Jij liever dan ikquote:Op maandag 3 januari 2022 10:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wij gaan in augustus idd wel weer een booster halen, dat word dan mijn 5de prik![]()
succes met zoeken !!!!quote:Op maandag 3 januari 2022 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij liever dan ik![]()
Ik ben er na deze booster wel even klaar mee, als landen moeilijk gaan doen dan zoek ik wel een ander vakantieland uit.
'Jawel, want alles is open.' Die redenering is zo bizarquote:Op maandag 3 januari 2022 10:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In de UK gaat het alles behalve prima.
Dat, of lekker met de auto gaan. Ze gaan ook in 2022 niet alle auto’s op alle grensovergangen stoppen voor een qr check, is gewoon niet te doen en zou monsterfiles opleveren. Dus dan maar lekker naar Frankrijk/Spanje/Italië met de autoquote:Op maandag 3 januari 2022 10:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Jij liever dan ik![]()
Ik ben er na deze booster wel even klaar mee, als landen moeilijk gaan doen dan zoek ik wel een ander vakantieland uit.
Opnames slechts met 50% gestegen de laatste week, lekker mildquote:Op maandag 3 januari 2022 10:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
'Jawel, want alles is open.' Die redenering is zo bizar.
Niet prima, maar toch vooral het besef dat 'prima' niet valt te behalen en een duidelijke keuze in beleid die daarop aansluit.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:36 schreef Stridone het volgende:
[..]
In de UK gaat het prima en hoeven ze geen extra maatregelen te nemen.
Ja klopt. Ik vertrouw de overheid sowieso al niet plus vind het egoïstische egotrippers die niet om de bevolking geven. Zie je ook nu met al die incompetente figuren op belangrijke posten na die stoelendans.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
jouw vertrouwen in de overheid is wel heel miniem hè
Ja, dat zie ik tegen die tijd dan wel weer hoor. In zo'n Omicronprik vd zomer zie ik ook weinig heil want tegen die tijd is er wel weer een andere Variant des Doods en begint het weer van voren af aan zeker.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat, of lekker met de auto gaan. Ze gaan ook in 2022 niet alle auto’s op alle grensovergangen stoppen voor een qr check, is gewoon niet te doen en zou monsterfiles opleveren. Dus dan maar lekker naar Frankrijk/Spanje/Italië met de auto
En eventueel accepteren dat je daar wellicht niet uit eten kan ja… dan maar gewoon voor het weer/de omgeving op vakantie. Is alsnog beter dan in juli bij 17 graden en stortregen ergens in fucking Drenthe zitten
de kans is groter dat het kinderen van fokkers zijn.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:45 schreef Momo het volgende:
@:Trein2000 is van 2000, zitten er eigenlijk nog jongere fokkers hier?
Op je 13e al een FOK!-account hebbenquote:Op maandag 3 januari 2022 10:45 schreef Momo het volgende:
Het moet zo snel dat het niet opvalt hoeveel die booster niet gaan halen. Dat zien wij in maart wel.quote:
Er zijn inmiddels bijna 4 miljoen boosterprikken gezet dus zo slecht gaat het niet.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:46 schreef halfway het volgende:
[..]
Het moet zo snel dat het niet opvalt hoeveel die booster niet gaan halen. Dat zien wij in maart wel.
Take a seat right over there please!quote:Op maandag 3 januari 2022 10:45 schreef Momo het volgende:
Ik moest een keer poepen toen ik onderweg was. Dat mocht nergens, uiteindelijk maar buiten gedaan.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:45 schreef Questular het volgende:
Sta je in de supermarkt met een 5 jarige die bijna in zijn broek plast mogen we ineens geen gebruik meer maken van de wc. Top die regeltjes.
De verhouding tussen "alles is open" en de huidige ziekenhuis/IC bezetting zegt genoeg.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
'Jawel, want alles is open.' Die redenering is zo bizar.
ja dat werkt ook lekker als je overal je QR moet laten zien......afgelopen september meegemaakt in frankrijk/italie/zwitserland.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat, of lekker met de auto gaan. Ze gaan ook in 2022 niet alle auto’s op alle grensovergangen stoppen voor een qr check, is gewoon niet te doen en zou monsterfiles opleveren. Dus dan maar lekker naar Frankrijk/Spanje/Italië met de auto
En eventueel accepteren dat je daar wellicht niet uit eten kan ja… dan maar gewoon voor het weer/de omgeving op vakantie. Is alsnog beter dan in juli bij 17 graden en stortregen ergens in fucking Drenthe zitten
maandag 9 juni 2003quote:Op maandag 3 januari 2022 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op je 13e al een FOK!-account hebben
Ja precies, slechts 50% toename zoals @Jor_Dii al zei. Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De verhouding tussen "alles is open" en de huidige ziekenhuis/IC bezetting zegt genoeg.
maar jij wilt nederland nog 5 jaar dicht houden en niemand mag meer genieten van het leven ?
als het in nederland met 10% stijgt zijn we al in paniek want ons zorgsysteem is gewoon compleet ingestort.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opnames slechts met 50% gestegen de laatste week, lekker mild
Bedankt voor het delen.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik moest een keer poepen toen ik onderweg was. Dat mocht nergens, uiteindelijk maar buiten gedaan.
Typisch Nederlands weer, lekker doorslaan in de regeltjes.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:45 schreef Questular het volgende:
Sta je in de supermarkt met een 5 jarige die bijna in zijn broek plast mogen we ineens geen gebruik meer maken van de wc. Top die regeltjes.
Ja, omdat je ws steeds restaurants en bars/cafés in wilde. Dat moet je dan skippen idd.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja dat werkt ook lekker als je overal je QR moet laten zien......afgelopen september meegemaakt in frankrijk/italie/zwitserland.
Wat heeft dit met die 50% toename daar te maken?quote:Op maandag 3 januari 2022 10:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als het in nederland met 10% stijgt zijn we al in paniek want ons zorgsysteem is gewoon compleet ingestort.
we lopen al 20 maanden te schreeuwen dat er niks aan gedaan kan worden.
quote:Op maandag 3 januari 2022 10:51 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het stiekem ook wel helemaal prima dat horeca dat zo moeilijk deed over 3g dicht is
Dat weet ik niet, we hadden het over de situatie in UKquote:Op maandag 3 januari 2022 10:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
als het in nederland met 10% stijgt zijn we al in paniek want ons zorgsysteem is gewoon compleet ingestort.
Graag gedaan. Achterlijke regels... Als iemand moet schijten of piesen dan moet dat gewoon kunnen.quote:
In die landen mag en kan je als persoon alleen veel meer en kan je een veel gelukkiger leven leiden, dus vandaar dat mensen zeggen dat het daar veel beter gaat. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen. Ze hebben het over de geldende maatregelen, niet eens zo zeer over de ziekenhuiscijfers en besmettingen. Want die zijn voor de gemiddelde persoon totaal irrelevant.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies, slechts 50% toename zoals @:Jor_Dii al zei. Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen.
En dat wil ik niet, zeg ik ook nergens, dus misschien gewoon je fantasie achterwege laten.
Kun je toch ook die mondluier voor gebruikenquote:Op maandag 3 januari 2022 10:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Graag gedaan. Achterlijke regels... Als iemand moet schijten of piesen dan moet dat gewoon kunnen.
Nee, alleen die specifieke ondernemers. Voor de rest is het gewoon zwaar lullig dat het OMT hen als zondebok ziet.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
![]()
Prima hoor, dat mensen dag in dag uit stress hebben omdat ze hun eigen zaak moeten sluiten of tijdelijk geen werk hebben en het nog maar de vraag is of ze ooit weer normaal kunnen werken.
ja wat denk je zelf ?quote:Op maandag 3 januari 2022 10:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, omdat je ws steeds restaurants en bars/cafés in wilde. Dat moet je dan skippen idd.
De zorg in de UK is niet veel beter af. De wachtlijsten voor normale planbare zorg was daar pre-covid al vele malen erger dan bij ons.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat wij dat niet aan zouden kunnen in NL.....quote:Op maandag 3 januari 2022 10:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat heeft dit met die 50% toename daar te maken?
Nu zijn de ziekenhuiscijfers ineens weer totaal irrelevant. Daar gingen de doelpalen.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
In die landen mag en kan je als persoon alleen veel meer, dus vandaar dat mensen zeggen dat het daar veel beter gaat. Ze hebben het over de geldende maatregelen, niet eens zo zeer over de ziekenhuiscijfers. Want die zijn voor de gemiddelde persoon totaal irrelevant.
Gelukkig hebben ze daar inmiddels wel redelijk door dat de zorg maar een klein deel van de samenleving is en dat er nog veel meer belangrijke zaken zijn.
Dus het is terecht dat hier alles dicht is. Check.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat wij dat niet aan zouden kunnen in NL.....
daarom is alles nog dicht.
snap je het ?
Welke regels verbieden dat?quote:Op maandag 3 januari 2022 10:45 schreef Questular het volgende:
Ik sta er toch wat anders in, dat vertrouwen in de overheid heb ik nooit zo enorm gehad maar dat is meer omdat ik ze incompetent vind dan omdat ze een eigen agenda hebben, ministers zijn in principe passanten en regeringen coalities dus in de regel verandert er weinig, de ambtenaren blijven altijd zitten en die hebben dan ook wel een beetje schijt aan die passanten.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik vertrouw de overheid sowieso al niet plus vind het egoïstische egotrippers die niet om de bevolking geven. Zie je ook nu met al die incompetente figuren op belangrijke posten na die stoelendans.
Maar ik merk dat ik overtuigd begin te raken van de gedachte dat het om de QR maatschappij/2g draait omdat er puur vanuit virusbestrijding/belang van de samenleving zoveel onlogische schadelijke beslissingen worden genomen.
Moet er wel een beetje voor waken dat ik niet teveel dmv confirmation bias straks me helemaal in great reset/wef territory begeef.
Dus kritisch en oplettend dan maar
Ligt het nu aan mij of is het nog steeds niet bij iedereen duidelijk dat Omikron en 2G niet samen gaan?quote:Op maandag 3 januari 2022 10:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Deze lockdown voelt deels als middel om 2g erdoor te drukken.
Scholen kunnen daarvoor ontzien worden vooralsnog maar de overige sectoren niet.
Die moeten nog een poosje murw gebeukt worden voor ze 2g als oplossing accepteren.
Hugo hield dat rapport niet voor niks weg.
Denk dat daarom alleen scholen open op de agenda staat.
Misschien zelfs alleen primair onderwijs.
Voor de rest kunnen we het schudden ben ik bang.
in het begin was ik van de maatregelen en deze goed volgen, 1.5 jaar lang zo goed als opgesloten gezeten.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
In die landen mag en kan je als persoon alleen veel meer en kan je een veel gelukkiger leven leiden, dus vandaar dat mensen zeggen dat het daar veel beter gaat. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen. Ze hebben het over de geldende maatregelen, niet eens zo zeer over de ziekenhuiscijfers en besmettingen. Want die zijn voor de gemiddelde persoon totaal irrelevant.
Gelukkig hebben ze daar inmiddels wel redelijk door dat de zorg maar een klein deel van de samenleving is en dat er nog veel meer belangrijke zaken zijn.
-knip-quote:Op maandag 3 januari 2022 10:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nu zijn de ziekenhuiscijfers ineens weer totaal irrelevant. Daar gingen de doelpalen.
Maar dat laatste moet dan niet betekenen dat mensen die zich wel netjes hebben laten vaccineren (en die bovendien vanwege hun leeftijd toch al geen risicogroep waren) maar elke zoveel maanden 'gepest' moeten worden om een booster te halen om hun vinkje te behouden.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik sta er toch wat anders in, dat vertrouwen in de overheid heb ik nooit zo enorm gehad maar dat is meer omdat ik ze incompetent vind dan omdat ze een eigen agenda hebben, ministers zijn in principe passanten en regeringen coalities dus in de regel verandert er weinig, de ambtenaren blijven altijd zitten en die hebben dan ook wel een beetje schijt aan die passanten.
Verder ben ik niet voor een vaccinatieplicht en ook niet voor een vorm van controle in de zin van 2G/3G maar dat is vanuit mijn standpunt uiteraard wat makkelijker. Wel is gebleken dat ongevaccineerden onevenredig veel op de IC terecht komen en dus een zorginfarct veroorzaken, dan begrijp ik wel dat je als overheid kijkt naar mogelijkheden om mensen te dwingen zich toch te laten vaccineren.
Zal ze leren, als je niet enthousiast meegaat in de regelbrij moet je maar failliet.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
![]()
Prima hoor, dat mensen dag in dag uit stress hebben omdat ze hun eigen zaak moeten sluiten of tijdelijk geen werk hebben en het nog maar de vraag is of ze ooit weer normaal kunnen werken.
Ik begreep je de eerste keer ook al hoor. Je verzet doelpalen. Nu de ziekenhuisopnames daar behoorlijk toenemen is dat niet relevant want mensen merken er niets van. Ofzo. Niet testen is geen besmettingen. Als je links kijkt, zie je rechts niets.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Zucht, waarom doe ik nog moeite om dit uit te leggen.
Een gemiddeld persoon merkt alleen wat van de ziekenhuiscijfers als dat ook resulteert in maatregelen die direct negatieve invloed hebben op die persoon zijn leven. Maar dat gebeurt in het VK dus amper in vergelijking met Nederland.
Zou zomaar kunnen dat Uk alsnog in lockdown gaat de komende tijd, dat politieke spelletje rond de feestdagen is nu voorbij..quote:Op maandag 3 januari 2022 10:54 schreef Pistolero het volgende:
[..]
maar het staat toch nog helemaal niet vast of je die booster over een paar maanden weer moet halen, ze bereiden het voor just in case en zelfs voor de huidige booster is er geen QR dwang nationaal gezien, het zijn de mensen die willen skiën die haast hebben ermeequote:Op maandag 3 januari 2022 10:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dat laatste moet dan niet betekenen dat mensen die zich wel netjes hebben laten vaccineren (en die bovendien vanwege hun leeftijd toch al geen risicogroep waren) maar elke zoveel maanden 'gepest' moeten worden om een booster te halen om hun vinkje te behouden.
Richt je dan op de groepen die nog 0 vaccinaties hebben gehaald en niet op de burger die er wel 2 of 3 heeft genomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |