quote:De organisatie van de internationale veldrit in Rucphen is bereid gevonden om het Nederlands Kampioenschap veldrijden voor profs en beloften 2022 over te nemen.
Die beslissing komt kort nadat de beoogde organisatie in Zaltbommel aangaf het evenement onder de huidige omstandigheden niet te kunnen organiseren, zoals men dat voor ogen had. Iets waar de KNWU alle begrip voor heeft. Daarop werd vervolgens ook besloten dat de nationale titelstrijd niet volgende maand, maar begin 2023 in deze Gelderse plaats wordt gehouden.
quote:Diegem vreest voor afgelasting, overige crossorganisatoren leven op hoop: “Iedereen zal water bij de wijn moeten doen”
Het veldrijden viert traditioneel hoogdagen tussen Kerst en Nieuwjaar. De beslissing dat alle geplande wedstrijden zonder publiek moeten doorgaan, komt dan ook hard aan. In Diegem vrezen ze dat hun Wereldbekermanche van woensdag 29 december niet kan doorgaan.
“Wegens het specifieke van ons parcours”, zegt Francis Bosschaerts van het lokale organisatiecomité in Diegem. “Er bevinden zich twee cafés op de omloop die we niet kunnen sluiten en er wonen 1.700 mensen langs het parcours. We hebben nog overleg met de burgemeester, maar het ziet er niet echt goed uit.”
Ook voor evenementenbureau Golazo komt dit hard aan. “Maar niet als een verrassing”, zegt Christoph Impens. “We voelden de bui al hangen en hadden al voorzichtig een plan B opgesteld.”
Het bureau organiseert de komende weken liefst vijf crossen: Loenhout, Baal, Herentals, Hamme en het BK in Middelkerke. Of de wedstrijden überhaupt doorgaan, is nog geen uitgemaakte zaak. “We hebben wel al contact gehad met de burgemeester van Wuustwezel”, gaat Impens verder. “Daar heeft het schepencollege beslist dat de wedstrijd in Loenhout mag doorgaan. Ook in Herentals verwachten we niet echt een probleem aangezien we daar vorig jaar reeds toestemming kregen om zonder publiek te organiseren.”
Maar dat is nog geen garantie dat er effectief georganiseerd zal worden. “Ik heb al mijn event-managers opgeroepen om tegen morgenvroeg voor een budgettaire update te zorgen”, zegt Impens. “De parcoursen in Loenhout, Baal en het BK zijn al opgebouwd. Eén ding is zeker: alle partijen zullen water bij de wijn moeten doen. Zowel van organisatoren, federatie als renners zal een inspanning gevraagd worden. De solidariteit die we vorig jaar toonden, gaan we ook deze keer nodig hebben.”
Dendermonde
De WB-manche nu zondag in Dendermonde is het eerste ‘slachtoffer’. “We zijn er nog niet uit wat er nu moet gebeuren”, zegt Jurgen Mettepenningen. De organisator vroeg wat bedenktijd. “Het is zo vers na de persconferentie dat ik niets zinnigs kan zeggen. Ik probeer zo snel mogelijk te overleggen met alle betrokken partijen: dat zijn Flanders Classics, dat de Wereldbeker patroneert, de stad Dendermonde, mijn eigen organisatie en de sponsors. Dit is het tweede jaar op rij dat we zonder publiek moeten organiseren. Ik ben enorm ontgoocheld, maar als het voor de gezondheid beter is? Oké, ça va. Nu gaan we kijken of we de cross annuleren of laten doorgaan.”
Zolder boos en ontgoocheld
Koen Monu organiseert volgende maandag de Superprestige-manche op het circuit van Zolder. Bij hem heerst vooral onbegrip. “We zijn het slachtoffer van het voetbal en de kerstmarkten. Al moet ik toegeven dat ook in Namen niet iedereen het mondmasker leek te dragen. Anderzijds was Namen hoopvol, met veel publiek. Die zouden ook naar Zolder komen, dacht ik. Dus ja, dit is een knak.”
Financieel is de schade niet te overzien. Onder meer Mathieu van der Poel heeft een getekend contract met een startpremie van 15.000 euro. “Of we rekening moeten houden met het annuleren van onze veldrit? Donderdag zit ik om 9 uur samen met de burgemeester en de directeur van het circuit in Zolder. Dan kunnen we kijken wat er in de besluiten staat. Het laatste wat we willen, is overgaan tot een afgelasting. Maar ik moet ook Flanders Classics nog spreken. Zij organiseren de Superprestige en gaan met de grootste sponsors aan de haal.”
Gullegem: “Al onze wedstrijden gaan door”
Er komt op dinsdag 4 januari wel een vijfde editie van de Hexia Cyclocross van Gullegem . “Vorig jaar hebben wij onze cross eveneens georganiseerd zonder publiek”, zegt Kevin Defieuw van het organiserende comité. “Nu vallen we opnieuw onder deze voorwaarden. Wij hadden eerder al beslist fiks terug te schroeven en nu komt er helemaal geen publiek op ons terrein. Wij schakelen wanneer en waar nodig. Wij kunnen ons dit veroorloven omdat we kunnen terugvallen op heel begripvolle en zeer trouwe sponsors. Onze wedstrijd komt voor het eerst ook rechtstreeks op Sporza. Dat betekent dat de cross aan een heel ruim publiek aangeboden wordt. Normaal gezien behouden wij ons volledige programma. Dat wil zeggen dat de jeugdwedstrijden ook worden afgewerkt, net als het Belgisch kampioenschap G-cyclocross.”
Dit wordt nieuwe Marco van Basten straks. Op 29e jarige leeftijd stoppen.quote:Op dinsdag 21 december 2021 21:23 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wel enigszins verontrustend dat een paar maanden rust niet echt geholpen heeft.
Dit is niet leuk.quote:
quote:Door de nieuwe coronamaatregelen staat de veldritwinter plots op de helling. Zo is ook het Belgisch Kampioenschap in Middelkerke in gevaar. Burgemeester Jean-Marie Dedecker wil enkel organiseren als er financiële compensaties komen.
23 januari gaat in ieder geval door. Kunnen ze niet meer veranderen.quote:De wereldbeker veldrijden in Hoogerheide gaat definitief door. De organisatie schrijft in een bericht op de website dat de Grote Prijs Adrie van der Poel op 23 januari wordt gehouden zonder publiek en zonder bijzondere genodigden. Daarmee voldoet de cross aan de geldende coronamaatregelen.
"Omdat wij de cyclocross een warm hart toedragen hebben we besloten om deze editie zonder publiek toch door te laten gaan zodat de renners en rensters toch nog enigszins een optimale voorbereiding hebben voor het WK een week later in Fayetteville (USA)", schrijft de organisatie.
Mathieu
De wereldbeker in Hoogerheide kon vorig jaar niet doorgaan vanwege de pandemie. Het is dit jaar de laatste wedstrijd in de wereldbekercyclus en naar verwachting komen alle toppers aan de start, inclusief Mathieu van der Poel. De wereldkampioen rijdt zondag in Dendermonde pas zijn eerste veldrit van dit seizoen. Hij stelde zijn rentree uit vanwege knieklachten.
https://www.omroepbrabant(...)gaat-definitief-door
Erg grappigquote:Op zondag 26 december 2021 09:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik zie het al, dit wordt een galavoorstelling van de grootmeester. 4/4 voor Wout.
Wout is voor mij nu ook de favoriet, al zou het ook geen verrassing zijn als Mathieu zijn status als keizer van de cross gewoon waarmaakt.quote:
quote:Op zondag 26 december 2021 10:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wout is voor mij nu ook de favoriet, al zou het ook geen verrassing zijn als Mathieu zijn status als keizer van de cross gewoon waarmaakt.
Ik heb nog geen beelden gezien hoe het er vandaag bij ligt maar het is niet koud genoeg voor een hard parcours dus het zal waarschijnlijk flink modderig zijn en dan Wout zwaar favoriet.quote:Op zondag 26 december 2021 10:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wout is voor mij nu ook de favoriet, al zou het ook geen verrassing zijn als Mathieu zijn status als keizer van de cross gewoon waarmaakt.
Als z'n rug het niet houdt verdrinkt hij wellicht in de weideblubber.quote:Op zondag 26 december 2021 11:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Met dit parcours is het hele zware kost voor een eerste cross.
Diegem was ideaal daarvoor, heeft hij altijd gewonnen vanaf de junioren. Jammer dat die cross niet door gaat.quote:Op zondag 26 december 2021 11:28 schreef Aguero het volgende:
[..]
Als z'n rug het niet houdt verdrinkt hij wellicht in de weideblubber.
Om vervolgens een paar dagen later weer op te staan uiteraard.
Sporzaquote:Op zondag 26 december 2021 11:59 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Waar kunnen we de grote Wout-show live zien?
Ja.quote:Op zondag 26 december 2021 12:07 schreef Dale__Cooper het volgende:
Wuyts maakt het veldritseizoen nog af bij Sporza toch?
Zeker op die F1-baan in Fayetteville is dat van belang.quote:Op zondag 26 december 2021 13:35 schreef Faraday01 het volgende:
Met al die crossen die uitvallen zal van der Poel nog flink zijn best moeten doen om de tweede rij te halen voor het WK
Die wordt weer als een baby'tje van het parcours gedragen tegen het eind.quote:Op zondag 26 december 2021 11:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gaat trouwens koud en nat worden, zou Eli de finish halen vandaag?
Als een kindeke Jezus naar zijn kribbe terug gedragenquote:Op zondag 26 december 2021 13:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Die wordt weer als een baby'tje van het parcours gedragen tegen het eind.
quote:Op zondag 26 december 2021 13:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij het darten zie je nooit dit soort taferelen.
Wassen met Witte Reus.quote:Op zondag 26 december 2021 14:06 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe krijgen ze die met modder besmeurde witte kleding van Brand weer spierwit steeds?
Of gooien ze gewoon alles weg na een moddercross.
Die heeft de dieselmotor uitgevonden.quote:Op zondag 26 december 2021 14:12 schreef TommyL0204 het volgende:
Ik zie Honsinger nog wel op het podium komen
Zal ze eerst fatsoenlijk moeten leren starten.quote:Op zondag 26 december 2021 14:16 schreef Nober het volgende:
Stelling: Honsinger gaat WK worden in Fayetteville.
Avondcross met passage door biertentquote:Op zondag 26 december 2021 14:21 schreef TommyL0204 het volgende:
Ik baal nog steeds dat Diegem niet door gaat.. was altijd erg sfeervol, lekker met bord op schoot naar een avondcross kijken
Denk ik ook, hopelijk kan Poelgod naar voren rijden en op het podium eindigen.quote:Op zondag 26 december 2021 14:24 schreef Szura het volgende:
Van Aert gaat met een minuut voorsprong winnen
Daar heb je veel extra kosten met verlichting e.d. Dan heb je publiek nodig om niet failliet te gaan.quote:Op zondag 26 december 2021 14:21 schreef TommyL0204 het volgende:
Ik baal nog steeds dat Diegem niet door gaat.. was altijd erg sfeervol, lekker met bord op schoot naar een avondcross kijken
Wel eerlijker als een jurysport als F1quote:Op zondag 26 december 2021 15:08 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Het blijft een merkwaardige sport.
Knap als je dan na één ronde slechts 20s achter ligt met de helft aan kracht.quote:Op zondag 26 december 2021 15:11 schreef capuchon_jongen het volgende:
Precies als VDP meedoet dat Van Aert automatisch 50%van zijn krachten verliest.
Schijt al in z’n broek als hij Van der Poel en Van Aert op de startlijst ziet staanquote:
Dan krijgt ie luieruitslag na een uur koers.quote:Op zondag 26 december 2021 15:20 schreef Szura het volgende:
[..]
Schijt al in z’n broek als hij Van der Poel en Van Aert op de startlijst ziet staan
Je moet vrouwensport niet met mannensport gaan vergelijken.quote:Op zondag 26 december 2021 15:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Rijden gewoon 4km/u sneller dan de vrouwen, 16 vs 20km/u is een serieus verschil.
Verwacht wel dat ie straks gaat lossen, mist nog ritme.quote:Op zondag 26 december 2021 15:21 schreef Van_Poppel het volgende:
Tot nu toe houdt Mathieu het prima bij.
Maar de rondetijden van de beloften waren wel evensnel.quote:Op zondag 26 december 2021 15:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Rijden gewoon 4km/u sneller dan de vrouwen, 16 vs 20km/u is een serieus verschil.
Daar lijkt het al te gebeurenquote:Op zondag 26 december 2021 15:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verwacht wel dat ie straks gaat lossen, mist nog ritme.
Dat dachten we ook bij WVA bij z'n eerste cross.quote:Op zondag 26 december 2021 15:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verwacht wel dat ie straks gaat lossen, mist nog ritme.
En die emancipatie dan? Zo wordt het nooit wat met het genderneutrale tijdperkquote:Op zondag 26 december 2021 15:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Je moet vrouwensport niet met mannensport gaan vergelijken.
Voorbereiding van Poelgod was vrij beroerd en z’n rug is nog steeds kut natuurlijk.quote:Op zondag 26 december 2021 15:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Dat dachten we ook bij WVA bij z'n eerste cross.
Lijkt mij wel. wegwielrennen is de hoofdzaak voor beide heren.quote:Op zondag 26 december 2021 15:27 schreef Nober het volgende:
Begin wielerseizoen belangrijker dan WK Veldrijden?
Dus beide rijden WK niet?quote:Op zondag 26 december 2021 15:28 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. wegwielrennen is de hoofdzaak voor beide heren.
Dat was kort.quote:
WK parcours is toch een Pidcock parcours?quote:Op zondag 26 december 2021 15:32 schreef H.Vviv het volgende:
Van der Poel rijdt het WK wel, bij Van Aert heel veel twijfels waar vooral zijn trainer de voorkeur heeft om geen WK te laten doen.
Gun het zo’n Toon ook veel meer dat ie mee kan met Mat en Wout dan zo’n Iserbyt.quote:Op zondag 26 december 2021 15:33 schreef DeeBee het volgende:
Erg mooi, dat de altijd om respect zeurende Iserbyt gelijk weer onder de druk van de Prumjur Liek bezwijkt.
Ja die jaloezie om Puck zit nog steeds diep he?quote:Op zondag 26 december 2021 15:34 schreef tja77 het volgende:
[..]
Gun het zo’n Toon ook veel meer dat ie mee kan met Mat en Wout dan zo’n Iserbyt.
Puckjequote:Op zondag 26 december 2021 15:35 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja die jaloezie om Puck zit nog steeds diep he?
Misschien toch nog wat op reserve rijden.quote:Op zondag 26 december 2021 15:39 schreef Szura het volgende:
Had een dominantere Van Aert verwacht, maar toch het gevoel dat hij de betere is en nog wegrijdt
Net terug van stage.quote:Op zondag 26 december 2021 15:39 schreef Szura het volgende:
Had een dominantere Van Aert verwacht, maar toch het gevoel dat hij de betere is en nog wegrijdt
Volledig naakt?quote:Op zondag 26 december 2021 15:40 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik had ooit 2 naaktfoto's van haar maar die ben ik kwijt
Alleen haar tettenquote:
Ze is wel flink afgevallen sinds ze met die voormalig BMX-er gaat, wat spitser toetje.quote:Op zondag 26 december 2021 15:42 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Alleen haar tettengeen heel hoge kwaliteit maar alles was goed te zien, kwamen van snapchat dacht ik
Inderdaad, matige voorbereiding en rijdt iedereen (met uitzondering van Wout) op een hoop.quote:Op zondag 26 december 2021 15:48 schreef franklop het volgende:
Dit is alsnog prima voor Mathieu natuurlijk.
Genotquote:Op zondag 26 december 2021 15:42 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Alleen haar tettengeen heel hoge kwaliteit maar alles was goed te zien, kwamen van snapchat dacht ik.
De eckte fans zullen deze vast nog wel hebben.
Nou, nouquote:Op zondag 26 december 2021 16:08 schreef Koffieplanter het volgende:
Wout rijdt geen cross, hij geeft een voorstelling.
Klopt, heeft te maken met het feit dat het op een zondag is, dan moet het een wereldbeker koers zijn. Of zoiets..quote:Op zondag 26 december 2021 16:35 schreef Hyaenidae het volgende:
WTF hoezo is de cross in zolder nu op een maandag?
Was toch altijd op 2de kerstdag?
Was wel vreemd geweest als ze daar vanavond ook nog hadden geredenquote:Op zondag 26 december 2021 16:35 schreef Hyaenidae het volgende:
WTF hoezo is de cross in zolder nu op een maandag?
Was toch altijd op 2de kerstdag?
Had ook 's middags gekund zoals altijd op 2de kerstdag.quote:Op zondag 26 december 2021 18:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Was wel vreemd geweest als ze daar vanavond ook nog hadden gereden
Maar de zondag is altijd voor de WB..dat gaan ze niet aanpassen.. dan hadden ze enkel gisteren kunnen doenquote:Op zondag 26 december 2021 19:26 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Had ook 's middags gekund zoals altijd op 2de kerstdag.
Op een doordeweekse dag een super prestige cross houden en dan uitgerekend op de maandag is nog 10x vreemder.
En toch vind ik het stom!quote:Op zondag 26 december 2021 19:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar de zondag is altijd voor de WB..dat gaan ze niet aanpassen.. dan hadden ze enkel gisteren kunnen doen
Ja ik denk het niet he Polquote:Paul Herygers: "Als Cant rijdt zoals gisteren, komt ze in de buurt van WK-podium"
Cant rijdt eindelijk eens een fatsoenlijke uitslag, maar kwam niet in de buurt van het podium, en dat is blijkbaar voldoende om haar tot WK-podiumkandidaat te bombarderen. Op deze manier is zelfs Manon Bakker door haar goede cross van gisteren podiumkandidaatquote:Op maandag 27 december 2021 10:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja ik denk het niet he Pol
En Betsema ook.quote:Op maandag 27 december 2021 13:39 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Alleen bij die Inge kon er een lachje vanaf.
CeylinGodin is verpest door Roy Jans, het kan niet anders.quote:Op maandag 27 december 2021 13:41 schreef Nober het volgende:
Ceylin was gisteren nergens dus die is nu in vorm.
Klopt, Sanne rijdt op 100% terwijl men vooraan een beetje de kat uit de boom kijkt.quote:Op maandag 27 december 2021 13:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wel constant op een gaatje
Hopelijk is ze volgend seizoen terug op haar oude niveau en wordt het geen Maud Kaptheijns of Sophie de Boer.quote:Op maandag 27 december 2021 13:48 schreef DeeBee het volgende:
[..]
CeylinGodin is verpest door Roy Jans, het kan niet anders.
ES player of D+?quote:Op maandag 27 december 2021 14:01 schreef TommyL0204 het volgende:
Vraagje voor de Player gebruikers. Ben ik de enige die de app qua gebruiksvriendelijkheid best matig vind? Ik zie nu bijvoorbeeld 3 zolder streams.. maar welke dan reclamevrij is.. trial en error. Verder tevreden hoor, maar waarom überhaupt de reclamestream aanbieden aan de betalende klanten?
Ik denk dat je dan gewoon de stream van Eurosport 1 hebt.quote:Op maandag 27 december 2021 14:09 schreef TommyL0204 het volgende:
De Eurosport player. Ach, voor een klein bedrag per maand kan ik alles zien qua wielrennen en veldrijden. Geen seconde spijt gehad!
Je had een tijdje geleden wel No Ads in de header van de stream staan. Maar dat lijkt weg te zijn..
Worst piekte vorig seizoen alleen op het WK.quote:Op maandag 27 december 2021 14:16 schreef L_auteur het volgende:
Prestaties van Ceylin, Annemarie en Yara gaan hard achteruit sinds ze met de Belgjes aan het batsen zijn..
WEquote:Op maandag 27 december 2021 14:16 schreef L_auteur het volgende:
Prestaties van Ceylin, Annemarie en Yara gaan hard achteruit sinds ze met de Belgjes aan het batsen zijn..
Terwijl Kaptheijns toen op haar best was.quote:Op maandag 27 december 2021 14:16 schreef L_auteur het volgende:
Honsinger hoeft niet eens in het Nederlands te antwoorden...quote:Op maandag 27 december 2021 14:23 schreef DeeBee het volgende:
Interview in de laatste ronde, EurosportGODEN.
'Concurents', ok Lucinda, dank je.
Belgen gaan dus ver om Cant in Fayetteville op het podium te krijgen.quote:Op maandag 27 december 2021 14:16 schreef L_auteur het volgende:
Denk dat Cant in een cross zonder Nederlanders alsnog geen top 5 rijdt in Fayetteville.quote:Op maandag 27 december 2021 14:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Belgen gaan dus ver om Cant in Fayetteville op het podium te krijgen.
De grote vraag is eerst wie er allemaal bij de U23 gaan startenquote:Op maandag 27 december 2021 14:37 schreef Nober het volgende:
Shirin WK kandidate indien goeie start.
En jankenquote:
quote:Op maandag 27 december 2021 15:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Heeft Matje ook iets met Roy Jans?
Een envelopje met 20k aan briefjes van 50 is toch lekker meegenomen.quote:Op maandag 27 december 2021 15:33 schreef H.Vviv het volgende:
Denk dat het voor Van der Poel weinig uitmaakt of hij startgeld zal ontvangen of niet.
Doet ie mee dan?quote:Op maandag 27 december 2021 15:36 schreef Marcoss het volgende:
Lars fietst ook wel achteruit de laatste weken
goedmakertje voor 2018.quote:Op maandag 27 december 2021 15:35 schreef Pistolero het volgende:
Wout die elke cross waaraan hij meedoet iedereen op een hoopje rijdt, om vervolgens op het WK 2e te eindigen achter Mathieu.
Wout countert met zijn bischop, wetende dat de diverse overheden alles zullen schrappen medio maart en april. Regeren is vooruitzien.quote:Op maandag 27 december 2021 15:44 schreef DeeBee het volgende:
Meesterplan van Adri: Wout denkt nu dat het WK binnen is, hypothekeert zijn voorjaar en Matje wint alles van San Remo tot en met Roubaix.
4D-chess.
https://sporza.be/nl/matc(...)ft-op~1639996080256/quote:Na een val (buiten beeld) reed Van der Poel bovendien gelaten rond: hij drong niet meer aan en bevestigde dat er nog werk aan de winkel is. Na 6 ronden gaf hij zelfs op.
quote:In de 7e ronde in Heusden-Zolder gaf Mathieu van der Poel (26) er gisteren de brui aan. Twee veldritten na elkaar om het seizoen te beginnen leek nog wat te veel voor de wereldkampioen.
"Zijn rug speelde toch weer op", weet Adrie van der Poel. "Dat is niet verwonderlijk na de zware veldrit in Dendermonde en de eerste twee rondjes in Heusden-Zolder. Zoals we wisten, heeft het zijn tijd nodig."
"Het had weinig zin om de race nog uit te rijden", vindt Van der Poel senior. "Afstappen staat niet in Mathieu zijn woordenboek, maar hij moet ook aan zijn gezondheid denken. Na twee dagen rust zal het weer een pak beter gaan."
Donderdag in Loenhout zal Van der Poel dus normaal gezien weer aan de start staan. "Zijn seizoen gaat vooralsnog door zoals gepland", bevestigt Adrie.
"De volgende koers begint hij gewoon weer vanaf nul. Er staan nog weinig dubbele crossen op het programma, dus hij krijgt meer tijd om te herstellen."
Niet alleen zijn rug baart Mathieu van der Poel zorgen, ook zijn knieprobleem is nog niet van de baan. "Hij heeft eigenlijk geen fatsoenlijke wedstrijd meer kunnen rijden sinds de Tour de France", zucht vader Adrie.
"Parijs-Roubaix (waar hij 3e werd, red) ging nog aardig, maar daar zagen we ook niet de super-Mathieu. Na zijn val verliep de voorbereiding op het veldritseizoen met horten en stoten. Ik denk dat hij momenteel een maand achterloopt."
Moet Mathieu van der Poel dan even niet denken aan winnen? "Misschien moet hij zijn ambities bijschaven, daar is niets mis mee", vindt de wereldkampioen van 1996.
"Zeker niet als je weet van waar hij komt. Het zou niet gezond zijn om het te forceren. Als je last hebt, moet je voorzichtig zijn."
"Mathieu mag zich vooral niet laten opjagen. Misschien moet hij eens tevreden zijn met een 5e plek."
"Het WK blijft het hoofddoel, maar er zijn ergere dingen in de wereld als hij er niet mee zou kunnen doen voor de overwinning. Dat zien we wel", besluit zijn vader.
Dat gevoel krijg ik ook steeds meer.quote:Op dinsdag 28 december 2021 10:31 schreef Dale__Cooper het volgende:
Oppassen dat ie niet de nieuwe Sven wordt.
Het blijven maar ritjes van een uur hè. Natuurlijk wel intensief, maar het zijn ook weer geen enorm zware belastingen voor een prof.quote:Op dinsdag 28 december 2021 10:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik hoop maar dat ze hem niet opbranden. Je kunt beter een deel van seizoen gaan overslaan om fit te zijn in het voorjaar.
Te makkelijk om een ander de schuld te geven.quote:Op dinsdag 28 december 2021 10:06 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Die jongen wordt helemaal de tering in geholpen door dat klote team.
Matje moest en zou de tour toch rijden voor het team?quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Te makkelijk om een ander de schuld te geven.
Ik heb toch ook sterk de indruk dat hij zelf super eigenwijs is en lastig te sturen.quote:Op dinsdag 28 december 2021 12:08 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Matje moest en zou de tour toch rijden voor het team?
Terwijl pidcockje in alle rust naar de olympics kon werken.
Natuurlijk kiest Matje er zelf voor om voor die belgjes te rijden en dat natuurlijk ook in zijn eigen belang.
Ik zie hem liever verkassen, want nu maken ze totaal geen verstandige keuzes.
Beter skipt hij nu het hele veldritseizoen.
Dat denk ik niet:quote:Op dinsdag 28 december 2021 13:23 schreef Koffieplanter het volgende:
Thibau naar de wegploeg van Trek.
Dit gaat nooit meer goed komen. We nemen hier voorzichtig afscheid van de mooiste renner van de huidige generatie. Einde tijdperk.quote:
Vrij logische beslissing om dan maar weer rust te nemen.quote:Mathieu van der Poel (26) komt donderdag niet aan de start van de X2O-cross in Loenhout. Hij schrapt ook de Wereldbekermanche van Hulst (2 januari) van zijn kalender. Van der Poel geeft forfait omwille van terugkerende problemen met de onderrug.
Alles op het WK.quote:Op dinsdag 28 december 2021 17:34 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Vrij logische beslissing om dan maar weer rust te nemen.
Dan zou je alleen nog de veldrit in Herentals en het NK hebben voor Van der Poel. Als hij toch het WK zal wil rijden zou ik wat meer veldritten pakken. Dan maar wat later naar Amerika.quote:Op dinsdag 28 december 2021 18:05 schreef Nober het volgende:
[..]
Alles op het WK.
17/1 naar de VS om te acclimatiseren?
Dat denk ik ook, dit klinkt niet als iets wat over een paar dagen over is. En met van Aert in topvorm kan hij ook niet op 85% winnen in Fayetville. Dat is als Van Aert de oversteek maakt.quote:Op dinsdag 28 december 2021 17:53 schreef Van_Poppel het volgende:
Einde seizoen lijkt me. Mathieu kan zich nu beter op het voorjaar richten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |