abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202717570

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER: Informatie over dagcijfers
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
quote:
In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
bron

Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 20 december 2021 @ 12:16:52 #2
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202717575
Schoolupdate: de middelbare school van dochterlief blijft erbij dat ze niet open mogen, ook niet voor eindexamenleerlingen. Om dit te onderbouwen sturen ze me een link. Waarin staat dat aan eindexamenleerlingen fysiek les gegeven mag worden. Twee keer staat het er zelfs. :') |:(
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_202717577
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:13 schreef alpeko het volgende:
Den je nu serieus dat Nederland een patent heeft op het opzoeken van de grenzen? Ik heb hard gelachen om Italianen en Tsjechen tijdens mijn vakantie.
Nee, dat zeg ik helemaal niet.

Verder zegt jouw subjectieve observatie mij weinig. Het gaat om een optelsom van heel veel factoren.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 20 december 2021 @ 12:17:08 #4
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202717578
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik kan me altijd verbazen dat mensen denken als we alle regeltjes precies volgen, dan gebeurt er niets. En op een of andere manier worden die mensen dan toch vaak besmet. En alles wat er fout gaat ligt aan de mensen die zich niet aan de regels houden. En als je om je heen kijkt in de praktijk is dat dus niet helemaal waar.
Bijvoorbeeld iemand die zich twee jaar thuis opsluit omdat hij kwetsbaar is en dan toch besmet raakt na een bezoek aan de huisarts dat noodzakelijk was.

Je kunt ook prima je verstand gebruiken en dan niet alle regeltjes tot in de puntjes opvolgen.
het klopt niet helemaal wat je stelt, als iedereen de regels strikt op zou volgen dan gebeurt er ook niets alleen is dat in de praktijk nagenoeg onmogelijk
pi_202717579
Eens met TT. Er is maar één alpeko. Er zijn veel meer anderen. Do the math. Natuurlijk zijn anderen het probleem.
pi_202717582
Praktische vraag nog...werkt die zelftest nog steeds bij Omicron ook? Meen dat ik ergens las dat die zelftest daarop niet of minder aanslaat?
pi_202717585
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 12:11 schreef Molo het volgende:

[..]
Uhuh :D :P
Hij/zij heeft gelijk, maar het is zijn eigen zin. Het elkaar continu de maat willen nemen leid af van de daadwerkelijke problemen. De regels zijn niet heilig, het doel is belangrijker.

Een beter advies was misschien wel geweest om kerst te vieren met 1 kant van de familie...
*pakt popcorn*
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202717588
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:17 schreef xFriendx het volgende:
Praktische vraag nog...werkt die zelftest nog steeds bij Omicron ook? Meen dat ik ergens las dat die zelftest daarop niet of minder aanslaat?
Ja die werkt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 20 december 2021 @ 12:17:40 #9
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_202717589
Ik vind topics kapen disproportioneel
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202717592
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:17 schreef Tarado het volgende:

[..]
het klopt niet helemaal wat je stelt, als iedereen de regels strikt op zou volgen dan gebeurt er ook niets alleen is dat in de praktijk nagenoeg onmogelijk
Mocht die persoon dan niet naar de huisarts?
pi_202717595
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik helemaal niet.

Verder zegt jouw subjectieve observatie mij weinig. Het gaat om een optelsom van heel veel factoren.
Nogmaals, wat zeg je wel? Veel tekst. Weinig concreet. Over subjectief gesproken.
pi_202717598
quote:
Je kunt ook prima je verstand gebruiken en dan niet alle regeltjes tot in de puntjes opvolgen.
Ja, want er zit geen enorm gat tussen twee jaar lang als kluizenaar leven en nu met 20 man kerst gaan vieren. :')
pi_202717600
One Cabinet figure said that 'hospitals are not being overwhelmed' and 'we're in a battle to save Christmas' with one minister having made clear they will quit if there is a return to lockdown.
https://www.dailymail.co.(...)new-Covid-curbs.html

Heerlijk hoe die Britten dat kunnen zeggen.
  maandag 20 december 2021 @ 12:18:43 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_202717604
Oeps, vergeten dat ik de lapo had :'( :'( :'(
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_202717608
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, want er zit geen enorm gat tussen twee jaar lang als kluizenaar leven en nu met 20 man kerst gaan vieren. :')
Met 10 man zit daar keurig tussen in.
pi_202717610
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Met z’n allen naar Antwerpen om de kroeg in te duiken is ook een disproportioneel risico, doen we ook niks aan toch? (al zal België vast eind deze week op slot gaan)
Ik zie het verband niet.

Overigens doen we technisch gezien niets aan het aantal mensen dat thuis bij elkaar op bezoek gaan. Maar indirect wel, doordat er meer besmettingen komen en de lockdown dus langer duurt.
  maandag 20 december 2021 @ 12:19:11 #17
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202717611
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hé, het is wel jouw stroman van de "20 man met kerst "
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202717614
Hier in de omgeving, Amsterdam centrum, trekken weinig mensen zich iets aan van 'maximaal 2 personen binnen en buiten', dat kan ik je wel zeggen.
pi_202717617
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef zalkc het volgende:

[..]
Hé, het is wel jouw stroman van de "20 man met kerst "
Vreemd hè, als de discussie daarover gaat.
pi_202717620
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:11 schreef Mondkapje het volgende:
Boris Johnson is facing a crunch 48 hours to decide if he will impose new coronavirus curbs before Christmas as he faces a growing Cabinet revolt over a potential further crackdown to slow the spread of Omicron. The Prime Minister has been presented with three options to tackle the variant amid surging case numbers, with the lowest level of intervention consisting of advice to limit household mixing indoors, according to The Telegraph. The second level would see mandatory restrictions on household mixing, the return of social distancing and an 8pm curfew for pubs and restaurants while the third and toughest level would see a return to something close to a full lockdown. Mr Johnson will today consider his next move, knowing that any decision to tighten Covid rules will spark a furious Tory backlash, with The Mirror reporting the PM has cleared his diary to hold meetings with scientists and his advisers.

Vertaling:
Boris Johnson staat 48 uur voor een crisis om te beslissen of hij voor Kerstmis nieuwe coronavirusbeperkingen zal opleggen, aangezien hij wordt geconfronteerd met een groeiende kabinetsopstand over een mogelijk verder optreden om de verspreiding van Omicron te vertragen. De premier heeft drie opties gekregen om de variant aan te pakken te midden van het stijgende aantal gevallen, waarbij het laagste interventieniveau bestaat uit advies om het mengen van huishoudens binnenshuis te beperken, aldus The Telegraph. Het tweede niveau zou verplichte beperkingen op het mengen van huishoudens, de terugkeer van sociale afstand en een avondklok van 20.00 uur voor pubs en restaurants zien, terwijl het derde en zwaarste niveau een terugkeer zou zien naar iets dat dicht bij een volledige afsluiting komt. De heer Johnson zal vandaag zijn volgende stap overwegen, wetende dat elke beslissing om de Covid-regels aan te scherpen een woedende Tory-reactie zal veroorzaken, waarbij The Mirror meldt dat de premier zijn agenda heeft gewist om vergaderingen te houden met wetenschappers en zijn adviseurs.
https://www.dailymail.co.uk/home/index.html

Volgens mij gaat Boris niet voor een lockdown voor en met de kerst.
Veel van zijn kabinetsleden will juist geen restricties. En er blijven verhalen met videos en foto's naar buiten komen dat hijzelf en andere hoge overheidsfiguren de regels aan hun laars lappen. Legt hij restricties op, dan verliest hij zijn positie binnen de partij, en is hij de boeman die voor de tweede keer kerst cancelt. Legt hij geen restricties op en loopt het uit de hand, dan verliest zijn partij de volgende verkiezingen.
pi_202717629
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 12:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Niet altijd

Next
Altijd.

Maar je wil het voor jezelf goedpraten, prima.
pi_202717631
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Legt hij geen restricties op en loopt het uit de hand, dan verliest zijn partij de volgende verkiezingen.
Dat is natuurlijk maar de vraag.

Hier in Nederland kiezen we ook weer massaal voor VVD na jaren van affaires.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 20 december 2021 @ 12:21:01 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202717632
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Mocht die persoon dan niet naar de huisarts?
jawel maar met inachtneming van de regels, dat is dan dus niet gelukt
  maandag 20 december 2021 @ 12:21:01 #24
445514 DonDruiper
pi_202717634
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef Mondkapje het volgende:
Hier in de omgeving, Amsterdam centrum, trekken weinig mensen zich iets aan van 'maximaal 2 personen binnen en buiten', dat kan ik je wel zeggen.
Die 2 personen buiten valt onder dezelfde categorie als supermarkten om 20:00 sluiten.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202717639
quote:
Ik kan me altijd verbazen dat mensen denken als we alle regeltjes precies volgen, dan gebeurt er niets. En op een of andere manier worden die mensen dan toch vaak besmet. En alles wat er fout gaat ligt aan de mensen die zich niet aan de regels houden. En als je om je heen kijkt in de praktijk is dat dus niet helemaal waar.
Bijvoorbeeld iemand die zich twee jaar thuis opsluit omdat hij kwetsbaar is en dan toch besmet raakt na een bezoek aan de huisarts dat noodzakelijk was.

Dan kan zeker, maar dan kan het ook net maar zo zijn dat uiteindelijk blijkt dat de regels er niet voor niks zijn . En dat is prima, ik hou me ook niet aan alle regels, maar ik ben ook niet iemand die hier komt janken dat de lockdown zo lang duurt.
  maandag 20 december 2021 @ 12:21:19 #26
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202717641
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Veel van zijn kabinetsleden will juist geen restricties. En er blijven verhalen met videos en foto's naar buiten komen dat hijzelf en andere hoge overheidsfiguren de regels aan hun laars lappen. Legt hij restricties op, dan verliest hij zijn positie binnen de partij, en is hij de boeman die voor de tweede keer kerst cancelt. Legt hij geen restricties op en loopt het uit de hand, dan verliest zijn partij de volgende verkiezingen.
Hoe letterlijk wil je "party over country" uitbeelden :) Straks duizenden extra doden omdat het politiek 'lastig' was _O-
  maandag 20 december 2021 @ 12:21:43 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202717646
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Zie hier het probleem van Nederland in één zin samengevat.
Oke man.
pi_202717651
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:21 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Die 2 personen buiten valt onder dezelfde categorie als supermarkten om 20:00 sluiten.
2 mensen buiten valt gewoon onder de categorie pesten.
pi_202717662
quote:

[..]
Waarmee eens temeer aangetoond kan worden dat de "maatregelen" een medisch beginsel hebben maar uiteindelijk tot vertaald worden naar electoraat.
  maandag 20 december 2021 @ 12:22:51 #30
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202717663
Maar de zuurtegraad is nog niet gedaald na de persco constateer ik ;)
  maandag 20 december 2021 @ 12:23:08 #31
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202717666
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
Hoe letterlijk wil je "party over country" uitbeelden :) Straks duizenden extra doden omdat het politiek 'lastig' was _O-
Niet heel anders dan de situatie in Nederland.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202717669
quote:

[..]
Het zal eerst wel ergens ertussen komen te liggen. En dan maar hopen dat het meevalt.
pi_202717674
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:21 schreef Tarado het volgende:

[..]
jawel maar met inachtneming van de regels, dat is dan dus niet gelukt
Welke regel? Dat de huisarts of de assistente hem niet aan mochten raken? Dat is wel moeilijk dan..
pi_202717676
wilde plaatsen:
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 11:47 schreef DireStraits7 het volgende: [..] Vrijheden moet je verdienen, door te laten zien dat je ermee om kunt gaan. En op dit moment verdient Nederland niets. En dan doel ik zowel op burgers als bestuurders.
Als ik het zo zie in vergelijking met de landen waar ik in het voorbije jaar geweest ben, dan is het in Nederland allemaal nog best netjes opgevolgd door de bevolking.

De enige die al een jaar of twee consequent faalt dat is het bestuur. Door overal véél te laat achteraan te hobbelen, in het begin van de crisis fout op fout te stapelen, daardoor langdurig draconische maatregelen te moeten nemen en nu als klap op de vuurpijkhun bevolking wéér in een lockdown te dwingen omdat de leugen van de bevrijdende prik inmiddels keihard geklapt is.

Maar goed, ik ben sowieso niet zo'n fan van stiefmoederuitspraken als 'vrijheiden moet je verdienen'. Vrijheid is iets waar een volk voor strijdt en op den duur ook zelf neemt.

Er zijn in het verleden opstanden en burgeroorlogen om minder begonnen. Het land mag van geluk spreken dat de Nederlander wat dat betreft in de 21e eeuw (gelukkig) iets te veel van waarde heeft om het nog zo ver te laten komen. Kan me daarentegen goed voorstellen dat het voor een steeds groter deel van de bevolking nu wel klaar is.
  Moderator maandag 20 december 2021 @ 12:23:40 #35
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202717677
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:22 schreef zalkc het volgende:
Maar de zuurtegraad is nog niet gedaald na de persco constateer ik ;)
Ben blij met deze reeks. Goed meelees-entertainment op deze bewolkte Spaanse middag :P
pi_202717682
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Oke man.
Hoe denk je dat de mensen die op de IC komen besmet raken? Alleen maar door andere ongevaccineerde dikzakken?
pi_202717683
quote:

[..]
Mr Johnson faces a race against time if he does want to tighten curbs before Christmas because Parliament is now in recess and it will take at least 24 hours to recall MPs to vote on any new measures.

Daar stemmen ze over nieuwe maatregelen, lijkt mij ook beter, hier laten we alles van het OMT afhangen
pi_202717695
quote:
14s.gif Op maandag 20 december 2021 12:23 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ben blij met deze reeks. Goed meelees-entertainment op deze bewolkte Spaanse middag :P
Oh ik zie het ook echt puur als vermaak hier. Dat is het ook echt. En verwondering, om te lezen hoe sommigen er in staan.
  maandag 20 december 2021 @ 12:25:13 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_202717697
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:05 schreef dycto het volgende:

[..]
Nee, het maakt je niet gezonder. Geen fabeltjes verzinnen omdat je ergens zo'n fan van brnt dat jeliefst een 'schijf van zes' ziet.
Ik ben een nog grotere fan van niet gestoord te worden door knokkelslepers die zich eerst vergalopperen en vervolgens viesmad niet eens een normale zin kunnen schrijven zonder meerdere spelfouten te maken, maar ik ben mij er vrij bewust van dat een wensdroom geen werkelijkheid is. Misschien kun je nog een keer proberen rustig uit te leggen waarom een betere weerstand krijgen niet gezonder worden is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202717706
Beter gaat het voetbal in de uk wel gewoon door als ik de schoonfamilie op bezoek heb zondag.
pi_202717713
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:24 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Oh ik zie het ook echt puur als vermaak hier. Dat is het ook echt. En verwondering, om te lezen hoe sommigen er in staan.
Ik ben pH-neutraal
pi_202717714
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:23 schreef dycto het volgende:
Maar goed, ik ben sowieso niet zo'n fan van stiefmoederuitspraken als 'vrijheiden moet je verdienen'. Vrijheid is iets waar een volk voor strijdt en op den duur ook zelf neemt.
Is helemaal geen stiefmoederuitspraak. Vrijheid bestaat bij de gratie van of een volk ermee om kan gaan. En hoe minder het volk in staat is met die vrijheid om te gaan, hoe meer er, paradoxaal genoeg, beperkt moet worden. Uiteindelijk beperk je vrijheid om, idealiter, de meeste vrijheid te kunnen faciliteren.

Dit is gewoon basaal (neo)liberaal gedachtegoed (denk mensen als J.S. Mill), maar het is inmiddels zo gemeengoed geworden dat men blijkbaar vergeten is dat vrijheid niet een soort natuurrecht is.
pi_202717736
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Is helemaal geen stiefmoederuitspraak. Vrijheid bestaat bij de gratie van of een volk ermee om kan gaan. En hoe minder het volk in staat is met die vrijheid om te gaan, hoe meer er, paradoxaal genoeg, beperkt moet worden. Uiteindelijk beperk je vrijheid om, idealiter, de meeste vrijheid te kunnen faciliteren.
Leuke tegeltjeswijsheden, maar het is verder redelijk naïef om te denken dat men in de komende anderhalve week met Kerst en Oud en Nieuw angstvallig het contact zal vermijden. We doen er allemaal aan mee en zijn daarin allemaal de schuldige, maar ik kan het eigenlijk niemand meer kwalijk nemen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202717757
Voor de liefhebbers van Lex Fridman:
Interview met het opperhoofd van Phizer, Aardig om het van zijn kant te horen hoe het gelopen is met de vaccins.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
pi_202717758
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:24 schreef Mondkapje het volgende:
Daar stemmen ze over nieuwe maatregelen, lijkt mij ook beter, hier laten we alles van het OMT afhangen
Het werkt daar vrijwel hetzelfde als hier hoor. De Britse regering hecht net zoveel waarde als aan het Britse OMT (SAGE) als wij in Nederland.

In het VK ligt het alleen nog even wat politieker, met een leider die nogal met wat winden meewaait.
  maandag 20 december 2021 @ 12:30:13 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202717767
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Welke regel? Dat de huisarts of de assistente hem niet aan mochten raken? Dat is wel moeilijk dan..
Zeker, daarom zeg ik dat het in de praktijk onmogelijk is om je 100% aan die regels te houden en daar komt nog eens bovenop dat het risico's beperkt maar niet uitsluit.

Ga je kind maar eens van school halen, die heeft net in een klas gezeten met 25 potentiele covidbommen, die kan je dan moeilijk thuis in quarantaine doen tot hij/zij 2 keer negatief test, voor zover je onderweg naar huis al niet besmet bent.
  Moderator maandag 20 december 2021 @ 12:30:56 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202717774
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef alpeko het volgende:

[..]
Met 10 man zit daar keurig tussen in.
Met tien man kluizenaarsleven? Beetje Ruinerwold stijl?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202717778
Professor Carl Heneghan, director of evidence-based medicine at Oxford University and a GP, said this morning that 'we are in deep, deep trouble of potentially talking ourselves into annual lockdowns' as he argued the question should be 'when are we going to treat people like adults?'.

Wat zal ie daarmee bedoelen?
pi_202717783
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:28 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Leuke tegeltjeswijsheden, maar het is verder redelijk naïef om te denken dat men in de komende anderhalve week met Kerst en Oud en Nieuw angstvallig het contact zal vermijden. We doen er allemaal aan mee en zijn daarin allemaal de schuldige, maar ik kan het eigenlijk niemand meer kwalijk nemen
1. Niemand die stelt dat je angstvallig contact moet vermijden.

2. Niemand die iemand iets kwalijk neemt, maar ik vind het nogal lachwekkend als iemand met droge ogen kan beweren geen risico te vormen als je met 20 man aan de kersttafel gaat zitten. Het is om moverende redenen te begrijpen, maar erken dan gewoon dat je je individuele belang volledig boven het collectieve belang zet.
pi_202717789
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

2. Niemand die iemand iets kwalijk neemt, maar ik vind het nogal lachwekkend als iemand met droge ogen kan beweren geen risico te vormen als je met 20 man aan de kersttafel gaat zitten. Het is om moverende redenen te begrijpen, maar erken dan gewoon dat je je individuele belang volledig boven het collectieve belang zet.
Het eerste advies is "Blijf zoveel mogelijk thuis".
pi_202717805
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Het eerste advies is "Blijf zoveel mogelijk thuis".
Gelukkig is het niet zo zwart-wit.
pi_202717809
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het werkt daar vrijwel hetzelfde als hier hoor. De Britse regering hecht net zoveel waarde als aan het Britse OMT (SAGE) als wij in Nederland.

In het VK ligt het alleen nog even wat politieker, met een leider die nogal met wat winden meewaait.
Binnen de Conservatieve partij is wel veel meer kritiek dan in onze hele Tweede Kamer bij elkaar. Er is nog niet 1 VVD kritisch kamerlid geweest. Allemaal makke schapen die er voor zichzelf zitten.
pi_202717815
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 12:25 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik ben een nog grotere fan van niet gestoord te worden door knokkelslepers die zich eerst vergalopperen en vervolgens viesmad niet eens een normale zin kunnen schrijven zonder meerdere spelfouten te maken, maar ik ben mij er vrij bewust van dat een wensdroom geen werkelijkheid is. Misschien kun je nog een keer proberen rustig uit te leggen waarom een betere weerstand krijgen niet gezonder worden is.
Classy om zo te steigeren omdat ik in een hobbelende bergrtrein zit en er hier en daar wat spelfouten staan. Dat komt je casus echt ten goede.

Vaccinaties hebben het doel je gezond te houden maar maken je in geen enkel opzicht gezonder. Hoe fel je ook van leer probeert te trekken, het doet echt helemaal niets af aan de realiteit. Niemand die magische stap in zijn gezondheid krijgt door eendert welke vaccinatie dan ook. Het tegendeel overigens wel, maar goed, dat is gelukkig maar voor een aantal pechkoppen een anekdotisch verhaal.
pi_202717822
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:19 schreef Mondkapje het volgende:
Je werkt als schilder op een hoogwerker :7
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 20 december 2021 @ 12:35:28 #55
445514 DonDruiper
pi_202717832
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Geen risico heb ik nooit beweerd. We doen dit gewoon zo. En collectief belang? Mijn kinderen hebben mijn ouders een jaar niet fysiek gezien. Vanwege corona.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2021 12:41:54 ]
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202717834
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:33 schreef Confetti het volgende:

[..]
Binnen de Conservatieve partij is wel veel meer kritiek dan in onze hele Tweede Kamer bij elkaar. Er is nog niet 1 VVD kritisch kamerlid geweest. Allemaal makke schapen die er voor zichzelf zitten.
Ik lees dat ze daar stemmen over nieuwe maatregelen, gebeurt hier niet.
pi_202717844
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Je werkt als schilder op een hoogwerker :7
Weinig mensen hebben gordijnen voor de ramen als je 's avonds in de buurt wandelt.
pi_202717851
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2021 12:25 schreef speknek het volgende:

[..]
Misschien kunnen we het inzetten als middel tegen kanker.
pi_202717866
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
Jep, voor BoJo, en veel anderen, is politiek bedrijven het enige wat ze kunnen. Rutte is er ook zo eentje. Hetzelfde verhaal net weer iets anders brengen, en vooral zorgen dat jezelf blijft zitten.
pi_202717869
twitter

Hoopvolle/Geruststellende cijfers uit Zuid-Afrika.
pi_202717870
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:30 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zeker, daarom zeg ik dat het in de praktijk onmogelijk is om je 100% aan die regels te houden en daar komt nog eens bovenop dat het risico's beperkt maar niet uitsluit.

Ga je kind maar eens van school halen, die heeft net in een klas gezeten met 25 potentiele covidbommen, die kan je dan moeilijk thuis in quarantaine doen tot hij/zij 2 keer negatief test, voor zover je onderweg naar huis al niet besmet bent.
Ah zo. Dat is waar ja. Maar dan zeg je eigenlijk hetzelfde als ik. Dat het dus gewoon niet altijd aan het eigen gedrag van de mensen ligt, dat ze besmet raken. Waarbij jij dan de opmerking maakt dat als ze precies alles opvolgen dat het dan niet gebeurt, maar dat dat onmogelijk is.
  Moderator maandag 20 december 2021 @ 12:38:25 #62
Dick Laurent Is Dead
pi_202717875
JAAAAAAA!

Ok ik ben normaal geen user die Twitter linkjes dropt, want ik vind Twitter echt heul kut. :D

Maar ik kan hier dan wel weer enorm van genieten (guilty pleasure :@ )
De eerste: "Wijzen met het vingertje want het is TE DRUK!!!" berichten zijn er weer O+

twitter
pi_202717888
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hoe denk je dat de mensen die op de IC komen besmet raken? Alleen maar door andere ongevaccineerde dikzakken?
Op 41.526 vierkante kilometer, 1,2M ongevaccineerden, is ong 28 per km2. Die kans is wel groot ja :D
pi_202717893
Waar ligt de prioriteit? Dat mensen het in deze zware tijden nog even gezellig hebben voor en met de kerst, of dat je geen enkel risico wilt nemen en daarom alles de volgende dag al dicht moet? Op zich is dat het wel waard om een echte stemming over te houden, ik denk dat de uitslag dan anders was geweest.
  maandag 20 december 2021 @ 12:40:26 #65
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202717898
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:35 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar, er is gewoon een debat over morgen
pi_202717908
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:40 schreef zalkc het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar, er is gewoon een debat over morgen
Ja maar het besluit is al genomen! Schort er niet iets aan de procedure?
pi_202717909
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:35 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Geen risico heb ik nooit beweerd. We doen dit gewoon zo. En collectief belang? Mijn kinderen hebben mijn ouders een jaar niet fysiek gezien. Vanwege corona.

En nou opgeflikkerd met je populistisch politiek correct geneuzel vol aannames.
Daar doen we het niet voor. We doen het voor alle oudjes in de samenleving.

Denk echt dat sommige mensen zich prettiger zouden voelen in China. Daar heb je tenminste geen mensen die het collectief uit het oog verliezen.
pi_202717923
quote:
12s.gif Op maandag 20 december 2021 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
JAAAAAAA!

Ok ik ben normaal geen user die Twitter linkjes dropt, want ik vind Twitter echt heul kut. :D

De eerste: "Wijzen met het vingertje want het is TE DRUK!!!" berichten zijn er weer O+

[ twitter ]
Slim volk zo te zien
  Moderator maandag 20 december 2021 @ 12:43:39 #69
Dick Laurent Is Dead
pi_202717930
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Denk echt dat sommige mensen zich prettiger zouden voelen in China. Daar heb je tenminste geen mensen die het collectief uit het oog verliezen.
Zijn de Chinezen zeg maar een beetje ''The Borg'' van planeet aarde?

pi_202717934
Overigens voor de mensen die nog steeds lijken te denken dat omikron minder ziekmakend is:
https://www.nature.com/articles/d41586-021-03794-8

quote:
This has fuelled suggestions that Omicron causes milder disease than previous variants. But researchers say it is too early to be sure, and key methodological details of that study have not yet been published. Such details are crucial when interpreting data on disease severity, which can be confounded by factors such as hospital capacity, the age and overall health of those initially infected, and the extent of previous exposure to coronavirus.
quote:
“There are many caveats and disclaimers around early severity data,” she says. “But the picture is very consistent.”
quote:
On 13 December, Denmark released data showing that hospitalization rates for people infected with Omicron seemed to be on a par with those for people infected with other variants. But this comparison was based on only about 3,400 cases of Omicron infection and 37 hospitalizations.

Similarly, a 16 December report from Imperial College London found no evidence of diminished hospitalizations from Omicron infections compared with Delta in England, although this was again based on relatively few cases. Overall, the numbers are still too small to draw firm conclusions about the severity of disease caused by Omicron, says Troels Lillebæk, an infectious-disease specialist at the University of Copenhagen.
quote:
“A small fraction of a very large number is still a large number,” says Woolhouse. “So the population-level threat is very real.”
quote:
As those data emerge, researchers will be looking particularly at the effects of Omicron on children. Results from South Africa have suggested that hospitalization rates for children infected with Omicron are higher than were seen in previous waves. But researchers again caution that this does not necessarily mean that children are more vulnerable to Omicron than they were to Delta or other variants. Jassat notes that children have lower rates of previous coronavirus infection and vaccination than adults, meaning that their levels of pre-existing immunity are not as high.
Samenvatting: we weten het gewoon nog niet.

In b4: ik zeg niet dat omikron niet minder ziekmakend is, alleen dat dat helemaal nog niet bepaald kan worden.
  maandag 20 december 2021 @ 12:44:20 #71
445514 DonDruiper
pi_202717935
quote:
12s.gif Op maandag 20 december 2021 12:38 schreef dick_laurent het volgende:
JAAAAAAA!

[ twitter ]
Al die deugers die reageren :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_202717944
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:44 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Ja, onnozel gedoe. Vraag me af of dat soort mensen zelf dan wel zoveel mogelijk binnen blijven. En dus alles maar laten bezorgen, etc. Vast niet.
pi_202717951
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:38 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]

Hoopvolle/Geruststellende cijfers uit Zuid-Afrika.
twitter

En de verse cijfertjes uit Denemarken
  Moderator maandag 20 december 2021 @ 12:46:53 #74
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_202717960
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:44 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Pas op je zit in COR
What can change the nature of a man?
pi_202717962
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, onnozel gedoe. Vraag me af of dat soort mensen zelf dan wel zoveel mogelijk binnen blijven. En dus alles maar laten bezorgen, etc. Vast niet.
er is wel een verschil met ff naar buiten of doelbewust een drukke illegale markt bezoeken natuurlijk..
pi_202717981
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:47 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
er is wel een verschil met ff naar buiten of doelbewust een drukke illegale markt bezoeken natuurlijk..
Het advies is zoveel mogelijk binnen blijven.

Of je nu snoep gaat halen in een volle Kruidvat of buiten naar zo'n kerstmarkt gaat... Verder is die markt niet illegaal.
pi_202717990
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Of je nu snoep gaat halen in een volle Kruidvat of buiten naar zo'n kerstmarkt gaat...
In jouw ogen is 5 kilometer te hard rijden dus net zo erg als 50 kilometer te hard?
pi_202717997
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:47 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Ja, wel aardig van het virus dat het daar een onderscheid in durft te maken.
pi_202718001
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
In jouw ogen is 5 kilometer te hard rijden dus net zo erg als 50 kilometer te hard?
Je trekt het erg extreem. Die kerstmarkt is buiten. Dat is al een stuk betere verluchting dan in zo'n krappe Kruidvat vol met treuzelende bejaarden. En waar iedereen met z'n ongewassen tengels overal aan zit.
pi_202718007
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens voor de mensen die nog steeds lijken te denken dat omikron minder ziekmakend is:
https://www.nature.com/articles/d41586-021-03794-8
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Samenvatting: we weten het gewoon nog niet.

In b4: ik zeg niet dat omikron niet minder ziekmakend is, alleen dat dat helemaal nog niet bepaald kan worden.
Er komen wel regelmatig berichten voorbij dat Omikron ziekmakender lijkt te zijn. Dat hoeft niet genegeerd te worden.

Daarbij, een kleiner percentage dan met Delta zo zou zijn is nog steeds een groot getal, maar een kleiner getal dan met een andere variant zou zijn.
pi_202718013
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Of je nu snoep gaat halen in een volle Kruidvat of buiten naar zo'n kerstmarkt gaat... Verder is die markt niet illegaal.
Een rondje lopen is prima. En de markt is niet voor niets opeens veranderd in een demonstratie.
pi_202718018
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:46 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
[ twitter ]
En de verse cijfertjes uit Denemarken
Hoe gaat het in Londen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202718029
Overigens voor wie zich afvraagt waarom de ziekenhuisaantallen in het VK nog relatief laag blijven.

Dit zijn de besmettingscijfers uit Londen, hoofdzakelijk jonge mensen:

De oudjes volgen later pas:
pi_202718030
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:51 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Een rondje lopen is prima. En de markt is niet voor niets opeens veranderd in een demonstratie.
En demonstreren mag. Dus legaal.

Je moet zoveel mogelijk thuisblijven volgens het advies.
pi_202718035
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:50 schreef chratnox het volgende:
Er komen wel regelmatig berichten voorbij dat Omikron ziekmakender lijkt te zijn. Dat hoeft niet genegeerd te worden.
Dat wordt het toch ook niet? Het staat letterlijk in het bericht...
pi_202718049
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:50 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ja, wel aardig van het virus dat het daar een onderscheid in durft te maken.
die kan daar net zo hard doorheen gaan hoor, buiten of niet. Lekker in elkaars gezicht kuchen.

Maargoed, het is denk ik tof om lekker recalcitrant te zijn. Lekker blijven doen
pi_202718050
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:50 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je trekt het erg extreem. Die kerstmarkt is buiten. Dat is al een stuk betere verluchting dan in zo'n krappe Kruidvat vol met treuzelende bejaarden. En waar iedereen met z'n ongewassen tengels overal aan zit.
Jij zegt dat het advies is binnen te blijven, waarmee je impliciet lijkt te suggereren dat iedereen die dat advies niet ter harte neemt evenzo laakbaar is.
pi_202718071
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
En demonstreren mag. Dus legaal.

Je moet zoveel mogelijk thuisblijven volgens het advies.
Lekker blijven trollen zou ik zeggen. Dat was niet de opzet en dat weet jij ook dondersgoed. Het is dat een laffe pvda burgemeester niks durfde, ergens anders was het beter geregeld iig.
pi_202718089
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Jij zegt dat het advies is binnen te blijven, waarmee je impliciet lijkt te suggereren dat iedereen die dat advies niet ter harte neemt evenzo laakbaar is.
Ja, voor je naar een ander wijst, best eerst zelf even kijken of je je wel aan de adviezen houdt. Helemaal als je in de risicogroep zit en er dus een grotere kans is dat je gaat drukken op hetgeen waarvoor het zogenaamd allemaal moet: de zorg.

Om elke scheet naar het Kruidvat gaan is ook niet conform het advies. En het Kruidvat puilt uit. Door de opstelling van die schappen (alles dicht op elkaar en net een doolhof) en de vele treuzelende bejaarden bij de rekken is afstand houden daar schier onmogelijk. Idem dito bij een volle Lidl waar ze één kassa open gooien.
pi_202718106
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:55 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Lekker blijven trollen zou ik zeggen. Dat was niet de opzet en dat weet jij ook dondersgoed. Het is dat een laffe pvda burgemeester niks durfde, ergens anders was het beter geregeld iig.
Jij stelt dat die bijeenkomst illegaal is. Dat was 'ie niet.
pi_202718111
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:55 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
FvD heeft er gewoon een boete voor gekregen hoor.
https://nos.nl/artikel/24(...)-illegale-kerstmarkt
pi_202718118
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:35 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Het probleem hier is dat er teveel partijen zijn en dat er ook nog eens partijen zijn met religieuze beginselen.
pi_202718126
Dat zoveel mogelijk thuis blijven drigende advies is echt absurd. Letterlijk niemand houdt zich eraan en bijna niemand weet uberhaupt dat dat advies er is.

Maar toch meenemen in de modellen natuurlijk.
pi_202718128
Toch wel fijn dat er in deze reeks een garantie is op neerbuigende posts; als ik in the mood ben om even goed uit de hoogte aangesproken te worden weet ik meteen waar ik moet zijn :+
pi_202718135
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Jij stelt dat die bijeenkomst illegaal is. Dat was 'ie niet.
puur door een trucje tussendoor. Laat ik het anders zeggen, het was totaal ongepast, sneaky, ondermeinend. Wat jij wil.
pi_202718136
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:56 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, voor je naar een ander wijst, best eerst zelf even kijken of je je wel aan de adviezen houdt. Helemaal als je in de risicogroep zit en er dus een grotere kans is dat je gaat drukken op hetgeen waarvoor het zogenaamd allemaal moet: de zorg.

Om elke scheet naar het Kruidvat gaan is ook niet conform het advies. En het Kruidvat puilt uit. Door de opstelling van die schappen (alles dicht op elkaar en net een doolhof) en de vele treuzelende bejaarden bij de rekken is afstand houden daar schier onmogelijk. Idem dito bij een volle Lidl waar ze één kassa open gooien.
Zoals ik al zei: dus vijf kilometer te hard vind je even laakbaar als vijftig kilometer te hard? Het is immers allebei niet conform de regels.
  maandag 20 december 2021 @ 12:59:13 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202718140
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hoe gaat het in Londen?
Prima. Vanavond Raymond van Barneveld.
pi_202718154
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:57 schreef ipa84 het volgende:

[..]
FvD heeft er gewoon een boete voor gekregen hoor.
https://nos.nl/artikel/24(...)-illegale-kerstmarkt
gelukkig wel, maar had gewoon preventief moeten worde gestopt. Boetes zijn achteraf leuk
  maandag 20 december 2021 @ 13:00:16 #99
12221 Tijn