abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202818140
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
zucht....

Factcheck AFP heeft het voor je uitgezocht
"fact check"

Wat?
quote:
AFP launched its digital verification service in France in 2017 and has grown to become the leading global fact-checking organisation, with dedicated journalists in countries from the United States to Myanmar.
Paar journalistjes. Gaan wetenschappers wel ff verkeerd interpreteren en de les lezen met hun selectieve interpretaties van de - voor hen te ingewikkeld om te begrijpen - woorden van wetenschappers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202818224
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 12:39 schreef devlinmr het volgende:
gezien dat die mutaties hebben plaatsgevonden in gebieden waar vrijwel niemand us gevaccineerd zie ik niet hoe dat bewijs is dat vaccinatie mutaties bevordert
? Geen idee wat je punt is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202818232
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat?

Dat voornamelijk het spike eiwit is waar de mutaties het grootste zijn geweest zou al moeten gelden als bewijs,
Wat bewijst dat?

quote:
hoe sterk je dat bewijs an sich vindt is dan allicht nog het 2e, maar okay.

Dat Omicron nu boven komt drijven is OMDAT het een comparative advantage heeft boven Delta qua verspreiding, het virus reageert niet op, het virus is niet bewust, het virus gedijt alleen beter dan zijn Peer (delta) in het milieu (waarin mensen met Alpha vaccins gevaccineerd zijn + wat natuurlijke immuniteit tegen alpha/delta).
Vandaar dat het ontstaan is in een land met hele lage vaccinatiegraad...

Ooh, wacht....

quote:
Het is zo goed als feitelijk dat Omicron succesvoller is in het gegeven milieu anders zou het niet dominant zijn/worden.

Wat mij betreft vraag je om bewijs van Darwin zijn theorie op dit moment.
Omikron is waarschijnlijk ontstaan uit een kruismutatie met een ander virus, waarmee de host besmet was.

Dat iemand met meerdere virussen tegelijk is besmet komt zelden voor en wijst op een verslechterd immuunsysteem, bijvoorbeeld door AIDS.
Iets waarmee Afrika nog wordt geteisterd.

Jouw theorie, hoe begrijpelijk het is dat je wilt dat die waar is, dat deze variant ontstaan is door vaccinatie, houdt geen stand.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 26 december 2021 @ 12:45:27 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202818233
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:39 schreef ludovico het volgende:
Wat verergerd de booster? Dat de selectiedruk op het virus toeneemt om het vaccin te ontwijken? Dat is een gegeven.
Een vaccin ontwijken??? Gaat het virus met een boog om de priklocaties heen ofzo?
pi_202818238
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 12:39 schreef devlinmr het volgende:
Nogmaals wat is de link met vaccinatie en hoe bevordert vaccinatie de mutaties
Vaccinatie bevordert mutatie niet, vaccinatie bevorderd het dominant worden van de mutatie. Zoals een virus zich middels selectiedruk van het milieu waarin het gedijt altijd zal aanpassen aan het milieu vanwege Darwin principes.
pi_202818252
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vaccinatie bevordert mutatie niet, vaccinatie bevorderd het dominant worden van de mutatie.
Ook niet.
pi_202818271
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 12:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ook niet.
Waarom ontken je de leer van Darwin.

De mutatie die dominant wordt heeft in het gegeven milieu een comparative advantage toch? Of niet?
Waarom zou het Omicron variant dominant worden als het niet beter gedijt in het gegeven milieu?
pi_202818289
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 12:45 schreef Wantie het volgende:
Wat bewijst dat?
Dat de mutaties die we zien voornamelijk liggen waar wij het milieu het meest hebben aangepast met onze vaccins.
De virus mutaties die het beste in dat nieuwe milieu gedijen zullen dominant worden.
  zondag 26 december 2021 @ 12:48:42 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202818294
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Neehoor, kan gewoon met feitelijke statistieken die jouw zaak gunstig portretteren. Daar hoef je niet voor te liegen.

Verkeerde feiten?
Beter doen lijken dan het is heb je al door eenzijdig voordelen te benoemen en geen nadelen. En als je de nadelen niet serieus neemt en uberhaupt niet onderzoekt.. Tjah, wat jij wilt, punt dat ik wil maken is dat je info altijd wel gekleurd is alleen dat als het enorm gaat opvallen hoe enorm gekleurd het is dat je sneller van propaganda zou moeten spreken.

Negatief / positief is ook allemaal maar subjectief.
Dat de wereld vergaat en de zeespiegel binnen 100 jaar 80 meter stijgt is voor mij ook pure propaganda, voor Groenlinksers is het "sense of urgency" aanstippen.
Maar wat was nu precies je doel met deze vraag? De aandacht afleiden van de feitelijke discussie?

Maar goed, dit is volledig offtopic en als je wil discussieren over het feitelijke verschil tussen propaganda en marketing (wat ik je overigens al uitgelegd heb) open je daar maar een separaat topic over.
pi_202818313
quote:
Vandaar dat het ontstaan is in een land met hele lage vaccinatiegraad...

Ooh, wacht....

A: je weet niet waar het ontstaan is.
B: Dat maakt ook geen reet uit, overal waar het virus is kan het zich aanpassen. De wereld staat nogal in verbinding met elkaar.
pi_202818333
quote:
Omikron is waarschijnlijk ontstaan uit een kruismutatie met een ander virus, waarmee de host besmet was.
Je zegt hier maar wat, en brengt het met nogal wat stelligheid.
  zondag 26 december 2021 @ 12:50:34 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202818341
quote:
Jouw theorie, hoe begrijpelijk het is dat je wilt dat die waar is, dat deze variant ontstaan is door vaccinatie, houdt geen stand.
Dat is mijn theorie helemaal niet en heb ik nergens gezegd.
pi_202818430
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
"fact check"

Wat?
[..]
Paar journalistjes. Gaan wetenschappers wel ff verkeerd interpreteren en de les lezen met hun selectieve interpretaties van de - voor hen te ingewikkeld om te begrijpen - woorden van wetenschappers.
gast

quote:
Studie-auteur Peter Nordstorm, een arts bij de afdeling Community Medicine in Zweden en professor aan de Umea University, beschreef de claim als "verkeerde informatie".

"Het is niet waar dat we een significant omgekeerd effect van het vaccin in een subgroep zagen", vertelde Nordstrom op 15 december aan AFP.

Uit de studie bleek dat de "effectiviteit van de vaccins tegen symptomatische Covid-19-infectie in de loop van de tijd geleidelijk afneemt" met verschillende snelheden in subgroepen. Het maakte geen melding van VAIDS.

Nordstrom zei ook: "Het is ook onjuist dat iemand beweert dat vaccinatie resulteert in immuunerosie of verworven immuundeficiëntie, als zoiets al bestaat, op basis van onze gegevens of andere gegevens waarvan ik op de hoogte ben."

Pablo Penaloza-MacMaster, een assistent-professor microbiologie-immunologie aan de Feinberg School of Medicine van de Northwestern University, was het daarmee eens.
kom even met andere des-informatie.
misschien is BPOC wat voor je? Die ondervragen agenten en komen met rapporten die je kunt kopen waar je een gratis 4kleurenbalpen bij krijgt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_202818476
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:56 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
gast
[..]
kom even met andere des-informatie.
misschien is BPOC wat voor je? Die ondervragen agenten en komen met rapporten die je kunt kopen waar je een gratis 4kleurenbalpen bij krijgt.
En waar zegt G vd Bossche dat er VAIDS op zal treden? Of spreekt hij "zou kunnen"?

Overigens is het eerste bewijs er enigszins nu dat Omicron vaker geconstateerd wordt bij de gevaccineerde populatie dan overig.
  zondag 26 december 2021 @ 13:02:48 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202818517
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 12:40 schreef ludovico het volgende:
"fact check"

Wat?

Denk na! Doe onderzoek! Schapen!

_O-
pi_202818545
'Omicron strain infecting the vaccinated,' WHO issues warning on Covid-19 variant| Latest World News

zondag 26 december 2021 @ 13:18:01 #178
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202818841
:|W

't blijft maar door baggeren met onbetrouwbare bronnen |:(
intussen liggen er bijna duizend zwangeren met corona in het ziekenhuis.
Een verloskundige in Almelo ziet het aantal doodgeboren kinderen als gevolg van covid toenemen.

Blijf vooral verkondigen dat het vaccin schadelijk is hoor, lekker bezig }:|
  zondag 26 december 2021 @ 13:24:33 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202818992
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:18 schreef spectrumanalyser het volgende:

Een verloskundige in Almelo ziet het aantal doodgeboren kinderen als gevolg van covid toenemen.

Sommigen zijn zo diep die fabeltjesfuik ingezwommen dat ze er met geen mogelijkheid meer uit te krijgen zijn... In tijden van crisis werden religies altijd al groot/ groter... Wappieland is de moderne religie geworden.
pi_202819322
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:18 schreef spectrumanalyser het volgende:

quote:
Niet alle 958 zwangeren moesten naar het ziekenhuis vanwege hun corona-infectie. 56 procent werd opgenomen vanwege andere problemen, zoals te vroeg gebroken vliezen.
Bijna 1000 zwangeren in het ziekenhuis en het presteren dat sinds Juni van 68 vrouwen de vaccinatiestatus is doorgegeven.

quote:
Van 1 juni tot nu is van 68 zwangere vrouwen in het ziekenhuis bekend of zij gevaccineerd zijn. 67 hadden geen coronaprikken gehaald.
Ik vind alles goed hoor maar niemand zou dit moeten accepteren wat een gekut.

quote:
Gevaccineerde zwangeren lopen nauwelijks risico op opname in het ziekenhuis", schrijven onderzoekers in het Nederlands Tijdschrift voor Obstetrie en Gynaecologie. "Zwangeren en vrouwen met een kinderwens moeten dan ook dringend worden geadviseerd om zich, conform de landelijke adviezen, te laten vaccineren."
Behalve dan die 56% die opgenomen is voor andere problemen dan Covid klachten.

[ Bericht 2% gewijzigd door ludovico op 26-12-2021 13:46:31 ]
pi_202819431
Goed. goed. Ook even mee doen met copy/paste.

quote:
Nederlandse ziekenhuizen hebben sinds het begin van de coronapandemie 958 zwangere vrouwen met corona behandeld. Bijna een op de vijf van hen moest naar de ic of naar de obstetrische high care.
quote:
Bijna alle zwangere vrouwen in het ziekenhuis waren ongevaccineerd
quote:
"Gevaccineerde zwangeren lopen nauwelijks risico op opname in het ziekenhuis", schrijven onderzoekers in het Nederlands Tijdschrift voor Obstetrie en Gynaecologie
Het is werkelijk een grote schande dat er zoveel nepnieuws is waardoor zwangere vrouwen afzien van vaccinatie. Er worden daardoor veel kinderen te vroeg geboren. De risicos bij een covidbesmetting zijn voor een zwangere vrouw groter.
  zondag 26 december 2021 @ 13:50:43 #183
16305 Jappie
parttime reverend
pi_202819543
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 10:33 schreef devlinmr het volgende:

Nogmaals, zo werkt het niet.
Als ik zeg dat gras blauw is, geloof je me ook niet zolang ik het niet kan bewijzen
Je geeft hier zelf juist precies aan hoe het werkt ..als iets mij ongeloofwaardig lijkt zul je met iets moeten komen wat mij alsnog overtuigd. Feitelijk verwijs je hier naar het argument dat je voor extreme beweringen extreme bewijzen nodig hebt. In dat geval ben jij dus idd degene die met iets extra's moet komen omdat gras doorgaans niet blauw is.

In het geval van Dr vd Bossche is dat niet het geval..hetgeen hij beweert is nauwelijks bijzonder te noemen.
Het wordt pas spannend op het moment dat zijn visie in conflict komt met de wijze waarop men de "pandemie" aan het bestrijden is te weten vaccinatie en boosteren. Dat op zichzelf is echter geen grond om met extreme bewijzen te hoeven komen. De vraag die uitstaat in de richting van het eea aan gezondheidsorganisaties waaronder het WHO is simpelweg de mogelijkheid tot een open discussie voor een breder perspectief.

Er zijn een aantal vraagtekens die ik persoonlijk heb bij zijn uitspraken en juist daarom was ik benieuwd naar inhoudelijke reacties maar zelfs in de hele rits aan linkjes die aangedragen zijn waar ik daadwerkelijk de tijd en energie in heb gestoken om ze te beluisteren/lezen is er nauwelijks ruimte voor het bespreken van de inhoud. Bijna elke website / filmpje begint met het domweg diskwalificeren van de beste man gevolgd door heel veel nee zeggen zonder uitleg of doorverwijzen naar andere sites met soortgelijke opzetten en beweringen.

Dat op zichzelf vind ik jammer en bevestigd het beeld wat ik reeds had over hoe er momenteel wordt gereageerd op andersdenkenden voor ik uberhaupt van Dr vd Bossche had gehoord maar ik ben bang dat ik niet in staat ben u en de uwen te doen inzien waar u scheef gaat in uw reacties. Wellicht ligt het wel aan hetgeen in de psychologie bekend staat als "massavorming"

Hieronder uitgelegd door Mattias Desmet in gesprek met Aubrey Marcus

pi_202819683
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:24 schreef AchJa het volgende:
.. Wappieland is de moderne religie geworden.
Neenee ... de man met de witte jas ... _O_
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_202819707
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 19:25 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Wie zijn deze debunkers en wat maakt hun zo geloofwaardig? Over welke expertises beschikken zij?
The Ministry of Truth has spoken ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  zondag 26 december 2021 @ 14:12:02 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202819940
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Want als je auto kapot is bel je natuurlijk de dansleraar...
het is een groot complot van autofabrikanten, alle autodealers en garagebedrijven spelen onder een hoedje!
en de overheid werkt er aan mee.

mijn buurvrouw heeft een broer met een kennis en die kent iemand die hij niet kent en die werkte bij een garagebedrijf!
pi_202819970
quote:
5s.gif Op zondag 26 december 2021 12:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom ontken je de leer van Darwin.

De mutatie die dominant wordt heeft in het gegeven milieu een comparative advantage toch? Of niet?
Waarom zou het Omicron variant dominant worden als het niet beter gedijt in het gegeven milieu?
Jij beweert dat vaccinatie mutatie bevordert.
Dat klopt niet.
  zondag 26 december 2021 @ 14:20:46 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202820045
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:50 schreef Jappie het volgende:

Dat op zichzelf vind ik jammer en bevestigd het beeld wat ik reeds had over hoe er momenteel wordt gereageerd op andersdenkenden
Ik gun iedereen zijn mening maar op het moment dat die vereniging actief de rest tegen gaat werken met oa bedreigingen, DDOS aanvallen zodat mensen die wel een booster willen halen achter het net vissen, prikafspraak websites ontregelen en daar trots op zijn, op priklokaties de boel verstieren, complete teststraten in de fik steken, demo's organiseren en daar volledig los gaan op de ME en politie schakel ik wel even in een hogere versnelling ja.

Dan mogen ze best gewezen worden op hun grenzeloze domheid en dat zal ik ook niet nalaten. Je bent gewoon een volidioot als je in die idioterie trapt die in wappieland gedeeld wordt. dan heb je ze simpelweg niet helemaal op een rijtje.

quote:
Wellicht ligt het wel aan hetgeen in de psychologie bekend staat als "massavorming"
Dus dit werkt wederom maar een kant op? Zie je nou echt zelf niet dat juist de wappies elkaar aan het opnaaien zijn met feesboek nepnieuws?
  zondag 26 december 2021 @ 14:24:24 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202820123
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:

het is een groot complot van autofabrikanten, alle autodealers en garagebedrijven spelen onder een hoedje!
en de overheid werkt er aan mee.

mijn buurvrouw heeft een broer met een kennis en die kent iemand die hij niet kent en die werkte bij een garagebedrijf!
En die had ook vier neven en nichten die hetzelfde was overkomen waarvan eentje 51 jaar oud.
pi_202820384
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2021 14:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jij beweert dat vaccinatie mutatie bevordert.
Dat klopt niet.
Nee, dat beweer ik helemaal niet. Hoe kom je er op!?

Dit heb ik al eerder gezegd, dit is dus de 2e keer dat ik je vertel dat ik dat helemaal nergens heb gezegd.
pi_202820874
quote:
0s.gif Op zondag 26 december 2021 13:50 schreef Jappie het volgende:

[..]
Je geeft hier zelf juist precies aan hoe het werkt ..als iets mij ongeloofwaardig lijkt zul je met iets moeten komen wat mij alsnog overtuigd. Feitelijk verwijs je hier naar het argument dat je voor extreme beweringen extreme bewijzen nodig hebt. In dat geval ben jij dus idd degene die met iets extra's moet komen omdat gras doorgaans niet blauw is.

In het geval van Dr vd Bossche is dat niet het geval..hetgeen hij beweert is nauwelijks bijzonder te noemen.
Het wordt pas spannend op het moment dat zijn visie in conflict komt met de wijze waarop men de "pandemie" aan het bestrijden is te weten vaccinatie en boosteren. Dat op zichzelf is echter geen grond om met extreme bewijzen te hoeven komen. De vraag die uitstaat in de richting van het eea aan gezondheidsorganisaties waaronder het WHO is simpelweg de mogelijkheid tot een open discussie voor een breder perspectief.

Er zijn een aantal vraagtekens die ik persoonlijk heb bij zijn uitspraken en juist daarom was ik benieuwd naar inhoudelijke reacties maar zelfs in de hele rits aan linkjes die aangedragen zijn waar ik daadwerkelijk de tijd en energie in heb gestoken om ze te beluisteren/lezen is er nauwelijks ruimte voor het bespreken van de inhoud. Bijna elke website / filmpje begint met het domweg diskwalificeren van de beste man gevolgd door heel veel nee zeggen zonder uitleg of doorverwijzen naar andere sites met soortgelijke opzetten en beweringen.

Dat op zichzelf vind ik jammer en bevestigd het beeld wat ik reeds had over hoe er momenteel wordt gereageerd op andersdenkenden voor ik uberhaupt van Dr vd Bossche had gehoord maar ik ben bang dat ik niet in staat ben u en de uwen te doen inzien waar u scheef gaat in uw reacties. Wellicht ligt het wel aan hetgeen in de psychologie bekend staat als "massavorming"

Hieronder uitgelegd door Mattias Desmet in gesprek met Aubrey Marcus

Maar als jij niet weet wat voor kleur gras heeft, waarom zou blauw dan ongeloofwaardig over komen?

Daarom moet je altijd om onderbouwing vragen. Je kunt niet oordelen op geloofwaardigheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')