SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Schoolupdate: de middelbare school van dochterlief blijft erbij dat ze niet open mogen, ook niet voor eindexamenleerlingen. Om dit te onderbouwen sturen ze me een link. Waarin staat dat aan eindexamenleerlingen fysiek les gegeven mag worden. Twee keer staat het er zelfs.![]()
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Nee, dat zeg ik helemaal niet.quote:Op maandag 20 december 2021 12:13 schreef alpeko het volgende:
Den je nu serieus dat Nederland een patent heeft op het opzoeken van de grenzen? Ik heb hard gelachen om Italianen en Tsjechen tijdens mijn vakantie.
Verder zegt jouw subjectieve observatie mij weinig. Het gaat om een optelsom van heel veel factoren.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
het klopt niet helemaal wat je stelt, als iedereen de regels strikt op zou volgen dan gebeurt er ook niets alleen is dat in de praktijk nagenoeg onmogelijkquote:Op maandag 20 december 2021 12:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kan me altijd verbazen dat mensen denken als we alle regeltjes precies volgen, dan gebeurt er niets. En op een of andere manier worden die mensen dan toch vaak besmet. En alles wat er fout gaat ligt aan de mensen die zich niet aan de regels houden. En als je om je heen kijkt in de praktijk is dat dus niet helemaal waar.
Bijvoorbeeld iemand die zich twee jaar thuis opsluit omdat hij kwetsbaar is en dan toch besmet raakt na een bezoek aan de huisarts dat noodzakelijk was.
Je kunt ook prima je verstand gebruiken en dan niet alle regeltjes tot in de puntjes opvolgen.![]()
Eens met TT. Er is maar één alpeko. Er zijn veel meer anderen. Do the math. Natuurlijk zijn anderen het probleem.![]()
Praktische vraag nog...werkt die zelftest nog steeds bij Omicron ook? Meen dat ik ergens las dat die zelftest daarop niet of minder aanslaat?![]()
Hij/zij heeft gelijk, maar het is zijn eigen zin. Het elkaar continu de maat willen nemen leid af van de daadwerkelijke problemen. De regels zijn niet heilig, het doel is belangrijker.quote:
Een beter advies was misschien wel geweest om kerst te vieren met 1 kant van de familie...
*pakt popcorn*Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja die werkt.quote:Op maandag 20 december 2021 12:17 schreef xFriendx het volgende:
Praktische vraag nog...werkt die zelftest nog steeds bij Omicron ook? Meen dat ik ergens las dat die zelftest daarop niet of minder aanslaat?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mocht die persoon dan niet naar de huisarts?quote:Op maandag 20 december 2021 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
het klopt niet helemaal wat je stelt, als iedereen de regels strikt op zou volgen dan gebeurt er ook niets alleen is dat in de praktijk nagenoeg onmogelijk![]()
Nogmaals, wat zeg je wel? Veel tekst. Weinig concreet. Over subjectief gesproken.quote:Op maandag 20 december 2021 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet.
Verder zegt jouw subjectieve observatie mij weinig. Het gaat om een optelsom van heel veel factoren.![]()
Ja, want er zit geen enorm gat tussen twee jaar lang als kluizenaar leven en nu met 20 man kerst gaan vieren.quote:Op maandag 20 december 2021 12:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Je kunt ook prima je verstand gebruiken en dan niet alle regeltjes tot in de puntjes opvolgen.
One Cabinet figure said that 'hospitals are not being overwhelmed' and 'we're in a battle to save Christmas' with one minister having made clear they will quit if there is a return to lockdown.
https://www.dailymail.co.(...)new-Covid-curbs.html
Heerlijk hoe die Britten dat kunnen zeggen.![]()
Oeps, vergeten dat ik de lapo had![]()
![]()
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Met 10 man zit daar keurig tussen in.quote:Op maandag 20 december 2021 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, want er zit geen enorm gat tussen twee jaar lang als kluizenaar leven en nu met 20 man kerst gaan vieren.![]()
Ik zie het verband niet.quote:Op maandag 20 december 2021 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met z’n allen naar Antwerpen om de kroeg in te duiken is ook een disproportioneel risico, doen we ook niks aan toch? (al zal België vast eind deze week op slot gaan)
Overigens doen we technisch gezien niets aan het aantal mensen dat thuis bij elkaar op bezoek gaan. Maar indirect wel, doordat er meer besmettingen komen en de lockdown dus langer duurt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Hé, het is wel jouw stroman van de "20 man met kerst "quote:Op maandag 20 december 2021 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, want er zit geen enorm gat tussen twee jaar lang als kluizenaar leven en nu met 20 man kerst gaan vieren.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Hier in de omgeving, Amsterdam centrum, trekken weinig mensen zich iets aan van 'maximaal 2 personen binnen en buiten', dat kan ik je wel zeggen.![]()
Vreemd hè, als de discussie daarover gaat.quote:Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hé, het is wel jouw stroman van de "20 man met kerst "Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Veel van zijn kabinetsleden will juist geen restricties. En er blijven verhalen met videos en foto's naar buiten komen dat hijzelf en andere hoge overheidsfiguren de regels aan hun laars lappen. Legt hij restricties op, dan verliest hij zijn positie binnen de partij, en is hij de boeman die voor de tweede keer kerst cancelt. Legt hij geen restricties op en loopt het uit de hand, dan verliest zijn partij de volgende verkiezingen.quote:Op maandag 20 december 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
Boris Johnson is facing a crunch 48 hours to decide if he will impose new coronavirus curbs before Christmas as he faces a growing Cabinet revolt over a potential further crackdown to slow the spread of Omicron. The Prime Minister has been presented with three options to tackle the variant amid surging case numbers, with the lowest level of intervention consisting of advice to limit household mixing indoors, according to The Telegraph. The second level would see mandatory restrictions on household mixing, the return of social distancing and an 8pm curfew for pubs and restaurants while the third and toughest level would see a return to something close to a full lockdown. Mr Johnson will today consider his next move, knowing that any decision to tighten Covid rules will spark a furious Tory backlash, with The Mirror reporting the PM has cleared his diary to hold meetings with scientists and his advisers.
Vertaling:
Boris Johnson staat 48 uur voor een crisis om te beslissen of hij voor Kerstmis nieuwe coronavirusbeperkingen zal opleggen, aangezien hij wordt geconfronteerd met een groeiende kabinetsopstand over een mogelijk verder optreden om de verspreiding van Omicron te vertragen. De premier heeft drie opties gekregen om de variant aan te pakken te midden van het stijgende aantal gevallen, waarbij het laagste interventieniveau bestaat uit advies om het mengen van huishoudens binnenshuis te beperken, aldus The Telegraph. Het tweede niveau zou verplichte beperkingen op het mengen van huishoudens, de terugkeer van sociale afstand en een avondklok van 20.00 uur voor pubs en restaurants zien, terwijl het derde en zwaarste niveau een terugkeer zou zien naar iets dat dicht bij een volledige afsluiting komt. De heer Johnson zal vandaag zijn volgende stap overwegen, wetende dat elke beslissing om de Covid-regels aan te scherpen een woedende Tory-reactie zal veroorzaken, waarbij The Mirror meldt dat de premier zijn agenda heeft gewist om vergaderingen te houden met wetenschappers en zijn adviseurs.
https://www.dailymail.co.uk/home/index.html
Volgens mij gaat Boris niet voor een lockdown voor en met de kerst.![]()
Altijd.quote:
Maar je wil het voor jezelf goedpraten, prima.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is natuurlijk maar de vraag.quote:Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Legt hij geen restricties op en loopt het uit de hand, dan verliest zijn partij de volgende verkiezingen.
Hier in Nederland kiezen we ook weer massaal voor VVD na jaren van affaires.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
jawel maar met inachtneming van de regels, dat is dan dus niet geluktquote:Op maandag 20 december 2021 12:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mocht die persoon dan niet naar de huisarts?![]()
Die 2 personen buiten valt onder dezelfde categorie als supermarkten om 20:00 sluiten.quote:Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef Mondkapje het volgende:
Hier in de omgeving, Amsterdam centrum, trekken weinig mensen zich iets aan van 'maximaal 2 personen binnen en buiten', dat kan ik je wel zeggen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dan kan zeker, maar dan kan het ook net maar zo zijn dat uiteindelijk blijkt dat de regels er niet voor niks zijn . En dat is prima, ik hou me ook niet aan alle regels, maar ik ben ook niet iemand die hier komt janken dat de lockdown zo lang duurt.quote:Op maandag 20 december 2021 12:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kan me altijd verbazen dat mensen denken als we alle regeltjes precies volgen, dan gebeurt er niets. En op een of andere manier worden die mensen dan toch vaak besmet. En alles wat er fout gaat ligt aan de mensen die zich niet aan de regels houden. En als je om je heen kijkt in de praktijk is dat dus niet helemaal waar.
Bijvoorbeeld iemand die zich twee jaar thuis opsluit omdat hij kwetsbaar is en dan toch besmet raakt na een bezoek aan de huisarts dat noodzakelijk was.
Je kunt ook prima je verstand gebruiken en dan niet alle regeltjes tot in de puntjes opvolgen.![]()
Hoe letterlijk wil je "party over country" uitbeeldenquote:Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Veel van zijn kabinetsleden will juist geen restricties. En er blijven verhalen met videos en foto's naar buiten komen dat hijzelf en andere hoge overheidsfiguren de regels aan hun laars lappen. Legt hij restricties op, dan verliest hij zijn positie binnen de partij, en is hij de boeman die voor de tweede keer kerst cancelt. Legt hij geen restricties op en loopt het uit de hand, dan verliest zijn partij de volgende verkiezingen.Straks duizenden extra doden omdat het politiek 'lastig' was
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Oke man.quote:Op maandag 20 december 2021 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie hier het probleem van Nederland in één zin samengevat.![]()
2 mensen buiten valt gewoon onder de categorie pesten.quote:Op maandag 20 december 2021 12:21 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die 2 personen buiten valt onder dezelfde categorie als supermarkten om 20:00 sluiten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Waarmee eens temeer aangetoond kan worden dat de "maatregelen" een medisch beginsel hebben maar uiteindelijk tot vertaald worden naar electoraat.quote:Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Veel van zijn kabinetsleden will juist geen restricties. En er blijven verhalen met videos en foto's naar buiten komen dat hijzelf en andere hoge overheidsfiguren de regels aan hun laars lappen. Legt hij restricties op, dan verliest hij zijn positie binnen de partij, en is hij de boeman die voor de tweede keer kerst cancelt. Legt hij geen restricties op en loopt het uit de hand, dan verliest zijn partij de volgende verkiezingen.![]()
Maar de zuurtegraad is nog niet gedaald na de persco constateer ik
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Niet heel anders dan de situatie in Nederland.quote:Op maandag 20 december 2021 12:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe letterlijk wil je "party over country" uitbeeldenStraks duizenden extra doden omdat het politiek 'lastig' was
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Het zal eerst wel ergens ertussen komen te liggen. En dan maar hopen dat het meevalt.quote:Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Veel van zijn kabinetsleden will juist geen restricties. En er blijven verhalen met videos en foto's naar buiten komen dat hijzelf en andere hoge overheidsfiguren de regels aan hun laars lappen. Legt hij restricties op, dan verliest hij zijn positie binnen de partij, en is hij de boeman die voor de tweede keer kerst cancelt. Legt hij geen restricties op en loopt het uit de hand, dan verliest zijn partij de volgende verkiezingen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Welke regel? Dat de huisarts of de assistente hem niet aan mochten raken? Dat is wel moeilijk dan..quote:Op maandag 20 december 2021 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
jawel maar met inachtneming van de regels, dat is dan dus niet gelukt![]()
wilde plaatsen:Als ik het zo zie in vergelijking met de landen waar ik in het voorbije jaar geweest ben, dan is het in Nederland allemaal nog best netjes opgevolgd door de bevolking.quote:Op maandag 20 december 2021 11:47 schreef DireStraits7 het volgende: [..] Vrijheden moet je verdienen, door te laten zien dat je ermee om kunt gaan. En op dit moment verdient Nederland niets. En dan doel ik zowel op burgers als bestuurders.
De enige die al een jaar of twee consequent faalt dat is het bestuur. Door overal véél te laat achteraan te hobbelen, in het begin van de crisis fout op fout te stapelen, daardoor langdurig draconische maatregelen te moeten nemen en nu als klap op de vuurpijkhun bevolking wéér in een lockdown te dwingen omdat de leugen van de bevrijdende prik inmiddels keihard geklapt is.
Maar goed, ik ben sowieso niet zo'n fan van stiefmoederuitspraken als 'vrijheiden moet je verdienen'. Vrijheid is iets waar een volk voor strijdt en op den duur ook zelf neemt.
Er zijn in het verleden opstanden en burgeroorlogen om minder begonnen. Het land mag van geluk spreken dat de Nederlander wat dat betreft in de 21e eeuw (gelukkig) iets te veel van waarde heeft om het nog zo ver te laten komen. Kan me daarentegen goed voorstellen dat het voor een steeds groter deel van de bevolking nu wel klaar is.![]()
Ben blij met deze reeks. Goed meelees-entertainment op deze bewolkte Spaanse middagquote:Op maandag 20 december 2021 12:22 schreef zalkc het volgende:
Maar de zuurtegraad is nog niet gedaald na de persco constateer ik![]()
![]()
Hoe denk je dat de mensen die op de IC komen besmet raken? Alleen maar door andere ongevaccineerde dikzakken?quote:Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Mr Johnson faces a race against time if he does want to tighten curbs before Christmas because Parliament is now in recess and it will take at least 24 hours to recall MPs to vote on any new measures.quote:Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Veel van zijn kabinetsleden will juist geen restricties. En er blijven verhalen met videos en foto's naar buiten komen dat hijzelf en andere hoge overheidsfiguren de regels aan hun laars lappen. Legt hij restricties op, dan verliest hij zijn positie binnen de partij, en is hij de boeman die voor de tweede keer kerst cancelt. Legt hij geen restricties op en loopt het uit de hand, dan verliest zijn partij de volgende verkiezingen.
Daar stemmen ze over nieuwe maatregelen, lijkt mij ook beter, hier laten we alles van het OMT afhangen![]()
Oh ik zie het ook echt puur als vermaak hier. Dat is het ook echt. En verwondering, om te lezen hoe sommigen er in staan.quote:Op maandag 20 december 2021 12:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ben blij met deze reeks. Goed meelees-entertainment op deze bewolkte Spaanse middag![]()
Ik ben een nog grotere fan van niet gestoord te worden door knokkelslepers die zich eerst vergalopperen en vervolgens viesmad niet eens een normale zin kunnen schrijven zonder meerdere spelfouten te maken, maar ik ben mij er vrij bewust van dat een wensdroom geen werkelijkheid is. Misschien kun je nog een keer proberen rustig uit te leggen waarom een betere weerstand krijgen niet gezonder worden is.quote:Op maandag 20 december 2021 12:05 schreef dycto het volgende:
[..]
Nee, het maakt je niet gezonder. Geen fabeltjes verzinnen omdat je ergens zo'n fan van brnt dat jeliefst een 'schijf van zes' ziet.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ik ben pH-neutraalquote:Op maandag 20 december 2021 12:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh ik zie het ook echt puur als vermaak hier. Dat is het ook echt. En verwondering, om te lezen hoe sommigen er in staan.![]()
Is helemaal geen stiefmoederuitspraak. Vrijheid bestaat bij de gratie van of een volk ermee om kan gaan. En hoe minder het volk in staat is met die vrijheid om te gaan, hoe meer er, paradoxaal genoeg, beperkt moet worden. Uiteindelijk beperk je vrijheid om, idealiter, de meeste vrijheid te kunnen faciliteren.quote:Op maandag 20 december 2021 12:23 schreef dycto het volgende:
Maar goed, ik ben sowieso niet zo'n fan van stiefmoederuitspraken als 'vrijheiden moet je verdienen'. Vrijheid is iets waar een volk voor strijdt en op den duur ook zelf neemt.
Dit is gewoon basaal (neo)liberaal gedachtegoed (denk mensen als J.S. Mill), maar het is inmiddels zo gemeengoed geworden dat men blijkbaar vergeten is dat vrijheid niet een soort natuurrecht is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Leuke tegeltjeswijsheden, maar het is verder redelijk naïef om te denken dat men in de komende anderhalve week met Kerst en Oud en Nieuw angstvallig het contact zal vermijden. We doen er allemaal aan mee en zijn daarin allemaal de schuldige, maar ik kan het eigenlijk niemand meer kwalijk nemenquote:Op maandag 20 december 2021 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is helemaal geen stiefmoederuitspraak. Vrijheid bestaat bij de gratie van of een volk ermee om kan gaan. En hoe minder het volk in staat is met die vrijheid om te gaan, hoe meer er, paradoxaal genoeg, beperkt moet worden. Uiteindelijk beperk je vrijheid om, idealiter, de meeste vrijheid te kunnen faciliteren.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Voor de liefhebbers van Lex Fridman:
Interview met het opperhoofd van Phizer, Aardig om het van zijn kant te horen hoe het gelopen is met de vaccins.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Het werkt daar vrijwel hetzelfde als hier hoor. De Britse regering hecht net zoveel waarde als aan het Britse OMT (SAGE) als wij in Nederland.quote:Op maandag 20 december 2021 12:24 schreef Mondkapje het volgende:
Daar stemmen ze over nieuwe maatregelen, lijkt mij ook beter, hier laten we alles van het OMT afhangen
In het VK ligt het alleen nog even wat politieker, met een leider die nogal met wat winden meewaait.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zeker, daarom zeg ik dat het in de praktijk onmogelijk is om je 100% aan die regels te houden en daar komt nog eens bovenop dat het risico's beperkt maar niet uitsluit.quote:Op maandag 20 december 2021 12:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Welke regel? Dat de huisarts of de assistente hem niet aan mochten raken? Dat is wel moeilijk dan..
Ga je kind maar eens van school halen, die heeft net in een klas gezeten met 25 potentiele covidbommen, die kan je dan moeilijk thuis in quarantaine doen tot hij/zij 2 keer negatief test, voor zover je onderweg naar huis al niet besmet bent.![]()
Met tien man kluizenaarsleven? Beetje Ruinerwold stijl?quote:Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef alpeko het volgende:
[..]
Met 10 man zit daar keurig tussen in.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Professor Carl Heneghan, director of evidence-based medicine at Oxford University and a GP, said this morning that 'we are in deep, deep trouble of potentially talking ourselves into annual lockdowns' as he argued the question should be 'when are we going to treat people like adults?'.
Wat zal ie daarmee bedoelen?![]()
1. Niemand die stelt dat je angstvallig contact moet vermijden.quote:Op maandag 20 december 2021 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Leuke tegeltjeswijsheden, maar het is verder redelijk naïef om te denken dat men in de komende anderhalve week met Kerst en Oud en Nieuw angstvallig het contact zal vermijden. We doen er allemaal aan mee en zijn daarin allemaal de schuldige, maar ik kan het eigenlijk niemand meer kwalijk nemen
2. Niemand die iemand iets kwalijk neemt, maar ik vind het nogal lachwekkend als iemand met droge ogen kan beweren geen risico te vormen als je met 20 man aan de kersttafel gaat zitten. Het is om moverende redenen te begrijpen, maar erken dan gewoon dat je je individuele belang volledig boven het collectieve belang zet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Het eerste advies is "Blijf zoveel mogelijk thuis".quote:Op maandag 20 december 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
1. Niemand die stelt dat je angstvallig contact moet vermijden.
2. Niemand die iemand iets kwalijk neemt, maar ik vind het nogal lachwekkend als iemand met droge ogen kan beweren geen risico te vormen als je met 20 man aan de kersttafel gaat zitten. Het is om moverende redenen te begrijpen, maar erken dan gewoon dat je je individuele belang volledig boven het collectieve belang zet.![]()
Gelukkig is het niet zo zwart-wit.quote:Op maandag 20 december 2021 12:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het eerste advies is "Blijf zoveel mogelijk thuis".Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Binnen de Conservatieve partij is wel veel meer kritiek dan in onze hele Tweede Kamer bij elkaar. Er is nog niet 1 VVD kritisch kamerlid geweest. Allemaal makke schapen die er voor zichzelf zitten.quote:Op maandag 20 december 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het werkt daar vrijwel hetzelfde als hier hoor. De Britse regering hecht net zoveel waarde als aan het Britse OMT (SAGE) als wij in Nederland.
In het VK ligt het alleen nog even wat politieker, met een leider die nogal met wat winden meewaait.![]()
Classy om zo te steigeren omdat ik in een hobbelende bergrtrein zit en er hier en daar wat spelfouten staan. Dat komt je casus echt ten goede.quote:Op maandag 20 december 2021 12:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben een nog grotere fan van niet gestoord te worden door knokkelslepers die zich eerst vergalopperen en vervolgens viesmad niet eens een normale zin kunnen schrijven zonder meerdere spelfouten te maken, maar ik ben mij er vrij bewust van dat een wensdroom geen werkelijkheid is. Misschien kun je nog een keer proberen rustig uit te leggen waarom een betere weerstand krijgen niet gezonder worden is.
Vaccinaties hebben het doel je gezond te houden maar maken je in geen enkel opzicht gezonder. Hoe fel je ook van leer probeert te trekken, het doet echt helemaal niets af aan de realiteit. Niemand die magische stap in zijn gezondheid krijgt door eendert welke vaccinatie dan ook. Het tegendeel overigens wel, maar goed, dat is gelukkig maar voor een aantal pechkoppen een anekdotisch verhaal.![]()
Je werkt als schilder op een hoogwerkerquote:Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef Mondkapje het volgende:
Hier in de omgeving, Amsterdam centrum, trekken weinig mensen zich iets aan van 'maximaal 2 personen binnen en buiten', dat kan ik je wel zeggen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Geen risico heb ik nooit beweerd. We doen dit gewoon zo. En collectief belang? Mijn kinderen hebben mijn ouders een jaar niet fysiek gezien. Vanwege corona.quote:Op maandag 20 december 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
2. Niemand die iemand iets kwalijk neemt, maar ik vind het nogal lachwekkend als iemand met droge ogen kan beweren geen risico te vormen als je met 20 man aan de kersttafel gaat zitten. Het is om moverende redenen te begrijpen, maar erken dan gewoon dat je je individuele belang volledig boven het collectieve belang zet.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2021 12:41:54 ]Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik lees dat ze daar stemmen over nieuwe maatregelen, gebeurt hier niet.quote:Op maandag 20 december 2021 12:33 schreef Confetti het volgende:
[..]
Binnen de Conservatieve partij is wel veel meer kritiek dan in onze hele Tweede Kamer bij elkaar. Er is nog niet 1 VVD kritisch kamerlid geweest. Allemaal makke schapen die er voor zichzelf zitten.![]()
Weinig mensen hebben gordijnen voor de ramen als je 's avonds in de buurt wandelt.quote:Op maandag 20 december 2021 12:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je werkt als schilder op een hoogwerker![]()
Misschien kunnen we het inzetten als middel tegen kanker.quote:Op maandag 20 december 2021 12:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben een nog grotere fan van niet gestoord te worden door knokkelslepers die zich eerst vergalopperen en vervolgens viesmad niet eens een normale zin kunnen schrijven zonder meerdere spelfouten te maken, maar ik ben mij er vrij bewust van dat een wensdroom geen werkelijkheid is. Misschien kun je nog een keer proberen rustig uit te leggen waarom een betere weerstand krijgen niet gezonder worden is.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Jep, voor BoJo, en veel anderen, is politiek bedrijven het enige wat ze kunnen. Rutte is er ook zo eentje. Hetzelfde verhaal net weer iets anders brengen, en vooral zorgen dat jezelf blijft zitten.quote:Op maandag 20 december 2021 12:21 schreef zalkc het volgende:
[..]
Hoe letterlijk wil je "party over country" uitbeeldenStraks duizenden extra doden omdat het politiek 'lastig' was
![]()
Ah zo. Dat is waar ja. Maar dan zeg je eigenlijk hetzelfde als ik. Dat het dus gewoon niet altijd aan het eigen gedrag van de mensen ligt, dat ze besmet raken. Waarbij jij dan de opmerking maakt dat als ze precies alles opvolgen dat het dan niet gebeurt, maar dat dat onmogelijk is.quote:Op maandag 20 december 2021 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker, daarom zeg ik dat het in de praktijk onmogelijk is om je 100% aan die regels te houden en daar komt nog eens bovenop dat het risico's beperkt maar niet uitsluit.
Ga je kind maar eens van school halen, die heeft net in een klas gezeten met 25 potentiele covidbommen, die kan je dan moeilijk thuis in quarantaine doen tot hij/zij 2 keer negatief test, voor zover je onderweg naar huis al niet besmet bent.![]()
JAAAAAAA!
Ok ik ben normaal geen user die Twitter linkjes dropt, want ik vind Twitter echt heul kut.
Maar ik kan hier dan wel weer enorm van genieten (guilty pleasure)
De eerste: "Wijzen met het vingertje want het is TE DRUK!!!" berichten zijn er weer![]()
![]()
Op 41.526 vierkante kilometer, 1,2M ongevaccineerden, is ong 28 per km2. Die kans is wel groot jaquote:Op maandag 20 december 2021 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de mensen die op de IC komen besmet raken? Alleen maar door andere ongevaccineerde dikzakken?![]()
![]()
Waar ligt de prioriteit? Dat mensen het in deze zware tijden nog even gezellig hebben voor en met de kerst, of dat je geen enkel risico wilt nemen en daarom alles de volgende dag al dicht moet? Op zich is dat het wel waard om een echte stemming over te houden, ik denk dat de uitslag dan anders was geweest.![]()
Dat is niet helemaal waar, er is gewoon een debat over morgenquote:Op maandag 20 december 2021 12:35 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik lees dat ze daar stemmen over nieuwe maatregelen, gebeurt hier niet.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja maar het besluit is al genomen! Schort er niet iets aan de procedure?quote:Op maandag 20 december 2021 12:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, er is gewoon een debat over morgen![]()
Daar doen we het niet voor. We doen het voor alle oudjes in de samenleving.quote:Op maandag 20 december 2021 12:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Geen risico heb ik nooit beweerd. We doen dit gewoon zo. En collectief belang? Mijn kinderen hebben mijn ouders een jaar niet fysiek gezien. Vanwege corona.
En nou opgeflikkerd met je populistisch politiek correct geneuzel vol aannames.
Denk echt dat sommige mensen zich prettiger zouden voelen in China. Daar heb je tenminste geen mensen die het collectief uit het oog verliezen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Slim volk zo te zienquote:Op maandag 20 december 2021 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
JAAAAAAA!
Ok ik ben normaal geen user die Twitter linkjes dropt, want ik vind Twitter echt heul kut.
De eerste: "Wijzen met het vingertje want het is TE DRUK!!!" berichten zijn er weer![]()
[ twitter ]![]()
Zijn de Chinezen zeg maar een beetje ''The Borg'' van planeet aarde?quote:Op maandag 20 december 2021 12:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk echt dat sommige mensen zich prettiger zouden voelen in China. Daar heb je tenminste geen mensen die het collectief uit het oog verliezen.![]()
![]()
Overigens voor de mensen die nog steeds lijken te denken dat omikron minder ziekmakend is:
https://www.nature.com/articles/d41586-021-03794-8quote:This has fuelled suggestions that Omicron causes milder disease than previous variants. But researchers say it is too early to be sure, and key methodological details of that study have not yet been published. Such details are crucial when interpreting data on disease severity, which can be confounded by factors such as hospital capacity, the age and overall health of those initially infected, and the extent of previous exposure to coronavirus.quote:“There are many caveats and disclaimers around early severity data,” she says. “But the picture is very consistent.”quote:On 13 December, Denmark released data showing that hospitalization rates for people infected with Omicron seemed to be on a par with those for people infected with other variants. But this comparison was based on only about 3,400 cases of Omicron infection and 37 hospitalizations.
Similarly, a 16 December report from Imperial College London found no evidence of diminished hospitalizations from Omicron infections compared with Delta in England, although this was again based on relatively few cases. Overall, the numbers are still too small to draw firm conclusions about the severity of disease caused by Omicron, says Troels Lillebæk, an infectious-disease specialist at the University of Copenhagen.quote:“A small fraction of a very large number is still a large number,” says Woolhouse. “So the population-level threat is very real.”Samenvatting: we weten het gewoon nog niet.quote:As those data emerge, researchers will be looking particularly at the effects of Omicron on children. Results from South Africa have suggested that hospitalization rates for children infected with Omicron are higher than were seen in previous waves. But researchers again caution that this does not necessarily mean that children are more vulnerable to Omicron than they were to Delta or other variants. Jassat notes that children have lower rates of previous coronavirus infection and vaccination than adults, meaning that their levels of pre-existing immunity are not as high.
In b4: ik zeg niet dat omikron niet minder ziekmakend is, alleen dat dat helemaal nog niet bepaald kan worden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Al die deugers die reagerenquote:Op maandag 20 december 2021 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
JAAAAAAA!
[ twitter ]
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja, onnozel gedoe. Vraag me af of dat soort mensen zelf dan wel zoveel mogelijk binnen blijven. En dus alles maar laten bezorgen, etc. Vast niet.quote:![]()
quote:Op maandag 20 december 2021 12:38 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Hoopvolle/Geruststellende cijfers uit Zuid-Afrika.
En de verse cijfertjes uit Denemarken![]()
er is wel een verschil met ff naar buiten of doelbewust een drukke illegale markt bezoeken natuurlijk..quote:Op maandag 20 december 2021 12:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, onnozel gedoe. Vraag me af of dat soort mensen zelf dan wel zoveel mogelijk binnen blijven. En dus alles maar laten bezorgen, etc. Vast niet.![]()
Het advies is zoveel mogelijk binnen blijven.quote:Op maandag 20 december 2021 12:47 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
er is wel een verschil met ff naar buiten of doelbewust een drukke illegale markt bezoeken natuurlijk..
Of je nu snoep gaat halen in een volle Kruidvat of buiten naar zo'n kerstmarkt gaat... Verder is die markt niet illegaal.![]()
In jouw ogen is 5 kilometer te hard rijden dus net zo erg als 50 kilometer te hard?quote:Op maandag 20 december 2021 12:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het advies is zoveel mogelijk binnen blijven.
Of je nu snoep gaat halen in een volle Kruidvat of buiten naar zo'n kerstmarkt gaat...Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, wel aardig van het virus dat het daar een onderscheid in durft te maken.quote:Op maandag 20 december 2021 12:47 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
er is wel een verschil met ff naar buiten of doelbewust een drukke illegale markt bezoeken natuurlijk..´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Je trekt het erg extreem. Die kerstmarkt is buiten. Dat is al een stuk betere verluchting dan in zo'n krappe Kruidvat vol met treuzelende bejaarden. En waar iedereen met z'n ongewassen tengels overal aan zit.quote:Op maandag 20 december 2021 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In jouw ogen is 5 kilometer te hard rijden dus net zo erg als 50 kilometer te hard?![]()
Er komen wel regelmatig berichten voorbij dat Omikron ziekmakender lijkt te zijn. Dat hoeft niet genegeerd te worden.quote:Op maandag 20 december 2021 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens voor de mensen die nog steeds lijken te denken dat omikron minder ziekmakend is:
https://www.nature.com/articles/d41586-021-03794-8
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Samenvatting: we weten het gewoon nog niet.
In b4: ik zeg niet dat omikron niet minder ziekmakend is, alleen dat dat helemaal nog niet bepaald kan worden.
Daarbij, een kleiner percentage dan met Delta zo zou zijn is nog steeds een groot getal, maar een kleiner getal dan met een andere variant zou zijn.![]()
Een rondje lopen is prima. En de markt is niet voor niets opeens veranderd in een demonstratie.quote:Op maandag 20 december 2021 12:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het advies is zoveel mogelijk binnen blijven.
Of je nu snoep gaat halen in een volle Kruidvat of buiten naar zo'n kerstmarkt gaat... Verder is die markt niet illegaal.![]()
Hoe gaat het in Londen?quote:Op maandag 20 december 2021 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
En de verse cijfertjes uit Denemarken“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Overigens voor wie zich afvraagt waarom de ziekenhuisaantallen in het VK nog relatief laag blijven.
Dit zijn de besmettingscijfers uit Londen, hoofdzakelijk jonge mensen:
De oudjes volgen later pas:
En demonstreren mag. Dus legaal.quote:Op maandag 20 december 2021 12:51 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Een rondje lopen is prima. En de markt is niet voor niets opeens veranderd in een demonstratie.
Je moet zoveel mogelijk thuisblijven volgens het advies.![]()
Dat wordt het toch ook niet? Het staat letterlijk in het bericht...quote:Op maandag 20 december 2021 12:50 schreef chratnox het volgende:
Er komen wel regelmatig berichten voorbij dat Omikron ziekmakender lijkt te zijn. Dat hoeft niet genegeerd te worden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
die kan daar net zo hard doorheen gaan hoor, buiten of niet. Lekker in elkaars gezicht kuchen.quote:Op maandag 20 december 2021 12:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ja, wel aardig van het virus dat het daar een onderscheid in durft te maken.
Maargoed, het is denk ik tof om lekker recalcitrant te zijn. Lekker blijven doen![]()
Jij zegt dat het advies is binnen te blijven, waarmee je impliciet lijkt te suggereren dat iedereen die dat advies niet ter harte neemt evenzo laakbaar is.quote:Op maandag 20 december 2021 12:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je trekt het erg extreem. Die kerstmarkt is buiten. Dat is al een stuk betere verluchting dan in zo'n krappe Kruidvat vol met treuzelende bejaarden. En waar iedereen met z'n ongewassen tengels overal aan zit.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Lekker blijven trollen zou ik zeggen. Dat was niet de opzet en dat weet jij ook dondersgoed. Het is dat een laffe pvda burgemeester niks durfde, ergens anders was het beter geregeld iig.quote:Op maandag 20 december 2021 12:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
En demonstreren mag. Dus legaal.
Je moet zoveel mogelijk thuisblijven volgens het advies.![]()
Ja, voor je naar een ander wijst, best eerst zelf even kijken of je je wel aan de adviezen houdt. Helemaal als je in de risicogroep zit en er dus een grotere kans is dat je gaat drukken op hetgeen waarvoor het zogenaamd allemaal moet: de zorg.quote:Op maandag 20 december 2021 12:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij zegt dat het advies is binnen te blijven, waarmee je impliciet lijkt te suggereren dat iedereen die dat advies niet ter harte neemt evenzo laakbaar is.
Om elke scheet naar het Kruidvat gaan is ook niet conform het advies. En het Kruidvat puilt uit. Door de opstelling van die schappen (alles dicht op elkaar en net een doolhof) en de vele treuzelende bejaarden bij de rekken is afstand houden daar schier onmogelijk. Idem dito bij een volle Lidl waar ze één kassa open gooien.![]()
Jij stelt dat die bijeenkomst illegaal is. Dat was 'ie niet.quote:Op maandag 20 december 2021 12:55 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Lekker blijven trollen zou ik zeggen. Dat was niet de opzet en dat weet jij ook dondersgoed. Het is dat een laffe pvda burgemeester niks durfde, ergens anders was het beter geregeld iig.![]()
FvD heeft er gewoon een boete voor gekregen hoor.quote:Op maandag 20 december 2021 12:55 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
Lekker blijven trollen zou ik zeggen. Dat was niet de opzet en dat weet jij ook dondersgoed. Het is dat een laffe pvda burgemeester niks durfde, ergens anders was het beter geregeld iig.
https://nos.nl/artikel/24(...)-illegale-kerstmarkt![]()
Het probleem hier is dat er teveel partijen zijn en dat er ook nog eens partijen zijn met religieuze beginselen.quote:Op maandag 20 december 2021 12:35 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik lees dat ze daar stemmen over nieuwe maatregelen, gebeurt hier niet.![]()
Dat zoveel mogelijk thuis blijven drigende advies is echt absurd. Letterlijk niemand houdt zich eraan en bijna niemand weet uberhaupt dat dat advies er is.
Maar toch meenemen in de modellen natuurlijk.![]()
Toch wel fijn dat er in deze reeks een garantie is op neerbuigende posts; als ik in the mood ben om even goed uit de hoogte aangesproken te worden weet ik meteen waar ik moet zijn![]()
![]()
puur door een trucje tussendoor. Laat ik het anders zeggen, het was totaal ongepast, sneaky, ondermeinend. Wat jij wil.quote:Op maandag 20 december 2021 12:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij stelt dat die bijeenkomst illegaal is. Dat was 'ie niet.![]()
Zoals ik al zei: dus vijf kilometer te hard vind je even laakbaar als vijftig kilometer te hard? Het is immers allebei niet conform de regels.quote:Op maandag 20 december 2021 12:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, voor je naar een ander wijst, best eerst zelf even kijken of je je wel aan de adviezen houdt. Helemaal als je in de risicogroep zit en er dus een grotere kans is dat je gaat drukken op hetgeen waarvoor het zogenaamd allemaal moet: de zorg.
Om elke scheet naar het Kruidvat gaan is ook niet conform het advies. En het Kruidvat puilt uit. Door de opstelling van die schappen (alles dicht op elkaar en net een doolhof) en de vele treuzelende bejaarden bij de rekken is afstand houden daar schier onmogelijk. Idem dito bij een volle Lidl waar ze één kassa open gooien.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
gelukkig wel, maar had gewoon preventief moeten worde gestopt. Boetes zijn achteraf leukquote:Op maandag 20 december 2021 12:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
FvD heeft er gewoon een boete voor gekregen hoor.
https://nos.nl/artikel/24(...)-illegale-kerstmarkt![]()
![]()
Deze al besproken? 1962 is aan de beurt, eerste nieuwe geboortejaar dat in een week tijd wordt vrijgegeven.![]()
Toch dat er hier in 1 dag besloten kan worden over zo'n drastische maatregel, dat klopt ergens niet. Juist omdat er nog zoveel onzekerheden in de modellen zitten. Als het nu een klinkklaar duidelijk verhaal was met een superdodelijk virus, maar dat is niet zo.quote:Op maandag 20 december 2021 12:58 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het probleem hier is dat er teveel partijen zijn en dat er ook nog eens partijen zijn met religieuze beginselen.![]()
Waarom zou het een 5 te hard zijn en het ander 50 te hard?quote:Op maandag 20 december 2021 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: dus vijf kilometer te hard vind je even laakbaar als vijftig kilometer te hard? Het is immers allebei niet conform de regels.![]()
http://sonorouschocolate.com/covid19/index.php?title=CasesByAgequote:
Update om 17.15. Dus ben benieuwt of ze gepiekt hebben of dat het weekend effect is. Geen idee hoe dat daarvoor ging.![]()
Da's een mening. Een demonstratie is een grondrecht. Jij wilt die blijkbaar afschaffen.quote:Op maandag 20 december 2021 12:58 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
puur door een trucje tussendoor. Laat ik het anders zeggen, het was totaal ongepast, sneaky, ondermeinend. Wat jij wil.![]()
Waarom zet je er dan weer zo vingerwijzend boven "voor degene die denken dat Omikron minder ziekmakend is".?quote:Op maandag 20 december 2021 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.nature.com/articles/d41586-021-03794-8
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
In b4: ik zeg niet dat omikron niet minder ziekmakend is, alleen dat dat helemaal nog niet bepaald kan worden.![]()
Ik zag juist vanochtend dat de matrixborden boven de snelweg weer (of nog?) oproepen om thuis te blijven.quote:Op maandag 20 december 2021 12:58 schreef Confetti het volgende:
Dat zoveel mogelijk thuis blijven drigende advies is echt absurd. Letterlijk niemand houdt zich eraan en bijna niemand weet uberhaupt dat dat advies er is.
Maar toch meenemen in de modellen natuurlijk.
#alleensamen![]()
![]()
zie jij mij dat zeggen? Lekkere conclusies trek jij zegquote:Op maandag 20 december 2021 13:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's een mening. Een demonstratie is een grondrecht. Jij wilt die blijkbaar afschaffen.
Demonstreren is prima, mits binnen regelgeving. Dat is hier duidelijk niet gebeurd.![]()
Omdat het context geeft aan mensen die schijnen te denken dat omikron minder ziekmakend is?quote:Op maandag 20 december 2021 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom zet je er dan weer zo vingerwijzend boven "voor degene die denken dat Omikron minder ziekmakend is".?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik denk dat mensen het op dit moment belangrijker vinden om elkaar te ontmoeten dan om iemand te besmetten of om eventueel, kleine kans, zelf dood te gaan. Zo staat het er voor momenteel.
Na de kerst gaan we weer streng zijn voor onszelf.![]()
Die zijn er al weer een paar weken. Geeft de treurigheid wel aan als ze denken dat dit soort communicatiezaken nog werken na 22 maanden.quote:Op maandag 20 december 2021 13:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zag juist vanochtend dat de matrixborden boven de snelweg weer (of nog?) oproepen om thuis te blijven.
#alleensamen"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Dat staat er al anderhalf jaar. Ze zouden met nieuwe teksten mogen gaan komenquote:Op maandag 20 december 2021 13:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik zag juist vanochtend dat de matrixborden boven de snelweg weer (of nog?) oproepen om thuis te blijven.
#alleensamen![]()
Ja, iedereen is er klaar mee en gefrustreerd en geïrriteerd door het gebed zonder eind.quote:Op maandag 20 december 2021 13:03 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat mensen het op dit moment belangrijker vinden om elkaar te ontmoeten dan om eventueel, kleine kans om iemand te besmetten of om zelf dood te gaan. Zo staat het er voor momenteel.
Die omzeilen alles zo veel mogelijk zolang het geen boete oplevert.![]()
Dat is irrelevant voor het argument.quote:Op maandag 20 december 2021 13:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom zou het een 5 te hard zijn en het ander 50 te hard?
Jij stelt dat het beide even laakbaar is omdat het allebei 'niet conform de regels is', daarmee stel je impliciet dat alles wat niet conform de regels is even kwalijk is.
Ik stel daar tegenover dat het wel een stuk genuanceerder ligt en dat er, in theorie, situaties te bedenken zijn die allebei niet conform de regels zijn, maar niet even laakbaar. Zoals bij het voorbeeld met de snelheidsoverschrijding. Ergo, in theorie zijn er situaties te bedenken waarbij in beide gevallen niet conform de regels gehandeld is, maar de 'laakbaarheid' verschilt.
Zodra we die conclusie beiden geaccepteerd hebben kunnen we verder discussiëren over de mate van, maar eerst moet je overeenstemming bereiken dat er überhaupt verschillende gradaties zijn, iets wat jij initieel betwistte door constant te verwijzen naar 'maar het advies is binnen te blijven en het is beide niet conform het adives'.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Waarmee je impliceert dat jouw kijk de betere is. Zo leest het althans.quote:Op maandag 20 december 2021 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat het context geeft aan mensen die schijnen te denken dat omikron minder ziekmakend is?![]()
Als de conclusie is dat nog niemand het weet geeft het net zo goed context aan degenen die denken dat het ziekmakender is. Maar dat zet je er dan weer niet bij.quote:Op maandag 20 december 2021 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat het context geeft aan mensen die schijnen te denken dat omikron minder ziekmakend is?![]()
Dat is altijd wel fijn om te lezen, onze vriend DS7 heeft soms wel een punt hoor, maar door de manier van communiceren gaat het het ene oor in en het andere uit.quote:Op maandag 20 december 2021 12:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
Toch wel fijn dat er in deze reeks een garantie is op neerbuigende posts; als ik in the mood ben om even goed uit de hoogte aangesproken te worden weet ik meteen waar ik moet zijn![]()
Omdat er letterlijk niemand dat denkt?quote:Op maandag 20 december 2021 13:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als de conclusie is dat nog niemand het weet geeft het net zo goed context aan degenen die denken dat het ziekmakender is. Maar dat zet je er dan weer niet bij.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Een demonstratie moet wat mij betreft nooit preventief worden gestopt, van welke partij deze ook is.quote:Op maandag 20 december 2021 13:00 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
gelukkig wel, maar had gewoon preventief moeten worde gestopt. Boetes zijn achteraf leuk![]()
Jawel hoor. Alleen niet in jouw omgeving wellicht. Lees eens wat.quote:Op maandag 20 december 2021 13:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat er letterlijk niemand dat denkt?![]()
Het is niet mijn kijk, ik neem gewoon de kijk van experts over. En ja, die is beter dan die van mensen die nu al categoraal denken te kunnen stellen dat een lagere virulentie van omikron al een onvoldongen feit IS.quote:Op maandag 20 december 2021 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarmee je impliceert dat jouw kijk de betere is. Zo leest het althans.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Op1 teruggekeken. Ondanks het gedoe op Twitter best een interessante uitzending.
Vooral het betoog van Ingrid Thijssen vond ik sterk. Er moet een langetermijnaanpak komen die als uitgangspunt heeft “hoe blijven we open”. Er wordt veel te makkelijk naar maatregelen gegrepen en zonder duidelijk, consequent beleid kan je niet ondernemen.
Daarnaast kan de maatschappij niet jarenlang in crisisstand leven dus het kabinet zal iets moeten om dit het hoofd te bieden.![]()
Ik zie hier letterlijk niemand die zo denkt.quote:Op maandag 20 december 2021 13:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is niet mijn kijk, ik neem gewoon de kijk van experts over. En ja, die is beter dan die van mensen die nu al categoraal denken te kunnen stellen dat een lagere virulentie van omikron al een onvoldongen feit IS.![]()
Bron van één serieus onderzoek/nieuwsbericht/expertinterview met iemand die stelt dat omikron ziekmakender is dan delta?quote:Op maandag 20 december 2021 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Alleen niet in jouw omgeving wellicht. Lees eens wat.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Mensen denken dat Omikron minder ziekmakend is omdat er diverse wetenschappers zijn die dat publiceren en dat de cijfers in Zuid-Afrika (en ook Denemarken) er beter uitzien dan wanneer deze met Delta gemodelleerd zouden worden.quote:Op maandag 20 december 2021 13:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zei dat er niemand was, dat wil niet zeggen dat het perse om een onderzoek/nieuwsbericht/experinterview hoeft te gaan.quote:Op maandag 20 december 2021 13:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bron van één serieus onderzoek/nieuwsbericht/expertinterview met iemand die stelt dat omikron ziekmakender is dan delta?![]()
Dan heb je niet goed gelezen. Alleen al vandaag een handvol berichten gelezen van mensen in de trant van 'maar omikron was toch minder ziekmakend?'.quote:Op maandag 20 december 2021 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zie hier letterlijk niemand die zo denkt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat kwartier wachten heeft toch geen enkel vertragend effect? Was bij mij in een andere ruimte dan waar ik de vaccinatie kreeg.
Weer een nutteloos onderzoek.- verwijderd door admin -![]()
Oké, bron van iemand hier die dat beweert heeft dan?quote:Op maandag 20 december 2021 13:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Je zei dat er niemand was, dat wil niet zeggen dat het perse om een onderzoek/nieuwsbericht/experinterview hoeft te gaan.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat denken mensen inderdaad, ik denk dat ook een beetje. Maar jij had het over mensen die zeiden dat het een voldongen feit is dat het minder ziekmakend is. Die heb ik niet gezien of gehoord.quote:Op maandag 20 december 2021 13:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gelezen. Alleen al vandaag een handvol berichten gelezen van mensen in de trant van 'maar omikron was toch minder ziekmakend?'.![]()
1962 de 50ers noemen... dat alleen maar de 59-ersquote:Op maandag 20 december 2021 13:00 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Deze al besproken? 1962 is aan de beurt, eerste nieuwe geboortejaar dat in een week tijd wordt vrijgegeven.
Bij 1972 zijn het pas de 50ers.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
En één zwaluw maakt nog geen zomer.quote:Op maandag 20 december 2021 13:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mensen denken dat Omikron minder ziekmakend is omdat er diverse wetenschappers zijn die dat publiceren en dat de cijfers in Zuid-Afrika (en ook Denemarken) er beter uitzien dan wanneer deze met Delta gemodelleerd zouden worden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is je beperkende factor. Je moet voldoende fysieke ruimte hebben om de hoeveelheid mensen die je gevaccineerd hebt 15 minuten fysiek op 1,5 m afstand van elkaar te laten verblijven. Dat kost best veel ruimte.quote:Op maandag 20 december 2021 13:11 schreef groenen het volgende:
Dat kwartier wachten heeft toch geen enkel vertragend effect? Was bij mij in een andere ruimte dan waar ik de vaccinatie kreeg.
Weer een nutteloos onderzoek.![]()
Denk dat we het kunnen samen vatten met:quote:Op maandag 20 december 2021 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zie hier letterlijk niemand die zo denkt.
Er zijn zowel positieve als negatieve berichten vinden over Omicron. Voor elke kant zijn er experts te vinden. Het is maar net welke berichten iemand meer vertrouwd/welke berichten hem/haar bevestiging geven.![]()
Het is dan ook een zwerm.quote:Op maandag 20 december 2021 13:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En één zwaluw maakt nog geen zomer.What can change the nature of a man?![]()
Die suggestie is hier regelmatig gedaan. Zeker een week geleden werd er hier al zo over omikron gesproken alsof het al duidelijk was, omdat er wat grafieken uit ZA kwamen.quote:Op maandag 20 december 2021 13:12 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat denken mensen inderdaad, ik denk dat ook een beetje. Maar jij had het over mensen die zeiden dat het een voldongen feit is dat het minder ziekmakend is. Die heb ik niet gezien of gehoord.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, maar je kunt niet aan de ene kant zeggen dat je luistert naar experts omdat hun visie beter is maar andere experts negeren omdat hun visie je niet aanstaat.quote:Op maandag 20 december 2021 13:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En één zwaluw maakt nog geen zomer.
De wetenschap is hier (op dit moment) verdeeld over, de cijfers die vanuit Zuid-Afrika en Denemarken komen zien er (vooralsnog) goed uit. @Oliver23 heeft die zojuist ook in het positiviteitstopic gepost.![]()
Ojee, The Great Reset is gecanceld.quote:World Economic Forum afgeblazen vanwege omikronvariant
Het World Economic Forum in Davos, is geannuleerd. De organisatie van de jaarlijkse ontmoeting van vooraanstaande ondernemers, politici en ngo's vindt het met het oog op het snel oplopende aantal besmettingen met de omikronvariant niet verantwoord om volgende maand zo veel mensen te laten reizen en bij elkaar te brengen. Het evenement is verplaatst naar de zomer.![]()
Een suggestie dat het een voldongen feit is? Oké.quote:Op maandag 20 december 2021 13:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die suggestie is hier regelmatig gedaan. Zeker een week geleden werd er hier al zo over omikron gesproken alsof het al duidelijk was, omdat er wat grafieken uit ZA kwamen.![]()
Hier gaan wat wappiehoofden van ontploffen denk ik.quote:Op maandag 20 december 2021 13:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ojee, The Great Reset is gecanceld.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Experts zijn het wel eens met elkaar.quote:Op maandag 20 december 2021 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Er zijn zowel positieve als negatieve berichten vinden over Omicron. Voor elke kant zijn er experts te vinden.
Maar je kunt inderdaad onderzoeken naargelang je eigen bias cherry-picken als je dat wil. Alleen dat suggereert dat er geen derde optie kan zijn: namelijk een open plek en de erkenning dat we het gewoon niet weten. En als je die houding hebt, prima. Dan zou ik me ook niet aangesproken voelen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Mwah, ik post hier dagelijks een update van iemand uit ZA. Niet om wat aan te tonen, meer om tegenwicht te bieden tegen alle hel en verdoemenis.quote:Op maandag 20 december 2021 13:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die suggestie is hier regelmatig gedaan. Zeker een week geleden werd er hier al zo over omikron gesproken alsof het al duidelijk was, omdat er wat grafieken uit ZA kwamen.![]()
Ja, vooral dik gedrukte. Nu zelfs op het punt dat we rustig accepteren dat we het hele land sluiten zonder af te wachten wat de basis school sluiting (of ja, langere vakantie) doet met de nu al dalende cijfers. We accepteren een lockdown die enkel onderbouwd is met ''voor de zekerheid'' en ''gebaseerd op deze doemcijfers (die nooit eerder uitgekomen zijn)''. Ik snap voorzorg, maar dit lijkt het andere uiterste. Had gewoon even het effect van de kerstvakantie afgewacht. Nu komt het vooral over als overcompensatie en als ''zie ons eens daadkrachtig zijn''.quote:Op maandag 20 december 2021 13:09 schreef Spablauw214 het volgende:
Op1 teruggekeken. Ondanks het gedoe op Twitter best een interessante uitzending.
Vooral het betoog van Ingrid Thijssen vond ik sterk. Er moet een langetermijnaanpak komen die als uitgangspunt heeft “hoe blijven we open”. Er wordt veel te makkelijk naar maatregelen gegrepen en zonder duidelijk, consequent beleid kan je niet ondernemen.
Daarnaast kan de maatschappij niet jarenlang in crisisstand leven dus het kabinet zal iets moeten om dit het hoofd te bieden.![]()
Trek zelf je conclusie hoe dat komtquote:Op maandag 20 december 2021 13:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Sfeer zit er hier weer lekker in.
Sorry hoor, maar ik snap echt niet waar deze aantijging vandaan komt? Welke experts negeer ik dan?quote:Op maandag 20 december 2021 13:14 schreef chratnox het volgende:
Ja, maar je kunt niet aan de ene kant zeggen dat je luistert naar experts omdat hun visie beter is maar andere experts negeren omdat hun visie je niet aanstaat.
Was er in deze tijd maar een manier waarop een groep mensen elkaar zou kunnen spreken zonder een fysieke ontmoeting...quote:Op maandag 20 december 2021 13:14 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ojee, The Great Reset is gecanceld.![]()
quote:Op maandag 20 december 2021 13:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt niet aan de ene kant zeggen dat je luistert naar experts omdat hun visie beter is maar andere experts negeren omdat hun visie je niet aanstaat.
De wetenschap is hier (op dit moment) verdeeld over, de cijfers die vanuit Zuid-Afrika en Denemarken komen zien er (vooralsnog) goed uit. @:Oliver23 heeft die zojuist ook in het positiviteitstopic gepost.Hier ook hoorquote:Op maandag 20 december 2021 12:46 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[ twitter ]
En de verse cijfertjes uit Denemarken![]()
![]()
Dat kan niet, we varen in dichte mist op een onstuimige zee...quote:Op maandag 20 december 2021 13:09 schreef Spablauw214 het volgende:
De berichten dat Omikron minder ziekmakend is komen in veel gevallen gewoon van virologen en epidemiologen uit Zuid-Afrika e.d.quote:Op maandag 20 december 2021 13:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik snap echt niet waar deze aantijging vandaan komt? Welke experts negeer ik dan?![]()
Dan zouden journalisten kunnen infiltreren, dat moet je niet willen.quote:Op maandag 20 december 2021 13:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was er in deze tijd maar een manier waarop een groep mensen elkaar zou kunnen spreken zonder een fysieke ontmoeting...Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Nu is het nog een verhitte discussie. Wanneer jij fallusbewegingen inzet wordt deze er snel ingegooidquote:Op maandag 20 december 2021 13:16 schreef dick_laurent het volgende:
Hey mods, is het al tijd om deze in te zetten, of nog ff mee wachten?
[ afbeelding ]![]()
![]()
Zoals ik net ook al zei, die staan letterlijk in het bericht dat ik postte? Ik heb die nota bene nog geciteerd. Ik negeer helemaal niets. Kom op, ik had beter van jou verwacht.quote:Op maandag 20 december 2021 13:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
De berichten dat Omikron minder ziekmakend is komen in veel gevallen gewoon van virologen en epidemiologen uit Zuid-Afrika e.d.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Alsof ze enig weerwoord van waarde hebben gegeven de afgelopen 22 maanden anders dan een halfuurtje minder avondklokquote:Op maandag 20 december 2021 12:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, er is gewoon een debat over morgen
Edit: en de terrassen
[ Bericht 2% gewijzigd door _serial_ op 20-12-2021 13:21:26 (terrassen vergeten) ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar daar worden mensen juist heel blij van, dat veroorzaakt nooit ruzie.quote:Op maandag 20 december 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu is het nog een verhitte discussie. Wanneer jij fallusbewegingen inzet wordt deze er snel ingegooid
Toch? @bloodymary1 back me up here!![]()
![]()
Is al gebeurd. Wat is eigenlijk een TR, als iemand rapporteert of zo? En waarom doen mensen dat, tenzij ze echt uitgescholden worden of zo. Ik heb dat nog nooit gedaan.quote:Op maandag 20 december 2021 13:16 schreef dick_laurent het volgende:
Hey mods, is het al tijd om deze in te zetten, of nog ff mee wachten?
[ afbeelding ]![]()
Het is wel een redelijke zwerm onderhand die dat vermoeden uitspreken.quote:Op maandag 20 december 2021 13:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En één zwaluw maakt nog geen zomer.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Er zijn ook dingen die niet volgens de regels zijn, maar mogelijk minder risicovol dan dingen die wel volgens de regels en adviezen zijn. Winkelen zou in de Hornbach Megastore veel veiliger kunnen dan in het Kruidvat bijvoorbeeld. En met 3 buiten wandelen is minder risicovol dan paar keer per dag rond hangen in de winkels die nog wel open zijn.quote:Op maandag 20 december 2021 13:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is irrelevant voor het argument.
Jij stelt dat het beide even laakbaar is omdat het allebei 'niet conform de regels is', daarmee stel je impliciet dat alles wat niet conform de regels is even kwalijk is.
Ik stel daar tegenover dat het wel een stuk genuanceerder ligt en dat er, in theorie, situaties te bedenken zijn die allebei niet conform de regels zijn, maar niet even laakbaar. Zoals bij het voorbeeld met de snelheidsoverschrijding. Ergo, in theorie zijn er situaties te bedenken waarbij in beide gevallen niet conform de regels gehandeld is, maar de 'laakbaarheid' verschilt.
Zodra we die conclusie beiden geaccepteerd hebben kunnen we verder discussiëren over de mate van, maar eerst moet je overeenstemming bereiken dat er überhaupt verschillende gradaties zijn, iets wat jij initieel betwistte door constant te verwijzen naar 'maar het advies is binnen te blijven en het is beide niet conform het adives'.
Jij maakt ervan dat het één 5 te hard is en het ander 50 te hard. Dat waag ik nog wel te betwijfelen in dit geval.
De ene activiteit is minder risicovol dan de andere uiteraard. Niet de indruk dat mensen die constant met het vingertje wijzen daar heel veel naar kijken. Er is al gezeur als iemand even de grens over gaat. Of in het verleden als een bepaalde winkelketen wel open ging, terwijl dat niet de bedoeling was.
Dus ja, er zijn gradaties. Al voorzien de regels en adviezen daar niet echt in. Er liggen kant-en-klare adviezen. Je moet zoveel mogelijk thuis blijven.![]()
Laten we even een stapje terug doen. Jij zegt: "We weten niet of Omikron ziekmakender is" en start je post met een toon waarop je mensen die dat denken terecht wil wijzen. Ik geef aan dat er berichten uit Zuid-Afrika komen dat het milder is en dat de cijfers uit Zuid-Afrika en Denemarken er positief uit zien waarop jij reageert met "Één zwaluw maakt geen zomer"quote:Op maandag 20 december 2021 13:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zoals ik net ook al zei, die staan letterlijk in het bericht dat ik postte? Ik heb die nota bene nog geciteerd. Ik negeer helemaal niets. Kom op, ik had beter van jou verwacht.
De zin "Één zwaluw maakt geen zomer" leest op mij als: Leuk dat die experts er ook zijn en dat die berichten er zijn, ik ga uit van die andere experts.![]()
Elke vrouw hier droomt van Dick die fallusbewegingen maakt. Maar helaas is dat alleen voorbehouden aan zijn eigen vrouw. Maar ook dat siert hem.![]()
Bij 20 man mag je van mij best spreken over een klein collectief. Puur individueel beredeneerd hoeft kerst met de schoonfamilie van mij ook niet perse... maar ja het collectief.quote:Op maandag 20 december 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
2. Niemand die iemand iets kwalijk neemt, maar ik vind het nogal lachwekkend als iemand met droge ogen kan beweren geen risico te vormen als je met 20 man aan de kersttafel gaat zitten. Het is om moverende redenen te begrijpen, maar erken dan gewoon dat je je individuele belang volledig boven het collectieve belang zet.![]()
Hoe groot is die zwerm? Wie zitten er in die zwerm? Hoevaak heb je het verhaal van een enkel persoon door verschillende media geciteerd zien worden? Kortom; vragen, vragen.quote:Op maandag 20 december 2021 13:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het is wel een redelijke zwerm onderhand die dat vermoeden uitspreken.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Waarover? Zeker in de academische wereld is consensus een eindfase, en dan nog zijn er experts oneens met elkaar.quote:Op maandag 20 december 2021 13:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Experts zijn het wel eens met elkaar.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Een TR is iets wat 80 jaar geleden hoog in het vaandel stond.quote:Op maandag 20 december 2021 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is al gebeurd. Wat is eigenlijk een TR, als iemand rapporteert of zo? En waarom doen mensen dat, tenzij ze echt uitgescholden worden of zo. Ik heb dat nog nooit gedaan.What can change the nature of a man?![]()
Ik zeg nota bene nog:quote:Op maandag 20 december 2021 13:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we even een stapje terug doen. Jij zegt: "We weten niet of Omikron ziekmakender is" en start je post met een toon waarop je mensen die dat denken terecht wil wijzen. Ik geef aan dat er berichten uit Zuid-Afrika komen dat het milder is en dat de cijfers uit Zuid-Afrika en Denemarken er positief uit zien waarop jij reageert met "Één zwaluw maakt geen zomer"quote:Op maandag 20 december 2021 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:
In b4: ik zeg niet dat omikron niet minder ziekmakend is, alleen dat dat helemaal nog niet bepaald kan worden.Nee, dat is niet wat dat betekent.quote:Op maandag 20 december 2021 13:20 schreef chratnox het volgende:
De zin "Één zwaluw maakt geen zomer" leest op mij als: Leuk dat die experts er ook zijn en dat die berichten er zijn, ik ga uit van die andere experts.
En er is in dezen geen 'andere experts', alle experts zeggen hetzelfde: er zijn hoopvolle indicaties, maar uiteindelijk zijn het niet meer dan dat. Wat eerste indicaties. Nog niet eens in de buurt van een eerlijke weging of deze variant werkelijk minder ziekmakend is.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dick heeft gewoon een goed huwelijk. Ja, dat kan anno 2021 nog steeds.quote:Op maandag 20 december 2021 13:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Elke vrouw hier droomt van Dick die fallusbewegingen maakt. Maar helaas is dat alleen voorbehouden aan zijn eigen vrouw. Maar ook dat siert hem.![]()
Boeit dat nog? Hoe goed het ook gaat maakt toch niet meer uit want nieuwe variant.quote:Op maandag 20 december 2021 13:22 schreef Oliver23 het volgende:
@:Lenny_Leonard
Toevallig de cijfertjes in je mailbox?![]()
Uh.quote:Op maandag 20 december 2021 13:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Experts zijn het wel eens met elkaar.
Sorry, maar dat vind ik dan weer niet objectief. Als je objectief naar de situatie kijkt zal je zien dat er ook experts zijn die juist andere dingen beweren. Wel makkelijk dat je die dan niet mee neemt; dan zijn het in jouw ogen zeker geen experts.
Je zegt zelf dat er onduidelijkheid is; dat is natuurlijk ook zo bij de experts. Ze weten het gewoon nog niet; sommigen neigen met hun onderzoeken naar ''het valt mee'', sommigen neigen naar ''het valt tegen''.![]()
Dat het te vroeg is voor conclusies over de virulentie van deze variant. Laat staan nog over hoeveel minder ziekmakend deze zou zijn, want ook dat is nogal belangrijk.quote:Op maandag 20 december 2021 13:22 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waarover? Zeker in de academische wereld is consensus een eindfase, en dan nog zijn er experts oneens met elkaar.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dan heb je het over iets wat 40-45 % van de mensen toen wel voorstond? Zit nu mijn hersens te breken waar dat dan een afkorting voor was.quote:Op maandag 20 december 2021 13:23 schreef Coco het volgende:
[..]
Een TR is iets wat 80 jaar geleden hoog in het vaandel stond.![]()
Tijd om de sfeer te verbeteren met een mopje.
Staan twee Colaflessen op de tafel, die zich zorgen maken om Corona. Zegt de ene colafles tegen de andere: ''waarom maak jij je zorgen?''
Nou zegt de andere Colafles: ''Ik heb geen prik gehad''
![]()
![]()
Bron?quote:Op maandag 20 december 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
Sorry, maar dat vind ik dan weer niet objectief. Als je objectief naar de situatie kijkt zal je zien dat er ook experts zijn die juist andere dingen beweren. Wel makkelijk dat je die dan niet mee neemt; dan zijn het in jouw ogen zeker geen experts.
Welke experts spreken elkaar tegen dan?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Lenny heeft vandaag even wat anders te doen.quote:Op maandag 20 december 2021 13:22 schreef Oliver23 het volgende:
@:Lenny_Leonard
Toevallig de cijfertjes in je mailbox?![]()
Houden de komende 2 weken nog even aan.quote:Op maandag 20 december 2021 12:22 schreef zalkc het volgende:
Maar de zuurtegraad is nog niet gedaald na de persco constateer ikGo hard or go home![]()
Iddquote:Op maandag 20 december 2021 13:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan heb je het over iets wat 40-45 % van de mensen toen wel voorstond? Zit nu mijn hersens te breken waar dat dan een afkorting voor was.
Topic ReportWhat can change the nature of a man?![]()
Ok, die geef ik je. Door mijn post af te doen met 'Één zwaluw maakt geen zomer' las dat op die manier. Ik begrijp dat je dat op een andere manier bedoelt, dan heb ik je post niet goed begrepen.quote:Op maandag 20 december 2021 13:23 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zeg nota bene nog:
[..]
[..]
Nee, dat is niet wat dat betekent.
En er is in dezen geen 'andere experts', alle experts zeggen hetzelfde: er zijn hoopvolle indicaties, maar uiteindelijk zijn het niet meer dan dat. Wat eerste indicaties. Nog niet eens in de buurt van een eerlijke weging of deze variant werkelijk minder ziekmakend is.
De rest van je post ben ik het dan juist niet mee eens. Experts zijn gigantisch verdeeld over Omikron.![]()
TR's worden in mijn ervaring vooral gezet door mensen die zelf graag uitdelen, maar niet kunnen incasserenquote:Op maandag 20 december 2021 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is al gebeurd. Wat is eigenlijk een TR, als iemand rapporteert of zo? En waarom doen mensen dat, tenzij ze echt uitgescholden worden of zo. Ik heb dat nog nooit gedaan.
Naast de mensen die ook echt een nette discussie willen voeren en het niet tof vinden als een discussie ontspoort. En zo hoort het.![]()
Haha! Is hier gisteren eigenlijk wel het nieuwsbericht geplaatst van die vrachtwagen die was omgevallen op de A2 waardoor die afgesloten was? Vol met flesjes Corona. Dat kan toch geen toeval meer zijn.quote:Op maandag 20 december 2021 13:25 schreef Oliver23 het volgende:
Staan twee Colaflessen op de tafel, die zich zorgen maken om Corona. Zegt de ene colafles tegen de andere: ''waarom maak jij je zorgen?''
![]()
Bron?quote:Op maandag 20 december 2021 13:27 schreef chratnox het volgende:
De rest van je post ben ik het dan juist niet mee eens. Experts zijn gigantisch verdeeld over Omikron.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De verschillende berichten die hier elke dag voorbij komen kunnen lijkt mij wel dienen als bron?quote:![]()
Daar is toch per definitie geen bron voor te vinden? je zult dan meerdere bronnen in een matrix moeten plaatsen om ze te wegen.quote:
Aan de andere kant is de huidige onduidelijkheid een goede bodem om uit te gaan dat er nog veel onbewezen theorieën zijn, daar kun je wel de verdeeldheid uit halen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Even wat berichten over Zuid-Afrika (eerste hits op Google):
https://www.aljazeera.com(...)s-omicron-cases-soarhttps://www.washingtonpos(...)omicron-coronavirus/quote:Health Minister Joe Phaahla said the data does not mean that Omicron is less virulent, but rather that vaccines are preventing serious illness.quote:The protection was maintained across all age groups, Ryan Noach, Discovery Health’s chief executive, told a news briefing. He said the disease may be less severe in South Africa because more than 70 percent of the population had already been exposed to the coronavirus.https://www.bbc.com/news/59667268quote:“South Africa has a quite high seroprevalence of prior infection, particularly after delta, and in some parts of South Africa up to 80 percent of people were exposed to previous infection,” she said, adding: “We don’t think it’s a question of virulence, but more a question of exposure to vaccination and prior infection, so we would be cautious to try and interpret that this is a less virulent strain. We’ll have to see what happens in other parts of the world before we make a call on this.”https://www.nytimes.com/2(...)ospitalizations.htmlquote:Dr Vicky Baillie, a senior scientist at Chris Hani Baragwanath hospital in Johannesburg, said the lower rates of hospital treatment were probably because of people having greater immunity
"There's no evidence it's a less virulent mutation," she said.Waar zit precies de discrepantie dan?quote:Officials urged caution in interpreting that data. “The mildness of the disease may not necessarily mean that the virus itself is less virulent, but it’s probably also due to significant vaccine coverage,” Dr. Joe Phaahla, the minister of health, said during a televised briefing on Friday.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Wat is er met je aan de hand DS7? Normaal gesproken kan ik je manier van discussieren wel waarderen maar vandaag not so much.
Lijkt wel alsof Da_Sandman je account gehackt heeftWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Godverdommequote:Op maandag 20 december 2021 13:25 schreef Oliver23 het volgende:
Het zou juist heel makkelijk moeten zijn. Ik stel dat alle experts het eens zijn. Dan hoef je in principe maar één expert te vinden die een andere mening toebedaan is dan 'de rest'.quote:Op maandag 20 december 2021 13:30 schreef zalkc het volgende:
Daar is toch per definitie geen bron voor te vinden?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, ik heb niks beters te doen dan het hele internet af te pluizen naar bronnen die jou kunnen overtuigenquote:Op maandag 20 december 2021 13:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bron?
Welke experts spreken elkaar tegen dan?![]()
Er zijn in deze reeks (waar jij elke dag gewoon mee leest) zat berichten geplaatst van experts die zich juist wél zorgen maken én van experts die denken dat het mee valt.![]()
Ik ben het inmiddels een beetje kwijt waar die experts het dan over eens moeten zijnquote:Op maandag 20 december 2021 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zou juist heel makkelijk moeten zijn. Ik stel dat alle experts het eens zijn. Dan hoef je in principe maar één expert te vinden die een andere mening toebedaan is dan 'de rest'.
Was het 'het is nog niet bekend dat omicron minder ziekmakend is'? Of was het 'alle experts zijn het erover eens dat ZA niet te vergelijken is met NL/ander EU land'?![]()
In je eigen post #189 haal je al meerdere theorieën aan die een oorzaak willen duiden omtrent omikron. Daar zit toch geen consensus in?quote:Op maandag 20 december 2021 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zou juist heel makkelijk moeten zijn. Ik stel dat alle experts het eens zijn. Dan hoef je in principe maar één expert te vinden die een andere mening toebedaan is dan 'de rest'.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Beide lijken me hier relevant.quote:Op maandag 20 december 2021 13:33 schreef Scrummie het volgende:
Was het 'het is nog niet bekend dat omicron minder ziekmakend is'? Of was het 'alle experts zijn het erover eens dat ZA niet te vergelijken is met NL/ander EU land'?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
ophouden met die persoonlijke aanvallen"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nou, bij deze dan maar: https://www.nature.com/articles/d41586-021-03794-8quote:Op maandag 20 december 2021 13:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zou juist heel makkelijk moeten zijn. Ik stel dat alle experts het eens zijn. Dan hoef je in principe maar één expert te vinden die een andere mening toebedaan is dan 'de rest'.quote:Early results suggest a glimmer of hope. Reports from South Africa have consistently noted a lower rate of hospitalization as a result of Omicron infections compared with infections caused by the Delta variant, which is currently responsible for most SARS-CoV-2 infections globally. On 14 December, the South African private health insurer Discovery Health in Johannesburg announced that hospitalization risk has been 29% lower among people infected with Omicron, compared with people infected with a previous variant.![]()
TR gezet. Zoveel onwetendheid in een postquote:Op maandag 20 december 2021 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is al gebeurd. Wat is eigenlijk een TR, als iemand rapporteert of zo? En waarom doen mensen dat, tenzij ze echt uitgescholden worden of zo. Ik heb dat nog nooit gedaan.![]()
![]()
He verdorie, ik was dus toch nét te vroeg met mijn suggestie.quote:Op maandag 20 december 2021 13:34 schreef capricia het volgende:
[modbreak]ophouden met die persoonlijke aanvallen [/modbreak]![]()
Dus je komt met de bron die ik zelf aangehaald heb?quote:Op maandag 20 december 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou, bij deze dan maar: https://www.nature.com/articles/d41586-021-03794-8
[..]
En dit bewijst precies niets, want niemand is het oneens over deze data. Waar de experts het ook niet oneens over zijn is over de conclusies die je uit deze data kunt trekken. Namelijk zeer beperkt over de virulentie van de omikronvariant. Het is één onderzoek en niet meer dan dat. Een bemoedigend onderzoek, zeker, maar tegelijkertijd slechts één stukje van de puzzel.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De data die je hier nog mist is de samenstelling van de groepen. Als de Delta groep voor 2/3e uit niet gevaccineerden en/of herstelden bestaat en de andere groep juist omgekeerd dan is het eigenlijk slecht nieuwsquote:Op maandag 20 december 2021 13:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou, bij deze dan maar: https://www.nature.com/articles/d41586-021-03794-8
[..]
Zullen die duivelse ongevaccineerde zuidoost Europese landen er dan na de jaarwisseling dan eindelijk volledig aangaan door Omikron?![]()
Klopt dat is nu de grote vraag is het minder ziekmakend door dat veel meer mensen immuniteit tegen het virus hebben door de vaccins of besmettingen of komt het door de mutatie. Want de vaccins blijken heel goed de longen te beschermen (en andere organen) maar minder je luchtwegen die sowieso lastiger immuun te krijgen zijn tegen dit soort virussen.quote:Op maandag 20 december 2021 13:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Even wat berichten over Zuid-Afrika (eerste hits op Google):
https://www.aljazeera.com(...)s-omicron-cases-soar
[..]
https://www.washingtonpos(...)omicron-coronavirus/
[..]
[..]
https://www.bbc.com/news/59667268
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ospitalizations.html
[..]
Waar zit precies de discrepantie dan?![]()
Leven die überhaupt nog dan?quote:Op maandag 20 december 2021 13:37 schreef dycto het volgende:
Zullen die duivelse ongevaccineerde zuidoost Europese landen er dan na de jaarwisseling dan eindelijk volledig aangaan door Omikron?
Zonder vaccins zaten we schijnbaar 2 maanden geleden al op slot dus ik mag aannemen dat zij zonder vaccins al kei dood zijn.Go hard or go home![]()
Ik zit er toch wel mee dat men zei ook economie in besluiten mee te nemen maar dat nu weer totaal alleen naar gezondheidszorg is gekeken, terwijl de opnames in ziekenhuizen dalende zijn. Dan had je toch wel het risico kunnen nemen om nog een week te wachten.
En dat krijg je als je alleen naar virologen luistert.![]()
Ja, met opzet. Omdat de bron die jij zelf aanhaalde bol staat van "we weten het niet en hebben 10 mogelijke theorieën". Er spreekt in elk geval geen wetenschappelijke concensus uit.quote:Op maandag 20 december 2021 13:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus je komt met de bron die ik zelf aangehaald heb?
En dit bewijst precies niets, want niemand is het oneens over deze data. Waar de experts het ook niet oneens over zijn is over de conclusies die je uit deze data kunt trekken. Namelijk zeer beperkt over de virulentie van de omikronvariant. Het is één onderzoek en niet meer dan dat. Een bemoedigend onderzoek, zeker, maar tegelijkertijd slechts één stukje van de puzzel.![]()
Grote delen zitten inmiddels in de gele of zelfs groene zone!quote:Op maandag 20 december 2021 13:39 schreef Noek het volgende:
[..]
Leven die überhaupt nog dan?
Zonder vaccins zaten we schijnbaar 2 maanden geleden al op slot dus ik mag aannemen dat zij zonder vaccins al kei dood zijn.SCHANDALIG
![]()
quote:Op maandag 20 december 2021 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Is al gebeurd. Wat is eigenlijk een TR, als iemand rapporteert of zo? En waarom doen mensen dat, tenzij ze echt uitgescholden worden of zo. Ik heb dat nog nooit gedaan.![]()
![]()
En dan daarachter nog de vraag of dat per saldo gunstiger is.quote:Op maandag 20 december 2021 13:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt dat is nu de grote vraag is het minder ziekmakend door dat veel meer mensen immuniteit tegen het virus hebben door de vaccins of besmettingen of komt het door de mutatie. Want de vaccins blijken heel goed te longen te beschermen (en andere organen) maar minder je luchtwegen die sowieso lastiger immuun te krijgen zijn tegen dit soort virussen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De consensus is dat er veel te weinig bekend is om er harde uitspraken over te kunnen doen (à la 'de omikronvariant IS minder ziekmakend'). Iedere expert zal onderkennen dat er hooguit wat voorzichtige potentiële indicaties zijn, en absoluut niet meer dan dat.quote:Op maandag 20 december 2021 13:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, met opzet. Omdat de bron die jij zelf aanhaalde bol staat van "we weten het niet en hebben 10 mogelijke theorieën". Er spreekt in elk geval geen wetenschappelijke concensus uit.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dan wordt het topic irritant rood in de topiclijstquote:Op maandag 20 december 2021 13:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Het mooiste vind ik nog wel dat er volgens mij geeneens een model was waarbij de lockdown direct in zou gaanquote:Op maandag 20 december 2021 13:40 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zit er toch wel mee dat men zei ook economie in besluiten mee te nemen maar dat nu weer totaal alleen naar gezondheidszorg is gekeken, terwijl de opnames in ziekenhuizen dalende zijn. Dan had je toch wel het risico kunnen nemen om nog een week te wachten.
En dat krijg je als je alleen naar virologen luistert.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Maar er was dan ook niemand die harde uitspraken deed. Er wordt in dit topic al meer dan een week gesproken over de indicatie, verwachting en hoop dat de cijfers met Omikron mee zullen vallen.quote:Op maandag 20 december 2021 13:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De consensus is dat er veel te weinig bekend is om er harde uitspraken over te kunnen doen. Iedere expert zal onderkennen dat er hooguit wat voorzichtige potentiële indicaties zijn, en absoluut niet meer dan dat.
Je maakte het zelf een harde uitspraak door in je initiële post mensen die dat dachten de maat te nemen met "Voor de mensen die denken dat..."![]()
Paniekvoetbal, meer kan ik er niet van maken.quote:Op maandag 20 december 2021 13:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het mooiste vind ik nog wel dat er volgens mij geeneens een model was waarbij de lockdown direct in zou gaanwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Gewoon de komende week even naar Engeland staren, dan wordt het snel genoeg duidelijk allemaal.quote:Op maandag 20 december 2021 13:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar er was dan ook niemand die harde uitspraken deed. Er wordt in dit topic al meer dan een week gesproken over de indicatie, verwachting en hoop dat de cijfers met Omikron mee zullen vallen.
Je maakte het zelf een harde uitspraak door in je initiële post mensen die dat dachten de maat te nemen met "Voor de mensen die denken dat..."![]()
Als je dat niet denkt, waarom voel je je dan in vredesnaam aangesproken?quote:Op maandag 20 december 2021 13:45 schreef chratnox het volgende:
Je maakte het zelf een harde uitspraak door in je initiële post mensen die dat dachten de maat te nemen met "Voor de mensen die denken dat..."
Nou, het zonnetje schijnt, ik ga lekker met mijn paard het bos in. Braaf zijn hier en anders gewoon een TR er op gooien.![]()
Als je dat niet vindt, waarom moet je dat dan in hemelsnaam posten?quote:Op maandag 20 december 2021 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je dat niet denkt, waarom voel je je dan in vredesnaam aangesproken?![]()
De politiek liep heel lang achter de feiten aan, nu wilden ze eens het zekere voor het onzekere nemen. Weer niet goed.quote:Op maandag 20 december 2021 13:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Paniekvoetbal, meer kan ik er niet van maken.![]()
Als ik wat niet vind?quote:Op maandag 20 december 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je dat niet vindt, waarom moet je dat dan in hemelsnaam posten?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dejavu met een jaar geleden dit.quote:Op maandag 20 december 2021 13:46 schreef zoost het volgende:
[..]
De politiek liep heel lang achter de feiten aan, nu wilden ze eens het zekere voor het onzekere nemen. Weer niet goed.![]()
Dat je de mensen die het positiever inzien de maat neemt.quote:
Het gaat er niet om of ik het wel of niet vind of me wel of niet aangesproken voel. Het gaat erom dat die zin de toon van de rest van de post bepaalt en dat daar emotioneel op gereageerd wordt. Op het moment dat je dat achterwege laat is je post een stuk krachtiger en kun je de laatste zin waarin je aan probeert te geven dat jij niet weet of ie wel of niet milder is ook achterwege laten.![]()
Het is paartquote:Op maandag 20 december 2021 13:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, het zonnetje schijnt, ik ga lekker met mijn paard het bos in. Braaf zijn hier en anders gewoon een TR er op gooien.![]()
Klopt. een gulden midden weg was naar mijn idee ook mogelijk geweest.quote:Op maandag 20 december 2021 13:46 schreef zoost het volgende:
[..]
De politiek liep heel lang achter de feiten aan, nu wilden ze eens het zekere voor het onzekere nemen. Weer niet goed.
Waarom moesten de restaurants en winkels bijvoorbeeld in de week voor kerst acuut dicht? Hebben voor duizenden euro's aan voorraden ingekocht die ze weg kunnen gooien of tegen bodemprijzen moeten aanbieden.
Waarom is moet er zo enorm hard in gegrepen worden in de sport?
Etc
Waarom het effect van de scholensluiting niet eens meer afwachten? Waardoor we meteen het zicht kwijt zijn op het daadwerkelijke effect daarvan
Een tandje minder had wat mij betreft dus ook prima gekund.
Maargoed we gingen er allemaal aan volgens de modelleringen, dus dan maar zo.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Sorry hoor, maar dat is echt onzin.quote:Op maandag 20 december 2021 13:49 schreef chratnox het volgende:
Dat je de mensen die het positiever inzien de maat neemt.
Er zijn hier aantoonbaar mensen die in de veronderstelling zijn (of waren) dat de omikronvariant minder ziekmakend IS, dus niet LIJKT, maar IS. Ik kan al zo drie mensen bedenken die ik vandaag iets in die trant heb zien beweren in deze reeks.
Feit is dat dit geen uitgemaakte zaak is, getuige het bericht dat ik getoond heb (en ik heb net een rondje Zuid-Afrika gepost).
Als je even zuiver naar mijn bericht kijkt, hoe zie je daar 'de maat nemen in'? Ik citeer een vrij feitelijk, objectief bericht en daaruit haal ik wat citaten. Om aan te tonen dat het helemaal geen uitgemaakte zaak is dat de omikrantvariant minder ziekmakend IS, maar dat het alleen berust op enkele indicaties.
De rest is echt jouw projectie van mij op dat bericht.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zijn er nog steeds mensen die moeten melden dat ze dat niet doen?quote:Op maandag 20 december 2021 13:53 schreef Leonos het volgende:
Zijn er nog mensen die serieus de regels volgen?![]()
![]()
De Omikron variant is minder ziekmakend dan de Delta variant, dit weet ik zeker.
Zo, dan is vanaf nu deze discussie overbodig.Makkelijk eerste![]()
Weet niet?quote:Op maandag 20 december 2021 13:53 schreef Questular het volgende:
[..]
Zijn er nog steeds mensen die moeten melden dat ze dat niet doen?![]()
Ik wacht nog even op de analyse van @klaasweetalles als je het niet erg vindt.quote:Op maandag 20 december 2021 13:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De Omikron variant is minder ziekmakend dan de Delta variant, dit weet ik zeker.
Zo, dan is vanaf nu deze discussie overbodig.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Yes, mijn schoonouders.quote:Op maandag 20 december 2021 13:53 schreef Leonos het volgende:
Zijn er nog mensen die serieus de regels volgen?
Ook al heel lang niet gezien maar dat is prima want zij geven daarentegen de vluchtelingen overal de schuld van ipv Hugo en dat zijn altijd vervelende gesprekken. Beetje zoals hier dus elke pandemie heeft zn voordelen.Go hard or go home![]()
Op het moment dat je je post begint met: "Voor de mensen die nog denken dat de Omikronvariant minder ziekmakend is". Dat is het deel van je post wat door anderen gelezen kan worden (en getuige de reacties ook zo gelezen wordt) dat je die groep de maat neemt. Nogmaals, je had feitelijk hetzelfde gezegd zonder het waardeoordeel aan het begin van je post, maar dan had je post een grotere impact gehad.quote:Op maandag 20 december 2021 13:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dat is echt onzin.
Er zijn hier aantoonbaar mensen die in de veronderstelling zijn (of waren) dat de omikronvariant minder ziekmakend IS, dus niet LIJKT, maar IS. Ik kan al zo drie mensen bedenken die ik vandaag iets in die trant heb zien beweren in deze reeks.
Feit is dat dit geen uitgemaakte zaak is, getuige het bericht dat ik getoond heb (en ik heb net een rondje Zuid-Afrika gepost).
Als je even zuiver naar mijn bericht kijkt, hoe zie je daar 'de maat nemen in'? Ik citeer een vrij feitelijk, objectief bericht en daaruit haal ik wat citaten. Om aan te tonen dat het helemaal geen uitgemaakte zaak is dat de omikrantvariant minder ziekmakend IS, maar dat het alleen berust op enkele indicaties.![]()
Nietes, Delta is minder virulent dan omikron.quote:Op maandag 20 december 2021 13:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Zo, dan is vanaf nu deze discussie overbodig.
DubbelgestutJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Het wordt vooral interessant om te zien wat men denkt te gaan doen als straks in januari de andere landen nog steeds allerlei dingen open hebben, hoe men dan een langere lockdown denkt te verkopen.quote:Op maandag 20 december 2021 13:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Klopt. een gulden midden weg was naar mijn idee ook mogelijk geweest.
Waarom moesten de restaurants en winkels bijvoorbeeld in de week voor kerst acuut dicht? Hebben voor duizenden euro's aan voorraden ingekocht die ze weg kunnen gooien of tegen bodemprijzen moeten aanbieden.
Waarom is moet er zo enorm hard in gegrepen worden in de sport?
Etc
Waarom het effect van de scholensluiting niet eens meer afwachten? Waardoor we meteen het zicht kwijt zijn op het daadwerkelijke effect daarvan
Een tandje minder had wat mij betreft dus ook prima gekund.
Maargoed we gingen er allemaal aan volgens de modelleringen, dus dan maar zo.![]()
Onze huistrol?quote:Op maandag 20 december 2021 13:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik wacht nog even op de analyse van @:klaasweetalles als je het niet erg vindt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Klaas is van mening dat als enige maatregel tegen de Omikron variant Toornstra niet meer opgesteld moet worden, verder mag alles weer open.quote:Op maandag 20 december 2021 13:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik wacht nog even op de analyse van @:klaasweetalles als je het niet erg vindt.
Hier ben ik zelf niet op tegen.Makkelijk eerste![]()
Behalve dan dat je de meeste cruciale nuance in die zin niet meeneemt, namelijk de nadruk op IS. Die ik bewust erin stop, zodat mensen die niet al te stellig zijn zich niet aangesproken hoeven te voelen.quote:Op maandag 20 december 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
Op het moment dat je je post begint met: "Voor de mensen die nog denken dat de Omikronvariant minder ziekmakend is".Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Aanvulling.quote:Op maandag 20 december 2021 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens voor de mensen die nog steeds lijken te denken dat omikron minder ziekmakend
On 13 December, Denmark released data showing that hospitalization rates for people infected with Omicron seemed to be on a par with those for people infected with other variants. But this comparison was based on only about 3,400 cases of Omicron infection and 37 hospitalizations.
Similarly, a 16 December report from Imperial College London found no evidence of diminished hospitalizations from Omicron infections compared with Delta in Englan
In b4: ik zeg niet dat omikron niet minder ziekmakend is, alleen dat dat helemaal nog niet bepaald kan worden.
Aldaar bestaat de helft van de Omicron opnames mensen die met een andere reden zijn opgenomen, en in het ziekenhuis getest worden, dus geen mensen die er liggen vanwege een Omicron besmetting of symptomen, zgnde incindental findings.![]()
Heeft wel Harvard gedaanquote:
Dat kan vDissel niet zeggen en die praat dezelfde soort onzin.Makkelijk eerste![]()
Is dat waarom ie alles weet?quote:Op maandag 20 december 2021 13:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Heeft wel Harvard gedaan
Dat kan vDissel niet zeggen en die praat dezelfde soort onzin.![]()
Snap je dat dit precies is wat ik bedoel? Door erop te rekenen dat er een groep mensen is die zich er aangesproken door voelt neem je die groep de maat, of lok je reacties uit. Daarmee praat ik persoonlijke aanvallen niet goed overigens.quote:Op maandag 20 december 2021 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat je de meeste cruciale nuance in die zin niet meeneemt, namelijk de nadruk op IS. Die ik bewust erin stop, zodat mensen die niet al te stellig zijn zich niet aangesproken hoeven te voelen.
Het is aan jou wat je post en hoe je post, ik wil je alleen (nogmaals) als tip meegeven om dat achterwege te laten.![]()
Ik denk dat ze daar geen moeite mee hebben, nu gaat het ook prima. Geen grote protesten, media gaat er in mee, etc. Ze hoeven alleen maar te zeggen dat ze het voor de zekerheid doen. Jaap er bij om ons nog wat banger te houden. En hoppa. Weken ervoor wat doem berichten van Koopmans e.d. en het is geregeld.quote:Op maandag 20 december 2021 13:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het wordt vooral interessant om te zien wat men denkt te gaan doen als straks in januari de andere landen nog steeds allerlei dingen open hebben, hoe men dan een langere lockdown denkt te verkopen.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2021 14:01:49 ]![]()
Ik probeerde juist te voorkomen dat de betreffende groep zich aangesproken zou voelen, juist door dergelijke nuances aan te brengen. Daar kun je alles van vinden, en het is duidelijk niet gelukt. Alleen het zou ook helpen als men niet zo snel aannames zou doen, en dat bedoel ik met 'je probeert mensen de maat te nemen'.quote:Op maandag 20 december 2021 14:00 schreef chratnox het volgende:
Door erop te rekenen dat er een groep mensen is die zich er aangesproken door voelt neem je die groep de maat, of lok je reacties uit.
En ik zal echt wel erkennen dat dit soms wel van toepassing is, maar uitgerekend van dit bericht niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De reacties die ik in mijn omgeving hoor op het optreden van Jaap zaterdag vallen veelal in de categorie 'vermoeiende man' , 'langdradig', 'kan het niet uitleggen', 'moeilijke woorden' etcquote:Op maandag 20 december 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar geen moeite mee hebben, nu gaat het ook prima. Geen grote protesten, media gaat er in mee, etc. Ze hoeven alleen maar te zeggen dat ze het voor de zekerheid doen. Jaap er bij om ons nog wat banger te houden. En hoppa.![]()
Prima cijfers weer; lage uitstroom, dat zal de komende dagen wel weer gecompenseerd worden zoals vorige weken. Nog steeds dalende dus.quote:![]()
Hier ook ja. Maakte de persconferentie er niet beter op; werd alleen maar verwarrender.quote:Op maandag 20 december 2021 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De reacties die ik in mijn omgeving hoor op het optreden van Jaap zaterdag vallen veelal in de categorie 'vermoeiende man' , 'langdradig', 'kan het niet uitleggen', 'moeilijke woorden' etc![]()
Dat zal zeker helpen, en die feedback zal ik ook meenemen. Voor mezelf was dat de reden dat ik zei dat je post las alsof je het zo bedoelde, maar ik begrijp je puntquote:Op maandag 20 december 2021 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik probeerde juist te voorkomen dat de betreffende groep zich aangesproken zou voelen, juist door dergelijke nuances aan te brengen. Daar kun je alles van vinden, en het is duidelijk niet gelukt. Alleen het zou ook helpen als men niet zo snel aannames zou doen, en dat bedoel ik met 'je probeert mensen de maat te nemen'.![]()
![]()
Je kunt ook de verwachting van jezelf aanpassen van hoe mensen met een post omgaan, het tempo in deze reeks ligt zo hoog dat nuance uit het oog dreigt te raken. Als mensen 'verkeerd' reageren op je post terwijl je het anders bedoelde heb je het zelf niet duidelijk genoeg verwoord.quote:Op maandag 20 december 2021 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat je de meeste cruciale nuance in die zin niet meeneemt, namelijk de nadruk op IS. Die ik bewust erin stop, zodat mensen die niet al te stellig zijn zich niet aangesproken hoeven te voelen.
De effectiviteit van je communicatie staat of valt met hoe de boodschap op een ander overkomt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Zorgvuldig, intelligent en vanuit het voorzichtigheidsprincipe. Jammer dat de bevolking zich onvoldoende aan de maatregelen heeft gehouden zodat we qua cijfers precies dezelfde curve hebben gezien als de omringende landen.quote:Op maandag 20 december 2021 13:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het wordt vooral interessant om te zien wat men denkt te gaan doen als straks in januari de andere landen nog steeds allerlei dingen open hebben, hoe men dan een langere lockdown denkt te verkopen.![]()
Ligt een beetje aan hoe de UK en DK golf loopt. Maar uiteindelijk kunnen ze altijd een lulverhaal houden dat wij het risico niet mochten nemen ivm te weinig boostervaccins en nog een te grote druk op de IC door de deltavariant.quote:Op maandag 20 december 2021 14:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar geen moeite mee hebben, nu gaat het ook prima. Geen grote protesten, media gaat er in mee, etc. Ze hoeven alleen maar te zeggen dat ze het voor de zekerheid doen. Jaap er bij om ons nog wat banger te houden. En hoppa.
Ik merk om mij heen vooral veel ergernis over vDissel zijn slechte en verwarrende presentatie, maar uiteindelijk zal de kritiek op de OMT-modelletjes wel meevallen want ook al zitten die er continu naast, er blijft een soort ‘zij weten meer dan wij’-principe.Makkelijk eerste![]()
Eens. Ik heb vaak gewoon niet de zin om heel genuanceerd te schrijven, omdat a) het heel veel tijd kost; b) snel verloren gaat in de snelheid van deze reeks; en c) er in zijn algemeenheid veel te weinig waardering voor nuance is in deze reeks (zowel normatief als inhoudelijk).quote:Op maandag 20 december 2021 14:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je kunt ook de verwachting van jezelf aanpassen van hoe mensen met een post omgaan, het tempo in deze reeks ligt zo hoog dat nuance uit het oog dreigt te raken. Als mensen 'verkeerd' reageren op je post terwijl je het anders bedoelde heb je het zelf niet duidelijk genoeg verwoord.
De effectiviteit van je communicatie staat of valt met hoe de boodschap op een ander overkomt.
De zaken waarbij ik in mijn omgeving met een half woord volsta moet ik hier soms uitgebreid verantwoorden. Dit zal vast wel weer als arrogant gezien worden, maar het is wat het is.
In dit geval dacht ik te volstaan met de 'in b4', maar blijkbaar niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Uitstekende instroom.quote:
Dat ze maar eens wat beter hun best gaan doen qua administratie om de uitstroom ook goed door te geven![]()
![]()
Wist niet dat Harvard ook deed aan opleidingen in die richting, was meer zakelijk toch?quote:Op maandag 20 december 2021 13:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Heeft wel Harvard gedaan
Dat kan vDissel niet zeggen en die praat dezelfde soort onzin.
Princeton is wel iets gerenommeerder dacht ik op dat gebiedJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Daalt nog steeds mooiquote:Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nuvaxovid als vijfde coronavaccin goedgekeurd door EMA voor gebruik in Europa
https://www.nu.nl/coronav(...)bruik-in-europa.html![]()
vDissel komt mij over als het type ontzettend slechte docent die wel heel veel weet van zijn vak, maar dit totaal niet kan uitleggen en vervolgens boos wordt op zijn leerlingen als ze slechte cijfers halen (als jullie nou gewoon zouden opletten dan hadden jullie gewoon voldoende gehaald!!).quote:Op maandag 20 december 2021 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De reacties die ik in mijn omgeving hoor op het optreden van Jaap zaterdag vallen veelal in de categorie 'vermoeiende man' , 'langdradig', 'kan het niet uitleggen', 'moeilijke woorden' etcMakkelijk eerste![]()
Ik vraag me nog steeds af wat voor toegevoegde waarde Novavax kan leveren aan ons huidige vaccinarsenaal.quote:Op maandag 20 december 2021 14:09 schreef Zipportal het volgende:
Nuvaxovid als vijfde coronavaccin goedgekeurd door EMA voor gebruik in Europa
https://www.nu.nl/coronav(...)bruik-in-europa.htmlCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Oh je bedoelt een hoogleraar.quote:Op maandag 20 december 2021 14:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
vDissel komt mij over als het type ontzettend slechte docent die wel heel veel weet van zijn vak, maar dit totaal niet kan uitleggen en vervolgens boos wordt op zijn leerlingen als ze slechte cijfers halen (als jullie nou gewoon zouden opletten dan hadden jullie gewoon voldoende gehaald!!).Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dit zou ook iemand eens tegen het OMT mogen zeggen.quote:Op maandag 20 december 2021 14:06 schreef zalkc het volgende:
De effectiviteit van je communicatie staat of valt met hoe de boodschap op een ander overkomt.Makkelijk eerste![]()
Ik vond het juist een verademing vergeleken met dat belerende toontje van Peppi en Kokki van de afgelopen persco'squote:Op maandag 20 december 2021 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De reacties die ik in mijn omgeving hoor op het optreden van Jaap zaterdag vallen veelal in de categorie 'vermoeiende man' , 'langdradig', 'kan het niet uitleggen', 'moeilijke woorden' etcwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Novavax is toch een 'klassiek' vaccin? Dat zou kunnen helpen om mensen die niet vertrouwen op mRNA of mensen die allergisch zijn voor één van de toevoegingen te kunnen vaccineren lijkt me.quote:Op maandag 20 december 2021 14:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vraag me nog steeds af wat voor toegevoegde waarde Novavax kan leveren aan ons huidige vaccinarsenaal.![]()
Ik snap de haat op Jaap niet zo goed. Het was een wat warrig verhaal maar altijd dat gezanik dat het te moeilijk is, man man man.
In zoveel landen is de nationale professor standaard bij die persconferenties voor cijfers en duiding. Maar hier moet altijd alles in hapklare brokken en Jip-en-janneketaal worden voorgekauwd anders snapt de goegemeente het niet.
Oorzaak hiervan is trouwens dat de kennis van de Nederlandse taal door de bank genomen gewoon onvoldoende is, maar dat ligt meer aan het matige onderwijs dan aan Jaap.![]()
Zonder zijn slides is het toch wel erg warrig.quote:Op maandag 20 december 2021 14:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vond het juist een verademing vergeleken met dat belerende toontje van Peppi en Kokki van de afgelopen persco's
Snap sowieso niet waarom alle persconferenties zonder powerpoint o.i.d. gegeven worden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
+ Dat het mixen van vaccins mogelijk een betere immuun respons oplevert.quote:Op maandag 20 december 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Novavax is toch een 'klassiek' vaccin? Dat zou kunnen helpen om mensen die niet vertrouwen op mRNA of mensen die allergisch zijn voor één van de toevoegingen te kunnen vaccineren lijkt me.![]()
Vraag me af hoe groot deze groep werkelijk is. Hoewel natuurlijk alle procentpunten meegenomen zijn.quote:Op maandag 20 december 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Novavax is toch een 'klassiek' vaccin? Dat zou kunnen helpen om mensen die niet vertrouwen op mRNA of mensen die allergisch zijn voor één van de toevoegingen te kunnen vaccineren lijkt me.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Helpt niet mee dat ze vervolgens dat onderwijs sluitenquote:Op maandag 20 december 2021 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Oorzaak hiervan is trouwens dat de kennis van de Nederlandse taal door de bank genomen gewoon onvoldoende is, maar dat ligt meer aan het matige onderwijs dan aan Jaap.![]()
![]()
Eens. Voor het draagvlak is dat zoveel beter dan Mark die een lijstje maatregelen komt oplepelen. Dat lekt toch al uit dus de meerwaarde ontgaat me eerlijk gezegd.quote:Op maandag 20 december 2021 14:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zonder zijn slides is het toch wel erg warrig.
Snap sowieso niet waarom alle persconferenties zonder powerpoint o.i.d. gegeven worden.![]()
In brede zin ben ik het met je eens, alleen het gat tussen wat Van Dissel deed en hapklare brokken aanleveren is best groot. Dat kan echt wel toegankelijker, zonder per se afbreuk te doen aan de diepgang.quote:Op maandag 20 december 2021 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik snap de haat op Jaap niet zo goed. Het was een wat warrig verhaal maar altijd dat gezanik dat het te moeilijk is, man man man.
In zoveel landen is de nationale professor standaard bij die persconferenties voor cijfers en duiding. Maar hier moet altijd alles in hapklare brokken en Jip-en-janneketaal worden voorgekauwd anders snapt de goegemeente het niet.
Oorzaak hiervan is trouwens dat de kennis van de Nederlandse taal door de bank genomen gewoon onvoldoende is, maar dat ligt meer aan het matige onderwijs dan aan Jaap.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
En als het in Jip en Janneke taal gedaan wordt klaagt iedereen dat niet alles voor ze uitgelegd is.quote:Op maandag 20 december 2021 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Scherp. Maar het is natuurlijk wel ronduit treurig dat 60-70% van Nederland niet eens in staat is om een serieuze krant te lezen omdat de schrijfstijl en woordkeuze al te moeilijk worden gevonden.quote:Op maandag 20 december 2021 14:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Helpt niet mee dat ze vervolgens dat onderwijs sluiten![]()
Ik zou het geen haat willen noemen. Die man heeft echt wel kennis over zijn vak en hij zal het ook allemaal goed bedoelen. Ik lees hier elke dag mee; al twee jaar lang, lees veel over Corona, maar zijn woordkeuzes en manier van spreken zorgde toch wel voor een hoop verwarring. Je moet ook niet vergeten dat lang niet iedereen dagelijks Corona nieuws leest. Persoonlijk ken ik niemand die zoveel met Corona bezig is als ik zelf. Krijg daardoor veel meer mee. Dan kan ik het die mensen niet echt kwalijk nemen dat ze zijn verhaal verwarrend vonden. Geen domme mensen in mijn omgeving, maar eigenlijk niemand die hem kon volgen. Dat vind ik geen haat. Op het moment dat er zoveel mensen zijn die hem niet kunnen volgen is het niet heel gek om van mening te zijn dat hij het er niet beter op maakte.quote:Op maandag 20 december 2021 14:15 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit was de persconferentie in het VK van 15 december:quote:Op maandag 20 december 2021 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eens. Voor het draagvlak is dat zoveel beter dan Mark die een lijstje maatregelen komt oplepelen. Dat lekt toch al uit dus de meerwaarde ontgaat me eerlijk gezegd.
Met slides, met experts. Geen idee hoe dat in het VK ontvangen wordt overigens. Dus misschien werkt het helemaal niet zo goed hoor.
Het 'volk' kan Hugo niet eens begrijpen joh, die groep moet je gewoon negeren. Het gaat ook om het informeren van journalisten en andere politici.quote:Op maandag 20 december 2021 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
In brede zin ben ik het met je eens, alleen het gat tussen wat Van Dissel deed en hapklare brokken aanleveren is best groot. Dat kan echt wel toegankelijker, zonder per se afbreuk te doen aan de diepgang.
Wat wel mist is meer autoritair taalgebruik. We gaan het zo doen en basta. Dat gelul over 'samen' werkt allang niet meer. Echt niet.![]()
Ik voel me altijd als een kleuter aangesproken, maar ik begreep onlangs dat velen het anders gewoon echt niet begrijpen. Omdat het te moeilijk is. Ik schrok daar wel van.quote:Op maandag 20 december 2021 14:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als het in Jip en Janneke taal gedaan wordt klaagt iedereen dat niet alles voor ze uitgelegd is.![]()
We moeten 'het volk' maar gewoon negeren als we een algehele lockdown aankondigen?quote:Op maandag 20 december 2021 14:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het 'volk' kan Hugo niet eens begrijpen joh, die groep moet je gewoon negeren. Het gaat ook om het informeren van journalisten en andere politici.
Wat wel mist is meer autoritair taalgebruik. We gaan het zo doen en basta. Dat gelul over 'samen' werkt allang niet meer. Echt niet.![]()
Dat is ook zo. Het is moeilijk en als je het, als minsters, niet redelijk eenvouding houdt dan begrijpen mensen de boodschap vaak niet. Maar voor mij betekent dat niet dat je mensen als Van Dissel moet gaan vragen om dat ook te doen.quote:Op maandag 20 december 2021 14:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik voel me altijd als een kleuter aangesproken, maar ik begreep onlangs dat velen het anders gewoon echt niet begrijpen. Omdat het te moeilijk is. Ik schrok daar wel van.![]()
Wat ik vervelender vind is dat die persconferentie op RTL en NOS gewoon halverwege afgekapt werd. Bij RTL was de Jonge midden in zijn praatje en was 't: "Joe, we hebben lang genoeg naar je geluisterd, straks is GTST te laat"quote:Op maandag 20 december 2021 14:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit was de persconferentie in het VK van 15 december:
Met slides, met experts. Geen idee hoe dat in het VK ontvangen wordt overigens. Dus misschien werkt het helemaal niet zo goed hoor.
Sowieso hadden ze naar mijn mening allemaal wat effectiever geweest als er begeleiding op beeld bij was. Een overlay op 't beeld met wat er aan maatregelen aan komen oid.![]()
Nee, maar het volk proberen te overtuigen met een wetenschapper of een politicus als Hugo is volstrekt kansloos. De gewone man zit in een compleet andere wereld. Zelfs wij hier zitten misschien bij de top 1% qua kennis van Corona. De gewone man moet gewoon verteld worden wat er gaat gebeuren.quote:Op maandag 20 december 2021 14:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We moeten 'het volk' maar gewoon negeren als we een algehele lockdown aankondigen?![]()
Mensen hebben het al zwaar met de huidige maatregelen en dan moeten 'BN-ers' ook nog even profileren. When does the hurting stop?quote:De Nieuwegeinse Rachel Beusekom (54) heeft samen met een aantal BN’ers een kerstvideoboodschap gemaakt om de mensen in de zorg een hart onder de riem te steken. Dat deed ze nadat zij de diagnose borstkanker kreeg en daardoor vaak in het ziekenhuis moest zijn. ,,Iedereen doet zijn best voor je, maar je voelt de spanning en chaos.”Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Novavax is a new adjuvanted, recombinant spike protein nanoparticle vaccinequote:Op maandag 20 december 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Novavax is toch een 'klassiek' vaccin? Dat zou kunnen helpen om mensen die niet vertrouwen op mRNA of mensen die allergisch zijn voor één van de toevoegingen te kunnen vaccineren lijkt me.
Geen traditioneel
Valneva is de enige geloof ik![]()
Klopt en er zijn meerdere mensen (ook al is het een kleine groep) die zeggen geen vertrouwen te hebben in de mRNA techniek. Dus een prima optie voor die groep die je dan misschien wel over de streep trekt.quote:Op maandag 20 december 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Novavax is toch een 'klassiek' vaccin? Dat zou kunnen helpen om mensen die niet vertrouwen op mRNA of mensen die allergisch zijn voor één van de toevoegingen te kunnen vaccineren lijkt me.![]()
Rutte was trouwens oprecht overtuigd dat door het praatje van Jaap het vertrouwen zou toenemen. De journalist lachte hem gewoon uit.
Ze leven echt in een andere wereld.![]()
Bedenk dat de 'kinderachtige' persconferenties nog te moeilijk zijn voor velen, en daarom nogmaals in "eenvoudige tekst" herschreven worden.quote:Op maandag 20 december 2021 14:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik voel me altijd als een kleuter aangesproken, maar ik begreep onlangs dat velen het anders gewoon echt niet begrijpen. Omdat het te moeilijk is. Ik schrok daar wel van.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De kritiek kwam toch vooral omdat hij het ‘ander jasje’ voorbeeld gebruikte maar dat dat als analogie niet echt klopt met waarom het halen van een booster belangrijk was?
Ik heb het zelf niet gezien in ieder geval, maar op eerdere momenten vond ik hem al bijzonder zwak en ergerlijk in zijn communicatie, waaronder zijn laatste inlichting aan de kamer (met zijn ‘hardhollen’ en ‘het is maar voor drie weken’).Makkelijk eerste![]()
Ja meer beeldmateriaal zou echt helpen. Ik heb vanochtend nog gezocht naar een plaatje over hoelang je in quarantaine moet als de ggd je positief heeft bevonden maar dat is ook slecht te vinden helaas.quote:Op maandag 20 december 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:
Wat ik vervelender vind is dat die persconferentie op RTL en NOS gewoon halverwege afgekapt werd. Bij RTL was de Jonge midden in zijn praatje en was 't: "Joe, we hebben lang genoeg naar je geluisterd, straks is GTST te laat"
Sowieso hadden ze naar mijn mening allemaal wat effectiever geweest als er begeleiding op beeld bij was. Een overlay op 't beeld met wat er aan maatregelen aan komen oid.
Tevens denk ik dat ze bij de persconferentie een jip en janneke verhaal moeten geven maar wel een link waar je veel meer uitleg en expertise enzo na kunt lezen.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Ik trip al door om bn'ers die om geld bedelen om watvoor reden dan ook.quote:Op maandag 20 december 2021 14:27 schreef zalkc het volgende:
Mensen hebben het al zwaar met de huidige maatregelen en dan moeten 'BN-ers' ook nog even profileren. When does the hurting stop?
[..]
Laat staan geforceerde zoetsappige kijk mij kerstboodschappen, verschrikkelijk![]()
Het is natuurlijk wel kostbare zendtijd. En ik vraag me af hoeveel mensen echt nog al die vragen afwachten. De meesten willen geloof ik alleen het verhaaltje van Rutte horen (en misschien nog een stukje De Jonge) en dan is het wel weer mooi geweest.quote:Op maandag 20 december 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ik vervelender vind is dat die persconferentie op RTL en NOS gewoon halverwege afgekapt werd. Bij RTL was de Jonge midden in zijn praatje en was 't: "Joe, we hebben lang genoeg naar je geluisterd, straks is GTST te laat"
Sowieso hadden ze naar mijn mening allemaal wat effectiever geweest als er begeleiding op beeld bij was. Een overlay op 't beeld met wat er aan maatregelen aan komen oid.
Dat ze überhaupt live uitgezonden worden op primetime bestaat op zichzelf al bij de gratie van de zenders zelf.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Zag op twitter dat veel mensen Van Dissel te moeilijk vonden praten tijdens de persco, dat vond ik eigenlijk wel meevallen zeker gezien het Van Dissel is met woorden als hardhollen.quote:Op maandag 20 december 2021 14:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bedenk dat de 'kinderachtige' persconferenties nog te moeilijk zijn voor velen, en daarom nogmaals in "eenvoudige tekst" herschreven worden.![]()
Van Dissel is dan ook totaal ongeschikt om als wetenschapper het volk toe te spreken. Prima vent verder hoor, verstand op plekken waar ik het niet kan vinden, maar dit kon echt niet.quote:Op maandag 20 december 2021 14:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
De kritiek kwam toch vooral omdat hij het ‘ander jasje’ voorbeeld gebruikte maar dat dat als analogie niet echt klopt met waarom het halen van een booster belangrijk was?
Ik heb het zelf niet gezien in ieder geval, maar op eerdere momenten vond ik hem al bijzonder zwak en ergerlijk in zijn communicatie, waaronder zijn laatste inlichting aan de kamer (met zijn ‘hardhollen’ en ‘het is maar voor drie weken’).![]()
Of hoe het personeel te dom noemde als oorzaak voor de hoge besmettingen in de verzorgingstehuizen :dquote:Op maandag 20 december 2021 14:29 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik heb het zelf niet gezien in ieder geval, maar op eerdere momenten vond ik hem al bijzonder zwak en ergerlijk in zijn communicatie, waaronder zijn laatste inlichting aan de kamer (met zijn ‘hardhollen’ en ‘het is maar voor drie weken’).![]()
Volgens mij ging die nat op zijn eigen versimpeling. Zeker dat jasjes-gebeuren was niet goed.
Het feit dat er hier slimmere mensen zijn met bronnen die ik dan wel eens lees, weet ik dat dat het genuanceerder ligt maar dat maak je niet op uit zijn woorden of het klonk te tegenstrijdig.Go hard or go home![]()
Maar is het wel helemaal fair om zo neerbuigend te spreken over grote groepen binnen de samenleving? We voelen ons hier soms wel wat verheven omdat we echt veel met Corona bezig zijn imo. Niet gek dat ze dan inspelen op de mensen die er niet zoveel mee bezig zijn/minder mee krijgen. En vanuit dat perspectief maakte Jaap gewoon wat blunders imo; helemaal dat verhaal over Omicron.
Je wil hameren op vaccineren, maar in plaats daarvan maakte hij het verwarrender door te zeggen dat het oorspronkelijke virus (waar het huidige vaccin noodzakelijk voor was) amper meer rondging en enkel nog te vinden was in wat labs. Tegelijkertijd werd er ook benoemd dat de twee prikken niet helpen tegen Omicron omdat Omicron een ander jasje aanhad. Maar een derde prik van hetzelfde vaccin zou dan wel weer zorgen voor een goede bescherming. Het waren heel veel tegenstellingen. De nuance is voor ons wellicht te vinden, maar voor mensen die er niet zoveel mee bezig zijn.... ik snap best dat dat verwarrend was. Waarom dan zo neerkijken op die groepen?![]()
Mwah ook tegenover de kamer vind ik hem erg slecht, het is verder precies wat je zegt, hij heeft op bepaalde vlakken enorm veel kennis maar hij heeft ook wel een beetje oogkleppen tegenover hoe een maatschappij functioneert en vervelender: hij weigert ze af te doen. Dat is in deze fase van de pandemie heel vervelend, omdat er juist steeds meer maatschappijfactoren bij komen kijken (zoals jongeren die het geen fuck meer kan schelen, die niet bang zijn voor corona en via Amigo’s binnen 5 minuten een huisfeestje hebben gevonden. Die bereik je allang niet meer).quote:Op maandag 20 december 2021 14:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Van Dissel is dan ook totaal ongeschikt om als wetenschapper het volk toe te spreken. Prima vent verder hoor, verstand op plekken waar ik het niet kan vinden, maar dit kon echt niet.Makkelijk eerste![]()
Hij gebruikte enkele woorden waarvoor meer courante alternatieven voor handen zijn. Ik vond niet zo zeer zijn taalgebruik onhandig, maar wel zijn jassen-analogie waarmee hij zijn opvolgend betoog tot het nemen van een booster vrij gemakkelijk ondermijnde.quote:Op maandag 20 december 2021 14:31 schreef Momo het volgende:
Zag op twitter dat veel mensen Van Dissel te moeilijk vonden praten tijdens de persco, dat vond ik eigenlijk wel meevallen zeker gezien het Van Dissel is met woorden als hardhollen.
Ik hoorde er ongeveer het volgende in: Het virus had een blauwe jas aan, nu heeft het een rode jas aan. Maar als je immuunsysteem nog een paar keer de blauwe jas laat zien, dan herkent die de rode ook wel
Of het nu waar is of niet, als analogie vind ik 'm niet erg sterk.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dat laatste lijkt me hem niet echt aan te rekenen. Hij zit daar niet om die groep te bereiken. Het is aan het kabinet om zijn wetenschappelijke kennis (en van mede-experts) te vertalen.quote:Op maandag 20 december 2021 14:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah ook tegenover de kamer vind ik hem erg slecht, het is verder precies wat je zegt hij, heeft op bepaalde vlakken enorm veel kennis maar hij heeft ook wel een beetje oogkleppen tegenover hoe een maatschappij functioneert en vervelender: hij weigert ze af te doen. Dat is in deze fase van de pandemie heel vervelend, omdat er juist steeds meer maatschappijfactoren bij komen kijken (zoals jongeren die het geen fuck meer kan schelen, die niet bang zijn voor corona en via Amigo’s binnen 5 minuten een huisfeestje hebben gevonden. Die bereik je allang niet meer).Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Uiteraard wel. Iedereen hier heeft een enorm hoog IQ en een nog grotere piemel.quote:Op maandag 20 december 2021 14:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar is het wel helemaal fair om zo neerbuigend te spreken over grote groepen binnen de samenleving?Go hard or go home![]()
Ik denk niet dat je een meer stereotype wetenschapper vindt dan van Dissel. Iemand die compleet wars van kritiek, meningen, andere visies is maar zijn -wetenschappelijke- blik erop los laat. Met heel veel onzekerheden, want zo werkt wetenschap.quote:Op maandag 20 december 2021 14:39 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah ook tegenover de kamer vind ik hem erg slecht, het is verder precies wat je zegt hij, heeft op bepaalde vlakken enorm veel kennis maar hij heeft ook wel een beetje oogkleppen tegenover hoe een maatschappij functioneert en vervelender: hij weigert ze af te doen. Dat is in deze fase van de pandemie heel vervelend, omdat er juist steeds meer maatschappijfactoren bij komen kijken (zoals jongeren die het geen fuck meer kan schelen, die niet bang zijn voor corona en via Amigo’s binnen 5 minuten een huisfeestje hebben gevonden. Die bereik je allang niet meer).
Die manier van communiceren kunnen politici en de bevolking niet mee om gaan. Dat is niet zijn schuld, maar voor zijn eigen bescherming zou er iemand naast moeten zitten die de brug kan slaan tussen die twee domeinen. Alleen al de discussies over de onzekerheidsmarges in de modellen is een perfect voorbeeld. Van Dissel noemt het een onzekerheidsmarge, politici noemen het een zekerheid dat die aantallen komen (of juist niet als je naar de ondergrens kijkt).![]()
Maar het is ergens wel eerlijk. Want feitelijk is het antwoord op de vraag 'waarom zou de booster dan wel werken?' onbekend. Ik heb nog geen enkel commentaar gelezen waarin daar een logische verklaring gekomen is, anders dan een generiek antwoord over hoe boosters in het algemeen werken.quote:Op maandag 20 december 2021 14:39 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Hij gebruikte enkele woorden waarvoor meer courante alternatieven voor handen zijn. Ik vond niet zo zeer zijn taalgebruik onhandig, maar wel zijn jassen-analogie waarmee hij zijn opvolgend betoog tot het nemen van een booster vrij gemakkelijk ondermijnde.
Ik hoorde er ongeveer het volgende in: Het virus had een blauwe jas aan, nu heeft het een rode jas aan. Maar als je immuunsysteem nog een paar keer de blauwe jas laat zien, dan herkent die de rode ook wel
Of het nu waar is of niet, als analogie vind ik 'm niet erg sterk.
Alleen die wetenschappelijke onzekerheid verkoopt slecht.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Persoonlijk, dat eerste heb ik mijn twijfels over, maar het tweede zit wel snor jaquote:Op maandag 20 december 2021 14:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Uiteraard wel. Iedereen hier heeft een enorm hoog IQ en een nog grotere piemel.![]()
![]()
![]()
Ik heb afgelopen week op de radio (volgens mij Gommers bij BNR die 't weer van iemand anders had oid) de theorie voorbij horen komen dat de reden waarom de booster werkt is omdat Omicron meer op de originele variant lijkt dan op de Delta-variant. Die theorie klinkt wel plausibel.quote:Op maandag 20 december 2021 14:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar het is ergens wel eerlijk. Want feitelijk is het antwoord op de vraag 'waarom zou de booster dan wel werken?' onbekend. Ik heb nog geen enkel commentaar gelezen waarin daar een logische verklaring gekomen is, anders dan een generiek antwoord over hoe boosters in het algemeen werken.
Alleen die wetenschappelijke onzekerheid verkoopt slecht.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: