abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_203042429
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je kunt nu ook bestellen en ophalen.
Click & Collect ging wel verder. Dat er 4 uur tussen moest zitten enzo, dat was echt een toppunt van bureaucratische onzin :D
pi_203042439
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De grote meerderheid zijn makke schaapjes die gewoon meedoen. Want ja, toch niks te verbergen.
[..]
Exact.
Het virus is een gegeven, dat is er. Dat zorgt voor problemen. Maar zoals altijd politici maken het gewoonweg weer veel erger dan het is met hun politieke besluiten waar dit er ook weer 1 van is.
De meeste mensen hebben liever een beetje vrijheid dan geen op korte termijn.
Onder voorwaarden naar normaal voor altijd ipv niet en daarna weer volledig
Het korte termijn belang zal de meerderheid er in mee doen gaan ben ik bang.
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:16:10 #253
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_203042446
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:09 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Maar toch moet je onderscheid maken voor je beleid. Als er 300 mensen in het ziekenhuis komen met een gebroken been en corona door gladheid buiten, is het wijzer om meer en beter zout te strooien dan 2G in te voeren.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:09 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is ook volkomen logisch ze mee te nemen in de cijfers van de bedbezetting. Het is niet logisch ze mee te nemen in de cijfers van de (langdurige) bedbezetting. Als je iemand hebt die er voor een dagopname ligt en positief getest is ligt diegene op een bed bedoeld voor een coronapatiënt, maar die heeft niet de ligduur van een coronapatiënt.
Volledig eens met beide maar volgens mij is dit niet waar het om begon. Het begon erom dat het Radboud mensen op Corona gaat testen omdat Omicron ervoor zorgt dat er asymptomatische mensen het ziekenhuis binnenkomen.
Dat dit uitdagingen gaat geven om beleid te bepalen zie ik ook wel in en ik denk dat ze als ziekenhuis goed moeten kijken hoe ze dit soort zaken gaan rapporteren om geen vertekend beeld te gaan geven. Dat het een vooropgezet plan is om te zorgen dat het OMT kan roepen dat er 1350 coronabedden bezet zijn, geloof ik simpelweg niet.
pi_203042448
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:12 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Volgens mij is er weer een persconferentie komende week......
Wanneer eigenlijk? Dinsdag of vrijdag?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203042468
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik zal m'n kop wel in het zand steken maar heb nog steeds wel hoop dat we de 14e teruggaan naar situatie net voor de lockdown
Ik ben er echt bang voor dat ze daar te schijterig voor zijn
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:19:11 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203042489
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:17 schreef TheVulture het volgende:

[..]
het is misschien ook tegen beter weten in maar voorlopig worden de cijfers steeds gunstiger en dat is ook weleens anders geweest
pi_203042491
quote:
2s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:16 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
[..]
Volledig eens met beide maar volgens mij is dit niet waar het om begon. Het begon erom dat het Radboud mensen op Corona gaat testen omdat Omicron ervoor zorgt dat er asymptomatische mensen het ziekenhuis binnenkomen.
Dat dit uitdagingen gaat geven om beleid te bepalen zie ik ook wel in en ik denk dat ze als ziekenhuis goed moeten kijken hoe ze dit soort zaken gaan rapporteren om geen vertekend beeld te gaan geven. Dat het een vooropgezet plan is om te zorgen dat het OMT kan roepen dat er 1350 coronabedden bezet zijn, geloof ik simpelweg niet.
Ik geloof niet zo in vooropgezette plannen, al is 't alleen maar omdat ik niet geloof dat ze daar de nodige competentie voor hebben :P

Een aantal acties in het geheim met een (voor de bühne ander doel) uitvoeren is voor een kleine groep al heel moeilijk, laat staan als er 100 ziekenhuizen, een hele bult politici, ambtenaren, RIVM en GGD in het complot zitten. Dat is gewoon onmogelijk.
pi_203042499
quote:

[..]
Omt riep toch al eind januari? Gaat em sowieso niet worden.
Eerst het schilen effect afwachten en dan weer beperkt wat los.

Hoe drastisch we het op slot gooien zo langzaam openen we de boel weer helaas.
Al blijf ik erbij dat het een pressiemiddel voor 2g is.

Helaas werkt het nu de winkels al lijken te zwichten.
pi_203042504
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wanneer eigenlijk? Dinsdag of vrijdag?
Dinsdag
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:20:11 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_203042505
quote:

[..]
Intussen trekt Nederland massaal naar het buitenland om daar wat plezier te maken.
pi_203042507
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
het is misschien ook tegen beter weten in maar voorlopig worden de cijfers steeds gunstiger en dat is ook weleens anders geweest
Besmettingen schieten omhoog dus zo gunstig ziet het er niet uit als je daarmee richting eind Januari weer groei krijgt in de ziekenhuizen (< dit is de onzekerheid waar het kabinet nu mee worstelt).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203042509
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:19 schreef Tarado het volgende:

[..]
"We weten niet wat Omikron doet, we denken dat in het ergste geval 6000 mensen in het ziekenhuis kunnen liggen" :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator woensdag 5 januari 2022 @ 10:20:27 #263
5428 crew  miss_sly
pi_203042510
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Click & Collect ging wel verder. Dat er 4 uur tussen moest zitten enzo, dat was echt een toppunt van bureaucratische onzin :D
Klopt.
Maar nu is er gewoon de mogelijkheid om te bestellen en op te halen. Of, zoals bij een Hema hier in de buurt, bij de 'balie' bij de ingang te vragen naar wat je nodig hebt, dan pakken ze dat voor je en kun je afrekenen.

Bottom line is: de opmerking dat click & collect de volgende versoepeling gaat zijn, is onzinnig :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203042522
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:15 schreef chratnox het volgende:

[..]
Was dat niet omdat mensen dan alsnog een soort van gingen winkelen? :P

Nu kun je gelukkig bij de meeste zaken binnen een uur terecht ^O^
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_203042552
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:21 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Was dat niet omdat mensen dan alsnog een soort van gingen winkelen? :P

Nu kun je gelukkig bij de meeste zaken binnen een uur terecht ^O^
Dat was zeker zo, dus zo bureaucratisch als het geschetst wordt was het ook helemaal niet.
En zoals @miss_sly al zei, bij veel winkels kun je nu zelfs gewoon bij de ingang zeggen wat je wil hebben zonder het eerst te 'clicken'.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_203042559
https://www.theguardian.c(...)LdbRowlQ4_MMsOIm6Bzo

Macron doet het alleen om de onverantwoordelijke mensen te pesten. Wtf.
pi_203042576
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2022 09:40 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

HET IS BEGONNEN
Overigens wel echt een artikel dat je van het ene uiterste naar het andere geslingerd wordt.

'Volop nieuwe patiënten binnen komen' vs 'nu is het nog relatief rustig'
'Afgelopen week nog 84 mensen met corona op de verpleegafdelingen' maar 'voor de kerst waren dat er nog 123' (dus een afname?)

quote:
In het CWZ is zo’n 40 procent van alle coronapatiënten niet gevaccineerd. De meesten zijn 60-plus. ,,Maar er liggen ook vijftigers en veertigers.’’ Hij onderzoekt welk effect de boosters precies hebben op de ziekenhuisopnames door omikron
Nou ja, de uitkomst van dat onderzoek gaat voor 40% van je patiënten sowieso dus niets doen. Sta hier overigens dan wel weer van te kijken, vooral niet gevaccineerd en 60 plus.

Is de Gelderlander trouwens gelinkt aan het AD? Volgens mij vrijwel dezelfde lay-out? Valt het onder dezelfde mediagroep?
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:25:24 #268
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_203042592
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:24 schreef xFriendx het volgende:

[..]
Overigens wel echt een artikel dat je van het ene uiterste naar het andere geslingerd wordt.

'Volop nieuwe patiënten binnen komen' vs 'nu is het nog relatief rustig'
'Afgelopen week nog 84 mensen met corona op de verpleegafdelingen' maar 'voor de kerst waren dat er nog 123' (dus een afname?)
[..]
Nou ja, de uitkomst van dat onderzoek gaat voor 40% van je patiënten sowieso dus niets doen. Sta hier overigens dan wel weer van te kijken, vooral niet gevaccineerd en 60 plus.

Is de Gelderlander trouwens gelinkt aan het AD? Volgens mij vrijwel dezelfde lay-out? Valt het onder dezelfde mediagroep?
Valt onder dezelfde mediagroep inderdaad, zoals vrijwel al die regionale krantjes dacht ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:25:26 #269
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203042593
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]
"We weten niet wat Omikron doet, we denken dat in het ergste geval 6000 mensen in het ziekenhuis kunnen liggen" :')
Ze zitten nu tussen 100-1500 op IC, dat is natuurlijk absurd maar als dat 100-1000 wordt dan is het al te behappen en dat kunnen ze echt nog wel inschatten in de komende dagen, plus dat je meer inzicht hebt in wat voor patiënten je binnen krijgt met omicron.

Nee heb je en ja kan je krijgen.
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:26:17 #270
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_203042611
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:23 schreef mir1986 het volgende:

Erg mooi.
pi_203042616
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:25 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ze zitten nu tussen 100-1500 op IC, dat is natuurlijk absurd maar als dat 100-1000 wordt dan is het al te behappen en dat kunnen ze echt nog wel inschatten in de komende dagen, plus dat je meer inzicht hebt in wat voor patiënten je binnen krijgt met omicron.

Nee heb je en ja kan je krijgen.
Het bizarre vind ik, dat is het verschil tussen: "Er is helemaal niets aan de hand" (100 patiënten) en gegarandeerde code zwart. Daar kun je als minister toch geen beslissingen op baseren?
pi_203042629
quote:

Nou ja, hij komt er in ieder geval wel eerlijk voor uit. Kan ik op een of andere manier meer waarderen dan mensen op allerhande wijze het leven moeilijk maken terwijl je "is nog steeds vrije keuze, helemaal geen dwang!" blijft roepen.
  woensdag 5 januari 2022 @ 10:27:51 #273
131800 Tarado
capô de fusca
pi_203042634
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:26 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het bizarre vind ik, dat is het verschil tussen: "Er is helemaal niets aan de hand" (100 patiënten) en gegarandeerde code zwart. Daar kun je als minister toch geen beslissingen op baseren?
eens, maar zulke enorme marges kan je in een dag of 4-5 wel wat finetunen lijkt me
pi_203042638
quote:

Dit gaat vast niet backfiren. Fransen staan er ook om bekend heel gehoorzaam te zijn en nooit te protesteren.

Of nee, toch niet.
pi_203042645
quote:
0s.gif Op woensdag 5 januari 2022 10:19 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik geloof niet zo in vooropgezette plannen, al is 't alleen maar omdat ik niet geloof dat ze daar de nodige competentie voor hebben :P

Een aantal acties in het geheim met een (voor de bühne ander doel) uitvoeren is voor een kleine groep al heel moeilijk, laat staan als er 100 ziekenhuizen, een hele bult politici, ambtenaren, RIVM en GGD in het complot zitten. Dat is gewoon onmogelijk.
Ik geloof ook niet in vooropgezette plannen, ik geloof dan weet wel in ‘never waste a good crisis’. Bijvoorbeeld 2G nu; dat hele QR systeem eigenlijk. Wordt er doorheen gedrukt (en de wens lag er voor Corona ook al op bepaalde plekken) en dat zie ik niet verdwijnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')