abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202864871
Spoilers!
pi_202865222
Het allerliefst zou ik een container voor de deur zetten.
En misschien wel 2 ook. Hoppa. In één keer klaar. 8)7

Zit ik toch nondeju te janken bij een reportage in nrc over umcu en ICU en covid.
Die arme mensen die er werken.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20211227
En ws. werkt de link niet. Helaasch.
pi_202866125
In dat licht wil ik deze nog zien:

https://www.2doc.nl/docum(...)2021/de-bellers.html
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202866456
Heftige verhalen uit de ziekenhuizen.
Niet anders dan bij ons uiteraard. We krijgen wekelijks een soort nieuwsbrief met daarin ook blogs van medewerkers op versch (covid, ic) afdelingen. Hartverscheurend, maar ook vaak prachtig tegelijkertijd.
Ik merk dat wij op de poli wat 'telefoonellende moe' worden. En dat je gewoon opveert als je toch een leuk gesprek kan hebben. Binnenkort gaan we dat wat meer uitdiepen omdat je met positieve telefoontechniek een gesprek ook kan 'sturen'.

Bij ons moet je idd een afspraak maken voor de milieustraat omdat de wachrijen enorm waren. Dus vanaf aug 2020 afspraak maken, online, prima, zo vaak gaan we niet en het is dan zo rustig dat je meteen door kan rijden.
pi_202866805
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:50 schreef Clubsoda het volgende:

Heel indrukwekkend ja. Wat was/is dat moeilijk voor die mensen
We have far more in common than that which devides us..
pi_202867322
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 14:20 schreef AnneX het volgende:
Het allerliefst zou ik een container voor de deur zetten.
En misschien wel 2 ook. Hoppa. In één keer klaar. 8)7

Zit ik toch nondeju te janken bij een reportage in nrc over umcu en ICU en covid.
Die arme mensen die er werken.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)er&utm_term=20211227
En ws. werkt de link niet. Helaasch.
Gelukkig werkte de link wel. Dank voor het delen
pi_202867679
quote:

Die ga ik ook nog eens kijken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202867716
Jeuj, donderdag deel 1 van weer eens een wortelkanaal behandeling *O* :')
Gelukkig heb ik al een kleine aanvullende tandverzekering, dadelijk maar eens gaan ophogen voor volgend jaar :Y)
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202867814
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gelukkig heb ik al een kleine aanvullende tandverzekering, dadelijk maar eens gaan ophogen voor volgend jaar :Y)
Aiiii niet fijn
pi_202867871
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ai sterkte -O-
pi_202867921
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ai sterkte -O-
Dokter nog gesproken?
pi_202867950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:46 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Aiiii niet fijn
Ik zag het al aankomen. Ben allang blij dat ik snel een spoedafspraak had en daarna behandel afspraak. Zelfs in de middag, omdat ik in de ochtend moet werken.
Eens kijken of we de rekening mooi over mijn declarabele bedragen kunnen verdelen.

Duimen maar dat ik grote kanalen heb, tandarts is er al eens een boortje in kwijt geraakt, waarna ik naar de endontoloog moest :')

Hoest met jou? Geen last van de booster?
pi_202868020
@Candaasje ik vind het wel een blooper voor jou ook, eigenlijk, je dessert-verhaal.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_202868141
Ben vandaag weer bij oma geweest. Vorige week niet gedacht dat dat nog zou gebeuren. Het is zo gek want ja, ze is enorm afgevallen en alles gaat moeizaam, maar ze is nog zo scherp. Echt bizar. En ondanks dat ze al 2 weken niet eet doen al haar vitale organen nog precies hetzelfde als de afgelopen 94 jaar.

Het was opnieuw "gewoon" heel gezellig, maar weggaan is zo godvergete moeilijk. "Dag meisje, bedankt voor alles" zei ze vandaag. En dat voelt op een heel andere manier als een afscheid dan dat het vorige week voelde.
Toen ik de deur uitliep riep ik naar iedereen (mijn vader en oom waren er ook) 'Tot de volgende keer!' en toen zei oma nog 'Tot de volgende keer, misschien'.
Heb de eerste 10 minuten op weg naar huis zitten janken.
pi_202868169
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dokter nog gesproken?
Nee, moest het een week aankijken dus mag pas morgen bellen :+
pi_202868205
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik zag het al aankomen. Ben allang blij dat ik snel een spoedafspraak had en daarna behandel afspraak. Zelfs in de middag, omdat ik in de ochtend moet werken.
Eens kijken of we de rekening mooi over mijn declarabele bedragen kunnen verdelen.

Duimen maar dat ik grote kanalen heb, tandarts is er al eens een boortje in kwijt geraakt, waarna ik naar de endontoloog moest :')

Hoest met jou? Geen last van de booster?
Tandarts zegt altijd bij, je hebt een slecht gebit maar gelukkig mooie rechte zenuwkanalen.

Van de booster weinig last. Moe maar niet zo erg als na de 2 pfizer en de arm blijft wat gevoelig. Gisteren en vanochtend was ik wat wiebelig maar da’s ook weer over.
pi_202868222
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 15:59 schreef Lonaa het volgende:
Ben vandaag weer bij oma geweest. Vorige week niet gedacht dat dat nog zou gebeuren. Het is zo gek want ja, ze is enorm afgevallen en alles gaat moeizaam, maar ze is nog zo scherp. Echt bizar. En ondanks dat ze al 2 weken niet eet doen al haar vitale organen nog precies hetzelfde als de afgelopen 94 jaar.

Het was opnieuw "gewoon" heel gezellig, maar weggaan is zo godvergete moeilijk. "Dag meisje, bedankt voor alles" zei ze vandaag. En dat voelt op een heel andere manier als een afscheid dan dat het vorige week voelde.
Toen ik de deur uitliep riep ik naar iedereen (mijn vader en oom waren er ook) 'Tot de volgende keer!' en toen zei oma nog 'Tot de volgende keer, misschien'.
;( Mooi dat jullie zo bewust afscheid kunnen nemen, maar wat zal het moeilijk en verdrietig zijn :*
pi_202868246
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 16:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
;( Mooi dat jullie zo bewust afscheid kunnen nemen, maar wat zal het moeilijk en verdrietig zijn :*
Het is zo gek omdat je extra tijd hebt, tenminste zo voelt het, en dat is mooi en gaaf en tof maar dus wel eigenlijk iedere keer afscheid neemt als je weggaat. Opnieuw.

Mijn vader is een echt moederskindje en ik vind het voor hem ook zo erg. ;(
pi_202868329
quote:

Och wat moeilijk toch
pi_202870387
quote:

Zo mooi en verdrietig tegelijk :'( O+ :*
pi_202870826
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 16:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dit inderdaad.
Spoilers!
pi_202874388
Hihaho ons vuurwerkontsnappingsplan heeft net geannuleerd wegens waterschade.

:'(
pi_202874443
quote:

Klinkt indrukwekkend en mooi enzo.

Ik merk dat ik zelf steeds minder docu's etc wil kijken. Ik weet heus dat allerlei dingen heel erg zijn, maar ik hoef ze niet meer op tv te zien. Genoeg ellende dichter bij huis, als ik me op wil winden/ mee wil leven/ kut wil voelen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202874474
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:04 schreef Lonaa het volgende:

Oei oei oei. En nu?
pi_202874680
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oei oei oei. En nu?
Nu uh, niks. Denk ik. Ik kan zo snel niet wat anders regelen dat _echt_ rustig is en als het niet echt rustig is (en voor langer dan 1 nacht) denk ik dat ik met Dora net zo lief in haar vertrouwde omgeving blijf.

Morgen even de DA bellen voor eventuele medicijnen.
pi_202874719
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Nu uh, niks. Denk ik. Ik kan zo snel niet wat anders regelen dat _echt_ rustig is en als het niet echt rustig is (en voor langer dan 1 nacht) denk ik dat ik met Dora net zo lief in haar vertrouwde omgeving blijf.

Morgen even de DA bellen voor eventuele medicijnen.
Tja, de Veluwe vond je te ver weg voor een nachtje. B-)
Er zijn vast goed meds voor Dora.

Hier voor dedeur: siervuurwerk😳
pi_202874748
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:15 schreef AnneX het volgende:

[..]
Tja, de Veluwe vond je te ver weg voor een nachtje. B-)
Ik durf niet te gokken op een vakantiepark, dat was het probleem. Ik zit liever thuis met vuurwerk dan op een vakantiepark met vuurwerk.
pi_202875112
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Klinkt indrukwekkend en mooi enzo.

Ik merk dat ik zelf steeds minder docu's etc wil kijken. Ik weet heus dat allerlei dingen heel erg zijn, maar ik hoef ze niet meer op tv te zien. Genoeg ellende dichter bij huis, als ik me op wil winden/ mee wil leven/ kut wil voelen.
Dat gevoel herken ik wel, ik stop ook graag vaak mijn kop in het zand. In dit geval vind ik het boeiend om een deel van mijn werkplek te zien waar ik niet veel mee te maken heb. En qua medische toestanden bij volwassenen heb ik ook wel redelijk wat eelt op mijn ziel denk ik ;)
  dinsdag 28 december 2021 @ 19:27:08 #30
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202875135
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik durf niet te gokken op een vakantiepark, dat was het probleem. Ik zit liever thuis met vuurwerk dan op een vakantiepark met vuurwerk.
Ja dan heb je dik betaald en had je net zo goed thuis kunnen zitten.

Balen zeg :*
pi_202875154
Goedenavond 8-) Net de restjes shortrib voorzichtig opgewarmd in de oven en geserveerd met een peperroomsausje die net een tikkie te dun was 8-) Het was weer lekker :9~
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202875176
Och Lonaa-oma ;(
pi_202875185
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:27 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja dan heb je dik betaald en had je net zo goed thuis kunnen zitten.

Balen zeg :*
Ja. En dan heb je vuurwerk EN andere omgeving voor de hond. Dat geeft ook al stress.

We hebben nog de mogelijkheid om oudejaarsdag naar mn ouders te gaan, als het hier echt te erg wordt. Er zal daar ook vuurwerk zijn want ze wonen aan de rand van het dorp, maar wel minder.

En ik bel morgen even de dierenarts om te overleggen over medicijnen. Moet maar dan. Ik zie even geen andere oplossing.
  dinsdag 28 december 2021 @ 19:29:31 #34
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202875237
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja. En dan heb je vuurwerk EN andere omgeving voor de hond. Dat geeft ook al stress.

We hebben nog de mogelijkheid om oudejaarsdag naar mn ouders te gaan, als het hier echt te erg wordt. Er zal daar ook vuurwerk zijn want ze wonen aan de rand van het dorp, maar wel minder.

En ik bel morgen even de dierenarts om te overleggen over medicijnen. Moet maar dan. Ik zie even geen andere oplossing.
Zo zielig dat ze zo bang is ;(
Ons hondje vind het gelukkig allemaal wel best. Alleen wat onrustig als het echt los gaat.
pi_202875338
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:29 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Zo zielig dat ze zo bang is ;(
Ons hondje vind het gelukkig allemaal wel best. Alleen wat onrustig als het echt los gaat.
We hebben Heel Hard geoefend de afgelopen maanden. Gisteren was er vuurwerk in de straat (paar huizen verderop op de stoep) en ze was wel wat angstig en onrustig maar niet trillen en hijgen. Dat was al enorme winst. Maar ja, dat waren 5 knallen achter elkaar en verder niks. ;(
pi_202875370
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat sneu dat ze zo bang is. Dierenarts kan wel iets rustgevende voorschrijven toch? Loebes is gelukkig nog niet zo onder de indruk.

Als ik je een tip mag geven voor volgend jaar ofzo. Weekje Texel rond oud en nieuw. Zeer weinig vuurwerk.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202875436
In België wordt veel en veel minder vuurwerk afgestoken. Misschien nog een optie?
pi_202875443
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:04 schreef Lonaa het volgende:

Gatdamme, wat nu?
pi_202875453
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Wat sneu dat ze zo bang is. Dierenarts kan wel iets rustgevende voorschrijven toch? Loebes is gelukkig nog niet zo onder de indruk.

Als ik je een tip mag geven voor volgend jaar ofzo. Weekje Texel rond oud en nieuw. Zeer weinig vuurwerk.
Is goede tip. :) Het enige wat ik wat lastig vind is dat we ook 2 katten hebben en _als_ er dan wat gebeurd zitten we ver weg.
Nu was het 23 minuten rijden.

DA kan wel iets voorschrijven denk ik, ja.
pi_202875546
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Is goede tip. :) Het enige wat ik wat lastig vind is dat we ook 2 katten hebben en _als_ er dan wat gebeurd zitten we ver weg.

Hmm dat is wel lastig. Hoe zijn de katten er onder?
pi_202875590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Hmm dat is wel lastig. Hoe zijn de katten er onder?
Prima wel, eigenlijk. En dit jaar zou er ook een vriendinnetje op het huis passen van 21:00 tot 01:00. :Y

Ik weet ook wel dat de kans nihil is dat er iets gebeurd, maar dat speelt toch altijd in mijn brein.
  dinsdag 28 december 2021 @ 19:38:21 #42
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202875605
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh en nu al boeken voor volgend jaar. Je zal toch niet 2 jaar pech hebben met een last minute annulering.
pi_202875621
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:38 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Oh en nu al boeken voor volgend jaar. Je zal toch niet 2 jaar pech hebben met een last minute annulering.
Ja, dat was ik inderdaad van plan. :Y
pi_202875625
Er lijken op vuurwerkvrije vakantie parken nog wel huisjes vrij te zijn
pi_202875710
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Er lijken op vuurwerkvrije vakantie parken nog wel huisjes vrij te zijn
Vuurwerkvrije parken zijn een farce, over het algemeen. Er wordt niet op gecontroleerd ofzo.
  dinsdag 28 december 2021 @ 19:45:20 #46
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202875845
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Vuurwerkvrije parken zijn een farce, over het algemeen. Er wordt niet op gecontroleerd ofzo.
Klootzak ben je dan als je op zo'n park vuurwerk afsteekt.
pi_202875869
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:45 schreef gcjoel het volgende:

[..]
qft.
pi_202875948
Op Texel Is nog wel wat te vinden. Wel voor Texel prijzen dat wel. Maar dennenoord heeft wel prima huisjes en ligt in bosgebied waar je lekker kan wandelen de parel heb be daar ook nog. Kwam het vandaag tegen want wij hebben voor over een paar weken geboekt.
pi_202876047
Wel echt balen. Ik zou nu ook gewoon geen zin meer hebben om nu nog iets anders te zoeken, dus zou dan ook eerder thuisblijven. Het was natuurlijk altijd al een beetje vanuit huis vluchten, maar als je dan nog eens zo'n domper hebt, is het enthousiasme wel echt even op.
pi_202877464
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:45 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Dat dus
  dinsdag 28 december 2021 @ 20:45:32 #51
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_202878107
quote:

-doet een knuf-
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202879831
Hè Loon.
Wat een bummer -O-
pi_202880172
@Lonaa wat is dat toch allemaal tegelijk ;( :*
pi_202880622
Ik was een dagje bij m'n tante. We hebben tussen de buien door een flinke wandeling gemaakt. O+ Het gaat goed met haar hond (die eerder dit jaar een hernia had), hond was ook stukken minder verward dan eerder. Ze hebben de hond een bal gegeven waar het voer in gaat in plaats van in een bak, maar als de bal per ongeluk richting het konijn rolt, durft de hond er niet meer verder mee te gaan en eet ze niet meer :') dat konijn is echt een baas.

We hadden spinazietaart met filodeeg en feta als avondeten. Nichtje had besloten dat ze geen spinazie uit de oven lust (alleen uit de magnetron :') ) dus er was extra veel voor ons *G*

Ik heb hyacintenbollen met glitter erop gehad van mijn tante. Ik weet niet precies wat ik daarmee moet. Op een mooi schoteltje zetten en wachten tot ze gaan bloeien, denk ik? Maar ik kan ze geen water geven want dan gaat de glitter eraf. Iemand een idee?
Het is roze glitter ook nog _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202880748
Mmm zijn geen leuke dingen om te horen nee,

En een hyacint moet je geen water geven, voeding zit in de bol
pi_202880826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm zijn geen leuke dingen om te horen nee,

En een hyacint moet je geen water geven, voeding zit in de bol
Dus dan kan ik m'n glitterhyacinten neerzetten waar ik maar wil en gewoon de rest van de winter met rust laten? :D ^O^

Alleen misschien wat aan doen zodat ze tzt niet omvallen.

Ik hoop dat het niet ook roze bloemen worden en dan net een andere tint dan de roze glitters. :D
pi_202880876
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:02 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Dus dan kan ik m'n glitterhyacinten neerzetten waar ik maar wil en gewoon de rest van de winter met rust laten? :D ^O^

Alleen misschien wat aan doen zodat ze tzt niet omvallen.

Ik hoop dat het niet ook roze bloemen worden en dan net een andere tint dan de roze glitters. :D
Ja je kan ze overal neerzetten
pi_202880983
Je ziet ook wel van die vaasjes waarbij de hyacinth alleen helemaal onderaan de bol wat water krijgt, dus waar de wortels uitkomen. Dan blijft de glitter op de bol zitten.

Zoiets:
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202881079
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:06 schreef Isabeau het volgende:
Je ziet ook wel van die vaasjes waarbij de hyacinth alleen helemaal onderaan de bol wat water krijgt, dus waar de wortels uitkomen. Dan blijft de glitter op de bol zitten.

Zoiets:
[ afbeelding ]
Oh ja, zo een had ik ooit! Werd heerlijk schimmelig O+
pi_202881470
Ik kocht voor kerst voor iemand een amaryllisbol in een gebreid kerstjasje _O_
pi_202881710
Ik kocht een amaryllis voor een Syrische dame waar ik ging eten. Kreeg van de week een appje met een foto van de steel (wel al een mini knop) of het wel goed ging :P
pi_202885506
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 19:51 schreef Myraela het volgende:
Wel echt balen. Ik zou nu ook gewoon geen zin meer hebben om nu nog iets anders te zoeken, dus zou dan ook eerder thuisblijven. Het was natuurlijk altijd al een beetje vanuit huis vluchten, maar als je dan nog eens zo'n domper hebt, is het enthousiasme wel echt even op.
Dit is wel een ding, ja, merk ik.
pi_202886968
Mogguh :O
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 29 december 2021 @ 08:12:43 #64
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202887382
Moggel
pi_202887397
Goedemorgen. AH is alweer bezorgd, maar ik had liever nog wat langer in bed gelegen.
pi_202887402
Mogge *O*

Bus huren, milieustraat, oud ijzer wegbrengen, Hornbach grote dingen halen en dan naar de *O* fruitbomenkweker *O*
Spoilers!
pi_202887582
Morgen dotjes. O+
pi_202887605
Ik ben al een uur aan het werk, volgend jaar toch een keer wat vrije dagen opnemen rond de feestdagen. Want ik heb wel echt moeite met opstaan. :')

En dat gaat vrijdag nog lastiger worden, want we willen al heel vroeg oliebollen ophalen. :D We willen naar Schiedam voor de best beoordeelde, geen idee hoe druk het daar gaat zijn. Dus willen we gewoon om 5 uur al vertrekken.
  Moderator woensdag 29 december 2021 @ 08:58:24 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202887899
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:36 schreef Myraela het volgende:
Ik ben al een uur aan het werk, volgend jaar toch een keer wat vrije dagen opnemen rond de feestdagen. Want ik heb wel echt moeite met opstaan. :')

En dat gaat vrijdag nog lastiger worden, want we willen al heel vroeg oliebollen ophalen. :D We willen naar Schiedam voor de best beoordeelde, geen idee hoe druk het daar gaat zijn. Dus willen we gewoon om 5 uur al vertrekken.
Dan zijn ze tegen de jaarwisseling al een dag oud. Kun je niet eind van de dag ergens wat kopen.

Of zelf bakken natuurlijk :9

Ik werk nu tot 12u, dan heb ik toch nog 2,5 dag op zitten deze week.

Oudjaarsdag is heilig en dan heb ik geen tijd om te werken, dan werk ik liever nieuwjaarsdag.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 29 december 2021 @ 08:59:08 #70
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202887908
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:36 schreef Myraela het volgende:

Dat is wel echt de juiste mindset voor goede oliebollen.
Ik wil ze voor het eerst zelf gaan bakken, *O* als ze mislukken is het natuurlijk al te laat om nog te halen ;(
pi_202888020
Ik heb net oliebollen besteld bij de muziekvereniging. Ik zou wel eens zelf willen bakken maar voor 2 personen is dat ook wel weer veel gedoe. En we zijn toch niet thuis.
Spoilers!
pi_202888153
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dan zijn ze tegen de jaarwisseling al een dag oud. Kun je niet eind van de dag ergens wat kopen.

Of zelf bakken natuurlijk :9

Ik werk nu tot 12u, dan heb ik toch nog 2,5 dag op zitten deze week.

Oudjaarsdag is heilig en dan heb ik geen tijd om te werken, dan werk ik liever nieuwjaarsdag.
Tegen de tijd van de jaarwisseling lig ik ook al in bed, dus ik zie geen probleem.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:21:26 #73
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202888186
quote:
14s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:19 schreef Myraela het volgende:

[..]
Tegen de tijd van de jaarwisseling lig ik ook al in bed, dus ik zie geen probleem.
Ja oliebollen eet je sowieso de hele dag en dan heb ik savonds trek in chips/hartig
pi_202888335
Eventjes in de oven doet ook wonderen. Heb jaren net oudejaarsdag in een oliebollenkraam gewerkt. Bij ons stond ook een opwarm recept op de zak gedrukt. Dat zal meestal wel zijn toch?
pi_202888503
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Eventjes in de oven doet ook wonderen. Heb jaren net oudejaarsdag in een oliebollenkraam gewerkt. Bij ons stond ook een opwarm recept op de zak gedrukt. Dat zal meestal wel zijn toch?
Of paar minuutjes in de airfryer, als je die hebt :9
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_202888520
Oliebolwentelteefjes :9

We hebben vandaag ook als doel om minimaal een keer tijdens de roadtrip oliebollen te eten.
Spoilers!
pi_202888679
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 08:15 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen. AH is alweer bezorgd, maar ik had liever nog wat langer in bed gelegen.
De reden dat wij AH weer naar een later tijdstip gezet hebben :D

Nog geen idee hoe we aan oliebollen gaan komen dit jaar...Maar op zich verder genoeg eten in huis :9
pi_202888791
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:21 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ja oliebollen eet je sowieso de hele dag en dan heb ik savonds trek in chips/hartig
Oliebollen haal je enthousiast, dan stop je er twee enthousiast in je mond en daarna denk je 'meh, waarom heb ik er weer zoveel gehaald.'.
pi_202888864
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:55 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oliebollen haal je enthousiast, dan stop je er twee enthousiast in je mond en daarna denk je 'meh, waarom heb ik er weer zoveel gehaald.'.
Ik heb hier geen last van.
pi_202888872
Vanmiddag mag ik medicijnen voor Dora ophalen bij de DA :)
  woensdag 29 december 2021 @ 10:00:16 #81
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202888882
quote:
10s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:55 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik geniet altijd nog wel van een ontbijt oliebol op 1 januari _O-
pi_202888987
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb hier geen last van.
Jij snapt het. Oliebollenliefde *;

Fijn dat je dierenarts kan helpen zeg.
Spoilers!
pi_202889055
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Jij snapt het. Oliebollenliefde *;

Fijn dat je dierenarts kan helpen zeg.
Ja, de assistente was ook erg begripvol en medelevend. Was fijn. Vind het zelf wel matig hoor want liever geef ik geen pillen, maar als het bij kan dragen aan algehele welzijn dan ^O^

En het zijn pillen die ik niet hoef op te bouwen oid maar gewoon kan geven als ze het te kwaad krijgt.
pi_202889061
De TV is verzonden *O*
  woensdag 29 december 2021 @ 10:10:47 #85
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202889081
quote:
2s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, de assistente was ook erg begripvol en medelevend. Was fijn. Vind het zelf wel matig hoor want liever geef ik geen pillen, maar als het bij kan dragen aan algehele welzijn dan ^O^

En het zijn pillen die ik niet hoef op te bouwen oid maar gewoon kan geven als ze het te kwaad krijgt.
Oh dat laatste is wel fijn. Dat scheelt toch weer.
pi_202889089
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:00 schreef gcjoel het volgende:

Ik geniet altijd nog wel van een ontbijt oliebol op 1 januari _O-
Ja, maar ontbijt is toch weer anders. :D

Maar ik heb nu een paar jaar helemaal geen oliebollen gehaald of gemaakt, daar heb ik dan de eerste week van januari ook wel weer spijt van. Maar in het nieuwe jaar mag ik dan echt niet meer van mezelf. Dus dit jaar maar wel. En dan krijg ik weer spijt dat ik ze wel heb gehaald. :')
pi_202889100
Ik ben een bureau aan het uitzoeken, waarom zijn er zo weinig mooie bureaus.
pi_202889312
Mogge!

Oliebollen doe ik niet aan, appelflappen dan weer wel :9~

Oh, nou snap ik het @Lonaa, je hebt de tv online gekocht. Ik dacht even (maar dat kan helemaal niet) in een stenen winkel.

Zo even naar een vriendin die jarig is, de laatste van ons groepje van vroeger die nu ook 60 is. En als het droog blijft even een stukje fietsen en een frisse neus halen
pi_202889454
Oliebollen :9 Appelflappen :9~ :9~

Oudejaarsdag met de trein naar Amsterdam, als ik op tijd terug ben nog even wat bollen/flappen scoren op het stationsplein. En anders op een andere dag, smaken ze net zo goed.
pi_202889850
Mensen, ik zit hier met het raam open en een dicht vest aan op zolder te werken. We kregen maandag verse gerookte worsten uit Slowakije. Wat die grapjas G me niet vertelde is dat die nog minstens 20 dagen moeten hangen om te drogen.

Weten jullie wat voor een lucht afkomt van die worsten? Ik mag niet eens meer de deur van de zolder open laten staan want dan is het huis vergeven van de rooklucht :')

Ik krijg er wel trek van :9
  woensdag 29 december 2021 @ 10:48:18 #91
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202890014
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:11 schreef Myraela het volgende:
Ik heb deze: https://www.sotafels.nl/nl/onze-collectie/bureaus/olger-bureau/
Vind hem erg mooi, en erg prijzig :')
pi_202890128
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:48 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik heb deze: https://www.sotafels.nl/nl/onze-collectie/bureaus/olger-bureau/
Vind hem erg mooi, en erg prijzig :')
Oh wow, wel heel mooi, ja! Ik zou nog iets aan gesloten bergruimte willen hebben, dus ik heb deze op het oog: https://www.made.com/nl/tambo-breed-bureau-eiken-en-zwart
  woensdag 29 december 2021 @ 10:57:12 #93
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202890286
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:52 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oh wow, wel heel mooi, ja! Ik zou nog iets aan gesloten bergruimte willen hebben, dus ik heb deze op het oog: https://www.made.com/nl/tambo-breed-bureau-eiken-en-zwart
Die is ook leuk!
  woensdag 29 december 2021 @ 10:58:00 #94
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_202890316
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:43 schreef PdeHoog het volgende:
Mensen, ik zit hier met het raam open en een dicht vest aan op zolder te werken. We kregen maandag verse gerookte worsten uit Slowakije. Wat die grapjas G me niet vertelde is dat die nog minstens 20 dagen moeten hangen om te drogen.

Weten jullie wat voor een lucht afkomt van die worsten? Ik mag niet eens meer de deur van de zolder open laten staan want dan is het huis vergeven van de rooklucht :')

Dat spul is heftig ja _O-

Goeie pot bier erbij, hmmmm
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_202890394
Gelukkig heb je geen open vest P *)
pi_202890423
Ik werk vandaag van 12-17.
Rond 16 mogen we een emmertje snert ophalen bij de zkh keuken :9 en op de terugweg haal ik toko voor 2 dagen :9
pi_202890489
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:11 schreef Myraela het volgende:

:? :D

op mp ook niks te vinden?
pi_202890501
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:57 schreef gcjoel het volgende:
Die is ook leuk!
Eens. Maar soms wil je dus keuze hebben uit verschillende die leuk zijn. En ik kan er tot nu toe maar eentje vinden die ik tof vind. En ja, ik realiseer me dat dat een luxe-probleem is. :D :')
pi_202890508
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:43 schreef PdeHoog het volgende:

_O- Heb je geen schuur?

Ik ben rendang aan het maken, tot nu toe met twee fouten:
- aan mijn neus wrijven toen ik mijn handen nog niet had gewassen (het brand!)
- (waarschijnlijk) te veel peper gebruiken.
Tips zijn welkom :')
pi_202890517
Mogguh! Ik heb even lekker uitgeslapen, vandaag en morgen vrij. Was wel pas om 2 uur thuis, maar 't was een prima avond :)

@Lonaa :* dikke knuffel, het elke keer opnieuw afscheid moeten nemen (en niet weten of het nu dan toch écht de laatste keer was) is zo moeilijk.

Fijn dat Dora wat kan krijgen (Sileo? Alprazolam? *nieuwsgierig* ). Minder fijn van het huisje natuurlijk.
pi_202890552
@oliebollen, ik denk dat wij er ook veel te veel hebben besteld.. dus dat wordt oppiepen of wentelteefjes 's ochtends.
ff recept zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')