Nee, keiharde realiteit.quote:
Neehoor, opschalen is niemand tegen behalve dan het kabinet. Ga maar bolwerken.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:37 schreef capricia het volgende:
Bedoel, de rechten van de groep met uitgestelde zorg (waar wel degelijk ook doden vallen) lijkt nauwelijks mee te wegen. De ellende van bedrijven die constant allerlei lockdowns over zich heen krijgen idem.
De individuele vrijheid om wel of niet te vaccineren, is kennelijk alles bepalend. De rest moet maar afzien. Of zo.
Jep, in jouw wereld.quote:
Bij die Belg wordt het in Wappieland daar al op gegooid he...quote:Op woensdag 29 december 2021 17:11 schreef matigeuser het volgende:
Nee, hij heeft het aan een virus te danken. Het is niet alsof hij zelfmoord gepleegd heeft.
Daar hadden ze dan ook vast wel een stem in zeker...quote:Op woensdag 29 december 2021 17:11 schreef Sapstengel het volgende:
Het zijn geen antivaxers, die zijn namelijk tegen alle vaccins. De mensen die ik ken die geen covidvaccin hebben gehad, zijn allemaal wel als kind gevaccineerd
Niemand - ook niet diegene die je citeert - zegt per definitie.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want als je overlijdt ben je per definitie risicogroep?
Harstikke gezonde mensen sterven als ze een beetje pech hebben aan een flauw ongeluk.
Dat is allemaal leuk en aardig maar dat maakt feitelijkheden zoals: Sterfterisico is niet uniform verdeeld over leeftijd nog geen "wappiepraat".quote:Op woensdag 29 december 2021 17:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bespaar me de wappiepraat. We hebben het hier over een kerngezond iemand van 51 die er niet erg dik uit ziet die 3 weken een IC-bed bezet heeft gehouden en is overleden omdat hij een stronteigenwijze complottheorist is.
Deductief redeneren is lastig hè.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:50 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Niemand - ook niet diegene die je citeert - zegt per definitie.
Deze tekst impliceert dat Robin risicogroep was (want overleden(?)). Wat mij betreft is dat volledig uit de lucht gegrepen maar okay.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:37 schreef capricia het volgende:
Uit het verhaal van Robin blijkt wel dat mensen helemaal niet zo goed zelfstandig kunnen inschatten of ze tot een risicogroep behoren.
Als het blaat als een simplistisch haathitser is het een simplistisch haathitser.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Op fok en de rest van het internet praten de mensen die tegen de corona vaccinatie zijn bijna allemaal zoals de antivaxers 2 jaar terug deden. Als het kwaakt als een eend en eruit ziet als een eend is het waarschijnlijk een eend.
Das niet hetzelfde als dat iedereen overlijdt per definitie in een risicogroep zit.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Deductief redeneren is lastig hè.
[..]
Deze tekst impliceert dat Robin risicogroep was. Wat mij betreft is dat volledig uit de lucht gegrepen maar okay.
Maar onze wappievereniging post zich wel een muisarm om al die "boosterdoden" die allemaal "turbokanker", "myocarditis" en weet ik veel wat voor gevaarlijke aandoeningen hebben gekregen te duiden. Inclusief valse claims en foto's van ingestorte voetballers en weet ik het... Complete afdelingen op de bejaardenhuizen gaan dood vanwege de booster, ze kennen al 40 man in het dorp alleen (allemaal jong, gezond en sportief) die een hartaanval hebben gekregen en net geboosterd waren en allerlei onzin wordt er verspreid. Sommigen (Ann Strikje en Sietske Bergsma) gaan zelfs zover dat ze actief achter de ouders van een net overleden joch aangaan om te vragen of die niet toevallig gevaccineerd is...quote:Op woensdag 29 december 2021 17:31 schreef Nattekat het volgende:
Vind het wel mooi hoe de wappies op Twitter dit niet ontkennen, maar gewoon afdoen als een zeldzaam voorbeeld dat vooral niet als voorbeeld gebruikt hoeft te worden
De volgende fase is bereikt.
Dat is dus regelrechte inperking van fundamentele vrijheden en rechten.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat heeft de staat al decennia, al sinds de staat bestaat.
