De Duitse Bondsdag heeft, net als veel grote Duitse werkgevers, kinderdagverblijven voor de kinderen van het personeel. Dat zou een prima oplossing kunnen zijn, maar ik hoor het oerhollandsche "kan niet" riedeltje alweer...quote:Op donderdag 30 december 2021 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat zeker wel een goede zet kan zijn.
Hoewel het nadeel voor zorgpersoneel vaak is dat zij diensten draaien en de dagopvang dus niet voldoende uitkomst biedt. Ik weet niet in hoeverre dat haalbaar is of al wordt gedaan, maar kinderopvang in het ziekenhuis als onderdeel van de arbeidsovereenkomst is dan misschien een optie?
Niemand beweert dat lockdowns niet schadelijk zijn. Mijns inziens wordt dat ook goed meegewogen tot nu toe. Alleen de uitkomst is nog altijd niet wat we allemaal graag zouden willen: corona weg, terug naar 'normaal'. Ook Hugo wil dat, geloof me.quote:Op donderdag 30 december 2021 09:43 schreef popje het volgende:
[..]
Dat denk ik helemaal niet. Maar wat mij betreft mag er meer gewicht gelegd worden op de schade die het doet aan het maatschappelijk leven en de samenleving dat alles altijd alleen maar om Corona draait.
Bij mijn werkgever is ook kinderopvang voor de mensen die op de productielocaties werken, dat wordt altijd gezien als iets heel fijns. Je rijdt naar je werk met je kind(eren) bij je, dropt ze af bij de opvang op kantoor en gaat aan 't werk. Er zijn best wel wat werkgevers die het hebben, maar het is schreeuwend duur. De eisen waar de kinderopvangruimtes bij ons op kantoor aan moeten voldoen zijn erg duur.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Duitse Bondsdag heeft, net als veel grote Duitse werkgevers, kinderdagverblijven voor de kinderen van het personeel. Dat zou een prima oplossing kunnen zijn, maar ik hoor het oerhollandsche "kan niet" riedeltje alweer...
quote:Op donderdag 30 december 2021 11:08 schreef quirina het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)even-meer~aceadfa31/
Op zondag is er een demo in Amsterdam.
Geheid dat er winkels geplunderd gaan worden zonder politie en ME.
Medelijden met winkeliers die het nu toch al zo zwaar hebben.
Gaat niet door dusquote:
In Nederland gaan ze ervan uit dat je een man hebt die snachts op het kind past of dat je een oppas hebt in de vorm van opa en oma of een tante oid.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Duitse Bondsdag heeft, net als veel grote Duitse werkgevers, kinderdagverblijven voor de kinderen van het personeel. Dat zou een prima oplossing kunnen zijn, maar ik hoor het oerhollandsche "kan niet" riedeltje alweer...
Zou zeer ironisch zijn als er een demonstratie komt tegen de regels ook mede vanwege de winkels die getroffen worden dan juist winkels zouden gaan slopen.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:08 schreef quirina het volgende:
https://www.ad.nl/den-haa(...)even-meer~aceadfa31/
Op zondag is er een demo in Amsterdam.
Geheid dat er winkels geplunderd gaan worden zonder politie en ME.
Medelijden met winkeliers die het nu toch al zo zwaar hebben.
Als de huidige maatregelen onvoldoende blijken gaan ze heus niet versoepelen...quote:Op donderdag 30 december 2021 10:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat deze lockdown ons ook niet red. Hopen dat wij net zulke mooie cijfers kunnen laten zien met groeipercetages van 100%.
Als deze lockdown werkt krijgen Hugo en Mark verkeerde ideeën.
Als je de werkzame burgerbevolking als lastige kleuters, wegwerpartikel en loon- en belastingslaafjes behandelt moet je niet vreemd opkijken wanneer je uiteindelijk alle motivatie om er samen het beste van te maken uit de samenleving sloopt.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lastig inderdaad. Maar misschien kan je iets met die arbeidsvoorwaarden doen. Ontzorg (hihaho) die lui aan alle kanten, zorg dat ze in een warm bad komen en hou ze binnen. Door het marktdenken zijn die arbeidsvoorwaarden allemaal uitgekleed en wordt personeel als kostenpost gezien in plaats van als kapitaal van de onderneming. Wederom, dat is in de hele arbeidsmarkt zo en niet specifiek in de zorg.
Maar het is gewoon verkeerde zuinigheid gebleken. Want wat heb je eraan als al je personeel gaat wandelen omdat ze ontevreden zijn?
Vertel dat de demonstranten die toch gaan maar eens. Want er zijn altijd lui die gaan hoor. Nou helemaal.quote:
Het is Amsterdam hè er zijn altijd relschoppers en plunderaars als er gelegenheid is.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou zeer ironisch zijn als er een demonstratie komt tegen de regels ook mede vanwege de winkels die getroffen worden dan juist winkels zouden gaan slopen.
Ik smeer hem dan ook de stad uit zondag, geen zin in die ellendelingenquote:Op donderdag 30 december 2021 11:12 schreef quirina het volgende:
[..]
Vertel dat de demonstranten die toch gaan maar eens. Want er zijn altijd lui die gaan hoor. Nou helemaal.
Wat raar om te schrijven dat deze posten "geclaimd" zijn. Alsof D66 de enige is die over de verdeling gaat. En vervolgens over dat de VVD bepaalde posten mag invullen.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:59 schreef Momo het volgende:
De Jonge en Hoekstra moeten wijken voor D66-minister in nieuwe kabinet
Door onze parlementaire redactie
Updated 1 min geleden
2 min geleden
in BINNENLAND
Den Haag - D66 heeft als tweede partij de ministerspost op Financiën geclaimd. Het betekent dat CDA-leider Wopke Hoekstra, nu nog minister van Financiën, elders in het kabinet terecht gaat komen. D66 heeft ook de plek van huidig coronaminister Hugo de Jonge geclaimd.
Dat blijkt uit de verdeling van de posten onder de partijen. Daarbij zijn nog niet de namen van de beoogde ministers en staatssecretarissen bekendgemaakt. Formateur en beoogd premier Mark Rutte gaat volgende week praten met de aanstaande bewindspersonen, wier namen zondag bekend worden gemaakt. Maandag 10 januari moet het kabinet volgens planning dan op het bordes staan.
De VVD mag naast Rutte als premier onder meer de minister van Economische Zaken, Justitie & Veiligheid en Natuur & Stikstof leveren. Ook voor het zware toeslagendossier moet de grootste partij een staatssecretaris aandragen.
D66 heeft een aantal prominente posten binnengesleept. Naast de minister van Financiën gaat de partij een opvolger voor coronaminister De Jonge leveren. Ook de ministers van Defensie en Onderwijs komen van de democraten, die wel ook een staatssecretaris moeten vinden voor de aardbevingsproblematiek in Groningen.
Het CDA heeft niet langer een post op het ministerie van Justitie en Veiligheid, waar nu nog minister Ferd Grapperhaus zit. De partij levert wel twee ministers op het ministerie van Binnenlandse Zaken, waaronder één voor het woondossier. Ook die van Sociale Zaken en Buitenlandse Zaken komen van de christendemocraten.
Op Sociale Zaken krijgt het CDA gezelschap van CU, dat de minister voor Armoedebeleid, Participatie en Pensioenen gaat leveren. De partij behoudt daarnaast de huidige posten van de minister van Landbouw en de staatssecretaris op het ministerie van Volksgezondheid.
Gebaseerd op de parttime hobbyende, zelfverwezenlijkende collega's van m'n vriendin durf ik dat inderdaad gerust "werken" te noemen ja.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dus als iemand parttime werkt, is het niet meer werken, maar "werken"?
Dat is erg jammer. Want het is geen spelletje. Maar ik vind het nogal gratuite om in de ruimte te roepen dat 'het prutsers zijn' en je eigenlijk niet eens kan aanwijzen wie dat dan precies zijn. Wie verprutst het precies en op welke manier? Welke verantwoordeiljke mensen? De overheid? Management van ziekenhuizen? parttime werkend zorgpersoneel? Opleidingsinstituten? Zorgvragers? Mensen die niet goed voor hun eigen gezondheid zorgen?quote:Op donderdag 30 december 2021 11:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Leuk spelletje dit. Maar nee, ik ga niet meespelen.
We krijgen er een dictatortje voor terug, of een misbaksel 'uit de zorg'.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:15 schreef Confetti het volgende:
Fijn dat we van die schurk als minister af zijn.
Is dat niet wat parttimers sowieso al halverwege de dag of week doen?quote:Op donderdag 30 december 2021 10:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Ik denk dat als alle parttimers per direct hun "werk" laten vallen en inderdaad niets meer doen, we een groot probleem hebben.
Volgens mij is de demonstratie gewoon verboden omdat de ME die dag gaat stakenquote:Op donderdag 30 december 2021 11:18 schreef quirina het volgende:
https://www.parool.nl/ams(...)-te-werken~bdd32c6a/
Ze gaan toch wel komen.
De verantwoordelijke mensen.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is erg jammer. Want het is geen spelletje. Maar ik vind het nogal gratuite om in de ruimte te roepen dat 'het prutsers zijn' en je eigenlijk niet eens kan aanwijzen wie dat dan precies zijn. Wie verprutst het precies en op welke manier? Welke verantwoordeiljke mensen? De overheid? Management van ziekenhuizen? parttime werkend zorgpersoneel? Opleidingsinstituten? Zorgvragers? Mensen die niet goed voor hun eigen gezondheid zorgen?
Jaren geleden heb ik al besloten om steeds minder te gaan werken. Om dat te kunnen heb ik gezorgt dat mijn vaste lasten drastisch lager werden.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Even een zijsprong, ik heb dus een parttimende collega van de generatie waar alle vrouwen dat deden. Lief mens, maar staat dus in het leven alsof die 18 uurtjes echt de max zijn. Voor de rest heeft ze hobby's en wat huishouden.
Die had ik in een retedrukke periode aan de telefoon op vrijdag dat ze die week al een keer naar de fysio én de opticien had gemoeten. Nou, nou, nou, als het zo'n gekkenhuis bleef dan wist ze niet of ze het wel volhield, hoor!
Het is echt een mindset hoor, zowel van de dames in kwestie zelf als van de omgeving.
Dat slopen heeft weinig te maken met die demonstratie, genoeg reljeugd aanwezig in grote steden als Amsterdam die er maar al te graag bij gaat staan. Die andere geplunderde winkels bij eerdere rellen dat waren ook bontkraagjes en petjes.quote:Op donderdag 30 december 2021 11:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou zeer ironisch zijn als er een demonstratie komt tegen de regels ook mede vanwege de winkels die getroffen worden dan juist winkels zouden gaan slopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |