abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 december 2021 @ 21:01:36 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202939679
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:59 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Alsof je jurist moet zijn op J&V _O-
Mwah, je stuurt uiteindelijk wel het OM aan, enige kennis van juridische procesgang lijkt me geen overbodige luxe.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 30 december 2021 @ 21:02:26 #27
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202939715
Sterker nog, ik zou zeggen dat het juist goed is als het geen jurist is. Het is geen rocket science hoor. Het is juist goed als iemand met een niet-juristen bril naar onze rechtspraak/rechtsstaat kijkt.
pi_202939759
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De kopstukken weg, dus geen Kaag, Rutte, Hoekstra, Ollongren. Een totaal nieuwe weg inslaan met mensen die zo vastgeroest zitten op kop gaat gewoon niet.
Ja, dat zat er niet in. Maar eigenlijk blijven alleen die 4 en Schouten, De Jonge en Harbers uit het vorige kabinet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 30 december 2021 @ 21:03:31 #29
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202939764
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, je stuurt uiteindelijk wel het OM aan, enige kennis van juridische procesgang lijkt me geen overbodige luxe.
Daar hoef je toch geen jurist voor te zijn? Hoe onze rechtspraak werkt en hoe de processen werken is geen rocket science.

Affiniteit en interesse en ervaring is zeker belangrijk, maar zelf een jurist zijn kan mogelijk zelfs belemmerend werken.
pi_202939777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die heeft ze in Amsterdam wel opgedaan als adviseur.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202939824
Kunnen er foto's van de nieuwe ministers in de OP?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 30 december 2021 @ 21:06:14 #32
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_202939845
Franc Weerwind, nu nog burgemeester van Almere, wordt minister voor Rechtsbescherming.

Aldus RTL.

Dacht dat hij onlangs liet weten in Almere te willen blijven?

https://www.omroepflevola(...)in-nieuw-kabinet-uit
Order! Ordeeeeeeeeer!
  donderdag 30 december 2021 @ 21:08:12 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202939917
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat zat er niet in. Maar eigenlijk blijven alleen die 4 en Schouten en Harbers uit het vorige kabinet.
En De Jonge, maar die drie vind ik eigenlijk minder problematisch. Ik zeg niet dat dit kabinet geen land zou kunnen besturen, maar om van deze zelfde voorhoede 'nieuw elan' te verwachten terwijl ze ook vooral nog moeten vechten om te overleven lijkt me wat teveel gevraagd. Nederland was en is in zijn bestuurscultuur aartsconservatief en dat gaat ook nu niet veranderen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_202939931
quote:
9s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
Iemand nog wat leuke stukjes van Twitter waar beoogde ministers gekke uitspraken doen?
"Ik ken mensen die aan wiet zijn overleden. "
#superniger2020
pi_202940021
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En De Jonge, maar die drie vind ik eigenlijk minder problematisch. Ik zeg niet dat dit kabinet geen land zou kunnen besturen, maar om van deze zelfde voorhoede 'nieuw elan' te verwachten terwijl ze ook vooral nog moeten vechten om te overleven lijkt me wat teveel gevraagd. Nederland was en is in zijn bestuurscultuur aartsconservatief en dat gaat ook nu niet veranderen.
Ja, die had ik er later nog bij geedit.

En inderdaad, de topstukken verdwijnen niet. Maar die waren ook niet verdwenen als ze fractievoorzitter in de kamer waren geworden.
pi_202940027
Wat is het verschil tussen minister van/voor?
#superniger2020
  donderdag 30 december 2021 @ 21:12:08 #37
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202940056
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:11 schreef superniger het volgende:
Wel/geen portefeuille.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 30 december 2021 @ 21:12:32 #38
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_202940079
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:11 schreef superniger het volgende:
In Nederland is een minister zonder portefeuille verantwoordelijk voor een bepaald beleidsterrein, maar heeft niet de leiding over een departement. Ministers zonder portefeuille hebben, anders dan staatssecretarissen, zitting in de Nederlandse ministerraad en kunnen dus ook meestemmen over alle beslissingen. De benoeming van een minister speciaal voor een bepaald beleidsterrein is een teken dat men dit onderwerp belangrijk vindt. Daar waar ministers met leiding over een ministerie worden aangeduid met "minister van ...", wordt een minister zonder portefeuille aangeduid met "minister voor ...".
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_202940099
Eerdere uitlatingen van Ollongren over Defensie.

https://nos.nl/artikel/22(...)-voor-europees-leger

quote:
"Ik denk dat we ons een heldere hemel moeten voorstellen met een Europees leger aan de horizon", zei Ollongren. Ze voegde eraan toe dat ze wel gewoon in de NAVO wil blijven, en ook de nationale legers gewoon wil laten bestaan. Maar ze wil een verregaande samenwerking tussen de krijgsmachten van de verschillende EU-lidstaten.

"Dat kost tijd, maar dat betekent niet dat we geen eerste stap kunnen zetten." Ze wees erop dat er bij nationale legers in Europa 150 verschillende wapensystemen worden gebruikt. Dat zouden er door samenwerking veel minder moeten worden.

Volgens Ollongren zijn er drie belangrijke ontwikkelingen die een Europees leger onvermijdelijk maken. Allereerst trekken de Verenigde Staten hun handen steeds meer af van de verdediging van Europa. Daarnaast toont Rusland zich steeds agressiever, bijvoorbeeld door delen van Oekraïne te annexeren.

Maar ook de brexit is volgens de Nederlandse vicepremier zo'n ontwikkeling. "Dat betekent voor de EU dat het land met de meest geavanceerde krijgsmacht ons verlaat."
Ik vind het wel een realistisch verhaal. We moeten onze eigen broek kunnen ophouden. Een uitlating als "Europa kan zichzelf op dit moment niet verdedigen. Dat is ondenkbaar" van Rutte helpt ons ook niet verder. Het is wachten tot de VS een Republikeinse leider kiest die de NAVO om zeep helpt of de NAVO wil misbruiken voor onwenselijke doeleinden.
  donderdag 30 december 2021 @ 21:19:19 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202940369
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:13 schreef Jojoke het volgende:
Eerdere uitlatingen van Ollongren over Defensie.

https://nos.nl/artikel/22(...)-voor-europees-leger
[..]
Ik vind het wel een realistisch verhaal. We moeten onze eigen broek kunnen ophouden. Een uitlating als "Europa kan zichzelf op dit moment niet verdedigen. Dat is ondenkbaar" van Rutte helpt ons ook niet verder. Het is wachten tot de VS een Republikeinse leider kiest die de NAVO om zeep helpt of de NAVO wil misbruiken voor onwenselijke doeleinden.
Prima verhaal, alleen snapt men in Nederland vaak erg slecht hoe het in Europa werkt en als dat niet verandert krijgen we daar ook niets gedaan. Je kunt niet een Europees leger willen maar geen Eurobonds en geen gemeenschappelijke grensbewaking.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 30 december 2021 @ 21:29:02 #41
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202940763
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:34 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Wat een ellende.
Antifa
  donderdag 30 december 2021 @ 21:30:08 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202940811
Rechtsbescherming wordt dus Franc Weerwind

Daarmee zijn de D66'ers
Kaag
Jetten
Ollongren
Kuipers
Weerwind
Dijkgraaf
pi_202940869
Kuipers... echt? Dat wordt dus nog 4 jaar crisis op z'n minst :{
pi_202940936
Ik kan me niet voorstellen dat ze voor Kuipers gaan
  donderdag 30 december 2021 @ 21:35:42 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202941034
Dit schijnt overigens de theme song van het nieuwe kabinet te worden:

Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 30 december 2021 @ 21:37:28 #46
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202941117
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:35 schreef -XOR- het volgende:

Ja als je heel gefixeerd bent op de paar blijvers.
pi_202941125
NOS heeft nog geen zekerheid over Kuipers:
quote:
Een andere naam van een buitenstaander, ziekenhuisbaas Ernst Kuipers, gaat ook rond. Hij wordt genoemd als minister van Volksgezondheid, maar daar moet toch wel een slag om de arm worden gehouden.
Zouden het Erasmus en het Landelijk Netwerk Acute Zorg tijdens een pandemie hun voorzitter verliezen, is dat eigenlijk wel handig?
pi_202941282
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 20:25 schreef Jojoke het volgende:
Volgens mij heeft Zweden ook veel meer reservepersoneel dan Nederland. Het is leuk als alles high-tech is, maar als er stront aan de knikker is dan heb je handjes nodig. Nederland zou veel meer handjes paraat moeten hebben .
In Zweden is de dienstplicht (voor eenieder) sinds 2017 ook weer heringevoerd: Zweden voert de dienstplicht weer in, nu ook voor vrouwen
pi_202941334
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:35 schreef -XOR- het volgende:
Slechts 7 blijvers en de rest voor het grootste deel niet eens uit Den Haag. Ik vind dat je er wel heel zuur in staat.

Ik ben trouwens heel erg benieuwd naar al die nieuwe mensen. En ik vind het ook jammer dat Bruins nu nog steeds net niet terug komt in de kamer, die staat 1 plekje te laag (of Van der Graaf moet weigeren, die is net een paar maanden voor een tweede keer moeder en woont nog in Groningen).
pi_202941804
Robbert Dijkgraaf als minister, man wat doe je? Blijf lekker in de US.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')