De staat heeft namelijk dat recht. Ze mag oorlogen beginnen (of zich verdedigen) en jou onder de wapens roepen en je als kanonnenvlees inzetten, het mag ook om redenen van de volksgezondheid jouw vermeende rechten opzij zetten.
Staat dat er ?quote:Op woensdag 29 december 2021 17:58 schreef kalinhos het volgende:
Das niet hetzelfde als dat iedereen overlijdt per definitie in een risicogroep zit.
Tip, eerst zelf goed lezen.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:58 schreef kalinhos het volgende:
Snap je wel wat de toevoeging "per definitie " betekent als je dat erbij zet?
Ja, dus hij had bovenal veel pech. En achteraf is het makkelijk praten, als de postcode loterij op jouw postcode valt had je ook een lot moeten kopen.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:58 schreef kalinhos het volgende:
Robin vond vaccinatie handig, voor kwetsbaren. Niet voor zichzelf. Kortom, hij zag zichzelf niet als kwetsbare of als risicogroep. Tuurlijk, hij had alsnog kunnen overlijden ondanks zn vaccinatie maar bij iemand van 53 die er niet per se heel dik uitziet is die kans een stuk kleiner
Dit is wat Robin zelf vond: Kwetsbaren moeten zich maar oneindig afzonderen van de maatschappij en het vaccin nemen.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Deductief redeneren is lastig hè.
[..]
Deze tekst impliceert dat Robin risicogroep was (want overleden(?)). Wat mij betreft is dat volledig uit de lucht gegrepen maar okay.
Ik verwacht ook niet dat enig begrip van het concept exponentiële groei binnen de verstandelijke vermogens van wappies valt.quote:
Schuldig en trots.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als het blaat als een simplistisch haathitser is het een simplistisch haathitser.
Jawel, dat was jouw retorische vraag:quote:
Verder zoek je t maar uit, met je achterlijke semantische spelletjes steeds.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want als je overlijdt ben je per definitie risicogroep?
Harstikke gezonde mensen sterven als ze een beetje pech hebben aan een flauw ongeluk.
Vrijheid blijheid hoor, bij herstelNL. Maar meer ondersteuning voor wie dat wilt, ik zie daar geen kwaad in.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:03 schreef capricia het volgende:
Dit is wat Robin zelf vond. Kwetsbaren moeten zich maar oneindig afzonderen van de maatschappij en het vaccin nemen.
Iedereen is kwetsbaar als je een kans van 1/10.000 om te overlijden aan het virus betitelt als "kwetsbaar".quote:Op woensdag 29 december 2021 18:03 schreef capricia het volgende:
Maar dat gold niet voor hem zelf kennelijk, dat hij ook tot die groep kwetsbaren voor het virus zou behoren. Want hij was ongevaccineerd.
Oh ongelimiteerde exponentiële groei, hoe kan dat dan dat de golven altijd weer afremden?quote:Op woensdag 29 december 2021 18:03 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat enig begrip van het concept exponentiële groei binnen de verstandelijke vermogens van wappies valt.
Maar je kan je kans op de postcodeloterij niet met een hele kleine moeite veel groter maken. Ja, 8 huizen bewonen maar das niet een kleine moeite.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, dus hij had bovenal veel pech. En achteraf is het makkelijk praten, als de postcode loterij op jouw postcode valt had je ook een lot moeten kopen.
Er is dan ook geen speld tussen te krijgen.quote:
Ik heb het helemaal niet over ongelimiteerde groei, maar als je de samenleving volledig opengooit met een virus van r>>2 gaan een paar duizend IC bedden het verschil niet maken.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh ongelimiteerde exponentiële groei, hoe kan dat dan dat de golven altijd weer afremden?Gek zeg hey,
Dat impliceert het wél, maar okay. Ik ben het er inderdaad mee eens dat je niet in een risicogroep hoeft te zitten om te overlijden aan Covid.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:58 schreef kalinhos het volgende:
Das niet hetzelfde als dat iedereen overlijdt per definitie in een risicogroep zit.
Maatregelen die zinloos zijn maken ook geen verschil dusseh, effectief nog steeds overgeleverd aan wat het virus ons brengt.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:08 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over ongelimiteerde groei, maar als je de samenleving volledig opengooit met een virus van r>>2 gaan een paar duizend IC bedden het verschil niet maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |