Mwah, je stuurt uiteindelijk wel het OM aan, enige kennis van juridische procesgang lijkt me geen overbodige luxe.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:59 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Alsof je jurist moet zijn op J&V
Ja, dat zat er niet in. Maar eigenlijk blijven alleen die 4 en Schouten, De Jonge en Harbers uit het vorige kabinet.quote:Op donderdag 30 december 2021 20:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De kopstukken weg, dus geen Kaag, Rutte, Hoekstra, Ollongren. Een totaal nieuwe weg inslaan met mensen die zo vastgeroest zitten op kop gaat gewoon niet.
Daar hoef je toch geen jurist voor te zijn? Hoe onze rechtspraak werkt en hoe de processen werken is geen rocket science.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, je stuurt uiteindelijk wel het OM aan, enige kennis van juridische procesgang lijkt me geen overbodige luxe.
Die heeft ze in Amsterdam wel opgedaan als adviseur.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, je stuurt uiteindelijk wel het OM aan, enige kennis van juridische procesgang lijkt me geen overbodige luxe.
En De Jonge, maar die drie vind ik eigenlijk minder problematisch. Ik zeg niet dat dit kabinet geen land zou kunnen besturen, maar om van deze zelfde voorhoede 'nieuw elan' te verwachten terwijl ze ook vooral nog moeten vechten om te overleven lijkt me wat teveel gevraagd. Nederland was en is in zijn bestuurscultuur aartsconservatief en dat gaat ook nu niet veranderen.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat zat er niet in. Maar eigenlijk blijven alleen die 4 en Schouten en Harbers uit het vorige kabinet.
"Ik ken mensen die aan wiet zijn overleden. "quote:Op donderdag 30 december 2021 20:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
Iemand nog wat leuke stukjes van Twitter waar beoogde ministers gekke uitspraken doen?
Ja, die had ik er later nog bij geedit.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En De Jonge, maar die drie vind ik eigenlijk minder problematisch. Ik zeg niet dat dit kabinet geen land zou kunnen besturen, maar om van deze zelfde voorhoede 'nieuw elan' te verwachten terwijl ze ook vooral nog moeten vechten om te overleven lijkt me wat teveel gevraagd. Nederland was en is in zijn bestuurscultuur aartsconservatief en dat gaat ook nu niet veranderen.
Wel/geen portefeuille.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:11 schreef superniger het volgende:
Wat is het verschil tussen minister van/voor?
In Nederland is een minister zonder portefeuille verantwoordelijk voor een bepaald beleidsterrein, maar heeft niet de leiding over een departement. Ministers zonder portefeuille hebben, anders dan staatssecretarissen, zitting in de Nederlandse ministerraad en kunnen dus ook meestemmen over alle beslissingen. De benoeming van een minister speciaal voor een bepaald beleidsterrein is een teken dat men dit onderwerp belangrijk vindt. Daar waar ministers met leiding over een ministerie worden aangeduid met "minister van ...", wordt een minister zonder portefeuille aangeduid met "minister voor ...".quote:Op donderdag 30 december 2021 21:11 schreef superniger het volgende:
Wat is het verschil tussen minister van/voor?
Ik vind het wel een realistisch verhaal. We moeten onze eigen broek kunnen ophouden. Een uitlating als "Europa kan zichzelf op dit moment niet verdedigen. Dat is ondenkbaar" van Rutte helpt ons ook niet verder. Het is wachten tot de VS een Republikeinse leider kiest die de NAVO om zeep helpt of de NAVO wil misbruiken voor onwenselijke doeleinden.quote:"Ik denk dat we ons een heldere hemel moeten voorstellen met een Europees leger aan de horizon", zei Ollongren. Ze voegde eraan toe dat ze wel gewoon in de NAVO wil blijven, en ook de nationale legers gewoon wil laten bestaan. Maar ze wil een verregaande samenwerking tussen de krijgsmachten van de verschillende EU-lidstaten.
"Dat kost tijd, maar dat betekent niet dat we geen eerste stap kunnen zetten." Ze wees erop dat er bij nationale legers in Europa 150 verschillende wapensystemen worden gebruikt. Dat zouden er door samenwerking veel minder moeten worden.
Volgens Ollongren zijn er drie belangrijke ontwikkelingen die een Europees leger onvermijdelijk maken. Allereerst trekken de Verenigde Staten hun handen steeds meer af van de verdediging van Europa. Daarnaast toont Rusland zich steeds agressiever, bijvoorbeeld door delen van Oekraïne te annexeren.
Maar ook de brexit is volgens de Nederlandse vicepremier zo'n ontwikkeling. "Dat betekent voor de EU dat het land met de meest geavanceerde krijgsmacht ons verlaat."
Prima verhaal, alleen snapt men in Nederland vaak erg slecht hoe het in Europa werkt en als dat niet verandert krijgen we daar ook niets gedaan. Je kunt niet een Europees leger willen maar geen Eurobonds en geen gemeenschappelijke grensbewaking.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:13 schreef Jojoke het volgende:
Eerdere uitlatingen van Ollongren over Defensie.
https://nos.nl/artikel/22(...)-voor-europees-leger
[..]
Ik vind het wel een realistisch verhaal. We moeten onze eigen broek kunnen ophouden. Een uitlating als "Europa kan zichzelf op dit moment niet verdedigen. Dat is ondenkbaar" van Rutte helpt ons ook niet verder. Het is wachten tot de VS een Republikeinse leider kiest die de NAVO om zeep helpt of de NAVO wil misbruiken voor onwenselijke doeleinden.
Ja als je heel gefixeerd bent op de paar blijvers.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:35 schreef -XOR- het volgende:
Dit schijnt overigens de theme song van het nieuwe kabinet te worden:
Zouden het Erasmus en het Landelijk Netwerk Acute Zorg tijdens een pandemie hun voorzitter verliezen, is dat eigenlijk wel handig?quote:Een andere naam van een buitenstaander, ziekenhuisbaas Ernst Kuipers, gaat ook rond. Hij wordt genoemd als minister van Volksgezondheid, maar daar moet toch wel een slag om de arm worden gehouden.
In Zweden is de dienstplicht (voor eenieder) sinds 2017 ook weer heringevoerd: Zweden voert de dienstplicht weer in, nu ook voor vrouwenquote:Op donderdag 30 december 2021 20:25 schreef Jojoke het volgende:
Volgens mij heeft Zweden ook veel meer reservepersoneel dan Nederland. Het is leuk als alles high-tech is, maar als er stront aan de knikker is dan heb je handjes nodig. Nederland zou veel meer handjes paraat moeten hebben .
Slechts 7 blijvers en de rest voor het grootste deel niet eens uit Den Haag. Ik vind dat je er wel heel zuur in staat.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:35 schreef -XOR- het volgende:
Dit schijnt overigens de theme song van het nieuwe kabinet te worden:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |