weet je wat? in Juli is de pandemie al ten eindequote:Op maandag 3 januari 2022 09:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moet je wel aan de beurt komen. Dit land kennende zal het allemaal wel weer op het laatste moment moeten gebeuren, en dan ben je gewoon zwaar de klos als je afspraak niet voor je vakantie kan.
2020 belde, ze willen hun verwachting terug.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
weet je wat? in Juli is de pandemie al ten einde
Het is KLAAR.....Omicron FTWquote:Op maandag 3 januari 2022 09:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)se-dj-niet~af6ed968/![]()
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de QR onzin ten einde is tegen die tijd.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
weet je wat? in Juli is de pandemie al ten einde
Botswana? Ook voor landen als Thailand, Turkije, Zuid-Afrika, Maleisië, etc.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jah. Komen ze weer met die dooddoener. Misschien als je naar Botswana ofzo ging ja.
NIET binnen de EU.
Zal wel meevallen, als je je nu nog wil vaccineren kan je ook meteen terecht.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Moet je wel aan de beurt komen. Dit land kennende zal het allemaal wel weer op het laatste moment moeten gebeuren, en dan ben je gewoon zwaar de klos als je afspraak niet voor je vakantie kan.
ik vermoed van nietquote:Op maandag 3 januari 2022 10:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de QR onzin ten einde is tegen die tijd.
Als je 24 of jonger bent, dan kan je nu nog niet eens een afspraak maken.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, als je je nu nog wil vaccineren kan je ook meteen terecht.
ja was echt top geregeld die planning weer.....kwetsbaren ouderen in rolstoelen tussen jonge twintigers op de priklocatiequote:Op maandag 3 januari 2022 10:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, als je je nu nog wil vaccineren kan je ook meteen terecht.
Voor de eerste of tweede vaccinatie? Volgens mij kan dat zelfs zonder afspraak.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je 24 of jonger bent, dan kan je nu nog niet eens een afspraak maken.
dat hebben wij nu ook al een paar keer gehad, en wat krijgen we.....een verkoudheid.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ben overigens de afgelopen week op bezoek geweest bij vrienden hier in Spanje, meerdere keren in kei drukke restaurants gegeten waar niemand afstand hield.
In ov gezeten dat eveneens kei druk was. Paar keer winkelcentra in geweest waar het ook stikte vd mensen en niemand afstand hield en tig mensen liepen te kuchen en weet ik het.
Waar blijft die oh-zo besmettelijke omicron nou? Ik had verwacht nu wel met een snotneus thuis te zitten….
https://www.1limburg.nl/c(...)ectief-voor-kinderenquote:Op maandag 3 januari 2022 09:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Laat maar zien
Je hoeft me overigens niet te overtuigen, vind het wel nobel dat je dat probeert hoor. Ik snap alleen werkelijk waar niet waarom en waarom zo fel in licht van corona
Voor mij was het juist ik als eenzame twintiger tussen alle ouderen. Je kon de hoeveelheid dertigers al op twee handen tellenquote:Op maandag 3 januari 2022 10:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja was echt top geregeld die planning weer.....kwetsbaren ouderen in rolstoelen tussen jonge twintigers op de priklocatie
hoe dan ?
Dan zijn die kwetsbare ouderen ook wel een beetje laat? Die konden wel al 2/3 weken geleden terecht.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja was echt top geregeld die planning weer.....kwetsbaren ouderen in rolstoelen tussen jonge twintigers op de priklocatie
hoe dan ?
Een afspraak verzetten is lastig voor ouderen.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dan zijn die kwetsbare ouderen ook wel een beetje laat? Die konden wel al 2/3 weken geleden terecht.
ja sommigen dus niet......en de 60- kwetsbaren al helemaal nietquote:Op maandag 3 januari 2022 10:03 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dan zijn die kwetsbare ouderen ook wel een beetje laat? Die konden wel al 2/3 weken geleden terecht.
Ik hoor eigenlijk overal om me heen (en dan heb ik het voornamelijk over begin dertigers) dat ze nog een paar maandjes afwachten i.v.m. zomervakanties enzo.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de bereidwilligheid om te boosteren tov de eerdere vaccinatiecampagne. Zijn daar al cijfers over bekend?
Famous last wordsquote:Op maandag 3 januari 2022 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ben overigens de afgelopen week op bezoek geweest bij vrienden hier in Spanje, meerdere keren in kei drukke restaurants gegeten waar niemand afstand hield.
In ov gezeten dat eveneens kei druk was. Paar keer winkelcentra in geweest waar het ook stikte vd mensen en niemand afstand hield en tig mensen liepen te kuchen en weet ik het.
Waar blijft die oh-zo besmettelijke omicron nou? Ik had verwacht nu wel met een snotneus thuis te zitten….
Gezien het gemak waarmee je binnen 2 weken al terecht kan in de buurt, terwijl je vorig jaar nog een maand moest wachten... iets minder.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de bereidwilligheid om te boosteren tov de eerdere vaccinatiecampagne. Zijn daar al cijfers over bekend?
Ligt dan misschien aan de regio, maar ik gok dat diezelfde jongeren in die regio dan ook pas later aan de beurt komen. 1 Januari heb ik mijn afspraak gemaakt en kon 5 januari al terecht... Ik heb ook een paar keer eerder gekeken door een foute geboortedatum in te vullen en toen was het ook ongeveer binnen 5 dagen dat ik terecht kon.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja sommigen dus niet......en de 60- kwetsbaren al helemaal niet
we hebben zelfs het systeem een beetje moeten cheaten om mijn vrouw te kunnen laten boosteren gister, en daar moesten we nog een eindje voor rijden naar een XXL prik locatie.
nog eenquote:Op maandag 3 januari 2022 09:57 schreef Predator40 het volgende:
[..]
13 graden maar ? veel te koud
over 10 dagen zit ik 2 maanden in 26
heeft ook met de capaciteit te maken, op het moment dat ik bijvoorbeeld kon afspreken was de capaciteit nog niet optimaal, ik kan dan ook pas zondag as, dan had ik het wel weer kunnen veranderen maar zo'n haast heb ik ook weer nietquote:Op maandag 3 januari 2022 10:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een afspraak verzetten is lastig voor ouderen.
Ja, lekker vergelijkbaar ook.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gezien het gemak waarmee je binnen 2 weken al terecht kan in de buurt, terwijl je vorig jaar nog een maand moest wachten... iets minder.
Haha ik tart het lot hè. Maar ja ik heb wel echt meerdere situaties vorige week gehad waarvan ik dacht, nou als er een moment is om het te krijgen, dan is dit 'm wel.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Famous last words![]()
Been nice knowing ya
Ik had eigenlijk ook nog willen wachten, maar in Italië verloopt de QR code volgens mij na 6 maanden en van m'n bedrijf heb ik al bericht gekregen dat ik verplicht alle vaccinaties moet nemen + booster etcquote:Op maandag 3 januari 2022 10:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik hoor eigenlijk overal om me heen (en dan heb ik het voornamelijk over begin dertigers) dat ze nog een paar maandjes afwachten i.v.m. zomervakanties enzo.
lijkt mij heerlijk zo'n chip, nooit meer je smart phone verliezen.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik vind het allemaal best.....niet teveel over nadenken
al willen ze een chip implanteren
Er is hier een hele grote priklocatie niet open gegaan, een ander is kleiner dan toen. Dus als je bedoelt dat de capaciteit groter is, dan sla je de plank mis.quote:
Ik zal eerlijk zijn; zo zie ik het ook. Waar vorig jaar de vaccins de 'uitweg' zouden moeten zijn blijkt dat toch niet zo te zijn. Toen heb ik braaf en vol overtuiging de twee spuiten genomen maar die motivatie is er nu totaal niet. Aangezien het secundaire belang, de toegang tot de geneugelijke zaken des levens, ons volgens sommigen tot maart onthouden zal worden.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:09 schreef GemMagic het volgende:
Voor een ontzettend groot deel van de bevolking is de prik alleen maar een reis- of toegangsbewijs. Die haal je natuurlijk alleen maar wanneer je ergens naar toe wilt en dan nog zo strategisch mogelijk, zodat je er zo veel mogelijk profijt van hebt. Dat is het voorlopig wel, je moet je maar laten vaccineren voor het algemeen belang en in ruil daar voor krijg je een fractie van de oude vrijheid terug.
Ik hoop alleen wel dat het QR systeem binnen het eigen land dit jaar verdwijnt en zeker niet wordt uitgebreid.
Schaarste in vaccins/wachten op aanlevering was het toen. Dat is nu totaal niet van toepassing.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is hier een hele grote priklocatie niet open gegaan, een ander is kleiner dan toen. Dus als je bedoelt dat de capaciteit groter is, dan sla je de plank mis.
Toen ik aan de beurt was, was er helemaal geen probleem meer. Er is zelfs een locatie dichtgaan tussen mijn twee prikken omdat het niet meer nodig was.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Schaarste in vaccins/wachten op aanlevering was het toen. Dat is nu totaal niet van toepassing.
Zou kunnen dit anekdotische bewijs, maar de situatie van het maken voor een afspraak voor je eerste vaccin in vergelijking met de booster nu (zelfde vaccin) is echt compleet debiel.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toen ik aan de beurt was, was er helemaal geen probleem meer. Er is zelfs een locatie dichtgaan tussen mijn twee prikken omdat het niet meer nodig was.
Dit ja. Zeker nu de berichten over omicron overal meer en meer duidelijk maken dat het voor jonge mensen zonder aandoeningen eigenlijk nul gevaar oplevert zit ik echt van waaaaaaarom moet ik nog een spuitje nemen jongens. Hou de fuck eens op zeg.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk zijn; zo zie ik het ook. Waar vorig jaar de vaccins de 'uitweg' zouden moeten zijn blijkt dat toch niet zo te zijn. Toen heb ik braaf en vol overtuiging de twee spuiten genomen maar die motivatie is er nu totaal niet. Aangezien het secundaire belang, de toegang tot de geneugdelijke zaken des levens, ons volgens sommigen tot maart onthouden zal worden.
Ik kijk het nog wel ff aan.
Het enige verschil is dat er toen overlap zat tussen eerste en tweede, wat de capaciteit halveerde. Daarom was het ook uitgestorven op mijn locatie toen ik de tweede keer ging. Maar toen had ik echt nooit binnen een maand ergens terecht gekund.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Zou kunnen dit anekdotische bewijs, maar de situatie van het maken voor een afspraak voor je eerste vaccin in vergelijking met de booster nu (zelfde vaccin) is echt compleet debiel.
Steeds meer cruise lines stellen boosters verplicht voor gasten.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:15 schreef asco het volgende:
Ik ga ook nog geen booster halen.
Heb in mei 2021 corona gehad en weekje goed ziek geweest. Daarna 2 vaccinaties gehad, de laatste in juli.
In oktober heerlijk op cruise geweest en dat ga ik in februari weer doen. Dus nog geen booster nodig. In mei ga ik naar Vegas en dan zou ik wel een booster nodig hebben.
Maar eigenlijk hoop ik dat het dan al niet meer nodig is.![]()
.
ik denk het niet, het is zonder vaccinatieplicht wel een drukmiddelquote:Op maandag 3 januari 2022 10:09 schreef GemMagic het volgende:
Ik hoop alleen wel dat het QR systeem binnen het eigen land dit jaar verdwijnt en zeker niet wordt uitgebreid.
Klopt.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:09 schreef GemMagic het volgende:
Voor een ontzettend groot deel van de bevolking is de prik alleen maar een reis- of toegangsbewijs.
Dat die omicron ongevaarlijk is, is de reden dat ik het nu wel heb gedaanquote:Op maandag 3 januari 2022 10:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit ja. Zeker nu de berichten over omicron overal meer en meer duidelijk maken dat het voor jonge mensen zonder aandoeningen eigenlijk nul gevaar oplevert zit ik echt van waaaaaaarom moet ik nog een spuitje nemen jongens. Hou de fuck eens op zeg.
Als ik in NL was geweest had ik de afspraak nu ook niet gemaakt hoor. Tis wel best.
En nu kan je voor je booster eigenlijk overal wel binnen een weekje terecht. Ik geef het nog een maand en je kan je booster op dezelfde of volgende dag nog halen, net als met het eerste (of tweede) vaccin nu al het geval is.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat er toen overlap zat tussen eerste en tweede, wat de capaciteit halveerde. Daarom was het ook uitgestorven op mijn locatie toen ik de tweede keer ging. Maar toen had ik echt nooit binnen een maand ergens terecht gekund.
quote:
Daardoor krijg je dus ook steeds meer het idee dat die QR maatschappij een doel op zich is geworden.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit ja. Zeker nu de berichten over omicron overal meer en meer duidelijk maken dat het voor jonge mensen zonder aandoeningen eigenlijk nul gevaar oplevert zit ik echt van waaaaaaarom moet ik nog een spuitje nemen jongens. Hou de fuck eens op zeg.
Als ik in NL was geweest had ik de afspraak nu ook niet gemaakt hoor. Tis wel best.
Ik heb die booster nu al op de volgende dag. Was een beetje geluk hebben, maar anders had ik met wat refreshen altijd wel ergens deze week gekund. Ik geloof best dat het allemaal iets soepeler gaat dan toen, maar zo'n enorm verschil?quote:Op maandag 3 januari 2022 10:17 schreef Caland het volgende:
[..]
En nu kan je voor je booster eigenlijk overal wel binnen een weekje terecht. Ik geef het nog een maand en je kan je booster op dezelfde of volgende dag nog halen.
Ik ben gevaccineerd in Augustus en die dingen zijn 9 maanden geldig. Vooralsnog is er geen booster verplichting om ergens binnen te mogen.quote:Op maandag 3 januari 2022 09:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor ouderen slaat het ergens op. Voor twintigers is het pure onzin. Dus ik heb nu #prikspijt omdat ik het al zie gebeuren dat ik er nog één moet voor vakantie, terwijl dat anders niet nodig was geweest als ik het had uitgesteld.
Hoezo die overtuiging? Heb je onlangs positief getest?quote:Op maandag 3 januari 2022 09:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat ik nog de volle 100% aan antistoffen had als ik me vandaag had laten testen daarop. Dus ja, zinloos.
Nu maken er nog relatief veel mensen een afspraak natuurlijk, dat is over een paar weken al compleet anders.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb die booster nu al op de volgende dag. Was een beetje geluk hebben, maar anders had ik met wat refreshen altijd wel ergens deze week gekund. Ik geloof best dat het allemaal iets soepeler gaat dan toen, maar zo'n enorm verschil?
Ja, nu nog 9 maanden. Ik lees net hier dat het al 6 in Italië is. Vandaag + 6 maanden is het begin van de zomervakantie. Ik zie al waar dit naartoe gaat als heel Nederland vlak voor de zomer een booster nodig gaat hebben.quote:Op maandag 3 januari 2022 10:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ben gevaccineerd in Augustus en die dingen zijn 9 maanden geldig. Vooralsnog is er geen booster verplichting om ergens binnen te mogen.
Waarom zou ik dan nu in alle haast een booster halen? Dat ding is dus tot mei geldig.... Zonde van die 5 maanden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |