25 minuten lijkt me erg lang. Ik snap natuurlijk dat ik hem er gewoon tien minuten in kan zetten op 180 graden, maar het gaat me erom dat ik de optimale manier zoek om hgem op te warmen, want ik wil voorkomen dat hij uitdroogt. Dus hoe lang en op hoe veel graden kan ik hem het best opwarmen en is het inderdaad handig om hem al tijdens het voorverwarmen in de oven te zetten?quote:Klassiek en langzaam: pizza opwarmen in de oven
Pizzapunten: * * *
Terug naar de roots. Pizza kómt uit de oven. Je zou denken dat opwarmen in de oven dan ook geen slecht idee is. Deels klopt dat. Toch is pizza opnieuw opwarmen in de oven niet onze favoriet. Het duurt namelijk best lang (± 25 minuten) en uitdroging ligt
op de loer. Kies je toch voor deze methode? Volg dan de onderstaande stappen.
Zo werkt het:
Bedek de onderste bakplaat met aluminiumfolie.
Leg de pizza op de plaat.
Op hoeveel graden je de pizza het beste kunt opwarmen, hangt af van je oven. Wij zetten ‘m op 180°C. Voorverwarmen hoeft niet. De pizza wordt namelijk het lekkerst als ie in hetzelfde tempo als de oven opwarmt.
Wacht ± 25 minuten.
Eetsmakelijk!
Slecht idee. Een stukje pizza warmt natuurlijk heel anders op dan een hele pizza, dus ik stel voor dit met 1000 pizza's te doen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:14 schreef Zwansen het volgende:
Snij de pizza in 1000 stukken en varieer per stuk met tijd en temperatuur (en eventueel luchtdruk). Ik hoor graag de uitkomsten..
Ja, ik begrijp oprecht niet dat er mensen zijn die dit zelf niet uit kunnen vogelen.quote:
Waar is dat feestje?quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Slecht idee. Een stukje pizza warmt natuurlijk heel anders op dan een hele pizza, dus ik stel voor dit met 1000 pizza's te doen.
Zit in werkelijkheid een deegverkoper achter ja, Euro Pizza Products.quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:19 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zou NYP niet vertrouwen. Het is allemaal één groot complot.
Omdat het zo vreemd overkomt.quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:13 schreef golfer het volgende:
Waarom volg je het advies van de pizzaboer niet gewoon en probeer je dat eerst even uit?
Ja, maar het gaat erom hoe lang en op hoe veel graden en of ik hem erin moet zetten tijdens het voorverwarmen.quote:
pizzapunt in een pan, pan iets schuin met de deksel er op, en dan in de onderstehoek af en toe een beetje water.quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Omdat het zo vreemd overkomt.
Ik vind het vreemd overkomen dat je het advies van zo'n professionele organisatie in de wind slaat.quote:
Ja, maar die is dan ook weer koud.quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:19 schreef Schakeltopia het volgende:
ondertussen bestel je gewoon alvast een nieuwe voor het geval dat het toch mislukt
pan pizzaquote:Op vrijdag 24 december 2021 14:22 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
pizzapunt in een pan, pan iets schuin met de deksel er op, en dan in de onderstehoek af en toe een beetje water.
De korst bakt hierdoor krokant de topping wordt met vochtige lucht verwarmd zodat hij niet uitdroogd
Ik heb gewoon de neiging om kritisch te zijn en om meer waarde tye hechten aan de mening van de mensen hier. Die pizza is al een keer gebakken geweest dus je zou zeggen dat hij alleen even warm hoeft te worden. Dan is een half uur nogal lang vind ik.quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd overkomen dat je het advies van zo'n professionele organisatie in de wind slaat.
Gewoon beginnen met een lagere temperatuur en dan er even bij blijven om te kijken of het goed gaat.quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat erom hoe lang en op hoe veel graden en of ik hem erin moet zetten tijdens het voorverwarmen.
Ja, alleen ik heb moment geen kookplaat tot mijn beschikking, dus het moet in de oven.quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:22 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
pizzapunt in een pan, pan iets schuin met de deksel er op, en dan in de onderstehoek af en toe een beetje water.
De korst bakt hierdoor krokant de topping wordt met vochtige lucht verwarmd zodat hij niet uitdroogd
Bedankt heer.quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:24 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Gewoon beginnen met een lagere temperatuur en dan er even bij blijven om te kijken of het goed gaat.
quote:
En meebakken tijdens het voorverwarmen of pas na het voorverwarmen erin?quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:25 schreef Schakeltopia het volgende:
nou oven aan. 10 minuten erin, eruit halen. kijken of hij warm genoeg is, zo niet nog 10 minuten en anders lekker eten.
ik persoonlijk verwarm altijd eerst mijn oven voor, voordat ik er iets in doe, meestal is bij het voorverwarmen op vol vermogen om snel op temperatuur te komen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
En meebakken tijdens het voorverwarmen of pas na het voorverwarmen erin?
Bedankt, en ik snap uiteraard hoe ik een pizza kan opwarmen, maar het gaat me erom dat ik de beste manier zoek om hem op te warmen - de manier die het dichtst in de buurt komt van de pizza wanneer hij zo uit de oven wordt bezorgd.quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:39 schreef Geerd het volgende:
Ik zou beginnen met het deurtje open doen van de oven, pizza op een rekje, en dan kijken of de oven voeding krijgt,,zoja probeer eens de oven aan te zetten en dan op 220 graden voor 10 min...
220? Doe normaal man. Ik zou voor minstens 700 graden gaan. Je gaat toch geen koude pizza vreten?quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:39 schreef Geerd het volgende:
Ik zou beginnen met het deurtje open doen van de oven, pizza op een rekje, en dan kijken of de oven voeding krijgt,,zoja probeer eens de oven aan te zetten en dan op 220 graden voor 10 min...
700 graden?quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
220? Doe normaal man. Ik zou voor minstens 700 graden gaan. Je gaat toch geen koude pizza vreten?
Ik vind New York Pizza wel kekker. De vorige keer dat ik hem opwarmde, was hij ook best te doen. Maar ik wilde kijken wat de beste manier is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:57 schreef Farenji het volgende:
Koude pizza is ook prima te doen. Alleen vind ik de New York Pizza zelf niet zo lekker. Hoe dan ook alls je klachten over de bezorging en dus de kwaliteit hebt zou ik dan ook een van de tig andere pizzatoko's proberen ipv voor deze non-oplossing (zelf fietsen en dan nog zelf opwarmen) te gaan.
Als het daarom gaat, zou ik Tante Fanny aanraden.quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Zit in werkelijkheid een deegverkoper achter ja, Euro Pizza Products.
"It's the dough!"
Klopt. Maar dan gooi ik wel liever een pizzabodem de lucht in.quote:Op vrijdag 24 december 2021 15:24 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Als het daarom gaat, zou ik Tante Fanny aanraden.
[ afbeelding ]
Oven voorverwarmen op de hoogste stand.
Deeg uitrollen op een bakplaat.
Tomatensaus, kaas en toppings erop en 10 minuten in de oven.
Niet zo lekker als bij de Italiaan, maar zeker lekkerder dan bij welke andere willekeurige pizzatoko.
Om maar te zwijgen van diepvries.
Jackie Chan had dat wel zelf kunnen bedenken.quote:
Bedankt.quote:Op vrijdag 24 december 2021 15:23 schreef spierbal het volgende:
Besprenkelen met water en dan in de oven slimme.
Kan ook, maar ik vind de afhaalpizza's tot nu toe lekkerder dan wat ik zelf maak.quote:Op vrijdag 24 december 2021 15:43 schreef halfway het volgende:
Als je toch een oven hebt waarom maak je ze niet zelf?
Ik ben het niet eens met hem als dat een serieuze reactie is. Wel is wat water over rijst wat uit de koelkast komt sprenkelen een goed idee. Anders wordt het zo een droge hap als ie eenmaal uit de magnetron komt.quote:
Ik kon me er iets bij voorstellen dat het dan minder of niet droog wordt. Maar ik voelde me gevleid door het compliment. Dan krijg je sowieso een like van me.quote:Op vrijdag 24 december 2021 16:22 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met hem als dat een serieuze reactie is. Wel is wat water over rijst wat uit de koelkast komt sprenkelen een goed idee. Anders wordt het zo een droge hap als ie eenmaal uit de magnetron komt.
Het avontuur is nog bezig. Momentele regent het en heb ik geen zin om naar New York Pizza te fietsen.quote:
Ze bezorgen ook hèquote:Op vrijdag 24 december 2021 16:33 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het avontuur is nog bezig. Momentele regent het en heb ik geen zin om naar New York Pizza te fietsen.
Ja, klopt. Maar laatst zat ik dus twee uur te wachten.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |