (mogelijk de kutste stad ter wereld). Bangkok is best leuk, maar wel heet en druk. Voor 1-2 dagen is dat prima.
Wat vond je zo vreselijk aan Jakarta? We waren er 2 dagen en heb me er prima vermaakt :s)
  zondag 26 januari 2020 @ 17:12:09 #112
78918 SeLang
Black swans matter
pi_191205077
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:58 schreef MaJo het volgende:

Wat vond je zo vreselijk aan Jakarta? We waren er 2 dagen en heb me er prima vermaakt :s)
Enorm lelijk, druk, stank, heet, ongezellig, weinig te zien. En het culturele erfgoed dat ze nog hebben staat te verpieteren. Dan dat megalomane plein ergens in het centrum wat totaal het punt mist...

Nu weet ik mij hoe dan ook altijd wel te vermaken, maar ik kan zo gauw geen stad verzinnen die ik kutter vond dan Jakarta. Sowieso niet als we het over hoofdsteden hebben.
Mijn reisverslagen
  zondag 26 januari 2020 @ 22:10:29 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_191210559
Bangkok is voor de toerist in ieder geval een stuk beter bereisbaar qua openbaar vervoer mogelijkheden dan Jakarta.
Ik heb het in Jakarta al opgegeven om met bussen of iets dergelijks te gaan, GO-JEK of GO-CAR is veel beter en sneller en kosten liggen wel weer een stuk lager dan in Thailand. Echter als je denkt dat Bangkok een verkeerschaos heeft, dan heb je Jakarta nog niet gezien.

Thailand is daarnaast ook qua eten, restaurants maar ook snacks in 7/11 veel meer op de toerist ingesteld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  One tough cookie zondag 26 januari 2020 @ 22:37:53 #114
169210 liesje1979
pi_191211011
Ja! Doe in ieder geval de fietstocht van Co, vond ik echt super tof!
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 22:41:37 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191211085
Bedankt voor alle tips! Als er geen andere dingen gebeuren waardoor een verre reis er niet in zit wordt het hoogstwaarschijnlijk Thailand O+
pi_191211242
Bangkok is juist een heerlijke stad _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 23:00:43 #117
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191211420
Ik zie dat vliegen van Ko Samui naar Nederland (via Bangkok) wel vrij duur is. Wat zijn andere opties in de buurt?
pi_191211447
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:00 schreef MaJo het volgende:
Ik zie dat vliegen van Ko Samui naar Nederland (via Bangkok) wel vrij duur is. Wat zijn andere opties in de buurt?
Eerst van Koh Samui vliegen en een dag later van Bangkok naar huis. Twee tickets kopen.
Volg de pijlen.
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 23:05:27 #119
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191211508
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:02 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Eerst van Koh Samui vliegen en een dag later van Bangkok naar huis. Twee tickets kopen.
Dat is natuurlijk ook een optie ^O^ Wat zijn goede maatschappijen? Heb nogal vliegangst dus ben niet zo fan van kleinere vliegtuigen van vage airlines :@
pi_191211671
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook een optie ^O^ Wat zijn goede maatschappijen? Heb nogal vliegangst dus ben niet zo fan van kleinere vliegtuigen van vage airlines :@
Bangkok Airways heeft zo ongeveer een monopolie op vluchten naar Samui, dus niet zo veel keus. En dat is een prima maatschappij.
Volg de pijlen.
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 23:18:17 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191211718
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:14 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Bangkok Airways heeft zo ongeveer een monopolie op vluchten naar Samui, dus niet zo veel keus. En dat is een prima maatschappij.
De meeste zijn van Bangkok Airways inderdaad, maar Thai Aiways en Malaysia Airlines doen die vlucht ook. En neig dan toch het meeste naar de laatste, al is die wel duurder :)
  zondag 26 januari 2020 @ 23:18:45 #122
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_191211726
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:00 schreef MaJo het volgende:
Trein + boot?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_191211750
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

De meeste zijn van Bangkok Airways inderdaad, maar Thai Aiways en Malaysia Airlines doen die vlucht ook. En neig dan toch het meeste naar de laatste, al is die wel duurder :)
Ik denk dat Malaysia die vlucht niet uitvoert, maar alleen verkoopt. En dan vlieg je dus alsnog met Thai of Bangkok.
Volg de pijlen.
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 23:24:54 #124
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191211811
quote:
Het lijkt me vooral zo onlogisch als je al vanaf Bangkok naar beneden reist, vandaar de vraag naar een andere optie in de buurt :) Maar het is wel een fijne no fly optie ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:20 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik denk dat Malaysia die vlucht niet uitvoert, maar alleen verkoopt. En dan vlieg je dus alsnog met Thai of Bangkok.
Je hebt gelijk! Bovendien ga je van Phuket naar Kuala Lumpur en dan pas naar Bangkok _O- Wellicht is via Kuala Lumpur ook nog wel een optie!

Edit: Malaysia Airlines vliegt inderdaad wel van Ko Samui naar KL. Dat is dus ook nog een optie!
Edit 2: oh nee, deze vlucht wordt ook uitgevoerd door Bangkok Airways _O-
  zondag 26 januari 2020 @ 23:27:11 #125
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_191211845
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 23:24 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het lijkt me vooral zo onlogisch als je al vanaf Bangkok naar beneden reist, vandaar de vraag naar een andere optie in de buurt :) Maar het is wel een fijne no fly optie ^O^

Ik vond het toen (lang geleden) een heerlijk optie om naar Koh Tao te komen. Iets eerder uit de trein, maar toch.
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')