Dat zou wel echt gigantisch dom zijn van f hem f (ik neem aan) de nationale bond. Zelfs in minder ontwikkelde landen, waar internationaal weinig geaccepteerde vaccins de norm zijn, heeft men mogelijk internationale sporters bewust iets als Pfizer gegeven, juist om dit soort dingen te voorkomen. Maar goed, het zal uiteindelijk inderdaad vast bij vermoedens blijven.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:39 schreef Norrage het volgende:
of wellicht heeft ie een vaccin (Sputnik) dat niet erkend wordt door Australie.
quote:Tennisser Novak Djokovic moet bewijzen dat hij een legitieme "medische uitzondering" heeft om zonder vaccinatiebewijs naar Australi af te wijzen. Dat bewijs moet hij zodra hij in Australi landt laten zien, anders zit hij "op het volgende vliegtuig naar huis", zei de Australische premier Scott Morrison vandaag op een persconferentie.
Djokovic liet gisteren weten dat hij meedoet aan de Australian Open dankzij deze dispensatieregeling. Alle deelnemers aan de Australian Open moeten volledig zijn gevaccineerd of een medische vrijstelling krijgen om Victoria binnen te komen zonder meteen 14 dagen verplicht in quarantaine te moeten. Djokovic heeft nooit kenbaar gemaakt of hij gevaccineerd is of niet.
Twee onafhankelijke teams van experts beoordelen welke spelers recht hebben op een medische uitzondering. De aanvragen die deze experts krijgen, worden beoordeeld zonder dat de experts weten om welke speler het gaat.
Premier Morrison zei dat als het bewijs van Djokovic onvoldoende is, de tennisser niet anders zal worden behandeld dan anderen. "Er zouden helemaal geen speciale regels moeten zijn voor Novak Djokovic. Geen enkele."
Eens een strafkolonie altijd een strafkoloniequote:Op woensdag 5 januari 2022 19:40 schreef Wereldgozer het volgende:
Australi is een walgelijk land geworden.
quote:Djokovic mag Australi niet in; deelname aan Australian Open op de tocht
Novak Djokovic is de toegang geweigerd tot Australi in verband met een verkeerd aangevraagd visum. Dat is de uitkomst na een urenlang verhoor op het vliegveld van Melbourne.
Djokovic reisde af naar Australi in verband met de Australian Open die op 17 januari begint. De Servir is negenvoudig kampioen van dat toernooi.
(later meer)
https://nos.nl/artikel/24(...)ian-open-op-de-tocht
De losers heeft zijn eigen fucking dokter, die spuit hem helemaal vol met dope… maar het lukt ze niet eens om twee comirnaty stickertjes te bemachtigen. Als ik een dokter op mijn loonlijst had, dan zou ik een stickervel vol van die dingen hebben… voor op mijn fiets, mijn rugzak, mijn brooddoosquote:Op woensdag 5 januari 2022 23:47 schreef Wereldgozer het volgende:
Overigens erg verstandig dat de sympathieke djokovic die mrna rommel niet neemt.
Gelukkig gelden de regels in Australi ook voor nummer 1 tennis wappies.quote:Op woensdag 5 januari 2022 09:02 schreef heywoodu het volgende:
Wappie Djokovic komt weer met een of ander excuus: prima, mag ongevaccineerd spelen.
Junior uit India vraagt een uitzondering aan met een daadwerkelijk excuus (India is nog niet begonnen met vaccineren van mensen onder de 18, kan hij weinig aan doen natuurlijk): mag niet spelen.
Wat een verrassing weer.
Of in de gegeven omstandigheden juist dom. Hij had gewoon kunnen spelen als hij gewoon een goed werkend covid vaccin had genomen.quote:Op woensdag 5 januari 2022 23:47 schreef Wereldgozer het volgende:
Overigens erg verstandig dat de sympathieke djokovic die mrna rommel niet neemt.
Wie gelooft nu in die rommelquote:Op donderdag 6 januari 2022 07:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Of in de gegeven omstandigheden juist dom. Hij had gewoon kunnen spelen als hij gewoon een goed werkend covid vaccin had genomen.
Het is geen rommel. En geloof heet niks met vaccins en dergelijke te maken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 07:10 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wie gelooft nu in die rommel
Als Junior uit India genoeg talent en financile middelen heeft om in een grand slam toernooi op een ander continent te spelen dan heeft Junior ook de mogelijkheid om vaccinatie te regelen , buiten het trage overheidssysteem om. Kwestie van voorbereiding. Dit is al maanden bekendquote:Op woensdag 5 januari 2022 09:02 schreef heywoodu het volgende:
Wappie Djokovic komt weer met een of ander excuus: prima, mag ongevaccineerd spelen.
Junior uit India vraagt een uitzondering aan met een daadwerkelijk excuus (India is nog niet begonnen met vaccineren van mensen onder de 18, kan hij weinig aan doen natuurlijk): mag niet spelen.
Wat een verrassing weer.
Of dat inderdaad kan is dus net zo'n voorbarige - zo niet mr voorbarige - conclusie als die dat Djokovic 'dus niet gevaccineerd wil worden'quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:16 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Als Junior uit India genoeg talent en financile middelen heeft om in een grand slam toernooi op een ander continent te spelen dan heeft Junior ook de mogelijkheid om vaccinatie te regelen , buiten het trage overheidssysteem om. Kwestie van voorbereiding. Dit is al maanden bekend
Kijken of de rechtsstaat nog wel functioneert want de regering is van God los.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:32 schreef Norrage het volgende:
Deze soap
Gaat allang niet meer over wel/ niet gevaccineerd (bij heeft verdomme een excemptie die door een uitegebreide procedure is uitgegeven), maar is nu louter politiek en een mediastunt. Wat een enorme farce van wappie klimaatontkennend Australi.
Kennelijk voldoet hij niet aan de voorwaarden. Dan denkt hij dat hij god is en een uitzondering kan krijgen. Think againquote:Op donderdag 6 januari 2022 08:32 schreef Norrage het volgende:
Deze soap
Gaat allang niet meer over wel/ niet gevaccineerd (bij heeft verdomme een excemptie die door een uitegebreide procedure is uitgegeven), maar is nu louter politiek en een mediastunt. Wat een enorme farce van wappie klimaatontkennend Australi.
Australi ontkent dat er een klimaat is? Dan zijn ze wel heel ver heen inderdaad.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:32 schreef Norrage het volgende:
Deze soap
Maar die excemptie heeft hij dus juist niet.. en blijkbaar was die uitgebreide procedure dan niet officieel gedocumenteerd, anders was het alsnog wel goed gekomen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:32 schreef Norrage het volgende:
Deze soap
Naja, ik snap er ook niks meer van. Hij heeft kennelijk een medische excemptie voor de AO, maar niet om het land in te komen. Ik hoop echt dat Djoko eens eerlijk is over wat er nou aan de hand is, want zo belandt hij alleen meer in de problemen. Wat is zijn medische excemptie? Beweert hij dat hij genoeg antistoffen heeft omdat hij vorig jaar (of dit jaar nog?) besmet is geweest ofzo, en willlen ze dat niet geloven?quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar die excemptie heeft hij dus juist niet.. en blijkbaar was die uitgebreide procedure dan niet officieel gedocumenteerd, anders was het alsnog wel goed gekomen.
Die regels en dergelijke vind ik ook allemaal onzin en overdreven, maar Djokovic wist dat het zo zou gaan, het is niet alsof dit opeens vorige week besloten is. Dan moet je nu ook niet zeuren dat je het land niet binnen komt.
Maandag pas.quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:27 schreef Federer-fan het volgende:
De zitting inzake het hoger beroep was kennelijk vanochtend om 08.00 u. Nederlandse tijd. Heeft iemand vernomen wanneer de uitspraak wordt verwacht? Is wel een unicum dit volgens mij, dat een speler een land niet inkomt. Weet wel wat Boris Becker in volgens mij 1989 Amerika niet in kwam omdat zijn paspoort nog maar x maanden geldig was. Toen moest hij terug om een nieuw te halen.
Australie heeft een klimaat-veranderings-ontkennende regering. Vrij onorthodoxe regering en immigratiebeleid is ook altijd extreem geweest daar. Ook extreem raar dat ze niet gewoon al die tennissers in een bubbel gooien zoals vorig jaar, wat heel goed ging, en nu ineens vaccinaties gaan eisen die helemaal niet werken tegen de nieuwe variant.quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:29 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Australi ontkent dat er een klimaat is? Dan zijn ze wel heel ver heen inderdaad.
Januari 2021 hadden we nauwelijks vaccins dus dat konden ze dan ook niet eisen. Het zou ook raar zijn als ze zo streng zijn voor eigen burgers dat de tennissers dan wel vrolijk in een bubbel mogen. De eisen zijn duidelijk. Djokovic wist dit ook wel, maar kiest ervoor om het op medische redenen te gooien.quote:Op donderdag 6 januari 2022 14:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Australie heeft een klimaat-veranderings-ontkennende regering. Vrij onorthodoxe regering en immigratiebeleid is ook altijd extreem geweest daar. Ook extreem raar dat ze niet gewoon al die tennissers in een bubbel gooien zoals vorig jaar, wat heel goed ging, en nu ineens vaccinaties gaan eisen die helemaal niet werken tegen de nieuwe variant.
Ja, genante luiquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:59 schreef Regilio_ het volgende:
Die ouders van hem helpen ook niet echt mee. Wat een tokkies
Ben het met je eens hoor. De omstandigheden zijn wat anders nu. Maar dan nog. Huidige maatregelen tegen Omikron zijn natuurlijk van de gekkequote:Op donderdag 6 januari 2022 14:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Januari 2021 hadden we nauwelijks vaccins dus dat konden ze dan ook niet eisen. Het zou ook raar zijn als ze zo streng zijn voor eigen burgers dat de tennissers dan wel vrolijk in een bubbel mogen. De eisen zijn duidelijk. Djokovic wist dit ook wel, maar kiest ervoor om het op medische redenen te gooien.
En ja, ik denk ook dat hij inderdaad wel rustig naar binnen mocht als hij niet zoveel ruchtbaarheid eraan had gegeven op socials.
De medische vrijstelling die de toernooidirectie heeft geritseld voldoet waarschijnlijk niet aan de eisen van het Australische department of home affairs.quote:Op donderdag 6 januari 2022 13:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Naja, ik snap er ook niks meer van. Hij heeft kennelijk een medische excemptie voor de AO, maar niet om het land in te komen. Ik hoop echt dat Djoko eens eerlijk is over wat er nou aan de hand is, want zo belandt hij alleen meer in de problemen. Wat is zijn medische excemptie? Beweert hij dat hij genoeg antistoffen heeft omdat hij vorig jaar (of dit jaar nog?) besmet is geweest ofzo, en willlen ze dat niet geloven?
Dat zijn status en geschiedenis de gemoederen goed bezig houdt is wel duidelijk; als dit iemand anders was geweest dan was er denk ik weinig aan de hand geweest. Ook erg dom die instagram post van hem. Als hij gewoon niks had gezegd was ie waarschijnlijk gewoon Australie binnengekomen en was het eerste bericht dat we van hem zagen dat ie in Melbourne aan het trainen is....
Niet echt een slimme PR strategie van team-Djoko, helaas....
quote:Op een persconferentie in Belgrado vergeleek Srdjan Djokovic, de vader van Novak, zijn zoon met Jezus Christus. “Jezus werd gekruisigd, maar heeft het doorstaan en leeft nog steeds onder ons”, zei hij. “Nu proberen ze Novak op dezelfde manier te kruisigen.”
Srdjan Djokovic noemde zijn zoon op de persbabbel in dramatische stijl een “vrijheidsstrijder”. “Novak is Servi en Servi is Novak”, zei hij verder. “Hij zal strijden zoals wij Servirs dat altijd doen. Hij is het licht aan het einde van de tunnel voor een wereld van vrijheid. Niet enkel het westen, maar zeven miljard mensen vormen de aarde.”
Volgens Srdjan Djokovic zit zijn zoon in Australi in een gevangenis. “Behalve zijn telefoon werd hem alles afgenomen”, zo klonk het. “Hij kan zich niet omkleden of wassen. Hij vecht niet alleen voor Servi, maar voor de hele wereld. Hij strijdt voor de vrijheid van meningsuiting.”
Die vader is een enorme engnek.quote:
Ja, dit is een nieuw niveau van bescheidenheid.quote:Op donderdag 6 januari 2022 17:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Fijn dat z'n vader in ieder geval bescheiden is gebleven
Als die vader zijn zoon als Jezus ziet denkt hij dan ook dat hij zelf God is?quote:
Missen we niks aan. Fantastische speler, maar een waardeloze en zwaar narcistische persoonlijkheid.quote:Op donderdag 6 januari 2022 16:32 schreef Nober het volgende:
Đjoković ook nooit meer op Roland Garros (want Macron) en in de VS (want vaccin verplicht)?
Jij bent behoorlijk Bijbelvast meneer.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:23 schreef PirE het volgende:
[..]
Als die vader zijn zoon als Jezus ziet denkt hij dan ook dat hij zelf God is?
quote:De Japanner Kei Nishikori (ATP 47) heeft zich teruggetrokken uit de Australian Open vanwege een heupblessure waarvan hij nog niet voldoende hersteld is. Dat maakte hij donderdag bekend via Twitter.
“Ik heb dit heupprobleem sinds eind vorig jaar. Het is nog niet 100 procent genezen”, verklaarde de Japanner.
Kun je dat uitleggen? Ik zie het namelijk niet. De prijs van een vaccin is 20 . Dat is wat landen betalen. Laten we het voor de zekerheid x 10 doen. 200,- voor 1x een particulier geregeld betrouwbaar 1 vaccin voor 1 jonge speler. En dit hoef je niet supersnel te regelen, hier had je minstens 2 maanden de tijd voor.quote:Op donderdag 6 januari 2022 08:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of dat inderdaad kan is dus net zo'n voorbarige - zo niet mr voorbarige - conclusie als die dat Djokovic 'dus niet gevaccineerd wil worden'
dan wint ie hem, met 2 vingers in de neus.quote:
Nee, slechts timmerman.quote:Op donderdag 6 januari 2022 18:23 schreef PirE het volgende:
[..]
Als die vader zijn zoon als Jezus ziet denkt hij dan ook dat hij zelf God is?
Echt h. Dat statement van die vaderquote:Op donderdag 6 januari 2022 14:59 schreef Regilio_ het volgende:
Die ouders van hem helpen ook niet echt mee. Wat een tokkies
quote:Ook Tsjechische tennisster Voracova zit vast in hetzelfde Australische detentiecentrum als Djokovic: “Beetje zoals een gevangenis”
De Tsjechische Renata Voracova, van wie het Australische visum is geweigerd, zit in hetzelfde quarantainehotel en detentiecentrum als de Servir Novak Djokovic. “Het voelt een beetje als een gevangenis,” vertelde ze in een interview met het Tsjechische dagblad DNES en Sport op vrijdag.
“Ik zit in een kamer en ik kan nergens heen,” zei de 38-jarige Voracova. “Ik kan mijn raam maar een paar centimeter openzetten. Er zijn overal bewakers, ook onder mijn raam, wat nogal vreemd is. Misschien dachten ze dat ik eruit zou springen en wegrennen,” voegde ze eraan toe. Ook noemde ze haar hotel “een soort verbeterde slaapzaal”. “Ze brengen me eten en er is een bewaker in de gang. Alles is gerantsoeneerd. Ik voel me een beetje als in een gevangenis.”
Voracova reisde vorige maand al af naar Australi en nam er ook deel aan een voorbereidingstoernooi. Donderdag zou ze van de douane het nieuws hebben gekregen dat haar visum ongeldig is. “Het was als in een actiefilm, helemaal niet prettig”, zegt de Tsjechische. “Ik snap niet waarom ze na een week naar me toe komen om te zeggen: de regels die eerder golden, gelden nu niet meer.”
Het Tsjechische ministerie van Buitenlandse Zaken meldde dat het protesteerde tegen de detentie, maar dat de tennisster er inmiddels mee instemde om het land te verlaten en niet deel te nemen aan het Australian Open, dat maandag 17 januari begint, “omdat haar trainingsmogelijkheden beperkt zijn”.
“Ik wacht op een vergunning om te vertrekken, misschien zaterdag”, aldus Voracova. De Tsjechische had een vrijstelling gekregen omdat ze onlangs hersteld was van COVID-19, voordat haar visum donderdag werd geannuleerd.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)vaccineerd-personeelquote:Advocaten: Djokovic had in december nog corona
Tennisser Novak Djokovic is vorige maand besmet geweest met het coronavirus, en heeft daarom een medische vrijstelling ontvangen waardoor hij zonder vaccinatiebewijs Australi in mocht. Dat beweren de advocaten van de Servir in nieuw opgedoken documenten bij de federale rechtbank.
Djokovic testte op 16 december met een PCR-test positief, staat in het document. De tennisser verblijft momenteel in een hotel in Melbourne, nadat hem eerder deze week de toegang tot het land was geweigerd. Hij hoopt dat hij kan deelnemen aan de Australian Open, die op maandag 17 januari begint.
De rechter doet maandag uitspraak over de zaak van Djokovic. Eerder was al bekend dat hij beweerde dat hij over een 'medische vrijstelling' beschikt. Djokovic heeft zich nooit uitgelaten over het feit of hij wel of niet is gevaccineerd tegen het coronavirus.
De 34-jarige tennisser liet gisteren voor het eerst van zich horen: "Bedankt mensen over de hele wereld voor jullie continue steun. Ik voel het en het wordt erg gewaardeerd", schreef hij op Instagram.
Schuld van de bondquote:Kort voordat Djokovic' verweer openbaar werd, kwam al naar buiten dat de Australische tennisbond spelers inderdaad foutief genformeerd heeft dat een eerdere besmetting reden voor medische vrijstelling is. Dit ondanks het feit dat het ministerie van volksgezondheid de bond tot tweemaal toe te kennen had gegeven dat dit niet het geval was.
quote:Op zaterdag 8 januari 2022 11:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Schuld van de bond
Wat een genante vertoning. Wel vreemd dat ze dan inderdaad een medische vrijstelling kregen?
Bijzonder dat Djokovic dan toch verzoek heeft ingediend en kennelijk heeft gekregen. Hij kan het echter niet bewijzen in Australi dus benieuwd op welke gronden dat is ingediend.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ze hebben het ook gewoon nagevraagd en een 'nee' gekregen.
Die dubbelspeelster (Voracova) waar ik gisteren over postte was zelfs al binnen, had al een wedstrijd gespeeld en is nu alsnog naar huis gestuurd. Dat was ook op grond van een recente positieve test.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bijzonder dat Djokovic dan toch verzoek heeft ingediend en kennelijk heeft gekregen. Hij kan het echter niet bewijzen in Australi dus benieuwd op welke gronden dat is ingediend.
Dat lijkt me ook niet, idd.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 12:18 schreef Eppie_NL het volgende:
Ik heb sterk mijn twijfels of ie wel echt besmet is geweest.
dat ligt toch echt aan hem en zijn gedragquote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:15 schreef XDo het volgende:
Toch apart dat als Federer in deze situatie zou zitten wij hem allemaal blind zouden geloven maar bij Novax Djokovic twijfel je toch.
Want hij heeft al vaker iedereen bedrogen?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:18 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
dat ligt toch echt aan hem en zijn gedrag
hij heeft in ieder geval de schijn flink tegen met zijn feestjes idd.quote:Op zaterdag 8 januari 2022 13:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Want hij heeft al vaker iedereen bedrogen?
Pff, wat een vooroordelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |