allemaal regels behalve voor de regering/koninglijke familie...die staan erbovenquote:Op maandag 3 januari 2022 11:01 schreef groenen het volgende:
Rutte werkt weer niet thuis zie ik. Nieuwe jaar begint goed.
Dat is zo, laten we hopen dat het ook meevalt met die dwangneurose van overheden.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar het staat toch nog helemaal niet vast of je die booster over een paar maanden weer moet halen, ze bereiden het voor just in case en zelfs voor de huidige booster is er geen QR dwang nationaal gezien, het zijn de mensen die willen skiën die haast hebben ermee
De komende twee weken zijn cruciaal.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:04 schreef zoost het volgende:
Weten we nu ondertussen wat Omicron gaat doen voor de belasting op de zorg? Of blijven de aankomende weken cruciaal?
Als je een beetje naar de UK en Frankrijk kijkt gaan de cijfers omhoog. Dus een lockdown zoals Nederland gedaan heeft zou best juist kunnen blijken te zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:04 schreef zoost het volgende:
Weten we nu ondertussen wat Omicron gaat doen voor de belasting op de zorg? Of blijven de aankomende weken cruciaal?
"weten we nog allemaal niet" .........quote:Op maandag 3 januari 2022 11:04 schreef zoost het volgende:
Zorgcapaciteit en de modellen van het omt?quote:Op maandag 3 januari 2022 11:07 schreef _Lily_ het volgende:
Wat ik me afvraag…. Ik ben voor maatregelen enzo. Maar hoe kan het dat wij als enige land in de EU in lockdown zitten. Wat doen wij fout.
Lockdown is mentaal zo ingrijpend voor iedereen en vooral voor jongeren en ondernemers dat het een laatste redmiddel moet zijn. Hoe kan het dat wij als enige land in de EU daarnaar grijpen?
dat ligt toch echt aan onze zorg en niks anders.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:07 schreef _Lily_ het volgende:
Wat ik me afvraag…. Ik ben voor maatregelen enzo. Maar hoe kan het dat wij als enige land in de EU in lockdown zitten. Wat doen wij fout.
Lockdown is mentaal zo ingrijpend voor iedereen en vooral voor jongeren en ondernemers dat het een laatste redmiddel moet zijn. Hoe kan het dat wij als enige land in de EU daarnaar grijpen?
Waarom denk je dat wij het fout doen?quote:Op maandag 3 januari 2022 11:07 schreef _Lily_ het volgende:
laat een kind wat willekeurige lijnen trekken en die zijn nog beter te gebruikenquote:Op maandag 3 januari 2022 11:08 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zorgcapaciteit en de modellen van het omt?
Rutte heeft naar de BBC gekeken en binnenkort gaat iedereen in lockdown.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:07 schreef _Lily_ het volgende:
Besmettingen of ook de bezetting in de zorg?quote:Op maandag 3 januari 2022 11:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als je een beetje naar de UK en Frankrijk kijkt gaan de cijfers omhoog. Dus een lockdown zoals Nederland gedaan heeft zou best juist kunnen blijken te zijn.
Omdat dit blijkbaar niet relevant is.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:07 schreef _Lily_ het volgende:
Lockdown is mentaal zo ingrijpend voor iedereen en vooral voor jongeren en ondernemers
Daar heeft hij geen actieve herinnering meer aan.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:09 schreef groenen het volgende:
[..]
Rutte heeft naar de BBC gekeken en binnenkort gaat iedereen in lockdown.
Ja maar dan wel liefst richting diegene die druk op de zorg leggen. Dus de 50+ers en risicogroepen die ongevaccineerd zijn ipv gezonde jongere mensen ook te pushen voor een booster een paar keer per jaar.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik sta er toch wat anders in, dat vertrouwen in de overheid heb ik nooit zo enorm gehad maar dat is meer omdat ik ze incompetent vind dan omdat ze een eigen agenda hebben, ministers zijn in principe passanten en regeringen coalities dus in de regel verandert er weinig, de ambtenaren blijven altijd zitten en die hebben dan ook wel een beetje schijt aan die passanten.
Verder ben ik niet voor een vaccinatieplicht en ook niet voor een vorm van controle in de zin van 2G/3G maar dat is vanuit mijn standpunt uiteraard wat makkelijker. Wel is gebleken dat ongevaccineerden onevenredig veel op de IC terecht komen en dus een zorginfarct veroorzaken, dan begrijp ik wel dat je als overheid kijkt naar mogelijkheden om mensen te dwingen zich toch te laten vaccineren.
Daar lijkt het zeer op. Maar het blijft afwachten.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:10 schreef zoost het volgende:
[..]
Besmettingen of ook de bezetting in de zorg?
Ik hoop dat het kwartje bij de regering ook valt.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ligt het nu aan mij of is het nog steeds niet bij iedereen duidelijk dat Omikron en 2G niet samen gaan?
2G gaat uit van zeer lage transmissie tussen gevaccineerden
Omikron heeft hoge transmissie tussen gevaccineerden
Ergo 2G in combinatie met omikron kan niet werken.
Na 6 weken met Omicron onder ons, zou ik verwachten dat ze al wat meer over het ziekteverloop bij gevaccineerden en ongevaccineerden kunnen zeggen.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:10 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daar lijkt het zeer op. Maar het blijft afwachten.
het eerste jaar kon het nog, vaccins werden ontwikkeld etc.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat dit blijkbaar niet relevant is.
Ik moet altijd aan die Southpark margaritaville aflevering denken :dquote:Op maandag 3 januari 2022 11:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
laat een kind wat willekeurige lijnen trekken en die zijn nog beter te gebruiken
je zal maar een premier hebben met altzheimer......niet best hoorquote:Op maandag 3 januari 2022 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar heeft hij geen actieve herinnering meer aan.
Mij valt juist op dat het nieuws nogal divers is en veel nog niet bekend is?quote:Op maandag 3 januari 2022 11:13 schreef zoost het volgende:
[..]
Na 6 weken met Omicron onder ons, zou ik verwachten dat ze al wat meer over het ziekteverloop bij gevaccineerden en ongevaccineerden kunnen zeggen.
de beslissing wordt: scholen blijven gesloten, er zijn stijgende besmettingscijfersquote:Op maandag 3 januari 2022 10:25 schreef Simmertje het volgende:
Gaat er vandaag alleen maar een beslissing genomen worden over de scholen? Of gaan ze überhaupt nog over andere sectoren vergaderen?
Krijg een beetje dit gevoel:
[ afbeelding ]
Dat ligt natuurlijk ook aan of de intentie is van de politiek om alles zo snel mogelijk te openen.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:13 schreef zoost het volgende:
[..]
Na 6 weken met Omicron onder ons, zou ik verwachten dat ze al wat meer over het ziekteverloop bij gevaccineerden en ongevaccineerden kunnen zeggen.
er is genoeg bekend in zuid afrika, UK, denemarken maar nederland is anders.....quote:Op maandag 3 januari 2022 11:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mij valt juist op dat het nieuws nogal divers is en veel nog niet bekend is?
Omdat in Nederland de IC al vol lag voordat omikron voet aan grond had gekregen en we daardoor geen enkele marge hadden. Dat is gewoon het hele verhaal.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:07 schreef _Lily_ het volgende:
In een sombere bui, denk ik dat weleens ja. Mooi opstapje naarquote:Op maandag 3 januari 2022 11:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
- Willen perse iedereen aan de QR codes hebben
denk het niet na hun flater met "dansen met janssen"quote:Op maandag 3 januari 2022 11:14 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk ook aan of de intentie is van de politiek om alles zo snel mogelijk te openen.
Ik denk dat de UK en Frankrijk betere voorbeelden zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:15 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is genoeg bekend in zuid afrika, UK, denemarken maar nederland is anders.....
Jup, er is (te) weinig marge. Mocht omikron op korte termijn echt weer voor stijgingen gaan zorgen in de klinieken/ic, dan schiet men in een verdere stuip en blijft alles dicht t/m Maart.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat in Nederland de IC al vol lag voordat omikron voet aan grond had gekregen en we daardoor geen enkele marge hadden. Dat is gewoon het hele verhaal.
Daarom was het als voorzorgsmaatregel, hoe kut ook, wel te begrijpen.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat in Nederland de IC al vol lag voordat omikron voet aan grond had gekregen en we daardoor geen enkele marge hadden. Dat is gewoon het hele verhaal.
Ja, de meeste mensen kwamen daar bijna elk jaar.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Botswana? Ook voor landen als Thailand, Turkije, Zuid-Afrika, Maleisië, etc.
Zijn best reguliere vakantiebestemmingen hoor.
einde pandemie staat ook in de planning of gaan er nog nieuwe varianten los gelaten worden, zodat Pfizer en co kunnen blijven verdienen?quote:Op maandag 3 januari 2022 10:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Een vriend van mij is recruiter en zij werken veel met de GGD.
Die hebben tegen hen gezegd dat er dus een nieuwe campagne komt vanaf juni.
Staat al in de planning.
Ik ben er bang voor. Vind het heel erg een hellend vlak waar we ons niet op moeten begeven.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:15 schreef zoost het volgende:
[..]
In een sombere bui, denk ik dat weleens ja. Mooi opstapje naar
https://ibestuur.nl/podiu(...)troefkaart-in-europa
Mede omdat we nog geen booster gezet hadden.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Pfizer begroot zelf al tot 2024/25? Toch en Hugo heeft een berg ingekocht.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
einde pandemie staat ook in de planning of gaan er nog nieuwe varianten los gelaten worden, zodat Pfizer en co kunnen blijven verdienen?
Er is nog geen data uit Nederland die dat inzicht kan geven.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
"weten we nog allemaal niet" .........
Nee dat maakt niets uit, hebben ik en mijn partner laatst ook gedaan.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:20 schreef Cynicio het volgende:
Partner en ik willen ons allebei laten testen, deden ze er nou moeilijk over als je tegelijkertijd kwam? Mevrouw van de GGD wist het niet te vertellen.
Hebben ze bij de GGD toch ook niks over te zeggen?quote:Op maandag 3 januari 2022 11:20 schreef Cynicio het volgende:
Partner en ik willen ons allebei laten testen, deden ze er nou moeilijk over als je tegelijkertijd kwam? Mevrouw van de GGD wist het niet te vertellen.
hahahaha .....rightquote:Op maandag 3 januari 2022 11:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom was het als voorzorgsmaatregel, hoe kut ook, wel te begrijpen.
Alleen nu het daadwerkelijk mild blijkt wil ik wel graag alles open vanaf januari zonder QR geneuzel.
Vooral scholen en sport minimaal.
Ik ben echt bang dat we tot diep in het voorjaar blijven aanmodderen in Nederland.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daarom was het als voorzorgsmaatregel, hoe kut ook, wel te begrijpen.
Alleen nu het daadwerkelijk mild blijkt wil ik wel graag alles open vanaf januari zonder QR geneuzel.
Vooral scholen en sport minimaal.
Gelukkig gaat de verantwoordelijke binnenkort het woningprobleem aanpakken.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:19 schreef groenen het volgende:
[..]
Mede omdat we nog geen booster gezet hadden.
9 maanden is het voorstel in de EU van dcc voor de initiële doses, voor de booster is nog geen termijn vastgesteld.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, nu nog 9 maanden. Ik lees net hier dat het al 6 in Italië is. Vandaag + 6 maanden is het begin van de zomervakantie. Ik zie al waar dit naartoe gaat als heel Nederland vlak voor de zomer een booster nodig gaat hebben.
dat is al 18 mnd zo.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:45 schreef Questular het volgende:
Sta je in de supermarkt met een 5 jarige die bijna in zijn broek plast mogen we ineens geen gebruik meer maken van de wc. Top die regeltjes.
*in de wereld.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben echt bang dat we tot diep in het voorjaar blijven aanmodderen in Nederland.
Me2, heb al geen verwachtingen tot de zon weer gaat schijnen.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben echt bang dat we tot diep in het voorjaar blijven aanmodderen in Nederland.
Wel als de afspraken op verschillende tijdstippen zijn. Het is moeilijk om te zien waar het gemierenneuk begint en eindigt in deze crisis.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hebben ze bij de GGD toch ook niks over te zeggen?
Ben bang dat je gelijk gaat krijgen hiermee.quote:Op maandag 3 januari 2022 11:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hahahaha .....right
scholen misschien en dat is het.
sport/winkels weer open in maart ?
restaurants misschien in april ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |