abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202864871
Spoilers!
pi_202865222
Het allerliefst zou ik een container voor de deur zetten.
En misschien wel 2 ook. Hoppa. In één keer klaar. 8)7

Zit ik toch nondeju te janken bij een reportage in nrc over umcu en ICU en covid.
Die arme mensen die er werken.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20211227
En ws. werkt de link niet. Helaasch.
pi_202866125
In dat licht wil ik deze nog zien:

https://www.2doc.nl/docum(...)2021/de-bellers.html
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202866456
Heftige verhalen uit de ziekenhuizen.
Niet anders dan bij ons uiteraard. We krijgen wekelijks een soort nieuwsbrief met daarin ook blogs van medewerkers op versch (covid, ic) afdelingen. Hartverscheurend, maar ook vaak prachtig tegelijkertijd.
Ik merk dat wij op de poli wat 'telefoonellende moe' worden. En dat je gewoon opveert als je toch een leuk gesprek kan hebben. Binnenkort gaan we dat wat meer uitdiepen omdat je met positieve telefoontechniek een gesprek ook kan 'sturen'.

Bij ons moet je idd een afspraak maken voor de milieustraat omdat de wachrijen enorm waren. Dus vanaf aug 2020 afspraak maken, online, prima, zo vaak gaan we niet en het is dan zo rustig dat je meteen door kan rijden.
pi_202866805
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:50 schreef Clubsoda het volgende:

Heel indrukwekkend ja. Wat was/is dat moeilijk voor die mensen
We have far more in common than that which devides us..
pi_202867322
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:20 schreef AnneX het volgende:
Het allerliefst zou ik een container voor de deur zetten.
En misschien wel 2 ook. Hoppa. In één keer klaar. 8)7

Zit ik toch nondeju te janken bij een reportage in nrc over umcu en ICU en covid.
Die arme mensen die er werken.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20211227
En ws. werkt de link niet. Helaasch.
Gelukkig werkte de link wel. Dank voor het delen
pi_202867679
quote:

Die ga ik ook nog eens kijken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202867716
Jeuj, donderdag deel 1 van weer eens een wortelkanaal behandeling *O* :')
Gelukkig heb ik al een kleine aanvullende tandverzekering, dadelijk maar eens gaan ophogen voor volgend jaar :Y)
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202867814
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gelukkig heb ik al een kleine aanvullende tandverzekering, dadelijk maar eens gaan ophogen voor volgend jaar :Y)
Aiiii niet fijn
pi_202867871
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ai sterkte -O-
pi_202867921
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ai sterkte -O-
Dokter nog gesproken?
pi_202867950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Aiiii niet fijn
Ik zag het al aankomen. Ben allang blij dat ik snel een spoedafspraak had en daarna behandel afspraak. Zelfs in de middag, omdat ik in de ochtend moet werken.
Eens kijken of we de rekening mooi over mijn declarabele bedragen kunnen verdelen.

Duimen maar dat ik grote kanalen heb, tandarts is er al eens een boortje in kwijt geraakt, waarna ik naar de endontoloog moest :')

Hoest met jou? Geen last van de booster?
pi_202868020
@Candaasje ik vind het wel een blooper voor jou ook, eigenlijk, je dessert-verhaal.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202868141
Ben vandaag weer bij oma geweest. Vorige week niet gedacht dat dat nog zou gebeuren. Het is zo gek want ja, ze is enorm afgevallen en alles gaat moeizaam, maar ze is nog zo scherp. Echt bizar. En ondanks dat ze al 2 weken niet eet doen al haar vitale organen nog precies hetzelfde als de afgelopen 94 jaar.

Het was opnieuw "gewoon" heel gezellig, maar weggaan is zo godvergete moeilijk. "Dag meisje, bedankt voor alles" zei ze vandaag. En dat voelt op een heel andere manier als een afscheid dan dat het vorige week voelde.
Toen ik de deur uitliep riep ik naar iedereen (mijn vader en oom waren er ook) 'Tot de volgende keer!' en toen zei oma nog 'Tot de volgende keer, misschien'.
Heb de eerste 10 minuten op weg naar huis zitten janken.
pi_202868169
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dokter nog gesproken?
Nee, moest het een week aankijken dus mag pas morgen bellen :+
pi_202868205
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik zag het al aankomen. Ben allang blij dat ik snel een spoedafspraak had en daarna behandel afspraak. Zelfs in de middag, omdat ik in de ochtend moet werken.
Eens kijken of we de rekening mooi over mijn declarabele bedragen kunnen verdelen.

Duimen maar dat ik grote kanalen heb, tandarts is er al eens een boortje in kwijt geraakt, waarna ik naar de endontoloog moest :')

Hoest met jou? Geen last van de booster?
Tandarts zegt altijd bij, je hebt een slecht gebit maar gelukkig mooie rechte zenuwkanalen.

Van de booster weinig last. Moe maar niet zo erg als na de 2 pfizer en de arm blijft wat gevoelig. Gisteren en vanochtend was ik wat wiebelig maar da’s ook weer over.
pi_202868222
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:59 schreef Lonaa het volgende:
Ben vandaag weer bij oma geweest. Vorige week niet gedacht dat dat nog zou gebeuren. Het is zo gek want ja, ze is enorm afgevallen en alles gaat moeizaam, maar ze is nog zo scherp. Echt bizar. En ondanks dat ze al 2 weken niet eet doen al haar vitale organen nog precies hetzelfde als de afgelopen 94 jaar.

Het was opnieuw "gewoon" heel gezellig, maar weggaan is zo godvergete moeilijk. "Dag meisje, bedankt voor alles" zei ze vandaag. En dat voelt op een heel andere manier als een afscheid dan dat het vorige week voelde.
Toen ik de deur uitliep riep ik naar iedereen (mijn vader en oom waren er ook) 'Tot de volgende keer!' en toen zei oma nog 'Tot de volgende keer, misschien'.
;( Mooi dat jullie zo bewust afscheid kunnen nemen, maar wat zal het moeilijk en verdrietig zijn :*
pi_202868246
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 16:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
;( Mooi dat jullie zo bewust afscheid kunnen nemen, maar wat zal het moeilijk en verdrietig zijn :*
Het is zo gek omdat je extra tijd hebt, tenminste zo voelt het, en dat is mooi en gaaf en tof maar dus wel eigenlijk iedere keer afscheid neemt als je weggaat. Opnieuw.

Mijn vader is een echt moederskindje en ik vind het voor hem ook zo erg. ;(
pi_202868329
quote:

Och wat moeilijk toch
pi_202870387
quote:

Zo mooi en verdrietig tegelijk :'( O+ :*
pi_202870826
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 16:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dit inderdaad.
Spoilers!
pi_202874388
Hihaho ons vuurwerkontsnappingsplan heeft net geannuleerd wegens waterschade.

:'(
pi_202874443
quote:

Klinkt indrukwekkend en mooi enzo.

Ik merk dat ik zelf steeds minder docu's etc wil kijken. Ik weet heus dat allerlei dingen heel erg zijn, maar ik hoef ze niet meer op tv te zien. Genoeg ellende dichter bij huis, als ik me op wil winden/ mee wil leven/ kut wil voelen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202874474
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:04 schreef Lonaa het volgende:

Oei oei oei. En nu?
pi_202874680
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oei oei oei. En nu?
Nu uh, niks. Denk ik. Ik kan zo snel niet wat anders regelen dat _echt_ rustig is en als het niet echt rustig is (en voor langer dan 1 nacht) denk ik dat ik met Dora net zo lief in haar vertrouwde omgeving blijf.

Morgen even de DA bellen voor eventuele medicijnen.
pi_202874719
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Nu uh, niks. Denk ik. Ik kan zo snel niet wat anders regelen dat _echt_ rustig is en als het niet echt rustig is (en voor langer dan 1 nacht) denk ik dat ik met Dora net zo lief in haar vertrouwde omgeving blijf.

Morgen even de DA bellen voor eventuele medicijnen.
Tja, de Veluwe vond je te ver weg voor een nachtje. B-)
Er zijn vast goed meds voor Dora.

Hier voor dedeur: siervuurwerk😳
pi_202874748
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:15 schreef AnneX het volgende:

[..]
Tja, de Veluwe vond je te ver weg voor een nachtje. B-)
Ik durf niet te gokken op een vakantiepark, dat was het probleem. Ik zit liever thuis met vuurwerk dan op een vakantiepark met vuurwerk.
pi_202875112
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Klinkt indrukwekkend en mooi enzo.

Ik merk dat ik zelf steeds minder docu's etc wil kijken. Ik weet heus dat allerlei dingen heel erg zijn, maar ik hoef ze niet meer op tv te zien. Genoeg ellende dichter bij huis, als ik me op wil winden/ mee wil leven/ kut wil voelen.
Dat gevoel herken ik wel, ik stop ook graag vaak mijn kop in het zand. In dit geval vind ik het boeiend om een deel van mijn werkplek te zien waar ik niet veel mee te maken heb. En qua medische toestanden bij volwassenen heb ik ook wel redelijk wat eelt op mijn ziel denk ik ;)
  dinsdag 28 december 2021 @ 19:27:08 #30
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202875135
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik durf niet te gokken op een vakantiepark, dat was het probleem. Ik zit liever thuis met vuurwerk dan op een vakantiepark met vuurwerk.
Ja dan heb je dik betaald en had je net zo goed thuis kunnen zitten.

Balen zeg :*
pi_202875154
Goedenavond 8-) Net de restjes shortrib voorzichtig opgewarmd in de oven en geserveerd met een peperroomsausje die net een tikkie te dun was 8-) Het was weer lekker :9~
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202875176
Och Lonaa-oma ;(
pi_202875185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja dan heb je dik betaald en had je net zo goed thuis kunnen zitten.

Balen zeg :*
Ja. En dan heb je vuurwerk EN andere omgeving voor de hond. Dat geeft ook al stress.

We hebben nog de mogelijkheid om oudejaarsdag naar mn ouders te gaan, als het hier echt te erg wordt. Er zal daar ook vuurwerk zijn want ze wonen aan de rand van het dorp, maar wel minder.

En ik bel morgen even de dierenarts om te overleggen over medicijnen. Moet maar dan. Ik zie even geen andere oplossing.
  dinsdag 28 december 2021 @ 19:29:31 #34
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202875237
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja. En dan heb je vuurwerk EN andere omgeving voor de hond. Dat geeft ook al stress.

We hebben nog de mogelijkheid om oudejaarsdag naar mn ouders te gaan, als het hier echt te erg wordt. Er zal daar ook vuurwerk zijn want ze wonen aan de rand van het dorp, maar wel minder.

En ik bel morgen even de dierenarts om te overleggen over medicijnen. Moet maar dan. Ik zie even geen andere oplossing.
Zo zielig dat ze zo bang is ;(
Ons hondje vind het gelukkig allemaal wel best. Alleen wat onrustig als het echt los gaat.
pi_202875338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:29 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Zo zielig dat ze zo bang is ;(
Ons hondje vind het gelukkig allemaal wel best. Alleen wat onrustig als het echt los gaat.
We hebben Heel Hard geoefend de afgelopen maanden. Gisteren was er vuurwerk in de straat (paar huizen verderop op de stoep) en ze was wel wat angstig en onrustig maar niet trillen en hijgen. Dat was al enorme winst. Maar ja, dat waren 5 knallen achter elkaar en verder niks. ;(
pi_202875370
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat sneu dat ze zo bang is. Dierenarts kan wel iets rustgevende voorschrijven toch? Loebes is gelukkig nog niet zo onder de indruk.

Als ik je een tip mag geven voor volgend jaar ofzo. Weekje Texel rond oud en nieuw. Zeer weinig vuurwerk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202875436
In België wordt veel en veel minder vuurwerk afgestoken. Misschien nog een optie?
pi_202875443
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:04 schreef Lonaa het volgende:

Gatdamme, wat nu?
pi_202875453
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Wat sneu dat ze zo bang is. Dierenarts kan wel iets rustgevende voorschrijven toch? Loebes is gelukkig nog niet zo onder de indruk.

Als ik je een tip mag geven voor volgend jaar ofzo. Weekje Texel rond oud en nieuw. Zeer weinig vuurwerk.
Is goede tip. :) Het enige wat ik wat lastig vind is dat we ook 2 katten hebben en _als_ er dan wat gebeurd zitten we ver weg.
Nu was het 23 minuten rijden.

DA kan wel iets voorschrijven denk ik, ja.
pi_202875546
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Is goede tip. :) Het enige wat ik wat lastig vind is dat we ook 2 katten hebben en _als_ er dan wat gebeurd zitten we ver weg.

Hmm dat is wel lastig. Hoe zijn de katten er onder?
pi_202875590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Hmm dat is wel lastig. Hoe zijn de katten er onder?
Prima wel, eigenlijk. En dit jaar zou er ook een vriendinnetje op het huis passen van 21:00 tot 01:00. :Y

Ik weet ook wel dat de kans nihil is dat er iets gebeurd, maar dat speelt toch altijd in mijn brein.
  dinsdag 28 december 2021 @ 19:38:21 #42
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202875605
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh en nu al boeken voor volgend jaar. Je zal toch niet 2 jaar pech hebben met een last minute annulering.
pi_202875621
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:38 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oh en nu al boeken voor volgend jaar. Je zal toch niet 2 jaar pech hebben met een last minute annulering.
Ja, dat was ik inderdaad van plan. :Y
pi_202875625
Er lijken op vuurwerkvrije vakantie parken nog wel huisjes vrij te zijn
pi_202875710
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Er lijken op vuurwerkvrije vakantie parken nog wel huisjes vrij te zijn
Vuurwerkvrije parken zijn een farce, over het algemeen. Er wordt niet op gecontroleerd ofzo.
  dinsdag 28 december 2021 @ 19:45:20 #46
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202875845
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Vuurwerkvrije parken zijn een farce, over het algemeen. Er wordt niet op gecontroleerd ofzo.
Klootzak ben je dan als je op zo'n park vuurwerk afsteekt.
pi_202875869
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:45 schreef gcjoel het volgende:

[..]
qft.
pi_202875948
Op Texel Is nog wel wat te vinden. Wel voor Texel prijzen dat wel. Maar dennenoord heeft wel prima huisjes en ligt in bosgebied waar je lekker kan wandelen de parel heb be daar ook nog. Kwam het vandaag tegen want wij hebben voor over een paar weken geboekt.
pi_202876047
Wel echt balen. Ik zou nu ook gewoon geen zin meer hebben om nu nog iets anders te zoeken, dus zou dan ook eerder thuisblijven. Het was natuurlijk altijd al een beetje vanuit huis vluchten, maar als je dan nog eens zo'n domper hebt, is het enthousiasme wel echt even op.
pi_202877464
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:45 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat dus
  dinsdag 28 december 2021 @ 20:45:32 #51
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202878107
quote:

-doet een knuf-
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202879831
Hè Loon.
Wat een bummer -O-
pi_202880172
@Lonaa wat is dat toch allemaal tegelijk ;( :*
pi_202880622
Ik was een dagje bij m'n tante. We hebben tussen de buien door een flinke wandeling gemaakt. O+ Het gaat goed met haar hond (die eerder dit jaar een hernia had), hond was ook stukken minder verward dan eerder. Ze hebben de hond een bal gegeven waar het voer in gaat in plaats van in een bak, maar als de bal per ongeluk richting het konijn rolt, durft de hond er niet meer verder mee te gaan en eet ze niet meer :') dat konijn is echt een baas.

We hadden spinazietaart met filodeeg en feta als avondeten. Nichtje had besloten dat ze geen spinazie uit de oven lust (alleen uit de magnetron :') ) dus er was extra veel voor ons *G*

Ik heb hyacintenbollen met glitter erop gehad van mijn tante. Ik weet niet precies wat ik daarmee moet. Op een mooi schoteltje zetten en wachten tot ze gaan bloeien, denk ik? Maar ik kan ze geen water geven want dan gaat de glitter eraf. Iemand een idee?
Het is roze glitter ook nog _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202880748
Mmm zijn geen leuke dingen om te horen nee,

En een hyacint moet je geen water geven, voeding zit in de bol
pi_202880826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm zijn geen leuke dingen om te horen nee,

En een hyacint moet je geen water geven, voeding zit in de bol
Dus dan kan ik m'n glitterhyacinten neerzetten waar ik maar wil en gewoon de rest van de winter met rust laten? :D ^O^

Alleen misschien wat aan doen zodat ze tzt niet omvallen.

Ik hoop dat het niet ook roze bloemen worden en dan net een andere tint dan de roze glitters. :D
pi_202880876
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dus dan kan ik m'n glitterhyacinten neerzetten waar ik maar wil en gewoon de rest van de winter met rust laten? :D ^O^

Alleen misschien wat aan doen zodat ze tzt niet omvallen.

Ik hoop dat het niet ook roze bloemen worden en dan net een andere tint dan de roze glitters. :D
Ja je kan ze overal neerzetten
pi_202880983
Je ziet ook wel van die vaasjes waarbij de hyacinth alleen helemaal onderaan de bol wat water krijgt, dus waar de wortels uitkomen. Dan blijft de glitter op de bol zitten.

Zoiets:
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202881079
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:06 schreef Isabeau het volgende:
Je ziet ook wel van die vaasjes waarbij de hyacinth alleen helemaal onderaan de bol wat water krijgt, dus waar de wortels uitkomen. Dan blijft de glitter op de bol zitten.

Zoiets:
[ afbeelding ]
Oh ja, zo een had ik ooit! Werd heerlijk schimmelig O+
pi_202881470
Ik kocht voor kerst voor iemand een amaryllisbol in een gebreid kerstjasje _O_
pi_202881710
Ik kocht een amaryllis voor een Syrische dame waar ik ging eten. Kreeg van de week een appje met een foto van de steel (wel al een mini knop) of het wel goed ging :P
pi_202885506
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:51 schreef Myraela het volgende:
Wel echt balen. Ik zou nu ook gewoon geen zin meer hebben om nu nog iets anders te zoeken, dus zou dan ook eerder thuisblijven. Het was natuurlijk altijd al een beetje vanuit huis vluchten, maar als je dan nog eens zo'n domper hebt, is het enthousiasme wel echt even op.
Dit is wel een ding, ja, merk ik.
pi_202886968
Mogguh :O
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 29 december 2021 @ 08:12:43 #64
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202887382
Moggel
pi_202887397
Goedemorgen. AH is alweer bezorgd, maar ik had liever nog wat langer in bed gelegen.
pi_202887402
Mogge *O*

Bus huren, milieustraat, oud ijzer wegbrengen, Hornbach grote dingen halen en dan naar de *O* fruitbomenkweker *O*
Spoilers!
pi_202887582
Morgen dotjes. O+
pi_202887605
Ik ben al een uur aan het werk, volgend jaar toch een keer wat vrije dagen opnemen rond de feestdagen. Want ik heb wel echt moeite met opstaan. :')

En dat gaat vrijdag nog lastiger worden, want we willen al heel vroeg oliebollen ophalen. :D We willen naar Schiedam voor de best beoordeelde, geen idee hoe druk het daar gaat zijn. Dus willen we gewoon om 5 uur al vertrekken.
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 08:58:24 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202887899
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:36 schreef Myraela het volgende:
Ik ben al een uur aan het werk, volgend jaar toch een keer wat vrije dagen opnemen rond de feestdagen. Want ik heb wel echt moeite met opstaan. :')

En dat gaat vrijdag nog lastiger worden, want we willen al heel vroeg oliebollen ophalen. :D We willen naar Schiedam voor de best beoordeelde, geen idee hoe druk het daar gaat zijn. Dus willen we gewoon om 5 uur al vertrekken.
Dan zijn ze tegen de jaarwisseling al een dag oud. Kun je niet eind van de dag ergens wat kopen.

Of zelf bakken natuurlijk :9

Ik werk nu tot 12u, dan heb ik toch nog 2,5 dag op zitten deze week.

Oudjaarsdag is heilig en dan heb ik geen tijd om te werken, dan werk ik liever nieuwjaarsdag.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 29 december 2021 @ 08:59:08 #70
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202887908
quote:

Dat is wel echt de juiste mindset voor goede oliebollen.
Ik wil ze voor het eerst zelf gaan bakken, *O* als ze mislukken is het natuurlijk al te laat om nog te halen ;(
pi_202888020
Ik heb net oliebollen besteld bij de muziekvereniging. Ik zou wel eens zelf willen bakken maar voor 2 personen is dat ook wel weer veel gedoe. En we zijn toch niet thuis.
Spoilers!
pi_202888153
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dan zijn ze tegen de jaarwisseling al een dag oud. Kun je niet eind van de dag ergens wat kopen.

Of zelf bakken natuurlijk :9

Ik werk nu tot 12u, dan heb ik toch nog 2,5 dag op zitten deze week.

Oudjaarsdag is heilig en dan heb ik geen tijd om te werken, dan werk ik liever nieuwjaarsdag.
Tegen de tijd van de jaarwisseling lig ik ook al in bed, dus ik zie geen probleem.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:21:26 #73
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202888186
quote:
14s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:19 schreef Myraela het volgende:

[..]
Tegen de tijd van de jaarwisseling lig ik ook al in bed, dus ik zie geen probleem.
Ja oliebollen eet je sowieso de hele dag en dan heb ik savonds trek in chips/hartig
pi_202888335
Eventjes in de oven doet ook wonderen. Heb jaren net oudejaarsdag in een oliebollenkraam gewerkt. Bij ons stond ook een opwarm recept op de zak gedrukt. Dat zal meestal wel zijn toch?
pi_202888503
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Eventjes in de oven doet ook wonderen. Heb jaren net oudejaarsdag in een oliebollenkraam gewerkt. Bij ons stond ook een opwarm recept op de zak gedrukt. Dat zal meestal wel zijn toch?
Of paar minuutjes in de airfryer, als je die hebt :9
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_202888520
Oliebolwentelteefjes :9

We hebben vandaag ook als doel om minimaal een keer tijdens de roadtrip oliebollen te eten.
Spoilers!
pi_202888679
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:15 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen. AH is alweer bezorgd, maar ik had liever nog wat langer in bed gelegen.
De reden dat wij AH weer naar een later tijdstip gezet hebben :D

Nog geen idee hoe we aan oliebollen gaan komen dit jaar...Maar op zich verder genoeg eten in huis :9
pi_202888791
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:21 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja oliebollen eet je sowieso de hele dag en dan heb ik savonds trek in chips/hartig
Oliebollen haal je enthousiast, dan stop je er twee enthousiast in je mond en daarna denk je 'meh, waarom heb ik er weer zoveel gehaald.'.
pi_202888864
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:55 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oliebollen haal je enthousiast, dan stop je er twee enthousiast in je mond en daarna denk je 'meh, waarom heb ik er weer zoveel gehaald.'.
Ik heb hier geen last van.
pi_202888872
Vanmiddag mag ik medicijnen voor Dora ophalen bij de DA :)
  woensdag 29 december 2021 @ 10:00:16 #81
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202888882
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:55 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik geniet altijd nog wel van een ontbijt oliebol op 1 januari _O-
pi_202888987
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb hier geen last van.
Jij snapt het. Oliebollenliefde *;

Fijn dat je dierenarts kan helpen zeg.
Spoilers!
pi_202889055
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Jij snapt het. Oliebollenliefde *;

Fijn dat je dierenarts kan helpen zeg.
Ja, de assistente was ook erg begripvol en medelevend. Was fijn. Vind het zelf wel matig hoor want liever geef ik geen pillen, maar als het bij kan dragen aan algehele welzijn dan ^O^

En het zijn pillen die ik niet hoef op te bouwen oid maar gewoon kan geven als ze het te kwaad krijgt.
pi_202889061
De TV is verzonden *O*
  woensdag 29 december 2021 @ 10:10:47 #85
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202889081
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, de assistente was ook erg begripvol en medelevend. Was fijn. Vind het zelf wel matig hoor want liever geef ik geen pillen, maar als het bij kan dragen aan algehele welzijn dan ^O^

En het zijn pillen die ik niet hoef op te bouwen oid maar gewoon kan geven als ze het te kwaad krijgt.
Oh dat laatste is wel fijn. Dat scheelt toch weer.
pi_202889089
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:00 schreef gcjoel het volgende:

Ik geniet altijd nog wel van een ontbijt oliebol op 1 januari _O-
Ja, maar ontbijt is toch weer anders. :D

Maar ik heb nu een paar jaar helemaal geen oliebollen gehaald of gemaakt, daar heb ik dan de eerste week van januari ook wel weer spijt van. Maar in het nieuwe jaar mag ik dan echt niet meer van mezelf. Dus dit jaar maar wel. En dan krijg ik weer spijt dat ik ze wel heb gehaald. :')
pi_202889100
Ik ben een bureau aan het uitzoeken, waarom zijn er zo weinig mooie bureaus.
pi_202889312
Mogge!

Oliebollen doe ik niet aan, appelflappen dan weer wel :9~

Oh, nou snap ik het @Lonaa, je hebt de tv online gekocht. Ik dacht even (maar dat kan helemaal niet) in een stenen winkel.

Zo even naar een vriendin die jarig is, de laatste van ons groepje van vroeger die nu ook 60 is. En als het droog blijft even een stukje fietsen en een frisse neus halen
pi_202889454
Oliebollen :9 Appelflappen :9~ :9~

Oudejaarsdag met de trein naar Amsterdam, als ik op tijd terug ben nog even wat bollen/flappen scoren op het stationsplein. En anders op een andere dag, smaken ze net zo goed.
pi_202889850
Mensen, ik zit hier met het raam open en een dicht vest aan op zolder te werken. We kregen maandag verse gerookte worsten uit Slowakije. Wat die grapjas G me niet vertelde is dat die nog minstens 20 dagen moeten hangen om te drogen.

Weten jullie wat voor een lucht afkomt van die worsten? Ik mag niet eens meer de deur van de zolder open laten staan want dan is het huis vergeven van de rooklucht :')

Ik krijg er wel trek van :9
  woensdag 29 december 2021 @ 10:48:18 #91
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202890014
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:11 schreef Myraela het volgende:
Ik heb deze: https://www.sotafels.nl/nl/onze-collectie/bureaus/olger-bureau/
Vind hem erg mooi, en erg prijzig :')
pi_202890128
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:48 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik heb deze: https://www.sotafels.nl/nl/onze-collectie/bureaus/olger-bureau/
Vind hem erg mooi, en erg prijzig :')
Oh wow, wel heel mooi, ja! Ik zou nog iets aan gesloten bergruimte willen hebben, dus ik heb deze op het oog: https://www.made.com/nl/tambo-breed-bureau-eiken-en-zwart
  woensdag 29 december 2021 @ 10:57:12 #93
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202890286
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:52 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oh wow, wel heel mooi, ja! Ik zou nog iets aan gesloten bergruimte willen hebben, dus ik heb deze op het oog: https://www.made.com/nl/tambo-breed-bureau-eiken-en-zwart
Die is ook leuk!
  woensdag 29 december 2021 @ 10:58:00 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202890316
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:43 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, ik zit hier met het raam open en een dicht vest aan op zolder te werken. We kregen maandag verse gerookte worsten uit Slowakije. Wat die grapjas G me niet vertelde is dat die nog minstens 20 dagen moeten hangen om te drogen.

Weten jullie wat voor een lucht afkomt van die worsten? Ik mag niet eens meer de deur van de zolder open laten staan want dan is het huis vergeven van de rooklucht :')

Dat spul is heftig ja _O-

Goeie pot bier erbij, hmmmm
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202890394
Gelukkig heb je geen open vest P *)
pi_202890423
Ik werk vandaag van 12-17.
Rond 16 mogen we een emmertje snert ophalen bij de zkh keuken :9 en op de terugweg haal ik toko voor 2 dagen :9
pi_202890489
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:11 schreef Myraela het volgende:

:? :D

op mp ook niks te vinden?
pi_202890501
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:57 schreef gcjoel het volgende:
Die is ook leuk!
Eens. Maar soms wil je dus keuze hebben uit verschillende die leuk zijn. En ik kan er tot nu toe maar eentje vinden die ik tof vind. En ja, ik realiseer me dat dat een luxe-probleem is. :D :')
pi_202890508
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:43 schreef PdeHoog het volgende:

_O- Heb je geen schuur?

Ik ben rendang aan het maken, tot nu toe met twee fouten:
- aan mijn neus wrijven toen ik mijn handen nog niet had gewassen (het brand!)
- (waarschijnlijk) te veel peper gebruiken.
Tips zijn welkom :')
pi_202890517
Mogguh! Ik heb even lekker uitgeslapen, vandaag en morgen vrij. Was wel pas om 2 uur thuis, maar 't was een prima avond :)

@Lonaa :* dikke knuffel, het elke keer opnieuw afscheid moeten nemen (en niet weten of het nu dan toch écht de laatste keer was) is zo moeilijk.

Fijn dat Dora wat kan krijgen (Sileo? Alprazolam? *nieuwsgierig* ). Minder fijn van het huisje natuurlijk.
pi_202890552
@oliebollen, ik denk dat wij er ook veel te veel hebben besteld.. dus dat wordt oppiepen of wentelteefjes 's ochtends.
ff recept zoeken.
pi_202890562
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:04 schreef Blues het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
:? :D

op mp ook niks te vinden?
Ik vind dat soort Engelse ook wel heel tof. :D Maar niet voor thuis. Zit Marktplaats inderdaad ook wel in de gaten te houden, want zo'n vintage bureautje is ook erg mooi.
pi_202890719
quote:

Mijn ervaring met oliebollen op 31 december is dat ze overal minder lekker smaken dan op 30 december -O- Omdat ze gewoon heel hard aan het werk moeten en veel moeten bakken koelt denk ik het vet te veel af oid. Gewoon opvallend minder goed van smaak/knapperigheid dan op elke andere dag in het jaar. Beste oplossing hiervoor is zelf bakken :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202890745
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mijn ervaring met oliebollen op 31 december is dat ze overal minder lekker smaken dan op 30 december -O- Omdat ze gewoon heel hard aan het werk moeten en veel moeten bakken koelt denk ik het vet te veel af oid. Gewoon opvallend minder goed van smaak/knapperigheid dan op elke andere dag in het jaar. Beste oplossing hiervoor is zelf bakken :+
Om deze reden heb ik ook besloten gewoon ergens volgende week uitgestelde oliebollen te halen.
pi_202890807
Ik haal meestal oliebollen bij de kraam bij de Intratuin. Daar stond vorig jaar wel een forse rij (ik heb geloof ik 45 minuten tot een uur gestaan :') ). Eerst was het vooral bij de bakker in het stadje zo druk, want die had meegedaan aan die AD oliebollentest. Maar ik vond die bollen echt beduidend minder lekker (en ik geloof ook dat ze er melk in gooien, dus dan ben je bij mij ook al af :6 ) dus stapte al wat eerder over naar de kraam.
pi_202890886
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:14 schreef Tuindier het volgende:

Om deze reden heb ik ook besloten gewoon ergens volgende week uitgestelde oliebollen te halen.
Veel oliebollenkramen gaan per 1 januari met vakantie/weg etc. Dus even opletten :+ Of morgen halen voor oudejaarsoudejaarsavond :+
pi_202890906
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:05 schreef Candaasje het volgende:
Fijn dat Dora wat kan krijgen (Sileo? Alprazolam? *nieuwsgierig* ). Minder fijn van het huisje natuurlijk.
Ik weet nog niet wat ze krijgt. Assistente ging even overleggen met de DA. Heb geprobeerd om de situatie en de mate haar angst zo duidelijk mogelijk te beschrijven. Het is in ieder geval iets dat ik op het moment zelf kan geven en niet een spiegel oid voor op hoef te bouwen.
Zal het je vertellen als ik ze heb. :7
pi_202891032
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:19 schreef Lonaa het volgende:

Ik weet nog niet wat ze krijgt. Assistente ging even overleggen met de DA. Heb geprobeerd om de situatie en de mate haar angst zo duidelijk mogelijk te beschrijven. Het is in ieder geval iets dat ik op het moment zelf kan geven en niet een spiegel oid voor op hoef te bouwen.
Als het maar werkt, arme Dora -O-
pi_202891055
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]
^O^

Dan gok ik ondertussen op Sileo, want dat is naast eerste keuze (want geregistreerd) ook iets dat je 'ter plekke' geeft en niet opbouwt. Met alprozalam is opbouwen wel effectiever.
*preciezer: dexmedetomidine. Zelfde middel dat ook vaak voor anesthesie wordt toegepast, maar dan een wat lagere dosering en het werkt in dit geval via de mondslijmvliezen
pi_202891193
Goedemorgen :W

Rijles ging goed *G* ik heb geoefend met van rijstrook wisselen op de snelweg :D

@Myraela ik heb een modulair bureau van Ikea, als in, je kon zelf kiezen welk bureaublad en welke poten/ladekast/etc. Die ik heb verkopen ze niet meer. Maar zelf ladekasten uitkiezen en daar een tafelblad bij kopen kan altijd. Je moet alleen opletten dat de ladekasten de juiste hoogte hebben.
pi_202891244
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:05 schreef Tuindier het volgende:

[..]
_O- Heb je geen schuur?

Die is te vochtig :+
pi_202891306
Heeft er iemand nog een ton over?
Ik heb me toch een leuk huisje gezien. Of althans, het huisje staat geloof ik op instorten (de makelaar heeft het over 'in slechte staat' of er zelf een huis op zetten...) maar het ligt zo schattig onder aan de dijk, met een stukje land erbij (>2000 m2 perceeloppervlakte) waar een slootje doorheen kronkelt. Ik zie m'n schaapjes daar al lopen O+ En het ligt tussen rietkragen/watertjes en bunkers die bij de Hollandsche Waterlinie horen (UNESCO).

De vraagprijs is alleen al een half miljoen en het is al 166x bewaard op Funda. Dus ik denk dat wij er met onze max hypotheek niet echt aan gaan komen. (En ik wil best een tijdelijke caravan neerzetten, maar ik heb de komende jaren geen 2 ton of meer nog extra over om dat huis overeind te houden. Of zelf een ander huisje ernaast te bouwen)

Bummer ;(
pi_202891392
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:34 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb me toch een leuk huisje gezien. Of althans, het huisje staat geloof ik op instorten (de makelaar heeft het over 'in slechte staat' of er zelf een huis op zetten...) maar het ligt zo schattig onder aan de dijk, met een stukje land erbij (>2000 m2 perceeloppervlakte) waar een slootje doorheen kronkelt. Ik zie m'n schaapjes daar al lopen O+ En het ligt tussen rietkragen/watertjes en bunkers die bij de Hollandsche Waterlinie horen (UNESCO).

De vraagprijs is alleen al een half miljoen en het is al 166x bewaard op Funda. Dus ik denk dat wij er met onze max hypotheek niet echt aan gaan komen. (En ik wil best een tijdelijke caravan neerzetten, maar ik heb de komende jaren geen 2 ton of meer nog extra over om dat huis overeind te houden. Of zelf een ander huisje ernaast te bouwen)

Bummer ;(
  woensdag 29 december 2021 @ 11:38:06 #114
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202891402
quote:

Bummer ;(
Wij hebben ook al een paar keer zoiets gezien (maar dan in het bos want dat vinden wij O+ O+ )
Maar dan staat er altijd bij dat nieuwbouw mogelijk is en dan weet je al dat er een rijke stinkerd gaat komen die de boel koopt en een mooie villa gaat bouwen ;(
pi_202891410
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:37 schreef Tele6 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
*Gaat bezichtiging plannen* 8-)
pi_202891475
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:38 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wij hebben ook al een paar keer zoiets gezien (maar dan in het bos want dat vinden wij O+ O+ )
Maar dan staat er altijd bij dat nieuwbouw mogelijk is en dan weet je al dat er een rijke stinkerd gaat komen die de boel koopt en een mooie villa gaat bouwen ;(
Ja ik heb nog liever het bos eigenlijk, want bos O+ Maar ik ben al blij als er op de Utrechtse Heuvelrug een betaalbaar (en enigszins tof) huis met wat tuin voorbij komt :') Dat is al een onmogelijke missie geloof ik.

Dit vond ik wel een goede andere optie, want nog wel in de buurt (10 minuten rijden met de auto vanaf waar ik nu woon, dus nouja, iets langer naar het bos, maar je hebt wel je eigen diertjes om je heen, geen buren, plas met rietkragen naast je perceeltje, etc.)

Wacht, deze:
https://www.funda.nl/koop/culemborg/huis-88021694-molenkade-4/
pi_202891537
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja ik heb nog liever het bos eigenlijk, want bos O+ Maar ik ben al blij als er op de Utrechtse Heuvelrug een betaalbaar (en enigszins tof) huis met wat tuin voorbij komt :') Dat is al een onmogelijke missie geloof ik.

Dit vond ik wel een goede andere optie, want nog wel in de buurt (10 minuten rijden met de auto vanaf waar ik nu woon, dus nouja, iets langer naar het bos, maar je hebt wel je eigen diertjes om je heen, geen buren, plas met rietkragen naast je perceeltje, etc.)

Wacht, deze:
Mooi ja! Maar wel heeeeeeeel veeeel werk.

Ik heb mijn booster gepland! 1 januari 's ochtends vroeg.
pi_202891578
quote:

Bummer ;(
Linkje? O+
pi_202891592
Oh ik had gewoon even door moeten lezen.
pi_202891645
Vrije dag vandaag ^O^ zonder mijn eigen kind maar ik heb wel een heel doddig nichtje over de vloer O+

We hebben een bescheiden oliebollenbestelling gedaan bij de buurtbakker om vrijdagochtend op te halen. Scheelt weer in de rij staan :+
pi_202891654
Oh wow, het plekje is geweldig. O+ Maar dat als ze het zelfs bouwkavel noemen, zou ik niet eens beginnen aan het overeind houden van het huisje.
pi_202891694
Ik houd niet van oliebollen. :(
  woensdag 29 december 2021 @ 11:53:17 #123
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202891820
Hij is wel heel leuk @Candaasje maar echt 0 foto's van het huis. Ze gaan er niet eens vanuit dat je hem gaat renoveren volgens mij _O-
  woensdag 29 december 2021 @ 11:54:22 #124
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202891850
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wacht, deze:
Dat gaat plat. Ik kan me niet voorstellen dat het type mens wat daar straks bij inschrijving 7,5 ton voor heeft neergelegd in een enkelsteens hokje gaat wonen.... Zal vast in overleg met de gemeente een te mooi "naar voorbeeld van regionale architectuur" villa ding neergezet gaan worden.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202891865
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:47 schreef Myraela het volgende:
Oh wow, het plekje is geweldig. O+ Maar dat als ze het zelfs bouwkavel noemen, zou ik niet eens beginnen aan het overeind houden van het huisje.
Nee, ik denk dat het onbegonnen werk is. Heb je straks een dure (maar mooie) kavel met een tent erop ofzo, voor de komende 20 jaar ;(
Als het klimaat hier wat minder nat was, dan had ik dat nog wel overwogen. Misschien. :+

quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:53 schreef gcjoel het volgende:
Hij is wel heel leuk @:Candaasje maar echt 0 foto's van het huis. Ze gaan er niet eens vanuit dat je hem gaat renoveren volgens mij _O-
Nog nèt een plattegrondje inderdaad :')
  woensdag 29 december 2021 @ 11:55:04 #126
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202891872
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:48 schreef Tele6 het volgende:
Ik houd niet van oliebollen. :(
Ook niet die met witte rozijnen, appelblokjes en abrikoos?
pi_202891893
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:54 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dat gaat plat. Ik kan me niet voorstellen dat het type mens wat daar straks bij inschrijving 7,5 ton voor heeft neergelegd in een enkelsteens hokje gaat wonen.... Zal vast in overleg met de gemeente een te mooi "naar voorbeeld van regionale architectuur" villa ding neergezet gaan worden.
Ik vrees er ook voor ;(
  woensdag 29 december 2021 @ 11:57:39 #128
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202891949
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik vrees er ook voor ;(
Kijk maar langs de rest van die dijk...

2 dikke autos ervoor, een keuken waar alleen opwarm / k&k maaltijden worden uitgepakt erin en zo'n woonkamer-uit-een-tijdschrift die nooit wordt gebruikt omdat er eigenlijk alleen geslapen wordt in het huis. En "spullen" niet mogen omdat iemand eens zou zien dat het er niet uitziet als in het tijdschrift.
Dat werk..
pi_202891959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:54 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ja zo'n vier verdiepingen hoog ding van metaal, steigerhout en glas met glazen balkons en dakterrassen zodat je over de dijk heen kan kijken. Staan er hier in de buurt een hoop van.
pi_202891973
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Nee, ik denk dat het onbegonnen werk is. Heb je straks een dure (maar mooie) kavel met een tent erop ofzo, voor de komende 20 jaar ;(
Als het klimaat hier wat minder nat was, dan had ik dat nog wel overwogen. Misschien. :+
[..]
Nog nèt een plattegrondje inderdaad :')
Ze hebben wel behoorlijk wat moeite gestoken in dat plattegrondje vond ik. Dat viel me nog mee _O-
  woensdag 29 december 2021 @ 11:59:23 #131
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202891991
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:57 schreef fietsie het volgende:

[..]
Kijk maar langs de rest van die dijk...

2 dikke autos ervoor, een keuken waar alleen opwarm / k&k maaltijden worden uitgepakt erin en zo'n woonkamer-uit-een-tijdschrift die nooit wordt gebruikt omdat er eigenlijk alleen geslapen wordt in het huis. En "spullen" niet mogen omdat iemand eens zou zien dat het er niet uitziet als in het tijdschrift.
Dat werk..
Ja dit is vaak ook een teken.
Zag laatst een leuk klein huisje, helemaal geen bouwval per se. Maar stond al bij dat nieuwbouw mogelijk is. Kijk je naar de buurt. Allemaal villa's, dan weet je genoeg.
  woensdag 29 december 2021 @ 11:59:37 #132
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202891995
Ik reed recent het rondje wat ik vroeger op de racefiets als trainingsronde had; vrijwel ieder pand langs die route waar vroeger een geitje, een schaapje wat duiven of wat dan ook gehouden werd, met een weilandje er voor achter of naast, en een leuke tuin: allemaal omgebouwd naar stadsmensenvilla. Steriel, onderhoudsvrij, twee laadpalen ervoor en gemanicuurd gras. Brrrr.

(Ik doel op Lekkerkerk - Opperduit - Bergambacht - Schoonhoven - de Vlist)
pi_202892131
Zo zonde hè. En dan hoop je ergens dat omdat het in een gebied ligt dat UNESCO is aangemerkt, er wat strengere bouwbesluiten zouden bestaan...maar ik vrees het ergste.

Hier in mijn stadje hebben ze trouwens besloten een lieflijk laagbouwwijkje voor senioren (staat er echt al tientallen jaren) te gaan slopen om er een 5 hoog appartementencomplex neer te gaan zetten. Echt gepropt tussen al de andere laagbouwwoningen en in een tot nu toe vrij groene wijk :X

Ik weet dat er een woningtekort is, maar leg me even uit waarom je dan wel even verderop voormalig weilanden als kavels voor 550k gaat verkopen... kunnen daar weer van die giga villa's gebouwd worden.... in plaats van dáár eens wat eengezinswoningen neer te zetten die we zo hard tekort komen.
pi_202892143
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:59 schreef fietsie het volgende:
Ik reed recent het rondje wat ik vroeger op de racefiets als trainingsronde had; vrijwel ieder pand langs die route waar vroeger een geitje, een schaapje wat duiven of wat dan ook gehouden werd, met een weilandje er voor achter of naast, en een leuke tuin: allemaal omgebouwd naar stadsmensenvilla. Steriel, onderhoudsvrij, twee laadpalen ervoor en gemanicuurd gras. Brrrr.

(Ik doel op Lekkerkerk - Opperduit - Bergambacht - Schoonhoven - de Vlist)
Dat is zo'n mooi stukje. Maar dat wordt ook steeds minder zo ja ;(
  woensdag 29 december 2021 @ 12:08:44 #135
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202892192
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 12:06 schreef Candaasje het volgende:
Zo zonde hè. En dan hoop je ergens dat omdat het in een gebied ligt dat UNESCO is aangemerkt, er wat strengere bouwbesluiten zouden bestaan...maar ik vrees het ergste.

Hier in mijn stadje hebben ze trouwens besloten een lieflijk laagbouwwijkje voor senioren (staat er echt al tientallen jaren) te gaan slopen om er een 5 hoog appartementencomplex neer te gaan zetten. Echt gepropt tussen al de andere laagbouwwoningen en in een tot nu toe vrij groene wijk :X

Ik weet dat er een woningtekort is, maar leg me even uit waarom je dan wel even verderop voormalig weilanden als kavels voor 550k gaat verkopen... kunnen daar weer van die giga villa's gebouwd worden.... in plaats van dáár eens wat eengezinswoningen neer te zetten die we zo hard tekort komen.
Sowieso zoud er structureel eens gestart moeten worden met inbreiding.
Oude industrieterreinen met nauwelijks rendabel , vaak passief gebruik leeg-vegen en daar goedkoop tuinloos bouwen voor de massa. Die paar bedrijven die daarvoor moeten verhuizen daar is plek zat voor in de eindeloos leegstaande aangewezen nieuwe industrieterrein zones.

En dan ook geen huizen met plafondhoogte 4 meter 75 of wat voor bizarre maatvoering het prijsopdrijvende "bouwbesluit" dan ook bevat, maar compact, prijsbewust, de norm 15 jaar terugdraaien op wat energie details na.
Echt goedkoper bouwen.
pi_202892322
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 12:08 schreef fietsie het volgende:

[..]
Sowieso zoud er structureel eens gestart moeten worden met inbreiding.
Oude industrieterreinen met nauwelijks rendabel , vaak passief gebruik leeg-vegen en daar goedkoop tuinloos bouwen voor de massa. Die paar bedrijven die daarvoor moeten verhuizen daar is plek zat voor in de eindeloos leegstaande aangewezen nieuwe industrieterrein zones.
Weet je wat ze hier doen? Ze hebben hier plannen om rond de zendmast woningen te gaan bouwen voor 'vooral starters, maar ook andere doelgroepen zoals arbeids-)migranten en spoedzoekers.'

Lees: de tientallen (vnl Poolse en Romeense mannelijke) arbeidsmigranten die Westfort inhuurt en asielzoekers. Nu, niks tegen deze mensen, maar die ga je toch niet apart wegstoppen in een wijk? En dan verwachten dat starters er ook graag willen gaan wonen?

Iets zegt me dat dit niet zo'n fantastisch plan is.
pi_202892878
In leuker nieuws: ik ga morgen een oud-studie-vriendin opzoeken O+
Die heeft afgelopen jaar heel wat voor haar kiezen gehad. Morgen eerst even samen lunchen, en daarna 8 of 12 km wandelen langs de rivier die achter haar huis loopt (de Deil)
  woensdag 29 december 2021 @ 12:47:17 #138
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202893172
Hier hebben ze gewoon een groot kantoor omgebouwd naar (50?) appartementen, maar deze staat op het industrieterrein en veel te dicht bij de asfaltcentrale dus er mag niet gewoond worden. _O-
Heel begrijpelijk trouwens want dat is echt goor. :r
pi_202893223
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 12:47 schreef gcjoel het volgende:
Hier hebben ze gewoon een groot kantoor omgebouwd naar (50?) appartementen, maar deze staat op het industrieterrein en veel te dicht bij de asfaltcentrale dus er mag niet gewoond worden. _O-
omg :')
  woensdag 29 december 2021 @ 12:52:17 #140
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202893331
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 12:47 schreef gcjoel het volgende:
Wie heeft dat ombouwen in opdracht gegeven? Een particulieren investeerder, een WBV of de stad?
  woensdag 29 december 2021 @ 12:55:47 #141
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202893451
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 12:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wie heeft dat ombouwen in opdracht gegeven? Een particulieren investeerder, een WBV of de stad?
Waren investeerders, was nog een triest verhaal, wat mensen overgehaald om pensioen erin te steken enzo.
pi_202893491
Wat zouden jullie zelf doen als jullie vrij zouden willen wonen en voldoende geld zouden hebben? Want ik zou niet voor een moderne hip architectuurtje gaan, maar een mooie nette woning met een goede tuin die strak is bijgehouden zou wel fijn zijn. Ik zou wel wat groen en een beestje willen, maar verder ben ik denk ik ook wel teveel stadsmens.
pi_202893496
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 12:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202893531
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 12:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Weet je wat ze hier doen? Ze hebben hier plannen om rond de zendmast woningen te gaan bouwen voor 'vooral starters, maar ook andere doelgroepen zoals arbeids-)migranten en spoedzoekers.'

Lees: de tientallen (vnl Poolse en Romeense mannelijke) arbeidsmigranten die Westfort inhuurt en asielzoekers. Nu, niks tegen deze mensen, maar die ga je toch niet apart wegstoppen in een wijk? En dan verwachten dat starters er ook graag willen gaan wonen?

Iets zegt me dat dit niet zo'n fantastisch plan is.
Is wel een manier om de woningen in ieder geval betaalbaar te houden. :D Als niemand er wil (blijven) wonen.
pi_202893549
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Myraela het volgende:
Wat zouden jullie zelf doen als jullie vrij zouden willen wonen en voldoende geld zouden hebben? Want ik zou niet voor een moderne hip architectuurtje gaan, maar een mooie nette woning met een goede tuin die strak is bijgehouden zou wel fijn zijn. Ik zou wel wat groen en een beestje willen, maar verder ben ik denk ik ook wel teveel stadsmens.
Ik zou geen groot huis willen. Meer een klassiek boerderijtje of zo. Maar ook weer niet iets met heel kleine raampjes. En dat dan de keuken de grootste ruimte is van het huis.
Ik zou geen beesten willen, maar wel een kleine kas in de tuin zodat ik lekker zoete druiven kan kweken en wat paprika's en tomaten en zo.
En ik zou een schommel in de tuin willen, een goed hoge die stevig genoeg is dat volwassenen er ook op kunnen. En een hangmat.
pi_202893612
quote:
Een klein huis en verder een grote wilde tuin. Misschien wat geitjes maar waarschijnlijk niet.
  woensdag 29 december 2021 @ 13:01:31 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202893618
quote:
Zo:
https://www.funda.nl/koop(...)warderstraatweg-134/

Maar dan moet ik wel ook de actief in bedrijf zijnde boerderij erachter laten afbranden uitkopen want die hebben overpad midden door je tuin en over de oprit...
pi_202893627
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 12:57 schreef Myraela het volgende:

[..]
Is wel een manier om de woningen in ieder geval betaalbaar te houden. :D Als niemand er wil (blijven) wonen.
Ik vergat er nog bij te melden dat er naast een vrachtwagenparkeerplaats komt, en tevens een zonnecellenveld. En je woont dus onder de Gerbrandytoren. (Dat is die grote kerstboom, op zich wel gezellig met kerst. :') )
  woensdag 29 december 2021 @ 13:01:58 #149
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202893633
Trouwens net door het gepraat hier in de pauze een oliebol gehaald bij de kraam :9
alleen een to-go bol op een servetje krijg je altijd zo weinig suiker op ;(
pi_202893643
Al heel wat kantoorpanden in het dorp verderop zijn omgebouwd tot studios (Koop voor starters en huur voor nieuwe Nederlanders) of appartementen.

Zijn kantoorpanden niet afgeschreven na x aantal jaar?
De tandartspraktijk is ook gevestigd in een voormalig kantoorpand. Net als de concollega een pand verderop.

Oh en Koopmans vergat gist in een badge oliebollenmix te doen. Niet fiksen met zelf toevoegen! Brandblaren gevaar is té groot!
Wij hebben al geproefd en halen aan de overkant. Waren al weer beter dan vorig jaar.
Tevens is er een oliebollen drive through verderop. 30.000 bollen vorig jaar ~:)
En bij Vroeg natuurlijk.
  woensdag 29 december 2021 @ 13:02:54 #151
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202893659
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik vergat er nog bij te melden dat er naast een vrachtwagenparkeerplaats komt, en tevens een zonnecellenveld. En je woont dus onder de Gerbrandytoren. (Dat is die grote kerstboom, op zich wel gezellig met kerst. :') )
Hoef je geen kerstboom meer in huis te halen *O*
pi_202893685
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:02 schreef AnneX het volgende:
Al heel wat kantoorpanden in het dorp verderop zijn omgebouwd tot studios (Koop voor starters en huur voor nieuwe Nederlanders) of appartementen.

Zijn kantoorpanden niet afgeschreven na x aantal jaar?
De tandartspraktijk is ook gevestigd in een voormalig kantoorpand. Net als de concollega een pand verderop.

Oh en Koopmans vergat gist in een badge oliebollenmix te doen. Niet fiksen met zelf toevoegen! Brandblaren gevaar is té groot!
Wij hebben al geproefd en halen aan de overkant. Waren al weer beter dan vorig jaar.
Tevens is er een oliebollen drive through verderop. 30.000 bollen vorig jaar ~:)
En bij Vroeg natuurlijk.
Hoe krijg je brandblaren als je zelf gist toevoegt aan oliebollenbeslag?
  woensdag 29 december 2021 @ 13:06:39 #153
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202893740
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef Tele6 het volgende:

[..]
SPOILER
Bouwen zonder vergunning, geen vergunning krijgen, failliet gegaan, opgekocht uit faillissement, naar de rechter en weer geen vergunning, tja, als je zo werkt neem je wat risico's.
pi_202893765
quote:
Ik hou dus van karakteristieke boederijtjes (juist met kleine deurtjes, opstapjes, en al dat andere onpraktische geneuzel). Met een lekkere groene, niet te strak aangeharkte tuin*. Eerder een Engelse tuin O+
En dan zo'n stukje groen voor wat schaapjes/geitjes/kippen/konijnen. Liefst met een bruggetje over een slootje en een beetje beschut. Dat zag ik ooit bij een klasgenoot in Dussen. Dat was echt fantastisch schattig en een verborgen paradijsje.

*Om even een idee te geven, ik had het er net met fiets over, maar het huis van de buren van mijn ouders stond te koop. De foto van bovenaf van de tuin (rechts, met overkapping) vond ik een mooi contrast opleveren met die van mijn ouders (links, middelste tuin. Die witte schuur is weer van de andere buren) :D
SPOILER
Anderzijds... zelf hebben we dus wel eens gekeken en plannen gemaakt om een woning te bouwen. Dan kom je wel al snel op wat moderner uit, met overstek van je dak en veel glas voor de inval. (Want we wilden een passief huis bouwen, dat ook nog enigszins betaalbaar en qua ruimte ook moest voldoen.). Dat is dus een heel andere stijl. Ik zou het wel echt willen combineren met houtwerk op de gevels, en bijvoorbeeld leem, om het toch een beetje een natuurlijke uitstraling te geven. Het moet geen blok beton worden.
(Dat plan staat nog steeds in de koelkast, begin komend jaar worden de kavelprijzen van een aantal mogelijk interessante locaties bekend gemaakt ;) )
pi_202893831
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Hoe krijg je brandblaren als je zelf gist toevoegt aan oliebollenbeslag?
de hoeveelheid gist luistert nauw. Té veel gist >> luchtbellen, die ploffen in de olie. Zoiets.
  woensdag 29 december 2021 @ 13:12:33 #156
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202893889
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:10 schreef AnneX het volgende:

[..]
de hoeveelheid gist luistert nauw. Té veel gist >> luchtbellen, die ploffen in de olie. Zoiets.
Laten we het maar op "journalistieke vrijheid" houden. Vaardig volk, journalisten, zoals je weet weten die alles, kunnen die alles, is hun mening altijd de juiste enzo.
Dus brandblaren van het zelf toevoegen van gist is een boven alles vaststaand feit.
pi_202893925
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:01 schreef fietsie het volgende:

[..]
Zo:
https://www.funda.nl/koop(...)warderstraatweg-134/

Maar dan moet ik wel ook de actief in bedrijf zijnde boerderij erachter laten afbranden uitkopen want die hebben overpad midden door je tuin en over de oprit...
Ook niet duur voor zo'n huis. Al vind ik de serre wel verschrikkelijk. Buitenkant wel echt prachtig. Binnenkant zou ik wel een update geven.
  woensdag 29 december 2021 @ 13:18:44 #158
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202894041
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:14 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ook niet duur voor zo'n huis. Al vind ik de serre wel verschrikkelijk. Buitenkant wel echt prachtig. Binnenkant zou ik wel een update geven.
De prijs wordt beperkt door:
- Die actieve boerderij erachter: al het verkeer van en naar die plek moet door jouw voortuin
- De snelweg erachter en het snelwegknooppunt ernaast
- De desolate staat van de scheepswerven er recht tegenover

Binnen is het relatief authentiek gelaten ja.
pi_202894110
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
Laten we het maar op "journalistieke vrijheid" houden. Vaardig volk, journalisten, zoals je weet weten die alles, kunnen die alles, is hun mening altijd de juiste enzo.
Dus brandblaren van het zelf toevoegen van gist is een boven alles vaststaand feit.
BronAD
SPOILER
pi_202894337
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:18 schreef fietsie het volgende:
De prijs wordt beperkt door:
- Die actieve boerderij erachter: al het verkeer van en naar die plek moet door jouw voortuin
- De snelweg erachter en het snelwegknooppunt ernaast
- De desolate staat van de scheepswerven er recht tegenover

Binnen is het relatief authentiek gelaten ja.
Zijn wel nadelen, ja. Hoe gaat het eigenlijk met jouw huizenzoektocht? Al wat concreter, of vooral nog aan het wachten op het perfecte huisje?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 december 2021 @ 13:32:04 #161
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202894427
Stukje Waterliniepad door Spaarnwoude gelopen. 14km net binnen voordat het begon te regenen. :)
Mooie warmingup voor morgen als er wrs weer 25km in de planning staat.

Ik ga dit jaar wel weer ergens een paar oliebollen halen. Weet alleen nog niet bij welke kraam.

Bij veul geld zou ik denk ik een mooi appartement in de stad kopen. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 29 december 2021 @ 13:33:32 #162
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202894460
Heb de oliebollen bak plek net helemaal leeg en schoon gemaakt.
Straks de tafel bouwen, en de pan schoonmaken.
  woensdag 29 december 2021 @ 13:35:29 #163
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202894525
@Myraela hier kun je ook wel even op los dan:
https://www.funda.nl/koop/broek/huis-42550502-it-sud-15/

Of mocht je behoefte hebben een bedrijf als klant te hebben:
https://www.funda.nl/koop/joure/huis-87781757-midstraat-24-26/

[ Bericht 28% gewijzigd door fietsie op 29-12-2021 13:46:34 ]
pi_202895639
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:35 schreef fietsie het volgende:
@:Myraela hier kun je ook wel even op los dan:
https://www.funda.nl/koop/broek/huis-42550502-it-sud-15/

Of mocht je behoefte hebben een bedrijf als klant te hebben:
https://www.funda.nl/koop/joure/huis-87781757-midstraat-24-26/

Wat heeft dat eerste huis een (vind ik dan) lelijk buurhuis
  woensdag 29 december 2021 @ 14:32:09 #165
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202896359
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 14:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat heeft dat eerste huis een (vind ik dan) lelijk buurhuis
Die hele hoek van de polder is gericht op zo duur mogelijk zo min mogelijk m2 kopen en er dan zo dicht mogelijk op je buren een zo groot mogelijk huis opzetten met uitzicht op de woonkamer van de achterburen.
  woensdag 29 december 2021 @ 14:34:56 #166
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202896470
Ik hou niet van oliebollen
/moppersmurf
  woensdag 29 december 2021 @ 14:38:34 #167
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202896589
Die van kramen vind ik eerlijk gezegd ook alleen maar geschikt om een greppel te dichten.
  woensdag 29 december 2021 @ 14:40:28 #168
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202896654
Ondertussen ben ik mijn kennis van de Geschiedenis weer even aan het oppoetsen op Spotify; nu de Franse Revolutie
pi_202896753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 14:40 schreef fietsie het volgende:
Ondertussen ben ik mijn kennis van de Geschiedenis weer even aan het oppoetsen op Spotify; nu de Franse Revolutie
Net een draadje gelezen over hoe het zou (kunnen) zitten met het jaar 0.
pi_202896821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 14:38 schreef fietsie het volgende:
Die van kramen vind ik eerlijk gezegd ook alleen maar geschikt om een greppel te dichten.
Dat vind ik heel sterk wisselen per kraam. Er staat er hier eentje waarbij dat inderdaad het geval is. Dat is gewoon instant maagzuurgalore (volgens mij val ik in herhaling, en heb ik dit vorig jaar ook al verteld. Afijn..)

Ik ga eens een tweede laag verf op de muur in de wc zetten. 0.0 zin in het gedoe eromheen, maar moet toch eens gebeuren.
  woensdag 29 december 2021 @ 14:48:08 #171
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202896859
Ik heb de CV bijgevuld, en boven rond 1 radiator wcpapier gepropt. En nu afwachten of de prop droog blijft.
pi_202896896
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 14:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik kreeg Pexion mee. Wat is jouw ervaring daarmee?
pi_202896994
Omgekeerde volgorde: eerst koffie maken en dan oliebollen halen aan de overkant.
#buitengeweest >:O
pi_202897035
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2021 14:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik kreeg Pexion mee. Wat is jouw ervaring daarmee?
Oh, die ken ik niet. Althans, ik ken het als middel bij epilepsie.
(Maar nu in de tweedelijns schrijven wij ook geen middelen voor tegen vuurwerkangst, dus ik ben nog van voor de registratie als middel tegen vuurwerkangst. Ik ben zeg maar van de tijd dat we massaal van vetranquill afstapten (gelukkig) en overstapten op alprazolam. )

Anicura heeft er ook wat info over. Zij geven alleen wel aan dat het wel al iets eerder gegeven moet worden. Geen idee wat de inzichten daar nu - 2 jaar later dan hun info - weer over zijn hoor.
https://www.anicura.nl/sleeuwijk/nieuws/vuurwerk-angst/
pi_202897065
Dit helpt natuurlijk niet echt, sorry Loon :@
pi_202897223
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 14:54 schreef Candaasje het volgende:
Dit helpt natuurlijk niet echt, sorry Loon :@
Geeft niks. Ik heb ook meegekregen voor 3 dagen dus ik begin er vandaag mee. :Y
Dora reageert vrij heftig op opiaten en de angst is er wel maar niet alles omvattend. DA vond dit de beste keuze.

Ik was ook wel verbaasd dat ik geen Sileo meekreeg bijvoorbeeld. :+
pi_202897406
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2021 14:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Geeft niks. Ik heb ook meegekregen voor 3 dagen dus ik begin er vandaag mee. :Y
Dora reageert vrij heftig op opiaten en de angst is er wel maar niet alles omvattend. DA vond dit de beste keuze.

Ik was ook wel verbaasd dat ik geen Sileo meekreeg bijvoorbeeld. :+
:D

Oh maar als je al voor 3 dagen hebt meegekregen dan kun je gewoon een spiegel opbouwen. Middel is er wel tegen geregistreerd, ('fobie voor geluiden') en het nadeel van Sileo is weer dat de werking minder wordt als het wordt ingeslikt. (Maar je moet het dan wel achter op het wangslijmvlies aanbrengen...).

Het is gewoon kut dat het nodig is. Ik was gisteravond heel blij dat ik een hond van 40kg mee had die vuurwerkproof bleek te zijn. :{
pi_202897439
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 15:05 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh maar als je al voor 3 dagen hebt meegekregen dan kun je gewoon een spiegel opbouwen. Middel is er wel tegen geregistreerd, ('fobie voor geluiden') en het nadeel van Sileo is weer dat de werking minder wordt als het wordt ingeslikt. (Maar je moet het dan wel achter op het wangslijmvlies aanbrengen...).

Het is gewoon kut dat het nodig is. Ik was gisteravond heel blij dat ik een hond van 40kg mee had die vuurwerkproof bleek te zijn. :{
Ik vind het ook echt heel kut dat het nodig is. Vind het ook wel spannend ofzo? :')

Straks gaat eerste pil erin. We gaan het maar gewoon doen. Niet afwachten of het nodig is ditdat.

Kutvuurwerk.
pi_202897605
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2021 15:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik vind het ook echt heel kut dat het nodig is. Vind het ook wel spannend ofzo? :')

Straks gaat eerste pil erin. We gaan het maar gewoon doen. Niet afwachten of het nodig is ditdat.

Kutvuurwerk.
Komt goed :*

Als het je iets geruststelt: wij gooien dagelijks op het werk per hond een hele cocktail van medicatie er in (ook wel eens 'voor het geval dat'/'kijken wat het doet') en dat gaat eigenlijk altijd wel goed. :+

En wat je nu hebt meegekregen is geen opiaat of alfa-2-agonist, dat scheelt op zich ook wel weer een zwik mogelijke bijwerkingen. :* Knuffel voor Dora!
pi_202897628
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 15:12 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Komt goed :*

Als het je iets geruststelt: wij gooien dagelijks op het werk per hond een hele cocktail van medicatie er in (ook wel eens 'voor het geval dat'/'kijken wat het doet') en dat gaat eigenlijk altijd wel goed. :+

En wat je nu hebt meegekregen is geen opiaat of alfa-2-agonist, dat scheelt op zich ook wel weer een zwik mogelijke bijwerkingen. :* Knuffel voor Dora!
Thanks O+
pi_202897827
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 14:38 schreef fietsie het volgende:
Nou, hier in Spijkenisse bij het metrostation staat er toevallig een en die heeft megalekkere bollen. Ze zijn met kwark gemaakt. Superluchtig. Geen echte oliebollen helaas, maar toch.....we hebben voor oud en nieuw alvast een stuk of 12 in de vriezer liggen. We zijn erachter gekomen dat ze erg goed ontdooien en opwarmen in de oven dus voor mij geen rijen a.s. vrijdag :+
pi_202897888
En trouwfeest is definitief verplaatst naar de zomer en de trouwlocatie in feb is weer naar het stadhuis. We hoefden van de gemeentedame niet langs te komen en 60 EUR af te tikken :o Het kon telefonisch geregeld worden.
  woensdag 29 december 2021 @ 15:33:24 #183
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202898254
Netjes van ze.
pi_202898265
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 15:20 schreef PdeHoog het volgende:
En trouwfeest is definitief verplaatst naar de zomer en de trouwlocatie in feb is weer naar het stadhuis. We hoefden van de gemeentedame niet langs te komen en 60 EUR af te tikken :o Het kon telefonisch geregeld worden.
Netjes en zal jullie ook wel iets van rust geven.
pi_202898271
quote:
Duidelijk 👍🏼
Wel een onzeker geregel zeg. Net als voor Myraela.

Advies gevraagd.
SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door AnneX op 29-12-2021 16:07:35 ]
pi_202898284
Huisarts gebeld, moet het nog even aankijken en nu weer stoppen met de neusspray -O-
Nouja wie weet gaat het opeens vanzelf weg.
pi_202898310
quote:
Da’s netjes. En wel zo rustig voor julie
pi_202899170
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 15:34 schreef Sarabi het volgende:
Huisarts gebeld, moet het nog even aankijken en nu weer stoppen met de neusspray -O-
Nouja wie weet gaat het opeens vanzelf weg.
He wat vervelend en tot wanneer aankijken?
pi_202899215
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
He wat vervelend en tot wanneer aankijken?
Ze verwachten dat de neusspray nog een paar dagen effect heeft dus na het weekend weer bellen als het niet over is.
pi_202899324
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:46 schreef Clubsoda het volgende:
We hebben een bescheiden oliebollenbestelling gedaan bij de buurtbakker om vrijdagochtend op te halen. Scheelt weer in de rij staan :+
Wij ook *)
Pik je die van ons ook op O-) 10 uur. Niet zo'n heel bescheiden bestelling :@
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202899371
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wij ook *)
Pik je die van ons ook op O-) 10 uur. Niet zo'n heel bescheiden bestelling :@
Ik ga pas om 12 uur 8-) maar je mag zwaaien :+
pi_202899501
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik ga pas om 12 uur 8-) maar je mag zwaaien :+
Dan moet ik weer bedenken aan welke kant van die inham :@
Ik ga terugzoeken hoor.
  woensdag 29 december 2021 @ 16:24:43 #193
63722 z80
I fink you freaky
pi_202899507
Bangkok, Oriental setting
The city don't know what the city is getting

Ook weet thuis. Lange reisdag vandaag.
Even van mijn zomervakantie genoten in Thailand. Start Bangkok vanuit daar met de nodige tussenstops naar Chiang mai. Vanuit daar naar Pai wat levend hout, vallend water en wat beestjes kijken. En via Chiang rai met een binnenlandse vlucht voor 1 nacht Bangkok.

Uitgebreid verslag volgt nog. Zo eerst een bak lasagne naar binnen schuiven.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_202899645
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:24 schreef z80 het volgende:
Bangkok, Oriental setting
The city don't know what the city is getting

Ook weet thuis. Lange reisdag vandaag.
Even van mijn zomervakantie genoten in Thailand. Start Bangkok vanuit daar met de nodige tussenstops naar Chiang mai. Vanuit daar naar Pai wat levend hout, vallend water en wat beestjes kijken. En via Chiang rai met een binnenlandse vlucht voor 1 nacht Bangkok.

Uitgebreid verslag volgt nog. Zo eerst een bak lasagne naar binnen schuiven.

Welkom terug. Net op tijd voor een druilerige jaarwisseling.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 16:33:44 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202899785
Ho, paniek in de tent, Koopmans heeft oliebollenmix zonder gist verkocht :D
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 16:35:02 #196
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202899830
Net even gebeld met een Duitse bandenboer. Scheelt gewoon ¤20 per band met m'n garage :o
pi_202900047
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:33 schreef derLudolf het volgende:
Ho, paniek in de tent, Koopmans heeft oliebollenmix zonder gist verkocht :D
Ja, en je schijnt in brandwondencentrum Beverwijk te eindigen als je zélf wat maakt :o

Zelfmaakoliebollen geven gasontploffingen in je frituurpan en dan overbelasten we de zorg!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_202900115
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:24 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dan moet ik weer bedenken aan welke kant van die inham :@
Ik ga terugzoeken hoor.
Aan de ándere kant dan de bakker.
pi_202900142
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja, en je schijnt in brandwondencentrum Beverwijk te eindigen als je zélf wat maakt :o

Zelfmaakoliebollen geven gasontploffingen in je frituurpan en dan overbelasten we de zorg!
Ik denk dat jullie allemaal teveel redeneren vanuit je eigen intelligentie :+
pi_202900225
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je moet totale debielen sowieso niet loslaten op oliebollenbakken.
  woensdag 29 december 2021 @ 17:03:55 #201
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202900504
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:46 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je gaat er van uit dat de risicoanalyse bij Koopmans heeft opgeleverd dat er mensen zijn die gist oplossen in een glas lauw water en dat in het vet gooien, bij de deegklomp?
  woensdag 29 december 2021 @ 17:04:45 #202
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202900516
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:49 schreef sigme het volgende:

[..]
Je moet totale debielen sowieso niet loslaten op oliebollenbakken zelfstandig leven.
Ik kreeg het niet nauwkeuriger...
pi_202900654
Onze roadtrip was geslaagd. Wel nat en erg zwaar. Maar we hebben wel 10 enorme houten platen, 1400 liter compost/potgrond/turf en 18 bomen/struiken. We kregen nog 18,40 voor het oud ijzer ook.

Straks wordt er Grieks of Surinaams gehaald. Voorlopig staak ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 29-12-2021 17:48:39 ]
Spoilers!
pi_202901011
Ik ben trouwens wel jaloers op de worst van @PdeHoog
Spoilers!
pi_202901070
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben trouwens wel jaloers op de worst van @:pdehoog
Volgens mij moet ik even verder teruglezen :D
pi_202901272
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:27 schreef Sarabi het volgende:

Volgens mij moet ik even verder teruglezen :D
Heel veel dingen zijn buiten context leuker 8-)

Hopelijk gaan de pilletjes helpen voor Dora, want het blijft kut. Jouw buurtje is ook niet bepaald een vuurwerkvrijezone :')
pi_202901452
Ik ga dus morgen naar België..... had me even niet gerealiseerd dat ik waarschijnlijk rond Breda in de file terechtkom omdat een stel kleuters hun knalspeeltjes daar gaat halen :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 december 2021 @ 17:44:41 #208
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202901480
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:43 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga dus morgen naar België..... had me even niet gerealiseerd dat ik waarschijnlijk rond Breda in de file terechtkom omdat een stel kleuters hun knalspeeltjes daar gaat halen :')
Vergeet de normale shoppers nu niet :+.
pi_202901598
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:44 schreef borisz het volgende:

[..]
Vergeet de normale shoppers nu niet :+.
Ik denk dat ik maar een extra uur uittrek ja :')
  woensdag 29 december 2021 @ 17:52:39 #210
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202901717
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:48 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik denk dat ik maar een extra uur uittrek ja :')
En dat de popo op de terugweg een inspectie willen doen
pi_202901753
Station Antwerpen vandaag
SPOILER
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 17:55:02 #212
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202901803
quote:
Uh, wat nu naar België gaat, gaat niet voor vuurwerk. Veel te veel controle. Een centrum van een stad als Antwerpen is niet zo handig voor vuurwerk, als je een kilometer naar je auto moet lopen :')
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 17:55:45 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202901828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:53 schreef Kaatje1 het volgende:
SPOILER
Zie je al die lawinepijlen uit die rugtassen steken? :P
pi_202901873
quote:
De treinen worden verlengd, want het is proppen nu.
In Antwerpen kun je over de hoofden -/- maskers lopen nu.

Iemand adviseerde een boom, die op het spoor valt en dat het dagen en weken duurt om op te ruimen.

Edit: kaatje heeft een plaatje B-)
pi_202901957
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Uh, wat nu naar België gaat, gaat niet voor vuurwerk. Veel te veel controle. Een centrum van een stad als Antwerpen is niet zo handig voor vuurwerk, als je een kilometer naar je auto moet lopen :')
Jawel, maar het zal én én zijn. Ik ging wat tekort door de bocht :P
(zie: )

Ik ga overigens niet met de trein. Ik moet naar Mechelen. En ik heb genoeg ervaring met het OV naar Antwerpen dat ik dat lekker oversla :') Ik heb gelukkig geen last van drukke treinstations.
pi_202901970
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:53 schreef Kaatje1 het volgende:
SPOILER
-O-
pi_202901974
quote:
Tsk, ook al funshoppen en lunchen?
pi_202901990
Ik vind die foto eigenlijk wel meevallen. Het is een smal perron, in Amsterdam was het een paar weken terug echt veel drukker :D

(Niet dat ik niet geloof dat het niet druk is. Maar ik vind het niet per se de beste foto om het te illustreren)
pi_202901993
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Tsk, ook al funshoppen en lunchen?
en vuurwerk halen :Y
pi_202902057
Net op het nieuws: “alles in Nederland zit dicht dus moet je wel in België shoppen anders zit je thuis”. Wat deden die mensen dan in hun vrije tijd, altijd shoppen? Verder geen hobby’s?
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 18:05:46 #221
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202902062
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Jawel, maar het zal én én zijn. Ik ging wat tekort door de bocht :P
(zie: )

Ik ga overigens niet met de trein. Ik moet naar Mechelen. En ik heb genoeg ervaring met het OV naar Antwerpen dat ik dat lekker oversla :') Ik heb gelukkig geen last van drukke treinstations.
De politie kent de sluiproutes ook. Ik zie net zo vaak Bundespolizei staan bij wat wij " 't Smokkelpadje" noemen als de gewone grensovergang.

KMar daarentegen zie ik zeer zelden overigens :')
pi_202902082

:D :'( :D

(uiteraard de Speld)
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 18:07:49 #223
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202902115
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Net op het nieuws: “alles in Nederland zit dicht dus moet je wel in België shoppen anders zit je thuis”. Wat deden die mensen dan in hun vrije tijd, altijd shoppen? Verder geen hobby’s?
Voetbal, naar de hoeren en museumbezoek?

Oh wacht....

Ik ben vooral verbaasd dat niemand verder denkt dan Antwerpen of Aachen :')
pi_202902118
quote:
Ze pakken alles van je af
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 18:12:01 #225
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202902213
Kut, AA is te groot

-Thomas (36) doet nieuwe batterijen in de afstandsbediening
-Katja (23) koopt een nieuwe BH
pi_202902235
Vriendin van mij is vandaag 60 geworden. Ze had commentaar op de shoppers in België maar gaat morgen met de familie in Duitsland uit eten (11 personen, 5 huishoudens) want het mag daar en iedereen doet het. Op mijn vraag “als veel mensen van de Rijnbrug springen doe jij dat ook” was de reactie ????
pi_202902320
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:02 schreef Candaasje het volgende:
en vuurwerk halen :Y
_O-

quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Vriendin van mij is vandaag 60 geworden. Ze had commentaar op de shoppers in België maar gaat morgen met de familie in Duitsland uit eten (11 personen, 5 huishoudens) want het mag daar en iedereen doet het. Op mijn vraag “als veel mensen van de Rijnbrug springen doe jij dat ook” was de reactie ????
Meestal zeggen mensen 'als je vrienden van de brug springen, doe jij dat dan ook?'. Ik zeg dan gewoon: eh ja, mijn vrienden zijn best intelligente, weldenkende, logische mensen dus als ze dat doen dan is daar een verdomd goede reden voor en is het waarschijnlijk veiliger er achteraan te springen. Bij vreemden zou ik terughoudend zijn en eerst zelf kijken wat de reden is :+
  woensdag 29 december 2021 @ 18:18:10 #228
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202902372
quote:
En dan zeggen dat ze een weloverwogen besluit te hebben genomen en dan vraagt rtl ze waarom, daarop hebben ze geen antwoord :')
pi_202902383
quote:
Ja, geen idee eigenlijk. 'Anders zit je thuis' - nou, zó erg is dat toch niet. Borisz zit ook niet thuis, die vermaakt zich zonder shoppen toch ook prima. Ik vermaak me thuis ook prima.

Eén en ander is een beetje lastig met oog op vakantie in januari, maar vorig jaar heb ik er echt amper bij stil gestaan dat de winkels dicht zaten. Oh, dat was ook nog dit jaar. Het voelt vorig jaar.
pi_202902449
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]
_O-
[..]
Meestal zeggen mensen 'als je vrienden van de brug springen, doe jij dat dan ook?'. Ik zeg dan gewoon: eh ja, mijn vrienden zijn best intelligente, weldenkende, logische mensen dus als ze dat doen dan is daar een verdomd goede reden voor en is het waarschijnlijk veiliger er achteraan te springen. Bij vreemden zou ik terughoudend zijn en eerst zelf kijken wat de reden is :+
Deze mensen schaar ik wel onder vrienden maar heb de laatste tijd minder het idee dat ze “best intelligent etc” zijn
  woensdag 29 december 2021 @ 18:29:40 #231
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202902661
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, geen idee eigenlijk. 'Anders zit je thuis' - nou, zó erg is dat toch niet. Borisz zit ook niet thuis, die vermaakt zich zonder shoppen toch ook prima. Ik vermaak me thuis ook prima.

Eén en ander is een beetje lastig met oog op vakantie in januari, maar vorig jaar heb ik er echt amper bij stil gestaan dat de winkels dicht zaten. Oh, dat was ook nog dit jaar. Het voelt vorig jaar.
Ik heb hoe langer hoe meer het idee dat een groot deel van NL echt gewoon niet meer in staat is doodgewone dingen als een boek lezen, iets knutselen, "het hebben van een hobby die niet inhoudt dat je bushokjes intrapt" enz beheerst. Dat er een soort collectieve cognitieve armoede aan het ontstaan is.
En dat die enorm gekoppeld is aan het niet gebruiken van de eigen woonkamer waar ie voor bedoeld is, wonen, maar dat er altijd (een deel) van de bewoners 'de straat op moet'.
pi_202902810
Over bushokjes. Vorige week is er hier weer eens stuk getrapt. Glas is opgeruimd, roodwit lint opgehangen (ondertussen weer verdwenen) maar geen nieuwe ruit nog. Wat blijkt, ze wachten tot na oud en nieuw, verwachten dat het toch weer vernield gaat worden :o
pi_202902837
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:29 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb hoe langer hoe meer het idee dat een groot deel van NL echt gewoon niet meer in staat is doodgewone dingen als een boek lezen, iets knutselen, "het hebben van een hobby die niet inhoudt dat je bushokjes intrapt" enz beheerst. Dat er een soort collectieve cognitieve armoede aan het ontstaan is.
En dat die enorm gekoppeld is aan het niet gebruiken van de eigen woonkamer waar ie voor bedoeld is, wonen, maar dat er altijd (een deel) van de bewoners 'de straat op moet'.

Ik heb dus serieus schoonfamilie dat het normaal vindt mensen nu vanalles buiten gaan slopen.....
Ik snap echt niet hoe je zo kan denken.
pi_202902940
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik heb dus serieus schoonfamilie dat het normaal vindt mensen nu vanalles buiten gaan slopen.....
Totdat de Gemeetelijke belasting omhoog gaat omdat het herstel geld kost.

Vroeg dat eens aan iemand die afval naast de oc zette omdat hij niet wilde betalen voor afval. Die snapte niet dat de opruimers geen vrijwilligerswerk deden
pi_202902975
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Over bushokjes. Vorige week is er hier weer eens stuk getrapt. Glas is opgeruimd, roodwit lint opgehangen (ondertussen weer verdwenen) maar geen nieuwe ruit nog. Wat blijkt, ze wachten tot na oud en nieuw, verwachten dat het toch weer vernield gaat worden :o
Dat klinkt wel het slimst. Al is dat diep triest natuurlijk :')

Ik vind oudjaarsdag/nacht de afgelopen jaren steeds meer anarchie. Of was dat áltijd al zo? Toch niet zo erg? En ook nog eens als 'heel normaal' gezien door veel mensen, wat Sarabi al zegt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 december 2021 @ 18:40:21 #236
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202902976
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik shop alleen als ik wat nodig heb :+. Wil nog wel een nieuwe hoodie, maar heeft niet zo'n haast :P.

Ik had deze week ook wat anders willen zien dan de natuur. Dagje Rotterdam cq Depot Booijmans of naar de Bios. Afijn 14 km door Spaarnwoude vandaag. Was toch ook eens leuk :).

Morgen of Westerbork 12 (Putten-Harderwijk) of Amsterdam 2 (Waterland) :+ Het is nog even overleggen wat het gaat worden :).
pi_202902986
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:39 schreef Kaatje1 het volgende:

Vroeg dat eens aan iemand die afval naast de oc zette omdat hij niet wilde betalen voor afval. Die snapte niet dat de opruimers geen vrijwilligerswerk deden
Ja, díe link wordt nooit gelegd _O- Maar wel klagen dat belastingen zo hoog zijn.
pi_202902992
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
De politie kent de sluiproutes ook. Ik zie net zo vaak Bundespolizei staan bij wat wij " 't Smokkelpadje" noemen als de gewone grensovergang.

KMar daarentegen zie ik zeer zelden overigens :')
Wat heeft de kmar daar te zoeken dan? Is het een mensensmokkelpad?
pi_202903012
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:40 schreef borisz het volgende:

Ik shop alleen als ik wat nodig heb :+. Wil nog wel een nieuwe hoodie, maar heeft niet zo'n haast :P.

Ik had deze week ook wat anders willen zien dan de natuur. Dagje Rotterdam cq Depot Booijmans of naar de Bios. Afijn 14 km door Spaarnwoude vandaag. Was toch ook eens leuk :).

Morgen of Westerbork 12 (Putten-Harderwijk) of Amsterdam 2 (Waterland) :+ Het is nog even overleggen wat het gaat worden :).
Ja, en ik snap dat het handiger tijdens het wandelen is als je ergens een kop koffie kan drinken en naar de wc kan.
pi_202903108
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat klinkt wel het slimst. Al is dat diep triest natuurlijk :')

Ik vind oudjaarsdag/nacht de afgelopen jaren steeds meer anarchie. Of was dat áltijd al zo? Toch niet zo erg? En ook nog eens als 'heel normaal' gezien door veel mensen, wat Sarabi al zegt.
Het lijkt wel een soort opbieden tegen elkaar, wie kan de meeste rotzooi schoppen. Met als dieptriest “hoogtepunt” dat de brandweer Rotterdam voor de zekerheid pantsers hebben aangebracht op een brandweerwagen
pi_202903310
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 16:42 schreef sigme het volgende:

Dat is bij mij *O*
Kom maar gezellig, culbrandmeet *O*
pi_202903358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:13 schreef Kaatje1 het volgende:
):O
pi_202903496
quote:

[..]

Dan is het natuurlijk weer klagen :')
pi_202903583
quote:

[..]

SPOILER
pi_202903617
Mam vertelde me vandaag ook dat een ver familielid ook met covid in het ziekenhuis ligt op dit moment. Hij is geloof ik mijn leeftijd. Hele gezin is niet gevaccineerd (dus ook zijn 70+ ouders niet). Allemaal heel erg van 'natuurlijk leven' (en roken, dat dan weer wel).
pi_202903692
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:00 schreef Isabeau het volgende:
Mam vertelde me vandaag ook dat een ver familielid ook met covid in het ziekenhuis ligt op dit moment. Hij is geloof ik mijn leeftijd. Hele gezin is niet gevaccineerd (dus ook zijn 70+ ouders niet). Allemaal heel erg van 'natuurlijk leven' (en roken, dat dan weer wel).

Dat laatste is ook echt 9 van de 10 keer _O-

Verder vind ik het zelfs na 1,5jaar nog steeds wel schokkend dat mensen van onze leeftijd er zo ziek van worden. Ik weet het wel maar elke keer als ik het lees doet het toch wat met me.
pi_202903724
Nou euh, vroeger en oud & nieuw; ik heb de jaren '80 meegemaakt in redelijk grote steden in slechte wijken. Vroeger was niet alles beter :N.
pi_202903750
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]
SPOILER
Jouw spoiler _O-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 december 2021 @ 19:08:42 #249
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202903900
Schrok wel van het bericht mbt Robin Fransman. Helaas qua Covid radicaliseerde hij snel.
Het was verder een goede econoom en een echte liberaal. Hij was VVD'er, maar was ééntje die echt liberaal was. Daar hebben ze bij de VVD nogal moeite mee :P
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 19:14:46 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202904059
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat heeft de kmar daar te zoeken dan? Is het een mensensmokkelpad?
Ik denk dat Ter-Apel wel een rol speelt bij de aanwezigheid van de politie hier op de grens.

Grensbewaking is toch taak van de KMar? Of douane? Ook aan de A37 zie ik, als er iets staat, KMar staan.
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 19:20:31 #251
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202904259
quote:

[..]

Oh zo'n soort figuur verklaarde me dit voorjaar nog voor gek dat ik de straat sneeuwvrij aan het maken was. Dat moest de gemeente maar doen.

Als de gemeente dat al ging doen en de kosten doorberekende, werd zo'n figuur ook helemaal wild.
pi_202904347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:08 schreef borisz het volgende:
Schrok wel van het bericht mbt Robin Fransman. Helaas qua Covid radicaliseerde hij snel.
Het was verder een goede econoom en een echte liberaal. Hij was VVD'er, maar was ééntje die echt liberaal was. Daar hebben ze bij de VVD nogal moeite mee :P
Wat ik wel sneu vind is dat hij blijkbaar zó overtuigd was dat hijzelf veilig zou zijn dat hij ook nog die luchtige tweet op 3 december plaatst met 'covid positief - het werd eens tijd' of woorden van gelijke strekking. En dan ben je een paar weken later dood. Wat ontzettend verschrikkelijk voor zijn familie.

En de antivaxx mensjes op fok begonnen al direct te 'verklaren' waarom hij dan dood was (geen ènkele sympathie daar _O- ), want te dik. Nou, op foto's zie ik een man van middelbare leeftijd met een buikje. Beetje de gemiddelde man van middelbare leeftijd dus.
pi_202904369
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh zo'n soort figuur verklaarde me dit voorjaar nog voor gek dat ik de straat sneeuwvrij aan het maken was. Dat moest de gemeente maar doen.

Als de gemeente dat al ging doen en de kosten doorberekende, werd zo'n figuur ook helemaal wild.
Ik zou het moeten opzoeken, maar ik heb wel eens gehoord dat je dat “moet” doen volgens de apv

Edit, dat was zo tot 2007.
pi_202904437
quote:
7s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:03 schreef sigme het volgende:
Nou euh, vroeger en oud & nieuw; ik heb de jaren '80 meegemaakt in redelijk grote steden in slechte wijken. Vroeger was niet alles beter :N.
In de jaren '80 woonde ik in Zuidwolde. Super rustig daar met oud en nieuw. Geen vernielingen, op een per ongeluk in de brand gevlogen struikje na. Dus misschien is mijn 'vroeger' referentiekader niet heel gemiddeld.
pi_202904505
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik denk dat Ter-Apel wel een rol speelt bij de aanwezigheid van de politie hier op de grens.

Grensbewaking is toch taak van de KMar? Of douane? Ook aan de A37 zie ik, als er iets staat, KMar staan.
kmar doet in principe mensen, douane goederen.
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 19:31:04 #256
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202904618
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Hier was het tot vijftien jaar geleden ook vaak raak. Geen vernielingen van particulier bezit, wel kat en muis spel met brandweer door kruispunten in de brand te steken (niet zozeer de kruispunten zelf, maar het plaatsen van brandbare objecten op kruisingen :+ )

Meestal werd er dan nog netjes geel zand onder gegooid zodat schade aan klinkers erg beperkt was. Later faciliteerde de gemeente geen een stukje grond waarop een vreugdevuur gehouden mocht worden. Probleem opgelost.

Nu zijn de grootste branden die in olietonnen. :D
pi_202904649
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat ik wel sneu vind is dat hij blijkbaar zó overtuigd was dat hijzelf veilig zou zijn dat hij ook nog die luchtige tweet op 3 december plaatst met 'covid positief - het werd eens tijd' of woorden van gelijke strekking. En dan ben je een paar weken later dood. Wat ontzettend verschrikkelijk voor zijn familie.

En de antivaxx mensjes op fok begonnen al direct te 'verklaren' waarom hij dan dood was (geen ènkele sympathie daar _O- ), want te dik. Nou, op foto's zie ik een man van middelbare leeftijd met een buikje. Beetje de gemiddelde man van middelbare leeftijd dus.
Ja dat las ik ook op social media, nog voordat ik een foto van de beste man had gezien. Ik had echt iemand van 150kilo verwacht na al die reacties.
pi_202904699
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hier was het tot vijftien jaar geleden ook vaak raak. Geen vernielingen van particulier bezit, wel kat en muis spel met brandweer door kruispunten in de brand te steken (niet zozeer de kruispunten zelf, maar het plaatsen van brandbare objecten op kruisingen :+ )

Meestal werd er dan nog netjes geel zand onder gegooid zodat schade aan klinkers erg beperkt was. Later faciliteerde de gemeente geen een stukje grond waarop een vreugdevuur gehouden mocht worden. Probleem opgelost.

Nu zijn de grootste branden die in olietonnen. :D
Ik snap er de fun niet zo goed van denk ik.

Maar goed ik ben ook het type dat gewoon van een boek of wandeling kan genieten. Brandstichting of dingen slopen trekken me niet zo :+
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 19:35:12 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202904761
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:23 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik zou het moeten opzoeken, maar ik heb wel eens gehoord dat je dat “moet” doen volgens de apv

Edit, dat was zo tot 2007.
We hebben een bocht voor het huis, was ook gewoon stukje eigen belang, ik had geen zin om weg te glijden :P maar ach, als iedereen die het kan iets doet.
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 19:38:48 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202904912
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik snap er de fun niet zo goed van denk ik.

Maar goed ik ben ook het type dat gewoon van een boek of wandeling kan genieten. Brandstichting of dingen slopen trekken me niet zo :+
Knisperend vuurtje kan best leuk zijn. Maar schade moet het niet opleveren.

Het door het dorp rijden om kerstbomen en ander brandbaar spul ophalen was minstens zo leuk als het in de brand zetten.

Meestal begonnen we direct na kerst al.
pi_202904923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:32 schreef Sarabi het volgende:
Ja dat las ik ook op social media, nog voordat ik een foto van de beste man had gezien. Ik had echt iemand van 150kilo verwacht na al die reacties.
Zal wel een soort cognitieve dissonantie zijn; verklaren waarom híj wèl een vaccin had moeten nemen en zij nog steeds helemaal veilig zijn. Niet dat die antivaxxers hem dat vertelden toen hij nog gezond en wel was. Echt, de afwezigheid van alle sympathie en maar zoeken naar ándere oorzaken waarom hij is overleden vind ik best ironisch.
  woensdag 29 december 2021 @ 19:43:20 #262
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202905097
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zal wel een soort cognitieve dissonantie zijn; verklaren waarom híj wèl een vaccin had moeten nemen en zij nog steeds helemaal veilig zijn. Niet dat die antivaxxers hem dat vertelden toen hij nog gezond en wel was. Echt, de afwezigheid van alle sympathie en maar zoeken naar ándere oorzaken waarom hij is overleden vind ik best ironisch.
De toppers vind ik toch nog steeds de opgenomen patienten die en coronatests weigeren, en inzage in hun dossier eisen om vervolgens verwijdering van iedere vorm van suggestie van corona te laten schrappen.
Die zijn er. En ze krijgen er niet eens een rekening voor.
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 19:46:29 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202905235
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zag zo'n mooie reactie op FB, kan hem helaas niet terug vinden.

Kwam nog wel deze mooie website tegen

https://www.sorryantivaxxer.com/
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 19:50:42 #264
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202905424
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:43 schreef fietsie het volgende:

[..]
De toppers vind ik toch nog steeds de opgenomen patienten die en coronatests weigeren, en inzage in hun dossier eisen om vervolgens verwijdering van iedere vorm van suggestie van corona te laten schrappen.
Die zijn er. En ze krijgen er niet eens een rekening voor.
Wat zetten ze er dan in? Waanideeën, disfunctioneel analytisch vermogen en verminderde cognitieve vaardigheden?
pi_202905599
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]
We hebben een bocht voor het huis, was ook gewoon stukje eigen belang, ik had geen zin om weg te glijden :P maar ach, als iedereen die het kan iets doet.
Hier maken ze de stoep rondom het gebouw ook schoon, zodat je wel van de parkeerplaatsen bij de voordeur kunt komen
pi_202905678
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat zetten ze er dan in? Waanideeën, disfunctioneel analytisch vermogen en verminderde cognitieve vaardigheden?
Tweet van een corona verpleegkundige
"Je kunt blijven herhalen dat ik Corona heb en snap dat je dat van je baas moet zeggen maar ik weet echt wel beter."
Zelfs de uitleg van de arts en de longfoto kunnen deze patient niet overtuigen.🤷🏽‍♀️
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 20:05:11 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202905897
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hier maken ze de stoep rondom het gebouw ook schoon, zodat je wel van de parkeerplaatsen bij de voordeur kunt komen
Ze? Paar bewoners of mensen van de gemeente?
pi_202905988
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ze? Paar bewoners of mensen van de gemeente?
Bewoners doen dat. Ik woon aan een ventweg van een doorgaande weg. Sinds een jaar of 3-4 is deze weg geüpgraded naar een categorie 2, dus strooien en schoonmaken komt na de doorgaande wegen
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 20:13:13 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202906169
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Tweet van een corona verpleegkundige
"Je kunt blijven herhalen dat ik Corona heb en snap dat je dat van je baas moet zeggen maar ik weet echt wel beter."
Zelfs de uitleg van de arts en de longfoto kunnen deze patient niet overtuigen.🤷🏽‍♀️
Liever een nederlaag tegen het virus zoals Fransman dan een nederlaag van je eigen gelijk :')

Via activiteitenlogboek van FB vond ik reactie terug waar ik het net over had
"Wanneer zouden reli- gristenen, de zweefteven, de lichtwerkers, diegenen die trots zijn op hun eigen afweersysteem, de anti-hippie-vaccers, de zelfbenoemde nep- virologen, afgestudeerd aan de Feezboek Akkudemi, de " deskundigen", met hun " eigen onderzoek", de IQ ipv QR-snappies, de laaggeletterden en hun mening, met de moeder-mavo als opleiding, de " strijders" en de snappies/ wappies, nu eens eindelijk begrijpen, dat hun lachwekkende oprispingen en complottheorieen, slechts indrukwekkend zijn in hun eigen bubble en dat het een verloren en lachwekkende " strijd" is, terwijl het overgrote deel van de Nederlandse bevolking in de rij staat voor de booster. Proud te be a sheep!"

pi_202907142
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:13 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Liever een nederlaag tegen het virus zoals Fransman dan een nederlaag van je eigen gelijk :')

Via activiteitenlogboek van FB vond ik reactie terug waar ik het net over had
"Wanneer zouden reli- gristenen, de zweefteven, de lichtwerkers, diegenen die trots zijn op hun eigen afweersysteem, de anti-hippie-vaccers, de zelfbenoemde nep- virologen, afgestudeerd aan de Feezboek Akkudemi, de " deskundigen", met hun " eigen onderzoek", de IQ ipv QR-snappies, de laaggeletterden en hun mening, met de moeder-mavo als opleiding, de " strijders" en de snappies/ wappies, nu eens eindelijk begrijpen, dat hun lachwekkende oprispingen en complottheorieen, slechts indrukwekkend zijn in hun eigen bubble en dat het een verloren en lachwekkende " strijd" is, terwijl het overgrote deel van de Nederlandse bevolking in de rij staat voor de booster. Proud te be a sheep!"

Goeie!

Ik lees net dat hier op de markt een protest wandelinge(tje) “voor de vrijheid” is geweest. 70-80 aanwezigen die van de markt naar de spijkerkwartier en terug liepen (in de regen)
pi_202907267
Kijken jullie ook naar Promenade Gala op 3?😂 om 21:45 uur op 3.
pi_202907378
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:42 schreef AnneX het volgende:
Helaas redden we dat vandaag niet omdat we net pas aan het schaatsen zijn begonnen. Ik kijk wel enorm uit naar O+ Promenade O+
Spoilers!
pi_202907630
quote:
Straks *O*
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 21:04:19 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202907992
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Goeie!

Ik lees net dat hier op de markt een protest wandelinge(tje) “voor de vrijheid” is geweest. 70-80 aanwezigen die van de markt naar de spijkerkwartier en terug liepen (in de regen)
Ik hoorde vanmiddag iets op de radio over protesten in Duitsland, er was een kind geraakt met pepperspray.

Was oa iemand van de Kinderbescherming en een of andere psycholoog. Vooral die van de Kinderbescherming was vel en gaven de politie gelijk en vond dat je als ouder aangepakt moest worden als je je kind je nam naar een protest.
pi_202908268
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik hoorde vanmiddag iets op de radio over protesten in Duitsland, er was een kind geraakt met pepperspray.

Was oa iemand van de Kinderbescherming en een of andere psycholoog. Vooral die van de Kinderbescherming was vel en gaven de politie gelijk en vond dat je als ouder aangepakt moest worden als je je kind je nam naar een protest.
In Nijmegen was vorige week ook een protest waar een moedere helemaal uit haar plaat ging en een jochie erbij stond te huilen, zo sneu
pi_202908382
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben trouwens wel jaloers op de worst van @:pdehoog
Nou, ik zal met G overleggen dat je mag komen proeven 🤣🤣
pi_202908708
Jeuj, kennis positief getest.

Heeft vorige week een vriendin van mij gezien, die op nieuwjaarsdag bij mij op bezoek komt/zou komen.

Omdat kennis ‘zeker weet’ dat ze met kerst door familie is besmet, vond ze het niet de moeite om de mensen (waaronder dus vriendin) te informeren waar ze anderhalve dag eerder een avond op bezoek was geweest :')

Vriendin geen klachten en nav dit verhaal aan de zelftesten. En dan kijken we op de dag zelf hoe we over elkaar bezoeken denken. Want dat is dan een dag of negen na haar contact met kennis.
pi_202909132
Hier in Spijkenisse blijkt een politieke partij een coronabesmetting tijdens een sinterklaasfeest te willen verdoezelen :{ De sint heeft overdag gezellig veel kinderen geknuffeld en zo maar bleek ‘s middags positief te zijn. Ze hebben dat alleen “vergeten” te melden aan bezoekers en vrijwilligers.

Een positieve vrijwilliger had er een mening over en plaatste een heel epistel op facebook. Daarna plaatste de partij op een van de FB pagina’s een stukje van drie zinnen of zo :{

[ Bericht 1% gewijzigd door PdeHoog op 29-12-2021 21:43:43 ]
pi_202909540
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:29 schreef PdeHoog het volgende:
Hier in Spijkenisse blijkt een politieke partij een coronabesmetting tijdens een sinterklaasfeest te willen verdoezelen _O- De sint heeft overdag gezellig veel kinderen geknuffeld en zo maar bleek ‘s middags positief te zijn. Ze hebben dat alleen “vergeten” te melden aan bezoekers en vrijwilligers.

Een positieve vrijwilliger had er een mening over en plaatste een heel epistel op facebook. Daarna plaatste de partij op een van de FB pagina’s een stukje van drie zinnen of zo _O-
Ik vind dat niet om te lachen eigenlijk -O-
pi_202909751
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik vind dat niet om te lachen eigenlijk -O-
Is het eigenlijk ook niet. Verkeerde smiley keuze :P Zal dat gelijk even fixen.
pi_202909823
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:43 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Is het eigenlijk ook niet. Verkeerde smiley keuze :P Zal dat gelijk even fixen.
^O^
pi_202910044
Lijkt het bij jullie ook wel oorlog buiten?

@Lonaa hoe gaat het met Dora?
pi_202910083
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

@:lonaa hoe gaat het met Dora?
Ik durf het niet te zeggen want bang dat ik het jinx maar het is rustig buiten.
pi_202910139
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik durf het niet te zeggen want bang dat ik het jinx maar het is rustig buiten.
Heeft ze al wat kalmerende gekregen?
pi_202910151
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

@:lonaa hoe gaat het met Dora?
Eerder vanavond wel maar nu hier rustig. Al hoor ik ver weg wel iets denk ik, kan het geluid niet goed thuisbrengen
pi_202910169
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Heeft ze al wat kalmerende gekregen?
Ze heeft eind van de middag d'r eerste pil gehad. :Y Morgen dan ook nog 2x en dan oudejaarsdag dubbele dosis. :Y
pi_202910181
Loebie heeft morgen die operatie. Ik vind het echt helemaal niks.

Dat roesje wat hem jaren geleden bijna het leven heeft gekost zit mij echt niet lekker :{
pi_202910256
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ze heeft eind van de middag d'r eerste pil gehad. :Y Morgen dan ook nog 2x en dan oudejaarsdag dubbele dosis. :Y
Hopelijk haalt dat de scherpe randjes er af voor haar. Arm beestje.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Eerder vanavond wel maar nu hier rustig. Al hoor ik ver weg wel iets denk ik, kan het geluid niet goed thuisbrengen
Het was hier in de wijk tot vandaag lekker rustig. Maar nu is het toch wel raak.

Wijk verderop is het echt al twee weken een drama. Ik werk daar vaak. Voel mij er niet altijd even prettig.
pi_202910290
Ik hoop eigenlijk dat het de komende 3 dagen gewoon zeikregent.
pi_202910342
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:54 schreef Lonaa het volgende:
Nou liever niet eigenlijk. Ik heb nu 2 dagen in de regen gestaan ben er wel weer klaar mee eigen.

Nog 11 dagen te gaan…
pi_202910455
quote:
Dan blijven ze nog weken doorgaan om de zooi toch op te maken. ;( Laten ze het dan maar allemaal zo snel mogelijk opmaken.
pi_202910573
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Dat roesje wat hem jaren geleden bijna het leven heeft gekost zit mij echt niet lekker :{
Sterkte! Kan me voorstellen dat het erg spannend is.

Van mij mag het wel winter worden.
12/15graden en regen is wel echt k*t in deze tijd.
pi_202910616
quote:

Dat kan ik me goed voorstellen, buikpijn makend
pi_202910849
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:01 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Sterkte! Kan me voorstellen dat het erg spannend is.

Van mij mag het wel winter worden.
12/15graden en regen is wel echt k*t in deze tijd.
Ja joh die temperatuur gaat echt helemaal nergens over. Doe dan het weer van vorige week. Koud maar wel helder.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:02 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat kan ik me goed voorstellen, buikpijn makend
Echt hoor…
pi_202911321
quote:

Oh ja, dat kan ik me zo enorm voorstellen dat je je zit op te vreten :X Is ook niet niks. En kan wel zeggen dat alles heus wel goed komt, maar dat weet ik helemaal niet. Maar ik weet wel dat al die mensen daar hun stinkende best zullen doen om zo goed mogelijk voor Loebes te zorgen :*
pi_202911798
quote:
Bij jou wel. Bij mij niet want er moeten planten de grond in *O*
Spoilers!
pi_202911872
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

Goed voor de bomen, struiken en planten *O*

Niet goed voor mensjes -O-
pi_202911904
quote:
Toch kunnen zien. Genoten _O-
Spoilers!
pi_202912157
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh ja, dat kan ik me zo enorm voorstellen dat je je zit op te vreten :X Is ook niet niks. En kan wel zeggen dat alles heus wel goed komt, maar dat weet ik helemaal niet. Maar ik weet wel dat al die mensen daar hun stinkende best zullen doen om zo goed mogelijk voor Loebes te zorgen :*
We zijn ook eigenlijk hartstikke tevreden over onze dierenarts. Bedoel we rijden niet voor niks nog steeds iedere keer naar Eindhoven. Ondanks dat we daar al jaren niet meer wonen.

Maar het gaat hier wel om mijn beste vriendje en dan ben ik best een beetje overbezorgd :')
pi_202912483
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:34 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ohh komen ze al. Dat is vlot!
pi_202912724
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]