Als Le Pen wint, dan mogen ze stevige barricades bouwen rondom het Élysée.quote:Op zaterdag 9 april 2022 17:46 schreef Hexagon het volgende:
IK denk dat als Le Pen wint de meeste Fransen het niet gaan zien zitten om haar ook een meerderheid in het parlement te geven. Ik denk dan dat ze met een coalitie van de traditionele partijen moet gaan werken.
Hoezo? Macron is ook een raspopulist, dat hij nooit is opgehouden voor de financiele sector te werken doet daar neit aan af. De president is niet van coalities afhankelijk, die heeft zijn eigen mandaat, die ontslaat af en toe een minister en dan kabbelt het beleid in de marges wel door.quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:52 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb weinig zicht op de Franse politiek. Wat zijn eigenlijk de vooruitzichten mocht Le Pen dit gaan winnen? Moet ze dan een coalitie gaan vormen met of Melanchon, of Macron? Lijkt me dat je dan toch een vrij instabiel geheel hebt.
Het zou toch wat zijn hè. Dan is het populisme op z'n retour in West Europa en dan doen de Fransen zoiets![]()
Dat is nog maar de vraag, aangezien ook traditioneel links ontzettend de schurft heeft aan Macron, heel veel mensen de schurft hebben aan Macron om zijn autoritaire covidbeleid en LePen linkser is. Ik zou er niet op rekenen dat de stemmers van Melenchon in de tweede ronde op Macron stemmen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die kans is te verwaarlozen in het systeem met twee rondes. 50% of meer in de eerste ronde gaat niemand halen.
Een tweede ronde tussen Le Pen en Zemmour lijkt uitgesloten. Tegen 'n Macron of zo, leggen ze het af, omdat veel mensen dan tegen Le Pen/Zemmour gaan stemmen en dus uit 'n soort van noodzaak maar voor Macron gaan stemmen.
Hoezo ?quote:Op zondag 10 april 2022 10:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als Le Pen wint, dan mogen ze stevige barricades bouwen rondom het Élysée.
Dit inderdaad. Ik hoop daarom ook dat Macron wint. Ik ben weliswaar geen groot voorstander van het 'meer EU' gebeuren, maar ik denk wel dat de eensgezindheid behouden heel erg belangrijk is. Le Pen zal er daarentegen niet voor terugdeinzen om direct binnen de EU haar kont tegen de krib te gooien. En daar is momenteel echt niemand bij gebaat.quote:Op zondag 10 april 2022 15:22 schreef Hanca het volgende:
Als Le Pen wint, gaat in elk geval alles wat de EU heeft opgebouwd aan eensgezindheid sinds Oekraïne weer overboord. Ze hebben de eis van het laten vallen van de Euro weliswaar laten vallen, maar ik zie Le Pen niet echt samenwerken met de anderen. En dat bij een land dat echt centraal staat in de EU, lijkt me schadelijker voor de EU dan Orban.
Inderdaad, ik ben ook niet enthousiast voor meer EU, maar wel voor eensgezind behouden van wat er nu is.quote:Op zondag 10 april 2022 15:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik hoop daarom ook dat Macron wint. Ik ben weliswaar geen groot voorstander van het 'meer EU' gebeuren, maar ik denk wel dat de eensgezindheid behouden heel erg belangrijk is. Le Pen zal er daarentegen niet voor terugdeinzen om direct binnen de EU haar kont tegen de krib te gooien. En daar is momenteel echt niemand bij gebaat.
Schijnbaar is het in Frankrijk alleen goed op Macron te stemmen als je een miljonair bent waardoor in de 2de ronde Linkse mensen op LePen zouden stemmen en rechtse mensen op Melenchon.quote:Op zondag 10 april 2022 17:55 schreef YoungDriller het volgende:
Ik hoop van harte dat Marine Le Pen wint. Dat is het beste voor Europa. Macron is wat veel Fransen betreft een verrader.
Is alleen een mogelijke exit poll van 18:00 die gelekt is naar Belgische of Zwitserse media. Historisch gebeurt is dat vaker gebeurd, maar ook dat ze niet kloppen. Op zich niet geheel verrassend mocht dit waar zijn, dit is ongeveer wezen de polls plus de trends van afgelopen weekquote:
Dit ziet er redelijk oké uit voor Macron toch wel.quote:Op zondag 10 april 2022 20:01 schreef L3gend het volgende:
Exit Poll
Macron 28.1%
Le Pen 23.3%
------------------
Melenchon 20.1%
Zemmour 7.2%
Pecresse 5% (lol)
Jadot 4.4%
Roussel 3.3%
Lassalle 2.7%
Dupont-Aignan 2.3%
Hidalgo 2.1%
Arthaud 0,8%
Poutou 0,7%
Iets beter dan de polls, maar hij lijkt voornamelijk Pecresse base hebben leeggezogen. PS en LR volledig gedecimeerd, waar Macron het voornamelijk moet hebben voor de 2e ronde. Melenchon base beslissend voor de 2e ronde.quote:Op zondag 10 april 2022 20:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit ziet er redelijk oké uit voor Macron toch wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |