SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja maar de zorg kan het niet anders niet aan.quote:Op donderdag 23 december 2021 01:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de daadwerkelijke oorzaak ooit wordt gevonden.
Kunnen zoveel oorzaken zijn, niet ontdekte ziektes door lockdowns, mensen die geen zetje hebben gekregen door de lockdowns in de loop van het jaar, etc.
Natuurlijk is het goed dat we dit gaan uitzoeken, maar het mag geen reden zijn het land om willen van de oversterfte op slot te gaan houden.
Net zo goed deze lockdown eignenlijk nooit in deze vorm op z'n korte termijn ingevoerd had mogen worden, nog voor het effect van een scholensluiting bekend was, en onder zulke onzekere factoren. Daar heb ik een zeer pittige mening over."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Nee ok, dan is het goed, wilde het ff zeker wetenquote:
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.![]()
Dat is trouwens wel heeel lang geleden.quote:
Ik zou anders een houseparty hebben gehad in november, maar die werd afgelast.
Naja, scheelde me weer een Terrible Tuesday in ieder geval.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Genoeg mogelijkheden om dat te voorkomenquote:Op donderdag 23 december 2021 01:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is trouwens wel heeel lang geleden.
Ik zou anders een houseparty hebben gehad in november, maar die werd afgelast.
Naja, scheelde me weer een Terrible Tuesday in ieder geval.![]()
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
LIVE | WHO-baas: Europa moet zich schrap zetten, ‘Omikronvariant rekt zorgsysteem op tot de grens’
Zijn we al uit het raam gesprongen mensen?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dan nog. Niet gevaarlijker dan de griep, zelfs zonder antistoffen voor 50- gezien de hogere transmissie mag ik dat wel zeggen bij gelijke sterfte als menig ander jaar voor 50-quote:Op donderdag 23 december 2021 01:00 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Helaas geeft je lichaam niet iedere dag een update of je immuunsysteem nog goed werkt of dat je een onderliggende ziekte hebt, dit merk je pas als je op de IC ligt , veel mensen weten niet
dat ze eigenlijk ziek zijn maar dit komt pas aan het licht als ze corona krijgen.
Vaccins hebben altijd bijwerkingen, ernstige bijwerkingen zijn nihil als je vergelijkt hoeveel mensen er al zijn gevaccineerd zijn deze bijwerkingen 0,001% dus nagenoeg verwaarloosbaar.
langetermijneffecten van het vaccin wordt niet aan tijd verbonden maar aan hoeveel mensen er ondertussen zijn gevaccineerd, dus er zijn geen langetermijneffecten, het vaccin is gewoon veilig.
Houdt gewoon in dat je absurd weinig nevenschade van vaccins zou moeten accepteren. Voor risicogroepen is die afweging echt heel anders.
IC ongevacced is 50+ met hogere BMI. Gevaxxed ga je naar 70+ is mij weleens ten gehore gekomen.
Bijwerkingen... Weetje..
Het lastige is dat er een causale link gelegd moet worden en gerapporteerd moet worden en onderzocht moet worden door een statisticus voordat die op gaan vallen.
Dat traject is hobbelig. Ik denk dat je qua bijwerkingen helemaal niet stellig kan zijn.
Ik heb een grim vermoeden dat een deel van de oversterfte aan de vaccins kan liggen bij 20-'ers bijvoorbeeld.
Heb statistieken gezien van 50% meer non covid deaths in 2021 dan 2020 voor jongens tussen 15-19...
Kans op myocarditus was ook7x hoger dan normaal na vaccinatie... Tjah... Dat voor een groep zonder doden +- terwijl meer dan 50% het gehad heeft?
Wat ik wil is oversterfte statistieken met uitsplitsing van vaccinatie status.. En geslacht, ook extremere associaties met het hart zou ik willen zien met idem die status.
Ik wil ook de IC ligduur van infectieziekten van 2000-2022 op een rijtje kunnen zien, ik wil eerlijke statistieken van long covid...
Wie weet is het allemaal Delta variant hoor maar ik vind het gek dat we die opeens minder zijn gaan noteren dan oid. Gezien de non covid deaths.."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Zat Nederland niet op de rand van code zwart kort geleden nog voor omicron arriveerde of heb ik mij dat ingebeeld? Dus ik snap niet goed wat je insteek is hier, omicron kan wel eens heel vervelend uitpakken voor de zorg in een groot aantal landen, ja. Of niet. Maar voorlopig is het verstandig om rekening te houden met de niet zo gunstige optie.quote:Op donderdag 23 december 2021 01:12 schreef _serial_ het volgende:
LIVE | WHO-baas: Europa moet zich schrap zetten, ‘Omikronvariant rekt zorgsysteem op tot de grens’
Zijn we al uit het raam gesprongen mensen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2021 01:16:33 ]![]()
Tedros is de enige echte baas vanWHO.quote:Op donderdag 23 december 2021 01:12 schreef _serial_ het volgende:
Overigens zegt hij heel terecht dat we eens moeten doneren aan armere landen met oudere mensen... Daar redden we meer levens dan hier kinderen vaccineren en extreem boosteren.."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nee, we zitten toch in lockdown die de alles vernietigende doom golf van omicron moet tegen gaan.... (als je de modellen moet geloven).quote:Op donderdag 23 december 2021 01:12 schreef _serial_ het volgende:
Zijn we al uit het raam gesprongen mensen?![]()
Dit was sarcastisch @Tijger_mquote:Op donderdag 23 december 2021 01:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zat Nederland niet op de rand van code zwart kort geleden nog voor omicron arriveerde of heb ik mij dat ingebeeld? Dus ik snap niet goed wat je insteek is hier, omicron kan wel eens heel vervelend uitpakken voor de zorg in een groot aantal landen, ja. Of niet. Maar voorlopig is het verstandig om rekening te houden met de niet zo gunstige optie.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Handig wel, die gemixte signalen vanuit een WHO.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Nog niet, maar schijnt dat sommige mensen op het randje staanquote:Op donderdag 23 december 2021 01:12 schreef _serial_ het volgende:
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Er gaat hier een hoop misquote:Op donderdag 23 december 2021 02:10 schreef Za het volgende:
Party's in eigen hoofd voor tijdens de lockdown - RIVM
Met de muur van Omicron waar we tegenaan lopen als land, de lockdown en toch de behoefte tot feest in deze voor velen zo belangrijke maand, raadt het RIVM mensen aan om feestjes te houden in gedachten.
Gezien zingen onwenselijk is, kun je wel in gedachten bv de hele dag "Jingle Bells" of andere kerstliederen zingen, in gedachten een tafel vol visite hebben met bijvoorbeeld beroemdheden als lady Gaga of Marco Borsato, en een huis vol versiering en cadeaus ondanks de gesloten niet essentiële winkels.
Van Dissel: "Het vergt een beetje oefening, maar een kerstfeest in gedachten is het mooiste wat je kunt hebben, je kunt immers zelf bepalen wie er wel of niet komen, geen onenigheid of nutteloze cadeaus, en dat alles Omicron buiten de deur houdende, grenzeloos plezier op een veilige manier.
Steeds meer mensen kiezen hiervoor, en omdat we nu klein beginnen, kunen we straks ook oudejaars vuurwerk afsteken in ons eigen hoofd en van de zomer massaevents gewoon in ons eigen hoofd laten plaatsvinden.
Boosteren blijft wel van belang, omdat we ons ten alle tijden veilig dienen te voelen. Van Dissel: "Ik raad een ieder aan om ook tijdens in-hoofdse parties 1,5 meter afstand te houden". Desgevraagd liet demissionair premier Rutte weten al jaren zijn vreugde uit imaginaire feesten te halen; "ik hoop dat ik bij velen een imaginaire kerstgast mag zijn" vervolgde hij lachend.
Voor tips en tricks over bv denkbeeldige vuurwerkevents, zie www.RIVM/vuurwerk/mind
https://www.nu.nl/coronav(...)toename-Omicron.html
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
waaah, fear, fear!quote:Op donderdag 23 december 2021 01:12 schreef _serial_ het volgende:
Zijn we al uit het raam gesprongen mensen?![]()
https://www.volkskrant.nl(...)igt-tekort~b14ae7cd/
We hebben testcapaciteit te kort in januari als het even tegen zit. Raad eens wie de aanbesteding heeft gedaan. Niet de GGD maar, tromgeroffel, het ministerie van Hugo…
Waarom zitten de vingerafdrukken van die kerel toch op werkelijk elke blooper.
Bonusquote:Ook het plan B heeft die prutsers dus weer niet voor elkaar. Hoe lang mag deze shitshow nog doorgaan?quote:Op vragen hierover aan minister De Jonge antwoordde diens woordvoerder dat de GGD’s gebruik zouden maken van sneltesten, mocht het maximale aantal beschikbare PCR-testen worden overschreden van de nieuwe gunning. Maar dit blijkt dus niet mogelijk. Dinsdagmiddag was deze woordvoerder niet bereikbaar voor commentaar.zie email 27 oktober![]()
BNOquote:Spain announces outdoor mask mandate as it reports a record 60,041 new coronavirus cases“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nouja, niet zo lang meer hé. Na de vakantie wordt het nieuwe kabinet bekend gemaakt en Hugo krijgt een functie elders.quote:Op donderdag 23 december 2021 04:32 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)igt-tekort~b14ae7cd/
We hebben testcapaciteit te kort in januari als het even tegen zit. Raad eens wie de aanbesteding heeft gedaan. Niet de GGD maar, tromgeroffel, het ministerie van Hugo…
Waarom zitten de vingerafdrukken van die kerel toch op werkelijk elke blooper.
Bonusquote:
[..]
Ook het plan B heeft die prutsers dus weer niet voor elkaar. Hoe lang mag deze shitshow nog doorgaan?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Een dik jaar te lang dus.quote:Op donderdag 23 december 2021 05:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nouja, niet zo lang meer hé. Na de vakantie wordt het nieuwe kabinet bekend gemaakt en Hugo krijgt een functie elders.zie email 27 oktober![]()
Ja, maar terugkijken heeft niet zoveel zin.quote:
De man moet daar weg en gaat daar ook weg. Nou is het maar weer de vraag wat we er voor terug krijgen
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Bedankt Mark, de rest van Europa al in lockdown of zijn die wel bijtijds begonnen?quote:Op donderdag 23 december 2021 05:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja, maar terugkijken heeft niet zoveel zin.Slechter kan niet.quote:De man moet daar weg en gaat daar ook weg. Nou is het maar weer de vraag wat we er voor terug krijgenzie email 27 oktober![]()
Bedenk je eens een bruls op die stoel bijv. 😃quote:Op donderdag 23 december 2021 05:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bedankt Mark, de rest van Europa al in lockdown of zijn die wel bijtijds begonnen?
[..]
Slechter kan niet.![]()
Wakker worden, kopje koffie drinken en zien dat mensen de hele nacht door nog bezig zijn met corona, de lockdown, Hugo etc etc. Ik kan mijn dag slechter beginnen.![]()
En toch om 06:23 uur gelijk even in COR kijken hé.quote:Op donderdag 23 december 2021 06:23 schreef Questular het volgende:
Wakker worden, kopje koffie drinken en zien dat mensen de hele nacht door nog bezig zijn met corona, de lockdown, Hugo etc etc. Ik kan mijn dag slechter beginnen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het is dat of SpongeBob.quote:Op donderdag 23 december 2021 06:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En toch om 06:23 uur gelijk even in COR kijken hé.![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)a-veel-langer-blijft
Ik kan het artikel niet lezen maar dat de samenleving wordt aangepast aan corona lijkt me nu wel een zekerheidje. Wat een ultiem zwaktebod zeg.![]()
Stukje:quote:Op donderdag 23 december 2021 07:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik kan het artikel niet lezen maar dat de samenleving wordt aangepast aan corona lijkt me nu wel een zekerheidje. Wat een ultiem zwaktebod zeg.
"Maaltijdboxen
Andere voorbeelden, voor het ’noodpakket’: scholen zorgen dat ze een thuisonderwijscurriculum ontwikkelen waarbij kinderen van de kleuterschool een knutselpakket mee naar huis krijgen en middelbare scholen scheikundeproefjes. Restaurants passen hun bedrijfsmodel zo aan dat ze in de zomer volle bak kunnen draaien en met de kerstdagen maaltijdboxen aanbieden waarbij mensen thuis hun viergangendiner in elkaar kunnen zetten."
Rrrrright.![]()
Ik lees hier meteen al 2 dingen waarvan ik denk hoe verzin je het.quote:Op donderdag 23 december 2021 07:21 schreef asco het volgende:
[..]
Stukje:
"Maaltijdboxen
Andere voorbeelden, voor het ’noodpakket’: scholen zorgen dat ze een thuisonderwijscurriculum ontwikkelen waarbij kinderen van de kleuterschool een knutselpakket mee naar huis krijgen en middelbare scholen scheikundeproefjes. Restaurants passen hun bedrijfsmodel zo aan dat ze in de zomer volle bak kunnen draaien en met de kerstdagen maaltijdboxen aanbieden waarbij mensen thuis hun viergangendiner in elkaar kunnen zetten."
Rrrrright.
1. De horeca mag blijkbaar in de winter geen gasten meer op locatie ontvangen. Hiermee kan je dus nooit een volwaardige omzet draaien, dit is de doodsteek voor de horeca.
2. Als er in de winter structureel gegrepen wordt naar thuisonderwijs, moeten ouders dus ook minder gaan werken (of onbetaald verlof opnemen) met inkomensdaling en verlies aan welvaart als gevolg.
Sowieso dat thuisonderwijs standaard in de gereedschapskist blijft. Wie bedenkt zoiets. Het draait alleen nog maar om “geen corona”. Triest is het.![]()
Ze willen mensen dus echt depressief hebben. Wat een complete achterlijkheid.quote:Op donderdag 23 december 2021 07:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik kan het artikel niet lezen maar dat de samenleving wordt aangepast aan corona lijkt me nu wel een zekerheidje. Wat een ultiem zwaktebod zeg.![]()
Tja, demonstreren uit egoïstische motieven.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit. We accepteren alles omdat het zo geleidelijk gaat.
Daarnaast vraag ik me oprecht af hoe we in opstand zouden moeten komen. Als je gaat protesteren in Den Haag ben je gewoon een wappie en nemen ze je niet serieus; veel andere opties zijn er niet toch? Of alle ondernemers moeten open blijven als een signaal; maar dan ook echt allemaal. Geen idee of dat zou werken.
Heel veel mensen die ik ken zouden echt wel willen laten weten dat de regering teveel van ons vraagt; helemaal de groep die niet zo bang hoeven te zijn voor het virus (gezonde 50 minners bv), maar niemand die weet hoe ze dat dan moeten uiten.
Dat is natuurlijk niet populair.
Zo van "ikzelf wordt toch niet ziek, dus ik ga niet meehelpen bij het voorkomen dat anderen ziek worden".
En dat met zijn allen met spandoeken verkondigen op het Malieveld...zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Ik mag hopen van niet. Eigenlijk onder geen enkele omstandigheid, en al helemaal niet omwille van een virus met een CFR van minder dan 1%. Ik kan me ook niet voorstellen dat Rutte en zijn team hier warm voor lopen.quote:Op donderdag 23 december 2021 07:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Volle restaurants in de zomer en maaltijd boxen met kerst. Dat soort geniale plannen staan erin. Als dat nu in een plan staat, weten ondernemers waar ze aan toe zijn en kan financiële steun worden afgebouwd. Wat een top plan voor de komende jaren, gesloten restaurants met kerst, terwijl zij in de buurlanden gewoon open zijn. En zo worden eigenlijk alle activiteiten naar de zomer geschoven en de langere schoolvakanties naar de winter verplaatst.quote:Op donderdag 23 december 2021 07:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik kan het artikel niet lezen maar dat de samenleving wordt aangepast aan corona lijkt me nu wel een zekerheidje. Wat een ultiem zwaktebod zeg.
Maar ik denk dat hier het belangrijkste punt wordt aangesneden:quote:Volgens een ingewijde is dit ’een pragmatische keus’. Maar er wordt ook gesuggereerd dat het aan ’de baas van dat ministerie’ ligt die dingen graag in eigen hand houdt. Vanuit de polder wordt er gemopperd: hoe minder ic-bedden, hoe eerder de economie op slot moet. Er is weinig begrip voor dat economie en zorg opnieuw los van elkaar bekeken worden.![]()
Een goede kandidaat voor de oversterfte is het lange termijn effect van covid.quote:Op donderdag 23 december 2021 01:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de daadwerkelijke oorzaak ooit wordt gevonden.
Kunnen zoveel oorzaken zijn, niet ontdekte ziektes door lockdowns, mensen die geen zetje hebben gekregen door de lockdowns in de loop van het jaar, etc.
Natuurlijk is het goed dat we dit gaan uitzoeken, maar het mag geen reden zijn het land om willen van de oversterfte op slot te gaan houden.
Net zo goed deze lockdown eignenlijk nooit in deze vorm op z'n korte termijn ingevoerd had mogen worden, nog voor het effect van een scholensluiting bekend was, en onder zulke onzekere factoren. Daar heb ik een zeer pittige mening over.
Ludo legt wel heel leuk de link naar vaccinatie omdat dat parallel loopt, maar logischer is kijken naar iets wat langer geleden is gebeurd.
https://www.mayoclinic.or(...)effects/art-20490351
https://www.escardio.org/(...)ignal-heart-problems
En nog veel meer![]()
Wie is Ludo nu weer?quote:Op donderdag 23 december 2021 08:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Een goede kandidaat voor de oversterfte is het lange termijn effect van covid.
Ludo legt wel heel leuk de link naar vaccinatie omdat dat parallel loopt, maar logischer is kijken naar iets wat langer geleden is gebeurd.
En nog veel meer![]()
Het is ook best gek dat antivaxxers bang zijn voor lange termijn effecten van het vaccin, maar niet van Covid, terwijl er geen voorbeelden bestaan van vaccins die op langere termijn schadelijk zijn, maar wel virussen.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En nog veel meer
Bijvoorbeeld mazelen kan je 4 jaar na genezing alsnog vermoorden door een dodelijke hersenaandoening, waterpokken kan 50 jaar later je regelmatig gaan plagen met gordelroos.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Maar eigenlijk ga je dan dus elke winter in lockdown alleen we noemen het niet meer zo.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volle restaurants in de zomer en maaltijd boxen met kerst. Dat soort geniale plannen staan erin. Als dat nu in een plan staat, weten ondernemers waar ze aan toe zijn en kan financiële steun worden afgebouwd. Wat een top plan voor de komende jaren, gesloten restaurants met kerst, terwijl zij in de buurlanden gewoon open zijn. En zo worden eigenlijk alle activiteiten naar de zomer geschoven en de langere schoolvakanties naar de winter verplaatst.
Maar ik denk dat hier het belangrijkste punt wordt aangesneden:
[..]
Want daar komt alles dicht en thuisonderwijs natuurlijk wel op neer.![]()
Ja. Het komt over als één van die geniale plannen uit dezelfde serie als "Leven met lekkage" en "Leven met een rattenplaag".quote:Op donderdag 23 december 2021 08:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar eigenlijk ga je dan dus elke winter in lockdown alleen we noemen het niet meer zo.
RTL Liveblog.quote:Kabinet werkt aan langetermijnplan voor coronaproof samenleving
In opdracht van het kabinet wordt gewerkt aan een plan waarin iedereen zich vanaf komend jaar moet aanpassen aan corona, schrijft De Telegraaf op basis van bronnen. Daarbij kan er in de zomer meer dan in de winter, zo komt in het Haagse langetermijnplan te staan waaraan achter de schermen wordt gewerkt.
Volgens de krant zal creativiteit worden verwacht van scholen, restaurants, theaters, sportclubs, reisorganisaties, winkeliers, cafés en concertorganisatoren. In het najaar en de winter zullen beperkende maatregelen blijven gelden en nieuwe lockdowns worden niet uitgesloten.
Nou. Het nieuwe normaal.![]()
Moet het allemaal nog maar eens zien. Er wordt weer een bonk met vlees in de discussie arena gegooid."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Syfilis dan... Ook zo'n leukequote:Op donderdag 23 december 2021 08:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is ook best gek dat antivaxxers bang zijn voor lange termijn effecten van het vaccin, maar niet van Covid, terwijl er geen voorbeelden bestaan van vaccins die op langere termijn schadelijk zijn, maar wel virussen.
Bijvoorbeeld mazelen kan je 4 jaar na genezing alsnog vermoorden door een dodelijke hersenaandoening, waterpokken kan 50 jaar later je regelmatig gaan plagen met gordelroos.![]()
Restaurants & theaters halen hun meeste omzet uit de wintermaanden. Dan in de wintermaanden dicht en dan amper omzet makenquote:Op donderdag 23 december 2021 08:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
RTL Liveblog.
Nou. Het nieuwe normaal.Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
Exponentiële groei in de gevoelsmatige tijdsduur, of niet?quote:Op donderdag 23 december 2021 08:18 schreef Noek het volgende:
Week 13 van de lockdown is vandaag gestart.![]()
Het klinkt allemaal leuk, alsof 'we' dat allemaal willen maar er is een groot deel van de bevolking die er steeds minder aan mee wil doen. Dus dan is de enige optie het wettelijk af gaan dwingen. Nou, succes met de regeltjes samenleving.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
RTL Liveblog.
Nou. Het nieuwe normaal.
En er gaan ook volop landen zijn die hier niks mee gaan doen op lange termijn. Dus dan is het gewoon wachten tot een serieuzere groep populisten hier mee aan de gang gaat.
Het gaan nog gezellige jaren worden."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Yep, daarnaast, een tachtiger die geintubeerd is geweest leeft meestal ook niet lang meer. Dan is hij genezen maar krijgt een jaar later alsnog orgaan uitval.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En nog veel meerThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik zie niet hoe zo’n viermaandensamenleving ooit zou moeten werken, maar ze lijken het toch wel serieus te overwegen allemaal.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:24 schreef OProg het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal leuk, alsof 'we' dat allemaal willen maar er is een groot deel van de bevolking die er steeds minder aan mee wil doen. Dus dan is de enige optie het wettelijk af gaan dwingen. Nou, succes met de regeltjes samenleving.
En er gaan ook volop landen zijn die hier niks mee gaan doen op lange termijn. Dus dan is het gewoon wachten tot een serieuzere groep populisten hier mee aan de gang gaat.
Het gaan nog gezellige jaren worden.
Maar als het gaat over uitbreiding van de zorg dan is het kan niet en past niet. Onnavolgbaar.![]()
Ik zie ook niet hoe dat structureel moet werken. Maar ik weet wel zeker dat mocht het zo moeten zijn het uitsluitend wettelijk 'afgedwongen' moet gaan worden. Nou, succes er mee. Dat gaat iets worden waar een zwarte-Piet discussie niks bij is.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe zo’n viermaandensamenleving ooit zou moeten werken, maar ze lijken het toch wel serieus te overwegen allemaal.
Maar als het gaat over uitbreiding van de zorg dan is het kan niet en past niet. Onnavolgbaar."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Uitgestelde zorg is ook een kandidaat natuurlijk. Maar nee, het moet aan de vaccins liggen, zelfs als dat totaal niet logisch is.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Yep, daarnaast, een tachtiger die geintubeerd is geweest leeft meestal ook niet lang meer. Dan is hij genezen maar krijgt een jaar later alsnog orgaan uitval.
Uitzoeken wordt echter wel problematisch gezien de hoge vaccinatiegraad heb je bijna geen groep meer waarmee je kunt vergelijken.
Koren op de molen van bepaalde mensen met bepaalde denkbeelden![]()
Dan moeten ze ook ophouden met die ****** reis adviezen want dan kan ik in vervolg gewoon elke winter naar een ander land buiten Europa.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
RTL Liveblog.
Ze willen ook gewoon niet terug he?quote:Op donderdag 23 december 2021 08:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
RTL Liveblog.
Staat er btw ook iets in over het geven van een extra prik net voor de winter en mensen binnen de risicogroep die een prik weigeren via de achterdeur van het ziekenhuis uitschoppen?![]()
'Dames en heren op de lange termijn zijn we van plan niets op te lossen en niets uit te sluiten. Applaus graag!'quote:Op donderdag 23 december 2021 08:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze willen ook gewoon niet terug he?
Gr,
Mark.![]()
al bekend wat de plannen zijn dan al?quote:Op donderdag 23 december 2021 08:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze willen ook gewoon niet terug he?![]()
Zal wel een hele simpele ziel zijn maar ik snap dit niet zo goed. Als het nou killer ebola was geweest soit, maar een hele samenleving aanpassen omdat we te weinig zorgcapaciteit hebben? Ga daar dan strategieën voor bedenken zou ik zeggen. Zet er een denktank op en verzin oplossingen voor waar het probleem echt ligt.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
RTL Liveblog.
Nou. Het nieuwe normaal.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Klopt, een paar dingen, zoals theater in klein gezelschap blijft mogelijk, waardoor ze het geen lockdown hoeven te noemen.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar eigenlijk ga je dan dus elke winter in lockdown alleen we noemen het niet meer zo.
Overigens gok ik dat de soep bij lange na niet zo heet gegeten gaat worden, want dat lijkt me maatschappijk onthoudbaar.
Maar ik kan me ergens wel voorstellen dat ze toch aan iets van een plan moeten werken om te voorkomen dat volgend jaar een herhaling van dit jaar gaat worden."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Theater in klein gezelschap. Zo’n productie moet het toch hebben van de massa, anders komen ze niet uit de kosten.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, een paar dingen, zoals theater in klein gezelschap blijft mogelijk, waardoor ze het geen lockdown hoeven te noemen.
Dit hele idee komt weer ergens uit een ministerie op 23 hoog zonder ramen, kan niet anders.![]()
Probleem is dat je de zorg niet kunt opschalen tot zo'n niveau dat je geen andere maatregelen nodig gaat hebben.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:39 schreef josja het volgende:
[..]
Zal wel een hele simpele ziel zijn maar ik snap dit niet zo goed. Als het nou killer ebola was geweest soit, maar een hele samenleving aanpassen omdat we te weinig zorgcapaciteit hebben? Ga daar dan strategieën voor bedenken zou ik zeggen. Zet er een denktank op en verzin oplossingen voor waar het probleem echt ligt.
Preventie dmv vaccinatie zal altijd de eerste actie zijn en hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe minder bedden je nodig hebt.![]()
De cijfers in Brazilië gaan wel echt de goede kant op. Daar zitten ze al een vrij lange periode met een R0 van onder de 1 en hebben ze zelfs (0.2%) meer boosters gegeven dan wij in Nederland![]()
![]()
Ja, en volgend jaar kan ik misschien nog begrijpen, omdat ze niet gelijk de bottleneck, de zorg, zijn gaan aanpassen. Maar er wordt gesproken over jaren. Was men twee jaar geleden de zorg gaan aanpassen, dan waren wij nu al een heel stuk op weg naar een oplossing geweest.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:40 schreef OProg het volgende:
Overigens gok ik dat de soep bij lange na niet zo heet gegeten gaat worden, want dat lijkt me maatschappijk onthoudbaar.
Maar ik kan me ergens wel voorstellen dat ze toch aan iets van een plan moeten werken om te voorkomen dat volgend jaar een herhaling van dit jaar gaat worden.
Maar ook volgende jaar moet het doel zo min mogelijk maatregelen zijn. Het is niet de verkopen dat de horeca hier al lange tijd met beperkingen zit en op een steenworp afstand de restaurants met kerst vol zitten. Dat zal ook een heikel punt worden bij dit plan: mensen stoppen niet bij de grens.![]()
Maar ik vraag me af je laat je vaccineren, zodat je geen corona krijgt. Maar alsnog moeten er lockdowns komen? Waarom laat je je dan nog vaccineren? Dan werkt die prik toch niet?![]()
Nu ja. Maar er komt ontegenzeggelijk een moment dat de pool met ziekenhuisklanten op is en dan is het over. Dan wordt het een endemie.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Probleem is dat je de zorg niet kunt opschalen tot zo'n niveau dat je geen andere maatregelen nodig gaat hebben.
Preventie dmv vaccinatie zal altijd de eerste actie zijn en hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe minder bedden je nodig hebt.
Zoals jij suggereert zouden we nooit uit de pandemische fase komen, dat is natuurlijk niet zo.![]()
Klopt, maar dat staat er. Als jij denkt deze voorstelling verkoopt uit, dan plan je hem in de zomer. Denk je weinig wensen, 1,5 meter haalbaar, dan is het een echte wintervoorstelling.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Theater in klein gezelschap. Zo’n productie moet het toch hebben van de massa, anders komen ze niet uit de kosten.
Dit hele idee komt weer ergens uit een ministerie op 23 hoog zonder ramen, kan niet anders.![]()
Dat soort landen is natuurlijk altijd moeilijk vergelijken, omdat die een totaal ander verloop van de seizoenen hebben.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:43 schreef Anton91 het volgende:
De cijfers in Brazilië gaan wel echt de goede kant op. Daar zitten ze al een vrij lange periode met een R0 van onder de 1 en hebben ze zelfs (0.2%) meer boosters gegeven dan wij in Nederland![]()
Denken we dat of weten we dat zeker? Ik weet het ook niet hoor, nu lijkt me het inderdaad onmogelijk. Vind het echter wel treurig dat ik weinig tot niets hoor over mogelijkheden aan de zorgkant op de langere termijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:42 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Probleem is dat je de zorg niet kunt opschalen tot zo'n niveau dat je geen andere maatregelen nodig gaat hebben.
Preventie dmv vaccinatie zal altijd de eerste actie zijn en hoe meer mensen gevaccineerd zijn hoe minder bedden je nodig hebt.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Hangt van de mutaties afquote:Op donderdag 23 december 2021 08:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nu ja. Maar er komt ontegenzeggelijk een moment dat de pool met ziekenhuisklanten op is en dan is het over. Dan wordt het een endemie.
Zoals jij suggereert zouden we nooit uit de pandemische fase komen, dat is natuurlijk niet zo.![]()
Dit plan gaat de economie echt een ongenadige duw geven. We gaan een paar decennia achteruit qua welvaart, dat is hiermee niet te voorkomen denk ik.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, maar dat staat er. Als jij denkt deze voorstelling verkoopt uit, dan plan je hem in de zomer. Denk je weinig wensen, 1,5 meter haalbaar, dan is het een echte wintervoorstelling.![]()
Tuurlijk snap ik dat ze andere seizoenen hebben, maar ze zitten op het niveau van begin 2020 qua aantal cases.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat soort landen is natuurlijk altijd moeilijk vergelijken, omdat die een totaal ander verloop van de seizoenen hebben.![]()
Je weet in ieder geval dat je in de winter ergens anders moet overwinteren.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit plan gaat de economie echt een ongenadige duw geven. We gaan een paar decennia achteruit qua welvaart, dat is hiermee niet te voorkomen denk ik.![]()
Het scenario dat er continu varianten blijven komen waardoor de opgebouwde immuniteit steeds wordt omzeild, is heel onwaarschijnlijk.quote:
En als het toch zover komt prefereer ik het laten klappen van de zorg boven decennia aan semi-permanente lockdowns.![]()
Ophogen van capaciteit is geen oplossing als je te maken blijft hebben met exponentiële groei.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe zo’n viermaandensamenleving ooit zou moeten werken, maar ze lijken het toch wel serieus te overwegen allemaal.
Maar als het gaat over uitbreiding van de zorg dan is het kan niet en past niet. Onnavolgbaar.
Je ziet dat zonder maatregel in de winter het aantal mensen in het ziekenhuis elke week grofweg verdubbelt.
Als je de capaciteit opkrikt van 1000 naar 2000, koop je een week. Met ophogen naar 3000 koop je vervolgens 3 dagen en de 4000 ligt anderhalve dag later ook vol. Daar is niet tegenop te boksen. Zeker niet als niemand de zorg in wil.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Dit.. Het is bizar dat je dan een paar maanden per jaar binnenzit. Gelukkig zijn er dan genoeg huisfeestjes waar je dan heen kan gaan. Er zal een parallelle samenleving ontstaan.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het scenario dat er continu varianten blijven komen waardoor de opgebouwde immuniteit steeds wordt omzeild, is heel onwaarschijnlijk.
En als het toch zover komt prefereer ik het laten klappen van de zorg boven decennia aan semi-permanente lockdowns.![]()
Zuid Afrika is een goed alternatiefquote:Op donderdag 23 december 2021 08:51 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Je weet in ieder geval dat je in de winter ergens anders moet overwinteren.Tegenovergestelde seizoenen en een veel jongere bevolking.
![]()
Volgens mij wordt daar weldegelijk naar gekeken. Echter kijk voor de gein eens wat we aan zorg uitgeven tov bijvoorbeeld onderwijs. Geld kun je maar 1x uitgeven en je zult keuzes moeten maken.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:49 schreef josja het volgende:
[..]
Denken we dat of weten we dat zeker? Ik weet het ook niet hoor, nu lijkt me het inderdaad onmogelijk. Vind het echter wel treurig dat ik weinig tot niets hoor over mogelijkheden aan de zorgkant op de langere termijn.
Persoonlijk heb ik niet veel problemen met hoe het nu is in de zorg. Bezuinigingen door efficiëntie verhogen middels technische vooruitgang waardoor bijvoorbeeld een heupoperatie nu poliklinisch gebeurt terwijl je 10 jaar geleden een paar nachten in het ziekenhuis lag. Scheelt een hoop geld
Natuurlijk zijn er verbeteringen mogelijk.![]()
Dit plaatje geeft mooi aan dat vaccineren helpt tegen een overbelasting van de zorg. Echter Omrikon blijft daarin wel een nieuwe onzekere factor. Minder ziekmakend maar veel besmettelijker?quote:Op donderdag 23 december 2021 08:30 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Uitgestelde zorg is ook een kandidaat natuurlijk. Maar nee, het moet aan de vaccins liggen, zelfs als dat totaal niet logisch is.
Uitzoeken wordt echter wel problematisch gezien de hoge vaccinatiegraad heb je bijna geen groep meer waarmee je kunt vergelijken.
Koren op de molen van bepaalde mensen met bepaalde denkbeelden
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
De pandemische fase gaat gewoon een keer voorbij en dan kan je berekenen hoeveel bedden er structureel bij moeten. We moeten wel nu al beginnen met opschalen.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ophogen van capaciteit is geen oplossing als je te maken blijft hebben met exponentiële groei.
Je ziet dat zonder maatregel in de winter het aantal mensen in het ziekenhuis elke week grofweg verdubbelt.
Als je de capaciteit opkrikt van 1000 naar 2000, koop je een week. Met ophogen naar 3000 koop je vervolgens 3 dagen en de 4000 ligt anderhalve dag later ook vol. Daar is niet tegenop te boksen. Zeker niet als niemand de zorg in wil.![]()
daar hoopt iedereen opquote:Op donderdag 23 december 2021 08:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het scenario dat er continu varianten blijven komen waardoor de opgebouwde immuniteit steeds wordt omzeild, is heel onwaarschijnlijk.Dus jij hebt liever dat mensen weer sterven aan een blindedarmontsteking dan dat je een paar weken niet de kroeg in kan?quote:En als het toch zover komt prefereer ik het laten klappen van de zorg boven decennia aan semi-permanente lockdowns.![]()
Om de kans te verkleinen dat een lockdown nodig is. Zo zwart wit is het allemaal niet hèquote:Op donderdag 23 december 2021 08:45 schreef mir1986 het volgende:
Maar ik vraag me af je laat je vaccineren, zodat je geen corona krijgt. Maar alsnog moeten er lockdowns komen? Waarom laat je je dan nog vaccineren? Dan werkt die prik toch niet?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Geen idee welke god dit allemaal heeft gecreëerd... Maar wat een sadistische klootzak is het eigenlijkquote:![]()
"Neem die prik, anders gaan we in lockdown" is net zo'n vals dilemma.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:56 schreef devlinmr het volgende:
Dus jij hebt liever dat mensen weer sterven aan een blindedarmontsteking dan dat je een paar weken niet de kroeg in kan?![]()
Vals frame. Ik prefereer goed onderwijs en een volwaardig leven boven een leven in angst voor een virus dat voor het gros van de bevolking geen enkele bedreiging vormt. Zeker als deze situatie meerdere jaren duurt.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
daar hoopt iedereen op
[..]
Dus jij hebt liever dat mensen weer sterven aan een blindedarmontsteking dan dat je een paar weken niet de kroeg in kan?
Je leeft maar één keer en ik ben simpelweg niet bereid dit offer te brengen.![]()
Dan lijkt me 1G haalbaarder. En dat zou ik voor theater/concert nog best willen overwegen (zeg ik dit echt?). Voor restaurants e.d. niet uiteraard. Dan haal ik wel af of kook ik zelf. Horeca als seizoensarbeid gaan zien is de doodsteek. Dat is totaal niet rendabel met de huur. Dat kan met een oliebollenkraam.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Theater in klein gezelschap. Zo’n productie moet het toch hebben van de massa, anders komen ze niet uit de kosten.
Eens maar de redenatie dat als we het geld wat nu voor de horeca en retail is uitgetrokken in de zorg hadden gestopt, dat we dan nu uit de shit waren geweest is onzin.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De pandemische fase gaat gewoon een keer voorbij en dan kan je berekenen hoeveel bedden er structureel bij moeten. We moeten wel nu al beginnen met opschalen.
Zolang er grote uitbraken blijven is dat hooguit een druppel op de gloeiende plaat.
Immunisatie, via vaccinatie of infectie én wereldwijd, is en blijft de enige manier om uit die pandemische fase te ken.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Denk dat alleen heel simpele zielen dit nog steeds niet willen snappen. De vraag die er nu ligt is echter waar de huidige oversterfte vandaan komtquote:Op donderdag 23 december 2021 08:54 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dit plaatje geeft mooi aan dat vaccineren helpt tegen een overbelasting van de zorg. Echter Omrikon blijft daarin wel een nieuwe onzekere factor. Minder ziekmakend maar veel besmettelijker?
[ afbeelding ]
Natuurlijk wijzen bepaalde figuren dan naar de vaccins ondanks dat covid zelf een veel voor de hand liggende kandidaat is![]()
Zonder vaccins hadden we half september al kneiterhard in lockdown gezeten.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
"Neem die prik, anders gaan we in lockdown" is net zo'n vals dilemma.
Je kunt daarnaast niet van een regering verwachten dat ze precies weten wat een virus gaat doen qua mutatie. En mutatie is nou niet bepaald iets controversieels verder.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Hiermee volledig eens, ja. Maar het idee dat we niks aan de zorg hoeven te doen want exponentiële groei is pertinente onzin, die capaciteit uitbreiden kost jaren dus daar moet je nu al mee beginnen en niet pas als de pandemie voorbij is natuurlijkquote:Op donderdag 23 december 2021 08:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eens maar de redenatie dat als we het geld wat nu voor de horeca en retail is uitgetrokken in de zorg hadden gestopt, dat we dan nu uit de shit waren geweest is onzin.
Zolang er grote uitbraken blijven is dat hooguit een druppel op de gloeiende plaat.
Immunisatie, via vaccinatie of infectie én wereldwijd, is en blijft de enige manier om uit die pandemische fase te ken.![]()
![]()
Dat is geen frame, dat zijn de gevolgen van jouw voorkeur om de zorg te laten klappen.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vals frame. Ik prefereer goed onderwijs en een volwaardig leven boven een leven in angst voor een virus dat voor het gros van de bevolking geen enkele bedreiging vormt. Zeker als deze situatie meerdere jaren duurt.
Je leeft maar één keer en ik ben simpelweg niet bereid dit offer te brengen.
Prima als dat jouw keuze is. Ben echter bang voor je dat je een minderheid bent als het zover komt![]()
Wie in dit geval een simpele ziel is is best een punt van discussie? Je nick bijvoorbeeld verwijst naar een medicijn waarvan zelfs de fabrikant afraad om dat te gebruiken tegen covid.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Denk dat alleen heel simpele zielen dit nog steeds niet willen snappen. De vraag die er nu ligt is echter waar de huidige oversterfte vandaan komt
Natuurlijk wijzen bepaalde figuren dan naar de vaccins ondanks dat covid zelf een veel voor de hand liggende kandidaat isWordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Misschien, geen idee. Het tegendeel staat in elk geval niet in mijn post dus uh, oke?quote:Op donderdag 23 december 2021 09:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Zonder vaccins hadden we half september al kneiterhard in lockdown gezeten.Ja, klopt. Ook hiervan beweer ik nergens het tegendeel.quote:Je kunt daarnaast niet van een regering verwachten dat ze precies weten wat een virus gaat doen qua mutatie. En mutatie is nou niet bepaald iets controversieels verder.![]()
Je legt de vinger op de zere plek: willen snappen.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Denk dat alleen heel simpele zielen dit nog steeds niet willen snappen. De vraag die er nu ligt is echter waar de huidige oversterfte vandaan komt
Natuurlijk wijzen bepaalde figuren dan naar de vaccins ondanks dat covid zelf een veel voor de hand liggende kandidaat is
De regering en 'big pharma' zijn nou eenmaal kut hè. Dan is het makkelijk de schuld in Hugo's fancy schoenen te schuiven.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Niemand zegt dat je niks aan de zorg moet doen. Maar de problemen daar staan min of meer los van de zorg als oplossing voor een pandemiequote:Op donderdag 23 december 2021 09:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hiermee volledig eens, ja. Maar het idee dat we niks aan de zorg hoeven te doen want exponentiële groei is pertinente onzin, die capaciteit uitbreiden kost jaren dus daar moet je nu al mee beginnen en niet pas als de pandemie voorbij is natuurlijk![]()
Ja dat is wel het grappige, "we weten het niet dus moeten het wel de vaccins zijn" overigens wel eens dat uitgezocht moet worden wat het dan wel is al zou het weleens slechte administratie kunnen zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Natuurlijk wijzen bepaalde figuren dan naar de vaccins ondanks dat covid zelf een veel voor de hand liggende kandidaat is![]()
Dat is tegenwoordig idd een probleem. Er blijkt geen gezonde discussie meer mogelijk. Toen ik mijn twijfels over de booster op dit moment uitsprak - hier geven ze moderna- kreeg ik een hoop negatief commentaar. Ik moest meteen mijn geestelijke gezondheid verdedigen. ( Dat ik al oud ben wil niet zeggen dat er opeens iets mis is met mijn verstand.) Dat heeft overgens niks geholpen want ik twijfel nog steeds.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar veel mensen denken ''wat kan ik doen in mijn eentje, ik ben maar één stem'' en dan blijven ze stil. Of ze weten niet hoe ze hun stem moeten gebruiken zonder meteen als een wappie weggedrukt te worden
Ik snap dus heel goed dat de meeste mensen het niet wagen om hun mening en twijfels te uiten, laat staan in daden om te zetten.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Ik denk dat je je vergist. Het is heel simpel. De maatregelen gelden voor iedereen, dag in dag uit, jarenlang.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:02 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is geen frame, dat zijn de gevolgen van jouw voorkeur om de zorg te laten klappen.
Prima als dat jouw keuze is. Ben echter bang voor je dat je een minderheid bent als het zover komt
Het gros van de bevolking krijgt daarentegen slechts enkele keren in zijn leven een ziekenhuis van binnen te zien.![]()
Hou eens op met die fakenews.
Bericht is al weer ontkracht
Fake news
https://www.br.de/nachric(...)gegen-corona,SpEPeIB
[ Bericht 86% gewijzigd door Momo op 23-12-2021 09:17:39 ]![]()
Als het aan de vaccins zou liggen moet je in landen met een lage vaccinatiegraad minder oversterfte zien toch?quote:Op donderdag 23 december 2021 09:00 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Natuurlijk wijzen bepaalde figuren dan naar de vaccins ondanks dat covid zelf een veel voor de hand liggende kandidaat is
Volgens mij is dat niet niet het geval.![]()
Er is maar 1 oplossing: iedereen moet linksom of rechtsom immuniteit opbouwen.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Niemand zegt dat je niks aan de zorg moet doen. Maar de problemen daar staan min of meer los van de zorg als oplossing voor een pandemie
Maatregelen zijn geen oplossing op zichzelf.
Je zal een groep houden met matige afweer of waarbij het vaccin niet werkt. Daar moet de capaciteit van de zorg op aangepast worden.![]()
Dit ja, als het nieuwe "normaal" alles naar de zomer verplaatsen wordt, laat maar klappen dan die zorg. Ik ben zeer zeker niet bereid dat offer te maken.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vals frame. Ik prefereer goed onderwijs en een volwaardig leven boven een leven in angst voor een virus dat voor het gros van de bevolking geen enkele bedreiging vormt. Zeker als deze situatie meerdere jaren duurt.
Je leeft maar één keer en ik ben simpelweg niet bereid dit offer te brengen.![]()
In https://www.br.de/nachric(...)gegen-corona,SpEPeIB staat dat het afgelopen voorjaar bij wijze van experiment in een kliniek in München werd gebruikt, maar inmiddels niet meer (november 2021).quote:![]()
Ik vond de maatregelen acceptabel als tijdelijk offer, we doen het samen, dit dat.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, als het nieuwe "normaal" alles naar de zomer verplaatsen wordt, laat maar klappen dan die zorg. Ik ben zeer zeker niet bereid dat offer te maken.
Maar als deze situatie permanent wordt, wordt de afweging anders. Ik ben simpelweg niet bereid om jaren of zelfs decennia van mijn leven op te offeren hiervoor. Dat heeft niets meer met solidariteit te maken.![]()
Wat ga je dan doen?quote:Op donderdag 23 december 2021 09:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vond de maatregelen acceptabel als tijdelijk offer, we doen het samen, dit dat.
Maar als deze situatie permanent wordt, wordt de afweging anders. Ik ben simpelweg niet bereid om jaren of zelfs decennia van mijn leven op te offeren hiervoor. Dat heeft niets meer met solidariteit te maken.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Idioot. Als de mussen van het dak vallen mag je naar buiten. Ook handig om dingen te organiseren als zo'n beetje iedereen in je omgeving op vakantie is of gaat. En dat alles in een kortere zomervakantie. Kerst op 25 juni dan? Met glühwein op de bank in de airco.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
RTL Liveblog.
Nou. Het nieuwe normaal.
![]()
![]()
Verhuizen naar een land waar ze niet alles aanpassen aan corona en waar mijn kinderen wel gewoon fatsoenlijk onderwijs kunnen krijgen.quote:
Deze discussie speelt alleen in Nederland.![]()
eens hoor, we gaan allemaal dood maar kwaliteit van leven is natuurlijk ook wel iets voordat het zover is, om jaarlijks een kwartaal in te moeten leveren omdat anders de ziekenhuizen het niet meer kunnen bolwerken zou te gek voor woorden zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vond de maatregelen acceptabel als tijdelijk offer, we doen het samen, dit dat.
Maar als deze situatie permanent wordt, wordt de afweging anders. Ik ben simpelweg niet bereid om jaren of zelfs decennia van mijn leven op te offeren hiervoor. Dat heeft niets meer met solidariteit te maken.![]()
Je kunt niet permanent een maatschappij aanpassen op de gezondheid van een kleine groep kwetsbare mensen.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is maar 1 oplossing: iedereen moet linksom of rechtsom immuniteit opbouwen.
Maatregelen zijn geen oplossing op zichzelf.
Je zal een groep houden met matige afweer of waarbij het vaccin niet werkt. Daar moet de capaciteit van de zorg op aangepast worden.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat wordt minimaal 5 maanden inleveren, november - maart.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens hoor, we gaan allemaal dood maar kwaliteit van leven is natuurlijk ook wel iets voordat het zover is, om jaarlijks een kwartaal in te moeten leveren omdat anders de ziekenhuizen het niet meer kunnen bolwerken zou te gek voor woorden zijn.![]()
Daar denken ze in Den Haag anders over.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:16 schreef popje het volgende:
[..]
Je kunt niet permanent een maatschappij aanpassen op de gezondheid van een kleine groep kwetsbare mensen.![]()
Vooral als je het dus accepteert als endemisch en jaarlijks probleem maar niet de zorg wil opschalen.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens hoor, we gaan allemaal dood maar kwaliteit van leven is natuurlijk ook wel iets voordat het zover is, om jaarlijks een kwartaal in te moeten leveren omdat anders de ziekenhuizen het niet meer kunnen bolwerken zou te gek voor woorden zijn.![]()
Dat waag ik ten zeerste te betwijfelen, maar het lijkt me de juiste keuze als je er zo fel in staat.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Verhuizen naar een land waar ze niet alles aanpassen aan corona en waar mijn kinderen wel gewoon fatsoenlijk onderwijs kunnen krijgen.
Deze discussie speelt alleen in Nederland.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ook niet voor, ik noem maar wat, kankerbehandelingen, hartaanvallen, auto-ongelukken, niertransplantaties, problematische geboortes of blindedarmontstekingen?quote:Op donderdag 23 december 2021 09:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, als het nieuwe "normaal" alles naar de zomer verplaatsen wordt, laat maar klappen dan die zorg. Ik ben zeer zeker niet bereid dat offer te maken.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Als dat echt zo wordt dan gaan er een hoop mensen ergens anders heen die maanden en gezinnen gaan emigreren.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat wordt minimaal 5 maanden inleveren, november - maart.![]()
Ik zou heel graag eens het maatschappelijk debat willen horen waarom wij de zorg niet op orde hebben in Nederland.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:59 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Eens maar de redenatie dat als we het geld wat nu voor de horeca en retail is uitgetrokken in de zorg hadden gestopt, dat we dan nu uit de shit waren geweest is onzin.
Immunisatie, via vaccinatie of infectie én wereldwijd, is en blijft de enige manier om uit die pandemische fase te ken.
Wij doen toch wel iets compleet anders als andere landen dat we dit niet op orde hebben, ligt de focus de laatste jaren zoveel anders hier als in andere landen? Maar ik kan me niet voorstellen dat we nu echt veels te weinig uitgeven aan zorg, maar is onze zorg niet te specialistisch geworden?
Over verpleegkundigen (2018)https://www.nursing.nl/ne(...)gen-grootverdieners/quote:Salaris
Een van de factoren die werd vergeleken, was het salaris van artsen en verpleegkundigen. Nederlandse verpleegkundigen verdienen met een jaarsalaris van 65 duizend US dollar aanzienlijk meer dan hun Britse (50 duizend) en Franse vakgenoten (42 duizend). Alleen in de Verenigde Staten ligt het jaarinkomen hoger. Inkomensgegevens van Zwitserland en Zweden waren niet beschikbaar.
Als het gaat om aantallen verpleegkundigen verkeert Nederland eveneens in de hoogste regionen met 12,1 verpleegkundigen per duizend inwoners. In Engeland en Frankrijk zijn dat er respectievelijk 8,2 en 9,4.
Jaarsalaris verpleegkundigen (in US dollar)
Verenigde Staten 74160
Nederland 65082
Australië 64357
Denemarken 58891
Canada 55349
Duitsland 53668
Groot-Brittannië 49894
Japan 44712
Frankrijk 42492
Vooruitgegaan
In Nederland zelf hoort de verpleegkundige bij de beroepen die er het meest in salaris op zijn vooruitgegaan, bleek eerder uit arbeidsmarktonderzoek van Adzuna. Dat lijkt vooral te komen doordat er meer hoger opgeleiden worden gevraagd. Het gemiddelde salaris bij een vacature voor een verpleegkundige die nieuw in dienst kwam, steeg met 111 euro per maand.
(uitgaven 2016 als %BNP)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
De coronamoeheid neemt rigoureuze vormen aan helaas.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook niet voor, ik noem maar wat, kankerbehandelingen, hartaanvallen, auto-ongelukken, niertransplantaties, problematische geboortes of blindedarmontstekingen?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
dat is gewoon niet te doenquote:Op donderdag 23 december 2021 09:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat wordt minimaal 5 maanden inleveren, november - maart.![]()
Dat gaat dan ook niet gebeuren. Pure fantasie.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Je kan je natuurlijk de vraag stellen of acuut altijd voor planbaar moet blijven gaan.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:19 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ook niet voor, ik noem maar wat, kankerbehandelingen, hartaanvallen, auto-ongelukken, niertransplantaties, problematische geboortes of blindedarmontstekingen?
Waarom heeft iemand van 80 met covid voorrang op een moeder van 35 met kanker?![]()
Toch ligt het wel op tafel.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook niet gebeuren. Pure fantasie.![]()
Het zou mooi zijn als dit sentiment wat serieuzere genomen zou worden in plaats van geridiculiseerd tot “mensen willen gewoon bier tanken in de kroeg”.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De coronamoeheid neemt rigoureuze vormen aan helaas.![]()
Er wordt gesproken over dingen te verschuiven inderdaad. Vijf maanden 'inleveren' is gewoon gefantaseer.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch ligt het wel op tafel.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Denk het wel. De oplossing zit em dan eerder in het opschalen van de zorg als iets permanent meer accute instroom creëert.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kan je natuurlijk de vraag stellen of acuut altijd voor planbaar moet blijven gaan.
Waarom heeft iemand van 80 met covid voorrang op een moeder van 35 met kanker?
Dan pas je niet de hele maatschappij er op aan maar de zorg.![]()
Omdat wij te lang te rechts gestemd hebben.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik zou heel graag eens het maatschappelijk debat willen horen waarom wij de zorg niet op orde hebben in Nederland.
Wij doen toch wel iets compleet anders als andere landen dat we dit niet op orde hebben, ligt de focus de laatste jaren zoveel anders hier als in andere landen? Maar ik kan me niet voorstellen dat we nu echt veels te weinig uitgeven aan zorg, maar is onze zorg niet te specialistisch geworden?
Over verpleegkundigen (2018)
[..]
https://www.nursing.nl/ne(...)gen-grootverdieners/
(uitgaven 2016 als %BNP)
[ afbeelding ]
Marktwerking![]()
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
dat lijkt me ook niet maar het is nu toch al vaker gebeurd dan ik ooit verwacht hadquote:Op donderdag 23 december 2021 09:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat gaat dan ook niet gebeuren. Pure fantasie.![]()
Het zou mooi zijn als de onderbuik wat minder zou prevelen over 'dan klapt de zorg maar' want het gaat maar om 'een kleine groep kwetsbaren'.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als dit sentiment wat serieuzere genomen zou worden in plaats van geridiculiseerd tot “mensen willen gewoon bier tanken in de kroeg”.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
quote:Op donderdag 23 december 2021 08:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
RTL Liveblog.
Nou. Het nieuwe normaal.
En wij van het voorjaar maar lachen om die gast met z'n "[sector] is niet meer rendabel in het nieuwe normaal", "Basismaatregelen kunnen misschien in 2025 weg".
Wordt nu al over vergaderd door een groep van 150 mensen die niet 'Tweede Kamer' heet.
Het programma dat hier wordt voorgesteld is totale onderwerping. Niet leven met corona, maar leven voor corona. Permanente afschaffing van het individu. Gelukkig is het maar speculatie, gaat nooit gebeuren, net als avondklok en QR-code.![]()
Oh zeker, maar da's lastig. Want ook planbare zorg kan op de IC komen.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je kan je natuurlijk de vraag stellen of acuut altijd voor planbaar moet blijven gaan.
Waarom heeft iemand van 80 met covid voorrang op een moeder van 35 met kanker?
Wil je dan vooraf al bedden gaan reserveren? Stel dat er iemand van 40 met COVID de IC op moet en er is een bed vrij. Stuur je die dan weg, want er is vanmiddag ook nog een hartoperatie en de kans bestaat dat iemand daarna op de IC komt? Dan heb je een leeg bed én een dooie patiënt.
Nog een optie is om de bij de oudste IC patiënt de luchtslang eruit te trekken als er iemand binnen komt vanaf de planbare zorg..Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!![]()
Nee, dat is niet logischer, maar leuk die cognitieve dissonantie.quote:Op donderdag 23 december 2021 08:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En nog veel meer"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
ik vind het wel kwalijk dat corona patiënten voorrang krijgen omdat hun situatie urgenter lijkt, ik zou dan toch liever een code zwart zien voor alleen corona.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als de onderbuik wat minder zou prevelen over 'dan klapt de zorg maar' want het gaat maar om 'een kleine groep kwetsbaren'.![]()
Oh er valt genoeg op aan te merken en te bedenken, maar 'dan klapt de zorg maar' is wel van een bedenkelijk niveau.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het wel kwalijk dat corona patiënten voorrang krijgen omdat hun situatie urgenter lijkt, ik zou dan toch liever een code zwart zien voor alleen corona.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
maar jouw aanname slaat ook nergens opquote:Op donderdag 23 december 2021 09:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, dat is niet logischer, maar leuk die cognitieve dissonantie.![]()
In de korte zomervakantie zo snel zoveel mogelijk dingen bij elkaar proppen omdat ze dan eventjes mogen, en in de wintervakantie zo sober mogelijk leven. Nou dat zal me een geestelijk gezonde bevolking opleveren.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:15 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Idioot. Als de mussen van het dak vallen mag je naar buiten. Ook handig om dingen te organiseren als zo'n beetje iedereen in je omgeving op vakantie is of gaat. En dat alles in een kortere zomervakantie. Kerst op 25 juni dan? Met glühwein op de bank in de airco.
![]()
Sociale activiteiten verschuiven, feesten verschuiven, vakantieweken verschuiven, school verschuiven, zodat het maatschappelijke leven in de infectiegevoelige koude maanden op een laag pitje staat. Dat is niet "inleveren"?quote:Op donderdag 23 december 2021 09:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er wordt gesproken over dingen te verschuiven inderdaad. Vijf maanden 'inleveren' is gewoon gefantaseer.![]()
Nou mensen daar gaan we. Wappies weer gelijk gekregen helaas...quote:Op donderdag 23 december 2021 09:27 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
En wij van het voorjaar maar lachen om die gast met z'n "[sector] is niet meer rendabel in het nieuwe normaal", "Basismaatregelen kunnen misschien in 2025 weg".
Wordt nu al over vergaderd door een groep van 150 mensen die niet 'Tweede Kamer' heet.
Het programma dat hier wordt voorgesteld is totale onderwerping. Niet leven met corona, maar leven voor corona. Permanente afschaffing van het individu. Gelukkig is het maar speculatie, gaat nooit gebeuren, net als avondklok en QR-code.![]()
![]()
Bij de vaccinatielocatie RAI was woensdagavond een lange rij wachtenden voor een overgebleven boosterprik. Onder hen veel wintersporters die naar Oostenrijk willen. Daar geldt voor Nederlanders die niet geboosterd zijn vanaf zaterdag een quarantaineplicht.
https://www.at5.nl/artike(...)se-quarantaineplicht
Wintersporters willen booster.![]()
Idee voor langetermijnplanning:
- Verbouwingsstop tijdens lockdown, zodat mensen die thuis werken geen last hebben om hobbyverbouwers. In het kader van 'Omzien Naar Elkaar'.
Gelukkig kan ik nog naar de bieb, al moet je daarvoor snel zijn want je moet nu van tevoren reserveren.![]()
Nou ja als je verschuift lever je technisch gezien niet in, maar dat terzijde. Er worden ideeën op tafel gelegd voor het geval we er mee moeten leven. Niemand heeft het over vijf maanden 'inleveren'.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:35 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Sociale activiteiten verschuiven, feesten verschuiven, vakantieweken verschuiven, school verschuiven, zodat het maatschappelijke leven in de infectiegevoelige koude maanden op een laag pitje staat. Dat is niet "inleveren"?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
En van oudere mensen verwachten dat ze zich allemaal krampachtige isoleren vind ik ook helemaal niks. Gewoon je leven leven zoals je zelf graag wilt doen.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
En van spuit naar spuit om de paar maanden leven is ook geen goed plan. Ik roep al een hele tijd dat ze maar gewoon met goede medicatie moeten komen. Dat is veel zinvoller dan steeds weer een nieuw vaccin ontwikkelen terwijl het virus maar blijft muteren.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Dat is welhaast een nog dommer idee dan de rommel waar de wereldvreemde ambtenaren hierboven mee gekomen zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:39 schreef Mondkapje het volgende:
- Verbouwingsstop tijdens lockdown, zodat mensen die thuis werken geen last hebben om hobbyverbouwers. In het kader van 'Omzien Naar Elkaar'.![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 09:39 schreef Mondkapje het volgende:
- Verbouwingsstop tijdens lockdown, zodat mensen die thuis werken geen last hebben om hobbyverbouwers. In het kader van 'Omzien Naar Elkaar'.
Gelukkig kan ik nog naar de bieb, al moet je daarvoor snel zijn want je moet nu van tevoren reserveren.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind de langetermijnplanning waarbij corona zich ontwikkelt tot een middelzware griep, het beste.![]()
Ik vind het asociaal van Praxis om nu met grote reclames te komen van: Verbouwingstijd! Die winkel kan best dicht tijdens de lockdown.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is welhaast een nog dommer idee dan de rommel waar de wereldvreemde ambtenaren hierboven mee gekomen zijn.![]()
Vermoedelijk ook wel deels omdat de Kamer een lange termijn visie verwacht.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Toch ligt het wel op tafel.![]()
Allemaal gezonde sporters die op vakantie willen en al 2x gevaxxed zijn dwingen een booster te nemen die niets doet tegen de nieuwe variant qua overdracht.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:38 schreef Mondkapje het volgende:
Bij de vaccinatielocatie RAI was woensdagavond een lange rij wachtenden voor een overgebleven boosterprik. Onder hen veel wintersporters die naar Oostenrijk willen. Daar geldt voor Nederlanders die niet geboosterd zijn vanaf zaterdag een quarantaineplicht.
https://www.at5.nl/artike(...)se-quarantaineplicht
Wintersporters willen booster.
Noem mij kritisch. Maar dit beleid gaat helemaal nergens meer over.![]()
Oh 'ze' moeten gewoon met goede medicatie komen? Nobelprijs voor dit idee dames en heren.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En van oudere mensen verwachten dat ze zich allemaal krampachtige isoleren vind ik ook helemaal niks. Gewoon je leven leven zoals je zelf graag wilt doen.![]()
En van spuit naar spuit om de paar maanden leven is ook geen goed plan. Ik roep al een hele tijd dat ze maar gewoon met goede medicatie moeten komen. Dat is veel zinvoller dan steeds weer een nieuw vaccin ontwikkelen terwijl het virus maar blijft muteren.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
quote:ME'ers krijgen voorrang bij boostercampagne
ME'ers die komende jaarwisseling moeten werken krijgen voorrang bij het halen van een boosterprik. "We proberen zo snel mogelijk iedereen de boosters te laten halen om ze inzetbaar te houden", zegt politiechef Willem Woelders, die bij de politie aan het hoofd staat van de crisisstaf die de jaarwisseling voorbereidt.
Volgens Woelders heeft het demissionaire kabinet opnieuw toestemming gegeven voor de voorrang voor ME'ers. "We hebben wel belang bij zo snel mogelijk boosteren en gelukkig is die prioritering opnieuw gehonoreerd door de minister."
Het ziekteverzuim bij de verschillende politie-eenheden ligt volgens hem momenteel hoger dan aan het begin van de coronacrisis. "Toen bedroeg het ziekteverzuim 5 tot 6 procent. Dat was redelijk uniek en lager dan vóór corona. We zitten bij sommige eenheden nu rond de 10 procent."
Bij het begin van de vaccinatiecampagne kregen ME'ers, ruiters en arrestatieteams ook prioriteit bij het halen van een coronaprik.![]()
Kleine groep?quote:Op donderdag 23 december 2021 09:16 schreef popje het volgende:
[..]
Je kunt niet permanent een maatschappij aanpassen op de gezondheid van een kleine groep kwetsbare mensen.
Er waren toch 5 a 6 miljoen kwetsbare mensen in Nederland?
Darabij de gezonde groep die zo bang zijn gemaakt dat ze ook zouden kiezen voor een controlemaatschappij.To BG or not to BG!![]()
Zoals gewoonlijk doen ze het dus weer verkeerd.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
Vermoedelijk ook wel deels omdat de Kamer een lange termijn visie verwacht.
Lange termijn visie naar de 2019 samenleving met daarin corona en zorg aangepast.
Niet de complete samenleving aangepast op corona.
Angst is een slechte raadgever.![]()
Waar ze eens mee moeten beginnen is verder kijken en dat is wereldwijde prikcampagnes ipv alleen de eigen voortuin, China is momenteel ook een tikkende tijdbom omdat hun vaccin niet veel tegen omicron doet.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En van oudere mensen verwachten dat ze zich allemaal krampachtige isoleren vind ik ook helemaal niks. Gewoon je leven leven zoals je zelf graag wilt doen.![]()
En van spuit naar spuit om de paar maanden leven is ook geen goed plan. Ik roep al een hele tijd dat ze maar gewoon met goede medicatie moeten komen. Dat is veel zinvoller dan steeds weer een nieuw vaccin ontwikkelen terwijl het virus maar blijft muteren.![]()
Of die gewoon wel normaal na kunnen denken.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:45 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Kleine groep?
Darabij de gezonde groep die zo bang zijn gemaakt dat ze ook zouden kiezen voor een controlemaatschappij.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Misschien vluchten ze voor een verbouwing.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:43 schreef zoost het volgende:
[..]
Allemaal gezonde sporters die op vakantie willen en al 2x gevaxxed zijn dwingen een booster te nemen die niets doet tegen de nieuwe variant qua overdracht.
Noem mij kritisch. Maar dit beleid gaat helemaal nergens meer over.![]()
Ja, want je verwacht van mensen dat ze gaan klussen tijdens werktijd in plaats van in hun vakantie ofzo? Echt hoor, dit getuigt van een dusdanig gebrek aan inzicht dat ik eigenlijk niet eens weet waar ik moet beginnen.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:43 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik vind het asociaal van Praxis om nu met grote reclames te komen van: Verbouwingstijd!
Haha, het verbieden van klussen tijdens een lockdown, je kunt dan dus ook eigenlijk niet verhuizen in die tijd ofzo. Nonsens dus.![]()
Kritisch is niet het juiste woord.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:43 schreef zoost het volgende:
Allemaal gezonde sporters die op vakantie willen en al 2x gevaxxed zijn dwingen een booster te nemen die niets doet tegen de nieuwe variant qua overdracht.
Noem mij kritisch.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Wie wil er dan ook verhuizen midden in een pandemie?quote:Op donderdag 23 december 2021 09:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, want je verwacht van mensen dat ze gaan klussen tijdens werktijd in plaats van in hun vakantie ofzo? Echt hoor, dit getuigt van een dusdanig gebrek aan inzicht dat ik eigenlijk niet eens weet waar ik moet beginnen.
Haha, het verbieden van klussen tijdens een lockdown, je kunt dan dus ook eigenlijk niet verhuizen in die tijd ofzo. Nonsens dus.![]()
![]()
Die mag vandaag inderdaad wel in de herhalingquote:.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Oke. Over 4 uurtjes kom ik terug om hem te herhalenquote:Op donderdag 23 december 2021 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die mag vandaag inderdaad wel in de herhaling.
![]()
Jawel, want waar de wat grootschaliger sociale evenementen en spontane bijeenkomsten met intiem interpersoonlijk contact normaal het hele jaar doorliepen zijn ze straks gedurende een aantal maanden niet meer mogelijk. Je levert dus een groot stuk van je bewegingsvrijheid in.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou ja als je verschuift lever je technisch gezien niet in, maar dat terzijde.![]()
Het was de tegenhanger van 'Al besproken'quote:Op donderdag 23 december 2021 09:48 schreef Benny het volgende:
[..]
Oke. Over 4 uurtjes kom ik terug om hem te herhalen.
In Southern Sun
Kritisch? Wappie!quote:Op donderdag 23 december 2021 09:43 schreef zoost het volgende:
[..]
Noem mij kritisch. Maar dit beleid gaat helemaal nergens meer over.
To BG or not to BG!![]()
Is toch ook dicht. Maar klussen legt wel extra druk op de zorg idd. Tijd voor een klusverbodquote:Op donderdag 23 december 2021 09:43 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik vind het asociaal van Praxis om nu met grote reclames te komen van: Verbouwingstijd! Die winkel kan best dicht tijdens de lockdown.![]()
![]()
5 a 6 miljoen kwetsbaren? Dat lijkt mij heel ruim geschat. En te grote last voor een maatschappij om te dragen.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:45 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Kleine groep?
Darabij de gezonde groep die zo bang zijn gemaakt dat ze ook zouden kiezen voor een controlemaatschappij.![]()
Ik begreep 'mquote:Op donderdag 23 december 2021 09:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het was de tegenhanger van 'Al besproken'.
![]()
Maar over vier uur nog een keer is een uitstekend plan.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
![]()
Al besproken?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Waar baseer jij je op? Is er al onderzoek wat laat zien dat een booster ( 3 prikken) beter beschermt tegen transmissie dan 2 prikken?quote:Op donderdag 23 december 2021 09:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Kritisch is niet het juiste woord.![]()
Dit plan is het definitieve einde van de vrije samenleving zoals we die kenden.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:27 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het programma dat hier wordt voorgesteld is totale onderwerping. Niet leven met corona, maar leven voor corona. Permanente afschaffing van het individu. Gelukkig is het maar speculatie, gaat nooit gebeuren, net als avondklok en QR-code.
Permanent leven in angst en 4-5 maanden per jaar alles dicht. Echt een gezonde situatie.![]()
Nee hoor, je levert pas in als je het zoals nu steeds maar annuleert.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:49 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Jawel, want waar de wat grootschaliger sociale evenementen en spontane bijeenkomsten met intiem interpersoonlijk contact normaal het hele jaar doorliepen zijn ze straks gedurende een aantal maanden niet meer mogelijk. Je levert dus een groot stuk van je bewegingsvrijheid in.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
‘We willen een heldere oorzaak en gevolg, we willen een schuldige, we willen weten: wie heeft het laten lopen? Je hoort dan: “Het is toch schandelijk hoe die Hugo de Jonge de GGD aanstuurt?” (...) De minister heeft geen controle over de GGD’s, maar de Kamer doet alsof het wel zo is. En op het moment dat het langzamer gaat, zegt de Kamer: “Foei, minister!”’
Maar publiekelijk zegt het ministerie niet dat het niet verantwoordelijk is voor de GGD’s. ‘Dan vloek je intern weleens’, zegt Gerritsen. ‘Je gaat de GGD’s niet afvallen, want je hebt ze ook nodig. En je bent ook heel erg onder de indruk van wat ze wel voor elkaar hebben gekregen. (...) In die gigantische druk uit de Kamer en media kun je dan nauwelijks roepen dat je daar helemaal niet over gaat. Onbedoeld versterk je dan het frame dat je er wel over gaat. Waardoor we weer kwetsbaarder werden voor kritiek.’
https://decorrespondent.n(...)s/333702600-d49c07a1
Slap verhaal. Zou betekenen dat als de GGD zo is ingesteld dat het boosteren pas in januari 2023 af is, dat daar niets tegen te doen is.![]()
Ik denk dat corona dat is maar goed, dat kun je zo moeilijk de schuld geven.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit plan is het definitieve einde van de vrije samenleving zoals we die kenden.
Permanent leven in angst en 4-5 maanden per jaar alles dicht. Echt een gezonde situatie.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat is genoemd aan het begin vd pandemie, schrok er zelf ook van.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:51 schreef zoost het volgende:
[..]
5 a 6 miljoen kwetsbaren? Dat lijkt mij heel ruim geschat. En te grote last voor een maatschappij om te dragen.
Maar denk aan mensen met suikerziekte en mensen met astma etc. Daarbij de 'obese' mensen opgeteld en nog wat aandoeningen.To BG or not to BG!![]()
Het virus stelt geen maatregelen in, dat doet het kabinet.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat corona dat is maar goed, dat kun je zo moeilijk de schuld geven.![]()
Oorzaak-gevolg.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het virus stelt geen maatregelen in, dat doet het kabinet.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Interessant wel dat het hier zo snel gaat. Ben wel benieuwd of er een verschil is tussen Amsterdam en andere grotere steden en daar tegenover weer plattelandsgebied en dorpen.quote:![]()
Gerritsen: ‘Aan de ene kant riep de Kamer: “Het moet snel want het kan een belangrijke bijdrage leveren aan de bestrijding van het virus.” Maar de Kamer riep ook: “Maar de Autoriteit Persoonsgegevens moet het goed vinden.” En de Autoriteit Persoonsgegevens zei: “Wel eerst een wet maken.” En de landsadvocaat zei: “Een wet is niet nodig, het kan binnen de huidige wet.” Zo ontstond een surplace. Wij dachten: “nou, oké, dan gaan we die wet ook maar maken.”’
Die wet was er, de app was er, half juli, en toen? ‘Toen ging de Kamer er eens rustig voor zitten. Wij dachten: het moest toch snel? Maar de Kamer had wel driehonderd vragen. En die driehonderd vragen moesten natuurlijk ook weer binnen 24 uur worden beantwoord. En toen de antwoorden in de Kamer werden behandeld, zeiden Kamerleden: ‘Waarom hebben we die antwoorden pas een uur van tevoren gekregen?
Hier heeft hij wel gelijk in. We noemen geen namen welk Kamerlid hier zijn beroep van maakt.![]()
Pertinente onzin. Er is gewoon een nuloptie maar die wordt door onszelf als niet realistisch beschouwd. “Er is een virus en dus komen er maatregelen” is geen natuurwet.quote:![]()
nog wel maar dat zal snel niet meer zo zijnquote:Op donderdag 23 december 2021 09:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Interessant wel dat het hier zo snel gaat. Ben wel benieuwd of er een verschil is tussen Amsterdam en andere grotere steden en daar tegenover weer plattelandsgebied en dorpen.![]()
Dat zijn de griepprik kandidaten. Plus een groot deel van de bevolking heeft obesitas idd.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:56 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat is genoemd aan het begin vd pandemie, schrok er zelf ook van.
Maar denk aan mensen met suikerziekte en mensen met astma etc. Daarbij de 'obese' mensen opgeteld en nog wat aandoeningen.![]()
Die nuloptie is net zo goed het einde van de vrije samenleving zoals we die kenden maar zover heb je er nog niet over nagedacht.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Pertinente onzin. Er is gewoon een nuloptie maar die wordt door onszelf als niet realistisch beschouwd. “Er is een virus en dus komen er maatregelen” is geen natuurwet.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ook het overgrote deel van de risicogroep heeft weinig tot geen last van een besmetting.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat zijn de griepprik kandidaten. Plus een groot deel van de bevolking heeft obesitas idd.![]()
Laat ik het op deze manier proberen:quote:Op donderdag 23 december 2021 09:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee hoor, je levert pas in als je het zoals nu steeds maar annuleert.
We zaten in situatie A: de activiteiten van het "oude normaal" zijn het hele jaar door mogelijk.
We bewegen ons naar situatie B: de activiteiten van het "oude normaal" zijn alleen in de lente en zomer mogelijk.
Leveren we dan in?![]()
Bestuurlijk gezien klopt dat. Alleen het is geen voldongen feit dat de GGD moet boosteren, dat moet VWS zelf een infrastructuur opzetten.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:55 schreef Mondkapje het volgende:
Slap verhaal. Zou betekenen dat als de GGD zo is ingesteld dat het boosteren pas in januari 2023 af is, dat daar niets tegen te doen is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ja klopt, qua ziekenhuisopname is het kleiner dan 5/6 mil gelukkig.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ook het overgrote deel van de risicogroep heeft weinig tot geen last van een besmetting.![]()
Ik ben daar ook wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Interessant wel dat het hier zo snel gaat. Ben wel benieuwd of er een verschil is tussen Amsterdam en andere grotere steden en daar tegenover weer plattelandsgebied en dorpen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hou nou toch eens op met dat betweterige toontje. Ik heb een andere mening die is gebaseerd op een andere risicoafweging dan die van jou.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die nuloptie is net zo goed het einde van de vrije samenleving zoals we die kenden maar zover heb je er nog niet over nagedacht.![]()
Toch ben ik benieuwd of die nuloptie steeds meer in de buurt komt.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die nuloptie is net zo goed het einde van de vrije samenleving zoals we die kenden maar zover heb je er nog niet over nagedacht.
Of in ieder geval een beweging daarheen. Dus om bv. serieus na te denken of we een maximum gaan stellen aan het aantal covidpatiënten. Op een gegeven moment weegt de directe gezondheidswinst niet meer op tegen de indirecte schade.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik hoorde dat de vakanties ook zouden mee verschuiven. Dus de lange zomervakantie verdwijnt en wordt verplaatst naar de winter. In de winter maatregelen om contacten te verminderen. Activiteiten/grote evenementen dan wel allemaal in de zomer.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:03 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Laat ik het op deze manier proberen:
We zaten in situatie A: de activiteiten van het "oude normaal" zijn het hele jaar door mogelijk.
We bewegen ons naar situatie B: de activiteiten van het "oude normaal" zijn alleen in de lente en zomer mogelijk.
Leveren we dan in?To BG or not to BG!![]()
De groep loopt potentieel meer gevaar. Maar daarbij zitten ook de Maarten van Rossems die na drie avondwandelingen weer genezen. Het is niet zo dat al die miljoenen mensen in het ziekenhuis terecht komen. Dat blijft een relatief kleine groep.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:45 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Kleine groep?
Darabij de gezonde groep die zo bang zijn gemaakt dat ze ook zouden kiezen voor een controlemaatschappij.![]()
Ja.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:03 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Leveren we dan in?![]()
Gerritsen benadrukt: hij ís democraat en hij weet ook dat het de rol van de Kamer is om vragen te stellen – honderden, duizenden: de minister en zijn ambtenaren hebben ze te beantwoorden.
Dit is natuurlijk zwak. Ik vraag me al langer af waarom de Kamer hier niet op gecorrigeerd wordt. Ambtenaren die in de crisis moeten handelen ga je niet overladen met honderden vragen die ze schriftelijk moeten beantwoorden.![]()
Niet als er geen activiteiten vervallen, inderdaad. Daarom, technisch gezien lever je niet in als je verschuift.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:03 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Leveren we dan in?
Maar dat was heel het punt niet. Vijf maanden inleveren is gewoon pure fantasie.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik durf de stelling aan dat we door onze zelfbedachte medisch-ethische normen al meer gezonde levensjaren hebben opgegeven dan er zijn gewonnen.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toch ben ik benieuwd of die nuloptie steeds meer in de buurt komt.
Of in ieder geval een beweging daarheen. Dus om bv. serieus na te denken of we een maximum gaan stellen aan het aantal covidpatiënten. Op een gegeven moment weegt de directe gezondheidswinst niet meer op tegen de indirecte schade.
En dat staat nog los van alle overige nevenschade.![]()
Ondanks dat ik niet zo van de betutteling door de overheid ben kun je daar natuurlijk wel wat mee. Lifestyle coaches inzetten, gratis (of goedkoper) sporten, fruit en groente goedkoper. Kost een hoop geld maar dat kosten welvaartziektes, maagbanden en nieuwe knieën ongetwijfeld ook.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat zijn de griepprik kandidaten. Plus een groot deel van de bevolking heeft obesitas idd.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
quote:Op donderdag 23 december 2021 10:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hou nou toch eens op met dat betweterige toontje. Ik heb een andere mening die is gebaseerd op een andere risicoafweging dan die van jou.Ja precies.quote:'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Hoeveel weekenden heb jij per jaar?quote:Op donderdag 23 december 2021 10:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet als er geen activiteiten vervallen, inderdaad. Daarom, technisch gezien lever je niet in als je verschuift.
Maar dat was heel het punt niet. Vijf maanden inleveren is gewoon pure fantasie.![]()
Tja, dat is het gevolg van het enorm decentraliseren van iets als de zorg in Nederland. 25 (!) veiligheidsregio's, GGD"s, een koepelorganisatie van GGD's, individuele ziekenhuizen met beperkte coördinatie, zbc's, belangenclubjes, brancheorganisaties... het is een crime om de neuzen dezelfde kant op te laten steken. Zie een Rouvoet. Die man weet het in elk interview te presteren om minimaal vijf keer te stellen "daar gaan wij niet over", "dat is niet aan ons", "wij zijn afhankelijk van". Het is één groot gewijs naar elkaar en beschermen van eigen belangen.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:55 schreef Mondkapje het volgende:
Slap verhaal. Zou betekenen dat als de GGD zo is ingesteld dat het boosteren pas in januari 2023 af is, dat daar niets tegen te doen is.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dat dacht ik op een gegeven moment ook. Als fragiele figuren als Van Rossem, Gordon of Youp van het Hek het overleven dan moet het voor het meerendeel van de kwetsbaren ook meevallen.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
De groep loopt potentieel meer gevaar. Maar daarbij zitten ook de Maarten van Rossems die na drie avondwandelingen weer genezen. Het is niet zo dat al die miljoenen mensen in het ziekenhuis terecht komen. Dat blijft een relatief kleine groep.![]()
Dat klopt. Maar dit zijn wel de mensen die potentieel mee willen gaan met alle bedachte maatregelen die mogelijk nog gaan komen.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
De groep loopt potentieel meer gevaar. Maar daarbij zitten ook de Maarten van Rossems die na drie avondwandelingen weer genezen. Het is niet zo dat al die miljoenen mensen in het ziekenhuis terecht komen. Dat blijft een relatief kleine groep.To BG or not to BG!![]()
Eens, maar regel eerst maar eens dat de bevolking weer mag sporten.quote:
Belachelijk dat dit weer een banden ligt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En op t moment dat de zorg op zijn gat ligt heb je het dus over honderdduizenden die niet geholpen kunnen worden en sterven er mensen onnodigquote:Op donderdag 23 december 2021 09:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je vergist. Het is heel simpel. De maatregelen gelden voor iedereen, dag in dag uit, jarenlang.
Het gros van de bevolking krijgt daarentegen slechts enkele keren in zijn leven een ziekenhuis van binnen te zien.
In 2019 >3 miljoen ziekenhuisopnames![]()
Dit is dus geen beleid, dit is gewoon voortzetten van crisisnoodsprongenquote:Op donderdag 23 december 2021 08:16 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
RTL Liveblog.
Nou. Het nieuwe normaal.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Want je kunt alleen in het weekend leuke dingen doen?quote:Op donderdag 23 december 2021 10:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Hoeveel weekenden heb jij per jaar?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Die stelling lijkt me feitelijk correct.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik durf de stelling aan dat we door onze zelfbedachte medisch-ethische normen al meer gezonde levensjaren hebben opgegeven dan er zijn gewonnen.
Maar ook te makkelijk. Want ik denk dat velen onderschatten hoezeer een code zwart het failliet van een moderne samenleving zou betekenen. Nog los van het feit dat veel 50+'ers niet meer naar buiten zullen durven uit angst voor het virus. Dat is op persoonlijk vlak behoorlijk inperkend. Maar ook op collectief vlak, want er verdwijnt opeens enorm veel arbeidspotentieel.
Ik denk niet dat je per saldo beter af bent.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Potentieel ja, maar denk dat het aantal beperkt is. Vorige jaar met de avondklok. De werkende mens kon niks, maar mijn oma was de hele dag van huis allemaal dingen ondernemen.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:08 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dit zijn wel de mensen die potentieel mee willen gaan met alle bedachte maatregelen die mogelijk nog gaan komen.![]()
Nou van harte, je hebt weer iemand gewezen op een of andere inconsistentie.quote:
We zijn en worden het niet eens. Ik heb een andere mening maar die accepteer jij niet. En daar laat ik het bij, ik heb geen zin in een note.![]()
...of de zorg opschalen? Ze zijn helemaal [om met de woorden van Wilders te spreken] KNETTERGEK geworden.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit plan is het definitieve einde van de vrije samenleving zoals we die kenden.
Permanent leven in angst en 4-5 maanden per jaar alles dicht. Echt een gezonde situatie.![]()
Ja maar het erge is dat het nooit besproken wordt.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:07 schreef josja het volgende:
[..]
Ondanks dat ik niet zo van de betutteling door de overheid ben kun je daar natuurlijk wel wat mee. Lifestyle coaches inzetten, gratis (of goedkoper) sporten, fruit en groente goedkoper. Kost een hoop geld maar dat kosten welvaartziektes, maagbanden en nieuwe knieën ongetwijfeld ook.
Dan krijg je zo'n kutadvies als met ventileren destijds. "Is altijd goed"
Gezondheid van de kwetsbaren preventief verbeteren dmv levensstijl/voeding is nooit besproken.
Als je een lange termijnvisie wil maken hoort dit een belangrijk punt te zijn.
Moet je wel vanuit het oogpunt redeneren om terug naar 2019 te gaan en vandaar uit je plan uitwerken ipv kapituleren voor het virus en de samenleving er op aanpassen.![]()
Wow. Ik help je hopen in je laatste stelling, maar ik ben het vertrouwen in die hoop inmiddels wel verloren. Volslagen kierewiet werkelijk.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:27 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het programma dat hier wordt voorgesteld is totale onderwerping. Niet leven met corona, maar leven voor corona. Permanente afschaffing van het individu. Gelukkig is het maar speculatie, gaat nooit gebeuren, net als avondklok en QR-code.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Zeker, net weer een miezerige home workout moeten doenquote:Op donderdag 23 december 2021 10:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, maar regel eerst maar eens dat de bevolking weer mag sporten.
Belachelijk dat dit weer een banden ligt.Gingen er geen geluiden op om sport onder de essentiële sector te laten vallen?
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
We weten allemaal dat code zwart een zeer rekbaar begrijp is geworden om via de media e.e.a. voor elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:
Want ik denk dat velen onderschatten hoezeer een code zwart het failliet van een moderne samenleving zou betekenenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er is geen verbod op sportenquote:Op donderdag 23 december 2021 10:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, maar regel eerst maar eens dat de bevolking weer mag sporten.
Belachelijk dat dit weer een banden ligt.![]()
![]()
Weelicht is een maximumleeftijd en maximum ligduur IC een optie?
"Boh dan komen veel mensen onnodig te overlijden".
Boeiend?![]()
Nou ja, ze zijn daar dan in ieder geval helder over. Als ook maar een lichte versie hiervan daadwerkelijk gerealiseerd gaat worden kan je daar nog op acteren. Wel ingrijpend acteren, maar goed.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit is dus geen beleid, dit is gewoon voortzetten van crisisnoodsprongenWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
ja maar deze afweging moet zorgvuldig worden genomenquote:Op donderdag 23 december 2021 10:13 schreef josja het volgende:
[..]
Zeker, net weer een miezerige home workout moeten doenGingen er geen geluiden op om sport onder de essentiële sector te laten vallen?
![]()
Wat is jouw voorstel danquote:Op donderdag 23 december 2021 10:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Pertinente onzin. Er is gewoon een nuloptie maar die wordt door onszelf als niet realistisch beschouwd. “Er is een virus en dus komen er maatregelen” is geen natuurwet.![]()
Pot, ketel.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou van harte, je hebt weer iemand gewezen op een of andere inconsistentie.
We zijn en worden het niet eens. Ik heb een andere mening maar die accepteer jij niet. En daar laat ik het bij, ik heb geen zin in een note.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat ligt er aan over welke sport je het hebt.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Maar nu komen we op het punt dat we moeten beslissen of we op dezelfde voet verder gaan (want in die langetermijnaanpak die op tafel ligt verandert er niets, we gaan door met sluiten en beperken alleen we noemen het geen lockdown meer), of dat we echt harde keuzes gaan maken op medisch-ethisch vlak.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die stelling lijkt me feitelijk correct.
Maar ook te makkelijk. Want ik denk dat velen onderschatten hoezeer een code zwart het failliet van een moderne samenleving zou betekenen. Nog los van het feit dat veel 50+'ers niet meer naar buiten zullen durven uit angst voor het virus. Dat is op persoonlijk vlak behoorlijk inperkend. Maar ook op collectief vlak, want er verdwijnt opeens enorm veel arbeidspotentieel.
Ik denk niet dat je per saldo beter af bent.
Zelf ben ik van mening dat je niet jarenlang solidariteit kan eisen van een groep die niets te vrezen heeft van dit virus, om de kwetsbare groep te ontzien. Ik vind dat niet proportioneel en niet eerlijk.![]()
Dat vind ik eerlijk gezegd een fijn idee. Dat er mensen over na gaan denken die geen electoraat te bedienen hebben en derhalve met de beste oplossing proberen te komen, ipv de oplossing die de meeste stemmen oplevert.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:27 schreef Vasilevski het volgende:
Wordt nu al over vergaderd door een groep van 150 mensen die niet 'Tweede Kamer' heet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:14 schreef Vliegbaard het volgende:
Boeiend?'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Klopt CDA-Kamerlid Joba van den Berg heeft daar een motie voor ingediend om uit te zoeken of dat kan, maar die is aangenomen. Maar dat uitzoeken kon natuurlijk niet voor de kerst.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:13 schreef josja het volgende:
[..]
Zeker, net weer een miezerige home workout moeten doenGingen er geen geluiden op om sport onder de essentiële sector te laten vallen?
Ik heb er een hard hoofd in.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Verloren vrije tijd kun je niet inhalen is wat ik wil zeggen. Dus tenzij je in de wintermaanden 80 uur per week werkt en in de zomer 0 lever je per saldo niks in.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Want je kunt alleen in het weekend leuke dingen doen?![]()
Inderdaad, het geeft ook wel aan dat er heel veel onbegrip is geweest over wie welke taken heeft en echt verantwoordelijk is geweest.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Maximum leeftijd ben ik het niet helemaal mee eens omdat het niet alles zegt over de levensvatbaarheid en kwaliteit van leven na opname maar ouderen die in een verpleeghuis zitten komen niet meer op de IC.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:14 schreef Vliegbaard het volgende:
Boeiend?
Ligduur is wel een ding, maar hoe ga je dat bepalen, na een week de stekker eruit?![]()
Ik zie de groepen niet zo zwart-wit tegenover elkaar. Natuurlijk wil ik graag naar de kroeg. Maar ik wil ook graag dat mijn (groot)ouders enigszins normaal kunnen leven...quote:Op donderdag 23 december 2021 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Zelf ben ik van mening dat je niet jarenlang solidariteit kan eisen van een groep die niets te vrezen heeft van dit virus, om de kwetsbare groep te ontzien. Ik vind dat niet proportioneel en niet eerlijk.
En zoals ik al zei, we hebben er ook niets aan als een fors deel van de 50+'ers in angst blijft leven.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Precies. Prik de kwetsbaren zoveel ze willen, maar gooi de rest van de samenleving gewoon weer open, en richt de zorg iets anders / beter in voor diegenen die toch ziek worden. Zo moeilijk is het echt niet.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar nu komen we op het punt dat we moeten beslissen of we op dezelfde voet verder gaan (want in die langetermijnaanpak die op tafel ligt verandert er niets, we gaan door met sluiten en beperken alleen we noemen het geen lockdown meer), of dat we echt harde keuzes gaan maken op medisch-ethisch vlak.
Zelf ben ik van mening dat je niet jarenlang solidariteit kan eisen van een groep die niets te vrezen heeft van dit virus, om de kwetsbare groep te ontzien. Ik vind dat niet proportioneel en niet eerlijk.![]()
Hoe neemt zo'n toekomstplaatje precies angst weg?quote:Op donderdag 23 december 2021 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:
En zoals ik al zei, we hebben er ook niets aan als een fors deel van de 50+'ers in angst blijft leven.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Hier ben ik het wel mee eens. En dit zal ook minder wereldvreemde onzin opleveren. Die ondernemers en mensen uit de culturele sector staan echt wel voor hun zaak.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat vind ik eerlijk gezegd een fijn idee. Dat er mensen over na gaan denken die geen electoraat te bedienen hebben en derhalve met de beste oplossing proberen te komen, ipv de oplossing die de meeste stemmen oplevert.
Die viermaandensamenleving is niet levensvatbaar, dat zal vanzelf wel duidelijk worden. En het jarenlang handhaven van de basismaatregelen ook niet.![]()
Op dezelfde manier als nu? Artsen maken nu toch ook een inschatting? Dan maak je de criteria iets strakker. Even kort door de bocht.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:17 schreef Tarado het volgende:
Ligduur is wel een ding, maar hoe ga je dat bepalen, na een week de stekker eruit?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Btw gaat van groente en fruit af binnenkort. Sporten kan al vanaf 0¤ per maand, lifestyle coaches e.d worden al aangeboden vanuit de verzekering etc etcquote:Op donderdag 23 december 2021 10:07 schreef josja het volgende:
[..]
Ondanks dat ik niet zo van de betutteling door de overheid ben kun je daar natuurlijk wel wat mee. Lifestyle coaches inzetten, gratis (of goedkoper) sporten, fruit en groente goedkoper. Kost een hoop geld maar dat kosten welvaartziektes, maagbanden en nieuwe knieën ongetwijfeld ook.
Waar je aan voorbij gaat zijn de mensen die om precies dezelfde redenen als vaccinatie weigeraars een beroep doen op de individuele rechten en daarmee weigeren gezonder te gaan leven![]()
Ja.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:54 schreef zoost het volgende:
Waar baseer jij je op? Is er al onderzoek wat laat zien dat een booster ( 3 prikken) beter beschermt tegen transmissie dan 2 prikken?
https://www.reuters.com/b(...)udy-says-2021-12-22/They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Welk toekomstplaatje?quote:Op donderdag 23 december 2021 10:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe neemt zo'n toekomstplaatje precies angst weg?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De GGD is wel ingesteld op wat de GGD kan doen, en als het aan de organisatie zelf ligt is er inderdaad wel een beperking op de snelheid. Hun kunnen niet het leger inzetten of andere organisaties vragen.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:55 schreef Mondkapje het volgende:
‘We willen een heldere oorzaak en gevolg, we willen een schuldige, we willen weten: wie heeft het laten lopen? Je hoort dan: “Het is toch schandelijk hoe die Hugo de Jonge de GGD aanstuurt?” (...) De minister heeft geen controle over de GGD’s, maar de Kamer doet alsof het wel zo is. En op het moment dat het langzamer gaat, zegt de Kamer: “Foei, minister!”’
Maar publiekelijk zegt het ministerie niet dat het niet verantwoordelijk is voor de GGD’s. ‘Dan vloek je intern weleens’, zegt Gerritsen. ‘Je gaat de GGD’s niet afvallen, want je hebt ze ook nodig. En je bent ook heel erg onder de indruk van wat ze wel voor elkaar hebben gekregen. (...) In die gigantische druk uit de Kamer en media kun je dan nauwelijks roepen dat je daar helemaal niet over gaat. Onbedoeld versterk je dan het frame dat je er wel over gaat. Waardoor we weer kwetsbaarder werden voor kritiek.’
Slap verhaal. Zou betekenen dat als de GGD zo is ingesteld dat het boosteren pas in januari 2023 af is, dat daar niets tegen te doen is.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ik denk dat je daar ook wel naar moet gaan kijken, ja. Klopt, als je dingen gaat verschuiven, de manier zoals wij nu de verhouding vrije tijd/werken nog wel. Kan best nog wel wat positiefs uitkomen, maar hier wordt natuurlijk alleen maar geschreeuwd over het negatieve. Je zou het 'kan niet' en 'mag niet' kunnen noemen.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Verloren vrije tijd kun je niet inhalen is wat ik wil zeggen. Dus tenzij je in de wintermaanden 80 uur per week werkt en in de zomer 0 lever je per saldo niks in.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nee eens. Alleen dat los je niet op door elke winter de samenleving dicht te gooien.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie de groepen niet zo zwart-wit tegenover elkaar. Natuurlijk wil ik graag naar de kroeg. Maar ik wil ook graag dat mijn (groot)ouders enigszins normaal kunnen leven...
En zoals ik al zei, we hebben er ook niets aan als een fors deel van de 50+'ers in angst blijft leven.![]()
Maar VWS is niet van de vaccinaties, er is geen afdeling in dat ministerie die dat regelt. Als het gaat om massa-vaccinaties dan is de GGD de plek om naar toe te gaan.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bestuurlijk gezien klopt dat. Alleen het is geen voldongen feit dat de GGD moet boosteren, dat moet VWS zelf een infrastructuur opzetten.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Volgens mij is een week IC al vrij fors. Je kunt je afvragen in hoeverre 3 weken IC bijdraagt aan de rest van je leven.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maximum leeftijd ben ik het niet helemaal mee eens omdat het niet alles zegt over de levensvatbaarheid en kwaliteit van leven na opname maar ouderen die in een verpleeghuis zitten komen niet meer op de IC.
Ligduur is wel een ding, maar hoe ga je dat bepalen, na een week de stekker eruit?![]()
Uiteindelijk is praktisch gezien een prikplicht de minst invasieve optie, maar die is dan weer juridisch gezien de zwaarste optie.
En daarbij denk ik dat het goed is te beseffen dat die prikplicht waarschijnlijk universeel zal moeten zijn. Dus voor alle 18+'ers (en misschien kinderen ook). Geen gezeik met 'alleen risicogroepen', 'ik wil geen vijfde prik' etc. Ieder jaar een massale vaccinatiecampagne in september/oktober. Desnoods de 60'ers nog een prik in december.
Daar kom je (hopelijk) de winter wel meer door, denk ik.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Er werd "verbod op sporten" gezegdquote:Op donderdag 23 december 2021 10:15 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat ligt er aan over welke sport je het hebt.![]()
Dat is geen wetmatigheid.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar VWS is niet van de vaccinaties, er is geen afdeling in dat ministerie die dat regelt. Als het gaat om massa-vaccinaties dan is de GGD de plek om naar toe te gaan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Er is gewoon onenigheid over het subject van dat "inleveren". Ik heb het over vrijheid en een belangrijk deel van je sociale leven, anderen gaat het blijkbaar sec om hoeveelheden vrije dagen of evenementen. Op die manier praten we langs elkaar heen en dat geeft alleen maar frustratie. Het is nutteloos om hiermee door te gaan.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Verloren vrije tijd kun je niet inhalen is wat ik wil zeggen. Dus tenzij je in de wintermaanden 80 uur per week werkt en in de zomer 0 lever je per saldo niks in.![]()
Je kunt als minister heus wel je invloed aanwenden om hun processen bij te stellen. Daar zijn we in Nederland veel te mak mee.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
De GGD is wel ingesteld op wat de GGD kan doen, en als het aan de organisatie zelf ligt is er inderdaad wel een beperking op de snelheid. Hun kunnen niet het leger inzetten of andere organisaties vragen.
Zoals een huisarts zei, we doen net alsof het geen crisis is, alsof we alle tijd van de wereld hebben.![]()
eens dat het heel lang is maar dan zeg je dus eigenlijk dat je met corona helemaal niet meer op de IC moet komen want de gemiddelde ligduur is 3 weken meen ikquote:Op donderdag 23 december 2021 10:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Volgens mij is een week IC al vrij fors. Je kunt je afvragen welke in hoeverre 3 weken IC bijdraagt aan de rest van je leven.![]()
Bijstellen is wel van een andere orde dan fungeren als opdrachtgever.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:23 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Je kunt als minister heus wel je invloed aanwenden om hun processen bij te stellen. Daar zijn we in Nederland veel te mak mee.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Waarom is het belangrijk dat het universeel is?quote:Op donderdag 23 december 2021 10:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Uiteindelijk is praktisch gezien een prikplicht de minst invasieve optie, maar die is dan weer juridisch gezien de zwaarste optie.
En daarbij denk ik dat het goed is te beseffen dat die prikplicht waarschijnlijk universeel zal moeten zijn. Dus voor alle 18+'ers (en misschien kinderen ook). Geen gezeik met 'alleen risicogroepen', 'ik wil geen vijfde prik' etc. Ieder jaar een massale vaccinatiecampagne in september/oktober. Desnoods de 60'ers nog een prik in december.
Daar kom je (hopelijk) de winter wel meer door, denk ik.![]()
Jij valt over het woordje inleveren. Als ik elke week een biertje wil doen dan kan dat straks nog 6 maanden per jaar. En jij snapt heus wel dat dan niet iedereen 2 keer naar de kroeg gaat om te compenseren.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar ook wel naar moet gaan kijken, ja. Klopt, als je dingen gaat verschuiven, de manier zoals wij nu de verhouding vrije tijd/werken nog wel. Kan best nog wel wat positiefs uitkomen, maar hier wordt natuurlijk alleen maar geschreeuwd over het negatieve. Je zou het 'kan niet' en 'mag niet' kunnen noemen.![]()
Ik val over het feit dat er gedaan wordt alsof kroegen vijf maanden lang dicht gaan.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jij valt over het woordje inleveren. Als ik elke week een biertje wil doen dan kan dat straks nog 6 maanden per jaar. En jij snapt heus wel dat dan niet iedereen 2 keer naar de kroeg gaat om te compenseren.
Verder zei ik alleen dat inleveren technisch gezien niet waar is als je verschuift.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
![]()
Triest tochwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik zit net Op 1 terug te kijken van gisteren en daar wordt verteld dat sommige mensen aangeven dat ze het liefst een behandelaar voor hun dierbaren op de IC hebben die niet gevaccineerd is
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Dat zeg ik niet maar je verwoord wel mijn gedachte. Als het aan mij ligt 10 dagen IC = stekker eruit. Deze keuzes zetten meer zoden aan de dijk dan altijd maar de ethische oplossing willen zoeken.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
eens dat het heel lang is maar dan zeg je dus eigenlijk dat je met corona helemaal niet meer op de IC moet komen want de gemiddelde ligduur is 3 weken meen ik![]()
Ik verwacht ook niet dat LNV besmette locaties gaat ruimen, hebben toch echt een andere taakstelling meegekregen.quote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Maar je weet dondersgoed dat het praktisch anders uitpakt. Iaw; moeilijk doen puur om het dwars zijn. Maar ga vooral zo doorquote:Op donderdag 23 december 2021 10:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik val over het feit dat er gedaan wordt alsof kroegen vijf maanden lang dicht gaan.
Verder zei ik alleen dat inleveren technisch gezien niet waar is als je verschuift.![]()
![]()
Omdat die mensen hun niet zouden begrijpen of omdat ze magnetisch/giftig etc. zouden zijn?quote:Op donderdag 23 december 2021 10:26 schreef ThierryPicking het volgende:
Ik zit net Op 1 terug te kijken van gisteren en daar wordt verteld dat sommige mensen aangeven dat ze het liefst een behandelaar voor hun dierbaren op de IC hebben die niet gevaccineerd is![]()
Negeer vooral het stuk over bier drinken, ga zo doorquote:Op donderdag 23 december 2021 10:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar je weet dondersgoed dat het praktisch anders uitpakt. Iaw; moeilijk doen puur om het dwars zijn. Maar ga vooral zo door.
In Southern Sun
Dat kun je inderdaad alleen beïnvloeden, maar je hebt er geen zeggenschap over. daarvan gaat het niet sneller.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:23 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Je kunt als minister heus wel je invloed aanwenden om hun processen bij te stellen. Daar zijn we in Nederland veel te mak mee.
Zoals een huisarts zei, we doen net alsof het geen crisis is, alsof we alle tijd van de wereld hebben.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Je moet met dat soort dingen natuurlijk wel oppassen dat één of ander anekdotisch verhaal niet opgeklopt wordt tot "mensen geven aan dat". Zonder covid zullen er ook legio mensen zijn die artsen de huid volschelden, het niet eens zijn met een diagnose omdat Google zegt dat, een sigaretje gaan roken na hun COPD-behandeling en ga zo maar door.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:26 schreef ThierryPicking het volgende:
Ik zit net Op 1 terug te kijken van gisteren en daar wordt verteld dat sommige mensen aangeven dat ze het liefst een behandelaar voor hun dierbaren op de IC hebben die niet gevaccineerd isWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Maar een hele samenleving onherstelbaar slopen, puur om maar code zwart te voorkomen, is toch ook gewoon het failliet van diezelfde samenleving.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die stelling lijkt me feitelijk correct.
Ik denk niet dat je per saldo beter af bent.
Want dat is dus de kant waar we nu steeds meer naartoe bewegen. En uiteindelijk levert het ook nog veel meer schade op. De schade is alleen veel minder zichtbaar dan bij een code zwart waar de lijkzakken voor de deur liggen.![]()
Geen fokking clue maar ze zijn knettergek blijkbaar. Deze crisis is wel leerzaam om onkruid te leren kennen.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:28 schreef Momo het volgende:
Omdat die mensen hun niet zouden begrijpen of omdat ze magnetisch/giftig etc. zouden zijn?
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Dus linksom of rechtsom is het dus covid dat de samenleving sloopt.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:29 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar een hele samenleving onherstelbaar slopen, puur om maar code zwart te voorkomen, is toch ook grwoon het failliet van diezelfde samenleving.
Want dat is dus de kant waar we nu steeds meer naartoe bewegen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dat vind ik niet. Covid-19 is de contrastvloeistof die zichtbaar maakt waar het in de samenleving allemaal kapot is of aan 't gaan is.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus linksom of rechtsom is het dus covid dat de samenleving sloopt.![]()
Mja ik had niet de indruk dat de mevrouw het over een enkel geval had helaas. Maar je kan het zelf terugkijken uiteraard. Rond de 12-13 minuten komt het stuk.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:29 schreef nostra het volgende:
Je moet met dat soort dingen natuurlijk wel oppassen dat één of ander anekdotisch verhaal niet opgeklopt wordt tot "mensen geven aan dat". Zonder covid zullen er ook legio mensen zijn die artsen de huid volschelden, het niet eens zijn met een diagnose omdat Google zegt dat, een sigaretje gaan roken na hun COPD-behandeling en ga zo maar door.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Nee, het is de manier waarop wereldleiders met Covid omgaan die de samenleving sloopt.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus linksom of rechtsom is het dus covid dat de samenleving sloopt.![]()
Maar we willen toch allemaal terug naar de tijd voor covid-19? Zo erg was het blijkbaar niet toen.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Covid-19 is de contrastvloeistof die zichtbaar maakt waar het in de samenleving allemaal kapot is of aan 't gaan is.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Zonder covid geen wereldleiders die met covid om moeten gaan.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nee, het is de manier waarop wereldleiders met Covid omgaan die de samenleving sloopt.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nee, zo zichtbaar was het niet. Ook toen waren er flink veel problemen die op minder grote schaal plaatsvonden.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar we willen toch allemaal terug naar de tijd voor covid-19? Zo erg was het blijkbaar niet toen.![]()
Dat geloof ik ook wel, maar dat soort wangedrag is natuurlijk niet covid-specifiek en ook weer niet ontzettend breed gedragen. De oplossing lijkt me ook vrij simpel.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:31 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Mja ik had niet de indruk dat de mevrouw het over een enkel geval had helaas. Maar je kan het zelf terugkijken uiteraard. Rond de 12-13 minuten komt het stuk.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Zo zie je maar. Dan is het bouwen aan een nieuwe samenleving dus zo slecht nog niet.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, zo zichtbaar was het niet. Ook toen waren er flink veel problemen die op minder grote schaal plaatsvonden.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Het wordt anders wel volledig onmogelijk gemaakt, sporten in teamverband bijvoorbeeld.quote:You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!![]()
Wat covid vooral aan toont is dat we als mens proberen de natuur te overwinnen. In het dierenrijk geldt het recht van de sterkste. Althans ik heb nog nergens nooit gehoord van dieren die zelf in staat zijn een virus te bestrijden. De natuur en evolutie heeft ons zover gebracht tot het punt waar we nu zijn. Tijd dat we gaan accepteren dat je als zwakkere in de samenleving niet meer automatisch een plekje op kan eisen.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Covid-19 is de contrastvloeistof die zichtbaar maakt waar het in de samenleving allemaal kapot is of aan 't gaan is.![]()
Ik zou liever zien dat de problemen opgelost worden. Dat is wat mij betreft heel iets anders dan bouwen aan een nieuwe samenleving.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zo zie je maar. Dan is het bouwen aan een nieuwe samenleving dus zo slecht nog niet.![]()
Ook dat is natuurlijk niet persé zo. Er zijn zat dieren die hun 'zwakkeren' in de roedel beschermen.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat covid vooral aan toont is dat we als mens proberen de natuur te overwinnen. In het dierenrijk geldt het recht van de sterkste. Althans ik heb nog nergens nooit gehoord van dieren die zelf in staat zijn een virus te bestrijden. De natuur en evolutie heeft ons zover gebracht tot het punt waar we nu zijn. Tijd dat we gaan accepteren dat je als zwakkere in de samenleving niet meer automatisch een plekje op kan eisen.![]()
Dat staat niet geheel los van elkaar.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou liever zien dat de problemen opgelost worden. Dat is wat mij betreft heel iets anders dan bouwen aan een nieuwe samenleving.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Wordt gewoon totaal niet benoemd of het gaat om bescherming tegen besmetting of bescherming tegen ziekenhuisopname.... het eerste zou totaal geen nieuws zijn, het tweede wel.quote:Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Nee, maar het zijn wel hele andere dingen. Er zijn ook een hoop dingen die wel goed gaan, bij een nieuwe samenleving moet je daar ook weer opnieuw mee beginnen.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat staat niet geheel los van elkaar.![]()
Voor nuance moet je echt naar een andere eeuw gaan vrees ik.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wordt gewoon totaal niet benoemd of het gaat om bescherming tegen besmetting of bescherming tegen ziekenhuisopname.... het eerste zou totaal geen nieuws zijn, het tweede wel.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ridicuul dat dit soort geradicaliseerde opvattingen mogen blijven staan.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Tijd dat we gaan accepteren dat je als zwakkere in de samenleving niet meer automatisch een plekje op kan eisen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Hoezo? Je kunt toch gewoon meenemen wat wel goed gaat/ging?quote:Op donderdag 23 december 2021 10:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, maar het zijn wel hele andere dingen. Er zijn ook een hoop dingen die wel goed gaan, bij een nieuwe samenleving moet je daar ook weer opnieuw mee beginnen.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Dit is wel een beetje eenvoudig. De mens doet als soort al heel lang dingen om de natuur te overwinnen en vaak lukt dat, na verloop van tijd, ook best aardig. Het pure recht van de sterkste is niet waar de mens op gebaseerd is.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat covid vooral aan toont is dat we als mens proberen de natuur te overwinnen. In het dierenrijk geldt het recht van de sterkste. Althans ik heb nog nergens nooit gehoord van dieren die zelf in staat zijn een virus te bestrijden. De natuur en evolutie heeft ons zover gebracht tot het punt waar we nu zijn. Tijd dat we gaan accepteren dat je als zwakkere in de samenleving niet meer automatisch een plekje op kan eisen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
ik ben wat meer voor een code zwart uitsluitend voor corona en behoud van IC capaciteit voor andere gevallenquote:Op donderdag 23 december 2021 10:27 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar je verwoord wel mijn gedachte. Als het aan mij ligt 10 dagen IC = stekker eruit. Deze keuzes zetten meer zoden aan de dijk dan altijd maar de ethische oplossing willen zoeken.![]()
Dan zeggen we eigenlijk hetzelfde. Ik noem het het oplossen van de problemen en jij zegt een nieuwe samenleving waarin je wat goed werkt meeneemt (oftewel, waar je de problemen oplost).quote:Op donderdag 23 december 2021 10:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoezo? Je kunt toch gewoon meenemen wat wel goed gaat/ging?![]()
Dit geeft wel aan dat je niet echt zicht hebt op hoe complex het radarwerk van de huidige maatschappij in elkaar zit. We zijn echt niet zo maakbaar als samenleving dat we vinkjes aan en uit kunnen zetten.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoezo? Je kunt toch gewoon meenemen wat wel goed gaat/ging?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
ik denk dat de Chinezen nu peentjes zwetenquote:Op donderdag 23 december 2021 10:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan kan deze naar de arme landen is de WHO ook weer tevreden, toch?![]()
Dat klopt. Het lijkt me te ver gaan om de discussie in de sociaal-darwinistische sfeer te trekken. Dat we de fysiek zwakkeren in de groep helpen en ze niet zonder meer aan hun lot overlaten is een goede zaak. Het is meer de vraag welke offers de samenleving als geheel bereid is te brengen om een relatief kleine groep tegen het risico van vroegtijdig overlijden te beschermen. (Waarbij je ook een discussie kunt hebben over de invulling van dat "vroegtijdig".)quote:Op donderdag 23 december 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook dat is natuurlijk niet persé zo. Er zijn zat dieren die hun 'zwakkeren' in de roedel beschermen.![]()
En we hebben er niets aan als men collectief depressief wordt omdat we pertinent beperkt worden in wat we kunnen omdat de politiek niet wil investeren in de zorg onder het mom van met een golf win je er niks mee.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zie de groepen niet zo zwart-wit tegenover elkaar. Natuurlijk wil ik graag naar de kroeg. Maar ik wil ook graag dat mijn (groot)ouders enigszins normaal kunnen leven...
En zoals ik al zei, we hebben er ook niets aan als een fors deel van de 50+'ers in angst blijft leven.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Beschermen is wel iets anders dan halfdoden tot leven wekken. 2 Weken IC is voor niemand goed en je kunt je afvragen wat we er als samenleving mee winnen.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook dat is natuurlijk niet persé zo. Er zijn zat dieren die hun 'zwakkeren' in de roedel beschermen.![]()
Eens maar dan zul je dus ergens je keuzes moeten gaan maken.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ben wat meer voor een code zwart uitsluitend voor corona en behoud van IC capaciteit voor andere gevallen![]()
Vraag me wel af wat je definitie van zwakkere is in de samenleving. Is dat puur gebaseerd op gezondheid?quote:Op donderdag 23 december 2021 10:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat covid vooral aan toont is dat we als mens proberen de natuur te overwinnen. In het dierenrijk geldt het recht van de sterkste. Althans ik heb nog nergens nooit gehoord van dieren die zelf in staat zijn een virus te bestrijden. De natuur en evolutie heeft ons zover gebracht tot het punt waar we nu zijn. Tijd dat we gaan accepteren dat je als zwakkere in de samenleving niet meer automatisch een plekje op kan eisen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: