Daarom hebben ze nu voor een trendbreuk gekozen natuurlijk, zodat ze niet verweten kunnen worden dat ze te zwak hebben ingegrepen.quote:Op donderdag 30 december 2021 09:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt dat moet je inderdaad nooit doen, want bij een volgend besluit wordt er dan automatisch ook aan getwijfeld of het juist is....
We hebben het kabinet sinds dag 1 bekritiseerd dat ze te laat zijn met alles, nu zijn ze een keer vroeg en of dat te vroeg is moet nog blijken en is het ook niet goed.quote:Op donderdag 30 december 2021 09:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ziek van is wat zwaar aangezet maar ik zou het heel kwalijk vinden als we in een lockdown blijven hangen omdat het afbreken van de lockdown schadelijk zou zijn voor de carrière van de betreffende politici.
Lijkt me allemaal het gevolg van Marktwerking. Geen 1 ziekenhuis zit te wachten op overcapaciteit. Dat kost teveel. Onder capaciteit kost ze financieel dan weer niks, daar lijden ze financieel gezien niet onder. Dat er dan wel meer mensen sterven is niet hun probleem........quote:Op donderdag 30 december 2021 09:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
1,75% is sowieso een treurige jodenfooi, als iemand me dat voorstel zou doen zou ik me ook weinig serieus genomen voelen. Bied dan niks
Alsof dit op te lossen valt met een paar tientjes per maand erbij
ze verdienen hier al veel meer dan in andere landen dus dat is het niet, denk dat er veel meer te winnen valt op management niveau dan op regeringsniveau voor die paar % meerquote:Op donderdag 30 december 2021 09:44 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja en dan kom je toch bij het salaris. En als het salaris voorstel 1,75% is en de inflatie is al ruim 5% dan weet je dat dit niet echt aantrekkelijk is.
Lees een goed boek. Dat is altijd goed. Of leer een instrument spelen. Dan heb je iig nog iets nuttigs met je tijd gedaan.quote:Op donderdag 30 december 2021 09:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk naar Antwerpen gaan maarja om wat te doen eigenlijk? Winkelen met de rest van Nederland of ergens een biertje drinken?
Ben nu al 2 jaar nergens heen gegaan en het boeit me ergens ook niet meer.
Deze week vrij maar heb me eigenlijk elke dag kut gevoeld.
Vanaf maandag weer werk op de automatische piloot. Dan gaat de tijd tenminste voorbij.
De salariëring is hier misschien hoger maar door de bizarre lastendruk blijft er onderaan de streep alsnog zielig weinig over. Dat geldt trouwens voor de hele arbeidsmarkt en niet alleen voor de zorg.quote:Op donderdag 30 december 2021 09:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze verdienen hier al veel meer dan in andere landen dus dat is het niet, denk dat er veel meer te winnen valt op management niveau dan op regeringsniveau voor die paar % meer
dat part time nekt ons sowieso natuurlijkquote:Op donderdag 30 december 2021 09:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De salariëring is hier misschien hoger maar door de bizarre lastendruk blijft er onderaan de streep alsnog zielig weinig over. Dat geldt trouwens voor de hele arbeidsmarkt en niet alleen voor de zorg.
Kom je ook weer bij die deeltijdwerkers. Als je besluit om meer te gaan werken ga je er netto maar weinig op vooruit doordat je allerlei toeslagen moet inleveren. Werken loont op dit moment gewoon onvoldoende en daar moet echt eens naar gekeken worden.
Tuurlijk is salaris er een onderdeel van. Het is alleen niet simpel opgelost met geld richting de zorg gooien.quote:Op donderdag 30 december 2021 09:44 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja en dan kom je toch bij het salaris. En als het salaris voorstel 1,75% is en de inflatie is al ruim 5% dan weet je dat dit niet echt aantrekkelijk is.
ik meen het altijd echt!quote:Op donderdag 30 december 2021 09:12 schreef Questular het volgende:
[..]
Want ik zeg dat het nu geweldig in de zorg gaat? Nope, ik vind het gewoon grappig dat iedereen wel een oplossing uit zijn toetsenborg weet te krijgen.
Even rekenen, dan hebben we het dus over (2xvaccin+4 boosters) is 6 prikken. Voor iedereen. Ook mensen die niets te vrezen hebben. Ik was al zeer somber over dit beleid, maar dit slaat alles.quote:DEN HAAG - Het kabinet gaat ervan uit de er volgend jaar twee extra boosterrondes voor coronvaccins kunnen komen en ten minste één boosterronde in 2023. Dat schrijft demissionair gezondheidsminister Hugo de Jonge woensdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Ik denk dat die gratis kinderopvang nog wel eens een goede zet zou kunnen blijken.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk is salaris er een onderdeel van. Het is alleen niet simpel opgelost met geld richting de zorg gooien.
Sterker nog, ik denk dat er geen simpele oplossing is. Dus simpelweg roepen dat "er ook helemaal niets wordt gedaan aan het opschalen van de zorg" is gewoon niet correct en nogal simpeltjes.
Hugo moet zijn kop houden, die weet nergens iets van af!quote:Op donderdag 30 december 2021 09:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geef het toch gewoon op. Geef als kabinet toe dat je ernaast zat en dat er te snel en te hard is ingegrepen en ga terug naar de avondlockdown.
Dit hele beleid is niet te verdedigen zo, Hugo met z’n winkelen in Antwerpen is levensgevaarlijk
Het sleutelwoord is hier 'kunnen'. Liever dat ze voorbereid zijn op mogelijke extra prikrondes (als er bijvoorbeeld een nieuwe variant zou komen die de huidige vaccins volledig omzeilt én voor veel zware gevallen zorgt) dan dat ze op dat moment pas gaan denken "oh, laten we maar weer eens wat locaties en mensen gaan regelen en over 4 maanden beginnen".quote:Op donderdag 30 december 2021 10:03 schreef zoost het volgende:
Vast al besproken, maar ik neem aan dat iedereen nu wel is afgehaakt van het beleid van onze regering
[..]
Even rekenen, dan hebben we het dus over (2xvaccin+4 boosters) is 6 prikken. Voor iedereen. Ook mensen die niets te vrezen hebben. Ik was al zeer somber over dit beleid, maar dit slaat alles.
Ik neem aan dat Pfizer staat te juichen!
Ik denk dat dat zeker wel een goede zet kan zijn.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat die gratis kinderopvang nog wel eens een goede zet zou kunnen blijken.
En natuurlijk krijg je onverbiddelijk gezeik van mensen die roepen eigen kinderen draai zelf maar voor de kosten op, maar linksom of rechtsom zullen we met de mensen in dit land samen het werk moeten opknappen. Tenzij je arbeidsmigranten wil gaan halen maar daar zijn dit soort hardliners vaak ook tegen.
Zorgsysteem in Nederland schijnt erg bureaucratisch te zijn. Zie o.a. https://www.vpro.nl/progr(...)atie-in-de-zorg.html en https://www.rijksoverheid(...)et-een-publieke-taak. Daar zou ik als eerste iets aan doen. Maar goed, dat hoef je waarschijnlijk niet te verwachten van mensen die garen spinnen bij zoveel mogelijk bureaucratie.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tuurlijk is salaris er een onderdeel van. Het is alleen niet simpel opgelost met geld richting de zorg gooien.
Sterker nog, ik denk dat er geen simpele oplossing is. Dus simpelweg roepen dat "er ook helemaal niets wordt gedaan aan het opschalen van de zorg" is gewoon niet correct en nogal simpeltjes.
Prepare for the worst, hope for the best. Helemaal mee eens. Maar ga dan de zorgcapaciteit vergroten ipv dit.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:07 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Het sleutelwoord is hier 'kunnen'. Liever dat ze voorbereid zijn op mogelijke extra prikrondes (als er bijvoorbeeld een nieuwe variant zou komen die de huidige vaccins volledig omzeilt én voor veel zware gevallen zorgt) dan dat ze op dat moment pas gaan denken "oh, laten we maar weer eens wat locaties en mensen gaan regelen en over 4 maanden beginnen".
Liever niet natuurlijk, maar het is goed om voorbereid te zijn áls het nodig blijkt.
https://www.ad.nl/binnenl(...)rs-in-2022~af6ed968/quote:Na drie scholensluitingen trekt Unicef Nederland samen met 59 andere organisaties een grens: het is niet acceptabel om scholen dicht te houden. Onderwijs is geen aan- en uitknop, geen knipperlicht. Het is een essentieel onderdeel van opgroeien.
,,Als we inmiddels één harde les hebben geleerd, is het wel dat het sluiten van scholen het welzijn van kinderen en jongeren schaadt'', zegt Suzanne Laszlo, directeur van Unicef Nederland. ,,Deze pandemie moet in de eerste plaats door volwassenen worden opgelost. Maak het sluiten van scholen dus geen dag langer onderdeel van de lockdownmaatregelen, gebruik kinderen niet als breekijzer en hou scholen open.‘'
Onderzoek na onderzoek toont aan hoe schadelijk scholensluiting en andere beperkende maatregelen zijn voor kinderen en jongeren. Dat die impact opnieuw nauwelijks terugkomt in de belangenafweging toont aan dat de jeugd in dit beleid geen prioriteit krijgt. Ook laat het een schokkend gebrek aan inzicht zien in de leefwereld en omstandigheden van kinderen en jongeren, stelt Unicef.
Unicef roept daarom samen met nog 59 organisaties - zoals de Nederlandse GGZ, Veilig Thuis, Jeugdzorg Nederland en AJN Jeugdartsen Nederland op om nu echt de belangen van kinderen voorop te zetten en scholen te openen direct na de kerstvakantie. Zoek naar alternatieven om mensen met een kwetsbare gezondheid te beschermen.
Lastig inderdaad. Maar misschien kan je iets met die arbeidsvoorwaarden doen. Ontzorg (hihaho) die lui aan alle kanten, zorg dat ze in een warm bad komen en hou ze binnen. Door het marktdenken zijn die arbeidsvoorwaarden allemaal uitgekleed en wordt personeel als kostenpost gezien in plaats van als kapitaal van de onderneming. Wederom, dat is in de hele arbeidsmarkt zo en niet specifiek in de zorg.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat dat zeker wel een goede zet kan zijn.
Hoewel het nadeel voor zorgpersoneel vaak is dat zij diensten draaien en de dagopvang dus niet voldoende uitkomst biedt. Ik weet niet in hoeverre dat haalbaar is of al wordt gedaan, maar kinderopvang in het ziekenhuis als onderdeel van de arbeidsovereenkomst is dan misschien een optie?
Ik zou er ook gewoon een boosterronde voor de risicogroepen van maken en die vaccins niet verspillen aan mensen die ze toch niet nodig hebben. Geef maar aan Afrika of zo. En doe die boosters in augustus/september, dan heb je er tenminste nog wat aan als de lastige periode (najaar) weer begint.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:12 schreef zoost het volgende:
[..]
Prepare for the worst, hope for the best. Helemaal mee eens. Maar ga dan de zorgcapaciteit vergroten ipv dit.
Kwetsbaren prikken ben ik helemaal voor, maar om gezonde mensen 6 prikken te gaan geven?! welk ander vaccin vereist 2 prikken per jaar tot in de oneindigheid?
Omikron houdt huis.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:12 schreef Anton91 het volgende:
Een nieuwe dag... Eergister wereldwijd 1.2 miljoen positieve testen, gisteren 1.6 miljoen en vandaag voor het eerst over 2 miljoen?(eergister was de eerste dag boven 1 miljoen).
Mensen en locatie zijn dan het probleem niet hè.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:07 schreef Sirolf het volgende:
Liever dat ze voorbereid zijn op mogelijke extra prikrondes (als er bijvoorbeeld een nieuwe variant zou komen die de huidige vaccins volledig omzeilt én voor veel zware gevallen zorgt) dan dat ze op dat moment pas gaan denken "oh, laten we maar weer eens wat locaties en mensen gaan regelen en over 4 maanden beginnen".
Maakt de operatie ook een stuk behapbaarder. Kwetsbare mensen hadden ook al twee keer geboosterd kunnen zijn als men zich niet zo druk had gemaakt over het prikken van jonge, gezonde mensen.quote:Op donderdag 30 december 2021 10:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou er ook gewoon een boosterronde voor de risicogroepen van maken en die vaccins niet verspillen aan mensen die ze toch niet nodig hebben. Geef maar aan Afrika of zo. En doe die boosters in augustus/september, dan heb je er tenminste nog wat aan als de lastige periode (najaar) weer begint.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |