abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202767082

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
  donderdag 23 december 2021 @ 10:49:59 #2
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202767090
twitter

Ook wel intressant wat betreft reizen.
pi_202767101
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Waarom is het belangrijk dat het universeel is?
Nou ja, hoeft niet per se natuurlijk. Maar ik verwacht wel dat dit nodig zal zijn, kijkend ook naar wat landen als Duitsland en Oostenrijk doen.

Punt was vooral bedoeld om te voorkomen dat mensen voor een prikplicht zijn, tenzij ze zelf ook onder die plicht vallen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202767115
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:29 schreef Pistolero het volgende:
Maar een hele samenleving onherstelbaar slopen, puur om maar code zwart te voorkomen, is toch ook gewoon het failliet van diezelfde samenleving.

Want dat is dus de kant waar we nu steeds meer naartoe bewegen.
Ik vind dat schromelijk overdreven.

We kunnen nog een jaar in lockdown gaan, als we daarna weer open gaan is iedereen het binnen een half jaar weer vergeten. Bij wijze van.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202767116
Om te illustreren hoeveel besmettingen er zijn in Londen, zie deze kaart. Tot voor kort was de hoogste categorie in de legenda 800+ besmettingen per 100.000 per week. Nu is deze categorie 800-1599, en hebben ze er de categorie 1600+ aan toegevoegd. En zelfs dat lijkt niet genoeg. Ruim 3300 besmettingen per 100k inwoners per week, dat is 3.3% van iedereen die daar woont in een week. Er zijn redelijk wat van de MSOA (Middle Layer Super Output Areas = soms een wijk, soms een deelgemeente, soms een paar dorpen), die boven de 3000 zitten.

pi_202767120
Mensen met een verhoogd medisch risico (griepprikgroep) krijgen voor zover ze nog niet zijn uitgenodigd op basis van hun leeftijd, voor een groot deel vanaf 23 december 2021 een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio.

ben eens benieuwd, een oproep om met de GGD te bellen, levert weer een overbelasting van de lijnen op
pi_202767125
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Vraag me wel af wat je definitie van zwakkere is in de samenleving. Is dat puur gebaseerd op gezondheid?
Ik doelde meer in relatie tot covid de mensen die 3 weken IC nodig hebben. Dat is waar we nu een probleem hebben.
pi_202767127
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:45 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Het is meer de vraag welke offers de samenleving als geheel bereid is te brengen om een relatief kleine groep tegen het risico van vroegtijdig overlijden te beschermen.
En daarbij de vraag wat/wie de samenleving is. In ons land is het geen relatief kleine groep die risico loopt. En daar komt nog bij dat het ook de groep is die oververtegenwoordigd is in de Kamers (TK gem. 45, EK gem. 60). Die betalen niet de tol voor risicomijdend beleid. Van solidariteit is nooit sprake geweest.
pi_202767128
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Beschermen is wel iets anders dan halfdoden tot leven wekken. 2 Weken IC is voor niemand goed en je kunt je afvragen wat we er als samenleving mee winnen.
Nouja, ik ben het met je eens dat we daar vraagtekens bij kunnen zetten. Tegelijkertijd vind ik wel dat "we" (als samenleving) voor iedereen in de samenleving moeten vechten. Als de arts samen met de patiënt besluit dat het de moeite waard is om de IC op te gaan en het te proberen zou ik dat volledig steunen.

Dat is wat mij betreft de kern. Mijn schoonvader had toen hij ernstig ziek was het gesprek of hij wel of niet de IC op wou om te proberen te herstellen. Hij heeft ervoor gekozen het niet te doen en naar een hospice te gaan omdat de kans dat hij goed uit die IC-opname kwam bijna 0 was. Daarnaast zou hij als hij er al uit kwam niet eens zelf meer naar 't toilet kunnen.

Iemand die ervoor kiest niet verder te willen vechten moeten we naar mijn mening respecteren. Net als iemand die dat wel wil.
pi_202767138
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:52 schreef THEFXR het volgende:
Mensen met een verhoogd medisch risico (griepprikgroep) krijgen voor zover ze nog niet zijn uitgenodigd op basis van hun leeftijd, voor een groot deel vanaf 23 december 2021 een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio.

ben eens benieuwd, een oproep om met de GGD te bellen, levert weer een overbelasting van de lijnen op
Gewoon drive-in langsgaan met een unieke code in die SMS? Of denk ik dan weer te simpel en moeten er eerst stempels op en een agenda ingeschoven worden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_202767143
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:49 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Vliegverkeer aan de banden jaaa
pi_202767147
quote:
[ twitter ]

komt de machthebbers wel goed uit, weer een excuus
  donderdag 23 december 2021 @ 10:54:41 #13
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202767149
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:52 schreef chratnox het volgende:
Iemand die ervoor kiest niet verder te willen vechten moeten we naar mijn mening respecteren. Net als iemand die dat wel wil.
moet je dat ook wel kunnen vragen
pi_202767156
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Om te illustreren hoeveel besmettingen er zijn in Londen, zie deze kaart. Tot voor kort was de hoogste categorie in de legenda 800+ besmettingen per 100.000 per week. Nu is deze categorie 800-1599, en hebben ze er de categorie 1600+ aan toegevoegd. En zelfs dat lijkt niet genoeg. Ruim 3300 besmettingen per 100k inwoners per week, dat is 3.3% van iedereen die daar woont in een week. Er zijn redelijk wat van de MSOA (Middle Layer Super Output Areas = soms een wijk, soms een deelgemeente, soms een paar dorpen), die boven de 3000 zitten.

[ afbeelding ]
Een case rate van deze orde is volgens mij twee keer zo hoog als het in Staphorst ooit geweest is. :')
pi_202767158
quote:
[ twitter ]

Dat wordt dan een generieke testplicht.
pi_202767166
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[ afbeelding ]
Benieuwd naar de bijbehorende ziekenhuiscijfers over twee weken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202767169
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:54 schreef Tarado het volgende:

[..]
moet je dat ook wel kunnen vragen
Vorig jaar was er best veel ophef over huisartsen die proactief hun patiënten belden om na te denken wat ze wilden mocht dat gebeuren.Het lijkt me sowieso goed om op papier te hebben staan wat je wel of niet wil, al is 't alleen maar om ruzie in de familie te voorkomen.

Ik weet dat mijn opa (88jr) wel gereanimeerd wil worden maar niet meer de IC op wil. Maar ik weet niet of de anderen in de familie dat weten. Mocht er iets met hem gebeuren is de kans flink dat er dan discussie komt.
pi_202767170
quote:

[ afbeelding ]
Maar er is geen sprake van een lockdown tot na de kerst toch?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202767176
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Dat wordt oprecht wel een spannende voor de rest van Europa. Er is geen land zo open als Engeland en als daar de ziekenhuisopnames gaan meevallen ondanks de extreem hoge besmettingen dan gaat het de goede richting op. Met gierende banden richting immuniteit.
pi_202767177
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Zo zie je maar. Dan is het bouwen aan een nieuwe samenleving dus zo slecht nog niet.
Build Back Better. Mijn probleem is dat dit soort gesprekken niet in het openbaar plaatsvinden (net als het OMT advies niet openbaar is) en dat wij (de NL bevolking) weinig tot geen inzage hebben in de afwegingen die gemaakt worden. Terwijl dit nogal wezenlijke keuzes zijn. Desnoods gaan we hier een referendum / verkiezingsthema van maken. En in lijn met de nieuwe bestuurscultuur.
pi_202767181
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik vind dat schromelijk overdreven.

We kunnen nog een jaar in lockdown gaan, als we daarna weer open gaan is iedereen het binnen een half jaar weer vergeten. Bij wijze van.
Totaal niet mee eens.
Ik denk dat heel veel mensen, inclusief de overheid, niet helemaal doorhebben hoe groot de (langetermijn)schade is van anderhalf jaar aan maatregelen en lockdowns.
pi_202767183
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
Vorig jaar was er best veel ophef over huisartsen die proactief hun patiënten belden om na te denken wat ze wilden mocht dat gebeuren.Het lijkt me sowieso goed om op papier te hebben staan wat je wel of niet wil, al is 't alleen maar om ruzie in de familie te voorkomen.

Ik weet dat mijn opa (88jr) wel gereanimeerd wil worden maar niet meer de IC op wil. Maar ik weet niet of de anderen in de familie dat weten. Mocht er iets met hem gebeuren is de kans flink dat er dan discussie komt.
Die ophef was ook wel wat dubieus te noemen. Dit soort gesprekken zijn er echt al jaren met (hoog)bejaarden, dat kinderen dat niet altijd weten is ook niet heel vreemd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202767185
quote:

[..]
Nouja, ik ben het met je eens dat we daar vraagtekens bij kunnen zetten. Tegelijkertijd vind ik wel dat "we" (als samenleving) voor iedereen in de samenleving moeten vechten. Als de arts samen met de patiënt besluit dat het de moeite waard is om de IC op te gaan en het te proberen zou ik dat volledig steunen.

Dat is wat mij betreft de kern. Mijn schoonvader had toen hij ernstig ziek was het gesprek of hij wel of niet de IC op wou om te proberen te herstellen. Hij heeft ervoor gekozen het niet te doen en naar een hospice te gaan omdat de kans dat hij goed uit die IC-opname kwam bijna 0 was. Daarnaast zou hij als hij er al uit kwam niet eens zelf meer naar 't toilet kunnen.

Helemaal mee eens.

Ik vind het gemak waarmee mensen maar denken voor anderen te kunnen besluiten dat het toch geen zin heeft echt te gemakkelijk. De enigen die dat in samenspraak kunnen bepalen zijn de arts en de patiënt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_202767193
quote:

[..]

Volledig mee eens, maar in deze tijd van (zorg)crisis mogen we best grenzen stellen aan wat haalbaar wordt geacht. Ik las vorige week dat 30% na IC opname alsnog overlijdt.

Ik werk niet op de IC of in de zorg maar als buitenstaander lijkt het er nogal op dat we er zoveel als mogelijk aan doen om mensen niet te laten overlijden aan covid. 3 weken IC is dan schijnbaar vrij normaal. Ik kan me echter niet voorstellen hoelang men daarvan moet revalideren en of dat de toegevoegde waarde is van 1 of meerdere levens.
pi_202767204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:58 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Totaal niet mee eens.
Ik denk dat heel veel mensen, inclusief de overheid, niet helemaal doorhebben hoe groot de (langetermijn)schade is van anderhalf jaar aan maatregelen en lockdowns.
Dan nog vind ik het nogal overdreven om te spreken van "onherstelbare schade".
pi_202767205
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:53 schreef nostra het volgende:

[..]
Gewoon drive-in langsgaan met een unieke code in die SMS? Of denk ik dan weer te simpel en moeten er eerst stempels op en een agenda ingeschoven worden.
hier in de buurt is het alleen op afspraak of ze moeten nieuwe locaties hebben gebouwd.
pi_202767213
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik kan me echter niet voorstellen hoelang men daarvan moet revalideren en of dat de toegevoegde waarde is van 1 of meerdere levens.
Ik meen dat je als stelregel kunt hanteren : 1 week revalideren voor 1 dag IC.
16 dagen IC is dus 16 weken revalideren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202767221
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:56 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Laatste rapport suggereerde 40-45% minder opnames, van 1 dag of langer. Afgelopen maanden was het aantal opnames ongeveer ~2% van de besmettingen, dus dat zou dan ongeveer 1.1-1.2% worden. Giser 106k besmettingen zou dan volgende week ~1150-1300 opnames zijn. Dat is voor de UK te doen voor niet te lange tijd, in juli-okt schommelde het rond de 800-900 per dag.
pi_202767246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:56 schreef zalkc het volgende:

[..]
Maar er is geen sprake van een lockdown tot na de kerst toch?
Inderdaad. In Wales gaat vanaf boxing day weer de 'rule of 6' gelden (dat je niet met groepen groter dan 6 in een restaurant mag zitten enzo), maar in Engeland is er nog niks aangekondigd. Denk dat veel af zal hangen van besmettingen komende dagen, gister was redelijk hoger dan dinsdag, dagen ervoor redelijk stabiel. Stijgt het door dan zal de druk toenemen om maatregelen te nemen, blijft het stabiel dan zal BoJo niks doen.
pi_202767272
quote:
Verbazing bij ziekenhuismedewerkers over ‘karig’ kerstpakket: ‘Slaat volledig de plank mis’

(...)

Toch wordt er niet bij iedereen gelachen, want de onvrede onder een deel van het personeel past in een breder gedeeld ongenoegen over de waardering die zorgpersoneel krijgt voor hun werk tijdens de coronacrisis. Juist daarom is het ‘karige’ kerstpakket een klap in het gezicht van sommige medewerkers.

(...)
https://www.ad.nl/binnenl(...)-plank-mis~ac276da1/
pi_202767279
quote:
Zorgcapaciteit
Vooralsnog heeft het opschalen van de zorgcapaciteit weinig prioriteit. Het ministerie van VWS legt de focus eerst bij de maatregelen voor de burgers en gaat daarna pas kijken ‘hoe de ic-capaciteit soepel kan worden opgeschaald als dat nodig is.’
Aldus de Panorama. Dit verzin je toch niet?
pi_202767285
twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 11:06:06 #33
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202767286
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Nee, nee dit kan niet.
What can change the nature of a man?
pi_202767295
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Volledig mee eens, maar in deze tijd van (zorg)crisis mogen we best grenzen stellen aan wat haalbaar wordt geacht. Ik las vorige week dat 30% na IC opname alsnog overlijdt.

Ik werk niet op de IC of in de zorg maar als buitenstaander lijkt het er nogal op dat we er zoveel als mogelijk aan doen om mensen niet te laten overlijden aan covid. 3 weken IC is dan schijnbaar vrij normaal. Ik kan me echter niet voorstellen hoelang men daarvan moet revalideren en of dat de toegevoegde waarde is van 1 of meerdere levens.
Mijn schoonvader heeft voordat hij voor de laatste keer in het ziekenhuis kwam een soort hail mary ingreep gehad. Die ingreep was echt puur een gok door de oncoloog en afgestemd met mijn schoonvader. Kon goed uitpakken, kon fout uitpakken. We hielden er sterk rekening mee dat dat zijn laatste dagen waren. Die hail mary ingreep heeft hem echter nog bijna 5 jaar (goed) leven gegeven.

Dat soort gesprekken is waar 't om gaat. Ik heb begrepen dat de selectie strenger is geworden (dus dat de arts minder vaak adviseert om het wel te doen), maar dat het nog steeds gewoon tussen arts en patiënt is.
pi_202767301
quote:

[..]
Lijkt me niet meer dan de logische volgorde op het moment.
In Southern Sun
pi_202767309
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Andersom wordt wel lastig inderdaad
pi_202767311
quote:
als je daar zorgen om maakt, hef jezelf op!
pi_202767312
quote:

[..]
_O- Het is wel de Panorama, natuurlijk.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_202767315
quote:

[..]
Ik denk dat ze nog niet weten dat je ook zaken gelijktijdig kunt doen. Ambtenaren he.
pi_202767324
quote:
Mensen die zeuren om een kerstpakket. Het is een fucking extra'tje en geen verplichting.
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 11:09:25 #41
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202767325
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:08 schreef THEFXR het volgende:

[..]
als je daar zorgen om maakt, hef jezelf op!
per direct ontslaan
pi_202767327
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het lijken mij twee verschillende delen van VWS, dus ik zie niet zo goed waarom het niet parallel kan. Het nemen van maatregelen valt onder de DG Volksgezondheid en het opschalen van zorg valt onder DG Curatieve Zorg. Dat zijn twee volledig losstaande afdelingen. Komt een beetje over alsof KLM zegt dat ze niet naar Zuid-Afrika kunnen vliegen omdat ze al naar Suriname vliegen.
pi_202767339
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:09 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het lijken mij twee verschillende delen van VWS, dus ik zie niet zo goed waarom het niet parallel kan. Het nemen van maatregelen valt onder de DG Volksgezondheid en het opschalen van zorg valt onder DG Curatieve Zorg. Dat zijn twee volledig losstaande afdelingen. Komt een beetje over alsof KLM zegt dat ze niet naar Zuid-Afrika kunnen vliegen omdat ze al naar Suriname vliegen.
Zo is het iets anders inderdaad. Maar áls het het een of ander is, zoals de Panorama stelt, dan lijkt me dit niet meer dan logisch.
In Southern Sun
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 11:10:36 #44
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202767343
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:09 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Mensen die zeuren om een kerstpakket. Het is een fucking extra'tje en geen verplichting.
sigaar uit eigen doos
pi_202767348
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 09:32 schreef Tarado het volgende:

[..]
maar jouw aanname slaat ook nergens op
Welke aanname heb je het over?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202767350
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:09 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar het is ook gewoon zo dat je eerst maatregelen moet nemen voordat je de ziekenhuizen op peil gaat hebben. Maatregelen zijn per direct door te voeren, 500 IC bedden + personeel niet.
pi_202767351
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:10 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Zo is het iets anders inderdaad. Maar áls het het een of ander is, zoals de Panorama stelt, dan lijkt me dit niet meer dan logisch.
Oh ja, dat zeker. Ik snap niet waarom het een keuze zou moeten zijn alleen.
  donderdag 23 december 2021 @ 11:11:33 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202767360
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Inderdaad. In Wales gaat vanaf boxing day weer de 'rule of 6' gelden (dat je niet met groepen groter dan 6 in een restaurant mag zitten enzo), maar in Engeland is er nog niks aangekondigd. Denk dat veel af zal hangen van besmettingen komende dagen, gister was redelijk hoger dan dinsdag, dagen ervoor redelijk stabiel. Stijgt het door dan zal de druk toenemen om maatregelen te nemen, blijft het stabiel dan zal BoJo niks doen.
Boris weet dat hij de puinhoop van bijna een jaar geleden, ambulances in de file voor het ziekenhuis, electoraal glansrijk overleefde. Een lockdown die achteraf overbodig blijkt wordt misschien gezien als een groter politiek risico?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_202767367
Dit moet je echt niet willen

pi_202767369
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:11 schreef zalkc het volgende:

[..]
Maar het is ook gewoon zo dat je eerst maatregelen moet nemen voordat je de ziekenhuizen op peil gaat hebben. Maatregelen zijn per direct door te voeren, 500 IC bedden + personeel niet.
Tuurlijk, maar zoals dat stuk leest is 't: "We gaan ernaar kijken wanneer we klaar zijn met de maatregelen, daar hebben we nu geen tijd voor."
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 11:12:38 #51
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202767382
quote:

[..]
We zijn 2 jaar verder.
pi_202767383
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:57 schreef zoost het volgende:

[..]
Build Back Better. Mijn probleem is dat dit soort gesprekken niet in het openbaar plaatsvinden (net als het OMT advies niet openbaar is) en dat wij (de NL bevolking) weinig tot geen inzage hebben in de afwegingen die gemaakt worden. Terwijl dit nogal wezenlijke keuzes zijn. Desnoods gaan we hier een referendum / verkiezingsthema van maken. En in lijn met de nieuwe bestuurscultuur.
Dat is wel het meest slechte idee wat je kan hebben.. Iedereen kiest daar voor zichzelf en met de huidige populisten is dat gewoon vragen voor hele grote problemen...
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_202767395
quote:

[..]
2 jaar de tijd gehad...

Maatregelen zijn maar beperkt effectief.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202767400
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:12 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat is wel het meest slechte idee wat je kan hebben.. Iedereen kiest daar voor zichzelf en met de huidige populisten is dat gewoon vragen voor hele grote problemen...
Bij verkiezingen kiest iedereen voor zichzelf. Dat is juist wat je wil zien. Is de keuze die voorgesteld wordt overeenkomstig met wat het gros van de bevolking wil?
pi_202767402
quote:

[..]
Zo denkt D66 dus ook. Anti democraten 666
pi_202767408
quote:
Je kan ook niks krijgen?
  donderdag 23 december 2021 @ 11:14:51 #57
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202767411
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:09 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Kerstpakketten leveren altijd gezeik op.
Ik geef gewoon poen/zo'n lullige waardebon.
Iedereen blij.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_202767415
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar zoals dat stuk leest is 't: "We gaan ernaar kijken wanneer we klaar zijn met de maatregelen, daar hebben we nu geen tijd voor."
Ik denk dat de journalist het verkeerd begrepen heeft eerlijk gezegd
  donderdag 23 december 2021 @ 11:15:37 #59
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202767420
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
2 jaar de tijd gehad...

Maatregelen zijn maar beperkt effectief.
In 2016 was er al een tekort aan IC bedden, en moesten operaties uitgesteld worden vanwege een griepgolf.
Die 2 jaar klopt dus niet.
pi_202767425
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:14 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
Je kan ook niks krijgen?
Het is een teken van waardering. Kleine moeite om zorgpersoneel dat nogal onder druk staat een beetje een fatsoenlijk hart onder de riem te steken.

Maar straks uiteraard wel weer met z'n allen verwonderen waarom er nou toch zo weinig zorgpersoneel is.
In Southern Sun
pi_202767432
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:15 schreef tja77 het volgende:

[..]
In 2016 was er al een tekort aan IC bedden, en moesten operaties uitgesteld worden vanwege een griepgolf.
Die 2 jaar klopt dus niet.
4 jaar dan. Of 10 jaar. Wat jij wilt. Altijd al, ook goed.
pi_202767443
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:14 schreef chratnox het volgende:
Bij verkiezingen kiest iedereen voor zichzelf. Dat is juist wat je wil zien. Is de keuze die voorgesteld wordt overeenkomstig met wat het gros van de bevolking wil?
Nou ja, er zijn natuurlijk zat keuzes waarbij de minderheid tegen de meerderheid in bescherming genomen moet worden, want dat is óók (of misschien wel juist) democratie. Zo'n brede discussie versimpelen tot een binair vakje aankruisen lijkt me echt oversimplificatie.
Friedman on Donahue
pi_202767459
quote:

[..]
Het is wetenschappelijk aangetoond dat Referenda de kwaliteit van besluitvorming ten goede komen. Ik begrijp niet dat je bang zou zijn voor een oordeel van de meerderheid. Ik ben meer beducht voor het oordeel van onze bestuurders.
pi_202767461
quote:

[..]
Je kan ook niks krijgen?
Waarsch inkoop 50euro+. Geef mensen dan maar liever een bol.com bon oid.
Je gaat toch niet rondlopen met muts van je werkgever :')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_202767466
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:14 schreef chratnox het volgende:

[..]
Bij verkiezingen is de opkomst hoger zodat de wilders, baudet, denk en bij1 schapen niet in overtal zijn.

Bij een referendum is de opkomst vaak te laag waardoor idioten als Jan Roos ineens hele volkstammen achter zich weet te krijgen om een slecht advies te geven.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:14 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zo denkt D66 dus ook. Anti democraten 666
Hebben we spuit 11 weer...
pi_202767487
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Het is een teken van waardering. Kleine moeite om zorgpersoneel dat nogal onder druk staat een beetje een fatsoenlijk hart onder de riem te steken.

Maar straks uiteraard wel weer met z'n allen verwonderen waarom er nou toch zo weinig zorgpersoneel is.
Mag de zorg ook wel eens naar zichzelf kijken. Wederom hoor ik van een paar dat ze geen vast contract kunnen krijgen en dus weer op zoek moeten naar de volgende zorginstelling. De organisatie kan amper mensen vinden, maar een vast contract geven lijkt wel verboden te zijn.
pi_202767489
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:18 schreef zoost het volgende:

[..]
Het is wetenschappelijk aangetoond dat Referenda de kwaliteit van besluitvorming ten goede komen. Ik begrijp niet dat je bang zou zijn voor een oordeel van de meerderheid. Ik ben meer beducht voor het oordeel van onze bestuurders.
Ja dat hebben we gezien bij het Oekraïne referendum...
pi_202767493
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:11 schreef zoost het volgende:
Dit moet je echt niet willen

[ afbeelding ]
verworpen, zie maar 4 rode vinkjes?
pi_202767503
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
Bij een referendum is de opkomst vaak te laag waardoor idioten als Jan Roos ineens hele volkstammen achter zich weet te krijgen om een slecht advies te geven.
Mensen die wel de moeite nemen om te stemmen vs mensen die niet de moeite nemen om te stemmen.

Overigens is het associatieverdrag achteraf ook geen goed idee geweest. Wat maar weer pleit voor referenda.
pi_202767508
quote:

[..]
Je kan ook niks krijgen?
gratis vaccinatie met voorrang.
pi_202767511
quote:

[..]
Er is sowieso geen personeel voor meer IC-bedden... Men moet dat gaan accepteren
pi_202767513
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:20 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Inderdaad. Uitstekende uitkomst. Zeker ook in "hindsight"
  donderdag 23 december 2021 @ 11:22:30 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202767515
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

dat is dus eigenlijk iets wat je al moet weten voordat iemand in die positie komt, ik heb het met m'n vader ook gehad, die wilde wel gereanimeerd worden maar dat kon in zijn conditie eenvoudigweg niet (was pre corona overigens)
  donderdag 23 december 2021 @ 11:22:30 #74
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202767516
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:21 schreef THEFXR het volgende:

[..]
verworpen, zie maar 4 rode vinkjes?
Wel de grotere partijen hè. :+
pi_202767518
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:57 schreef zoost het volgende:

[..]
Waarom zouden dit soort gesprekken in het openbaar plaats moeten vinden? Lijkt me sowieso een slecht idee om fundamtenele brainstorms openbaar te houden. Lijkt me niet bevorderlijk voor het vrije karakter van zo'n gesprek.

Uiteindelijk presenteert zo'n groep alleen maar suggesties en zal het alsnog door beide kamers heen moeten gaan.
pi_202767540
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:20 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dit is typisch ivoren-toren-D66-gezwam. “Het volk” zou te dom zijn om over dit soort kwesties te oordelen.

Dom gelul. De voorstanders van het verdrag hadden ook hun achterban kunnen mobiliseren in plaats van de tegenstanders weg te zetten als populisten.

Want als het gaat over een hun welgevallig onderwerp, zoals meer Europa of iets in de medisch-ethische hoek, dan hoor je D66 niet.
pi_202767541
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Waarom zouden dit soort gesprekken in het openbaar plaats moeten vinden? Lijkt me sowieso een slecht idee om fundamtenele brainstorms openbaar te houden. Lijkt me niet bevorderlijk voor het vrije karakter van zo'n gesprek.

Uiteindelijk presenteert zo'n groep alleen maar suggesties en zal het alsnog door beide kamers heen moeten gaan.
Ben jij een vrije burger? Wat is er mis met openbaarheid? Welke mening kan het daglicht niet verdragen?
  donderdag 23 december 2021 @ 11:24:19 #78
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202767542
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:11 schreef ludovico het volgende:

[..]
Welke aanname heb je het over?
dat de oversterfte door het vaccin komt
pi_202767543
quote:
19s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]
als je tegen bent, dan ben voor doodslag
pi_202767544
quote:
19s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]
En de overige partijen weten toch dat de coalitie tegen gaat stemmen, dus kunnen zij makkelijk voor stemmen, zodat ze achteraf munitie hebben om te klagen.
pi_202767547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:20 schreef zalkc het volgende:

[..]
Mag de zorg ook wel eens naar zichzelf kijken. Wederom hoor ik van een paar dat ze geen vast contract kunnen krijgen en dus weer op zoek moeten naar de volgende zorginstelling. De organisatie kan amper mensen vinden, maar een vast contract geven lijkt wel verboden te zijn.
Tuurlijk. Maar dit soort kleine dingen zorgen daarbij voor nog meer onvrede terwijl het zo makkelijk te voorkomen is.
In Southern Sun
pi_202767553
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:24 schreef zoost het volgende:

[..]
Ben jij een vrije burger? Wat is er mis met openbaarheid? Welke mening kan het daglicht niet verdragen?
Opperen dat we het virus misschien maar moeten laten waaien zal met weinig applaus ontvangen worden in de samenleving. Met zo'n uitspraak (al is het maar als onderdeel van de brainstorm) zou ik liever niet met naam en toenaam in de media verschijnen.
pi_202767568
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Opperen dat we het virus misschien maar moeten laten waaien zal met weinig applaus ontvangen worden in de samenleving. Met zo'n uitspraak (al is het maar als onderdeel van de brainstorm) zou ik liever niet met naam en toenaam in de media verschijnen.
Nou precies, dan zal dat dus minder stemmen trekken, tenzij er goede redenen zijn om het wel te doen.

Democratie is niet voor bange mensen.
  donderdag 23 december 2021 @ 11:26:55 #84
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_202767570
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:24 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat de oversterfte mogelijk door het vaccin komt
Aangepast!
To BG or not to BG!
pi_202767571
quote:

[..]
Ga je vaak in de keuken kijken hoe het eten bereid wordt als je uit eten gaat? geef je dan ook aanwijzingen dat iets anders moet?
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 11:27:37 #86
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202767579
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 19:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
RIP @:dick_laurent
Ja. Mondkapje buiten..... Kansloos. Alsof dat zinvol is :')

Afijn ik heb even nagelezen en je hoeft hem NIET te dragen op het strand en ook niet als je aan het sporten, dus hardlopen, fietsen of zwemmen bent.
Tevens ook niet in de natuur, dus buiten bebouwd gebied.

Dus ja, in de praktijk zal het meevallen voor mij aangezien ik hier nauwelijks echt in drukke plekken kom. En op het strand kan ik dus nog steeds chillen zonder :)
pi_202767585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:26 schreef zoost het volgende:

[..]
Nou precies, dan zal dat dus minder stemmen trekken, tenzij er goede redenen zijn om het wel te doen.

Ik denk niet dat je het virus democratisch kan wegkrijgen. Misschien een referendum of we vinden dat Corona moet ophouden.
pi_202767588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:26 schreef zoost het volgende:

[..]

Je weet dat er talloze publieke figuren bedreigd worden om uitspraken die minder controversieel zijn?
  donderdag 23 december 2021 @ 11:28:33 #89
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202767589
quote:

[..]
als je de bedreigingen ziet die die mensen krijgen alleen al over wat in de openbaarheid komt lijkt me dat niet zo'n goed idee, het gaat er uiteindelijk om wat er besloten wordt op basis van die discussies
  donderdag 23 december 2021 @ 11:28:34 #90
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_202767590
quote:
Oké, dat is jammer.
pi_202767603
Ik vind deze wel toepasselijk

twitter
pi_202767605
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:24 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat de oversterfte door het vaccin komt
Waar zeg ik dat dan? Nooit gezegd.
pi_202767614
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:26 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ga je vaak in de keuken kijken hoe het eten bereid wordt als je uit eten gaat? geef je dan ook aanwijzingen dat iets anders moet?
Wat is dit nou weer voor vergelijking?
  donderdag 23 december 2021 @ 11:31:03 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202767626
quote:
7s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat dan? Nooit gezegd.
dat heb ik dan verkeerd begrepen, wel eens dat dat het uitgezocht moet worden
pi_202767633
quote:
De zorghelden komen bij mij eerder over als beroepszeikers de laatste jaren.

Wat een vervelende mensen zeg.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202767637
quote:
1s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is typisch ivoren-toren-D66-gezwam. “Het volk” zou te dom zijn om over dit soort kwesties te oordelen.

Dom gelul. De voorstanders van het verdrag hadden ook hun achterban kunnen mobiliseren in plaats van de tegenstanders weg te zetten als populisten.

Want als het gaat over een hun welgevallig onderwerp, zoals meer Europa of iets in de medisch-ethische hoek, dan hoor je D66 niet.
D66 weet beter wat goed voor jou is dan jijzelf.
  donderdag 23 december 2021 @ 11:32:37 #97
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_202767649

En daar is Ernst als minister. _O- (mogelijk lek, dus niet zeker uiteraard)
pi_202767653
is er iemand in de griepprik doelgroep (onder de 60) die al een smsje voor een boosterafspraak heeft gehad? die zouden vandaag toch komen?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2021 11:33:22 ]
pi_202767656
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:28 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je het virus democratisch kan wegkrijgen. Misschien een referendum of we vinden dat Corona moet ophouden.
Misschien bezuinigen op corona? In elk geval kunnen we tig debatten verwachten over de Lange Termijn Planning. Life happens while you're making plans.
  donderdag 23 december 2021 @ 11:33:39 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202767659
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:31 schreef Caland het volgende:

[..]

wel een gemiste kans op een corona motief op de sjaal
  donderdag 23 december 2021 @ 11:34:00 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202767662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Wat dacht je van de leraren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')