kan bijna niet anders inderdaadquote:Op woensdag 5 januari 2022 09:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vraag is of al die 1,4 miljoen mensen daadwerkelijk bijdragen aan het werken in de zorg, of dat er veel overhead is die misschien wel onnodig is.
Dit. Ik lees namelijk ook dat vooral 20-29 jaar besmet zijn. Maar die liggen er neem ik aan niet vanwege corona maar door een ander ongeval maar toevallig zijn ze ook besmet met corona.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:49 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Ook dat gaat natuurlijk zeker weten voor extra corona patiënten zorgen, of mensen nou vanwege corona in het ziekenhuis liggen of niet. Het OMT zal hier wel blij mee zijn.
https://nos.nl/artikel/24(...)-pcr-test-bij-opnamequote:
Hopelijk gaan ze de cijfers na donderdag wel goed scheiden, een ideale bron voor een PANIEKGOLF AAN OMIKRON in het Radboud, terwijl het juist een gunstig teken is als er veel mensen zijn die niets van een besmetting merkenquote:Patiënten die worden opgenomen in het Radboud universitair medisch centrum in Nijmegen krijgen vanaf donderdag standaard een PCR-test. [...] De test is bedoeld om patiënten op te sporen die zonder dat zelf te weten het coronavirus bij zich dragen. [...] "Als een testuitslag van een patiënt onverhoopt positief is, dan wordt die patiënt vanaf dat moment op een aparte kamer gelegd".
ik zal m'n kop wel in het zand steken maar heb nog steeds wel hoop dat we de 14e teruggaan naar situatie net voor de lockdownquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat ze vanwege de druk wel de winkels en kappers gaan openen tot een bepaald tijdstip. Horeca en evenementen zal wel nog te vroeg zijn.
Dat laatste dus.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
De vraag is of al die 1,4 miljoen mensen daadwerkelijk bijdragen aan het werken in de zorg, of dat er veel overhead is die misschien wel onnodig is.
Waarom exact? Omdat alleen het omt dat wil omdat ze nog niet zeker van hun zaak zijn?quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Al met al concluderend uit de laatste cijfers, nieuwsberichten en talkshows: de lockdown zal (grotendeels) verlengd worden zodat we:
1. Meer inzicht hebben over omikron
2. Meer kunnen boosteren
Maar als de helft maar ongeveer symptomen heeft weet je het dus niet altijd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Die omicron booster hoef je niet te memen hoor over een paar maanden.
Als het zo besmettelijk is als gedacht krijgen we het binnenkort toch allemaal.
Dat gaan ze nooit doen, dan gaan we zelfs een stap verder dan onze buurlanden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zal m'n kop wel in het zand steken maar heb nog steeds wel hoop dat we de 14e teruggaan naar situatie net voor de lockdown
genoeg zorgcapaciteit=geen lockdownquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom exact? Omdat alleen het omt dat wil omdat ze nog niet zeker van hun zaak zijn?
Terwijl alles in het buitenland er op wijst dat de mutatie een stuk minder heftig is?
Het verlengen van de lockdown zou het zoveelste schandaal zijn in het beleid.
Terug naar de situatie voor de blinde paniek ingreep.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat ze vanwege de druk wel de winkels en kappers gaan openen tot een bepaald tijdstip. Horeca en evenementen zal wel nog te vroeg zijn.
alleen basis scholen en voortgezet onderwijs open de rest kan je vergetenquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik zal m'n kop wel in het zand steken maar heb nog steeds wel hoop dat we de 14e teruggaan naar situatie net voor de lockdown
Die is er nu. Flinke daling gehad in bezetting.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
genoeg zorgcapaciteit=geen lockdown
die hebben geen lockdown achter de rugquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:03 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat gaan ze nooit doen, dan gaan we zelfs een stap verder dan onze buurlanden.
Hahah " we hebben 2g nodig!, de ziekenhuizen liggen vol met mensen met corona!!"quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:02 schreef belanov het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-pcr-test-bij-opname
[..]
Hopelijk gaan ze de cijfers na donderdag wel goed scheiden, een ideale bron voor een PANIEKGOLF AAN OMIKRON in het Radboud, terwijl het juist een gunstig teken is als er veel mensen zijn die niets van een besmetting merken
Tegen expotentiële groei kan niet opgeschaald worden. Zou graag users taggen maar dat mag niet. Gr grquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
genoeg zorgcapaciteit=geen lockdown
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk het niet. 2G/3G debat met de kamer is wederom verplaatst, ik dacht naar de 17de. Kabinet heeft ook nog altijd geen verduidelijking gegeven aan de hand van dat vernietigend rapport wat Hugo 5 weken onder de pet hield.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat ze vanwege de druk wel de winkels en kappers gaan openen tot een bepaald tijdstip.
quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Tegen expotentiële groei kan niet opgeschaald worden. Zou graag users taggen maar dat mag niet. Gr grmaanden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien dat ze weer komen met dat onzinnige klik & collect. Eiersnijder bestellen bij de Action en dan vier uur later op gaan halenquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:00 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ja daar kan je niet veel aan doen. Zijn de sneltesten nog wel accuraat?quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar als de helft maar ongeveer symptomen heeft weet je het dus niet altijd.
Ik snap dat het een glijdende schaal lijkt, van de andere kant, of je nou ziek bent door corona of ziek bent met corona, als je in het ziekenhuis terecht komt levert dat per definitie meer werk op voor het ziekenhuis. Aangezien het hele probleem begint met dat er te weinig capaciteit is voor corona-patiënten vind ik er ook nog wel wat voor te zeggen dat die mensen in de cijfers meegenomen worden. Ze houden immers dan een corona-bed bezet.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik er perse iets achter zoek. Maar dit gaat sowieso tot meer corona patiënten leiden, want iemand die met een gebroken been binnen komt die positief test op corona, is dat een corona patiënt? Lijkt mij in ieder geval dat hij in de statistieken meegenomen zal worden.
2g gaat geen besmettingen tegen en werkt niet in een piek.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hahah " we hebben 2g nodig!, de ziekenhuizen liggen vol met mensen met corona!!"
En er is dan geen woord van gelogen.
afhalen mag nu toch ook al?quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien dat ze weer komen met dat onzinnige klik & collect. Eiersnijder bestellen bij de Action en dan vier uur later op gaan halen
2G is niks mis mee.....al die wappies over de zeik hahahahaquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hahah " we hebben 2g nodig!, de ziekenhuizen liggen vol met mensen met corona!!"
En er is dan geen woord van gelogen.
Alsof je 2G nodig hebt om kappers te openen...quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk het niet. 2G/3G debat met de kamer is wederom verplaatst, ik dacht naar de 17de. Kabinet heeft ook nog altijd geen verduidelijking gegeven aan de hand van dat vernietigend rapport wat Hugo 5 weken onder de pet hield.
Daarnaast had ik volgens mij eens een topic hier gelezen dat je een positieve zelftest nodig hebt. Want een andere positieve test word dacht ik niet altijd geaccepteerd.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja daar kan je niet veel aan doen. Zijn de sneltesten nog wel accuraat?
Als je hele gezin het heeft en jij niet kan je voor de zekerheid nog een test doen natuurlijk.
ja maar geen maanden van exponentiële groeiquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja toch, want freedom day was in juli.
Maar toch moet je onderscheid maken voor je beleid. Als er 300 mensen in het ziekenhuis komen met een gebroken been en corona door gladheid buiten, is het wijzer om meer en beter zout te strooien dan 2G in te voeren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:07 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik snap dat het een glijdende schaal lijkt, van de andere kant, of je nou ziek bent door corona of ziek bent met corona, als je in het ziekenhuis terecht komt levert dat per definitie meer werk op voor het ziekenhuis. Aangezien het hele probleem begint met dat er te weinig capaciteit is voor corona-patiënten vind ik er ook nog wel wat voor te zeggen dat die mensen in de cijfers meegenomen worden. Ze houden immers dan een corona-bed bezet.
Dat staat en valt met de gratie van hoeverre wij er massaal aan meedoen natuurlijk.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2g gaat geen besmettingen tegen en werkt niet in een piek.
2g is buiten proporties voor buiten de piek bij lage besmettingsaantallen.
Raad van de rechtspraak: uiterst kritisch.
Doe. Het. Niet.
Het is ook volkomen logisch ze mee te nemen in de cijfers van de bedbezetting. Het is niet logisch ze mee te nemen in de cijfers van de (langdurige) bedbezetting. Als je iemand hebt die er voor een dagopname ligt en positief getest is ligt diegene op een bed bedoeld voor een coronapatiënt, maar die heeft niet de ligduur van een coronapatiënt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:07 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ik snap dat het een glijdende schaal lijkt, van de andere kant, of je nou ziek bent door corona of ziek bent met corona, als je in het ziekenhuis terecht komt levert dat per definitie meer werk op voor het ziekenhuis. Aangezien het hele probleem begint met dat er te weinig capaciteit is voor corona-patiënten vind ik er ook nog wel wat voor te zeggen dat die mensen in de cijfers meegenomen worden. Ze houden immers dan een corona-bed bezet.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/portugal/quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:08 schreef Predator40 het volgende:
Gaat gewoon niet gebeuren. Er is teveel (terechte) onzekerheid.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens vak K moet en zal het ingevoerd worden. Zonder duidelijke reden, grondslag of verklaring. Gewoon omdat het moet. 'Het is 2g of een lockdown'. Dat soort chantage en druk termen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Denk het niet. 2G/3G debat met de kamer is wederom verplaatst, ik dacht naar de 17de. Kabinet heeft ook nog altijd geen verduidelijking gegeven aan de hand van dat vernietigend rapport wat Hugo 5 weken onder de pet hield.
Daar is sowieso nog geen besluit over gevallen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoelang blijft deze booster geldig in europa zijn ze daar al over uit ?
6 maanden of 9 maanden ?
Zij hebben toch zeker wel een hele hoop maanden gezeten met een constante maar hoge instroom. Dat hadden wij nooit gered. Zij hebben kunnen opschalen en voorlopig lijken ze daar nogsteeds succesvol in te zijn geweest.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar geen maanden van exponentiële groei
De grote meerderheid zijn makke schaapjes die gewoon meedoen. Want ja, toch niks te verbergen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat staat en valt met de gratie van hoeverre wij er massaal aan meedoen natuurlijk.
Exact.quote:Nederland en de EU zijn nu zi ver dat ze het koste wat kost overal willen doordrukken.
Dit is nu meer een probleem dan corona zelf bijna.
ftfy.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:10 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat gewoon niet gebeuren. Er is teveel (onterechte) onzekerheid.
maar dat is helemaal niet zo, dat opschalenquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zij hebben toch zeker wel een hele hoop maanden gezeten met een constante maar hoge instroom. Dat hadden wij nooit gered. Zij hebben kunnen opschalen en voorlopig lijken ze daar nogsteeds succesvol in te zijn geweest.
Is er niet een rechter die dat dan compleet afschiet?quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens vak K moet en zal het ingevoerd worden. Zonder duidelijke reden, grondslag of verklaring. Gewoon omdat het moet. 'Het is 2g of een lockdown'. Dat soort chantage en druk termen.
Dan ook nog 2 kritische rapporten achter houden?
Yeah, right. Dan weet je al dat het niet goed zit.
Dus zij hebben gedurende de pandemie geen extra ic capaciteit gecreëerd?quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dat is helemaal niet zo, dat opschalen
Avondklok invoeren en supermarkten dicht.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:12 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Volgens mij is er weer een persconferentie komende week......
Wij hebben een andere situatie omdat de zorg giga onder druk stond en staat.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ftfy.
De onzekerheid die er is, is in het buitenland al aan het licht gekomen.
Je kunt nu ook bestellen en ophalen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien dat ze weer komen met dat onzinnige klik & collect. Eiersnijder bestellen bij de Action en dan vier uur later op gaan halen
zij hebben hetzelfde probleem als wij, geen mensenquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dus zij hebben gedurende de pandemie geen extra ic capaciteit gecreëerd?
Click & Collect ging wel verder. Dat er 4 uur tussen moest zitten enzo, dat was echt een toppunt van bureaucratische onzinquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt nu ook bestellen en ophalen.
De meeste mensen hebben liever een beetje vrijheid dan geen op korte termijn.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De grote meerderheid zijn makke schaapjes die gewoon meedoen. Want ja, toch niks te verbergen.
[..]
Exact.
Het virus is een gegeven, dat is er. Dat zorgt voor problemen. Maar zoals altijd politici maken het gewoonweg weer veel erger dan het is met hun politieke besluiten waar dit er ook weer 1 van is.
quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:09 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Maar toch moet je onderscheid maken voor je beleid. Als er 300 mensen in het ziekenhuis komen met een gebroken been en corona door gladheid buiten, is het wijzer om meer en beter zout te strooien dan 2G in te voeren.
Volledig eens met beide maar volgens mij is dit niet waar het om begon. Het begon erom dat het Radboud mensen op Corona gaat testen omdat Omicron ervoor zorgt dat er asymptomatische mensen het ziekenhuis binnenkomen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is ook volkomen logisch ze mee te nemen in de cijfers van de bedbezetting. Het is niet logisch ze mee te nemen in de cijfers van de (langdurige) bedbezetting. Als je iemand hebt die er voor een dagopname ligt en positief getest is ligt diegene op een bed bedoeld voor een coronapatiënt, maar die heeft niet de ligduur van een coronapatiënt.
Wanneer eigenlijk? Dinsdag of vrijdag?quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:12 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Volgens mij is er weer een persconferentie komende week......
Ik ben er echt bang voor dat ze daar te schijterig voor zijnquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is misschien ook tegen beter weten in maar voorlopig worden de cijfers steeds gunstiger en dat is ook weleens anders geweestquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben er echt bang voor dat ze daar te schijterig voor zijn
Ik geloof niet zo in vooropgezette plannen, al is 't alleen maar omdat ik niet geloof dat ze daar de nodige competentie voor hebbenquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:16 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
[..]
Volledig eens met beide maar volgens mij is dit niet waar het om begon. Het begon erom dat het Radboud mensen op Corona gaat testen omdat Omicron ervoor zorgt dat er asymptomatische mensen het ziekenhuis binnenkomen.
Dat dit uitdagingen gaat geven om beleid te bepalen zie ik ook wel in en ik denk dat ze als ziekenhuis goed moeten kijken hoe ze dit soort zaken gaan rapporteren om geen vertekend beeld te gaan geven. Dat het een vooropgezet plan is om te zorgen dat het OMT kan roepen dat er 1350 coronabedden bezet zijn, geloof ik simpelweg niet.
Omt riep toch al eind januari? Gaat em sowieso niet worden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dinsdagquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wanneer eigenlijk? Dinsdag of vrijdag?
Intussen trekt Nederland massaal naar het buitenland om daar wat plezier te maken.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Besmettingen schieten omhoog dus zo gunstig ziet het er niet uit als je daarmee richting eind Januari weer groei krijgt in de ziekenhuizen (< dit is de onzekerheid waar het kabinet nu mee worstelt).quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is misschien ook tegen beter weten in maar voorlopig worden de cijfers steeds gunstiger en dat is ook weleens anders geweest
"We weten niet wat Omikron doet, we denken dat in het ergste geval 6000 mensen in het ziekenhuis kunnen liggen"quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is misschien ook tegen beter weten in maar voorlopig worden de cijfers steeds gunstiger en dat is ook weleens anders geweest
Klopt.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Click & Collect ging wel verder. Dat er 4 uur tussen moest zitten enzo, dat was echt een toppunt van bureaucratische onzin
Was dat niet omdat mensen dan alsnog een soort van gingen winkelen?quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Click & Collect ging wel verder. Dat er 4 uur tussen moest zitten enzo, dat was echt een toppunt van bureaucratische onzin
Dat was zeker zo, dus zo bureaucratisch als het geschetst wordt was het ook helemaal niet.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Was dat niet omdat mensen dan alsnog een soort van gingen winkelen?![]()
Nu kun je gelukkig bij de meeste zaken binnen een uur terecht
Overigens wel echt een artikel dat je van het ene uiterste naar het andere geslingerd wordt.quote:
Nou ja, de uitkomst van dat onderzoek gaat voor 40% van je patiënten sowieso dus niets doen. Sta hier overigens dan wel weer van te kijken, vooral niet gevaccineerd en 60 plus.quote:In het CWZ is zo’n 40 procent van alle coronapatiënten niet gevaccineerd. De meesten zijn 60-plus. ,,Maar er liggen ook vijftigers en veertigers.’’ Hij onderzoekt welk effect de boosters precies hebben op de ziekenhuisopnames door omikron
Valt onder dezelfde mediagroep inderdaad, zoals vrijwel al die regionale krantjes dacht ik.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:24 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Overigens wel echt een artikel dat je van het ene uiterste naar het andere geslingerd wordt.
'Volop nieuwe patiënten binnen komen' vs 'nu is het nog relatief rustig'
'Afgelopen week nog 84 mensen met corona op de verpleegafdelingen' maar 'voor de kerst waren dat er nog 123' (dus een afname?)
[..]
Nou ja, de uitkomst van dat onderzoek gaat voor 40% van je patiënten sowieso dus niets doen. Sta hier overigens dan wel weer van te kijken, vooral niet gevaccineerd en 60 plus.
Is de Gelderlander trouwens gelinkt aan het AD? Volgens mij vrijwel dezelfde lay-out? Valt het onder dezelfde mediagroep?
Ze zitten nu tussen 100-1500 op IC, dat is natuurlijk absurd maar als dat 100-1000 wordt dan is het al te behappen en dat kunnen ze echt nog wel inschatten in de komende dagen, plus dat je meer inzicht hebt in wat voor patiënten je binnen krijgt met omicron.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
"We weten niet wat Omikron doet, we denken dat in het ergste geval 6000 mensen in het ziekenhuis kunnen liggen"
Erg mooi.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:23 schreef mir1986 het volgende:
https://www.theguardian.c(...)LdbRowlQ4_MMsOIm6Bzo
Macron doet het alleen om de onverantwoordelijke mensen te pesten. Wtf.
Het bizarre vind ik, dat is het verschil tussen: "Er is helemaal niets aan de hand" (100 patiënten) en gegarandeerde code zwart. Daar kun je als minister toch geen beslissingen op baseren?quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zitten nu tussen 100-1500 op IC, dat is natuurlijk absurd maar als dat 100-1000 wordt dan is het al te behappen en dat kunnen ze echt nog wel inschatten in de komende dagen, plus dat je meer inzicht hebt in wat voor patiënten je binnen krijgt met omicron.
Nee heb je en ja kan je krijgen.
Nou ja, hij komt er in ieder geval wel eerlijk voor uit. Kan ik op een of andere manier meer waarderen dan mensen op allerhande wijze het leven moeilijk maken terwijl je "is nog steeds vrije keuze, helemaal geen dwang!" blijft roepen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:23 schreef mir1986 het volgende:
eens, maar zulke enorme marges kan je in een dag of 4-5 wel wat finetunen lijkt mequote:Op woensdag 5 januari 2022 10:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het bizarre vind ik, dat is het verschil tussen: "Er is helemaal niets aan de hand" (100 patiënten) en gegarandeerde code zwart. Daar kun je als minister toch geen beslissingen op baseren?
Dit gaat vast niet backfiren. Fransen staan er ook om bekend heel gehoorzaam te zijn en nooit te protesteren.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:23 schreef mir1986 het volgende:
Ik geloof ook niet in vooropgezette plannen, ik geloof dan weet wel in ‘never waste a good crisis’. Bijvoorbeeld 2G nu; dat hele QR systeem eigenlijk. Wordt er doorheen gedrukt (en de wens lag er voor Corona ook al op bepaalde plekken) en dat zie ik niet verdwijnen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in vooropgezette plannen, al is 't alleen maar omdat ik niet geloof dat ze daar de nodige competentie voor hebben
Een aantal acties in het geheim met een (voor de bühne ander doel) uitvoeren is voor een kleine groep al heel moeilijk, laat staan als er 100 ziekenhuizen, een hele bult politici, ambtenaren, RIVM en GGD in het complot zitten. Dat is gewoon onmogelijk.
Denk je echt dat dat gaat gebeuren? Die modellen van Van Dissel en co gieren altijd het scherm uit.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens, maar zulke enorme marges kan je in een dag of 4-5 wel wat finetunen lijkt me
Ik ben benieuwd, Bonten was daar niet heel optimistisch over bij Nieuwsuur. Nu moet ik wel zeggen dat ik Bonten sowieso vrij weinig optimistisch zie zijn, dus dat kan ook meespelenquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens, maar zulke enorme marges kan je in een dag of 4-5 wel wat finetunen lijkt me
Mooie is is dat hij het dus zelf toegeeft.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:23 schreef mir1986 het volgende:
Dat ligt er maar net aan naar hoeveel bedden je wil opschalen. Voorlopig is code zwart ook daar nog niet in zicht en bij ons is de capaciteit gedurende de pandemie zelfs minder geworden, daar meer. Dus ik denk dat wij qua personeel een iets groter probleem hebben.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
zij hebben hetzelfde probleem als wij, geen mensen
quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:23 schreef mir1986 het volgende:
quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat gaat gebeuren? Die modellen van Van Dissel en co gieren altijd het scherm uit.
Dat is inderdaad wel een van de meest zure appels in de OMT-mandquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, Bonten was daar niet heel optimistisch over bij Nieuwsuur. Nu moet ik wel zeggen dat ik Bonten sowieso vrij weinig optimistisch zie zijn, dus dat kan ook meespelen
Oh daar geloof ik zeker in. Sterker nog, op mijn werk doe ik niet anders. Ik vind het ook wel logisch om dingen die al gepland waren en kunnen helpen door te voeren, maar daar zie ik de QR-code, 2G en dergelijken niet als onderdeel van.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet in vooropgezette plannen, ik geloof dan weet wel in ‘never waste a good crisis’. Bijvoorbeeld 2G nu; dat hele QR systeem eigenlijk. Wordt er doorheen gedrukt (en de wens lag er voor Corona ook al op bepaalde plekken) en dat zie ik niet verdwijnen.
En gelijk heeft hij.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:23 schreef mir1986 het volgende:
zure appel is nog wel het beste wat je hem kan noemen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een van de meest zure appels in de OMT-mand
Ik lees dit nu pas, maar wat is dit weer voor een tendentieus paniekbericht, in feite zegt men dat het meerendeel een Omikron-variant heeft, maar op de totalen is het nog steeds minder dan in eerdere golven. Donder toch op met dit soort riooljournalistiek.quote:
Dat zegt hij dus nietquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mooie is is dat hij het dus zelf toegeeft.
Heeft vrij weinig met volksgezondheid of veiligheid te maken, gewoon met mensen pesten.
Gaat wel een paar haltes te ver dit.
ik denk zelf dat Boris wat meer gokt, of dat goed gaat aflopen weten we in maart, het is voor hem ook politiek gezien de dood of de gladiolen en dat is in dit geval nog redelijk letterlijk ook.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan naar hoeveel bedden je wil opschalen. Voorlopig is code zwart ook daar nog niet in zicht en bij ons is de capaciteit gedurende de pandemie zelfs minder geworden, daar meer. Dus ik denk dat wij qua personeel een iets groter probleem hebben.
ik juich speciaal voor de wappiesquote:Op woensdag 5 januari 2022 10:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Omt riep toch al eind januari? Gaat em sowieso niet worden.
Eerst het schilen effect afwachten en dan weer beperkt wat los.
Hoe drastisch we het op slot gooien zo langzaam openen we de boel weer helaas.
Al blijf ik erbij dat het een pressiemiddel voor 2g is.
Helaas werkt het nu de winkels al lijken te zwichten.
De depla versie van leven met het virus is dan ook dystopie. Geen acceptatie, wat ze in Engeland doen. depla heeft iets te veel andere coronatjes te pakken gehad in december.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Overigens wel echt jaloers op een Engeland die ook echt probeert om te leren leven met het virus. Afwachten of het de juiste keuze is, maar het is imo wel de juiste mindset. In tegenstelling tot NL waar het de definitie van ‘leren leven met het virus’ net even wat anders ligt (langere kerstvakantie, kortere zomervakantie, kerst in de zomer, carnaval in de zomer, winterslaap - dat is meer aanpassen aan de wil van het virus).
Het gaat om het pesten. Dat lees je uit de quote.quote:
nog 8 dagen !!!!quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Intussen trekt Nederland massaal naar het buitenland om daar wat plezier te maken.
Je hebt als organisme beperkte ruimte waarin je je kunt voortplanten (even los van de discussie of je virussen als organismen moet zien...) Als een bepaalde mutatie leidt tot meer nageslacht in dat ecosysteem verdringt het andere organismes, omdat de te benutten grondstoffen/energie beperkt zijn en dus meer wordt benut door het organisme met die nieuwe mutatie... in dit geval dus de omikron variant die de delta variant verdringt die de alpha variant verdrong. Simpelweg evolutie in essentie.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:30 schreef Kromo het volgende:
Wie weet dit:
Het O-mikron virus verdringt het Delta virus. Verdringen, hoe dan?? Hoe kan een ziekte zich laten 'verdringen'? En nog wel een ernstige ziekte door een minder ernstige ziekte? Het ebola-virus laat zich toch ook niet door de mazelen of de griep verdringen?
Nou ja in feite zegt de meneer van het ziekenhuis dus dat het begonnen is. Kun je de krant wel weer de schuld van geven, maar goed, dat lucht vast op ofzo.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik lees dit nu pas, maar wat is dit weer voor een tendentieus paniekbericht, in feite zegt men dat het meerendeel een Omikron-variant heeft, maar op de totalen is het nog steeds minder dan in eerdere golven. Donder toch op met dit soort riooljournalistiek.
Niet iets nieuws nee. Maar dit raakt zoveel meer mensen; en het is ondertussen wel duidelijk dat dat 2G of QR systeem echt niet de oplossing is; het gaat alleen maar ten koste van vrijheden.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh daar geloof ik zeker in. Sterker nog, op mijn werk doe ik niet anders. Ik vind het ook wel logisch om dingen die al gepland waren en kunnen helpen door te voeren, maar daar zie ik de QR-code, 2G en dergelijken niet als onderdeel van.
Wat me vooral mateloos stoort is dat we dit soort zaken nu echt in een denktank overwegen, terwijl die vele jaren met griep het leven ook gewoon door ging. De manier waarop corona door Omikron zich nu manifesteert is het straks echt een van de vele verkoudheidsvirussen die we kennen, maar laten we vooral ons hele leven structureel anders inrichten.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Overigens wel echt jaloers op een Engeland die ook echt probeert om te leren leven met het virus. Afwachten of het de juiste keuze is, maar het is imo wel de juiste mindset. In tegenstelling tot NL waar het de definitie van ‘leren leven met het virus’ net even wat anders ligt (langere kerstvakantie, kortere zomervakantie, kerst in de zomer, carnaval in de zomer, winterslaap - dat is meer aanpassen aan de wil van het virus).
ik zie het probleem niet ?quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:23 schreef mir1986 het volgende:
Politiek om jaloers op te zijn wel inderdaad.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk zelf dat Boris wat meer gokt, of dat goed gaat aflopen weten we in maart, het is voor hem ook politiek gezien de dood of de gladiolen en dat is in dit geval nog redelijk letterlijk ook.
Bonten zit vuistdiep in de big pharma. Hij, en alle anderen die belangen hebben bij zo veel mogelijk vaccins verkopen, zouden buiten het OMT geflikkerd moeten worden. Per direct.quote:Op woensdag 5 januari 2022 10:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een van de meest zure appels in de OMT-mand
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |