Daar ben ik het mee eens. Ik heb sowieso geen hoge dunk van titels van artikelen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:30 schreef nostra het volgende:
Tot slot wordt het filmpje gemakshalve ook maar de titel meegegeven: "waarom een mildere, maar besmettellijkere variant gevaarlijker is". Niet "zou kunnen zijn". Is.
quote:Dat klinkt positief, maar NU.nl legt uit hoe deze combinatie toch tot meer ziekenhuisopnames kan leiden.
Er moet deze keer wel een beetje aanleiding gecreëerd worden voor de volgende stap (verlenging lockdown, 2G, avondklok, 2 mondlapjes over elkaar whatever).quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:16 schreef Pistolero het volgende:
Nu.nl dacht, te veel goed nieuws over Omicron zo met kerst kunnen we niet hebben, dus laten we even een publiceren waarin we er weer een negatieve draai aan geven:
https://www.nu.nl/uitleg-(...)r-gevaarlijk-is.html
Rol van de media blijft erg vermoeiend en kwalijk.
Ik zou zeggen, plaats dit onder het artikel als comment, je zal genoeg 'respects' krijgen om bovenaan te eindigen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is geen lukrake kritiek, NU.nl sleept er in hun rekenvoorbeeld willekeurige parameters bij: een R van 1,15, die een maand stabiel blijft en een ziekenhuisopname van 1% versus een R van 1,7, die ook een maand stabiel blijft en de helft van het aantal ziekenhuisopnames. Nergens wordt een relatie gelegd met de waarden die er toen voor delta golden of met de waarden zoals die voor omikron werden ingeschat en de range waarbinnen zich die zouden kunnen bevinden. Tot slot wordt het filmpje gemakshalve ook maar de titel meegegeven: "waarom een mildere, maar besmettellijkere variant gevaarlijker is". Niet "zou kunnen zijn". Is.
verkeerde topicquote:Op zaterdag 25 december 2021 12:34 schreef Mondkapje het volgende:
Oekraïne is van plan nog eens 24 Turkse drones te kopen, zo maakte de hoogste militaire autoriteit van het land zondag bekend.
Opperbevelhebber van de strijdkrachten Valeriy Zaluzny vertelde verslaggevers dat Oekraïne van plan is om het Bayraktar TB2 (Tactical Block 2) onbemande luchtvaartuig (UCAV) aan te schaffen.
Oekraïne heeft momenteel 12 Bayraktar TB2 UCAV’s in zijn inventaris, die worden gebruikt door zijn lucht- en zeestrijdkrachten.
“We zijn ook van plan om in de toekomst dergelijke drones binnenlands te produceren en in onze vloot op te nemen”, zei hij.
Zaluzny benadrukte ook dat het niet voldoende is om ze alleen te kopen en merkte op dat ze “moeten leren om ze effectief te gebruiken”.
https://turksemedia.nl/oe(...)-drones-aanschaffen/
Die laatste zin voorspelt niet veel goeds.
Deze link laat inderdaad goed zien dat een representatieve steekproef houden een vak op zichzelf is, en je dus niet domweg iets kunt claimen, omdat je wat rondgevraagd hebt in je zogenaamd diverse omgeving.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
De gekleurde NOS, deze NOS?
https://peilingpraktijken(...)niet-representatief/
Bij Bruls vind ik het überhaupt nog wel knap dat ie zich kan voortbewegenquote:Op zaterdag 25 december 2021 11:09 schreef OProg het volgende:
Bruls is precies waarom een groot deel van Nederland klaar is met de politiek. Een volgevreten CDA’er van middelbare leeftijd die eigenlijk nooit ergens direct is verkozen en al tientallen jaren via het netwerk en lobbycircuit - zeg maar de baantjescarousel - zich in allerhande functies voortbeweegt. En dan ook nog eens uit de hoogte gaan zitten blaten dat hij een soort van de stem en het geweten van ‘het volk’ is.
Dat is nog wel het irritantste ja.quote:Op zaterdag 25 december 2021 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ook ja. Je hebt mensen die er niks van merken en die dit niet eens een lockdown vinden omdat er kerst koren zijn. Omdat ze zelf niet tot amper geraakt worden.
dat zijn pas duffe maatregelenquote:Op zaterdag 25 december 2021 11:22 schreef asco het volgende:
[..]
100% eens.
Maar leg dat onze bestuurders maar eens uit.
[ twitter ]
![]()
![]()
Dat klopt wel aardig ja.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
Hoe meer je geraakt wordt door maatregelen, hoe minder last je hebt van een besmetting.
Destijds was er nog heel veel onzeker. Kabinet nam niet snel maatregelen. Half Nederland boos.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
voordat de patiënt zero werd bekend gemaakt, had ik al geen vertrouwen in die kabouter.
COR / De amateurs van het RIVM
quote:Lockdown of niet, in Sneek gaat het kerstfeest door
Voor het tweede jaar op rij is er een lockdown tijdens de kerst. Dat betekent ook dat veel kerkdiensten opnieuw niet kunnen doorgaan of online worden aangeboden. Maar er zijn ook kerken die de deuren wel degelijk openen.
"De kerk is helemaal versierd, de kerststal staat. Dus het kerstfeest gaat door", zegt pastoor Peter van der Weide van de Sint Martinuskerk in Sneek bij Omrop Fryslân.
Vanochtend om 06.00 uur verzorgde Van der Weide een dageraadsviering waarbij vijftig mensen aanwezig mochten zijn. "Vroeger begon de echte nachtmis om 04.00 uur 's ochtends. Daar ging iedereen dan ook naar toe", aldus Van der Weide. "Dan was het donker en sneeuwde het altijd, dus daar zit een bepaald gevoel bij van romantiek. Zo is het idee ontstaan om 's ochtends vroeg een viering te doen."
Niet haten op de baard van de koningquote:Op zaterdag 25 december 2021 13:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Wim-Lex mag zich ook wel een keertje scheren. Heeft zelfs dezelfde handbewegingen als Hugo (lol).
ik heb niet gekeken maar begrepen dat we ondanks de tegenstellingen samen door een deur moeten mits die breed genoeg isquote:Op zaterdag 25 december 2021 13:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet haten op de baard van de koning![]()
![]()
Ik sta mijn boodschappenlijstje te maken en kind te vermaken dus ook niet gekekenquote:Op zaterdag 25 december 2021 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb niet gekeken maar begrepen dat we ondanks de tegenstellingen samen door een deur moeten mits die breed genoeg is
tekort door de bochtquote:Op zaterdag 25 december 2021 13:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Destijds was er nog heel veel onzeker. Kabinet nam niet snel maatregelen. Half Nederland boos.
Nu was er ook veel onzekerheid over omikron. Kabinet nam wél snel maatregelen. Half Nederland boos.
Klopt. Fear sells!quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:16 schreef Pistolero het volgende:
Nu.nl dacht, te veel goed nieuws over Omicron zo met kerst kunnen we niet hebben, dus laten we even een publiceren waarin we er weer een negatieve draai aan geven:
https://www.nu.nl/uitleg-(...)r-gevaarlijk-is.html
Rol van de media blijft erg vermoeiend en kwalijk.
Waarschijnlijk de tweede keer de andere helft.quote:Op zaterdag 25 december 2021 13:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Destijds was er nog heel veel onzeker. Kabinet nam niet snel maatregelen. Half Nederland boos.
Nu was er ook veel onzekerheid over omikron. Kabinet nam wél snel maatregelen. Half Nederland boos.
In wat voor wereld leven deze mensen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 13:28 schreef Johannes788 het volgende:
https://twitter.com/ruben(...)713068500406272?s=21
😂
Gaat lekker met de ziekenhuiscijfers! Onder de 2000quote:
Dat lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk voor een gezonde man van 41. Maar de bangmakerij moet natuurlijk doorgaan hè. De media speelt weer een kwalijke rol hier.quote:Op zijn eigen Instagramaccount heeft zijn vrouw ook gereageerd. Hierin ontkent zij dat haar man is overleden aan Covid-19.
Maar wie zijn er, behalve bejaarden die dat ook voor een griepje zijn, bang?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |