abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202899876
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zo uit de pas lopen we niet van Zweden, enige wat we doen is de piek wat verlagen en naar achter schuiven.

Uitstel, en de volgende golf komt het er weer extra bij omdat er minder antistoffen zijn opgebouwd.

Geen idee wat jullie willen maar dit is, met deze waarden, een oneindige dans. Ik zou het toch echt heel prettig vinden als men in gaat zien dat dit niet de manier is om je leven te leven.
We hebben dan ook geen pasklare oplossing, dat is het hele probleem. Want enerzijds wil je alles op z'n beloop laten, maar dat betekent dat de ziekenhuizen vollopen en de zorg overbelast raakt. Het gevolg daarvan is dat een shitload onnodige sterfgevallen. Daarom zitten we momenteel vast in deze dans.

Ik vind het echt verbazingwekkend dat jou dat na bijna twee jaar nog moet worden uitgelegd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_202899892
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
:')
Minder contactmomenten betekent minder virusverspreiding. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
pi_202899899
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat is jouw mening van besmettingsfeestjes?
Harstikke gezellig, vrijheid blijheid, maar ik zou adviseren het even uit te stellen totdat de Coronagolf wat afgezwakt is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 29 december 2021 @ 16:38:14 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202899919
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat een grap, de staat moet maar kunnen beslissen om het lijf van een individu "for the greater good"

Ik vind dat eng en fascistisch, het is niet voor niets in de grondwet opgenomen "recht op lichamelijke integriteit"

Wat ik met mijn lijf doe moet ik toch zelf beslissen, niet een of ander baasje in een ivoren toren. Die kan alles wel verzinnen waarom middel X bij mij injecteren goed is voor het collectief.
In de grondwet staat ook de mogelijkheid tot ene vaccinatieplicht opgenomen als de volksgezondheid in gevaar is. Dus niks fascistisch aan.

Het belang van de samenleving is een keertje net wat groter dan jouw waanideeen.
pi_202899941
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
We hebben dan ook geen pasklare oplossing, dat is het hele probleem. Want enerzijds wil je alles op z'n beloop laten, maar dat betekent dat de ziekenhuizen vollopen en de zorg overbelast raakt. Het gevolg daarvan is dat een shitload onnodige sterfgevallen. Daarom zitten we momenteel vast in deze dans.

Ik vind het echt verbazingwekkend dat jou dat na bijna twee jaar nog moet worden uitgelegd.
:') Die theorie ken ik wel hoor.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 29 december 2021 @ 16:40:13 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202899975
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Meneer wil de gevolgen zoveel mogelijk bij een ander over de schutting werpen. Hij wil vooral zelf niks.
pi_202899977
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
In de grondwet staat ook de mogelijkheid tot ene vaccinatieplicht opgenomen als de volksgezondheid in gevaar is. Dus niks fascistisch aan.

Het belang van de samenleving is een keertje net wat groter dan jouw waanideeen.
Nou wat een fragiel wereldbeeld heb je dan. Volksgezondheid in gevaar.. Komop zeg. :')

Effectief, als je daarmee kan schermen te pas en te onpas, is de grondwet "lichamelijke integriteit" symbolisch.

Ik zeg niet voor niks fascistisch/ collectivisten etc etc. Anderen bepalen wel even wat goed is voor het individu.
pi_202899983
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het belang van de samenleving :') een paar obese bejaarden gaan dood. Als dat al de grens is kun je mensenrechten direct wel opgeven.
Facts don't care about your feelings
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 december 2021 @ 16:40:41 #159
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202899990
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Harstikke gezellig, vrijheid blijheid, maar ik zou adviseren het even uit te stellen totdat de Coronagolf wat afgezwakt is.
Dus je bent voorstander van het gevaarlijke virus expres verspreiden. Maar vaccineren is het grote kwaad?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 december 2021 @ 16:41:00 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202900000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Het belang van de samenleving :') een paar obese bejaarden gaan dood. Als dat al de grens is kun je mensenrechten direct wel opgeven.
Dit topic gaat over iemand van 51.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 29 december 2021 @ 16:41:01 #161
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202900001
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nou wat een fragiel wereldbeeld heb je dan. Volksgezondheid in gevaar.. Komop zeg. :')
Zeer zeker. Als ziekenhuizen de toeloop niet aankunnen is dat een direct gevaar voor de volksgezondheid.
pi_202900003
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
:') Die theorie ken ik wel hoor.
Ongetwijfeld.

Het is echter geen theorie, maar de trieste praktijk. Of denk je dat de ziekenhuizen stiekem helemaal niet vol liggen en dat er sprake is van een of minder misselijke hoax?
  woensdag 29 december 2021 @ 16:41:36 #163
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202900017
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Het gaat dus over wel meer dan obese bejaarden.
  woensdag 29 december 2021 @ 16:42:32 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202900038

Deze meneer _O_ _O_ _O_
pi_202900062
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:32 schreef capricia het volgende:
Wel jammer voor de mensen met uitgestelde zorg dat deze ongevaccineerde mijnheer een IC bed onnodig bezet hield.
En 20 dagen na zo'n lange tijd kun je ook het fatsoen hebben om beter te worden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_202900064
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het gaat dus over wel meer dan obese bejaarden.
Natuurlijk, want iedere dooie wordt breed uitgemeten maar als een 80 jarige vetzak het gewoon overleefd (en die zijn er genoeg) dan hoor je er niets van. Kijk nou even naar de statistieken en ga mij met droge ogen vertellen dat dit een pandemie is waarvoor mensenrechten geschonden mogen worden omdat de mensheid in gevaar is. Dat is het niet in geen enkel opzicht. En dat wil niet zeggen dat we niet wat levens moeten gaan redden, natuurlijk wel, als ik 70 was zou ik die prik ook nemen. Maar verplichten aan kinderen die er nauwelijks een loopneus aan over houden gaat veel te ver. En vele maatregelen ook.

Ik liep net een rondje met 3 mensen op straat... dus dan doe ik iets illegaals. Totaal krankzinnig.
pi_202900101
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dus je bent voorstander van het gevaarlijke virus expres verspreiden. Maar vaccineren is het grote kwaad?
Eenieder die wilt vaccineren moet dat lekker doen toch? Was achteraf gezien ook verstandig geweest voor Robin, helaas.

Het gevaarlijke virus, dat niemand kan ontlopen en iedereen op zal lopen en als men antistoffen heeft dermate marginaal is dat het minder dan bijzonder is.

Groepsimmuniteit opbouwen / strategie is overigens hetzelfde als virus expres verspreiden. Niks mis mee. Dat men die risico loopt liever eerst beschermd wordt voordat ze het oplopen is ook te begrijpen.
pi_202900113
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zeer zeker. Als ziekenhuizen de toeloop niet aankunnen is dat een direct gevaar voor de volksgezondheid.
Dan brengt je kabinet de volksgezondheid in gevaar, niet een paar mensen die gewoon hun leven willen leiden zonder gezeik.
  woensdag 29 december 2021 @ 16:45:55 #169
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202900121
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Natuurlijk, want iedere dooie wordt breed uitgemeten maar als een 80 jarige vetzak het gewoon overleefd (en die zijn er genoeg) dan hoor je er niets van. Kijk nou even naar de statistieken en ga mij met droge ogen vertellen dat dit een pandemie is waarvoor mensenrechten geschonden mogen worden omdat de mensheid in gevaar is. Dat is het niet in geen enkel opzicht. En dat wil niet zeggen dat we niet wat levens moeten gaan redden, natuurlijk wel, als ik 70 was zou ik die prik ook nemen. Maar verplichten aan kinderen die er nauwelijks een loopneus aan over houden gaat veel te ver. En vele maatregelen ook.

Ik liep net een rondje met 3 mensen op straat... dus dan doe ik iets illegaals. Totaal krankzinnig.
Hoe is de volksgezondheid niet in gevaar als ziekenhuiszorg dreigt overlopen te worden? Dan zijn ineens heel veel aandoeningen dodelijk.
pi_202900146
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Hoe is de volksgezondheid niet in gevaar als ziekenhuiszorg dreigt overlopen te worden? Dan zijn ineens heel veel aandoeningen dodelijk.
Krijgen we dat gejank weer. Ik ga m'n bed weer in hoor, snap ook niet wat ik telkens in deze topics doe :')
pi_202900158
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
2 jaar geleden kwam er een virus... De ziekenhuizen kregen het druk... Het virus zou nog wel even 3-4 jaar bij ons zijn.... Maar de IC opschalen? Neuhhhh 8)7

Beter geld uitgeven aan BOA's en slopen van het MKB.
  woensdag 29 december 2021 @ 16:48:53 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202900200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dan brengt je kabinet de volksgezondheid in gevaar, niet een paar mensen die gewoon hun leven willen leiden zonder gezeik.
Hou toch eens op met dat domme geleuter dat het kabinet even tienduizenden IC-bedden moet toveren.

In principe heeft het kabinet met het inkopen van vaccins een belangrijk wapen in handen. Als je dat weigert met allerlei onzinredenen brengt je dus doelbewust de volksgezondheid in gevaar.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 december 2021 @ 16:48:57 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202900203
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Eenieder die wilt vaccineren moet dat lekker doen toch? Was achteraf gezien ook verstandig geweest voor Robin, helaas.

Het gevaarlijke virus, dat niemand kan ontlopen en iedereen op zal lopen en als men antistoffen heeft dermate marginaal is dat het minder dan bijzonder is.

Groepsimmuniteit opbouwen / strategie is overigens hetzelfde als virus expres verspreiden. Niks mis mee. Dat men die risico loopt liever eerst beschermd wordt voordat ze het oplopen is ook te begrijpen.
Deze gozer heeft 3 weken een IC-bed bezet gehouden. Iets wat nooit gebeurd was als hij gewoon een vaccin had gehad. Dat geldt voor heel veel mensen op de IC. Daar draait dit alles om. Wmb hadden we ook alle obese bejaarden en wappies opgeofferd na de eerste vaccinatieronde, maar helaas is het niet zo makkelijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202900219
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:48 schreef Hexagon het volgende:
Hou toch eens op met dat domme geleuter dat het kabinet even tienduizenden IC-bedden moet toveren.
Dom geleuter?

Voldoende IC capaciteit is dom geleuter?
  woensdag 29 december 2021 @ 16:50:00 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202900235
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Krijgen we dat gejank weer. Ik ga m'n bed weer in hoor, snap ook niet wat ik telkens in deze topics doe :')
Hoezo gejank? Je zal bijvoorbeeld een blindedarm onsteking krijgen terwijl het ziekenhuis vol ligt met ongevaccineerde COVID patienten.

Dan ben jij direct in gevaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')