SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Lapo 308 dwars door het ijs van de barrière...![]()
Laten we maar verder kijken waar het gaat vriezen en dooien in Oostenrijk. Benieuwd of mijn buurtjes - alsnog vannacht weg - de reis tijdig weten te vervolmaken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Gewoon microdoseren met GHBquote:Op donderdag 23 december 2021 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
heel klein beetje mdma, om het draaglijk te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Moet je nagaan hoe vrouwen zijn zonder Aleve Feminax.quote:Op donderdag 23 december 2021 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
heel klein beetje mdma, om het draaglijk te maken
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Treedt resistentie niet op als je dat structureel iedere maand gaat toepassen?quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
ooit bij spuiten en slikken dacht ik.. iemand die dat elke dag deedquote:Op donderdag 23 december 2021 14:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Treedt resistentie niet op als je dat structureel iedere maand gaat toepassen?Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 14:52 schreef greysbones het volgende:
[..]
Gewoon microdoseren met GHBSeks is wel ook goed tegen menstruatiepijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Gratis Aleve Feminax voor alle vrouw!quote:Op donderdag 23 december 2021 14:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe vrouwen zijn zonder Aleve Feminax.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Je hebt gelijk, zure wijven na hun overgang kunnen ook wel wat gebruiken.quote:Op donderdag 23 december 2021 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gratis Aleve Feminax voor alle vrouw!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Een beetje als veel baat hebben van een lekker joint of insmeren met CBG-olie, dat het leven dan veraangenaamd.quote:Op donderdag 23 december 2021 14:48 schreef miss_sly het volgende:
[..] heel klein beetje mdma, om het draaglijk te maken"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Nou ik ben gewoon lekker op deze Spaanse regendag Lord of the Rings aan het kijken.
Het is immers bijna kerst, geloof ik![]()
![]()
Edit: Verkeerde topic
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Subliminal messagingquote:
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Dit ja. Niks anders telt.quote:Op donderdag 23 december 2021 14:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waar doen we moeilijk over uberhaupt.
Covid is HET paniekwoord van 2020/2021 geworden.
Niemand mag het krijgen. Het is dé reden waar alles voor moet wijken. Op gezondheids-gebied maar ook op financieel gebied (in de vorm van lockdowns).
Ik kan er echt niet meer bij inmiddels.Afspraken binnen de EU heb je echt geen ene reet aan als ieder land alsnog eigen regels instelt.quote:[[quote]Op donderdag 23 december 2021 14:18 schreef Anton91 het volgende:
Vast binnenkort ook in de rest van Europa
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-amsterdam~a6c07a4a/[..]quote:Op donderdag 23 december 2021 14:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je kunt het mensen niet eens meer aanrekenen als ze geen vertrouwen hebben in het vaccin, om het half jaar. Wat een flopshow
En dit. Wat een geweldig vaccin. We mogen dankbaar zijn met wat we hebben; want het helpt wel iets, maar de werking wordt wel zwaar overschat imo; zo goed kan het niet zijn als je elke paar maanden moet bijspuiten. Zelfs als een gezonde 50 minner...![]()
quote:Alle volwassenen uit Panningen en Weert kunnen boosterprik halen
Huisartsen in Panningen en Weert zetten vandaag en morgen boosterprikken bij alle volwassen inwoners die jonger zijn dan 60 jaar. Mensen kunnen zonder afspraak langskomen in buurthuizen en sporthallen als ze bij een van de 30 deelnemende praktijken staan ingeschreven. De actie is in samenwerking met de regionale GGD, die 52.000 vaccins aan de artsen heeft geleverd.
De huisartsen hebben speciale tijdvakken gemaakt om mensen per leeftijdscategorie te prikken. Mensen boven de 60 moeten een afspraak maken bij de GGD voor een boosterprik, schrijven de huisartsenpraktijken. Het initiatief komt van twee huisartsen uit Panningen, waarbij de andere huisartsen uit de omgeving zich hebben aangesloten.
GGD ontlasten
Dat iedereen in Panningen en Weert vanaf 18 jaar deze twee dagen een boosterprik kan halen bij de huisartsen is opmerkelijk, omdat op dit moment alleen mensen met het geboortejaar 1967 of eerder een afspraak voor een booster bij de GGD kunnen maken. De huisartsen zeggen dat hun initiatief bedoeld is om de GGD te ontlasten.
In andere delen van het land hadden huisartsen ook al initiatieven opgezet om inwoners in hun eigen praktijk de boosterprik te geven, maar dat gaat tegen het advies van de overheid in. Het ministerie van Volksgezondheid ziet liever dat mensen hun derde prik bij de GGD's halen, omdat er anders problemen kunnen ontstaan in het registratiesysteem dat nodig is voor een coronatoegangsbewijs of een digitaal reiscertificaat (DCC).
Alleen huisartsen die met regionale GGD's hebben afgesproken om zelf boosters toe te dienen, kunnen dat nog doen. De voorwaarde van het ministerie is daarvoor wel dat mensen binnen twee weken goed geregistreerd moeten staan.![]()
Top films, paar weken geleden nog alle zes de Middle Earth films bekekenquote:Op donderdag 23 december 2021 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
Nou ik ben gewoon lekker op deze Spaanse regendag Lord of the Rings aan het kijken.
Het is immers bijna kerst, geloof ik
[ afbeelding ]Wilden ze rond kerst af hebben; want idd prima kerstfilms, maar uiteindelijk alles in een week gekeken
![]()
![]()
een gezonde 50 minner, zou ik niet aanraden om te spuiten, heeft geen zin.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
En dit. Wat een geweldig vaccin. We mogen dankbaar zijn met wat we hebben; want het helpt wel iets, maar de werking wordt wel zwaar overschat imo; zo goed kan het niet zijn als je elke paar maanden moet bijspuiten. Zelfs als een gezonde 50 minner...![]()
Wat de cijfers ook zijn: alle cafés open! + blije hond gif.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
quote:2240 coronapatiënten in het ziekenhuis
In de ziekenhuizen zijn 162 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdeling. Op de IC's kwamen er 25 nieuwe patiënten bij.
In de ziekenhuizen nam de bezetting af. Er liggen nu 2240 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2275), van wie 583 op de IC (gisteren: 601), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Van de IC-patiënten liggen er 19 patiënten in Duitse ziekenhuizen.
In onderstaande drie grafieken zie je hoe de instroom en bezetting in de ziekenhuizen zich heeft ontwikkeld, en wat de ruimte op de intensive cares is![]()
40 dodenquote:Op donderdag 23 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
13.332 positieve testen
162 ziekenhuisopnames
25 IC-opnames
40 overlijdens![]()
![]()
Laatste update: 23-12-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 13400
Gemeentes met +5 besmettingen:
752 Amsterdam
597 Rotterdam
398 's-Gravenhage
295 Eindhoven
277 Utrecht
212 Haarlem
208 Almere
197 Tilburg
164 Groningen
155 Haarlemmermeer
126 Arnhem
119 Zaanstad
116 Vlaardingen
116 Apeldoorn
115 Breda
113 Delft
112 Maastricht
109 's-Hertogenbosch
105 Enschede
104 Nijmegen
103 Helmond
102 Nissewaard
101 Purmerend
97 Zoetermeer
96 LeeuwardenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
4 gemeentes met 0 besmettingen
2 gemeentes met 1 besmettingen
7 gemeentes met 2-4 besmettingen
10 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hoeveel van die 40 waren sowieso overleden als ze geen Corona hadden gehad?quote:Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Uiteindelijk alle 40.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hoeveel van die 40 waren sowieso overleden als ze geen Corona hadden gehad?![]()
Allemaal, maar mogelijk laterquote:Op donderdag 23 december 2021 15:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hoeveel van die 40 waren sowieso overleden als ze geen Corona hadden gehad?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
100%, uiteindelijk.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hoeveel van die 40 waren sowieso overleden als ze geen Corona hadden gehad?![]()
Vrij stabiel rond de 13.000 laatste dagen. Maar het effect van langere kerstvakantie en lockdown moet nog komen, dus ik verwacht dat we binnenkort weer wat meer dalen.![]()
45 natuurlijk.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
valt allemaal nog wel mee met omicron in opmars ...en nog keidruk overal ivm kerstquote:Op donderdag 23 december 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
13.332 positieve testen
162 ziekenhuisopnames
25 IC-opnames
40 overlijdenswoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Zouden we juist niet iets stijgen door Omicron? Al verwacht ik niet dat veel mensen gaan testen tijdens kerst.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vrij stabiel rond de 13.000 laatste dagen. Maar het effect van langere kerstvakantie en lockdown moet nog komen, dus ik verwacht dat we binnenkort weer wat meer dalen.![]()
blijft achterlijk hoog hoorquote:woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Er wordt toch ook aangeraden een zelftest te doenquote:Op donderdag 23 december 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden we juist niet iets stijgen door Omicron? Al verwacht ik niet dat veel mensen gaan testen tijdens kerst.Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Dat is de vraag ja. En hoe groot de rol van kerst gaat zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Zouden we juist niet iets stijgen door Omicron? Al verwacht ik niet dat veel mensen gaan testen tijdens kerst.![]()
Huisgenoot bijna klachtenvrij. Inmiddels 9 dagen geleden. 'Gewoon' normaal contact gehad. Anderen ook. Resultaat: niemand anders nog positief, inclusief 2 mensen die niet gevaccineerd zijn.
Het blijft toch heel apart. Kan nog komen natuurlijk, maar las dat je 2 dagen voor klachten en het moment van klachten het meest besmettelijk bent.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Is toch het effect van zelftesten?quote:That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Ja is ook makkelijker dan naar een GGD teststraat rijden.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:22 schreef greysbones het volgende:
[..]
Er wordt toch ook aangeraden een zelftest te doen![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 15:22 schreef Discombobulate het volgende:
Huisgenoot bijna klachtenvrij. Inmiddels 9 dagen geleden. 'Gewoon' normaal contact gehad. Anderen ook. Resultaat: niemand anders nog positief, inclusief 2 mensen die niet gevaccineerd zijn.
Het blijft toch heel apart. Kan nog komen natuurlijk, maar las dat je 2 dagen voor klachten en het moment van klachten het meest besmettelijk bent.![]()
![]()
Nou ja, 75% mensen met klachten die geen Covid blijken te zijn, is ook veel. Wat hebben die mensen dan?quote:![]()
Daar kunnen ze ook wel eens onderzoek naar doen, hoe fragiel die mensen eigenlijk zijn. Ik ken ook gezonde ouderen die maar milde klachten hadden. Zouden die echt aan corona overlijden of overlijden ze aan corona op dezelfde manier dat iemand overlijdt aan een longontsteking zoals bijvoorbeeld bij de griep.quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Sorry hoor, maar 40 doden? En dan zo'n tekentje erbij?![]()
Wat te denken van alle hongerdoden? Of de mensen die nu sterven aan kanker? Of sterven aan open TBC? Of sterven aan andere ziektes?
De afgelopen weken was er een oversterfte van 1000 doden per week. Dat lijkt me zorgelijk!![]()
Snotneus? Verkouden? Beetje hoofdpijn?quote:Op donderdag 23 december 2021 15:24 schreef zoost het volgende:
[..]
Nou ja, 75% mensen met klachten die geen Covid blijken te zijn, is ook veel. Wat hebben die mensen dan?![]()
Verkouden, brak.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:24 schreef zoost het volgende:
[..]
Nou ja, 75% mensen met klachten die geen Covid blijken te zijn, is ook veel. Wat hebben die mensen dan?![]()
Of moeten testen vanwege nauw contact?quote:Op donderdag 23 december 2021 15:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Snotneus? Verkouden? Beetje hoofdpijn?![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 15:25 schreef mir1986 het volgende:
Wat te denken van alle hongerdoden? Of de mensen die nu sterven aan kanker? Of sterven aan open TBC? Of sterven aan andere ziektes?
De afgelopen weken was er een oversterfte van 1000 doden per week. Dat lijkt me zorgelijk!![]()
![]()
Prik er dan maar 1 iemand ofzo dat het zo langzaam gaat? Bij mijn vorige 2 prikken had ik binnen 5 minuten na het binnenlopen van de locatie een prik in mijn arm.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:28 schreef Benny het volgende:
Uurtje geleden mijn booster kunnen halen. Stond iets verderop bij de GGD een behoorlijke rij![]()
https://www.gelderlander.(...)r-de-grens~a69e22ca/
Eerst alles doen om de grens krampachtig open te houden voor dagjestoeristen (uitzondering quarantaineplicht bijvoorbeeld) en dan klagen als mensen ze gebruiken.![]()
Dan komt er van als je zonder nadenken buitenproportionele maatregelen afkondigt in je eigen land, Rutte...quote:Op donderdag 23 december 2021 15:30 schreef Confetti het volgende:
Eerst alles doen om de grens krampachtig open te houden voor dagjestoeristen (uitzondering quarantaineplicht bijvoorbeeld) en dan klagen als mensen ze gebruiken.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Godver. Als je daar woont snap ik wel dat een menstruatie meer of minder je weinig doet.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is hier ook vandaag (Nederweert).![]()
Er stonden -van wat ik van buitenaf kon zien- wel aardig wat prikhokjes. Dit was een andere plek waar ik mijn eerste prikken heb gehad, maar zag er eigenlijk georganiseerder uit dan toen. En toen was ik inderdaad ook met 5 minuten weer 'buiten'.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Prik er dan maar 1 iemand ofzo dat het zo langzaam gaat? Bij mijn vorige 2 prikken had ik binnen 5 minuten na het binnenlopen van de locatie een prik in mijn arm.![]()
Rutte gooit ons land op slot vlak voor kerst en is verbaasd dat mensen dan gebruik maken van een ander landquote:Op donderdag 23 december 2021 15:30 schreef Confetti het volgende:
Eerst alles doen om de grens krampachtig open te houden voor dagjestoeristen (uitzondering quarantaineplicht bijvoorbeeld) en dan klagen als mensen ze gebruiken.
Wel bewijs dat hij nogal wereldvreemd is. Geen zeldzaamheid in Den Haag.![]()
Dick laat zich helemaal volspuiten met boosters zodat hij straks cup D heeft en iets kan bijverdienen daar in Spanje, naar passanten lonkend met fallusbewegingen.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jij wil een chick met dick zijn begrijp ik?![]()
Wij hebben al een contact minder tijdens de kerstquote:Op donderdag 23 december 2021 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is de vraag ja. En hoe groot de rol van kerst gaat zijn.Schoonouders komen niet, schoonmoeder is ziek
We gaan wel zelftesten voor we naar mijn ouders gaan. Mijn moeder voelt zich niet helemaal prettig bij de oplopende cijfers en als haar dit wat geruststelt, dan hebben we dat er wel voor over.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
jij mag kiezenquote:Op donderdag 23 december 2021 15:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat deze reeks nu over Covid of over menstruaties?Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Het is anekdotisch, maar het heeft me wel laten zien hoe idioot het is om iedereen te boosteren. Zo'n probleem is het nou ook weer niet.quote:
En die angst die ik had was totaal idioot.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
kan zijn dat er best mensen op een bepaald moment kort positief zijn geweestquote:Op donderdag 23 december 2021 15:22 schreef Discombobulate het volgende:
Het blijft toch heel apart. Kan nog komen natuurlijk, maar las dat je 2 dagen voor klachten en het moment van klachten het meest besmettelijk bent.
maar waarschijnlijk allemaal al een prima weerstand tegen het virusGaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
straks moet je nog naar BNWquote:Op donderdag 23 december 2021 15:22 schreef Discombobulate het volgende:
Het blijft toch heel apart. Kan nog komen natuurlijk, maar las dat je 2 dagen voor klachten en het moment van klachten het meest besmettelijk bent.![]()
![]()
Verstandig ook gewoon; zulke zelftesten voor grote bijeenkomsten. Wij ''negeren'' de maatregelen nu een beetje als we die behoefte hebben; laten ons niet meer sturen door Den Haag, maar als het vrienden of familie gerust stelt doen we uiteraard wel ons uiterste best om daar in mee te gaan. Iedereen moet zich prettig voelen.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wij hebben al een contact minder tijdens de kerstSchoonouders komen niet, schoonmoeder is ziek
We gaan wel zelftesten voor we naar mijn ouders gaan. Mijn moeder voelt zich niet helemaal prettig bij de oplopende cijfers en als haar dit wat geruststelt, dan hebben we dat er wel voor over.![]()
Sowieso, alsof het virus zich wat aantrekt van een grensovergangquote:Op donderdag 23 december 2021 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Rutte gooit ons land op slot vlak voor kerst en is verbaasd dat mensen dan gebruik maken van een ander land
Wel bewijs dat hij nogal wereldvreemd is. Geen zeldzaamheid in Den Haag.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Covid zorgt voor opstoppingquote:Op donderdag 23 december 2021 15:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat deze reeks nu over Covid of over menstruaties?![]()
we zijn allemaal ongesteld geworden van het beleidquote:Op donderdag 23 december 2021 15:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat deze reeks nu over Covid of over menstruaties?![]()
Alles heeft zijn cyclus. Elke 28 dagen, 2x2weken, is het weer een balletje opgooien met hoe de rode vlag gaat hangen. Rutte doet/deed dat ook om vanaf 18dec21 tot/met 14jan22 (=28dagen) het hondenhok dicht te gooien.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gaat deze reeks nu over Covid of over menstruaties?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Zo verschrikkelijk naïef inderdaad dat landen hun grenzen dicht gooien (of het moeilijker maken althans) in de hoop dat ze dan de mutatie buiten houden; alsof die niet al lang in elk land te vinden is.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
Sowieso, alsof het virus zich wat aantrekt van een grensovergang![]()
Ja hier ook, mijn oudste zoon was gisteren naar het "alternatieve" kerstdiner, gewoon bij iemand thuis met 10 klasgenootjes. Geen krampachtig gedoe meer. Op school was het uiteraard afgelast dus dan is dit een mooie oplossing.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Verstandig ook gewoon; zulke zelftesten voor grote bijeenkomsten. Wij ''negeren'' de maatregelen nu een beetje als we die behoefte hebben; laten ons niet meer sturen door Den Haag, maar als het vrienden of familie gerust stelt doen we uiteraard wel ons uiterste best om daar in mee te gaan. Iedereen moet zich prettig voelen.
Voor de rest alleen nog een maatregelen of test als een ander daar behoefte aan heeft.![]()
Verkouden......ik ben bijvoorbeeld 3 keer echt ziek geweest vanaf oktober.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:24 schreef zoost het volgende:
[..]
Nou ja, 75% mensen met klachten die geen Covid blijken te zijn, is ook veel. Wat hebben die mensen dan?
mega keelpijn, alles zat dicht etcwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
sinds die vaccinatie ben ik vaker ziek dan ooit, maar niet met Covid.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Verkouden......ik ben bijvoorbeeld 3 keer echt ziek geweest vanaf oktober.
mega keelpijn, alles zat dicht etc![]()
Vriend van mij moest zich na 2 negatieve zelftesten toch bij de GGD laten testen om bij zijn huisarts een afspraak te kunnen maken.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:26 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Of moeten testen vanwege nauw contact?
Bronchitis heeft hij trouwens
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2021 15:48:45 ]![]()
hier precies hetzelfde, erg vreemdquote:Op donderdag 23 december 2021 15:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
sinds die vaccinatie ben ik vaker ziek dan ooit, maar niet met Covid.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
En wat als nou blijkt dat een deel van die 1000 veroorzaakt wordt door de lange termijn effecten van covid? Of door uitgestelde zorg omdat 2 miljoen mensen vaccinatie weigerden?quote:Op donderdag 23 december 2021 15:25 schreef mir1986 het volgende:
De afgelopen weken was er een oversterfte van 1000 doden per week. Dat lijkt me zorgelijk!
Verder hebben we in Nederland weinig hongerdoden of tbc sterfgevallen![]()
Ja, op het moment dat je de mutatie ontdekt ben je toch al te laat.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo verschrikkelijk naïef inderdaad dat landen hun grenzen dicht gooien (of het moeilijker maken althans) in de hoop dat ze dan de mutatie buiten houden; alsof die niet al lang in elk land te vinden is.
En misschien dat in Den Haag het buitenland wel heel ver weg lijkt. Maar voor ons ligt Amsterdam op 150 km en Duitsland op 10.
Dus dan had ik liever dat ze die Amsterdammers met hun overdosis Omikron bij de IJssel tegenhielden, maar daar hoor je dan weer niemand over
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Iemand al een SMS ontvangen met meer informatie over de vaccinatie als griepprikontvanger? Het is verdacht stil in de media en bij de GGD/Overheid rond deze procedure.![]()
Ik las menstruatiequote:Op donderdag 23 december 2021 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo verschrikkelijk naïef inderdaad dat landen hun grenzen dicht gooien (of het moeilijker maken althans) in de hoop dat ze dan de mutatie buiten houden; alsof die niet al lang in elk land te vinden is.![]()
![]()
Kerst is bij ons voor de familie-contacten. Daarna is de vakantie qua contacten voor mijn dochter, ze treft allerlei vriendinnen in allerlei samenstellingen. Enige afspraak die ze maken, is bij klachten thuisblijven. Ik vind het wel best hoor.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja hier ook, mijn oudste zoon was gisteren naar het "alternatieve" kerstdiner, gewoon bij iemand thuis met 10 klasgenootjes. Geen krampachtig gedoe meer. Op school was het uiteraard afgelast dus dan is dit een mooie oplossing.
Voor de rest alleen nog een maatregelen of test als een ander daar behoefte aan heeft.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Daar gaat het niet zo zeer om. Het gaat er om dat ze niet extra brandhaarden willen binnenhalen om zo de verspreiding iig niet te versnellenquote:Op donderdag 23 december 2021 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo verschrikkelijk naïef inderdaad dat landen hun grenzen dicht gooien (of het moeilijker maken althans) in de hoop dat ze dan de mutatie buiten houden; alsof die niet al lang in elk land te vinden is.![]()
Ik wou nu zeggen, waar het hart van vol is, loopt de mond van over, maar dan wordt het wel heelquote:![]()
het is vanaf, dus kan ook later, de slimmerds.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:46 schreef -0- het volgende:
Iemand al een SMS ontvangen met meer informatie over de vaccinatie als griepprikontvanger? Het is verdacht stil in de media en bij de GGD/Overheid rond deze procedure.![]()
Sinds corona 1x verkouden geweest (vorig jaar zomer), verder niets. Komt omdat ik zoveel minder mensen zie dan vroeger.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
sinds die vaccinatie ben ik vaker ziek dan ooit, maar niet met Covid.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Godverquote:Op donderdag 23 december 2021 15:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik wou nu zeggen, waar het hart van vol is, loopt de mond van over, maar dan wordt het wel heel![]()
![]()
![]()
We lachen dat advies weg.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:22 schreef greysbones het volgende:
[..]
Er wordt toch ook aangeraden een zelftest te doen´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
wie is we?quote:Op donderdag 23 december 2021 15:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
We lachen dat advies weg.Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
Ik ben sinds de epidemie één keer ziek geweest en dat was toen ik de cojona had. Blijkbaar werken die maatregelen ook prima tegen griep en verkoudheden. Normaal gesproken rijg ik de verkoudheden aan elkaar zo van september t/m januari.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Verkouden......ik ben bijvoorbeeld 3 keer echt ziek geweest vanaf oktober.
mega keelpijn, alles zat dicht etc"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ik vind het eerder wereldvreemd dat jij denkt dat ze dat denken.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Rutte gooit ons land op slot vlak voor kerst en is verbaasd dat mensen dan gebruik maken van een ander land
Wel bewijs dat hij nogal wereldvreemd is. Geen zeldzaamheid in Den Haag.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Hier hetzelfde inderdaad. Nogal gevoelige luchtwegen en normaal bij elke seizoenswisseling maanden last van bronchitis en dat soort geneuzel. Nu al twee jaar totaal klachtenvrij dankzij de 1,5 meter samenleving.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben sinds de epidemie één keer ziek geweest en dat was toen ik de cojona had. Blijkbaar werken die maatregelen ook prima tegen griep en verkoudheden. Normaal gesproken rijg ik de verkoudheden aan elkaar zo van september t/m januari.
Mondkapjesgoden.![]()
zowel ik als zorgverlener nog niks en mijn vrouw als zeer kwetsbare nog niks maar ondertussen vaccineren sommige huisartsen gewoon iedereen en defensie ook.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:46 schreef -0- het volgende:
Iemand al een SMS ontvangen met meer informatie over de vaccinatie als griepprikontvanger? Het is verdacht stil in de media en bij de GGD/Overheid rond deze procedure.
top geregeld weer allemaal ....wat een achterlijke SHITSHOW weerwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
donderdag 23 december 2021 @ 13:00:00 #290
addfoeaddfriendchaticonpmprofielMnostra
ask why
400x208x130x-24x1pi_202768738
quote:
0s.gif
Op donderdag 23 december 2021 12:56 schreef Mondkapje het volgende:
Ik heb het idee dat met die discussie over de langetermijnplanning het échte heikele punt wordt omzeild: hoe krijgen we die 15% gevaccineerd.
Is de breakdown van die 15% überhaupt bekend of ingeschat? Een belangrijk deel zal niet gevaccineerd kúnnen worden - of het kan wel, maar het sorteert geen effect. En wat is de concrete aanpak voor de overige groepen, zoals mensen met prikangst?
Wat bedoel je hier met 'breakdown'?
To BG or not to BG!![]()
Is dit wat ze nou bedoelen met aanpassen?quote:Op donderdag 23 december 2021 15:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja hier ook, mijn oudste zoon was gisteren naar het "alternatieve" kerstdiner, gewoon bij iemand thuis met 10 klasgenootjes. Geen krampachtig gedoe meer. Op school was het uiteraard afgelast dus dan is dit een mooie oplossing.
Voor de rest alleen nog een maatregelen of test als een ander daar behoefte aan heeft.
I'll give you something to do![]()
Ik was juist voor corona iets van 6 jaar ofzo niet verkouden. Laatste twee jaar twee keer verkouden geweest. Je kan je ook afvragen of blootstelling ook niet juist goed voor je immuunsysteem is. Ik denk het wel eerlijk gezegd.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
We groeien mee met de maatregelenquote:Op donderdag 23 december 2021 16:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Is dit wat ze nou bedoelen met aanpassen?![]()
![]()
quote:U.S. regulators cleared use of a Covid-19 pill from Merck & Co. <ticker id="ticker-US-MRK"/> and partner Ridgeback Biotherapeutics LP, the latest easy-to-use therapy that infected people can take to keep out of the hospital.
The authorization by the U.S. Food and Drug Administration permits doctors to prescribe the drug, called molnupiravir, to adults at high risk of severe disease shortly after they develop mild to moderate symptoms.
The FDA recommended using the Merck drug only if other authorized drugs aren’t available and medically appropriate. Health experts have raised safety concerns about the Merck drug, which also was less effective than an antiviral from Pfizer Inc. On Wednesday, the FDA cleared the Pfizer pill, Paxlovid, also for people to take at home to try to stay out of the hospital.
Merck’s drug was found to be 30% effective in reducing the risk of hospitalization and death in a key study, while Pfizer said Paxlovid was 89% effective at reducing risk of hospitalization and death in a key study. Both drugs were tested before the Omicron variant emerged.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Als het moet dan maar op de ouwe manier ja, maar tis allemaal alweer verouderd tegen Alfa Variant, en ben benieuwd... Moet Canada en Amerika in kunnen komen van de zomer.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:04 schreef Wirelessmouse het volgende:
Goed nieuws voor @:ludovico:
https://nos.nl/artikel/24(...)en-novavax-te-kiezen"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja, dom paniekvoetbal.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
RV gehuurd?quote:Op donderdag 23 december 2021 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het moet dan maar op de ouwe manier ja, maar tis allemaal alweer verouderd tegen Alfa Variant, en ben benieuwd... Moet Canada en Amerika in kunnen komen van de zomer.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Neuh maar we gaan wel een weekje of tegen de 6.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat hoor ik in mijn omgeving ook van meerdere mensen.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
sinds die vaccinatie ben ik vaker ziek dan ooit, maar niet met Covid.
Mijn man en ik zijn niet gevaccineerd en hebben niks geen last of symptomen van wat dan ook gehad tijdens de hele pandemie. We wonen in een woongroep van 9 personen, allen ongevaccineerd, en 7 zijn al besmet (en ziek) geweest. Zou liever een natuurlijke besmetting krijgen dan een vaccin, maar denk dat ik van nature imuun ben.To BG or not to BG!![]()
Zijn of worden die ongevaccineerden nu werkelijk het 'punt' gemaakt ?quote:Op donderdag 23 december 2021 16:12 schreef oppiedoppie het volgende:
donderdag 23 december 2021 @ 13:00:00 #290
addfoeaddfriendchaticonpmprofielMnostra
ask why
400x208x130x-24x1pi_202768738
quote:
0s.gif
Op donderdag 23 december 2021 12:56 schreef Mondkapje het volgende:
Ik heb het idee dat met die discussie over de langetermijnplanning het échte heikele punt wordt omzeild: hoe krijgen we die 15% gevaccineerd.
Is de breakdown van die 15% überhaupt bekend of ingeschat? Een belangrijk deel zal niet gevaccineerd kúnnen worden - of het kan wel, maar het sorteert geen effect. En wat is de concrete aanpak voor de overige groepen, zoals mensen met prikangst?
Wat bedoel je hier met 'breakdown'?
Vermoed dat de tweedeling vooral suggestieve beeldvorming is, ook omdat de "wetenschap"al heeft aangegeven heeft dat het actieve mRNA bestandsdeel niet/nauwelijks nieuwe virusvarianten zal/kan/gaat bestrijden.
Blijft over de werking zelf, die naast - imo, sws medisch - zeer persoonsafhankelijk is. De één heeft er baat bij, de ander heeft het niet nodig.
Dat iemand ziek wordt, komt hier niet omdat die door een ander ziek wordt maar omdat de persoon zelf simpelweg bevattelijk is. Dat een ouder z'n heup breekt komt of iets niet meer ziet , komt niet omdat de straat ineens zo hard is. De gedachte dat zeg een fitte/vitale persoon, laat staan kinderen, moet worden overtuigd, lijkt mij heel erg ver gezocht om "heikel" te gaan zijn."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Lekker man. Beetje beren spotten enzo.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Neuh maar we gaan wel een weekje of tegen de 6.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Pcies, beetje beertjes knuffelen in Glacier national park.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Lekker man. Beetje beren spotten enzo."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Uit de televaag. Dit is toch geen houdbaar langetermijn pakket. Dit is de nagels aan de doodskist van de samenleving.quote:Andere voorbeelden, voor het ’noodpakket’: scholen zorgen dat ze een thuisonderwijscurriculum ontwikkelen waarbij kinderen van de kleuterschool een knutselpakket mee naar huis krijgen en middelbare scholen scheikundeproefjes. Restaurants passen hun bedrijfsmodel zo aan dat ze in de zomer volle bak kunnen draaien en met de kerstdagen maaltijdboxen aanbieden waarbij mensen thuis hun viergangendiner in elkaar kunnen zetten.zie email 27 oktober![]()
Voor mij is het geen afvragen. Ons uit en door evolutie ontstane immuunsysteem werkt alleen goed als het regelmatig wordt uitgedaagd om (mild verlopende) bv infecties te bestrijden.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:17 schreef Discombobulate het volgende:
Ik was juist voor corona iets van 6 jaar ofzo niet verkouden. Laatste twee jaar twee keer verkouden geweest. Je kan je ook afvragen of blootstelling ook niet juist goed voor je immuunsysteem is. Ik denk het wel eerlijk gezegd.
Ziek zijn en daarvan herstellen is onderdeel van het (over)leven. Dat dit voor een groep fataal is, is spijtig maar onderdeel om de soort als geheel te laten voortbestaan. Dat deze kille Darwin zienswijze niet schattig en weinig aaibaar is, zeker als het iemand persoonlijk cq nadelig (be)treft, snap ik ook.
Ik ben zelf, oprecht, altijd blij met mijn periodieke verkoudheden en snotteren omdat het mij vertelt dat alles het nog doet. Ik zou mij echt zorgen gaan maken als ik bv niet meer zou niezen, misselijk kan worden of geen ordinaire - mits verklaarbare - pijntjes etc.etc. zou hebben."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Aanpassen aan het virus.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uit de televaag. Dit is toch geen houdbaar langetermijn pakket. Dit is de nagels aan de doodskist van de samenleving.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Waardeloos.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uit de televaag. Dit is toch geen houdbaar langetermijn pakket. Dit is de nagels aan de doodskist van de samenleving.
Men wil dus structureel kiddo's op gaan offeren voor die paar kromme jaren van een stel bejaarden.![]()
Ja leuk. Maar niet door schoolsluitingen boven de markt te laten hangen. Schaal de IC maar op.quote:
Maar goed. In hetzelfde artikel wordt la weer volop gemopperd op Hugo die dat niet wil…zie email 27 oktober![]()
Dit is het failliet van onze vrije samenleving zoals we die pre-covid kenden. Maar volgens een aantal users moeten we niet bang zijn voor verandering en leveren we netto niets in, dus niets aan de hand ofzo.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uit de televaag. Dit is toch geen houdbaar langetermijn pakket. Dit is de nagels aan de doodskist van de samenleving.
Kijkend naar Twitter zijn er 0 voorstanders van dit plan. Het past niet binnen het profiel van de Telegraaf om dit te propageren daarom is mijn theorie dat ze dit als een stuk rood vlees de arena in gooien om een maatschappelijke discussie op gang te helpen.![]()
Toen ik dat stuk in de Televaag las, moest ik eerst checken of het niet De Speld was. Man, man, man. De langetermijn visie is vooral dat we nooit meer terug naar normaal gaan. Wat mij betreft geen oplossing dit. Zorg dat je de zorg op orde krijgt, dat winkels open kunnen blijven, dat mensen plezier mogen maken op een veilige manier.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uit de televaag. Dit is toch geen houdbaar langetermijn pakket. Dit is de nagels aan de doodskist van de samenleving.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Walen kunnen wel rellen.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja, ik zei het wat voorzichtig maar eigenlijk ben ik daar ook van overtuigd.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Voor mij is het geen afvragen. Ons uit en door evolutie ontstane immuunsysteem werkt alleen goed als het regelmatig wordt uitgedaagd om (mild verlopende) bv infecties te bestrijden.
Ziek zijn en daarvan herstellen is onderdeel van het (over)leven. Dat dit voor een groep fataal is, is spijtig maar onderdeel om de soort als geheel te laten voortbestaan. Dat deze kille Darwin zienswijze niet schattig en weinig aaibaar is, zeker als het iemand persoonlijk cq nadelig (be)treft, snap ik ook.
Ik ben zelf, oprecht, altijd blij met mijn periodieke verkoudheden en snotteren omdat het mij vertelt dat alles het nog doet. Ik zou mij echt zorgen gaan maken als ik bv niet meer zou niezen, misselijk kan worden of geen ordinaire - mits verklaarbare - pijntjes etc.etc. zou hebben.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ja, carnaval in de zomer? What's next? Kerstmis in juli? Elfstedentoch in augustus?quote:Op donderdag 23 december 2021 16:39 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Toen ik dat stuk in de Televaag las, moest ik eerst checken of het niet De Speld was. Man, man, man. De langetermijn visie is vooral dat we nooit meer terug naar normaal gaan. Wat mij betreft geen oplossing dit. Zorg dat je de zorg op orde krijgt, dat winkels open kunnen blijven, dat mensen plezier mogen maken op een veilige manier.![]()
Als je een Waal bent heb je sowieso al een kutleven, ook voor corona. Die hebben niks te verliezen dus gaan maar lekker rebelleren.quote:![]()
Ja, ik snap wel dat je een verzetje zoekt als je in Charleroi woont.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:41 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Als je een Waal bent heb je sowieso al een kutleven, ook voor corona. Die hebben niks te verliezen dus gaan maar lekker rebelleren.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Hier ook. Vanaf februari 2020 al niet meer verkouden of grieperig geweest. Terwijl ik het toch niet heel nauw neem en best veel mensen zie en zo. En eerst was ik dat wel een paar keer per winter.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben sinds de epidemie één keer ziek geweest en dat was toen ik de cojona had. Blijkbaar werken die maatregelen ook prima tegen griep en verkoudheden. Normaal gesproken rijg ik de verkoudheden aan elkaar zo van september t/m januari.![]()
Beter dat er nu een discussie op gang komt en de nieuwe regering er serieus mee aan de slag gaat, dan straks weer plots overvallen worden.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja leuk. Maar niet door schoolsluitingen boven de markt te laten hangen. Schaal de IC maar op.
Maar goed. In hetzelfde artikel wordt la weer volop gemopperd op Hugo die dat niet wil…
'Zeg mondkapje waar ga je hene' Grapperhaus-esk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
ZA'd that for you:)quote:Op donderdag 23 december 2021 16:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waardeloos.
Men wil dus structureel kiddo's op gaan offeren om de QR maatschappij te faciliteren.![]()
Laatste keer dat ik goed ziek was is alweer wat jaren geleden. Ondertussen wel twee keer cojona gehad.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Hier ook. Vanaf februari 2020 al niet meer verkouden of grieperig geweest. Terwijl ik het toch niet heel nauw neem en best veel mensen zie en zo. En eerst was ik dat wel een paar keer per winter.![]()
In Australië zijn ze niet anders gewend (Kerst in hartje zomer)quote:
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Wanne onzin dit.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Voor mij is het geen afvragen. Ons uit en door evolutie ontstane immuunsysteem werkt alleen goed als het regelmatig wordt uitgedaagd om (mild verlopende) bv infecties te bestrijden.
Ik ben zelf, oprecht, altijd blij met mijn periodieke verkoudheden en snotteren omdat het mij vertelt dat alles het nog doet. Ik zou mij echt zorgen gaan maken als ik bv niet meer zou niezen, misselijk kan worden of geen ordinaire - mits verklaarbare - pijntjes etc.etc. zou hebben.![]()
Had die Omikron inmiddels niet al in de ziekenhuizen zichtbaar moeten zijn? Het waart hier toch al vier weken rond.![]()
Ik zie helemaal voor mij dat dezelfde '150 mensen' ook verantwoordelijk waren voor de instructie aan voetbalsupporters om thuis met een ratel te gaan zitten ratelen als men scoort (en een dansje op de plek te doen).quote:Op donderdag 23 december 2021 16:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Echt, compleet wereldvreemd.![]()
Wij zijn er met onze sectie al aan begonnen om de jaarplanning zo te verbouwen dat we de lastigste hoofdstukken naar het begin en het einde van het schooljaar verplaatsen, en alles wat nog enigszins in thuisstudie te doen is naar de winter te bonjouren.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En ja, dat is serieus.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ik zou er ook nog dubbel voor willen betalen om bij te dragen aan de eventuele boete.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik ga nooit meer naar de bios, maar mocht een bioscoop in NL zoiets doen koop ik een kaartje.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ook dat nog ja, zeker weten. Ik hou van dit soort acties.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zou er ook nog dubbel voor willen betalen om bij te dragen aan de eventuele boete.![]()
Cringewaardig. Een land als Engeland dat te midden van de deltavariant en met een premature vaccinatiegraad al een half jaar normaal weet te doen, en wij gaan zo'n plan optuigen zeker?quote:Op donderdag 23 december 2021 16:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uit de televaag. Dit is toch geen houdbaar langetermijn pakket. Dit is de nagels aan de doodskist van de samenleving.I'll give you something to do![]()
En ze stellen de eventuele maatregelen ook nog even tot na kerst uit.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Cringewaardig. Een land als Engeland dat te midden van de deltavariant en met een premature vaccinatiegraad al een half jaar normaal weet te doen, en wij gaan zo'n plan optuigen zeker?
Bewonderingswaardig wel.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Over 2 weken is dat zichtbaar.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Had die Omikron inmiddels niet al in de ziekenhuizen zichtbaar moeten zijn? Het waart hier toch al vier weken rond.![]()
Ik kan er nog steeds niet bij dat thuisonderwijs wordt overwogen als iets om structureel in te zetten.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wij zijn er met onze sectie al aan begonnen om de jaarplanning zo te verbouwen dat we de lastigste hoofdstukken naar het begin en het einde van het schooljaar verplaatsen, en alles wat nog enigszins in thuisstudie te doen is naar de winter te bonjouren.
En ja, dat is serieus.
Kut voor die kids, kut voor de docenten en kut voor ouders om dat in te regelen.![]()
Ben benieuwd. In NL heb ik dit soort praat al vaker gehoord van horeca etc maar puntje paaltje gaan ze snel weer dicht het moment dat ze een waarschuwing krijgen.quote:
“Ons doel is nu bereikt met deze aandacht”. Ja, en alles is nog gewoon nog dicht. Zelfs dat restaurant dat tonnen binnen haalde met crowdfunding bleef gewoon dicht.
Maargoed, wie weet zijn de Belgen volhardender. Ik heb echter een vermoeden van niet
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
In België moeten ze eerst een half jaar vergaderen welk van de 8 ministers over de handhaving gaatquote:Op donderdag 23 december 2021 16:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben benieuwd. In NL heb ik dit soort praat al vaker gehoord van horeca etc maar puntje paaltje gaan ze snel weer dicht het moment dat ze een waarschuwing krijgen.
“Ons doel is nu bereikt met deze aandacht”. Ja, en alles is nog gewoon nog dicht. Zelfs dat restaurant dat tonnen binnen haalde met crowdfunding bleef gewoon dicht.
Maargoed, wie weet zijn de Belgen volhardender. Ik heb echter een vermoeden van niet
zie email 27 oktober![]()
Je zal bijna gaan denken dat het kan helpen om meer IC capaciteit te hebben. Dat het je meer buffer geeft. Maar ‘dat kan niet’ volgens Mark.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:53 schreef galantis het volgende:
[..]
Cringewaardig. Een land als Engeland dat te midden van de deltavariant en met een premature vaccinatiegraad al een half jaar normaal weet te doen, en wij gaan zo'n plan optuigen zeker?
Maar je maatschappij permanent opblazen; talloze bedrijven failliet laten gaan kan wel. Wel goed om te weten.![]()
Als ze wat steun, die ze later terug moeten betalen, toegestopt krijgen, gaan ze allemaal braaf dicht. Stoor me daar enorm aan.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben benieuwd. In NL heb ik dit soort praat al vaker gehoord van horeca etc maar puntje paaltje gaan ze snel weer dicht het moment dat ze een waarschuwing krijgen.
Bij elke maatregel een hoop geblaf, maar ze bijten nooit.![]()
Ik heb m’n hoop gevestigd op het bedrijfsleven, de culturele sector en het lobbycircuit. De politiek is compleet wereldvreemd maar dat die lui hun eigen graf graven kan ik me niet voorstellen.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je zal bijna gaan denken dat het kan helpen om meer IC capaciteit te hebben. Dat het je meer buffer geeft. Maar ‘dat kan niet’ volgens Mark.
Maar je maatschappij permanent opblazen; talloze bedrijven failliet laten gaan kan wel. Wel goed om te weten.![]()
We gaan er gewoon niet op gokken dat we volgend jaar wel open zouden mogen blijven. Er is gewoon niets wat daarop wijst, dus of dat nieuwe normaal-plan van de Telegraaf nu wel of geen werkelijkheid wordt, we gooien het maar om. Ik heb begrepen dat er, om teleurstellingen te voorkomen, ook geen kerstgala meer in de jaarplanner komt te staan.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik kan er nog steeds niet bij dat thuisonderwijs wordt overwogen als iets om structureel in te zetten.
Kut voor die kids, kut voor de docenten en kut voor ouders om dat in te regelen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Het is te sneu voor woorden.
Jongens, we gaan gewoon door met dezelfde aanpak van lockdowns en sluitingen. Alleen we noemen het nu geen lockdown meer maar langetermijnvisie. We kondigen het vooraf aan, dus je kan je voorbereiden. 8 maanden per jaar omzetderving? Ondernemersrisico. Pas je maar aan aan ons nieuwe normaal, beetje creatief!
Groetjes
Mark![]()
Zodra ze geen steun meer ontvangen is de leverage van de overheid weg en zou dit nog wel eens kunnen veranderen. Denk dat er weinig zijn die dicht blijven om hun eigen graf te graven.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tot die tijd zal het wel grotendeels bij een grote mond blijven, ja.I'll give you something to do![]()
Sloop alles maar uit de planner, scheelt teleurstellingen.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We gaan er gewoon niet op gokken dat we volgend jaar wel open zouden mogen blijven. Er is gewoon niets wat daarop wijst, dus of dat nieuwe normaal-plan van de Telegraaf nu wel of geen werkelijkheid wordt, we gooien het maar om. Ik heb begrepen dat er, om teleurstellingen te voorkomen, ook geen kerstgala meer in de jaarplanner komt te staan.
Straks heb ik kaartjes uit 2019 die strak weer niet gebruikt kunnen worden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als de rest van Europa hier niet in mee gaat is dit niet houdbaar hoor. Dat scheelt.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:03 schreef Spablauw214 het volgende:
Jongens, we gaan gewoon door met dezelfde aanpak van lockdowns en sluitingen. Alleen we noemen het nu geen lockdown meer maar langetermijnvisie. We kondigen het vooraf aan, dus je kan je voorbereiden. 8 maanden per jaar omzetderving? Ondernemersrisico. Pas je maar aan aan ons nieuwe normaal, beetje creatief!
Groetjes
Mark
Gewoon de zoveelste ruttiaanse truc om met woordenspelletjes visie en verantwoording te ontlopen.zie email 27 oktober![]()
Ik vond dat er in 2020 veel te snel de conclusie getrokken werd dat het oude normaal nooit meer terug zou komen.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:03 schreef Spablauw214 het volgende:
Groetjes
Mark
Maar nu zie je dat het een bewuste koers is.
De intentie was er nooit wabt waaruit blijkt dat immers?![]()
En we gaan vooral niks met de zorg doen. Behalve bezuinigen dan.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:03 schreef Spablauw214 het volgende:
Groetjes
Mark![]()
Dat, en voor de VVD is dit zelfmoord. Dan zijn ze hun status van ondernemerspartij kwijt. Beetje zoals het CDA de boeren is kwijtgeraakt.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de rest van Europa hier niet in mee gaat is dit niet houdbaar hoor. Dat scheelt.
Gewoon de zoveelste ruttiaanse truc om met woordenspelletjes visie en verantwoording te ontlopen.![]()
Leg uit ipv waarom je dat vindt ipv het conflict te zoeken door iets als onzin te stellen.quote:
Of gaat het je op de vorm omdat de inhoud je niet bevalt ?
Zo ja, dan kan je beter niet reageren en het zo aan de (eigen)waan overlaten.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 23-12-2021 17:15:45 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Testverslavingquote:Op donderdag 23 december 2021 15:24 schreef zoost het volgende:
[..]
Nou ja, 75% mensen met klachten die geen Covid blijken te zijn, is ook veel. Wat hebben die mensen dan?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
ik heb ook niet de indruk dat er al een plan isquote:Op donderdag 23 december 2021 17:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als de rest van Europa hier niet in mee gaat is dit niet houdbaar hoor. Dat scheelt.
Gewoon de zoveelste ruttiaanse truc om met woordenspelletjes visie en verantwoording te ontlopen.![]()
Moet je dat stuk in de televaag eens lezen wie daar verantwoordelijk voor is…quote:Op donderdag 23 december 2021 17:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En we gaan vooral niks met de zorg doen. Behalve bezuinigen dan.zie email 27 oktober![]()
Dat is wel een goede oplossing denk ikquote:Op donderdag 23 december 2021 17:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
We gaan er gewoon niet op gokken dat we volgend jaar wel open zouden mogen blijven. Er is gewoon niets wat daarop wijst, dus of dat nieuwe normaal-plan van de Telegraaf nu wel of geen werkelijkheid wordt, we gooien het maar om. Ik heb begrepen dat er, om teleurstellingen te voorkomen, ook geen kerstgala meer in de jaarplanner komt te staan.
- geen restaurants, hoef je ze ook niet te sluiten
- geen evenementen meer, hoef je ze ook niet te cancellen
- alleen maar online les, hoeft de school ook niet dicht
![]()
![]()
Mark en Hugo?quote:Op donderdag 23 december 2021 17:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet je dat stuk in de televaag eens lezen wie daar verantwoordelijk voor is…![]()
Maaltijdboxen van een restaurant die mensen zelf in elkaar zetten? Ik kan redelijk goed koken dus als ik naar een restaurant ga is juist de essentie dat ik niet hoef te koken.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uit de televaag. Dit is toch geen houdbaar langetermijn pakket. Dit is de nagels aan de doodskist van de samenleving.![]()
Nee, kwestie van rekensommetje. Omicron hoeft verder niet zelf een zrog te geven maar de zorgen daaromheen die het geeft kan wel de (eerste lijns)zorg overbelasten. Zie de grafieken van o.a. het RIVM.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Had die Omikron inmiddels niet al in de ziekenhuizen zichtbaar moeten zijn? Het waart hier toch al vier weken rond.
Pas ergens eind dit jaar (weekje nog) zal Omicron ws in NL dominant gaan worden qua besmettingen waarmee het op zijn vroegst pas half januari iets zichtbaar kan doen voor/met ziekenhuiscijfers die als het gevolgen heeft, dan eind januari zullen gaan pieken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Wat ik een beetje mis in dat voorstel is hoe we dat thuisonderwijs gaan inregelen. Moet je dan als ouder maar minder gaan werken en inkomensterugval accepteren?
Als iedereen in de winter minder werkt, heb je dus ook minder arbeidsproductiviteit. Zullen de werkgevers blij mee zijn.![]()
Het is idd (goed gevonden) rood vlees dat in de pan wordt gegooid om te zien waar het naartoe suddert.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:03 schreef Spablauw214 het volgende:
Groetjes
Mark"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Omdat je dus stelt dat je heel gezond bent omdat je regelmatig verkouden bent en overal pijntjes heb. Ik denk dat ik gezonder ben omdat ik al anderhalf jaar niet verkouden ben geweest en nergens pijntjes heb.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Leg uit ipv waarom je dat vindt ipv het conflict te zoeken door iets als onzin te stellen.
Of gaat het je op de vorm omdat de inhoud je niet bevalt ?
Zo ja, dan kan je beter niet reageren en het zo aan de (eigen)waan overlaten.![]()
Beetje flexibel zijn toch? Je kunt ook van 20:00 - 23:00 nog werken, alles is toch dicht dus je mist niks.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat ik een beetje mis in dat voorstel is hoe we dat thuisonderwijs gaan inregelen. Moet je dan als ouder maar minder gaan werken en inkomensterugval accepteren?
Als iedereen in de winter minder werkt, heb je dus ook minder arbeidsproductiviteit. Zullen de werkgevers blij mee zijn.
Het nieuwe normaal, we doen het samen![]()
![]()
Ok. Is goed joh.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:17 schreef Rozevla het volgende:
Ik heb dus nu Corona
Dikke lul ik blijf niet thuis met kerst!!!!!![]()
Oke.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Beetje flexibel zijn toch? Je kunt ook van 20:00 - 23:00 nog werken, alles is toch dicht dus je mist niks.
Het nieuwe normaal, we doen het samen
Hoi Wopke,
De rekening van de GGZ wordt fiscaal aftrekbaar neem ik aan? Ja?
Thanks,
Spablauw![]()
Niet zo moeilijk doen met al die vragen; gewoon aanpassen, het is beter dan de vorige twee jaar!quote:Op donderdag 23 december 2021 17:14 schreef Spablauw214 het volgende:
Als iedereen in de winter minder werkt, heb je dus ook minder arbeidsproductiviteit. Zullen de werkgevers blij mee zijn.![]()
Zo deed ik het ook toen ik er overdag nog wat te doen wasquote:Op donderdag 23 december 2021 17:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Beetje flexibel zijn toch? Je kunt ook van 20:00 - 23:00 nog werken, alles is toch dicht dus je mist niks.
Het nieuwe normaal, we doen het samen
Tap tap tap![]()
Dat hoeven we niet te weten, tmi, tmiquote:Op donderdag 23 december 2021 17:17 schreef Rozevla het volgende:
Ik heb dus nu Corona
Dikke lul ik blijf niet thuis met kerst!!!!!En ook niks nieuws hier op FOK!
![]()
Als ze dat nieuwe normaal echt willen invoeren snap ik wel waarom ze de zorg niet willen opschalen. Dat kan je dan inderdaad beter aan de GGZ besteden. Het wordt dan een beetje zoals Scandinavië hopen dat je elke winter het mentaal maar weer overleeft.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Oke.
Hoi Wopke,
De rekening van de GGZ wordt fiscaal aftrekbaar neem ik aan? Ja?
Thanks,
Spablauw![]()
Deze reactie op NU.nl
"Zojuist geweest. De drie plaatselijke huisartsen prikken met wat hulp het hele dorp van 18-60 in de sporthal. Ben in juli in een XXL-locatie geweest, maar vandaag worden hier bij de huisarts veel meer vaccins weggeprikt dan destijds op die dag op de GGD locatie. Gaan zitten, prikker komt langs met karretje, elke prikker zet elke minuut een prik. Driehonderd stoelen ivm het kwartier wachten. Ontzettend efficient en op 5 minuten van huis. En een maand eerder dan bij de GGD."
https://www.nu.nl/coronav(...)d#coral_talk_wrapper
Zo zou het inderdaad efficienter kunnen. Je moet er maar opkomen.![]()
Maar is het ook zorgvuldig....quote:Op donderdag 23 december 2021 17:22 schreef Mondkapje het volgende:
Deze reactie op NU.nl
"Zojuist geweest. De drie plaatselijke huisartsen prikken met wat hulp het hele dorp van 18-60 in de sporthal. Ben in juli in een XXL-locatie geweest, maar vandaag worden hier bij de huisarts veel meer vaccins weggeprikt dan destijds op die dag op de GGD locatie. Gaan zitten, prikker komt langs met karretje, elke prikker zet elke minuut een prik. Driehonderd stoelen ivm het kwartier wachten. Ontzettend efficient en op 5 minuten van huis. En een maand eerder dan bij de GGD."
De enige reden waarom het argument van ''zorgvuldigheid'' iets van waarde heeft is omdat het gelinkt is aan het QR systeem. Gewoon kappen met dat hele QR systeem, gewoon zo snel mogelijk boosters uitdelen. Dan hoef je ook niet meer ''zorgvuldig'' (a.k.a. traag) te prikken zodat de registratie het bij kan houden.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar is het ook zorgvuldig....![]()
Ik neem aan dat iedereen eerst langs een tafeltje is geweest om zich aan te melden in het systeem. En dan hup, driehonderd stoelen klaargezet en gaan met die banaan.
Hoe moet dat toch met Nederland als het écht oorlog wordt?
Straks komen die Britten hier kijken en verslag maken en dan staan we voor schut voor de hele wereld.![]()
Dan geven we ons zorgvuldig overquote:Op donderdag 23 december 2021 17:27 schreef Mondkapje het volgende:
Ik neem aan dat iedereen eerst langs een tafeltje is geweest om zich aan te melden in het systeem. En dan hup, driehonderd stoelen klaargezet en gaan met die banaan.
Hoe moet dat toch met Nederland als het écht oorlog wordt?![]()
OK, het is geen (dis)kwalificatie die je hier persoonlijk moet zien. Dat teksten zo over kunnen komen, is meer mijn gebrek dat ik het onvoldoende onpersoonlijk kan maken.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat je dus stelt dat je heel gezond bent omdat je regelmatig verkouden bent en overal pijntjes heb. Ik denk dat ik gezonder ben omdat ik al anderhalf jaar niet verkouden ben geweest en nergens pijntjes heb.
Ik vind mijzelf gezond omdat ik zo reageer en jij vindt van jouzelf wat anders.
Ik zeg ook dat ik mij zorgen zou maken als ik niet verkouden of misselijk zou worden van wat ik niet lust etc.etc. Een ander vindt zichzelf pas gezond als die niet verkouden wordt. Ieder zijn meug. Veel dingen die eventjes (on)aangenaam zijn, duiden niet perse op een slechte of goede gezondheid.
Los daarvan, ongeacht of je het daar mee een bent, is ziek worden - dwz infecties oplopen - en daarvan herstellen, een evoluerend element in ons bestaan. Zo niet, hadden we geen immuunsysteem (ontwikkeld) om nodig te zijn om bv infecties af te weren."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik ben er ook van zomer hoop ik. Misschien komen we elkaar wel tegen.quote:Op donderdag 23 december 2021 16:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het moet dan maar op de ouwe manier ja, maar tis allemaal alweer verouderd tegen Alfa Variant, en ben benieuwd... Moet Canada en Amerika in kunnen komen van de zomer.![]()
![]()
Gooi er maar flinke schrik in.quote:"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nou met een beetje geluk is er de komende tijd elke dag een record dus dat is goed voor het angst gevoelquote:
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Ahja, als regeringsleiders all over the world een beetje op Covid zouden reageren a la:quote:Op donderdag 23 december 2021 17:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Gooi er maar flinke schrik in.
"Meh... I dunno. Probably nothing to worry about. Carry on."
Dan zouden we nog leven in het oude normaal![]()
![]()
![]()
Hoorde dit net van mijn broer en zijn vrouw hetzelfde. Wonen in Bladel en daar hebben ze zo'n beetje de hele gemeente zo geprikt vandaag. Zij dus ook, terwijl ze officieel nog lang niet aan de beurt zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:22 schreef Mondkapje het volgende:
Deze reactie op NU.nl
Wachten....ff wachten nog..... Hugoquote:Op donderdag 23 december 2021 17:49 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Hoorde dit net van mijn broer en zijn vrouw hetzelfde. Wonen in Bladel en daar hebben ze zo'n beetje de hele gemeente zo geprikt vandaag. Zij dus ook, terwijl ze officieel nog lang niet aan de beurt zijn.
Wel oprecht benieuwd hoe de wereld er aan toe zou zijn als we andere prioriteiten hadden genomen.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, als regeringsleiders all over the world een beetje op Covid zouden reageren a la:
Dan zouden we nog leven in het oude normaal![]()
![]()
Maar dan zou je in principe weg kunnen lopen voor je de prik hebt en yolo wel een QRquote:Op donderdag 23 december 2021 17:27 schreef Mondkapje het volgende:
Straks komen die Britten hier kijken en verslag maken en dan staan we voor schut voor de hele wereld.Tap tap tap![]()
Minder boomers dan nu gok ikquote:Op donderdag 23 december 2021 17:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel oprecht benieuwd hoe de wereld er aan toe zou zijn als we andere prioriteiten hadden genomen.![]()
![]()
![]()
Ongeveer zoals Trump.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ahja, als regeringsleiders all over the world een beetje op Covid zouden reageren a la:
Dan zouden we nog leven in het oude normaal
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Huisartsen met de grootse flex.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:22 schreef Mondkapje het volgende:
Deze reactie op NU.nl
Zo zou het inderdaad efficienter kunnen. Je moet er maar opkomen.
Mooi!Go hard or go home![]()
40. Uiteindelijk sterven we allemaal.quote:Op donderdag 23 december 2021 15:17 schreef greysbones het volgende:
[..]
Hoeveel van die 40 waren sowieso overleden als ze geen Corona hadden gehad?The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list![]()
Mijn opa en oma vertelden dit gister toevallig ook, maar die waren gewoon bij GGD geweest. Lokatie broodfabriek in Rijswijk.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:22 schreef Mondkapje het volgende:
Deze reactie op NU.nl
Zo zou het inderdaad efficienter kunnen. Je moet er maar opkomen.
Daar doen ze dus ook aan vaste plekken en dan mobiele prikkar.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
https://www.blckbx.tv/videos/vandenbossche
Ja, het is van BLCKBX, maar het gaat om de inhoud. Volgens mij zegt die man niet heel gekke dingen.
Edit: @Vallon , wat denk jij er van?
[ Bericht 11% gewijzigd door Discombobulate op 23-12-2021 18:12:56 ]A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)ructie-van-de-sector
En daar hebben we de reactie, die kon natuurlijk niet uitblijven. Iemand een samenvatting van het stuk? Paywall.![]()
Erg sterke samenvattingquote:Op donderdag 23 december 2021 17:47 schreef Tarado het volgende:
ik weet niet of dit al een keer geplaatst is
[ twitter ]
Stukje:quote:Op donderdag 23 december 2021 18:05 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ructie-van-de-sector
En daar hebben we de reactie, die kon natuurlijk niet uitblijven. Iemand een samenvatting van het stuk? Paywall.
„Ik hoor dat steeds terug van onze achterban: waarom moeten wij ons aanpassen terwijl het kabinet zich al 23 maanden niet heeft aangepast”, stelt retail-vertegenwoordiger Meerman. „In Engeland is de zorgcapaciteit ook uitgebreid, dus hoe ingewikkeld is het dan?”
Een woordvoerder van Mojo Concerts wijst erop dat er vanuit Den Haag nog overleg gaat plaatsvinden met de sector. ,,Die gesprekken staan gelukkig al gepland. Hierin zal worden aangegeven dat we nu naar buiten gekomen geen realistische en werkbare, duurzame oplossing is. Ook zullen we aangeven hoe er wél op een veilige en verantwoorde manier het hele jaar door publieksevenementen als concerten, maar ook sportwedstrijden georganiseerd kunnen worden.”![]()
Antwoord kabinet:quote:Op donderdag 23 december 2021 18:14 schreef asco het volgende:
[..]
Stukje:
„Ik hoor dat steeds terug van onze achterban: waarom moeten wij ons aanpassen terwijl het kabinet zich al 23 maanden niet heeft aangepast”, stelt retail-vertegenwoordiger Meerman. „In Engeland is de zorgcapaciteit ook uitgebreid, dus hoe ingewikkeld is het dan?”
Een woordvoerder van Mojo Concerts wijst erop dat er vanuit Den Haag nog overleg gaat plaatsvinden met de sector. ,,Die gesprekken staan gelukkig al gepland. Hierin zal worden aangegeven dat we nu naar buiten gekomen geen realistische en werkbare, duurzame oplossing is. Ook zullen we aangeven hoe er wél op een veilige en verantwoorde manier het hele jaar door publieksevenementen als concerten, maar ook sportwedstrijden georganiseerd kunnen worden.”
''Ja, maar de zorg''.
''Kan niet''.![]()
Sorry maar 'jounalist' Flavio Pasquino kan ik niet serieus nemen omdat hij nooit aan wederhoor doet. Je vindt voor elk onderwerp wel een pannenkoek met een goede opleiding die toch allemaal dingen gaat beweren waar de experts anders over denkenquote:Op donderdag 23 december 2021 18:05 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.blckbx.tv/videos/vandenbossche
Ja, het is van BLCKBX, maar het gaat om de inhoud. Volgens mij zegt die man niet heel gekke dingen.Als er nu echt wederhoor zou plaatsvinden en er zijn peer reviews van wat ie claimed. Ok. Maar dat gebeurd nooit. Wel worden veel van dit soort video's gedebunked met links naar gerenommeerde onderzoeken.
Daar hebben ze godverdomme 2 jaar de tijd voor gehad. Al sinds Wuhan in het nieuws kwam konden ze al eens gaan bedenken wat de gevolgen voor onze uitgekleedde zorg gingen zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:14 schreef asco het volgende:
[..]
Stukje:
Een woordvoerder van Mojo Concerts wijst erop dat er vanuit Den Haag nog overleg gaat plaatsvinden met de sector. ,,Die gesprekken staan gelukkig al gepland. Hierin zal worden aangegeven dat we nu naar buiten gekomen geen realistische en werkbare, duurzame oplossing is. Ook zullen we aangeven hoe er wél op een veilige en verantwoorde manier het hele jaar door publieksevenementen als concerten, maar ook sportwedstrijden georganiseerd kunnen worden.”
Nu weer. Nieuwe variant, andere landen met de handen in het haar en wij zitten zelfs zonder die nieuwe variant al op de absolute grens van wat de zorg aan kan. Dit gaat helemaal mis, en dat neem ik de politiek echt kwalijk.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Massagraven.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel oprecht benieuwd hoe de wereld er aan toe zou zijn als we andere prioriteiten hadden genomen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
40% volgens NOS-journaal maar ik lees hier
Daily Covid cases spiked again today as hospitalisations rose by a fifth in a week — as scientists warned the UK is still in the 'danger zone' despite a key Government report suggesting Omicron is up to 70 per cent less likely to cause hospital admission than Delta.
https://www.dailymail.co.(...)alisations-rise.html![]()
Een beetje waarmee de sectoren nu zelf ook komen inderdaad.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Antwoord kabinet:
''Ja, maar de zorg''.
''Kan niet''.
"Kan niet"
"Gaat niet"'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Het land met 116.000 nieuwe corona gevallen in een dag? Nou, die maken niet zoveel lawaai.quote:Op donderdag 23 december 2021 17:27 schreef Mondkapje het volgende:
Straks komen die Britten hier kijken en verslag maken en dan staan we voor schut voor de hele wereld.![]()
Anders zoek je de gast even op op YouTube en reageer je inhoudelijk op z'n claims. Vergeten we even die interviewer.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:17 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Sorry maar 'jounalist' Flavio Pasquino kan ik niet serieus nemen omdat hij nooit aan wederhoor doet. Je vindt voor elk onderwerp wel een pannenkoek met een goede opleiding die toch allemaal dingen gaat beweren waar de experts anders over denkenAls er nu echt wederhoor zou plaatsvinden en er zijn peer reviews van wat ie claimed. Ok. Maar dat gebeurd nooit. Wel worden veel van dit soort video's gedebunked met links naar gerenommeerde onderzoeken.
Kunnen ze bij de NOS geen Engels? Een paar dagen geleden was er een onderzoek uit Edinburg waarin werd gezegd: tweederde minder kans, nu een Engels onderzoek met 70% en eerder dus dat Zuid-Afrikaanse onderzoek: 80%. Dat is toch geen 40%? Hoe komen ze daarbij?![]()
Mooi man, hoe het gras de laatste dagen overal groener en groener is geworden.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het land met 116.000 nieuwe corona gevallen in een dag? Nou, die maken niet zoveel lawaai.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Wil ik zeker doen maar dan moet ik het eerst kijken (op zich geen probleem) maar dat wordt denk ik volgende week en dan is dit topic wel 16 delen verderquote:Op donderdag 23 december 2021 18:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Anders zoek je de gast even op op YouTube en reageer je inhoudelijk op z'n claims. Vergeten we even die interviewer.
Of ben jij diegene die wereldvreemd is?quote:Op donderdag 23 december 2021 16:50 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik zie helemaal voor mij dat dezelfde '150 mensen' ook verantwoordelijk waren voor de instructie aan voetbalsupporters om thuis met een ratel te gaan zitten ratelen als men scoort (en een dansje op de plek te doen).
Echt, compleet wereldvreemd.
Corona gaat niet meer weg en zolang we geen permanente oplossing hebben gaan we deze kant op.
Want het is misschien hoop dat we terug gaan naar normaal, of is het met alle kennis van nu meer een illusie?![]()
Nee, ik ben niet wereldvreemdquote:Op donderdag 23 december 2021 18:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Of ben jij diegene die wereldvreemd is?
Corona gaat niet meer weg en zolang we geen permanente oplossing hebben gaan we deze kant op.
Want het is misschien hoop dat we terug gaan naar normaal, of is het met alle kennis van nu meer een illusie?.
Succes met je nieuwe samenleving, de normale mensen blijven wel normaal doen.![]()
Als alternatief: we kunnen er ook gewoon voor kiezen om alles op alles te zetten om de IC-capaciteit te vergroten. Ook out of the box. Ook als de kwaliteit van zorg dan tijdelijk wat minder is dan we gewend zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Want het is misschien hoop dat we terug gaan naar normaal, of is het met alle kennis van nu meer een illusie?
En als we dan alsnog over de capaciteit heen gaan, dan zijn de plaatsjes simpelweg op. Iedereen moet dan maar voor zichzelf bepalen of ze zichzelf thuis willen opsluiten of het risico willen nemen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2021 18:37:27 ]![]()
Laten we eerst eens een prikplicht invoeren en Hugo van zijn post afvoeren voordat we naar dit soort drastische middelen grijpen.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Want het is misschien hoop dat we terug gaan naar normaal, of is het met alle kennis van nu meer een illusie?zie email 27 oktober![]()
Vind t prima. Kom er maar eens op terug.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:32 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Wil ik zeker doen maar dan moet ik het eerst kijken (op zich geen probleem) maar dat wordt denk ik volgende week en dan is dit topic wel 16 delen verder
![]()
Net als je dacht dat ze een keer wat voortvarend zouden oppakken. Waarom is dit toch een grote kneuzenkermis?zie email 27 oktober![]()
Hugo voorkomt code zwart!quote:De Jonge bestelt 1300 zuurstofapparaten voor thuisbehandeling
Demissionair minister De Jonge heeft met spoed 1300 zuurstofapparaten besteld waarmee coronapatiënten thuis behandeld kunnen worden. De mogelijke aanschaf van de apparaten was al door hem aangestipt in de persconferentie van 14 december.
In een brief aan de Tweede Kamer schrijft hij dat het "vanwege de recente piek in het aantal coronabesmettingen, de aankomende feestdagen en de opkomst van de omikronvariant" dringend gewenst is om meer van deze apparaten beschikbaar te hebben. Coronapatiënten kunnen dan meer thuis worden opgevangen. "Elk beschikbaar bed in een ziekenhuis of instelling telt immers", aldus De Jonge.
Op dit moment maken al circa 2200 coronapatiënten thuis gebruik van de zuurstofapparaten.
De apparaten geeft De Jonge in bruikleen aan Nederlandse zuurstofleveranciers. Hij verwacht dat ze de laatste week van dit jaar en de eerste week van volgend jaar inzetbaar zijn.![]()
gloeiende, wat een sukkels, nog dom om te poepen, die gasten!quote:Op donderdag 23 december 2021 18:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Net als je dacht dat ze een keer wat voortvarend zouden oppakken. Waarom is dit toch een grote kneuzenkermis?![]()
Je mag van Rutte niet in Duitsland gaan winkelen, verboten!quote:Rutte en Duitse collega: Ga niet de grens over om te winkelen
Demissionair premier Rutte roept samen met minister-president Wüst van de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen Nederlanders en Duitsers op thuis te blijven en drukte te vermijden. "Ga dus niet de grens over om te winkelen of uit eten te gaan."
Nu de omikronvariant in de twee landen oprukt is het "nog belangrijker is onze contacten te beperken", staat in een gezamenlijke verklaring. De grenzen tussen Nederland en Duitsland blijven open omdat "onze samenlevingen en economieën, zeker in de grensregio, sterk verweven zijn." "Als goede buren en vrienden doen wij een beroep op u om verantwoord om te gaan met onze open grenzen."
Mensen die toch de grens over moeten, bijvoorbeeld vanwege werk, vragen ze zich aan de lokale maatregelen te houden.![]()
Rutte staat gewoon voor lul omdat wij als enige in lockdown zitten. Vorig jaar kwamen de Duitsers en Belgen hiernaartoe. Ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:47 schreef THEFXR het volgende:
Je mag van Rutte niet in Duitsland gaan winkelen, verboten!
[..]![]()
ik ook niet, zal wel voor de bühne zijnquote:Op donderdag 23 december 2021 18:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rutte staat gewoon voor lul omdat wij als enige in lockdown zitten. Vorig jaar kwamen de Duitsers en Belgen hiernaartoe. Ik zie het probleem niet.![]()
https://www.bndestem.nl/b(...)r-blij-van~a42a42cc/
Mag niet. Verboten. Te leuk. Mooi gebaar naar de sponsoren ook. Iedereen een depressieve Kerst gewenst![]()
![]()
Mijn hemelquote:Op donderdag 23 december 2021 18:54 schreef alpeko het volgende:
Mag niet. Verboten. Te leuk. Mooi gebaar naar de sponsoren ook. Iedereen een depressieve Kerst gewenst![]()
![]()
Och krijgen we dat weer?quote:Op donderdag 23 december 2021 18:54 schreef alpeko het volgende:
Mag niet. Verboten. Te leuk. Mooi gebaar naar de sponsoren ook. Iedereen een depressieve Kerst gewenst
Plezier is verboden.zie email 27 oktober![]()
Als je kijkt op twitter heeft ook die groep nog geen sms gehadquote:Op donderdag 23 december 2021 18:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Net als je dacht dat ze een keer wat voortvarend zouden oppakken. Waarom is dit toch een grote kneuzenkermis?![]()
Ik weet uit eerste hand dat die groep geen sms heeft gehad.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je kijkt op twitter heeft ook die groep nog geen sms gehad
Kneuzenkermis.zie email 27 oktober![]()
Gottegot wat een treurigheid... laat die kinderen toch lekker buiten naar die kerstboom kijken.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:54 schreef alpeko het volgende:
Mag niet. Verboten. Te leuk. Mooi gebaar naar de sponsoren ook. Iedereen een depressieve Kerst gewenstGimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Mijn vrouw valt in die groep. Niks ontvangen uiteraard.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je kijkt op twitter heeft ook die groep nog geen sms gehad![]()
Knettergekquote:Op donderdag 23 december 2021 18:54 schreef alpeko het volgende:
Mag niet. Verboten. Te leuk. Mooi gebaar naar de sponsoren ook. Iedereen een depressieve Kerst gewenstGo hard or go home![]()
Plezier is verboden zolang de zorg het zwaar heeft.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:54 schreef alpeko het volgende:
Mag niet. Verboten. Te leuk. Mooi gebaar naar de sponsoren ook. Iedereen een depressieve Kerst gewenstMakkelijk eerste![]()
Ik ga in het verzet als ze met plichten gaan smijten.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we eerst eens een prikplicht invoeren en Hugo van zijn post afvoeren voordat we naar dit soort drastische middelen grijpen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 18:54 schreef alpeko het volgende:
Mag niet. Verboten. Te leuk. Mooi gebaar naar de sponsoren ook. Iedereen een depressieve Kerst gewenstSorry hoor, maar hoe kan je nou weer zo gelaten reageren als verantwoordelijke.quote:,,Heel jammer, maar het is wat het is”, reageert Herman Emaus, secretaris van Stichting WinterWonderBeek. ,,Het was druk, dat klopt. Mensen kwamen van heinde en verre naar onze boom te kijken en luisteren. Ze werden er blij van.”
Die gelatenheid die je door de hele maatschappij heen proeft is echt bizar.![]()
Niks geleerd. Eind maart weer met de ME het Vondelpark schoonvegen want “te druk”. Je kan het zo uittekenen.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Och krijgen we dat weer?
Plezier is verboden.![]()
HET WAS VANDAAG TE DRUK IN DE BOSSEN.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Och krijgen we dat weer?
Plezier is verboden.
BURGEMEESTER ROEPT OP: KOM NIET NAAR HET CENTRUM.
DE SCHAATSPIEK WAS ECHT.
BLIJF THUIS.![]()
Kut voor die voorzitter. Als je zo lauw reageert ben je een laffe herder en als je er tegenin gaat een bejaardenmoordenaar. Je kan het nooit goed doenquote:Op donderdag 23 december 2021 19:00 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[..]
Sorry hoor, maar hoe kan je nou weer zo gelaten reageren als verantwoordelijke.![]()
![]()
Ik zou hem bijna ontvoeren en hier in de tuin zetten.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:59 schreef josja het volgende:
[..]
Gottegot wat een treurigheid... laat die kinderen toch lekker buiten naar die kerstboom kijken.![]()
En wat ga je dan doen in dat verzet?quote:Op donderdag 23 december 2021 19:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ga in het verzet als ze met plichten gaan smijten.zie email 27 oktober![]()
Zonder plezier kun je geen Corona krijgen. Dacht dat iedereen dit wist.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Goede vraag, beetje bier drinken en klaverjassen ofzo.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En wat ga je dan doen in dat verzet?"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Alleen na 17 uur toch?quote:Op donderdag 23 december 2021 19:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zonder plezier kun je geen Corona krijgen. Dacht dat iedereen dit wist.zie email 27 oktober![]()
Ik wou het maar even gezegd hebben.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Goede vraag, beetje bier drinken en klaverjassen ofzo.zie email 27 oktober![]()
Wat valt er te doen aan al die gekte? Geen drol, beetje op de vlucht ofzo. Beetje demonstreren. Beetje met pannen slaan naast het torentje.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wou het maar even gezegd hebben."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Als je in die grafkou met pannen gaat staan meppen dan ben je toch ook wel een sneuneus hoor. Blijf dan thuis.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat valt er te doen aan al die gekte? Geen drol, beetje op de vlucht ofzo. Beetje demonstreren. Beetje met pannen slaan naast het torentje.![]()
prikplicht zorg eerst, die willen toch altijd voorrang hebben.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we eerst eens een prikplicht invoeren en Hugo van zijn post afvoeren voordat we naar dit soort drastische middelen grijpen.![]()
We lijken in Nederland niet meer te weten hoe we moeten protesteren en demonstreren, dat was enkele decennia geleden wel anders..quote:Op donderdag 23 december 2021 19:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat valt er te doen aan al die gekte? Geen drol, beetje op de vlucht ofzo. Beetje demonstreren. Beetje met pannen slaan naast het torentje.![]()
Zelfverdediging, las ik ergens.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat valt er te doen aan al die gekte? Geen drol, beetje op de vlucht ofzo. Beetje demonstreren. Beetje met pannen slaan naast het torentje."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Typisch voorbeeld van draagvlak om zeep te helpen, man man man wat een zielepoten.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:54 schreef alpeko het volgende:
Ik zal het wel niet begrijpen maar hoe precies is met pannen slaan of een teststraat in de fik steken zelfverdediging?quote:Op donderdag 23 december 2021 19:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfverdediging, las ik ergens.![]()
Overheidsoptreden van uit macht in plaats van gezag. Gaat goed tot dat het fout gaat.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Typisch voorbeeld van draagvlak om zeep te helpen, man man man wat een zielepoten.zie email 27 oktober![]()
https://www.bloomberg.com/graphics/covid-resilience-ranking/
The Covid Resilience Ranking is a monthly snapshot of where the virus is being handled the most effectively with the least social and economic upheaval.
Nederland plekje 39/53
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Raar, ik las van de week bij de Correspondent dat het VWS (en dus Nederland) werkelijk een topprestatie had geleverd, eentje van wereldformaat.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:25 schreef nostra het volgende:
https://www.bloomberg.com/graphics/covid-resilience-ranking/
The Covid Resilience Ranking is a monthly snapshot of where the virus is being handled the most effectively with the least social and economic upheaval.
Nederland plekje 39/53![]()
Paralympics.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Raar, ik las van de week bij de Correspondent dat het VWS (en dus Nederland) werkelijk een topprestatie had geleverd, eentje van wereldformaat.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Volgens dat kekke grafiekje hebben we zelf een moment heel eventjes op 1 gestaan, ergens tussen augustus en september!quote:Op donderdag 23 december 2021 19:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Raar, ik las van de week bij de Correspondent dat het VWS (en dus Nederland) werkelijk een topprestatie had geleverd, eentje van wereldformaat.![]()
Toen waren er ook amper maatregelen en de maatregelen die er waren, werden amper meer nageleefd.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:27 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Volgens dat kekke grafiekje hebben we zelf een moment heel eventjes op 1 gestaan, ergens tussen augustus en september!![]()
Daar aanpassen zgn een vies woord is, las ik toch weer vandaag.![]()
Men past zich aardig aan. Je kan zo ongeveer alles kopen of gedaan krijgen. Alles underground maar ik sta echt te klapperen met mn oren als ik hoor wat er gaande is.![]()
Ik vind helemaal mooi. Als ik dus weer eens loop te klagen dat ik iets niet kan kopen dan is er altijd iemand die zegt:” Oooh, moet je die even berichtje doen..” of sportscholen/boxen die ook in overleg met gemeentes wel aardig wat gedaan krijgen.Go hard or go home![]()
Ik las daar laatst ook dat die toeslagenouders een stel laaielichters zijn die terecht zijn aangepakt, geheel volgens de wensen van de Tweede Kamer en geheel in lijn met de beginselen van de rechtsstaat.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Raar, ik las van de week bij de Correspondent dat het VWS (en dus Nederland) werkelijk een topprestatie had geleverd, eentje van wereldformaat.
Vrij interessante redactionele keuzes voor een onafhankelijk onderzoeksjournalistiek platform met een progressieve oriëntatie.![]()
Geen idee. Ik las dat als er een prikplicht zou komen @ludovico zich zou beroepen op zijn recht op zelfverdediging.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zal het wel niet begrijpen maar hoe precies is met pannen slaan of een teststraat in de fik steken zelfverdediging?
Misschien kan hij uitleggen, wat hij daaronder verstaat?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat heeft het recht op zelfverdediging nou weer met een eventuele vaccinatieplicht te maken. Het is niet alsof een arrestatieteam je knock out komt slaan om het prikje te kunnen zetten.
Huilen dan.![]()
Afrikaanse virologen zeiden dit 4 weken terug al,maar die werden niet echt serieus genomen...quote:![]()
Zouden ze ook de mega boostercampagne hebben meegenomen? Dat zal het grootste verschil maken.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:33 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Kijk , (redelijk) positief nieuws in deze donkere dagen![]()
Edinburgh onderzoek: tweederde minder kans. Kwam hier niet in het nieuws.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:34 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Afrikaanse virologen zeiden dit 4 weken terug al,maar die werden niet echt serieus genomen...
Covid Scotland: Edinburgh experts find omicron 'two thirds less likely' to lead to hospitalisation
https://www.edinburghlive(...)xperts-find-22549953
NRC schreef gisteren nog: 'omicron net zo ziekmakend als delta', over fakenews gesproken. We willen natuurlijk niet voor niets in een totale lockdown zitten.![]()
Ik ben anders wel benieuwd naar de praktische invulling van het handhaven van het niet-opvolgen van zo'n "hypothetische" plicht.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:33 schreef Isdatzo het volgende:
Wat heeft het recht op zelfverdediging nou weer met een eventuele vaccinatieplicht te maken. Het is niet alsof een arrestatieteam je knock out komt slaan om het prikje te kunnen zetten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ludovico zijn principes nemen al wat af volgens mij. Hij zei geloof ik dat hij in de zomer naar Amerika en Canada gaat, dus dan moet de prik er wel in.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen idee. Ik las dat als er een prikplicht zou komen @:ludovico zich zou beroepen op zijn recht op zelfverdediging.
Misschien kan hij uitleggen, wat hij daaronder verstaat?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: