abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202798725
Twee bijzondere oplichters stonden dit jaar op de voorgrond: Thierry Baudet en Sywert van Lienden. Beiden konden heel ver doordringen in het politieke leven. Beiden totaal geen moreel besef.
pi_202798727
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Eens. Het is jammer dat FvD is verworden tot zo’n smerige bruinhemdenclub waar geen weldenkend mens iets mee te maken wil hebben. Maar met die analyse van “het partijkartel” zaten ze wel goed. De traditionele 4 partijen verdelen onderling de stoeltjes en de rest wordt van tafel geweerd.
Het probleem - voor zover het een probleem is - is denk ik meer dat de meeste partijen gewoon geen echte achterban hebben van waaruit ministers geleverd kunnen worden of simpelweg te ver af staan van het politieke midden/te radicale breekpunten hebben. Hoe moet je onderhandelen over een meerderheidskabinet met een partij die geen ministers kan leveren? Dat is bij voorbaat al kansloos.
pi_202798773
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het probleem - voor zover het een probleem is - is denk ik meer dat de meeste partijen gewoon geen echte achterban hebben van waaruit ministers geleverd kunnen worden of simpelweg te ver af staan van het politieke midden/te radicale breekpunten hebben.
Omdat die partijen ook nooit de kans krijgen om bestuurders te leveren. Alsof de kopstukken van de VVD zo fantastisch zijn. Een stel jaknikkers en politieke fans van Rutte zoals Sophie Hermans :')

Het probleem is dat er feitelijk niets te kiezen valt. VVD, CDA, D66 en PvdA besturen al decennia in wisselende samenstelling het land. Ze hebben al hun belangrijkste standpunten wel min of meer gerealiseerd waardoor ze nu alleen maar de status quo hoeven te handhaven.
pi_202798786
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 08:30 schreef asco het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Ik heb het idee dat veel mensen de daling op maatregelen wil gooien omdat ze dan de hoop kunnen behouden dat we invloed hebben op het virus, dat we kunnen winnen van het virus. De mensheid is niet zo goed om het maar gewoon over ons heen te laten komen; we moeten voor alles een oplossing hebben, het in eigen hand hebben. Zelfde reden waarom mensen zoveel hoop hebben dat de booster van het vaccin wel langer aanhoudt qua werking. Alles om niet te hoeven accepteren dat we gewoon afhankelijk zijn van een natuurlijk virus en diens natuurlijke verloop.
  zaterdag 25 december 2021 @ 11:21:56 #130
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202798831
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Omdat die partijen ook nooit de kans krijgen om bestuurders te leveren. Alsof de kopstukken van de VVD zo fantastisch zijn. Een stel jaknikkers en politieke fans van Rutte zoals Sophie Hermans :')
Ik werk bij een provincie en heb regelmatig te maken met bestuurders van de ‘kartel-partijen’. Ik kan je zeggen dat er daar ook echt wel capabele bestuurders zijn hoor. :)
pi_202798837
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar dan zouden die partijen juist er goed aan doen op lagere bestuursniveaus ervaring op te doen en zo dus een netwerk op te bouwen van mensen op wie ze kunnen leunen. Daarbij zou het ook goed zijn als ze ledenpartijen zijn en ook op die manier mensen aan zich binden - PVV doet dit dus expliciet niet voor wat het waard is, wat bij de FVD wel weer goed zit (of zat?).

Als je dacht dat het niveau van sommige ministers bedroevend was, wacht maar tot 50+ ze mag leveren ofzo... en op lagere niveaus krijgen andere partijen echt wel kans hoor, de SP zit geregeld samen met de VVD op gemeentelijk niveau bijvoorbeeld. Verder betekent het natuurlijk niet dat, omdat je een vvd-minister ruk vindt, het algemene geleverde niveau ruk is.
  zaterdag 25 december 2021 @ 11:22:31 #132
22565 asco
Los in deze tent
pi_202798841
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat veel mensen de daling op maatregelen wil gooien omdat ze dan de hoop kunnen behouden dat we invloed hebben op het virus, dat we kunnen winnen van het virus. De mensheid is niet zo goed om het maar gewoon over ons heen te laten komen; we moeten voor alles een oplossing hebben, het in eigen hand hebben. Zelfde reden waarom mensen zoveel hoop hebben dat de booster van het vaccin wel langer aanhoudt qua werking. Alles om niet te hoeven accepteren dat we gewoon afhankelijk zijn van een natuurlijk virus en diens natuurlijke verloop.
100% eens.
Maar leg dat onze bestuurders maar eens uit.

twitter

8)7 :r |:(
pi_202798870
quote:
19s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:21 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik werk bij een provincie en heb regelmatig te maken met bestuurders van de ‘kartel-partijen’. Ik kan je zeggen dat er daar ook echt wel capabele bestuurders zijn hoor. :)
Dat ontken ik ook niet. Maar op regionaal niveau werkt het ook een beetje anders. Of word je daar ook gedeputeerde omdat je vriendjes bent met de partijleider?
pi_202798874
https://www.telegraaf.nl/(...)-getal-niet-hoger-is
quote:
RIVM ziet mogelijk nog meer goed nieuws over omicron: ’Kans dat R-getal niet hoger is’
pi_202798914
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Bruls is wel echt een eikel.
Je zou ene kant bijna hopen dat de revolutie wel uit breekt na dat soort domme opmerkingen.
Ja. Ik begin dat ook wel te hopen eigenlijk.
Maar mensen komen niet in opstand omdat ze geen boetes willen en niet naar de gevangenis willen. De politiek is wel echt heel wereldvreemd (geen verrassing overigens) als ze oprecht geloven dat we niet in opstand komen omdat we zoveel begrip hebben voor de regels.
  zaterdag 25 december 2021 @ 11:28:45 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_202798950
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Maar mensen komen niet in opstand omdat ze geen boetes willen en niet naar de gevangenis willen. De politiek is wel echt heel wereldvreemd (geen verrassing overigens) als ze oprecht geloven dat we niet in opstand komen omdat we zoveel begrip hebben voor de regels.
Mwah, denk dat het merendeel gewoon niet in opstand komen omdat ze een (goede) baan en elke avond warm eten op tafel hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zaterdag 25 december 2021 @ 11:28:49 #137
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202798951
quote:
Ik begin me meer en meer af te vragen hoe ze die maatregelen nog willen verkopen straks na 14 januari.
Kan me haast niet voorstellen met deze ontwikkelingen dat de lockdown voortgezet gaat worden.
pi_202798968
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:22 schreef asco het volgende:

[..]
100% eens.
Maar leg dat onze bestuurders maar eens uit.

[ twitter ]

8)7 :r |:(
Micro managen :')

Maakt niks uit als een maatregel niks toevoegt. Zolang we maar daadkrachtig overkomen. En dalen we dan? Wat een fantastische maatregelen; die zetten we volgende keer weer in als de cijfers hoog zijn! Stijgen de cijfers? Meer! Meer! Meer!
pi_202798975
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:28 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik begin me meer en meer af te vragen hoe ze die maatregelen nog willen verkopen straks na 14 januari.
Kan me haast niet voorstellen met deze ontwikkelingen dat de lockdown voortgezet gaat worden.
Er zijn helaas nog een heleboel smaken tussen een lockdown en een normale samenleving.
I'll give you something to do
pi_202798985
quote:

[..]
Lijkt me ook niet. Wél terug naar dat pakket van daarvoor.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 25 december 2021 @ 11:30:12 #141
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202798989
quote:

[..]
Gaan ze ook niet doen natuurlijk. Als deze berichten allemaal kloppen dan hè.
pi_202798995
quote:

[..]

Moet jij eens opletten, begin volgende maand gaan de OMT-leden in talkshows gewoon weer zitten lobbyen voor een verlenging hoor.
pi_202798999
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Mwah, denk dat het merendeel gewoon niet in opstand komen omdat ze een (goede) baan en elke avond warm eten op tafel hebben.
Dat ook ja. Je hebt mensen die er niks van merken en die dit niet eens een lockdown vinden omdat er kerst koren zijn. Omdat ze zelf niet tot amper geraakt worden.
pi_202799005
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als er volgende week een politiecontainer voor z’n huis staat, weten we dat hij ongelijk had.

En nee, ik wens het hem niet toe, verre van. Maar dat bestuurders zo ver van de realiteit staan is wel degelijk een probleem.
Als zelfs de uitgelichte en altijd politiek correcte status quo steunende reacties in het zwaar gemodereerde nu.nl enigszins kritiek hebben zegt dat al genoeg.

Tijd voor realitycheck voor die ivorentoren figuren.
pi_202799029
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ja exact!
pi_202799040
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Moet jij eens opletten, begin volgende maand gaan de OMT-leden in talkshows gewoon weer zitten lobbyen voor een verlenging hoor.
Dit.

Wat ik hoogstens zie gebeuren: winkels mogen open op afspraak, scholen weer open, en wellicht iets meer opties voor sporten.

Bioscopen, theaters, horeca mogen wachten op april. Tot die tijd teveel ‘onzekerheid’ en doem grafiekjes gerelateerd tot de zorg die telkens vooruit geschoven worden.
pi_202799054
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 08:30 schreef asco het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Aldus 'bloggeraar' Jan. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 25 december 2021 @ 11:33:31 #148
22565 asco
Los in deze tent
pi_202799055
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Micro managen :')

Maakt niks uit als een maatregel niks toevoegt. Zolang we maar daadkrachtig overkomen. En dalen we dan? Wat een fantastische maatregelen; die zetten we volgende keer weer in als de cijfers hoog zijn! Stijgen de cijfers? Meer! Meer! Meer!
Ja precies dat.
pi_202799060
quote:

[..]
Ik vraag mij al af hoe ze het überhaupt nog kunnen verkopen. Als het mee leek te vallen dan zouden ze er eerder op terug komen. Maar ik denk dat ze hopen dat het onder de bevolking rustig blijft en 14 januari terug gaan naar de avondlockdown.
pi_202799069
Maar wat gaan we bij de volgende variant doen met de paniekmodellen van Jaap c.s.? Allemaal leuk en aardig die onzekerheden, maar die blijken dus gigantisch te zijn. Durven we dan ook het risico te nemen dat Jonas een keer de wolf echt heeft gezien?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')