abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 december 2021 @ 10:20:45 #101
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202920124
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:18 schreef Oriente het volgende:

[..]
Omikron houdt huis.
_O_ maar tegen 2G kan het niet op! Aldus onze vriend die de politieke schopstoel nog even stevig vast houdt..
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202920139
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:18 schreef Oriente het volgende:

[..]
Omikron houdt huis.
Je hoopt ergens dat dit een enorme exitwave is en dat het daarna over is…
pi_202920142
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Lastig inderdaad. Maar misschien kan je iets met die arbeidsvoorwaarden doen. Ontzorg (hihaho) die lui aan alle kanten, zorg dat ze in een warm bad komen en hou ze binnen. Door het marktdenken zijn die arbeidsvoorwaarden allemaal uitgekleed en wordt personeel als kostenpost gezien in plaats van als kapitaal van de onderneming. Wederom, dat is in de hele arbeidsmarkt zo en niet specifiek in de zorg.

Maar het is gewoon verkeerde zuinigheid gebleken. Want wat heb je eraan als al je personeel gaat wandelen omdat ze ontevreden zijn?
Zeker, en dat geldt inderdaad voor een groot deel van de arbeidsmarkt. En dan met name beroepen als de zorg en onderwijs.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202920163
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 08:43 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Mijn vriendin werkt op een BSO, daar zie je hetzelfde.

Als ze dan vraagt, "Kun je vrijdag extra werken, er zijn wat zieken?"

"Nee vrijdag is mijn vriendinnendag"
"Nee vrijdag moet ik aqua joggen"
"Nee vrijdag past oma nooit op en dat voor de kinderen zorgen wil ik echt zelf doen op vrijdag"
"Vorige keer werkte ik al op vrijdag, kan een ander niet?"
"Ja hoor, X is weer ziek en nu moet ik er voor opdraaien"
"24 uur in de week werken is wel veel hoor"
Dat klinkt allemaal heel erg bekend; m'n vriendin zit als fulltimer in precies hetzelfde schuitje tussen haar parttime "werkende" collega's in het kinderdagverblijf.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202920164
quote:
Als gebruikelijk is de prijs voor de nu aan te kopen 5,9 miljoen extra doses geheim. Ze zijn qua prijs echter gelijk aan de eerder afgenomen vaccins van BionTech/Pfizer onder dit derde contract. Ter financiering hiervan is recent na mutatie van de tweede suppletoire begroting 2021, de verplichtingenruimte voor het budget voor vaccinaankoop, met ¤ 120 miljoen verhoogd.
pi_202920180
twitter
pi_202920182
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:21 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je hoopt ergens dat dit een enorme exitwave is en dat het daarna over is…
Als je nu naar bijv. Frankrijk kijkt met meer dan 200k per dag... daar is toch geen houden aan, op een gegeven moment zou het dan toch klaar moeten zijn?
pi_202920209
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat klinkt allemaal heel erg bekend; m'n vriendin zit als fulltimer in precies hetzelfde schuitje tussen haar parttime "werkende" collega's in het kinderdagverblijf.
Dus als iemand parttime werkt, is het niet meer werken, maar "werken"?
pi_202920228
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:23 schreef Oriente het volgende:

[..]
Als je nu naar bijv. Frankrijk kijkt met meer dan 200k per dag... daar is toch geen houden aan, op een gegeven moment zou het dan toch klaar moeten zijn?
Ja maar door te blijven testen houden we wel het zicht op het virus. :Y)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202920230
quote:

[..]
En zeker als er ook nog eens een veelvoud aan mensen is die omicron heeft maar er niets van merkt (en daardoor niet getest worden).
  donderdag 30 december 2021 @ 10:25:51 #111
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202920246
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 09:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hier is het koud en guur :(

Partner heeft vrijgevraagd, "kunnen we leuke dingen doen"

Tja, hoe dan?
Zelf ben ik vandaag ook onverwachts vrij en vind het heerlijk en vermaak me prima. Winkelen is sowieso al iets wat ik verschrikkelijk vind dus daarmee wordt ik persoonlijk niet geraakt.

Had wel graag nog even naar de expositie van Frida Khalo gewilt, dat vind ik wel jammer. Zit nu bij de houtkachel te lezen na een uitgebreid ontbijt en ga zo lekker naar buiten om wat hedera te verzetten en partij dakpannen op te stapelen en mijn kas leeg te halen.

En daarna de kachel weer ff opstoken voor vrienden die langskomen en mee komen eten. Heerlijke dag dus.....
To BG or not to BG!
  donderdag 30 december 2021 @ 10:25:51 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202920247
quote:

[..]
Het is in elk geval niet meer tegen te houden met maskertjes op straat en geklungel met QR-codes.
pi_202920253
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
meestal is parttime werken mee willen doen in de maatschappij, maar je prio's liggen ergens anders.
echt werken wordt als fulltime gezien.
pi_202920268
quote:

[..]
Het groeipercentage is ook meer dan 100% dus nog 2 verdubbelingen en je zit op 800k per dag. Dit kan geen weken duren inderdaad.

En met zulke aantallen besmette mensen gaat een lockdown je ook niet meer redden.
pi_202920277
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is in elk geval niet meer tegen te houden met maskertjes op straat en geklungel met QR-codes.
De maatregelen zijn dus duidelijk niet streng genoeg })
pi_202920314
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het groeipercentage is ook meer dan 100% dus nog 2 verdubbelingen en je zit op 800k per dag. Dit kan geen weken duren inderdaad.

En met zulke aantallen besmette mensen gaat een lockdown je ook niet meer redden.
Laten we hopen dat deze lockdown ons ook niet red. Hopen dat wij net zulke mooie cijfers kunnen laten zien met groeipercetages van 100%.

Als deze lockdown werkt krijgen Hugo en Mark verkeerde ideeën.
pi_202920353
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:28 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Laten we hopen dat deze lockdown ons ook niet red. Hopen dat wij net zulke mooie cijfers kunnen laten zien met groeipercetages van 100%.

Als deze lockdown werkt krijgen Hugo en Mark verkeerde ideeën.
Ik zie oprecht niet in waarom zo’n scenario ons niet kan treffen eigenlijk. Maar dan is het gewoon riemen vast en de rit uitzitten.

In die zuidelijke landen zie ik ondanks de recordcijfers geen enkele paniek.
pi_202920391
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zie oprecht niet in waarom zo’n scenario ons niet kan treffen eigenlijk. Maar dan is het gewoon riemen vast en de rit uitzitten.

In die zuidelijke landen zie ik ondanks de recordcijfers geen enkele paniek.
Mondkapjes op straat (in sommige landen zelfs 2 over elkaar), flink inkorten van de QR code naar 6 maanden en het verplichten van de booster... Er is ook daar wel redelijk wat paniek volgens mij.
pi_202920427
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan werk ik ook niet meer echt :'(
pi_202920446
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:33 schreef Questular het volgende:

[..]
Ga eens werken dan :!
pi_202920482
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 09:17 schreef DonDruiper het volgende:
Mooi weer vandaag.

Wat zullen we eens gaan doen met de Kids?

Haha oh nee.. plezier is ten strengste verboden in Nederland.
De grens oversteken om naar een grotemensenland te gaan nog een optie?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_202920484
quote:

[..]
Ik ook niet.
Ik denk dat als alle parttimers per direct hun "werk" laten vallen en inderdaad niets meer doen, we een groot probleem hebben.
pi_202920498
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zeker, en dat geldt inderdaad voor een groot deel van de arbeidsmarkt. En dan met name beroepen als de zorg en onderwijs.
Deze discussie wordt meer voer voor WGR ofzo maar het is hier wel degelijk relevant omdat het onderdeel is van het personeelsprobleem.

Veel werkgevers zijn imo blijven hangen in de periode 2010-2015, met veel werkloosheid en iedereen was blij werk te hebben en nam een karig salaris en matige arbeidsvoorwaarden op de koop toe, want het alternatief was de bijstand.

Nu zijn de kansen volledig gekeerd en zijn er vacatures te over, waardoor je als werknemer best eea te eisen hebt. Werkgevers daarentegen doen vaak geen enkele moeite om ontevreden personeel binnen te houden en te kijken waar de onvrede vandaan komt en blijven een beetje hangen in het “je mag hier werken en als het je niet bevalt, dan ga je maar weg”.

Die houding breekt ze nu op en daarvan ondervinden we nu de ellende, want er is met iets minder arrogantie (en fiscale aanpassingen) echt wel iets aan te doen.
pi_202920511
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Mondkapjes op straat (in sommige landen zelfs 2 over elkaar), flink inkorten van de QR code naar 6 maanden en het verplichten van de booster... Er is ook daar wel redelijk wat paniek volgens mij.
Maar geen lockdowns.
pi_202920516
quote:

[..]
Troost je, ik ben ambtenaar en werk full-time en dan is het ook 'werken' oO< :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')