We hebben dan ook geen pasklare oplossing, dat is het hele probleem. Want enerzijds wil je alles op z'n beloop laten, maar dat betekent dat de ziekenhuizen vollopen en de zorg overbelast raakt. Het gevolg daarvan is dat een shitload onnodige sterfgevallen. Daarom zitten we momenteel vast in deze dans.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zo uit de pas lopen we niet van Zweden, enige wat we doen is de piek wat verlagen en naar achter schuiven.
Uitstel, en de volgende golf komt het er weer extra bij omdat er minder antistoffen zijn opgebouwd.
Geen idee wat jullie willen maar dit is, met deze waarden, een oneindige dans. Ik zou het toch echt heel prettig vinden als men in gaat zien dat dit niet de manier is om je leven te leven.
Minder contactmomenten betekent minder virusverspreiding. Zo ingewikkeld is dat toch niet?quote:
Harstikke gezellig, vrijheid blijheid, maar ik zou adviseren het even uit te stellen totdat de Coronagolf wat afgezwakt is.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is jouw mening van besmettingsfeestjes?
In de grondwet staat ook de mogelijkheid tot ene vaccinatieplicht opgenomen als de volksgezondheid in gevaar is. Dus niks fascistisch aan.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat een grap, de staat moet maar kunnen beslissen om het lijf van een individu "for the greater good"
Ik vind dat eng en fascistisch, het is niet voor niets in de grondwet opgenomen "recht op lichamelijke integriteit"
Wat ik met mijn lijf doe moet ik toch zelf beslissen, niet een of ander baasje in een ivoren toren. Die kan alles wel verzinnen waarom middel X bij mij injecteren goed is voor het collectief.
quote:Op woensdag 29 december 2021 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben dan ook geen pasklare oplossing, dat is het hele probleem. Want enerzijds wil je alles op z'n beloop laten, maar dat betekent dat de ziekenhuizen vollopen en de zorg overbelast raakt. Het gevolg daarvan is dat een shitload onnodige sterfgevallen. Daarom zitten we momenteel vast in deze dans.
Ik vind het echt verbazingwekkend dat jou dat na bijna twee jaar nog moet worden uitgelegd.
Meneer wil de gevolgen zoveel mogelijk bij een ander over de schutting werpen. Hij wil vooral zelf niks.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben dan ook geen pasklare oplossing, dat is het hele probleem. Want enerzijds wil je alles op z'n beloop laten, maar dat betekent dat de ziekenhuizen vollopen en de zorg overbelast raakt. Het gevolg daarvan is dat een shitload onnodige sterfgevallen. Daarom zitten we momenteel vast in deze dans.
Ik vind het echt verbazingwekkend dat jou dat na bijna twee jaar nog moet worden uitgelegd.
Nou wat een fragiel wereldbeeld heb je dan. Volksgezondheid in gevaar.. Komop zeg.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In de grondwet staat ook de mogelijkheid tot ene vaccinatieplicht opgenomen als de volksgezondheid in gevaar is. Dus niks fascistisch aan.
Het belang van de samenleving is een keertje net wat groter dan jouw waanideeen.
Het belang van de samenlevingquote:Op woensdag 29 december 2021 16:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In de grondwet staat ook de mogelijkheid tot ene vaccinatieplicht opgenomen als de volksgezondheid in gevaar is. Dus niks fascistisch aan.
Het belang van de samenleving is een keertje net wat groter dan jouw waanideeen.
Dus je bent voorstander van het gevaarlijke virus expres verspreiden. Maar vaccineren is het grote kwaad?quote:Op woensdag 29 december 2021 16:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Harstikke gezellig, vrijheid blijheid, maar ik zou adviseren het even uit te stellen totdat de Coronagolf wat afgezwakt is.
Dit topic gaat over iemand van 51.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het belang van de samenlevingeen paar obese bejaarden gaan dood. Als dat al de grens is kun je mensenrechten direct wel opgeven.
Zeer zeker. Als ziekenhuizen de toeloop niet aankunnen is dat een direct gevaar voor de volksgezondheid.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou wat een fragiel wereldbeeld heb je dan. Volksgezondheid in gevaar.. Komop zeg.
Ongetwijfeld.quote:
Het gaat dus over wel meer dan obese bejaarden.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het belang van de samenlevingeen paar obese bejaarden gaan dood. Als dat al de grens is kun je mensenrechten direct wel opgeven.
En 20 dagen na zo'n lange tijd kun je ook het fatsoen hebben om beter te worden.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:32 schreef capricia het volgende:
Wel jammer voor de mensen met uitgestelde zorg dat deze ongevaccineerde mijnheer een IC bed onnodig bezet hield.
Natuurlijk, want iedere dooie wordt breed uitgemeten maar als een 80 jarige vetzak het gewoon overleefd (en die zijn er genoeg) dan hoor je er niets van. Kijk nou even naar de statistieken en ga mij met droge ogen vertellen dat dit een pandemie is waarvoor mensenrechten geschonden mogen worden omdat de mensheid in gevaar is. Dat is het niet in geen enkel opzicht. En dat wil niet zeggen dat we niet wat levens moeten gaan redden, natuurlijk wel, als ik 70 was zou ik die prik ook nemen. Maar verplichten aan kinderen die er nauwelijks een loopneus aan over houden gaat veel te ver. En vele maatregelen ook.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gaat dus over wel meer dan obese bejaarden.
Eenieder die wilt vaccineren moet dat lekker doen toch? Was achteraf gezien ook verstandig geweest voor Robin, helaas.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus je bent voorstander van het gevaarlijke virus expres verspreiden. Maar vaccineren is het grote kwaad?
Dan brengt je kabinet de volksgezondheid in gevaar, niet een paar mensen die gewoon hun leven willen leiden zonder gezeik.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeer zeker. Als ziekenhuizen de toeloop niet aankunnen is dat een direct gevaar voor de volksgezondheid.
Hoe is de volksgezondheid niet in gevaar als ziekenhuiszorg dreigt overlopen te worden? Dan zijn ineens heel veel aandoeningen dodelijk.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Natuurlijk, want iedere dooie wordt breed uitgemeten maar als een 80 jarige vetzak het gewoon overleefd (en die zijn er genoeg) dan hoor je er niets van. Kijk nou even naar de statistieken en ga mij met droge ogen vertellen dat dit een pandemie is waarvoor mensenrechten geschonden mogen worden omdat de mensheid in gevaar is. Dat is het niet in geen enkel opzicht. En dat wil niet zeggen dat we niet wat levens moeten gaan redden, natuurlijk wel, als ik 70 was zou ik die prik ook nemen. Maar verplichten aan kinderen die er nauwelijks een loopneus aan over houden gaat veel te ver. En vele maatregelen ook.
Ik liep net een rondje met 3 mensen op straat... dus dan doe ik iets illegaals. Totaal krankzinnig.
Krijgen we dat gejank weer. Ik ga m'n bed weer in hoor, snap ook niet wat ik telkens in deze topics doequote:Op woensdag 29 december 2021 16:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe is de volksgezondheid niet in gevaar als ziekenhuiszorg dreigt overlopen te worden? Dan zijn ineens heel veel aandoeningen dodelijk.
2 jaar geleden kwam er een virus... De ziekenhuizen kregen het druk... Het virus zou nog wel even 3-4 jaar bij ons zijn.... Maar de IC opschalen? Neuhhhhquote:Op woensdag 29 december 2021 16:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe is de volksgezondheid niet in gevaar als ziekenhuiszorg dreigt overlopen te worden? Dan zijn ineens heel veel aandoeningen dodelijk.
Hou toch eens op met dat domme geleuter dat het kabinet even tienduizenden IC-bedden moet toveren.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan brengt je kabinet de volksgezondheid in gevaar, niet een paar mensen die gewoon hun leven willen leiden zonder gezeik.
Deze gozer heeft 3 weken een IC-bed bezet gehouden. Iets wat nooit gebeurd was als hij gewoon een vaccin had gehad. Dat geldt voor heel veel mensen op de IC. Daar draait dit alles om. Wmb hadden we ook alle obese bejaarden en wappies opgeofferd na de eerste vaccinatieronde, maar helaas is het niet zo makkelijk.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eenieder die wilt vaccineren moet dat lekker doen toch? Was achteraf gezien ook verstandig geweest voor Robin, helaas.
Het gevaarlijke virus, dat niemand kan ontlopen en iedereen op zal lopen en als men antistoffen heeft dermate marginaal is dat het minder dan bijzonder is.
Groepsimmuniteit opbouwen / strategie is overigens hetzelfde als virus expres verspreiden. Niks mis mee. Dat men die risico loopt liever eerst beschermd wordt voordat ze het oplopen is ook te begrijpen.
Dom geleuter?quote:Op woensdag 29 december 2021 16:48 schreef Hexagon het volgende:
Hou toch eens op met dat domme geleuter dat het kabinet even tienduizenden IC-bedden moet toveren.
Hoezo gejank? Je zal bijvoorbeeld een blindedarm onsteking krijgen terwijl het ziekenhuis vol ligt met ongevaccineerde COVID patienten.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Krijgen we dat gejank weer. Ik ga m'n bed weer in hoor, snap ook niet wat ik telkens in deze topics doe
Weigeren niet mee te doen met het collectief en je wordt als gevaarlijk bestempeld, jahoor.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:48 schreef Hexagon het volgende:
In principe heeft het kabinet met het inkopen van vaccins een belangrijk wapen in handen. Als je dat weigert met allerlei onzinredenen brengt je dus doelbewust de volksgezondheid in gevaar.
En dat komt dan gedeeltelijk door je staat die er een potje van maakt maar jij steekt liever je kop in het zand.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo gejank? Je zal bijvoorbeeld een blindedarm onsteking krijgen terwijl het ziekenhuis vol ligt met ongevaccineerde COVID patienten.
Dan ben jij direct in gevaar.
quote:Op woensdag 29 december 2021 16:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
2 jaar geleden kwam er een virus... De ziekenhuizen kregen het druk... Het virus zou nog wel even 3-4 jaar bij ons zijn.... Maar de IC opschalen? Neuhhhh
Beter geld uitgeven aan BOA's en slopen van het MKB.
quote:Op woensdag 29 december 2021 16:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hou toch eens op met dat domme geleuter dat het kabinet even tienduizenden IC-bedden moet toveren.
In principe heeft het kabinet met het inkopen van vaccins een belangrijk wapen in handen. Als je dat weigert met allerlei onzinredenen brengt je dus doelbewust de volksgezondheid in gevaar.
Daarom beter vaccinatieplicht. Of 2G. Of ongevaccineerden weigeren van de ICs.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
2 jaar geleden kwam er een virus... De ziekenhuizen kregen het druk... Het virus zou nog wel even 3-4 jaar bij ons zijn.... Maar de IC opschalen? Neuhhhh
Beter geld uitgeven aan BOA's en slopen van het MKB.
Uiteraard wil je die vervelende boodschap niet horen. Liever verwend in je vrijblijvendheid blijven zonder consequenties aan je daden. Je bent immers een heel speciaal sneeuwvlokje.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weigeren niet mee te doen met het collectief en je wordt als gevaarlijk bestempeld, jahoor.
Toch gaat het mij wat ver om iemand die een kans loopt van 1/10.000 dat die ergens aan overlijdt (en na opbouw antistoffen goed beschermd zal zijn voor lange tijd) verantwoordelijk houden voor zijn of haar overlijden.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze gozer heeft 3 weken een IC-bed bezet gehouden. Iets wat nooit gebeurd was als hij gewoon een vaccin had gehad. Dat geldt voor heel veel mensen op de IC. Daar draait dit alles om. Wmb hadden we ook alle obese bejaarden en wappies opgeofferd na de eerste vaccinatieronde, maar helaas is het niet zo makkelijk.
Natuurlijk niet. "Iemand anders" moet alle klappen altijd opvangen bij dit soort types.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom beter vaccinatieplicht. Of 2G. Of ongevaccineerden weigeren van de ICs.
Maar dat wil je ook allemaal niet. Toch?
Zelfs als de ziekenhuiscapaciteit was verdubbeld, was de zorg tegen haar grenzen aangelopen. Ook dan waren maatregelen nodig geweest. Zie omliggende landen, die een relatief grotere IC-capaciteit kennen.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
En dat komt dan gedeeltelijk door je staat die er een potje van maakt maar jij steekt liever je kop in het zand.
Precies, en daarbij. De staat koopt miljoenen vaccins in om het te bestrijden.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als de ziekenhuiscapaciteit was verdubbeld, was de zorg tegen haar grenzen aangelopen. Ook dan waren maatregelen nodig geweest. Zie omliggende landen, die een relatief grotere IC-capaciteit kennen.
Waarom zouden grondrechten ingezet moeten worden als fucking wisselgeld steeds. Probeer eerst eens met normale zaken te betalen?quote:Op woensdag 29 december 2021 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom beter vaccinatieplicht. Of 2G. Of ongevaccineerden weigeren van de ICs.
Maar dat wil je ook allemaal niet. Toch?
1 in 10000 zou betekenen dat er 1700 mensen sterven als je heel Nederland zou besmetten. Zal ik je een geheimpje verklappen?quote:Op woensdag 29 december 2021 16:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Toch gaat het mij wat ver om iemand die een kans loopt van 1/10.000 dat die ergens aan overlijdt (en na opbouw antistoffen goed beschermd zal zijn voor lange tijd) verantwoordelijk houden voor zijn of haar overlijden.
Dan is iedere motorrijder in een verkeersongeluk ook schuldig aan zijn eigen dood.
Het zal allemaal wel, dit is een gevalletje meer pech dan domheid, en sure, iedereen die wilt vaccineren en risicogroep is helpt mee aan het verzachten van de druk op de zorg, dus dat is bueno, top van die mensen. Maar alles in vrijheid en vrijwilligheid.
Dus 0 oplossingen.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom zouden grondrechten ingezet moeten worden als fucking wisselgeld steeds. Probeer eerst eens met normale zaken te betalen?
Jij hebt het intellect niet om even verder na te denken wat het impliceert als een of andere autoriteit beschikkingsrecht krijgt over het lijf van een individu omwille van "dat is goed voor het collectief".quote:Op woensdag 29 december 2021 16:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard wil je die vervelende boodschap niet horen. Liever verwend in je vrijblijvendheid blijven zonder consequenties aan je daden. Je bent immers een heel speciaal sneeuwvlokje.
Lekker zwart-wit jouw wereld.quote:
Iemand van 53 loopt niet tegen dezelfde risico's aan om te overlijden van Covid als iemand van ver boven de 80. Laat staan een persoon met bijv WLZ indicatie.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1 in 10000 zou betekenen dat er 1700 mensen sterven als je heel Nederland zou besmetten. Zal ik je een geheimpje verklappen?
We zijn een en al oor, beste jongen. Welke alternatieve oplossingen denk jij aan?quote:Op woensdag 29 december 2021 16:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lekker zwart-wit jouw wereld.
Of fundamentele vrijheden/rechten overboord, of niks. Daar zit helemaal niks tussen.
Dat heeft de staat al decennia, al sinds de staat bestaat.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij hebt het intellect niet om even verder na te denken wat het impliceert als een of andere autoriteit beschikkingsrecht krijgt over het lijf van een individu omwille van "dat is goed voor het collectief".
Bespaar me de wappiepraat. We hebben het hier over een kerngezond iemand van 51 die er niet erg dik uit ziet die 3 weken een IC-bed bezet heeft gehouden en is overleden omdat hij een stronteigenwijze complottheorist is.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
Iemand van 53 loopt niet tegen dezelfde risico's aan om te overlijden van Covid als iemand van ver boven de 80. Laat staan een persoon met bijv WLZ indicatie.
Alsof je een kind qua risico op dezelfde hoop gooit als Opa in het verpleeghuis.
Nah. Geloof niet dat hij met complotten bezig was.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bespaar me de wappiepraat. We hebben het hier over een kerngezond iemand van 51 die er niet erg dik uit ziet die 3 weken een IC-bed bezet heeft gehouden en is overleden omdat hij een stronteigenwijze complottheorist is.
Nee, hij heeft het aan een virus te danken. Het is niet alsof hij zelfmoord gepleegd heeft.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
The usual suspects zijn hier weer hun wappiegedrag aan het etaleren. Stelletje idioten.
Meneer Fransman heeft het hoofdzakelijk aan zichzelf te danken. Dat is wel erg voor zijn nabestaanden.
Het zijn geen antivaxers, die zijn namelijk tegen alle vaccins. De mensen die ik ken die geen covidvaccin hebben gehad, zijn allemaal wel als kind gevaccineerd, vaccineren hun eigen kinderen en halen een vaccin als het moet wanneer ze op vakantie gaan.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bijna exclusief hoogbejaarden ja. Bij de antivaxers is dat anders.
Zouden diezelfde mensen ook hun kinderen vaccineren?quote:Op woensdag 29 december 2021 17:11 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Het zijn geen antivaxers, die zijn namelijk tegen alle vaccins. De mensen die ik ken die geen covidvaccin hebben gehad, zijn allemaal wel als kind gevaccineerd, vaccineren hun eigen kinderen en halen een vaccin als het moet wanneer ze op vakantie gaan.
Maarja, ook bij de ongevaccineerden zijn het bijna exclusief hoogbejaarden.
Misschien wel ja, maar toch blijft het een uitzondering is dat je dood eraan gaat...quote:Op woensdag 29 december 2021 12:49 schreef Starhopper het volgende:
Triest. Als hij zijn prikje had genomen, dan had dit voorkomen kunnen worden
Nou ja, als hij een gratis prikje had gehaald, was hij nu waarschijnlijk nog in leven. Je kunt dus best stellen dat hij indirect zelfmoord heeft gepleegd.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:11 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het aan een virus te danken. Het is niet alsof hij zelfmoord gepleegd heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |