Heel indrukwekkend ja. Wat was/is dat moeilijk voor die mensenquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:50 schreef Clubsoda het volgende:
In dat licht wil ik deze nog zien:
https://www.2doc.nl/docum(...)2021/de-bellers.html
Gelukkig werkte de link wel. Dank voor het delenquote:Op dinsdag 28 december 2021 14:20 schreef AnneX het volgende:
Het allerliefst zou ik een container voor de deur zetten.
En misschien wel 2 ook. Hoppa. In één keer klaar.![]()
Zit ik toch nondeju te janken bij een reportage in nrc over umcu en ICU en covid.
Die arme mensen die er werken.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20211227
En ws. werkt de link niet. Helaasch.
Die ga ik ook nog eens kijken.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:50 schreef Clubsoda het volgende:
Aiiii niet fijnquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Jeuj, donderdag deel 1 van weer eens een wortelkanaal behandeling![]()
![]()
Gelukkig heb ik al een kleine aanvullende tandverzekering, dadelijk maar eens gaan ophogen voor volgend jaar
Ai sterktequote:Op dinsdag 28 december 2021 15:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Jeuj, donderdag deel 1 van weer eens een wortelkanaal behandeling![]()
![]()
Gelukkig heb ik al een kleine aanvullende tandverzekering, dadelijk maar eens gaan ophogen voor volgend jaar
Ik zag het al aankomen. Ben allang blij dat ik snel een spoedafspraak had en daarna behandel afspraak. Zelfs in de middag, omdat ik in de ochtend moet werken.quote:
Tandarts zegt altijd bij, je hebt een slecht gebit maar gelukkig mooie rechte zenuwkanalen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zag het al aankomen. Ben allang blij dat ik snel een spoedafspraak had en daarna behandel afspraak. Zelfs in de middag, omdat ik in de ochtend moet werken.
Eens kijken of we de rekening mooi over mijn declarabele bedragen kunnen verdelen.
Duimen maar dat ik grote kanalen heb, tandarts is er al eens een boortje in kwijt geraakt, waarna ik naar de endontoloog moest![]()
Hoest met jou? Geen last van de booster?
quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:59 schreef Lonaa het volgende:
Ben vandaag weer bij oma geweest. Vorige week niet gedacht dat dat nog zou gebeuren. Het is zo gek want ja, ze is enorm afgevallen en alles gaat moeizaam, maar ze is nog zo scherp. Echt bizar. En ondanks dat ze al 2 weken niet eet doen al haar vitale organen nog precies hetzelfde als de afgelopen 94 jaar.
Het was opnieuw "gewoon" heel gezellig, maar weggaan is zo godvergete moeilijk. "Dag meisje, bedankt voor alles" zei ze vandaag. En dat voelt op een heel andere manier als een afscheid dan dat het vorige week voelde.
Toen ik de deur uitliep riep ik naar iedereen (mijn vader en oom waren er ook) 'Tot de volgende keer!' en toen zei oma nog 'Tot de volgende keer, misschien'.
Heb de eerste 10 minuten op weg naar huis zitten janken.
Het is zo gek omdat je extra tijd hebt, tenminste zo voelt het, en dat is mooi en gaaf en tof maar dus wel eigenlijk iedere keer afscheid neemt als je weggaat. Opnieuw.quote:Op dinsdag 28 december 2021 16:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]Mooi dat jullie zo bewust afscheid kunnen nemen, maar wat zal het moeilijk en verdrietig zijn
Och wat moeilijk tochquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:59 schreef Lonaa het volgende:
Ben vandaag weer bij oma geweest. Vorige week niet gedacht dat dat nog zou gebeuren. Het is zo gek want ja, ze is enorm afgevallen en alles gaat moeizaam, maar ze is nog zo scherp. Echt bizar. En ondanks dat ze al 2 weken niet eet doen al haar vitale organen nog precies hetzelfde als de afgelopen 94 jaar.
Het was opnieuw "gewoon" heel gezellig, maar weggaan is zo godvergete moeilijk. "Dag meisje, bedankt voor alles" zei ze vandaag. En dat voelt op een heel andere manier als een afscheid dan dat het vorige week voelde.
Toen ik de deur uitliep riep ik naar iedereen (mijn vader en oom waren er ook) 'Tot de volgende keer!' en toen zei oma nog 'Tot de volgende keer, misschien'.
Zo mooi en verdrietig tegelijkquote:Op dinsdag 28 december 2021 15:59 schreef Lonaa het volgende:
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 28 december 2021 16:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]Mooi dat jullie zo bewust afscheid kunnen nemen, maar wat zal het moeilijk en verdrietig zijn
Klinkt indrukwekkend en mooi enzo.quote:Op dinsdag 28 december 2021 14:50 schreef Clubsoda het volgende:
Oei oei oei. En nu?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:04 schreef Lonaa het volgende:
Hihaho ons vuurwerkontsnappingsplan heeft net geannuleerd wegens waterschade.
Nu uh, niks. Denk ik. Ik kan zo snel niet wat anders regelen dat _echt_ rustig is en als het niet echt rustig is (en voor langer dan 1 nacht) denk ik dat ik met Dora net zo lief in haar vertrouwde omgeving blijf.quote:
Tja, de Veluwe vond je te ver weg voor een nachtje.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nu uh, niks. Denk ik. Ik kan zo snel niet wat anders regelen dat _echt_ rustig is en als het niet echt rustig is (en voor langer dan 1 nacht) denk ik dat ik met Dora net zo lief in haar vertrouwde omgeving blijf.
Morgen even de DA bellen voor eventuele medicijnen.
Ik durf niet te gokken op een vakantiepark, dat was het probleem. Ik zit liever thuis met vuurwerk dan op een vakantiepark met vuurwerk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja, de Veluwe vond je te ver weg voor een nachtje.
Dat gevoel herken ik wel, ik stop ook graag vaak mijn kop in het zand. In dit geval vind ik het boeiend om een deel van mijn werkplek te zien waar ik niet veel mee te maken heb. En qua medische toestanden bij volwassenen heb ik ook wel redelijk wat eelt op mijn ziel denk ikquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Klinkt indrukwekkend en mooi enzo.
Ik merk dat ik zelf steeds minder docu's etc wil kijken. Ik weet heus dat allerlei dingen heel erg zijn, maar ik hoef ze niet meer op tv te zien. Genoeg ellende dichter bij huis, als ik me op wil winden/ mee wil leven/ kut wil voelen.
Ja dan heb je dik betaald en had je net zo goed thuis kunnen zitten.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik durf niet te gokken op een vakantiepark, dat was het probleem. Ik zit liever thuis met vuurwerk dan op een vakantiepark met vuurwerk.
Ja. En dan heb je vuurwerk EN andere omgeving voor de hond. Dat geeft ook al stress.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:27 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja dan heb je dik betaald en had je net zo goed thuis kunnen zitten.
Balen zeg
Zo zielig dat ze zo bang isquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. En dan heb je vuurwerk EN andere omgeving voor de hond. Dat geeft ook al stress.
We hebben nog de mogelijkheid om oudejaarsdag naar mn ouders te gaan, als het hier echt te erg wordt. Er zal daar ook vuurwerk zijn want ze wonen aan de rand van het dorp, maar wel minder.
En ik bel morgen even de dierenarts om te overleggen over medicijnen. Moet maar dan. Ik zie even geen andere oplossing.
We hebben Heel Hard geoefend de afgelopen maanden. Gisteren was er vuurwerk in de straat (paar huizen verderop op de stoep) en ze was wel wat angstig en onrustig maar niet trillen en hijgen. Dat was al enorme winst. Maar ja, dat waren 5 knallen achter elkaar en verder niks.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:29 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zo zielig dat ze zo bang is![]()
Ons hondje vind het gelukkig allemaal wel best. Alleen wat onrustig als het echt los gaat.
Wat sneu dat ze zo bang is. Dierenarts kan wel iets rustgevende voorschrijven toch? Loebes is gelukkig nog niet zo onder de indruk.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. En dan heb je vuurwerk EN andere omgeving voor de hond. Dat geeft ook al stress.
We hebben nog de mogelijkheid om oudejaarsdag naar mn ouders te gaan, als het hier echt te erg wordt. Er zal daar ook vuurwerk zijn want ze wonen aan de rand van het dorp, maar wel minder.
En ik bel morgen even de dierenarts om te overleggen over medicijnen. Moet maar dan. Ik zie even geen andere oplossing.
Gatdamme, wat nu?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:04 schreef Lonaa het volgende:
Hihaho ons vuurwerkontsnappingsplan heeft net geannuleerd wegens waterschade.
Is goede tip.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat sneu dat ze zo bang is. Dierenarts kan wel iets rustgevende voorschrijven toch? Loebes is gelukkig nog niet zo onder de indruk.
Als ik je een tip mag geven voor volgend jaar ofzo. Weekje Texel rond oud en nieuw. Zeer weinig vuurwerk.
Hmm dat is wel lastig. Hoe zijn de katten er onder?quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is goede tip.Het enige wat ik wat lastig vind is dat we ook 2 katten hebben en _als_ er dan wat gebeurd zitten we ver weg.
Nu was het 23 minuten rijden.
DA kan wel iets voorschrijven denk ik, ja.
Prima wel, eigenlijk. En dit jaar zou er ook een vriendinnetje op het huis passen van 21:00 tot 01:00.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hmm dat is wel lastig. Hoe zijn de katten er onder?
Oh en nu al boeken voor volgend jaar. Je zal toch niet 2 jaar pech hebben met een last minute annulering.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is goede tip.Het enige wat ik wat lastig vind is dat we ook 2 katten hebben en _als_ er dan wat gebeurd zitten we ver weg.
Nu was het 23 minuten rijden.
DA kan wel iets voorschrijven denk ik, ja.
Ja, dat was ik inderdaad van plan.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:38 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Oh en nu al boeken voor volgend jaar. Je zal toch niet 2 jaar pech hebben met een last minute annulering.
Vuurwerkvrije parken zijn een farce, over het algemeen. Er wordt niet op gecontroleerd ofzo.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Er lijken op vuurwerkvrije vakantie parken nog wel huisjes vrij te zijn
Klootzak ben je dan als je op zo'n park vuurwerk afsteekt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vuurwerkvrije parken zijn een farce, over het algemeen. Er wordt niet op gecontroleerd ofzo.
qft.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:45 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Klootzak ben je dan als je op zo'n park vuurwerk afsteekt.
Dat dusquote:Op dinsdag 28 december 2021 19:45 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Klootzak ben je dan als je op zo'n park vuurwerk afsteekt.
-doet een knuf-quote:Op dinsdag 28 december 2021 15:59 schreef Lonaa het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus dan kan ik m'n glitterhyacinten neerzetten waar ik maar wil en gewoon de rest van de winter met rust laten?quote:Op dinsdag 28 december 2021 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm zijn geen leuke dingen om te horen nee,
En een hyacint moet je geen water geven, voeding zit in de bol
Ja je kan ze overal neerzettenquote:Op dinsdag 28 december 2021 22:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dus dan kan ik m'n glitterhyacinten neerzetten waar ik maar wil en gewoon de rest van de winter met rust laten?![]()
Alleen misschien wat aan doen zodat ze tzt niet omvallen.
Ik hoop dat het niet ook roze bloemen worden en dan net een andere tint dan de roze glitters.
Oh ja, zo een had ik ooit! Werd heerlijk schimmeligquote:Op dinsdag 28 december 2021 22:06 schreef Isabeau het volgende:
Je ziet ook wel van die vaasjes waarbij de hyacinth alleen helemaal onderaan de bol wat water krijgt, dus waar de wortels uitkomen. Dan blijft de glitter op de bol zitten.
Zoiets:
[ afbeelding ]
Dit is wel een ding, ja, merk ik.quote:Op dinsdag 28 december 2021 19:51 schreef Myraela het volgende:
Wel echt balen. Ik zou nu ook gewoon geen zin meer hebben om nu nog iets anders te zoeken, dus zou dan ook eerder thuisblijven. Het was natuurlijk altijd al een beetje vanuit huis vluchten, maar als je dan nog eens zo'n domper hebt, is het enthousiasme wel echt even op.
Dan zijn ze tegen de jaarwisseling al een dag oud. Kun je niet eind van de dag ergens wat kopen.quote:Op woensdag 29 december 2021 08:36 schreef Myraela het volgende:
Ik ben al een uur aan het werk, volgend jaar toch een keer wat vrije dagen opnemen rond de feestdagen. Want ik heb wel echt moeite met opstaan.![]()
En dat gaat vrijdag nog lastiger worden, want we willen al heel vroeg oliebollen ophalen.We willen naar Schiedam voor de best beoordeelde, geen idee hoe druk het daar gaat zijn. Dus willen we gewoon om 5 uur al vertrekken.
Dat is wel echt de juiste mindset voor goede oliebollen.quote:Op woensdag 29 december 2021 08:36 schreef Myraela het volgende:
Ik ben al een uur aan het werk, volgend jaar toch een keer wat vrije dagen opnemen rond de feestdagen. Want ik heb wel echt moeite met opstaan.![]()
En dat gaat vrijdag nog lastiger worden, want we willen al heel vroeg oliebollen ophalen.We willen naar Schiedam voor de best beoordeelde, geen idee hoe druk het daar gaat zijn. Dus willen we gewoon om 5 uur al vertrekken.
Tegen de tijd van de jaarwisseling lig ik ook al in bed, dus ik zie geen probleem.quote:Op woensdag 29 december 2021 08:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan zijn ze tegen de jaarwisseling al een dag oud. Kun je niet eind van de dag ergens wat kopen.
Of zelf bakken natuurlijk![]()
Ik werk nu tot 12u, dan heb ik toch nog 2,5 dag op zitten deze week.
Oudjaarsdag is heilig en dan heb ik geen tijd om te werken, dan werk ik liever nieuwjaarsdag.
Ja oliebollen eet je sowieso de hele dag en dan heb ik savonds trek in chips/hartigquote:Op woensdag 29 december 2021 09:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Tegen de tijd van de jaarwisseling lig ik ook al in bed, dus ik zie geen probleem.
Of paar minuutjes in de airfryer, als je die hebtquote:Op woensdag 29 december 2021 09:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Eventjes in de oven doet ook wonderen. Heb jaren net oudejaarsdag in een oliebollenkraam gewerkt. Bij ons stond ook een opwarm recept op de zak gedrukt. Dat zal meestal wel zijn toch?
De reden dat wij AH weer naar een later tijdstip gezet hebbenquote:Op woensdag 29 december 2021 08:15 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen. AH is alweer bezorgd, maar ik had liever nog wat langer in bed gelegen.
Oliebollen haal je enthousiast, dan stop je er twee enthousiast in je mond en daarna denk je 'meh, waarom heb ik er weer zoveel gehaald.'.quote:Op woensdag 29 december 2021 09:21 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja oliebollen eet je sowieso de hele dag en dan heb ik savonds trek in chips/hartig
Ik heb hier geen last van.quote:Op woensdag 29 december 2021 09:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oliebollen haal je enthousiast, dan stop je er twee enthousiast in je mond en daarna denk je 'meh, waarom heb ik er weer zoveel gehaald.'.
Ik geniet altijd nog wel van een ontbijt oliebol op 1 januariquote:Op woensdag 29 december 2021 09:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oliebollen haal je enthousiast, dan stop je er twee enthousiast in je mond en daarna denk je 'meh, waarom heb ik er weer zoveel gehaald.'.
Ja, de assistente was ook erg begripvol en medelevend. Was fijn. Vind het zelf wel matig hoor want liever geef ik geen pillen, maar als het bij kan dragen aan algehele welzijn danquote:Op woensdag 29 december 2021 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij snapt het. Oliebollenliefde![]()
Fijn dat je dierenarts kan helpen zeg.
Oh dat laatste is wel fijn. Dat scheelt toch weer.quote:Op woensdag 29 december 2021 10:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, de assistente was ook erg begripvol en medelevend. Was fijn. Vind het zelf wel matig hoor want liever geef ik geen pillen, maar als het bij kan dragen aan algehele welzijn dan![]()
En het zijn pillen die ik niet hoef op te bouwen oid maar gewoon kan geven als ze het te kwaad krijgt.
Ja, maar ontbijt is toch weer anders.quote:Op woensdag 29 december 2021 10:00 schreef gcjoel het volgende:
Ik geniet altijd nog wel van een ontbijt oliebol op 1 januari
Ik heb deze: https://www.sotafels.nl/nl/onze-collectie/bureaus/olger-bureau/quote:Op woensdag 29 december 2021 10:11 schreef Myraela het volgende:
Ik ben een bureau aan het uitzoeken, waarom zijn er zo weinig mooie bureaus.
Oh wow, wel heel mooi, ja! Ik zou nog iets aan gesloten bergruimte willen hebben, dus ik heb deze op het oog: https://www.made.com/nl/tambo-breed-bureau-eiken-en-zwartquote:Op woensdag 29 december 2021 10:48 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb deze: https://www.sotafels.nl/nl/onze-collectie/bureaus/olger-bureau/
Vind hem erg mooi, en erg prijzig
Die is ook leuk!quote:Op woensdag 29 december 2021 10:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh wow, wel heel mooi, ja! Ik zou nog iets aan gesloten bergruimte willen hebben, dus ik heb deze op het oog: https://www.made.com/nl/tambo-breed-bureau-eiken-en-zwart
Dat spul is heftig jaquote:Op woensdag 29 december 2021 10:43 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, ik zit hier met het raam open en een dicht vest aan op zolder te werken. We kregen maandag verse gerookte worsten uit Slowakije. Wat die grapjas G me niet vertelde is dat die nog minstens 20 dagen moeten hangen om te drogen.
Weten jullie wat voor een lucht afkomt van die worsten? Ik mag niet eens meer de deur van de zolder open laten staan want dan is het huis vergeven van de rooklucht
Ik krijg er wel trek van
quote:Op woensdag 29 december 2021 10:11 schreef Myraela het volgende:
Ik ben een bureau aan het uitzoeken, waarom zijn er zo weinig mooie bureaus.
Eens. Maar soms wil je dus keuze hebben uit verschillende die leuk zijn. En ik kan er tot nu toe maar eentje vinden die ik tof vind. En ja, ik realiseer me dat dat een luxe-probleem is.quote:
quote:Op woensdag 29 december 2021 10:43 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, ik zit hier met het raam open en een dicht vest aan op zolder te werken. We kregen maandag verse gerookte worsten uit Slowakije. Wat die grapjas G me niet vertelde is dat die nog minstens 20 dagen moeten hangen om te drogen.
Weten jullie wat voor een lucht afkomt van die worsten? Ik mag niet eens meer de deur van de zolder open laten staan want dan is het huis vergeven van de rooklucht
Ik krijg er wel trek van
Ik vind dat soort Engelse ook wel heel tof.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:04 schreef Blues het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
op mp ook niks te vinden?
Mijn ervaring met oliebollen op 31 december is dat ze overal minder lekker smaken dan op 30 decemberquote:Op woensdag 29 december 2021 08:36 schreef Myraela het volgende:
Om deze reden heb ik ook besloten gewoon ergens volgende week uitgestelde oliebollen te halen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn ervaring met oliebollen op 31 december is dat ze overal minder lekker smaken dan op 30 decemberOmdat ze gewoon heel hard aan het werk moeten en veel moeten bakken koelt denk ik het vet te veel af oid. Gewoon opvallend minder goed van smaak/knapperigheid dan op elke andere dag in het jaar. Beste oplossing hiervoor is zelf bakken
Veel oliebollenkramen gaan per 1 januari met vakantie/weg etc. Dus even oplettenquote:Op woensdag 29 december 2021 11:14 schreef Tuindier het volgende:
Om deze reden heb ik ook besloten gewoon ergens volgende week uitgestelde oliebollen te halen.
Ik weet nog niet wat ze krijgt. Assistente ging even overleggen met de DA. Heb geprobeerd om de situatie en de mate haar angst zo duidelijk mogelijk te beschrijven. Het is in ieder geval iets dat ik op het moment zelf kan geven en niet een spiegel oid voor op hoef te bouwen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:05 schreef Candaasje het volgende:
Fijn dat Dora wat kan krijgen (Sileo? Alprazolam? *nieuwsgierig* ). Minder fijn van het huisje natuurlijk.
Als het maar werkt, arme Doraquote:Op woensdag 29 december 2021 11:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik weet nog niet wat ze krijgt. Assistente ging even overleggen met de DA. Heb geprobeerd om de situatie en de mate haar angst zo duidelijk mogelijk te beschrijven. Het is in ieder geval iets dat ik op het moment zelf kan geven en niet een spiegel oid voor op hoef te bouwen.
Zal het je vertellen als ik ze heb.
quote:Op woensdag 29 december 2021 11:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet nog niet wat ze krijgt. Assistente ging even overleggen met de DA. Heb geprobeerd om de situatie en de mate haar angst zo duidelijk mogelijk te beschrijven. Het is in ieder geval iets dat ik op het moment zelf kan geven en niet een spiegel oid voor op hoef te bouwen.
Zal het je vertellen als ik ze heb.
Die is te vochtigquote:
quote:Op woensdag 29 december 2021 11:34 schreef Candaasje het volgende:
Heeft er iemand nog een ton over?
Ik heb me toch een leuk huisje gezien. Of althans, het huisje staat geloof ik op instorten (de makelaar heeft het over 'in slechte staat' of er zelf een huis op zetten...) maar het ligt zo schattig onder aan de dijk, met een stukje land erbij (>2000 m2 perceeloppervlakte) waar een slootje doorheen kronkelt. Ik zie m'n schaapjes daar al lopenEn het ligt tussen rietkragen/watertjes en bunkers die bij de Hollandsche Waterlinie horen (UNESCO).
De vraagprijs is alleen al een half miljoen en het is al 166x bewaard op Funda. Dus ik denk dat wij er met onze max hypotheek niet echt aan gaan komen. (En ik wil best een tijdelijke caravan neerzetten, maar ik heb de komende jaren geen 2 ton of meer nog extra over om dat huis overeind te houden. Of zelf een ander huisje ernaast te bouwen)
Bummer
Wij hebben ook al een paar keer zoiets gezien (maar dan in het bos want dat vinden wijquote:Op woensdag 29 december 2021 11:34 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb me toch een leuk huisje gezien. Of althans, het huisje staat geloof ik op instorten (de makelaar heeft het over 'in slechte staat' of er zelf een huis op zetten...) maar het ligt zo schattig onder aan de dijk, met een stukje land erbij (>2000 m2 perceeloppervlakte) waar een slootje doorheen kronkelt. Ik zie m'n schaapjes daar al lopenEn het ligt tussen rietkragen/watertjes en bunkers die bij de Hollandsche Waterlinie horen (UNESCO).
De vraagprijs is alleen al een half miljoen en het is al 166x bewaard op Funda. Dus ik denk dat wij er met onze max hypotheek niet echt aan gaan komen. (En ik wil best een tijdelijke caravan neerzetten, maar ik heb de komende jaren geen 2 ton of meer nog extra over om dat huis overeind te houden. Of zelf een ander huisje ernaast te bouwen)
Bummer
Ja ik heb nog liever het bos eigenlijk, want bosquote:Op woensdag 29 december 2021 11:38 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij hebben ook al een paar keer zoiets gezien (maar dan in het bos want dat vinden wij![]()
)
Maar dan staat er altijd bij dat nieuwbouw mogelijk is en dan weet je al dat er een rijke stinkerd gaat komen die de boel koopt en een mooie villa gaat bouwen
Mooi ja! Maar wel heeeeeeeel veeeel werk.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja ik heb nog liever het bos eigenlijk, want bosMaar ik ben al blij als er op de Utrechtse Heuvelrug een betaalbaar (en enigszins tof) huis met wat tuin voorbij komt
Dat is al een onmogelijke missie geloof ik.
Dit vond ik wel een goede andere optie, want nog wel in de buurt (10 minuten rijden met de auto vanaf waar ik nu woon, dus nouja, iets langer naar het bos, maar je hebt wel je eigen diertjes om je heen, geen buren, plas met rietkragen naast je perceeltje, etc.)
Wacht, deze:
https://www.funda.nl/koop/culemborg/huis-88021694-molenkade-4/
Linkje?quote:Op woensdag 29 december 2021 11:34 schreef Candaasje het volgende:
Bummer
Dat gaat plat. Ik kan me niet voorstellen dat het type mens wat daar straks bij inschrijving 7,5 ton voor heeft neergelegd in een enkelsteens hokje gaat wonen.... Zal vast in overleg met de gemeente een te mooi "naar voorbeeld van regionale architectuur" villa ding neergezet gaan worden.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja ik heb nog liever het bos eigenlijk, want bosMaar ik ben al blij als er op de Utrechtse Heuvelrug een betaalbaar (en enigszins tof) huis met wat tuin voorbij komt
Dat is al een onmogelijke missie geloof ik.
Dit vond ik wel een goede andere optie, want nog wel in de buurt (10 minuten rijden met de auto vanaf waar ik nu woon, dus nouja, iets langer naar het bos, maar je hebt wel je eigen diertjes om je heen, geen buren, plas met rietkragen naast je perceeltje, etc.)
Wacht, deze:
https://www.funda.nl/koop/culemborg/huis-88021694-molenkade-4/
Nee, ik denk dat het onbegonnen werk is. Heb je straks een dure (maar mooie) kavel met een tent erop ofzo, voor de komende 20 jaarquote:Op woensdag 29 december 2021 11:47 schreef Myraela het volgende:
Oh wow, het plekje is geweldig.Maar dat als ze het zelfs bouwkavel noemen, zou ik niet eens beginnen aan het overeind houden van het huisje.
Nog nèt een plattegrondje inderdaadquote:Op woensdag 29 december 2021 11:53 schreef gcjoel het volgende:
Hij is wel heel leuk @:Candaasje maar echt 0 foto's van het huis. Ze gaan er niet eens vanuit dat je hem gaat renoveren volgens mij
Ook niet die met witte rozijnen, appelblokjes en abrikoos?quote:
Ik vrees er ook voorquote:Op woensdag 29 december 2021 11:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat gaat plat. Ik kan me niet voorstellen dat het type mens wat daar straks bij inschrijving 7,5 ton voor heeft neergelegd in een enkelsteens hokje gaat wonen.... Zal vast in overleg met de gemeente een te mooi "naar voorbeeld van regionale architectuur" villa ding neergezet gaan worden.
Kijk maar langs de rest van die dijk...quote:
Ja zo'n vier verdiepingen hoog ding van metaal, steigerhout en glas met glazen balkons en dakterrassen zodat je over de dijk heen kan kijken. Staan er hier in de buurt een hoop van.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat gaat plat. Ik kan me niet voorstellen dat het type mens wat daar straks bij inschrijving 7,5 ton voor heeft neergelegd in een enkelsteens hokje gaat wonen.... Zal vast in overleg met de gemeente een te mooi "naar voorbeeld van regionale architectuur" villa ding neergezet gaan worden.
Ze hebben wel behoorlijk wat moeite gestoken in dat plattegrondje vond ik. Dat viel me nog meequote:Op woensdag 29 december 2021 11:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat het onbegonnen werk is. Heb je straks een dure (maar mooie) kavel met een tent erop ofzo, voor de komende 20 jaar![]()
Als het klimaat hier wat minder nat was, dan had ik dat nog wel overwogen. Misschien.
[..]
Nog nèt een plattegrondje inderdaad
Ja dit is vaak ook een teken.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kijk maar langs de rest van die dijk...
2 dikke autos ervoor, een keuken waar alleen opwarm / k&k maaltijden worden uitgepakt erin en zo'n woonkamer-uit-een-tijdschrift die nooit wordt gebruikt omdat er eigenlijk alleen geslapen wordt in het huis. En "spullen" niet mogen omdat iemand eens zou zien dat het er niet uitziet als in het tijdschrift.
Dat werk..
Dat is zo'n mooi stukje. Maar dat wordt ook steeds minder zo jaquote:Op woensdag 29 december 2021 11:59 schreef fietsie het volgende:
Ik reed recent het rondje wat ik vroeger op de racefiets als trainingsronde had; vrijwel ieder pand langs die route waar vroeger een geitje, een schaapje wat duiven of wat dan ook gehouden werd, met een weilandje er voor achter of naast, en een leuke tuin: allemaal omgebouwd naar stadsmensenvilla. Steriel, onderhoudsvrij, twee laadpalen ervoor en gemanicuurd gras. Brrrr.
(Ik doel op Lekkerkerk - Opperduit - Bergambacht - Schoonhoven - de Vlist)
Sowieso zoud er structureel eens gestart moeten worden met inbreiding.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:06 schreef Candaasje het volgende:
Zo zonde hè. En dan hoop je ergens dat omdat het in een gebied ligt dat UNESCO is aangemerkt, er wat strengere bouwbesluiten zouden bestaan...maar ik vrees het ergste.
Hier in mijn stadje hebben ze trouwens besloten een lieflijk laagbouwwijkje voor senioren (staat er echt al tientallen jaren) te gaan slopen om er een 5 hoog appartementencomplex neer te gaan zetten. Echt gepropt tussen al de andere laagbouwwoningen en in een tot nu toe vrij groene wijk![]()
Ik weet dat er een woningtekort is, maar leg me even uit waarom je dan wel even verderop voormalig weilanden als kavels voor 550k gaat verkopen... kunnen daar weer van die giga villa's gebouwd worden.... in plaats van dáár eens wat eengezinswoningen neer te zetten die we zo hard tekort komen.
Weet je wat ze hier doen? Ze hebben hier plannen om rond de zendmast woningen te gaan bouwen voor 'vooral starters, maar ook andere doelgroepen zoals arbeids-)migranten en spoedzoekers.'quote:Op woensdag 29 december 2021 12:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Sowieso zoud er structureel eens gestart moeten worden met inbreiding.
Oude industrieterreinen met nauwelijks rendabel , vaak passief gebruik leeg-vegen en daar goedkoop tuinloos bouwen voor de massa. Die paar bedrijven die daarvoor moeten verhuizen daar is plek zat voor in de eindeloos leegstaande aangewezen nieuwe industrieterrein zones.
omgquote:Op woensdag 29 december 2021 12:47 schreef gcjoel het volgende:
Hier hebben ze gewoon een groot kantoor omgebouwd naar (50?) appartementen, maar deze staat op het industrieterrein en veel te dicht bij de asfaltcentrale dus er mag niet gewoond worden.![]()
Heel begrijpelijk trouwens want dat is echt goor.
Wie heeft dat ombouwen in opdracht gegeven? Een particulieren investeerder, een WBV of de stad?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:47 schreef gcjoel het volgende:
Hier hebben ze gewoon een groot kantoor omgebouwd naar (50?) appartementen, maar deze staat op het industrieterrein en veel te dicht bij de asfaltcentrale dus er mag niet gewoond worden.![]()
Heel begrijpelijk trouwens want dat is echt goor.
Waren investeerders, was nog een triest verhaal, wat mensen overgehaald om pensioen erin te steken enzo.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wie heeft dat ombouwen in opdracht gegeven? Een particulieren investeerder, een WBV of de stad?
quote:Op woensdag 29 december 2021 12:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wie heeft dat ombouwen in opdracht gegeven? Een particulieren investeerder, een WBV of de stad?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is wel een manier om de woningen in ieder geval betaalbaar te houden.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Weet je wat ze hier doen? Ze hebben hier plannen om rond de zendmast woningen te gaan bouwen voor 'vooral starters, maar ook andere doelgroepen zoals arbeids-)migranten en spoedzoekers.'
Lees: de tientallen (vnl Poolse en Romeense mannelijke) arbeidsmigranten die Westfort inhuurt en asielzoekers. Nu, niks tegen deze mensen, maar die ga je toch niet apart wegstoppen in een wijk? En dan verwachten dat starters er ook graag willen gaan wonen?
Iets zegt me dat dit niet zo'n fantastisch plan is.
Ik zou geen groot huis willen. Meer een klassiek boerderijtje of zo. Maar ook weer niet iets met heel kleine raampjes. En dat dan de keuken de grootste ruimte is van het huis.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Myraela het volgende:
Wat zouden jullie zelf doen als jullie vrij zouden willen wonen en voldoende geld zouden hebben? Want ik zou niet voor een moderne hip architectuurtje gaan, maar een mooie nette woning met een goede tuin die strak is bijgehouden zou wel fijn zijn. Ik zou wel wat groen en een beestje willen, maar verder ben ik denk ik ook wel teveel stadsmens.
Een klein huis en verder een grote wilde tuin. Misschien wat geitjes maar waarschijnlijk niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Myraela het volgende:
Wat zouden jullie zelf doen als jullie vrij zouden willen wonen en voldoende geld zouden hebben? Want ik zou niet voor een moderne hip architectuurtje gaan, maar een mooie nette woning met een goede tuin die strak is bijgehouden zou wel fijn zijn. Ik zou wel wat groen en een beestje willen, maar verder ben ik denk ik ook wel teveel stadsmens.
Zo:quote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Myraela het volgende:
Ik vergat er nog bij te melden dat er naast een vrachtwagenparkeerplaats komt, en tevens een zonnecellenveld. En je woont dus onder de Gerbrandytoren. (Dat is die grote kerstboom, op zich wel gezellig met kerst.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is wel een manier om de woningen in ieder geval betaalbaar te houden.Als niemand er wil (blijven) wonen.
Hoef je geen kerstboom meer in huis te halenquote:Op woensdag 29 december 2021 13:01 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik vergat er nog bij te melden dat er naast een vrachtwagenparkeerplaats komt, en tevens een zonnecellenveld. En je woont dus onder de Gerbrandytoren. (Dat is die grote kerstboom, op zich wel gezellig met kerst.)
Hoe krijg je brandblaren als je zelf gist toevoegt aan oliebollenbeslag?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:02 schreef AnneX het volgende:
Al heel wat kantoorpanden in het dorp verderop zijn omgebouwd tot studios (Koop voor starters en huur voor nieuwe Nederlanders) of appartementen.
Zijn kantoorpanden niet afgeschreven na x aantal jaar?
De tandartspraktijk is ook gevestigd in een voormalig kantoorpand. Net als de concollega een pand verderop.
Oh en Koopmans vergat gist in een badge oliebollenmix te doen. Niet fiksen met zelf toevoegen! Brandblaren gevaar is té groot!
Wij hebben al geproefd en halen aan de overkant. Waren al weer beter dan vorig jaar.
Tevens is er een oliebollen drive through verderop. 30.000 bollen vorig jaar
En bij Vroeg natuurlijk.
quote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]Bouwen zonder vergunning, geen vergunning krijgen, failliet gegaan, opgekocht uit faillissement, naar de rechter en weer geen vergunning, tja, als je zo werkt neem je wat risico's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou dus van karakteristieke boederijtjes (juist met kleine deurtjes, opstapjes, en al dat andere onpraktische geneuzel). Met een lekkere groene, niet te strak aangeharkte tuin*. Eerder een Engelse tuinquote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Myraela het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anderzijds... zelf hebben we dus wel eens gekeken en plannen gemaakt om een woning te bouwen. Dan kom je wel al snel op wat moderner uit, met overstek van je dak en veel glas voor de inval. (Want we wilden een passief huis bouwen, dat ook nog enigszins betaalbaar en qua ruimte ook moest voldoen.). Dat is dus een heel andere stijl. Ik zou het wel echt willen combineren met houtwerk op de gevels, en bijvoorbeeld leem, om het toch een beetje een natuurlijke uitstraling te geven. Het moet geen blok beton worden.
(Dat plan staat nog steeds in de koelkast, begin komend jaar worden de kavelprijzen van een aantal mogelijk interessante locaties bekend gemaakt)
de hoeveelheid gist luistert nauw. Té veel gist >> luchtbellen, die ploffen in de olie. Zoiets.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:03 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoe krijg je brandblaren als je zelf gist toevoegt aan oliebollenbeslag?
Laten we het maar op "journalistieke vrijheid" houden. Vaardig volk, journalisten, zoals je weet weten die alles, kunnen die alles, is hun mening altijd de juiste enzo.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
de hoeveelheid gist luistert nauw. Té veel gist >> luchtbellen, die ploffen in de olie. Zoiets.
Ook niet duur voor zo'n huis. Al vind ik de serre wel verschrikkelijk. Buitenkant wel echt prachtig. Binnenkant zou ik wel een update geven.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zo:
https://www.funda.nl/koop(...)warderstraatweg-134/
Maar dan moet ik wel ook de actief in bedrijf zijnde boerderij erachter laten afbranden uitkopen want die hebben overpad midden door je tuin en over de oprit...
De prijs wordt beperkt door:quote:Op woensdag 29 december 2021 13:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ook niet duur voor zo'n huis. Al vind ik de serre wel verschrikkelijk. Buitenkant wel echt prachtig. Binnenkant zou ik wel een update geven.
BronADquote:Op woensdag 29 december 2021 13:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Laten we het maar op "journalistieke vrijheid" houden. Vaardig volk, journalisten, zoals je weet weten die alles, kunnen die alles, is hun mening altijd de juiste enzo.
Dus brandblaren van het zelf toevoegen van gist is een boven alles vaststaand feit.
Zijn wel nadelen, ja. Hoe gaat het eigenlijk met jouw huizenzoektocht? Al wat concreter, of vooral nog aan het wachten op het perfecte huisje?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:18 schreef fietsie het volgende:
De prijs wordt beperkt door:
- Die actieve boerderij erachter: al het verkeer van en naar die plek moet door jouw voortuin
- De snelweg erachter en het snelwegknooppunt ernaast
- De desolate staat van de scheepswerven er recht tegenover
Binnen is het relatief authentiek gelaten ja.
Wat heeft dat eerste huis een (vind ik dan) lelijk buurhuisquote:Op woensdag 29 december 2021 13:35 schreef fietsie het volgende:
@:Myraela hier kun je ook wel even op los dan:
https://www.funda.nl/koop/broek/huis-42550502-it-sud-15/
Of mocht je behoefte hebben een bedrijf als klant te hebben:
https://www.funda.nl/koop/joure/huis-87781757-midstraat-24-26/
Die hele hoek van de polder is gericht op zo duur mogelijk zo min mogelijk m2 kopen en er dan zo dicht mogelijk op je buren een zo groot mogelijk huis opzetten met uitzicht op de woonkamer van de achterburen.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat heeft dat eerste huis een (vind ik dan) lelijk buurhuis
Net een draadje gelezen over hoe het zou (kunnen) zitten met het jaar 0.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:40 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen ben ik mijn kennis van de Geschiedenis weer even aan het oppoetsen op Spotify; nu de Franse Revolutie
Dat vind ik heel sterk wisselen per kraam. Er staat er hier eentje waarbij dat inderdaad het geval is. Dat is gewoon instant maagzuurgalore (volgens mij val ik in herhaling, en heb ik dit vorig jaar ook al verteld. Afijn..)quote:Op woensdag 29 december 2021 14:38 schreef fietsie het volgende:
Die van kramen vind ik eerlijk gezegd ook alleen maar geschikt om een greppel te dichten.
Oh, die ken ik niet. Althans, ik ken het als middel bij epilepsie.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kreeg Pexion mee. Wat is jouw ervaring daarmee?
Geeft niks. Ik heb ook meegekregen voor 3 dagen dus ik begin er vandaag mee.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:54 schreef Candaasje het volgende:
Dit helpt natuurlijk niet echt, sorry Loon
quote:Op woensdag 29 december 2021 14:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Geeft niks. Ik heb ook meegekregen voor 3 dagen dus ik begin er vandaag mee.![]()
Dora reageert vrij heftig op opiaten en de angst is er wel maar niet alles omvattend. DA vond dit de beste keuze.
Ik was ook wel verbaasd dat ik geen Sileo meekreeg bijvoorbeeld.
Ik vind het ook echt heel kut dat het nodig is. Vind het ook wel spannend ofzo?quote:Op woensdag 29 december 2021 15:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh maar als je al voor 3 dagen hebt meegekregen dan kun je gewoon een spiegel opbouwen. Middel is er wel tegen geregistreerd, ('fobie voor geluiden') en het nadeel van Sileo is weer dat de werking minder wordt als het wordt ingeslikt. (Maar je moet het dan wel achter op het wangslijmvlies aanbrengen...).
Het is gewoon kut dat het nodig is. Ik was gisteravond heel blij dat ik een hond van 40kg mee had die vuurwerkproof bleek te zijn.
Komt goedquote:Op woensdag 29 december 2021 15:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het ook echt heel kut dat het nodig is. Vind het ook wel spannend ofzo?![]()
Straks gaat eerste pil erin. We gaan het maar gewoon doen. Niet afwachten of het nodig is ditdat.
Kutvuurwerk.
Thanksquote:Op woensdag 29 december 2021 15:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Komt goed![]()
Als het je iets geruststelt: wij gooien dagelijks op het werk per hond een hele cocktail van medicatie er in (ook wel eens 'voor het geval dat'/'kijken wat het doet') en dat gaat eigenlijk altijd wel goed.![]()
En wat je nu hebt meegekregen is geen opiaat of alfa-2-agonist, dat scheelt op zich ook wel weer een zwik mogelijke bijwerkingen.Knuffel voor Dora!
Nou, hier in Spijkenisse bij het metrostation staat er toevallig een en die heeft megalekkere bollen. Ze zijn met kwark gemaakt. Superluchtig. Geen echte oliebollen helaas, maar toch.....we hebben voor oud en nieuw alvast een stuk of 12 in de vriezer liggen. We zijn erachter gekomen dat ze erg goed ontdooien en opwarmen in de oven dus voor mij geen rijen a.s. vrijdagquote:Op woensdag 29 december 2021 14:38 schreef fietsie het volgende:
Die van kramen vind ik eerlijk gezegd ook alleen maar geschikt om een greppel te dichten.
Netjes en zal jullie ook wel iets van rust geven.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:20 schreef PdeHoog het volgende:
En trouwfeest is definitief verplaatst naar de zomer en de trouwlocatie in feb is weer naar het stadhuis. We hoefden van de gemeentedame niet langs te komen en 60 EUR af te tikkenHet kon telefonisch geregeld worden.
Duidelijk 👍🏼quote:Op woensdag 29 december 2021 15:20 schreef PdeHoog het volgende:
En trouwfeest is definitief verplaatst naar de zomer en de trouwlocatie in feb is weer naar het stadhuis. We hoefden van de gemeentedame niet langs te komen en 60 EUR af te tikkenHet kon telefonisch geregeld worden.
[ Bericht 8% gewijzigd door AnneX op 29-12-2021 16:07:35 ]
Da’s netjes. En wel zo rustig voor juliequote:Op woensdag 29 december 2021 15:20 schreef PdeHoog het volgende:
He wat vervelend en tot wanneer aankijken?quote:Op woensdag 29 december 2021 15:34 schreef Sarabi het volgende:
Huisarts gebeld, moet het nog even aankijken en nu weer stoppen met de neusspray![]()
Nouja wie weet gaat het opeens vanzelf weg.
Ze verwachten dat de neusspray nog een paar dagen effect heeft dus na het weekend weer bellen als het niet over is.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
He wat vervelend en tot wanneer aankijken?
Wij ookquote:Op woensdag 29 december 2021 11:46 schreef Clubsoda het volgende:
We hebben een bescheiden oliebollenbestelling gedaan bij de buurtbakker om vrijdagochtend op te halen. Scheelt weer in de rij staan
Ik ga pas om 12 uurquote:Op woensdag 29 december 2021 16:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij ook![]()
Pik je die van ons ook op10 uur. Niet zo'n heel bescheiden bestelling
Dan moet ik weer bedenken aan welke kant van die inhamquote:Op woensdag 29 december 2021 16:18 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik ga pas om 12 uurmaar je mag zwaaien
quote:Op woensdag 29 december 2021 16:24 schreef z80 het volgende:
Bangkok, Oriental setting
The city don't know what the city is getting
Ook weet thuis. Lange reisdag vandaag.
Even van mijn zomervakantie genoten in Thailand. Start Bangkok vanuit daar met de nodige tussenstops naar Chiang mai. Vanuit daar naar Pai wat levend hout, vallend water en wat beestjes kijken. En via Chiang rai met een binnenlandse vlucht voor 1 nacht Bangkok.
Uitgebreid verslag volgt nog. Zo eerst een bak lasagne naar binnen schuiven.
Ja, en je schijnt in brandwondencentrum Beverwijk te eindigen als je zélf wat maaktquote:Op woensdag 29 december 2021 16:33 schreef derLudolf het volgende:
Ho, paniek in de tent, Koopmans heeft oliebollenmix zonder gist verkocht
Aan de ándere kant dan de bakker.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dan moet ik weer bedenken aan welke kant van die inham![]()
Ik ga terugzoeken hoor.
Ik denk dat jullie allemaal teveel redeneren vanuit je eigen intelligentiequote:Op woensdag 29 december 2021 16:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, en je schijnt in brandwondencentrum Beverwijk te eindigen als je zélf wat maakt![]()
Zelfmaakoliebollen geven gasontploffingen in je frituurpan en dan overbelasten we de zorg!
Je moet totale debielen sowieso niet loslaten op oliebollenbakken.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie allemaal teveel redeneren vanuit je eigen intelligentie
Je gaat er van uit dat de risicoanalyse bij Koopmans heeft opgeleverd dat er mensen zijn die gist oplossen in een glas lauw water en dat in het vet gooien, bij de deegklomp?quote:Op woensdag 29 december 2021 16:46 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat jullie allemaal teveel redeneren vanuit je eigen intelligentie
Ik kreeg het niet nauwkeuriger...quote:Op woensdag 29 december 2021 16:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Je moet totale debielen sowieso niet loslaten op oliebollenbakken zelfstandig leven.
Volgens mij moet ik even verder teruglezenquote:Op woensdag 29 december 2021 17:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben trouwens wel jaloers op de worst van @:pdehoog
Heel veel dingen zijn buiten context leukerquote:Op woensdag 29 december 2021 17:27 schreef Sarabi het volgende:
Volgens mij moet ik even verder teruglezen
Vergeet de normale shoppers nu nietquote:Op woensdag 29 december 2021 17:43 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga dus morgen naar België..... had me even niet gerealiseerd dat ik waarschijnlijk rond Breda in de file terechtkom omdat een stel kleuters hun knalspeeltjes daar gaat halen
Ik denk dat ik maar een extra uur uittrek jaquote:Op woensdag 29 december 2021 17:44 schreef borisz het volgende:
[..]
Vergeet de normale shoppers nu niet.
En dat de popo op de terugweg een inspectie willen doenquote:Op woensdag 29 december 2021 17:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik maar een extra uur uittrek ja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Uh, wat nu naar België gaat, gaat niet voor vuurwerk. Veel te veel controle. Een centrum van een stad als Antwerpen is niet zo handig voor vuurwerk, als je een kilometer naar je auto moet lopenquote:Op woensdag 29 december 2021 17:43 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga dus morgen naar België..... had me even niet gerealiseerd dat ik waarschijnlijk rond Breda in de file terechtkom omdat een stel kleuters hun knalspeeltjes daar gaat halen
quote:Op woensdag 29 december 2021 17:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Station Antwerpen vandaagZie je al die lawinepijlen uit die rugtassen steken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
De treinen worden verlengd, want het is proppen nu.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:43 schreef Candaasje het volgende:
Jawel, maar het zal én én zijn. Ik ging wat tekort door de bochtquote:Op woensdag 29 december 2021 17:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uh, wat nu naar België gaat, gaat niet voor vuurwerk. Veel te veel controle. Een centrum van een stad als Antwerpen is niet zo handig voor vuurwerk, als je een kilometer naar je auto moet lopen
quote:Op woensdag 29 december 2021 17:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Station Antwerpen vandaagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tsk, ook al funshoppen en lunchen?quote:Op woensdag 29 december 2021 17:43 schreef Candaasje het volgende:
en vuurwerk halenquote:Op woensdag 29 december 2021 18:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tsk, ook al funshoppen en lunchen?
De politie kent de sluiproutes ook. Ik zie net zo vaak Bundespolizei staan bij wat wij " 't Smokkelpadje" noemen als de gewone grensovergang.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Jawel, maar het zal én én zijn. Ik ging wat tekort door de bocht![]()
(zie: )
Ik ga overigens niet met de trein. Ik moet naar Mechelen. En ik heb genoeg ervaring met het OV naar Antwerpen dat ik dat lekker overslaIk heb gelukkig geen last van drukke treinstations.
Voetbal, naar de hoeren en museumbezoek?quote:Op woensdag 29 december 2021 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Net op het nieuws: “alles in Nederland zit dicht dus moet je wel in België shoppen anders zit je thuis”. Wat deden die mensen dan in hun vrije tijd, altijd shoppen? Verder geen hobby’s?
Ze pakken alles van je afquote:Op woensdag 29 december 2021 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Net op het nieuws: “alles in Nederland zit dicht dus moet je wel in België shoppen anders zit je thuis”. Wat deden die mensen dan in hun vrije tijd, altijd shoppen? Verder geen hobby’s?
quote:
Meestal zeggen mensen 'als je vrienden van de brug springen, doe jij dat dan ook?'. Ik zeg dan gewoon: eh ja, mijn vrienden zijn best intelligente, weldenkende, logische mensen dus als ze dat doen dan is daar een verdomd goede reden voor en is het waarschijnlijk veiliger er achteraan te springen. Bij vreemden zou ik terughoudend zijn en eerst zelf kijken wat de reden isquote:Op woensdag 29 december 2021 18:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Vriendin van mij is vandaag 60 geworden. Ze had commentaar op de shoppers in België maar gaat morgen met de familie in Duitsland uit eten (11 personen, 5 huishoudens) want het mag daar en iedereen doet het. Op mijn vraag “als veel mensen van de Rijnbrug springen doe jij dat ook” was de reactie ????
En dan zeggen dat ze een weloverwogen besluit te hebben genomen en dan vraagt rtl ze waarom, daarop hebben ze geen antwoordquote:Op woensdag 29 december 2021 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, geen idee eigenlijk. 'Anders zit je thuis' - nou, zó erg is dat toch niet. Borisz zit ook niet thuis, die vermaakt zich zonder shoppen toch ook prima. Ik vermaak me thuis ook prima.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Deze mensen schaar ik wel onder vrienden maar heb de laatste tijd minder het idee dat ze “best intelligent etc” zijnquote:Op woensdag 29 december 2021 18:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[..]
Meestal zeggen mensen 'als je vrienden van de brug springen, doe jij dat dan ook?'. Ik zeg dan gewoon: eh ja, mijn vrienden zijn best intelligente, weldenkende, logische mensen dus als ze dat doen dan is daar een verdomd goede reden voor en is het waarschijnlijk veiliger er achteraan te springen. Bij vreemden zou ik terughoudend zijn en eerst zelf kijken wat de reden is
Ik heb hoe langer hoe meer het idee dat een groot deel van NL echt gewoon niet meer in staat is doodgewone dingen als een boek lezen, iets knutselen, "het hebben van een hobby die niet inhoudt dat je bushokjes intrapt" enz beheerst. Dat er een soort collectieve cognitieve armoede aan het ontstaan is.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, geen idee eigenlijk. 'Anders zit je thuis' - nou, zó erg is dat toch niet. Borisz zit ook niet thuis, die vermaakt zich zonder shoppen toch ook prima. Ik vermaak me thuis ook prima.
Eén en ander is een beetje lastig met oog op vakantie in januari, maar vorig jaar heb ik er echt amper bij stil gestaan dat de winkels dicht zaten. Oh, dat was ook nog dit jaar. Het voelt vorig jaar.
Ik heb dus serieus schoonfamilie dat het normaal vindt mensen nu vanalles buiten gaan slopen.....quote:Op woensdag 29 december 2021 18:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb hoe langer hoe meer het idee dat een groot deel van NL echt gewoon niet meer in staat is doodgewone dingen als een boek lezen, iets knutselen, "het hebben van een hobby die niet inhoudt dat je bushokjes intrapt" enz beheerst. Dat er een soort collectieve cognitieve armoede aan het ontstaan is.
En dat die enorm gekoppeld is aan het niet gebruiken van de eigen woonkamer waar ie voor bedoeld is, wonen, maar dat er altijd (een deel) van de bewoners 'de straat op moet'.
Totdat de Gemeetelijke belasting omhoog gaat omdat het herstel geld kost.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb dus serieus schoonfamilie dat het normaal vindt mensen nu vanalles buiten gaan slopen.....
Ik snap echt niet hoe je zo kan denken.
Dat klinkt wel het slimst. Al is dat diep triest natuurlijkquote:Op woensdag 29 december 2021 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Over bushokjes. Vorige week is er hier weer eens stuk getrapt. Glas is opgeruimd, roodwit lint opgehangen (ondertussen weer verdwenen) maar geen nieuwe ruit nog. Wat blijkt, ze wachten tot na oud en nieuw, verwachten dat het toch weer vernield gaat worden
Ik shop alleen als ik wat nodig hebquote:Op woensdag 29 december 2021 18:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, geen idee eigenlijk. 'Anders zit je thuis' - nou, zó erg is dat toch niet. Borisz zit ook niet thuis, die vermaakt zich zonder shoppen toch ook prima. Ik vermaak me thuis ook prima.
Eén en ander is een beetje lastig met oog op vakantie in januari, maar vorig jaar heb ik er echt amper bij stil gestaan dat de winkels dicht zaten. Oh, dat was ook nog dit jaar. Het voelt vorig jaar.
Ja, díe link wordt nooit gelegdquote:Op woensdag 29 december 2021 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Totdat de Gemeetelijke belasting omhoog gaat omdat het herstel geld kost.
Vroeg dat eens aan iemand die afval naast de oc zette omdat hij niet wilde betalen voor afval. Die snapte niet dat de opruimers geen vrijwilligerswerk deden
Wat heeft de kmar daar te zoeken dan? Is het een mensensmokkelpad?quote:Op woensdag 29 december 2021 18:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De politie kent de sluiproutes ook. Ik zie net zo vaak Bundespolizei staan bij wat wij " 't Smokkelpadje" noemen als de gewone grensovergang.
KMar daarentegen zie ik zeer zelden overigens
Ja, en ik snap dat het handiger tijdens het wandelen is als je ergens een kop koffie kan drinken en naar de wc kan.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:40 schreef borisz het volgende:
Ik shop alleen als ik wat nodig heb. Wil nog wel een nieuwe hoodie, maar heeft niet zo'n haast
.
Ik had deze week ook wat anders willen zien dan de natuur. Dagje Rotterdam cq Depot Booijmans of naar de Bios. Afijn 14 km door Spaarnwoude vandaag. Was toch ook eens leuk.
Morgen of Westerbork 12 (Putten-Harderwijk) of Amsterdam 2 (Waterland)Het is nog even overleggen wat het gaat worden
.
Het lijkt wel een soort opbieden tegen elkaar, wie kan de meeste rotzooi schoppen. Met als dieptriest “hoogtepunt” dat de brandweer Rotterdam voor de zekerheid pantsers hebben aangebracht op een brandweerwagenquote:Op woensdag 29 december 2021 18:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat klinkt wel het slimst. Al is dat diep triest natuurlijk![]()
Ik vind oudjaarsdag/nacht de afgelopen jaren steeds meer anarchie. Of was dat áltijd al zo? Toch niet zo erg? En ook nog eens als 'heel normaal' gezien door veel mensen, wat Sarabi al zegt.
Dat is bij mijquote:Op woensdag 29 december 2021 16:42 schreef sigme het volgende:
Ja, en je schijnt in brandwondencentrum Beverwijk te eindigen als je zélf wat maakt![]()
Zelfmaakoliebollen geven gasontploffingen in je frituurpan en dan overbelasten we de zorg!
quote:Op woensdag 29 december 2021 18:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Vriendin van mij is vandaag 60 geworden. Ze had commentaar op de shoppers in België maar gaat morgen met de familie in Duitsland uit eten (11 personen, 5 huishoudens) want het mag daar en iedereen doet het. Op mijn vraag “als veel mensen van de Rijnbrug springen doe jij dat ook” was de reactie ????
Dan is het natuurlijk weer klagenquote:Op woensdag 29 december 2021 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vroeg dat eens aan iemand die afval naast de oc zette omdat hij niet wilde betalen voor afval. Die snapte niet dat de opruimers geen vrijwilligerswerk deden
quote:Op woensdag 29 december 2021 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat laatste is ook echt 9 van de 10 keerquote:Op woensdag 29 december 2021 19:00 schreef Isabeau het volgende:
Mam vertelde me vandaag ook dat een ver familielid ook met covid in het ziekenhuis ligt op dit moment. Hij is geloof ik mijn leeftijd. Hele gezin is niet gevaccineerd (dus ook zijn 70+ ouders niet). Allemaal heel erg van 'natuurlijk leven' (en roken, dat dan weer wel).
quote:Op woensdag 29 december 2021 18:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]Jouw spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
Ik denk dat Ter-Apel wel een rol speelt bij de aanwezigheid van de politie hier op de grens.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:40 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat heeft de kmar daar te zoeken dan? Is het een mensensmokkelpad?
Oh zo'n soort figuur verklaarde me dit voorjaar nog voor gek dat ik de straat sneeuwvrij aan het maken was. Dat moest de gemeente maar doen.quote:Op woensdag 29 december 2021 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat ik wel sneu vind is dat hij blijkbaar zó overtuigd was dat hijzelf veilig zou zijn dat hij ook nog die luchtige tweet op 3 december plaatst met 'covid positief - het werd eens tijd' of woorden van gelijke strekking. En dan ben je een paar weken later dood. Wat ontzettend verschrikkelijk voor zijn familie.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:08 schreef borisz het volgende:
Schrok wel van het bericht mbt Robin Fransman. Helaas qua Covid radicaliseerde hij snel.
Het was verder een goede econoom en een echte liberaal. Hij was VVD'er, maar was ééntje die echt liberaal was. Daar hebben ze bij de VVD nogal moeite mee
Ik zou het moeten opzoeken, maar ik heb wel eens gehoord dat je dat “moet” doen volgens de apvquote:Op woensdag 29 december 2021 19:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh zo'n soort figuur verklaarde me dit voorjaar nog voor gek dat ik de straat sneeuwvrij aan het maken was. Dat moest de gemeente maar doen.
Als de gemeente dat al ging doen en de kosten doorberekende, werd zo'n figuur ook helemaal wild.
In de jaren '80 woonde ik in Zuidwolde. Super rustig daar met oud en nieuw. Geen vernielingen, op een per ongeluk in de brand gevlogen struikje na. Dus misschien is mijn 'vroeger' referentiekader niet heel gemiddeld.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:03 schreef sigme het volgende:
Nou euh, vroeger en oud & nieuw; ik heb de jaren '80 meegemaakt in redelijk grote steden in slechte wijken. Vroeger was niet alles beter.
kmar doet in principe mensen, douane goederen.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik denk dat Ter-Apel wel een rol speelt bij de aanwezigheid van de politie hier op de grens.
Grensbewaking is toch taak van de KMar? Of douane? Ook aan de A37 zie ik, als er iets staat, KMar staan.
Hier was het tot vijftien jaar geleden ook vaak raak. Geen vernielingen van particulier bezit, wel kat en muis spel met brandweer door kruispunten in de brand te steken (niet zozeer de kruispunten zelf, maar het plaatsen van brandbare objecten op kruisingenquote:Op woensdag 29 december 2021 18:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb dus serieus schoonfamilie dat het normaal vindt mensen nu vanalles buiten gaan slopen.....
Ik snap echt niet hoe je zo kan denken.
Ja dat las ik ook op social media, nog voordat ik een foto van de beste man had gezien. Ik had echt iemand van 150kilo verwacht na al die reacties.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat ik wel sneu vind is dat hij blijkbaar zó overtuigd was dat hijzelf veilig zou zijn dat hij ook nog die luchtige tweet op 3 december plaatst met 'covid positief - het werd eens tijd' of woorden van gelijke strekking. En dan ben je een paar weken later dood. Wat ontzettend verschrikkelijk voor zijn familie.
En de antivaxx mensjes op fok begonnen al direct te 'verklaren' waarom hij dan dood was (geen ènkele sympathie daar), want te dik. Nou, op foto's zie ik een man van middelbare leeftijd met een buikje. Beetje de gemiddelde man van middelbare leeftijd dus.
Ik snap er de fun niet zo goed van denk ik.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hier was het tot vijftien jaar geleden ook vaak raak. Geen vernielingen van particulier bezit, wel kat en muis spel met brandweer door kruispunten in de brand te steken (niet zozeer de kruispunten zelf, maar het plaatsen van brandbare objecten op kruisingen)
Meestal werd er dan nog netjes geel zand onder gegooid zodat schade aan klinkers erg beperkt was. Later faciliteerde de gemeente geen een stukje grond waarop een vreugdevuur gehouden mocht worden. Probleem opgelost.
Nu zijn de grootste branden die in olietonnen.
We hebben een bocht voor het huis, was ook gewoon stukje eigen belang, ik had geen zin om weg te glijdenquote:Op woensdag 29 december 2021 19:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zou het moeten opzoeken, maar ik heb wel eens gehoord dat je dat “moet” doen volgens de apv
Edit, dat was zo tot 2007.
Knisperend vuurtje kan best leuk zijn. Maar schade moet het niet opleveren.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik snap er de fun niet zo goed van denk ik.
Maar goed ik ben ook het type dat gewoon van een boek of wandeling kan genieten. Brandstichting of dingen slopen trekken me niet zo
Zal wel een soort cognitieve dissonantie zijn; verklaren waarom híj wèl een vaccin had moeten nemen en zij nog steeds helemaal veilig zijn. Niet dat die antivaxxers hem dat vertelden toen hij nog gezond en wel was. Echt, de afwezigheid van alle sympathie en maar zoeken naar ándere oorzaken waarom hij is overleden vind ik best ironisch.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef Sarabi het volgende:
Ja dat las ik ook op social media, nog voordat ik een foto van de beste man had gezien. Ik had echt iemand van 150kilo verwacht na al die reacties.
De toppers vind ik toch nog steeds de opgenomen patienten die en coronatests weigeren, en inzage in hun dossier eisen om vervolgens verwijdering van iedere vorm van suggestie van corona te laten schrappen.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zal wel een soort cognitieve dissonantie zijn; verklaren waarom híj wèl een vaccin had moeten nemen en zij nog steeds helemaal veilig zijn. Niet dat die antivaxxers hem dat vertelden toen hij nog gezond en wel was. Echt, de afwezigheid van alle sympathie en maar zoeken naar ándere oorzaken waarom hij is overleden vind ik best ironisch.
Ik zag zo'n mooie reactie op FB, kan hem helaas niet terug vinden.quote:Op woensdag 29 december 2021 19:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat ik wel sneu vind is dat hij blijkbaar zó overtuigd was dat hijzelf veilig zou zijn dat hij ook nog die luchtige tweet op 3 december plaatst met 'covid positief - het werd eens tijd' of woorden van gelijke strekking. En dan ben je een paar weken later dood. Wat ontzettend verschrikkelijk voor zijn familie.
En de antivaxx mensjes op fok begonnen al direct te 'verklaren' waarom hij dan dood was (geen ènkele sympathie daar), want te dik. Nou, op foto's zie ik een man van middelbare leeftijd met een buikje. Beetje de gemiddelde man van middelbare leeftijd dus.
Wat zetten ze er dan in? Waanideeën, disfunctioneel analytisch vermogen en verminderde cognitieve vaardigheden?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
De toppers vind ik toch nog steeds de opgenomen patienten die en coronatests weigeren, en inzage in hun dossier eisen om vervolgens verwijdering van iedere vorm van suggestie van corona te laten schrappen.
Die zijn er. En ze krijgen er niet eens een rekening voor.
Hier maken ze de stoep rondom het gebouw ook schoon, zodat je wel van de parkeerplaatsen bij de voordeur kunt komenquote:Op woensdag 29 december 2021 19:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
We hebben een bocht voor het huis, was ook gewoon stukje eigen belang, ik had geen zin om weg te glijdenmaar ach, als iedereen die het kan iets doet.
Tweet van een corona verpleegkundigequote:Op woensdag 29 december 2021 19:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat zetten ze er dan in? Waanideeën, disfunctioneel analytisch vermogen en verminderde cognitieve vaardigheden?
Ze? Paar bewoners of mensen van de gemeente?quote:Op woensdag 29 december 2021 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier maken ze de stoep rondom het gebouw ook schoon, zodat je wel van de parkeerplaatsen bij de voordeur kunt komen
Bewoners doen dat. Ik woon aan een ventweg van een doorgaande weg. Sinds een jaar of 3-4 is deze weg geüpgraded naar een categorie 2, dus strooien en schoonmaken komt na de doorgaande wegenquote:Op woensdag 29 december 2021 20:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze? Paar bewoners of mensen van de gemeente?
Liever een nederlaag tegen het virus zoals Fransman dan een nederlaag van je eigen gelijkquote:Op woensdag 29 december 2021 19:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tweet van een corona verpleegkundige
"Je kunt blijven herhalen dat ik Corona heb en snap dat je dat van je baas moet zeggen maar ik weet echt wel beter."
Zelfs de uitleg van de arts en de longfoto kunnen deze patient niet overtuigen.🤷🏽♀️
Goeie!quote:Op woensdag 29 december 2021 20:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Liever een nederlaag tegen het virus zoals Fransman dan een nederlaag van je eigen gelijk
Via activiteitenlogboek van FB vond ik reactie terug waar ik het net over had
"Wanneer zouden reli- gristenen, de zweefteven, de lichtwerkers, diegenen die trots zijn op hun eigen afweersysteem, de anti-hippie-vaccers, de zelfbenoemde nep- virologen, afgestudeerd aan de Feezboek Akkudemi, de " deskundigen", met hun " eigen onderzoek", de IQ ipv QR-snappies, de laaggeletterden en hun mening, met de moeder-mavo als opleiding, de " strijders" en de snappies/ wappies, nu eens eindelijk begrijpen, dat hun lachwekkende oprispingen en complottheorieen, slechts indrukwekkend zijn in hun eigen bubble en dat het een verloren en lachwekkende " strijd" is, terwijl het overgrote deel van de Nederlandse bevolking in de rij staat voor de booster. Proud te be a sheep!"
Helaas redden we dat vandaag niet omdat we net pas aan het schaatsen zijn begonnen. Ik kijk wel enorm uit naarquote:Op woensdag 29 december 2021 20:42 schreef AnneX het volgende:
Kijken jullie ook naar Promenade Gala op 3?😂 om 21:45 uur op 3.
Straksquote:Op woensdag 29 december 2021 20:42 schreef AnneX het volgende:
Ik hoorde vanmiddag iets op de radio over protesten in Duitsland, er was een kind geraakt met pepperspray.quote:Op woensdag 29 december 2021 20:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Goeie!
Ik lees net dat hier op de markt een protest wandelinge(tje) “voor de vrijheid” is geweest. 70-80 aanwezigen die van de markt naar de spijkerkwartier en terug liepen (in de regen)
In Nijmegen was vorige week ook een protest waar een moedere helemaal uit haar plaat ging en een jochie erbij stond te huilen, zo sneuquote:Op woensdag 29 december 2021 21:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik hoorde vanmiddag iets op de radio over protesten in Duitsland, er was een kind geraakt met pepperspray.
Was oa iemand van de Kinderbescherming en een of andere psycholoog. Vooral die van de Kinderbescherming was vel en gaven de politie gelijk en vond dat je als ouder aangepakt moest worden als je je kind je nam naar een protest.
Nou, ik zal met G overleggen dat je mag komen proeven 🤣🤣quote:Op woensdag 29 december 2021 17:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben trouwens wel jaloers op de worst van @:pdehoog
Ik vind dat niet om te lachen eigenlijkquote:Op woensdag 29 december 2021 21:29 schreef PdeHoog het volgende:
Hier in Spijkenisse blijkt een politieke partij een coronabesmetting tijdens een sinterklaasfeest te willen verdoezelenDe sint heeft overdag gezellig veel kinderen geknuffeld en zo maar bleek ‘s middags positief te zijn. Ze hebben dat alleen “vergeten” te melden aan bezoekers en vrijwilligers.
Een positieve vrijwilliger had er een mening over en plaatste een heel epistel op facebook. Daarna plaatste de partij op een van de FB pagina’s een stukje van drie zinnen of zo
Is het eigenlijk ook niet. Verkeerde smiley keuzequote:Op woensdag 29 december 2021 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vind dat niet om te lachen eigenlijk
quote:Op woensdag 29 december 2021 21:43 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is het eigenlijk ook niet. Verkeerde smiley keuzeZal dat gelijk even fixen.
Ik durf het niet te zeggen want bang dat ik het jinx maar het is rustig buiten.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Lijkt het bij jullie ook wel oorlog buiten?
@:lonaa hoe gaat het met Dora?
Heeft ze al wat kalmerende gekregen?quote:Op woensdag 29 december 2021 21:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik durf het niet te zeggen want bang dat ik het jinx maar het is rustig buiten.
Eerder vanavond wel maar nu hier rustig. Al hoor ik ver weg wel iets denk ik, kan het geluid niet goed thuisbrengenquote:Op woensdag 29 december 2021 21:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Lijkt het bij jullie ook wel oorlog buiten?
@:lonaa hoe gaat het met Dora?
Ze heeft eind van de middag d'r eerste pil gehad.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Heeft ze al wat kalmerende gekregen?
Hopelijk haalt dat de scherpe randjes er af voor haar. Arm beestje.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ze heeft eind van de middag d'r eerste pil gehad.Morgen dan ook nog 2x en dan oudejaarsdag dubbele dosis.
Het was hier in de wijk tot vandaag lekker rustig. Maar nu is het toch wel raak.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Eerder vanavond wel maar nu hier rustig. Al hoor ik ver weg wel iets denk ik, kan het geluid niet goed thuisbrengen
Nou liever niet eigenlijk. Ik heb nu 2 dagen in de regen gestaan ben er wel weer klaar mee eigen.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:54 schreef Lonaa het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat het de komende 3 dagen gewoon zeikregent.
Dan blijven ze nog weken doorgaan om de zooi toch op te maken.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:54 schreef Lonaa het volgende:
Sterkte! Kan me voorstellen dat het erg spannend is.quote:Op woensdag 29 december 2021 21:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Loebie heeft morgen die operatie. Ik vind het echt helemaal niks.
Dat roesje wat hem jaren geleden bijna het leven heeft gekost zit mij echt niet lekker
Dat kan ik me goed voorstellen, buikpijn makendquote:Op woensdag 29 december 2021 21:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dat roesje wat hem jaren geleden bijna het leven heeft gekost zit mij echt niet lekker
Ja joh die temperatuur gaat echt helemaal nergens over. Doe dan het weer van vorige week. Koud maar wel helder.quote:Op woensdag 29 december 2021 22:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sterkte! Kan me voorstellen dat het erg spannend is.
Van mij mag het wel winter worden.
12/15graden en regen is wel echt k*t in deze tijd.
Echt hoor…quote:Op woensdag 29 december 2021 22:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat kan ik me goed voorstellen, buikpijn makend
Oh ja, dat kan ik me zo enorm voorstellen dat je je zit op te vretenquote:Op woensdag 29 december 2021 21:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bij jou wel. Bij mij niet want er moeten planten de grond inquote:Op woensdag 29 december 2021 21:54 schreef Lonaa het volgende:
Goed voor de bomen, struiken en plantenquote:Op woensdag 29 december 2021 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Bij jou wel. Bij mij niet want er moeten planten de grond in
Toch kunnen zien. Genotenquote:Op woensdag 29 december 2021 20:42 schreef AnneX het volgende:
We zijn ook eigenlijk hartstikke tevreden over onze dierenarts. Bedoel we rijden niet voor niks nog steeds iedere keer naar Eindhoven. Ondanks dat we daar al jaren niet meer wonen.quote:Op woensdag 29 december 2021 22:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ja, dat kan ik me zo enorm voorstellen dat je je zit op te vretenIs ook niet niks. En kan wel zeggen dat alles heus wel goed komt, maar dat weet ik helemaal niet. Maar ik weet wel dat al die mensen daar hun stinkende best zullen doen om zo goed mogelijk voor Loebes te zorgen
Ohh komen ze al. Dat is vlot!quote:Op woensdag 29 december 2021 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij jou wel. Bij mij niet want er moeten planten de grond in
We hebben vandaag een bestelling opgehaald bij de kwekerquote:Op woensdag 29 december 2021 22:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ohh komen ze al. Dat is vlot!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |