Weet jij het?quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoeveel besmettingen zouden we hebben zonder lockdown?
gelukkig maarquote:Op woensdag 5 januari 2022 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel want toegezegd en 'dat risico durven we te nemen' aldus de Jonge
Vriendenpeoplequote:Op woensdag 5 januari 2022 15:23 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mensen die 'Tjeempie' zeggen, doen niet meer mee.
Dat verwacht ik ook wel.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik verwacht wel weer allerlei oproepen in de media om dat besluit terug te draaien, ja. Inclusief 1 of 2 verdwaalde OMT-leden.
Maakt allemaal geen verschil, omicron knalt door elke lockdown, en je merkt het nauwelijks want 98% ondervind milde klachten.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weet jij het?
Zie wel dat het keihard stijgt, onder lockdown. In de landen om ons heen doet het precies hetzelfde, welke open zijn.
quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:24 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vind 't helemaal mooi. En dat met een lockdown.
Even wat extra vlees nodig voor het advies van het omt om de lockdown te verlengen?quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:23 schreef _serial_ het volgende:
Ze hebben btw even 3000 DPL meldingen van gisteren erbij geknalt, dat is veel.
Het AD heeft goede voornemens?quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:25 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
Het AD wordt een stukje realistischer.
Het FOK! OMT heeft hierin uitstekend werk geleverd
@:Zipportal
@:Lenny_Leonard
@:serial
Nog wel meer.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Maakt allemaal geen verschil, omicron knalt door elke lockdown, en je merkt het nauwelijks want 98% ondervind milde klachten.
Tenminste wel overtuigend verslagenquote:Op woensdag 5 januari 2022 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Jazeker.
Oude record was:
23.709 (woensdag 24 november 2021)
[ afbeelding ]
teveel opzeggingenquote:Op woensdag 5 januari 2022 15:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het AD heeft goede voornemens?
500.000 per dag. Zeker weten.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hoeveel besmettingen zouden we hebben zonder lockdown?
quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:27 schreef Pistolero het volgende:
Laten we alsjeblieft ook eens kappen met de massale test-fetish. Zou houd je de crisis- en panieksfeer ook wel lekker in stond terwijl de echt belangrijke cijfers totaal ondergesneeuwd raken.
De oudere mensen associeren hoge besmettingen -> ramp in de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:27 schreef Pistolero het volgende:
Laten we alsjeblieft ook eens kappen met de massale test-fetish. Zou houd je de crisis- en panieksfeer ook wel lekker in stond terwijl de echt belangrijke cijfers totaal ondergesneeuwd raken.
Half Nederland ziet die besmettingscijfers en schreeuwt meteen om strengere maatregelen en lockdowns.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:28 schreef Tarado het volgende:
[..]wie is er in paniek? Meten is weten, niet zweten
Die test-fetish raakt vanzelf voorbij als we niet meer behapbare aantallen krijgen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:27 schreef Pistolero het volgende:
Dit wordt gezegd in de post:quote:
Boeiend.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:29 schreef Ronzz het volgende:
Tering!
Zonder lockdown zeker 50k aangetikt denk ik.
Die zijn er nu al, want niet iedereen test.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
500.000 per dag. Zeker weten.
Denk eerder tussen de 40-45k.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:29 schreef Ronzz het volgende:
Tering!
Heel mooi, maar toch wel weer 35 overlijdensquote:Op woensdag 5 januari 2022 15:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Zo, dit is goed nieuws. Corona is definitief geëvolueerd tot een griepje
Omikron is veel sympathieker dan Delta.
Als je daar de post uit je brievenbus haalt heb je het al te pakkenquote:Op woensdag 5 januari 2022 15:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Lekker man positiviteitspercentages van bijna 40 procent in de Randstad
Oh? Waar? Wie?quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:29 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Half Nederland ziet die besmettingscijfers en schreeuwt meteen om strengere maatregelen en lockdowns.
Dat is toch dat gehucht wat bij de eerste golf zo de lul was.quote:
Stadions. Open. Nu.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:31 schreef Oliver23 het volgende:
Het land wat we moeten volgen van het OMT, Denemarken
Ziekenhuiscijfertjes dalen gewoon![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
Keurigquote:Op woensdag 5 januari 2022 15:31 schreef Oliver23 het volgende:
![]()
![]()
[ twitter ]
die andere helft schreeuwt precies het tegenovergesteldequote:Op woensdag 5 januari 2022 15:29 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Half Nederland ziet die besmettingscijfers en schreeuwt meteen om strengere maatregelen en lockdowns.
Jeg elsker dig!quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:31 schreef Oliver23 het volgende:
![]()
![]()
[ twitter ]
Hoe komt het dat die dan steeds de primeur zijn bij een nieuwe golf/variant? Wat doen die lui daarquote:Op woensdag 5 januari 2022 15:32 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is tich dat gehucht wat bij de eerste golf zo de lul was.
Toen dacht men nog dat het aan de vee-industrie lag.
TrumpTjerriestylo noemen we dat. Gewoon niet testen, dan is er geen pandemie.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:27 schreef Pistolero het volgende:
Je gemiste kans dit.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:29 schreef Ronzz het volgende:
Tering!
Delta is nog steeds niet uitgeraasd. Verder sterven veel mensen met covid in het ziekenhuis zonder daar klachten aan te ondervinden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:30 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Heel mooi, maar toch wel weer 35 overlijdens
Dat is Noors tochquote:
Hey, als je nooit laat kijken naar dat knobbeltje op je borst heb je nooit de diagnose borstkanker gehadquote:Op woensdag 5 januari 2022 15:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
TrumpTjerriestylo noemen we dat. Gewoon niet testen, dan is er geen pandemie.
Maar de overheid wil dat we testen wanneer we bij iemand op bezoek gaan. Dus doen we dat braaf.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:27 schreef Pistolero het volgende:
Wat prima valide is als de ziekenhuizen niet meer risico lopen om te overstromen, en steeds meer begint het daar naar uit te zien. Iig na de Omikron golf.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
TrumpTjerriestylo noemen we dat. Gewoon niet testen, dan is er geen pandemie.
Ja eens.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:33 schreef 4-elements het volgende:
Is toch wel het bewijs dat een lockdown geen flikker helpt. Sowieso zoekt iedereen elkaar thuis op nu. Dus gooi de boel maar open, wel zo fijn voor de ondernemers en het geestelijk welzijn van het land.
Bijzondere logica dit.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:33 schreef 4-elements het volgende:
Is toch wel het bewijs dat een lockdown geen flikker helpt. Sowieso zoekt iedereen elkaar thuis op nu. Dus gooi de boel maar open, wel zo fijn voor de ondernemers en het geestelijk welzijn van het land.
"Zonder lockdown waren er zeker 100k"quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:33 schreef 4-elements het volgende:
Mwah, de paniek zal dan alleen maar toenemen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die test-fetish raakt vanzelf voorbij als we niet meer behapbare aantallen krijgen.
De testcapaciteit aanbesteding is nog niet ingericht op 200K maar minder, dus het klapt vanzelf uit elkaar.
Jep, als een vuurpijl!quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Oud en nieuw gezien de incubatietijd waarna het als een pijl omhoog gaat.
duurt toch vaak weken voordat iemand overlijd vaak.....quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Delta is nog steeds niet uitgeraasd. Verder sterven veel mensen met covid in het ziekenhuis zonder daar klachten aan te ondervinden.
het bewijst iig dat het super besmettelijk isquote:Op woensdag 5 januari 2022 15:33 schreef 4-elements het volgende:
Als we 5 jaar terug hadden besloten om iedereen massaal te gaan testen op griep, dan waren daar ook elke winter gigantische cijfers uitgekomen en had ook het halve land geschreeuwd om maatregelen en lockdowns. Hoge cijfers = eng. Ofzo.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wat prima valide is als de ziekenhuizen niet meer risico lopen om te overstromen, en steeds meer begint het daar naar uit te zien. Iig na de Omikron golf.
Het is de vraag wat een "nog strengere lockdown" in zou moeten houden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:35 schreef Benny het volgende:
Ach. Na een nog strengere lockdown is het aantal binnen 2 weken gehalveerd. Komt helemaal goed.
Mensen die elkaar wilden opzoeken hebben dat met de feestdagen massaal gedaan. Wat valt daar niet aan te snappen? De lockdown doet alleen ondernemers pijn maar helpt nauwelijks.quote:
Avondklockdownquote:Op woensdag 5 januari 2022 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is de vraag wat een "nog strengere lockdown" in zou moeten houden.
Mooi.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
het bewijst iig dat het super besmettelijk is
In Nederland krijg je dan gewoon een boete voor het te laat terug brengen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:36 schreef summer2bird het volgende:
Stiekem hoop ik nog op dat ze de bibliotheken nu gaan dichtgooien want dan kan ik mijn boek nog wat langer lezen voor ik hem terug moet brengen
Avondklok erbij dan denk ik, veel strenger kan het volgens mij ook niet. Verplicht binnen blijven doen we niet aan overdag.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd twijfel ik altijd tussen de Zweedse, Noorse en Deense versie, zijn geloof ik vrij gelijkendquote:
Dat denk ik niet hoor. Griep heeft een andere annotatie dan covid. En terecht, want het is ook niet met elkaar te vergelijken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Als we 5 jaar terug hadden besloten om iedereen massaal te gaan testen op griep, dan waren daar ook elke winter gigantische cijfers uitgekomen en had ook het halve land geschreeuwd om maatregelen en lockdowns. Hoge cijfers = eng. Ofzo.
500.000 per dag is 15 miljoen per maand. Wil je je reactie aanpassenquote:Op woensdag 5 januari 2022 15:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die zijn er nu al, want niet iedereen test.
Hebben we praktisch al. Ik zie na 8en nauwelijks nog mensen buiten, hoogstens een verdwaalde hardloper of iemand die de hond uitlaatquote:
Ah. De groepen die massaal aan de oudejaarsborrel stonden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Vooralsnog blijven de 60+ers redelijk buiten schot qua besmettingen.. hopelijk blijft dat zo..
Iedereen terug de baarmoeder in.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja maar het breekt zo lekker de week!quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat denk ik niet hoor. Griep heeft een andere annotatie dan covid. En terecht, want het is ook niet met elkaar te vergelijken.
Klopt helemaal, maar de gemiddelde Nederlander is te dom om dat te begrijpen en vervalt al heel snel in een angst- en paniekreflex.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat denk ik niet hoor. Griep heeft een andere annotatie dan covid. En terecht, want het is ook niet met elkaar te vergelijken.
Ah juist, daar zat het verschil, in dig en degquote:Op woensdag 5 januari 2022 15:38 schreef Oriente het volgende:
[..]
Heel eerlijk gezegd twijfel ik altijd tussen de Zweedse, Noorse en Deense versie, zijn geloof ik vrij gelijkend
Edit.
Noors is Deg, dit is dus wel Deens
Aah dacht 50k. 500k zal wel mooi zijn , paar weekjes en klaar.quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:38 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
500.000 per dag is 15 miljoen per maand. Wil je je reactie aanpassen
Ernst laat zich niet zo van de wijs brengen; die doet dit al twee jaar voor Covid...quote:Op woensdag 5 januari 2022 15:35 schreef groenen het volgende:
Ernst Kuipers heeft een GROOT probleem volgende week.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |