Wo is der Bahnhof?quote:
Sie sind die Ha Tee von Schiphol?quote:
Sicherquote:Op maandag 20 december 2021 10:52 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Sie sind die Ha Tee von Schiphol?
Nein! Sie mussen die Gemüse vond Hak haben!quote:Op maandag 20 december 2021 10:54 schreef H_T het volgende:
[..]
SicherUnd habe ich das Genügen mit
zu machen zu haben?
quote:Op maandag 20 december 2021 10:56 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nein! Sie mussen die Gemüse vond Hak haben!
Als die landen met een goede inzending komen is er net zoveel hype als bij elk ander land... en over welke hype heb je het bij Nederland? Volgens mij valt dit behoorlijk tegen. Bij Jeangu of nu bij S10 was er toch nul hype? En in Oost-Europa zal dit sowieso weer heel anders liggen. Het lijkt me normaal dat je meer verwantschap hebt met de landen om je heen, dat is nu eenmaal hoe het werkt.quote:Op maandag 20 december 2021 11:00 schreef Nexum het volgende:
Ik ga dit toch even hier posten omdat ik denk dat niemand meer het JESC topic leest, maar ik wil toch ff mijn frustratie kwijt.
Ik begrijp heel goed dat mensen het disrespectvol vinden wanneer juryleden door de performance van een ander land heen praten, dat is niet oké en verdient ook op de vingers getikt te worden van de EBU.
Maar ik zou echt eens willen dat mensen zich even loskoppelen van alle heisa en schaapjesgedrag van ‘ooooh dat kan echt niet’ en even kritisch nadenken. We KUNNEN niet enerzijds landen zoals Azerbeidzjan-Armenië willen op het ESF maar dan niet rekening houden met hun politieke situatie. En dan het argument ‘politiek hoort niet op het ESF’ Dat is er al. Elk jaar weer. Azerbeidzjan en Armenië zullen altijd nasty zijn tegen overelkaar en Rusland en Oekraïne ook bijvoorbeeld.
Daarbij komt, en misschien sla ik de plank volledig mis met dit volgende punt: ik merk echt een soort van afkeer tegen niet-Westers Europese landen op her ESF. Dit is iets wat ik al jaren merk maar ik durfde het niet echt uit te spreken want ik wil niet mensen beschuldigen ofzo. Maar het is echt een probleem wat ik tegenkom. Er word elk jaar weer neergekeken op landen zoals Armenië, Azerbeidzjan, Griekenland, Cyprus. Ze worden nauwelijks besproken, krijgen nauwelijks hype. Worden grappig over gedaan, niet serieus besproken.
Terwijl de landen zoals Zwitserland en Nederland vanaf dag 1 al hype krijgen en HEEL zwaar gehyped en verdedigd worden voor mijn gevoel.
Ik heb hier moeite mee want ik mis gewoon diversiteit bij de fanplatformen.
Misschien dat ik nu volledig onzin aan het lullen ben. Armenië had genoeg hype dit jaar. Maar dit is gewoon hoe ik het ervaar. Ik heb echt het gevoel alsof de Oost-Europese landen als tweederangs worden gezien en behandeld en alsof iedereen eig maar wil dat alleen West-Europese landen meedoen want die zijn dramavrij en hebben liedjes waar wel iedereen zich verbonden mee voelt ofzo
Dat ligt natuurlijk aan hoe je het ervaart, maar ik zie op Twitter bijvoorbeeld al tientallen enthousiaste reacties bij S10 haar aankondiging terwijl het lied nog niet eens bekend is. En bij Griekenland zie ik dat dan gelijk al een stuk minderquote:Op maandag 20 december 2021 11:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Als die landen met een goede inzending komen is er net zoveel hype als bij elk ander land... en over welke hype heb je het bij Nederland? Volgens mij valt dit behoorlijk tegen. Bij Jeangu of nu bij S10 was er toch nul hype? En in Oost-Europa zal dit sowieso weer heel anders liggen. Het lijkt me normaal dat je meer verwantschap hebt met de landen om je heen, dat is nu eenmaal hoe het werkt.
Er heerst wel het gevoel dat die ex-Sovjetlanden allemaal op elkaar stemmen, en vooral allemaal op Rusland... en dat klopt ook wel enigszins. Rusland heeft een enorm diaspora-voordeel.
Maar wat vind jij dan van die Griekse inzending? Het is eigenlijk gewoon een Noorse inzending, dus dan zou volgens jouw theorie iedereen er heel enthousiast over moeten zijnquote:Op maandag 20 december 2021 11:10 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk aan hoe je het ervaart, maar ik zie op Twitter bijvoorbeeld al tientallen enthousiaste reacties bij S10 haar aankondiging terwijl het lied nog niet eens bekend is. En bij Griekenland zie ik dat dan gelijk al een stuk minder
En het is zeker normaal om meer verwantschap te hebben met de landen om je heen, maar ik denk dat de grondslag van het ESF toch wel is om ook je horizon te verbreden en kennis te maken en je open te stellen voor andere culturen en landen en ik merk gewoon dat dat de laatste jaren er steeds minder is. Mensen leven echt in hun eigen bubbel naar mijn mening
En wat betreft Rusland en hun diaspora. Ik zou dezelfde reactie wel willlen zien voor de Scandinavische landen. Of de Benelux. Precies hetzelfde verhaal maar ik zie daar echt nooit iemand over klagenhet is imo heel selectief waar mensen over klagen
Bij de fans was er echt veel hype voor Jeangu, we weten ondertussen dat dat helemaal niets zegt.quote:Op maandag 20 december 2021 11:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Als die landen met een goede inzending komen is er net zoveel hype als bij elk ander land... en over welke hype heb je het bij Nederland? Volgens mij valt dit behoorlijk tegen. Bij Jeangu of nu bij S10 was er toch nul hype? En in Oost-Europa zal dit sowieso weer heel anders liggen. Het lijkt me normaal dat je meer verwantschap hebt met de landen om je heen, dat is nu eenmaal hoe het werkt.
Er heerst wel het gevoel dat die ex-Sovjetlanden allemaal op elkaar stemmen, en vooral allemaal op Rusland... en dat klopt ook wel enigszins. Rusland heeft een enorm diaspora-voordeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |