Dat zou natuurlijk heel goed kunnen, maar laat dat dan zien.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
op die manier, maar dan nog denk ik dat er een groot gebied zit onder worst case waarin het nog steeds noodzakelijk is volgens hun modellen.
Ik weet niet, ik roep maar wat geks, door onderzoeken met representatieve steekproeven te houden? Waarover een medium als de NOS vervolgens kan rapporteren?quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe kunnen we er dan achterkomen?
Dit is geen negatieve, maar een realistische 'draai'. En zo te zien broodnodig gezien de tendens in dit topic.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:16 schreef Pistolero het volgende:
Nu.nl dacht, te veel goed nieuws over Omicron zo met kerst kunnen we niet hebben, dus laten we even een publiceren waarin we er weer een negatieve draai aan geven:
https://www.nu.nl/uitleg-(...)r-gevaarlijk-is.html
Rol van de media blijft erg vermoeiend en kwalijk.
Gewoon een logische rekensom die je kunt maken. De hoge aantallen besmettingen die je nu wereldwijd op ziet duiken kunnen dus dat scenario wel werkelijkheid makenquote:Op zaterdag 25 december 2021 12:16 schreef Pistolero het volgende:
Nu.nl dacht, te veel goed nieuws over Omicron zo met kerst kunnen we niet hebben, dus laten we even een publiceren waarin we er weer een negatieve draai aan geven:
Je kan er natuurlijk best op wijzen, maar lukrake parameters doorrekenen zonder enige referentie aan, bijvoorbeeld, wat de huidige zijn is natuurlijk waardeloos. Ik geef het werkstuk een 4.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:16 schreef Pistolero het volgende:
Denk dat de meeste mensen na het krijgen van de prik en QR code er al klaar mee waren.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel want mensen konden weer naar bios/theater/kroeg/restaurant etc zonder al teveel beperkingen.
okquote:Op zaterdag 25 december 2021 12:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een kassameisje komt ook in contact met alle lagen van de bevolking.
Toch hoef je weinig waarde te hechten aan haar mening op die gronde.
quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is geen negatieve, maar een realistische 'draai'. En zo te zien broodnodig gezien de tendens in dit topic.
Die logica en berekeningen in dit stuk zijn echt van het niveau wat je na 10 biertjes achterop een bierviltje neerkrabbelt. Beetje willekeurig goochelen met parameters, zo werkt het niet heh.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon een logische rekensom die je kunt maken. De hoge aantallen besmettingen die je nu wereldwijd op ziet duiken kunnen dus dat scenario wel werkelijkheid maken
Dit dus.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan er natuurlijk best op wijzen, maar lukrake parameters doorrekenen zonder enige referentie aan, bijvoorbeeld, wat de huidige zijn is natuurlijk waardeloos. Ik geef het werkstuk een 4.
In de basis werkt het dus wel zo.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:20 schreef Pistolero het volgende:
Die logica en berekeningen in dit stuk zijn echt van het niveau wat je na 10 biertjes achterop een bierviltje neerkrabbelt. Beetje willekeurig goochelen met parameters, zo werkt het niet heh.
Het is natuurlijk makkelijk om maar lukraak wat kritiek te hebben, want de parameters zijn wél bekend, én er is veelvuldig gezegd dat er: a) nog veel onbekend is; en b) ook met relatief gunstigere parameters (zoals de eerste signalen al wezen op verlaagde virulentie) er een potentieel groot probleem zou ontstaan.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Je kan er natuurlijk best op wijzen, maar lukrake parameters doorrekenen zonder enige referentie aan, bijvoorbeeld, wat de huidige zijn is natuurlijk waardeloos. Ik geef het werkstuk een 4.
Want de NOS is geen eigen gekleurde omgeving? Die zijn wel heel erg pro overheid en voor interviews ed weten ze ook net hele specifieke mensen te vinden. Geen garantie dat die onderzoeken echt niet gericht zijn georganiseerd.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik roep maar wat geks, door onderzoeken met representatieve steekproeven te houden? Waarover een medium als de NOS vervolgens kan rapporteren?
Je weet wel, om te voorkomen dat mensen vanuit hun eigen gekleurde omgeving zomaar dingen gaan roepen.
voordat de patiënt zero werd bekend gemaakt, had ik al geen vertrouwen in die kabouter.quote:Op zaterdag 25 december 2021 10:31 schreef Mondkapje het volgende:
Bij de persconferentie zaterdag zei u dat het virus een andere jas heeft aangetrokken. Daarmee werd de indruk gewekt dat het vaccin niet meer werkt, terwijl er nog wel degelijk bescherming is tegen ziekenhuisopname.
Van Dissel. "Natuurlijk. Het is een vergelijking die je op dat moment maakt om uit te leggen dat het afweersysteem herkenning nodig heeft. Als het virus z'n eigenschappen dusdanig verandert, dan hebben antistoffen moeite het goed te herkennen."
Nu stelt u het heel zwart-wit.
Van Dissel: "Natuurlijk. Als de kleur van de jas verandert, betekent het nog niet dat de antistoffen niet de vorm van de jas kunnen herkennen. (...) Na twee vaccins is de bescherming tegen ziekenhuisopnames door omikron nog altijd tussen de 60 en 80 procent. Dat is dus lager dan delta, maar ook niet nul."
https://nos.nl/artikel/24(...)-nieuws-over-omikron
Andere jas heeft vaak ook een andere vorm. Van Dissel bedoelt dat de persoon in de jas nog wordt herkend, ook in een andere jas.
Je herkent een persoon in een nieuwe jas niet door de vorm van die nieuwe jas, dat is onzin.
Het is geen lukrake kritiek, NU.nl sleept er in hun rekenvoorbeeld willekeurige parameters bij: een R van 1,15, die een maand stabiel blijft en een ziekenhuisopname van 1% versus een R van 1,7, die ook een maand stabiel blijft en de helft van het aantal ziekenhuisopnames. Nergens wordt een relatie gelegd met de waarden die er toen voor delta golden of met de waarden zoals die voor omikron werden ingeschat en de range waarbinnen zich die zouden kunnen bevinden. Tot slot wordt het filmpje gemakshalve ook maar de titel meegegeven: "waarom een mildere, maar besmettellijkere variant gevaarlijker is". Niet "zou kunnen zijn". Is.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk makkelijk om maar lukraak wat kritiek te hebben, want de parameters zijn wél bekend, én er is veelvuldig gezegd dat er: a) nog veel onbekend is; en b) ook met relatief gunstigere parameters (zoals de eerste signalen al wezen op verlaagde virulentie) er een potentieel groot probleem zou ontstaan.
De gekleurde NOS, deze NOS?quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet, ik roep maar wat geks, door onderzoeken met representatieve steekproeven te houden? Waarover een medium als de NOS vervolgens kan rapporteren?
Je weet wel, om te voorkomen dat mensen vanuit hun eigen gekleurde omgeving zomaar dingen gaan roepen.
Daar ben ik het mee eens. Ik heb sowieso geen hoge dunk van titels van artikelen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:30 schreef nostra het volgende:
Tot slot wordt het filmpje gemakshalve ook maar de titel meegegeven: "waarom een mildere, maar besmettellijkere variant gevaarlijker is". Niet "zou kunnen zijn". Is.
quote:Dat klinkt positief, maar NU.nl legt uit hoe deze combinatie toch tot meer ziekenhuisopnames kan leiden.
Er moet deze keer wel een beetje aanleiding gecreëerd worden voor de volgende stap (verlenging lockdown, 2G, avondklok, 2 mondlapjes over elkaar whatever).quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:16 schreef Pistolero het volgende:
Ik zou zeggen, plaats dit onder het artikel als comment, je zal genoeg 'respects' krijgen om bovenaan te eindigen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is geen lukrake kritiek, NU.nl sleept er in hun rekenvoorbeeld willekeurige parameters bij: een R van 1,15, die een maand stabiel blijft en een ziekenhuisopname van 1% versus een R van 1,7, die ook een maand stabiel blijft en de helft van het aantal ziekenhuisopnames. Nergens wordt een relatie gelegd met de waarden die er toen voor delta golden of met de waarden zoals die voor omikron werden ingeschat en de range waarbinnen zich die zouden kunnen bevinden. Tot slot wordt het filmpje gemakshalve ook maar de titel meegegeven: "waarom een mildere, maar besmettellijkere variant gevaarlijker is". Niet "zou kunnen zijn". Is.
verkeerde topicquote:Op zaterdag 25 december 2021 12:34 schreef Mondkapje het volgende:
Oekraïne is van plan nog eens 24 Turkse drones te kopen, zo maakte de hoogste militaire autoriteit van het land zondag bekend.
Opperbevelhebber van de strijdkrachten Valeriy Zaluzny vertelde verslaggevers dat Oekraïne van plan is om het Bayraktar TB2 (Tactical Block 2) onbemande luchtvaartuig (UCAV) aan te schaffen.
Oekraïne heeft momenteel 12 Bayraktar TB2 UCAV’s in zijn inventaris, die worden gebruikt door zijn lucht- en zeestrijdkrachten.
“We zijn ook van plan om in de toekomst dergelijke drones binnenlands te produceren en in onze vloot op te nemen”, zei hij.
Zaluzny benadrukte ook dat het niet voldoende is om ze alleen te kopen en merkte op dat ze “moeten leren om ze effectief te gebruiken”.
https://turksemedia.nl/oe(...)-drones-aanschaffen/
Die laatste zin voorspelt niet veel goeds.
Deze link laat inderdaad goed zien dat een representatieve steekproef houden een vak op zichzelf is, en je dus niet domweg iets kunt claimen, omdat je wat rondgevraagd hebt in je zogenaamd diverse omgeving.quote:Op zaterdag 25 december 2021 12:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
De gekleurde NOS, deze NOS?
https://peilingpraktijken(...)niet-representatief/
Bij Bruls vind ik het überhaupt nog wel knap dat ie zich kan voortbewegenquote:Op zaterdag 25 december 2021 11:09 schreef OProg het volgende:
Bruls is precies waarom een groot deel van Nederland klaar is met de politiek. Een volgevreten CDA’er van middelbare leeftijd die eigenlijk nooit ergens direct is verkozen en al tientallen jaren via het netwerk en lobbycircuit - zeg maar de baantjescarousel - zich in allerhande functies voortbeweegt. En dan ook nog eens uit de hoogte gaan zitten blaten dat hij een soort van de stem en het geweten van ‘het volk’ is.
Dat is nog wel het irritantste ja.quote:Op zaterdag 25 december 2021 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ook ja. Je hebt mensen die er niks van merken en die dit niet eens een lockdown vinden omdat er kerst koren zijn. Omdat ze zelf niet tot amper geraakt worden.
dat zijn pas duffe maatregelenquote:Op zaterdag 25 december 2021 11:22 schreef asco het volgende:
[..]
100% eens.
Maar leg dat onze bestuurders maar eens uit.
[ twitter ]
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |